abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 13:42:21 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_68302487
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Sorry, zit in Vancouver. had mezelf ook al opgegeven voor de ZuidAs Run die komende zondag is, maar kan daar ook niet bij zijn
pi_68311462
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Ik doe al mee met m'n eigen ploeg, en daar doe ik twee afstanden omdat wij ook al te weinig mensen hebben.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68311657
Ben al blij als ik 3 minuten achter elkaar kan lopen. Volgend jaar doe ik wel ergens als invaller mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 23 april 2009 @ 22:19:14 #254
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68320050
GRRR... En daar is de volgende blessure Vandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68320945
Heb zelf mijn pink gebroken heb daarom gips om mijn arm en hand. Ik dacht mooi ik kan niet werken, lekker hele dagen hardlopen. Ging twee dagen goed nu begint mijn hand telkens ontzettend te gloeien, kloppen, zweten. Dat zit er dus ook niet meer in, geen batavieren geen marathon enschede
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_68326172
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
GRRR... En daar is de volgende blessure Vandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
Last van je teen of de nagel?
Ik heb vaak problemen met de teen ernaast, die nagels zijn inmiddels verdwenen na x keer blauwe teennagels.
pi_68330660
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
Dat merkte je pas aan het einde van je loop?

[ Bericht 1% gewijzigd door Koert op 24-04-2009 11:06:49 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:09:41 #258
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68334571
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

hoelang maar je daar bij de meeste loops over doen?
Weet iemand dit?

Zometeen maar weer eens een stukje lopen, al heb ik net gegeten dus ik wacht nog ff
pi_68334943
Zal wel iets van drie kwartier zijn. Meestal is het een tijd dat je 'm flink wandelend nog uit kan lopen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:34:09 #260
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68335370
Vaak houdt men 7,5 km/h aan voor langzaamste schema (daaronder is het een wandeltocht). Voor 5 kilometer zou dit dus 45 minuten zijn.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:39:25 #261
77130 star_gazer
pi_68335571
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:52 schreef Koert het volgende:

[..]

Dat merkte je pas aan het einde van je loop?
Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomen Het is niet mijn nagel, maar het gewricht van de grote teen. Het is aan allebei de voeten (ook dat is nieuw sinds gisteren), maar links is wel 100x erger dan rechts. Voorlopig rust vrees ik
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:43:00 #262
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68335687
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:34 schreef Grumpey het volgende:
Vaak houdt men 7,5 km/h aan voor langzaamste schema (daaronder is het een wandeltocht). Voor 5 kilometer zou dit dus 45 minuten zijn.
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
pi_68335739
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
45 minuten voor een wandeltocht van 60km
pi_68335994
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:

[..]

een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68336107
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef superbient het volgende:
een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...
Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoor
pi_68337868
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoor
is meer dan 2m/sec en dat dan 60km lang, mij niet gezien en ik denk met mij vele wandelaars...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68337963
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomen Het is niet mijn nagel, maar het gewricht van de grote teen. Het is aan allebei de voeten (ook dat is nieuw sinds gisteren), maar links is wel 100x erger dan rechts. Voorlopig rust vrees ik
Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:
quote:
STIJF GROTE TEENGEWRICHT (OF MINDER BEWEEGLIJK GEWRICHT)
Het is belangrijk om hierbij snel maatregelen te nemen. Slijtage in het gewricht kan anders snel optreden of verergeren. Een sterke, versnelde afwikkeling met hoge teensprong aan de onderkant van de schoen laten aanbrengen, is hierbij meestal een perfecte en afdoende oplossing. Dit kan door een orthopedisch schoenmaker, die de juiste lichte materialen in huis heeft, gemaakt worden.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:51:50 #268
77130 star_gazer
pi_68338043
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Koert het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:
[..]

Zal wel weer niet gratis zijn Ik heb al een dure anti-pronatieschoen met daarin een setje antipronatiezooltjes. Begin het gevoel te krijgen dat ik klompvoetjes heb ofzo
-
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:41:40 #269
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68348523
Ik zou je verzekering even bellen, daar zijn ze voor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:01:35 #270
77130 star_gazer
pi_68365575
Hmmm.. Gisteren schoot de pijn er aan de linkerkant even in. Het was echt gruwelijk; ik kon nauwelijks normaal lopen. Maar een uur daarna was het over en ik heb er sindsdien helemaal geen last meer van Wellicht zat er iets van een zenuw of spiertje klem ofzo dat gisteren losschoot Hele rare situatie Nouja, toch maar een weekje rust om te kijken hoe het houdt.
-
pi_68384156
Gisteren een VO2max test gedaan in het nike running centre in het Amsterdamse bos.
Dacht even tamelijk brilliant te zijn met mijn 49.2, maar dat halen ongetrainde personen ook lees ik nu op het internet.
Anyway, het was leuk om te doen op zo'n loopband je kapot rennen met zo'n masker op.

Daarna nog even het 10k rondje, loopt lekker in het bos als het warm is!
  zondag 26 april 2009 @ 08:07:30 #272
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68384173
Hier beginnen de kleine pijntjes er ook in te schieten zeg.
Gister spontaan een zeurende pijn bij een van m'n schenen, vanochtend bij het lopen begon m'n knie weer op te spelen die al niet in al te beste conditie is.
Moet eigenlijk een meniscus operatie aangaan, maar blijf het maar uitstellen terwijl ik er al niet meer normaal mee kan voetballen.

Kortom, het feest begint.
pi_68385064
Ik heb mijn Evy schema op de wc gehangen zodat ik een aantal keer per dag eraan wordt herinnerd dat ik moet gaan rennen!

Maar die Grachtenloop is een goede motivatie!!
  zondag 26 april 2009 @ 12:01:57 #274
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_68386982
Ze zijn flink onder het WR schema aan het rennen in londen momenteel, te zien op bbc 1 (en via verschillende streams)
I'm just a girl in the world.
pi_68391840
Bataverslagen graag!
pi_68393029
Waar kan je eigenlijk best coldpacks kopen? Drogist ofzo Eigenlijk nog nooit bij stilgestaan IJs is ook zo onhandig.
pi_68398017
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:49 schreef ShadyLane het volgende:
Bataverslagen graag!
Het was wel weer geniaal.

2e etappe was echt vet om te doen, ging een heel stuk tegen het parcours van de Zevenheuvelen in (richting Berg en Dal), dus de eerste 5 km waren vooral omhoog, waarna in ongeveer een kilometer al die 'hoogtemeters' weer naar beneden gingen, daar vloog ik echt.

Uiteindelijk 28.02 gelopen (14.98 km/h) en was 22e en toen lagen we op kop van onze startgroep (en achteraf gezien 19e overall of zo)!

Verder relaxte nacht gehad, waarin het ook gewoon goed ging, want we waren echt 40 min sneller dan vorig jaar of iets, zelfs vlak voordat de zon opkwam al gefinished in Dinxperlo.

Helaas hadden we door omstandigheden geen ochtendploeg, maar verder was iedereen wel tevreden. Zelf ook nog de laatste etappe gelopen (de spierpijn en doorgetrokken nacht en het slapen overdag hadden mij wel een beetje gaar gemaakt ) en daarop 70e geworden (14.78 km/h), net boven de 30 min op de 7.5 kilometer. Was wel mooi dat je op die laatste etappe met z'n allen start, al ging iedereen wel zo hard van start.

Feestje en alles was ook top, nu alleen wel gesloopt (wel goede weekends als je 2x overdag slaapt ).
Jack does it in real time...
pi_68398219
quote:
Op zondag 26 april 2009 08:03 schreef computergirl het volgende:
Gisteren een VO2max test gedaan in het nike running centre in het Amsterdamse bos.
Dacht even tamelijk brilliant te zijn met mijn 49.2, maar dat halen ongetrainde personen ook lees ik nu op het internet.
Anyway, het was leuk om te doen op zo'n loopband je kapot rennen met zo'n masker op.

Daarna nog even het 10k rondje, loopt lekker in het bos als het warm is!
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.
pi_68402186
Ik ben enige tijd geleden begonnen met Evy 1, en vanaf moeite-met-3-minuten braaf doorgelopen totdat 5 km er zo uitrolde. Daarna uitbouwen naar 1 uur, en zelfs anderhalf uur ging verrassend makkelijk.

Eigenlijk was anderhalf uur hardlopen helemaal niet mijn streven, maar ik diende mij in te schrijven voor de goudplevierrun, een hardloopronde over een fraai stuk Drentse heide. Keuze uit 5 en 12 km, en dan leek 5 km zo flauwtjes.

Nog ruim een maand te gaan. Momenteel loop ik tweemaal per week: een keer 13km, eenmaal korter, en ik haal een tempo van zo'n 10km/uur. Door omstandigheden vallen mijn twee trainingsdagen achter elkaar, de 13km-dag als tweede.

Iemand tips hoe ik in de komende maand mijn tempo iets omhoog kan krijgen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_68402769
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef Koert het volgende:

[..]

http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.
Thanks. ...maar heel veel andere schema's ben ik maar middelmaat. Raar is dat....als mijn conditie echt heel goed is zou ik toch ook veel langer en veel harder kunnen lopen? Ik loop gemiddeld 11 km/u, 12 km/u lukt ook wel op een hele goede dag (als ik geen beton-benen heb) maar daarboven houdt het al snel op
quote:
Waar kan je eigenlijk best coldpacks kopen? Drogist ofzo
Kruitvat heeft ze, je moet ze wel echt zoeken want zit in een onoogelijk kartonnen doosje ergens op de onderste plank. Ik heb standaard 2 van die dingen in de diepvries liggen
pi_68403107
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Iemand tips hoe ik in de komende maand mijn tempo iets omhoog kan krijgen?
Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.
pi_68404363
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:30 schreef knnth het volgende:

[..]

Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.
Van lange duurlopen krijg je geen tempo, en weinig tot geen grotere spierkracht. Vooral van intervallen krijg je snelheid spierkracht en coördinatie en je verhoogt je anearobe drempel waardoor je langer aeroob kan lopen. Dit alles doe je met lange duurlopen niet. Intensieve duur / fartlek zorgen hier ook enigzins voor.

Overigens is twee dagen na elkaar trainen niet handig als je slecht 2x per week traint, dan is de trainingsprikkel van de tweede training alweer redelijk uitgewerkt tegen de tijd dat je weer een nieuwe training hebt.
pi_68410396
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:30 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het was wel weer geniaal.

2e etappe was echt vet om te doen, ging een heel stuk tegen het parcours van de Zevenheuvelen in (richting Berg en Dal), dus de eerste 5 km waren vooral omhoog, waarna in ongeveer een kilometer al die 'hoogtemeters' weer naar beneden gingen, daar vloog ik echt.

Uiteindelijk 28.02 gelopen (14.98 km/h) en was 22e en toen lagen we op kop van onze startgroep (en achteraf gezien 19e overall of zo)!
Hey tof, Etappe 2 (7+ km) heb ik ook gelopen. Ik had vrijdag de hele dag al lichte steek in mijn zij en já hoor, tijdens het hardlopen schoot het er binnen 500 meter keihard in. Paar kilometer doorgebeten en toen het laatste stuk van de etappe (die lange, vrij steile afdaling) echt gevlogen en nog een heel stel mensen ingehaald. Uiteindelijk gemiddeld 11,3 km/u gemiddeld gelopen, eindtijd iets van 37 mins. Gezien mijn 3 weken training niet verkeerd.

Enkele uren later nog Etappe 8 (8+ km) gelopen omdat we een nachtploeg van maar 5 personen hadden Tijdens het lopen zag ik de zon opkomen Gemiddelde snelheid 10,1 km/u, eindtijd ergens in de 48 mins.

De afgelopen weken heb ik nooit meer dan 6 km gelopen en nu dus in één nacht 7 én 8 km
Hier kom ik zéér blij maar totaal vertieft de finish van de achtste etappe over:
pi_68410474
Hahaha, helden!
pi_68422034
Zo, ingeschreven voor de Bredase Singelloop 10k

Inschrijving begint 1 mei pas, maar via inschrijven.nl werkte het al, nouja ... startnummer 1 dan maar
  maandag 27 april 2009 @ 14:10:58 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68422239
Onze bata ging ook goed, organisatorisch dan, qua tijden deden we dit jaar niet in de top 100 mee. die 2e etappe heb ik zelf vorig jaar gelopen en dat was heel gaaf: lekker naar beneden storten op die berg

Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).

Hopelijk volgend jaar weer, en dan weer nachtploeg (of die lochemse berg lijkt me ook leuk )
pi_68422401
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Ik ben enige tijd geleden begonnen met Evy 1, en vanaf moeite-met-3-minuten braaf doorgelopen totdat 5 km er zo uitrolde. Daarna uitbouwen naar 1 uur, en zelfs anderhalf uur ging verrassend makkelijk.
Dat geeft de burger moed
pi_68425979
Ik kom me hier ook melden. Ik heb gister 5km gelopen in Enschede tijdens de marathon van Enschede en ik wil op 17 mei meedoen met de Marikenloop in Nijmegen.
Ik ben vorig jaar begonnen met Evy1 en wil de komende 3 weken elke training 5km lopen om mijn tijd te verbeteren. Mijn tijd was ongeveer 44 minuten (6,8 km/uur)
Iemand nog tips voor sneller hardlopen met astma? Gewoon versnellen is een garantie voor astma-aanval.
pi_68426309
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek.

