abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68004772
Kan me ook voorstellen dat de pijn nog een napijn is van trainen op de sneakers. Wel in de gaten houden, als het erger wordt met lopen dan zo snel mogelijk rust houden. Het is frustrerend maar hoe sneller je dan rust houdt, hoe korter de rust periode is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68004819
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
pi_68005337
ook maar weer eens tvp-en
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:59 #79
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68005934
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
Zal ongetwijfeld naweëen van de sneakers zijn, ongetraindheid van je spieren en wanneer het nieuwe hardloopschoenen zijn dan zal het zeker ook liggen aan het feit dat je ze nog even in moet lopen. Inlopen kost gewoon eventjes voordat ze helemaal lekker zitten en je voeten niet meer gaan protesteren.

Even relaxed aan doen, neem je rust, let de volgende keer goed op de afwikkeling van je voet e.d. en anders vooral niet te lang mee door blijven lopen maar even langs de fysio gaan.

En de grens tussen een vervelend/vermoeid gevoel en blijvende pijn is soms maar heel dun. Wanneer het echt zeer begint te doen ben je meestal al te laat. Houd dat goed in de gaten hoor!
pi_68006038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:54 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even

Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet.
Die last van je voorvoet zou misschien kunnen komen omdat je 'verkeerd' loopt.
Ik liep helemaal in het begin heel erg op mijn voorvoeten, mijn hiel raakte eigenlijk nooit de grond. Probeer eens te letten de volgende keer hoe je je voeten afrolt. Voor dat je voet land moet je je tenen een beetje optrekken zodat je hiel of middenvoet het eerst de grond raakt.

Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
pi_68006537
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelen Staat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures

En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
pi_68006921
Bedankt voor de tips! Ik ga erop letten
pi_68006947
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef Koert het volgende:
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelen Staat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures

En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
Waarom ga je dat doen?

Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
pi_68007155
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Waarom ga je dat doen?

Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.

Voorvoet landing is een efficientere loopstijl dan op je hak landen - dus ga je harder - maar omdat je het niet gewend bent nogal blessuregevoelig. Ik ga voor de middenvoet landing, iets minder belastend dan de voorvoet landing. Ren maar eens op blote voeten, je landt niet op je hak maar voorvoet.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:25:12 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_68007789
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan. Zodra het meer wordt dan 10 minuten zou ik wel aanraden om 1 dag pauze ertussen te nemen
pi_68007873
voor alle voorvoeters, google maar op BK methode, daar staat t allemaal uitgelegd..
Onze champ kenenisa is er een uitgesproken voorbeeld van en gaat ook flink hard
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68007885
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan.
Better safe than sorry....
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor )
pi_68007922
Naja en daarbij, als je gelijk rustdagen inlast ben je het gewend en hoef je niet na les 17 ofzo opeens rustdagen te gaan inbouwen terwijl je gewend bent om 4/5 keer in de week te lopen .
pi_68008137
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:27 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor )
Dan loop je niet hard genoeg
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:54:00 #90
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68008763
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:16:17 #91
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_68009658
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Ik zie je daar dan
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:46:13 #92
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68010794
Maar nogmaals; iemand een idee of ook de tussentijden van de halve van gister nog op de site verschijnen?
pi_68010888
hmm heb me net ingeschreven voor de dam tot dam loop.

een kleine stap weer om buiten te gaan laten hardlopen. Afgelopen winter weinig gelopen, behalve op het voetbalveld. Veel gezwommen, maar nu dat het weer lekker is ga ik ook weer lopen langs de Amstel.

Even de Nokia Sporttracker gedownload en nu maar weer lekker hardlopen buiten.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:45:07 #94
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68012780
Komende weken maar eens hardloopschoenen kopen
pi_68013249
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
pi_68013364
Beginnersschema pakken en dat ook echt volgen? Ook je rug moet sterker worden om de klappen langer op te kunnen vangen. Of heb je niet het idee dat het daar aan kan liggen?
pi_68013548
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:16 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik zie je daar dan
Ook mijn volgende halve.

Sinds de CPC niet veel meer gelopen (enkel ontlasten) en vooral fietsen, dus moet binnenkort wel weer gaan lopen wil ik m'n PR gaan benaderen in m'n 4e halve...

Moet toch nog wel ietsje beter kunnen dan tijdens de CPC, vooral de tweede helft...

Ow ja, verder loop ik ook altijd met idioot hoge hartslag volgens mij. Maar ja, heb er ook geen last van en gewoon lage rust pols enzo...collega van mij presteerde het ook om halve marathon te lopen met 150 gemiddeld of zo (2 minuten harder dan ik, dus daar lag het niet aan ), maar ik krijg dat (nog) niet voor elkaar, ook al ben ik in prima conditie. Heeft dan toch meer te maken met het type atleet dat je bent of iets...
Jack does it in real time...
pi_68013641
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:56 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Hoe lang loop je dan? Ik verbrand steeds zo ongeveer 450 kcals (bij 35-40 min lopen). En ik zou trouwens www.slowgeek.com aanbevelen als grafiek, die van Nike+ zelf is echt slecht, klopt soms niks van
Oh, die site ziet er wel interessant uit. Is nu op dit moment even teveel gedoe om te PMen op Nike+, maar ga er van de week wel naar kijken. Thanks!

Oh, en heb in 12 km zo'n 800 km verbrand (in iets minder dan een uur), leek mij gewoon nogal veel .
pi_68013687
tvp, moet het ook maar weer eens oppakken. Eerst nieuwe hardloopschoenen kopen
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:17:38 #100
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_68013713
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef VonHinten het volgende:
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
Ik heb sowieso een vrij zwakke onderrug, en had daar dus ook met hardlopen na verloop van tijd last van, hoewel het bij mij vaak pas na enige tijd opkwam ipv al direct van looppas naar hardlooptempo. Uiteindelijk maar even naar de fysio gegaan die alles een aantal keren flink heeft zitten kraken en mij wat oefeningen heeft gegeven om m'n rugspieren soepel te houden en iets sterker te maken.
Bij mij kwam het waarschijnlijk omdat m'n heup en schouders wat scheef staan, waardoor alles snel op slot ging. Maar nu ik redelijk trouw m'n oefeningen doe heb ik nergens meer last van. Ik doe o.m. m'n linker been naar voren zetten, beide handen naar voren, vastpakken, en dan zo ver mogelijk via de linker kant naar achteren zwaaien waarbij je moet letten dat je je onderlichaam met je heup tegenhoudt. En uiteraard dan ook naar de andere kant. En met beide handen naar voren, vastpakken, en bovenlangs naar achter zwaaien. En kraken maar

Nu wil ik niet zeggen dat dit bij jou helpt, maar sinds ik dit 's morgens en/of 's avonds eventjes doe en het onderdeel van m'n rek-en-strek oefeningen is geworden, heb ik dus nergens meer last van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')