Goede tijd zegquote:Op maandag 13 april 2009 17:15 schreef knnth het volgende:
Vandaag 5k gelopen. Alles ging mis. Had blijkbaar te vroeg gedronken en geplast want bij de start moest ik weer plassen en had ik alweer dorst. Ademhaling sloeg op hol (normaal gaat dat echt probleemloos bij mij) en ik moest dus halverwege plassen.
In ieder geval leermomentje, daar was het ook om te doen in de eerste instantie. Nog wel genoeg lucht om flink te kunnen versnellen, zelfs nog iemand in de eindsprint geklopt op de laatste meters 8) Mijn eindtijd van 19:56 was boven verwachting
Ik loop gemiddeld 170 / 173 slagen per minuut.quote:Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth![]()
Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgenVoordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.
Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
die van mij is ook altijd debiel hoog, volgens mij zit ik al op 85% van mijn geschatte max als ik alleen al mijn tande poets (elektrisch!) Daarom gebruik ik dat ding eigenlijk nooit, demotiveert zo.quote:Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth![]()
Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgenVoordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.
Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
Da;s idd een lage rustpols, maar dat alleen bepaalt niet je HF bij inspanning - heb je ook je max nodig. En dan kan karvonen je een dienst bewijzen. Ik heb ong zelfde HF waarden als jij.quote:Op maandag 13 april 2009 21:01 schreef koeii het volgende:
HmmmIk loop als ik rustig loop zo rond 152. Beetje inspannend 160-165 en als ik intervalletjes doe zit ik zo rond de 175. Maja, heb ook een best wel lage rusthartslag (40-45 als ik 's ochtends wakker word).
Zal ongetwijfeld naweëen van de sneakers zijn, ongetraindheid van je spieren en wanneer het nieuwe hardloopschoenen zijn dan zal het zeker ook liggen aan het feit dat je ze nog even in moet lopen. Inlopen kost gewoon eventjes voordat ze helemaal lekker zitten en je voeten niet meer gaan protesteren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
Die last van je voorvoet zou misschien kunnen komen omdat je 'verkeerd' loopt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:54 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even
Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet.
Waarom ga je dat doen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef Koert het volgende:
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelenStaat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures
En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Waarom ga je dat doen?
Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan. Zodra het meer wordt dan 10 minuten zou ik wel aanraden om 1 dag pauze ertussen te nemenquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
Better safe than sorry....quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan.
Dan loop je niet hard genoegquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:27 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor)
Ik zie je daar danquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Ook mijn volgende halve.quote:
Oh, die site ziet er wel interessant uit. Is nu op dit moment even teveel gedoe om te PMen op Nike+, maar ga er van de week wel naar kijken. Thanks!quote:Op maandag 13 april 2009 10:56 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Hoe lang loop je dan? Ik verbrand steeds zo ongeveer 450 kcals (bij 35-40 min lopen). En ik zou trouwens www.slowgeek.com aanbevelen als grafiek, die van Nike+ zelf is echt slecht, klopt soms niks van
Ik heb sowieso een vrij zwakke onderrug, en had daar dus ook met hardlopen na verloop van tijd last van, hoewel het bij mij vaak pas na enige tijd opkwam ipv al direct van looppas naar hardlooptempo. Uiteindelijk maar even naar de fysio gegaan die alles een aantal keren flink heeft zitten kraken en mij wat oefeningen heeft gegeven om m'n rugspieren soepel te houden en iets sterker te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef VonHinten het volgende:
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |