abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67980011
Vandaag 5k gelopen. Alles ging mis. Had blijkbaar te vroeg gedronken en geplast want bij de start moest ik weer plassen en had ik alweer dorst. Ademhaling sloeg op hol (normaal gaat dat echt probleemloos bij mij) en ik moest dus halverwege plassen.

In ieder geval leermomentje, daar was het ook om te doen in de eerste instantie. Nog wel genoeg lucht om flink te kunnen versnellen, zelfs nog iemand in de eindsprint geklopt op de laatste meters Mijn eindtijd van 19:56 was boven verwachting

[ Bericht 7% gewijzigd door knnth op 13-04-2009 18:26:33 ]
  maandag 13 april 2009 @ 17:53:03 #52
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_67980983
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:15 schreef knnth het volgende:
Vandaag 5k gelopen. Alles ging mis. Had blijkbaar te vroeg gedronken en geplast want bij de start moest ik weer plassen en had ik alweer dorst. Ademhaling sloeg op hol (normaal gaat dat echt probleemloos bij mij) en ik moest dus halverwege plassen.

In ieder geval leermomentje, daar was het ook om te doen in de eerste instantie. Nog wel genoeg lucht om flink te kunnen versnellen, zelfs nog iemand in de eindsprint geklopt op de laatste meters 8) Mijn eindtijd van 19:56 was boven verwachting
Goede tijd zeg

Sinds 2 jaar voor het eerst weer hardgelopen met een vriend van mij vandaag. We hebben 5.25 km gelopen. Hij loopt wel vaker maar liep mijn tempo maar mee.

We hebben er 34 minuten overgedaan Mijn ademhaling was ook bagger. En had al last van me milt geloof ik na 2 km. Moet dit echt vaker gaan doen.

En eens hardloopschoenen gaan kopen.
pi_67981027
Nogal knnth! Da's een goeie tijd!

Silenus, de uitslagen staan inmiddels online. Als je in de achterhoede startte kun je wel een minuut of zeven, acht van je tijd aftrekken. Wij startten ook in de achterhoede, ik kwam op 1:02nogwat binnen en heb er 54:38 over gedaan. Vier seconden sneller dan vorig jaar . Heb m'n zusje en haar vriend van me moeten laten weglopen, maar ben toch prima tevreden.

Ultiem lekker weer trouwens! Ik vind het al gauw te warm, maar op het overgrote deel van het parcours liep je in de schaduw, en er waaide een licht briesje. Super! Da's wel even wat anders dan die sneeuwstorm van vorig jaar.
  maandag 13 april 2009 @ 18:13:24 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67981443
55.17 heb ik. Niet slecht voor een eerste 'run'.
Gourmetten of steengrillen?
pi_67983556
Mooie tijd knnth

Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgen Voordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.

Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog ) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 13 april 2009 @ 20:23:30 #56
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67984773
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth

Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgen Voordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.

Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog ) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
Ik loop gemiddeld 170 / 173 slagen per minuut.
pi_67985725
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth

die van mij is ook altijd debiel hoog, volgens mij zit ik al op 85% van mijn geschatte max als ik alleen al mijn tande poets (elektrisch!) Daarom gebruik ik dat ding eigenlijk nooit, demotiveert zo.
Over twee weken krijg ik een performance test op de loopband met zo'n masker op, dan weet ik wat mijn echte hartslag maximum is en mijn VO2max en zo

ps mijn vorige hartslagmeter gaf sosm ook boven de 200, maar volgens mij was dat ding stuk, met mijn nwe nooit die waardes gezien, zelfs niet na 3x de rozenoordbrug op en neer op volle snelheid
pi_67985899
Hmmm Ik loop als ik rustig loop zo rond 152. Beetje inspannend 160-165 en als ik intervalletjes doe zit ik zo rond de 175. Maja, heb ook een best wel lage rusthartslag (40-45 als ik 's ochtends wakker word).
Dus toch .
pi_67986054
Ik zit al gauw vrij hoog, als de apparatuur op de sportschool tenminste een beetje betrouwbaar is. Bij lopen zo tussen de 170 en 175, soms er iets boven en dan rem ik af, want die apparatuur begint al te piepen als ik boven de 167 kom, en dat negeer ik, maar boven de 176 vertrouw ik het zelf ook niet meer.
pi_67986945
1:31:51 vandaag in de hitte van Utrecht. Eerste 7 km kwam ik door in 29:30 daarna begon ik de warmte te voelen. Parcours was helaas niet je van het.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_67989337
ja FJD, ik loop ook altijd met "hoge" hartslagen. Ik liep halve van A'dam met 196 gemiddeld volgens mij. Rusthartslag is 42-43 en max is 206-209 geloof ik, dus ik weet t ook niet precies. Loop weleens met een vriend en die haalt dan meestal niet hoger dan 170 en dan zit ie al bijna aan zijn max. Als hij gaat intervallen haalt ie weleens hoger, maar ik zit al vaak op 180 dan, maar loop dan relax omdat we zijn tempo volgen. Dus zeg het maar dat van die hartslag ik weet t ook niet precies....

overigens 23 jaren hier en altijd wel gesport, nu weer lekker veel fietsen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67989497
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:01 schreef koeii het volgende:
Hmmm Ik loop als ik rustig loop zo rond 152. Beetje inspannend 160-165 en als ik intervalletjes doe zit ik zo rond de 175. Maja, heb ook een best wel lage rusthartslag (40-45 als ik 's ochtends wakker word).
Da;s idd een lage rustpols, maar dat alleen bepaalt niet je HF bij inspanning - heb je ook je max nodig. En dan kan karvonen je een dienst bewijzen. Ik heb ong zelfde HF waarden als jij.

En FJD, 190 gemiddeld is best hoog, muizenhart

Al kan je bij hardlopen wel gemakkelijk hoge waarden halen, aangezien je jezelf moet ondersteunen en je hele lichaam inspant. Met fietsen en zwemmen kom ik niet boven de 200 uit, met lopen wel.
pi_67991176
j_dekok, ik sprak juist een man die het parcours van de halve helemaal te gek vond, omdat het langs het water was enzo en hij allemaal bloemen zag bloeien . Ik vond het 10km-parcours zelf niet zo, eerst een recht stuk heen en terug, en daarna wat gekronkel om de Jaarbeurs heen, waardoor ik telkens dacht dat ik er bijna was
  maandag 13 april 2009 @ 23:39:10 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_67991645
maar even een tvp, dit topic lang uit het oog verloren. Nieuwe schoenen gekocht, ging meteen fout vandaag . Enkel verzwikt door slecht opletten en in een kuiltje lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 13-04-2009 23:51:30 ]
pi_67991663
nog een tvp
  dinsdag 14 april 2009 @ 00:49:04 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67993277
TeeVeePee

Vandaag 10km gelopen. Niet echt bijster goed ofzo, maar het was een lekker weertje
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67994948
Teeveepee
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:50:38 #68
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67998593
Heb me zojuist ingeschreven voor de Marikenloop 5km! Wordt m'n eerste loop .
pi_67998634
Gisteren 's avonds nog een klein rondje van 6 km gelopen, ging weer lekker!
pi_67999002
BlaatschaaP leuk! Doe ik ook aan mee (10 km)
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:23:06 #71
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_67999610
Oef, wat was het warm zeg gister. Het parcours viel me uiteindelijk toch nog wel mee, hoewel het nou ook niet héél erg leuk was. Het stuk door De Meern was wel echter erg gezellig (enkel jammer van dat zig-zag-stuk langs het water wat dan wel weer redelijk saai was). Wat ik wel kut vond was dat de tijds- en afstandsaanduidingen echt fucked up waren. De spaarzame klokken die er stonden deden het niet, en de afstandsborden stonden hier en daar zelfs door elkaar... Maar ik heb ondanks de warmte toch heerlijk gelopen; lekker rustig begin, nergens last van gekregen, en in één keer door kunnen rennen naar de finish.
De tijd viel echter wel ongehoord tegen zeg Jammer dat ik geen horloge bij me had en dus geen idee had hoelang ik er waar over had gedaan. Uiteindelijk een nettotijd van 1:57 nog wat ... En ik de hele tijd maar denken dat ik, omdat het ondanks de temperatuur toch wel aardig ging, toch wel tegen de 1:45 zou zitten. De laatste 4 kilometer helemaal voluit gegaan en flink wat mensen ingehaald en na de finish was ik dan ook nog heel fris. Jammer, want er had dus veel meer ingezeten. Maja, krijg je ervan als je een maand niet echt hebt getraind.

Maare, komen de juiste tussentijden nog op de site te staan? Bij sommige renners zie ik wel netjes een overzicht van de tussentijden, maar bij de meesten (en ook bij mij) staan er enkel de netto en bruto tijden en is de grafiek gewoon een lineaire lijn omhoog Ben toch wel heel erg benieuwd waar ik het nou heb laten liggen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Hankster op 14-04-2009 11:39:23 ]
pi_68004498
Ik vraag het hier ook maar even

Gister les 1 van Evy gelopen en het ging wel goed! Lag dus voor een groot gedeelte toch aan de schoenen denk ik (heb 3 lessen op Espritsneakertjes gedaan en heb nu hardloopschoenen gekocht).
Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet. Een heel vermoeid gevoel wat meteen ophield als ik weer mocht wandelen. Ik heb wel zo'n loopbandtest gedaan voor mijn schoenen. Is dit slechts een kwestie van wennen aan hardlopen (nooit van mijn leven gedaan) of loop ik verkeerd?

Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
pi_68004663
Duurloopje van 8km erop zitten, precies 40min. Prima Deze zondag m'n tweede 5km, kijken hoeveel progressie ik heb gemaakt de laatste 6 weken.
pi_68004677
Is waarschijnlijk gewoon even wennen, je enkels zijn niet gewend om steeds zoveel gewicht erop te krijgen, maar had je dat net sneakers niet? Lijkt me dat het daarmee alleen maar erger is omdat die geen "vering" hebben.

En over die rustdagen.. Op het begin kan je misschien wel elke dag doen maar ik zou het niet te veel doen, ik ben nu met serie 2 bezig en ik merk vandaag wel dat ik gisteren heb gelopen, met een dag rust hou ik het wel vol maar als ik nu elke dag ga lopen wordt het er niet beter op. Ik zou als ik jou was je gewoon aan het schema houden, dan blijf je ook wat langer gemotiveerd
pi_68004762
Ja met sneakers was het helemaal een ramp. Nu is het minder maar het is er nog wel. Hopelijk is het idd alleen een kwestie van wennen. En ik ga dan idd wel gewoon een half uur wandelen in de zon en morgen les 2 doen Bedankt!
pi_68004772
Kan me ook voorstellen dat de pijn nog een napijn is van trainen op de sneakers. Wel in de gaten houden, als het erger wordt met lopen dan zo snel mogelijk rust houden. Het is frustrerend maar hoe sneller je dan rust houdt, hoe korter de rust periode is.
pi_68004819
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
pi_68005337
ook maar weer eens tvp-en
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:59 #79
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68005934
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
Zal ongetwijfeld naweëen van de sneakers zijn, ongetraindheid van je spieren en wanneer het nieuwe hardloopschoenen zijn dan zal het zeker ook liggen aan het feit dat je ze nog even in moet lopen. Inlopen kost gewoon eventjes voordat ze helemaal lekker zitten en je voeten niet meer gaan protesteren.

Even relaxed aan doen, neem je rust, let de volgende keer goed op de afwikkeling van je voet e.d. en anders vooral niet te lang mee door blijven lopen maar even langs de fysio gaan.

En de grens tussen een vervelend/vermoeid gevoel en blijvende pijn is soms maar heel dun. Wanneer het echt zeer begint te doen ben je meestal al te laat. Houd dat goed in de gaten hoor!
pi_68006038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:54 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even

Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet.
Die last van je voorvoet zou misschien kunnen komen omdat je 'verkeerd' loopt.
Ik liep helemaal in het begin heel erg op mijn voorvoeten, mijn hiel raakte eigenlijk nooit de grond. Probeer eens te letten de volgende keer hoe je je voeten afrolt. Voor dat je voet land moet je je tenen een beetje optrekken zodat je hiel of middenvoet het eerst de grond raakt.

Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
pi_68006537
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelen Staat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures

En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
pi_68006921
Bedankt voor de tips! Ik ga erop letten
pi_68006947
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef Koert het volgende:
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelen Staat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures

En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
Waarom ga je dat doen?

Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
pi_68007155
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Waarom ga je dat doen?

Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.

Voorvoet landing is een efficientere loopstijl dan op je hak landen - dus ga je harder - maar omdat je het niet gewend bent nogal blessuregevoelig. Ik ga voor de middenvoet landing, iets minder belastend dan de voorvoet landing. Ren maar eens op blote voeten, je landt niet op je hak maar voorvoet.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:25:12 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_68007789
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan. Zodra het meer wordt dan 10 minuten zou ik wel aanraden om 1 dag pauze ertussen te nemen
pi_68007873
voor alle voorvoeters, google maar op BK methode, daar staat t allemaal uitgelegd..
Onze champ kenenisa is er een uitgesproken voorbeeld van en gaat ook flink hard
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68007885
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan.
Better safe than sorry....
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor )
pi_68007922
Naja en daarbij, als je gelijk rustdagen inlast ben je het gewend en hoef je niet na les 17 ofzo opeens rustdagen te gaan inbouwen terwijl je gewend bent om 4/5 keer in de week te lopen .
pi_68008137
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:27 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor )
Dan loop je niet hard genoeg
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:54:00 #90
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68008763
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:16:17 #91
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_68009658
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Ik zie je daar dan
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:46:13 #92
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68010794
Maar nogmaals; iemand een idee of ook de tussentijden van de halve van gister nog op de site verschijnen?
pi_68010888
hmm heb me net ingeschreven voor de dam tot dam loop.

een kleine stap weer om buiten te gaan laten hardlopen. Afgelopen winter weinig gelopen, behalve op het voetbalveld. Veel gezwommen, maar nu dat het weer lekker is ga ik ook weer lopen langs de Amstel.

Even de Nokia Sporttracker gedownload en nu maar weer lekker hardlopen buiten.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:45:07 #94
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68012780
Komende weken maar eens hardloopschoenen kopen
pi_68013249
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
pi_68013364
Beginnersschema pakken en dat ook echt volgen? Ook je rug moet sterker worden om de klappen langer op te kunnen vangen. Of heb je niet het idee dat het daar aan kan liggen?
pi_68013548
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:16 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik zie je daar dan
Ook mijn volgende halve.

Sinds de CPC niet veel meer gelopen (enkel ontlasten) en vooral fietsen, dus moet binnenkort wel weer gaan lopen wil ik m'n PR gaan benaderen in m'n 4e halve...

Moet toch nog wel ietsje beter kunnen dan tijdens de CPC, vooral de tweede helft...

Ow ja, verder loop ik ook altijd met idioot hoge hartslag volgens mij. Maar ja, heb er ook geen last van en gewoon lage rust pols enzo...collega van mij presteerde het ook om halve marathon te lopen met 150 gemiddeld of zo (2 minuten harder dan ik, dus daar lag het niet aan ), maar ik krijg dat (nog) niet voor elkaar, ook al ben ik in prima conditie. Heeft dan toch meer te maken met het type atleet dat je bent of iets...
Jack does it in real time...
pi_68013641
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:56 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Hoe lang loop je dan? Ik verbrand steeds zo ongeveer 450 kcals (bij 35-40 min lopen). En ik zou trouwens www.slowgeek.com aanbevelen als grafiek, die van Nike+ zelf is echt slecht, klopt soms niks van
Oh, die site ziet er wel interessant uit. Is nu op dit moment even teveel gedoe om te PMen op Nike+, maar ga er van de week wel naar kijken. Thanks!

Oh, en heb in 12 km zo'n 800 km verbrand (in iets minder dan een uur), leek mij gewoon nogal veel .
pi_68013687
tvp, moet het ook maar weer eens oppakken. Eerst nieuwe hardloopschoenen kopen
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:17:38 #100
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68013713
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef VonHinten het volgende:
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
Ik heb sowieso een vrij zwakke onderrug, en had daar dus ook met hardlopen na verloop van tijd last van, hoewel het bij mij vaak pas na enige tijd opkwam ipv al direct van looppas naar hardlooptempo. Uiteindelijk maar even naar de fysio gegaan die alles een aantal keren flink heeft zitten kraken en mij wat oefeningen heeft gegeven om m'n rugspieren soepel te houden en iets sterker te maken.
Bij mij kwam het waarschijnlijk omdat m'n heup en schouders wat scheef staan, waardoor alles snel op slot ging. Maar nu ik redelijk trouw m'n oefeningen doe heb ik nergens meer last van. Ik doe o.m. m'n linker been naar voren zetten, beide handen naar voren, vastpakken, en dan zo ver mogelijk via de linker kant naar achteren zwaaien waarbij je moet letten dat je je onderlichaam met je heup tegenhoudt. En uiteraard dan ook naar de andere kant. En met beide handen naar voren, vastpakken, en bovenlangs naar achter zwaaien. En kraken maar

Nu wil ik niet zeggen dat dit bij jou helpt, maar sinds ik dit 's morgens en/of 's avonds eventjes doe en het onderdeel van m'n rek-en-strek oefeningen is geworden, heb ik dus nergens meer last van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')