abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68013730
Ik heb stiekem toch les 2 van Evy gedaan en het viel me ontzettend mee. Het stelt ook weinig voor natuurlijk en zo belabberd is mijn conditie niet. 5 minuten na de inspanning merk ik ook niet meer dat ik überhaupt gesport heb dus dan zal het wel loslopen allemaal. Spierpijn heb ik al helemaal niet
pi_68013826
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef FJD het volgende:
Beginnersschema pakken en dat ook echt volgen? Ook je rug moet sterker worden om de klappen langer op te kunnen vangen. Of heb je niet het idee dat het daar aan kan liggen?
Ik ben maar twee maanden gestopt met hardlopen, kan me niet voorstellen dat mijn rug in zo'n korte tijd helemaal verslapt is. Maar misschien moet ik inderdaad weer rustig opbouwen. Klote is het alleen dat die spierpijn echt 4-5 dagen blijft zeuren, abnormaal, al die tijd kan ik dus niet hardlopen
pi_68013983
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik ben maar twee maanden gestopt met hardlopen, kan me niet voorstellen dat mijn rug in zo'n korte tijd helemaal verslapt is. Maar misschien moet ik inderdaad weer rustig opbouwen. Klote is het alleen dat die spierpijn echt 4-5 dagen blijft zeuren, abnormaal, al die tijd kan ik dus niet hardlopen
core exercises, 3x per week, hier kun je een berg oefeningen vinden. Versteviging van buik/onderrug/zijkantbovenlichaam is echt aan te raden bij veel hardlopen. Het verbetert je loophouding en je kunt makkelijker met een krachtigere pas lopen.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68016745
Ik doe iedere ochtend push-ups en buikcrunches. Nou ja, laten we hopen dat de spierpijn dit keer wat minder lang duurt dan normaal en dat het niet meer terugkomt
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:11:29 #105
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68017442
Net 10 Engelse mijl gelopen Kreeg een beetje zware benen, maar heb het toch redelijk eenvoudig uitgelopen Eerste keer sinds mijn blessure dat ik deze afstand weer aankan
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68033827
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:26 schreef superbient het volgende:

[..]

core exercises, 3x per week, hier kun je een berg oefeningen vinden. Versteviging van buik/onderrug/zijkantbovenlichaam is echt aan te raden bij veel hardlopen. Het verbetert je loophouding en je kunt makkelijker met een krachtigere pas lopen.
Die ga ik onthouden
pi_68052644
Duurloop van 50 minuten gedaan vandaag. De vorige (en enige ) keer was de CPC 10k ...

Ging echt lekker. Goed tempo, rustige hartslag (meter komt volgende salaris maand ). Vooral twee dingen getraind: m'n spieren (geen pijntjes, maar wel zwaar vermoeid) en concentratie (betrapte mezelf 1x op het inzakken zonder dat daar een lichamelijke reden voor was).

Met dit weer, deze conditie is het echt zo lekker lopen ... heerlijk
pi_68052873
Ohja. Bij wedstrijden en trainingen in een hoger tempo, heb ik na twee minuten altijd het gevoel dat ik het niet ga redden. Ademhaling voelt kut, ik voel me moe ... Blijf ik echter in hetzelfde tempo doorlopen en -ademen, dan voel ik me vijf minuten later weer helemaal goed.

Inmiddels weet ik dat dit gebeurt, maar het is toch 'n kut gevoel iedere keer. En ik trap er steeds weer in
Hebben jullie dat ook?
pi_68053906
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:16 schreef knnth het volgende:
Ohja. Bij wedstrijden en trainingen in een hoger tempo, heb ik na twee minuten altijd het gevoel dat ik het niet ga redden. Ademhaling voelt kut, ik voel me moe ... Blijf ik echter in hetzelfde tempo doorlopen en -ademen, dan voel ik me vijf minuten later weer helemaal goed.

Inmiddels weet ik dat dit gebeurt, maar het is toch 'n kut gevoel iedere keer. En ik trap er steeds weer in
Hebben jullie dat ook?
Vaak logisch verklaring is een niet geweldige warming-up. Als je bijv tijdens een wedstrijd naar de max toegaat terwijl je eerst rustig in het startvak staat met een lage hartslag is dit natuurlijk een enorme klap voor je lichaam. Er breekt iets van paniek uit in je systeem en dat duurt een paar minuten eer alles onder deze inspanning weer een beetje goed werkt/communiceert intern. Goed vb is een tijdrit bij het wielrennen. Ze staan daar met een flinke hartslag al op het startpodium en hebben al flink warm gereden zodat het niet een plotselinge inspanning/overgang is.

Voor een race moet je je dus goed warmlopen en niet te vroeg het startvak ingaan is mijn ervaring. Aantal sprintjes etc, ff tempo'tje van paar minuten dan nog ff rustig, rekken strekken rustig lopen nog ff, paar sprintjes en dan snel naar het startvak.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68057461
Ik heb dat altijd. Het eerste kwartier gaat altijd ellendig. Warming-uppen helpt niet, want dan hou je nog steeds dat het eerste kwartier ellendig gaat, of je het nou warming-up noemt of niet
pi_68058173
Thanks superbient, klinkt logisch! Ga ik aan werken

* knnth is _nogal_ gebrand op een goeie tijd volgende maand
  woensdag 15 april 2009 @ 23:46:12 #112
77130 star_gazer
pi_68058174
Volgens mij moet je lichaam gewoon wennen aan de inspanning; je moet het ritme stappen-hartslag-ademhaling nog vinden. Als je dat eenmaal te pakken hebt, gaat het vanzelf
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68058566
http://www.ibood.com/nl/nl

Komende 24 uur de Garmin Forerunner 50HR voor 50 euro ... weet niet of dat ding wat is, of het goedkoop of duur is, maar doe er je voordeel mee
pi_68059977
Net heerlijk 12 kilometer lang in de regen gelopen in 52 minuten, fenomenaal!
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68060835
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:46 schreef knnth het volgende:
Thanks superbient, klinkt logisch! Ga ik aan werken

* knnth is _nogal_ gebrand op een goeie tijd volgende maand
Je lijf moet nog overstappen op een andere verbranding, dat duurt wel een kwartiertje a twintig minuten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68061119
Gisteren niet gelopen, was echt té moe. Vandaag hopelijk wat minder moe en nog even lopen voor het eten .
pi_68062658
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:03 schreef knnth het volgende:

Komende 24 uur de Garmin Forerunner 50HR voor 50 euro ... weet niet of dat ding wat is, of het goedkoop of duur is, maar doe er je voordeel mee
iemand die weet of deze beetje goed is?
deze wordt wel geleverd zonder footpod.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:42:28 #118
140318 Thy...
Met puntjes
pi_68077071
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:03 schreef knnth het volgende:

Het is een leuk ding als stopwatch en hartslagmeter, maar als je snelheid wilt meten heb je een footpod nodig. Die kost los meer dan ¤120 terwijl een hoop websites combinaties hebben van forerunner+footpod voor ¤150,- Als je alleen een stopwatch en hartslagmeter zoekt is het dus een mooie aanbieding, anders niet.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 16 april 2009 @ 18:15:10 #119
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68080437
Ik heb er eentje, zeer handig dingetje, ben er 100% tevreden over Wel zonde dat deze aanbieding zonder footpod is, weet niet of je die los kan kopen voor minder geld. Maar mocht je daar geen waarde aan hechten, is het zeer zeker een aanrader
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_68088676
Ik vind de footpod wel geinig speelgoed

Anyway, net bij de atletiekvereniging geweest maar weet niet echt of ik daar op korte termijn m'n draai ga vinden. Ik kan nog niet lang genoeg lopen om echt volwaardig te trainen dus ik zit in het laagste groepje maar dat liep een duurloop op rond de 9km/u en als er dan 10minuten achter elkaar gelopen dan werd er weer gerust. Ik loop m'n minutenschema tegen 15km/u int uur en als m'n lichaam het weer aan kan dan loop ik dat gerust een uur lang achter elkaar. Kortom, ik moet maar eens even kijken in wat voor groep ik in zou kunnen gaan stromen en ook wat daar dan de gemiddelde leeftijd is want die was nu best redelijk hoog.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:15:56 #121
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68089186
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef Koert het volgende:

[..]

Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.

Voorvoet landing is een efficientere loopstijl dan op je hak landen - dus ga je harder - maar omdat je het niet gewend bent nogal blessuregevoelig. Ik ga voor de middenvoet landing, iets minder belastend dan de voorvoet landing. Ren maar eens op blote voeten, je landt niet op je hak maar voorvoet.
Bij het aanmeten van mijn hardloopschoenen deed ik dat inderdaad ook, want ik liep op blote voeten, terwijl ik zelfs bij normaal wandelen al met m'n hielen op de grond 'bonk'. Daarom vind ik het eigenlijk best stom dat ze op die manier je een schoen aanmeten Al laten ze je daarna natuurlijk wel buiten rennen enzo.

Misschien wel een manier om mijn snelheid op te drijven Ik ga veel te langzaam naar mijn zin
  donderdag 16 april 2009 @ 22:18:13 #122
77130 star_gazer
pi_68089302
Net een loop van 12.5km gedaan. Heerlijk buiten
-
pi_68099341
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:03 schreef FJD het volgende:
Ik vind de footpod wel geinig speelgoed

Anyway, net bij de atletiekvereniging geweest maar weet niet echt of ik daar op korte termijn m'n draai ga vinden. Ik kan nog niet lang genoeg lopen om echt volwaardig te trainen dus ik zit in het laagste groepje maar dat liep een duurloop op rond de 9km/u en als er dan 10minuten achter elkaar gelopen dan werd er weer gerust. Ik loop m'n minutenschema tegen 15km/u int uur en als m'n lichaam het weer aan kan dan loop ik dat gerust een uur lang achter elkaar. Kortom, ik moet maar eens even kijken in wat voor groep ik in zou kunnen gaan stromen en ook wat daar dan de gemiddelde leeftijd is want die was nu best redelijk hoog.
Meestal is het idd hoe sneller de groep, hoe jonger de lopers

Eerste baantraining liep ik ook met langzaamste groepje mee, zij allemaal hijgen en puffen en ik had nergens last van. Nu ik bij de mensen mee ren die 44 / 42min over 10km doen kost de interval training wat meer moeite.
pi_68099859
Ik vraag dinsdag wel even of ik de groep kan zien van 10km in 40min. Dat is wel waar ik over vier maanden wil zijn. Denk dat ik dan eerst maar zelfstandig ga trainen. Dit groepje gaat me iig niet snel genoeg verder brengen.
pi_68100735
Gister les 3 van Evy gelopen maar mijn wreef begint al meer te vervelen. Zeurende moeiheid die meteen wegebt zodra ik ga wandelen. Ik zal idd wel teveel op mijn voorvoet landen? Maar ik heb vanalles geprobeerd en het werd niet echt minder Tips iemand? Moe was ik niet namelijk maar die voeten zorgen er wel voor dat mijn motivatie verdwijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')