Komen jullie nog steeds door Boekelo?
  maandag 27 april 2009 @ 16:07:14 #290
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68426611
Yup, er wordt gewisseld bij de Grolsch fabriek....ik denk ook niet dat die etappe snel verandert zal worden, dat wisselpunt is ideaal qua logistiek en ook voor Grolsch mooie reclame.
pi_68426636
quote:

Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).
Nogal! Wij stonden langs de sintelbaan en de eerste drie lopers persten me er toch een eindsprint uit, halleluja. Was erg mooi om te zien.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68427432
quote:
Onze bata ging ook goed, organisatorisch dan, qua tijden deden we dit jaar niet in de top 100 mee. die 2e etappe heb ik zelf vorig jaar gelopen en dat was heel gaaf: lekker naar beneden storten op die berg

Hopelijk volgend jaar weer, en dan weer nachtploeg (of die lochemse berg lijkt me ook leuk )
Die tweede etappe is echt nice inderdaad!

En die laatste etappe verbaasde ik mij ook wel over, want iedereen ging als een raket weg (ik ook best hard) en had wel verwacht dat er nog aardig wat stil zouden vallen, maar iedereen bleef maar gaan.

En er zaten dus 23 tussen ons in 58 seconden. En op sommige etappes (van ongeveer 7 km) ben je bijna top 10 inderdaad als je 15 per uur loopt.
Jack does it in real time...
  maandag 27 april 2009 @ 18:05:48 #293
80407 glimworm
'The Shining'
pi_68430480
Even een vraagje:
Ik loop al een jaar of 5 erg sporadisch hard, en heb dan ook al 5 jaar dezelfde schoenen. De schoenen zijn dus wel oud, maar niet al te veel gebruikt (las ergens op internet dat een hardloopschoen 1500/2000 km levensduur had). Ik heb alleen het idee dat de demping er een beetje uit is.

Kan het zijn dat schoenen ook gewoon slijten van ouderdom?
Glimmen is een keuze
  maandag 27 april 2009 @ 18:25:39 #294
74453 koeii
Een P ja
pi_68430971
Jep Ik geloof dat na een jaar of 2 alle demping er wel uit is, of je er nou op loopt of niet.
Dus toch .
  maandag 27 april 2009 @ 19:29:38 #295
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68432961
Toch maar even de dokter gebeld vandaag voor een afspraak. Druk rond hartstreek en borstkas trekt niet echt weg, dus begin me zorgen te maken Hardlopen van morgenavond ook maar alvast afgezegd. Overigens nog geen afspraak, die kon ze alleen in de ochtend maken naar herhaaldelijk navragen receptioniste/secretaresse

Ik ga er vanuit dat het stress is, maar toch wel apart dat ik dat nu dan al ondervind, ben nog lang geen 30. Via google verder ook geen duidelijke info gevonden wat het anders zou kunnen zijn. Ik laat in ieder geval maar even een hartfilmpje maken, daar is het mij om te doen. Andere pijntjes zullen me een worst wezen vergeleken met dit. Verder ben ik ook erg goed met het mezelf aanpraten van problemen en doemscenario's maar het idee dat ik nooit meer zou (idioot (intensief)) mogen sporten doet me toch het zweet uitbreken
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 27 april 2009 @ 21:00:54 #296
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68436855
Nou ik doe het ook maar eventjes rustig aan, kramp, pijntjes aan m'n schenen tijdens het lopen en een opgezette voet met allerlei zichtbaar lopende adertjes ... geweldig!
Ben bang dat ik gewoon iets té enthousiast ben gestart met m'n iedere dag een stuk lopen terwijl ik de maanden ervoor amper iets deed aan beweging.

Nu maar een dagje rust in de hoop dat het wegtrekt.
pi_68436920
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:00 schreef Lastpost het volgende:
Ben bang dat ik gewoon iets té enthousiast ben gestart met m'n iedere dag een stuk lopen terwijl ik de maanden ervoor amper iets deed aan beweging.
You think?

Wat zijn de afstanden, aantal trainingen, schoenen?
  maandag 27 april 2009 @ 21:09:45 #298
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68437219
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:02 schreef FJD het volgende:

[..]

You think?

Wat zijn de afstanden, aantal trainingen, schoenen?
Ja toch wel enigzins.
Nou ben ik van jongs af aan al een loper geweest en voetbalde ik op relatief hoog niveau nog een 2 jaar geleden en daarnaast het afgelopen jaar nog wat flinke wandeltochten gedaan, dus ik had zoiets van ... ach, dat doen we eventjes.
De afstanden? Vanuit het niets gewoon begonnen met het rondje wat ik voorheen kon afleggen, die is net iets onder de 10km en logischerwijs ging het de eerste keer niet je van het en dan wandel je wat tussendoor en waag je weer een poging.
Maar wel elke dag diezelfde ronde en de laatste keren had ik maar een tussenstop of 3 nodig om het gewoon te voltooien en soms doe ik het zowel in de ochtend als in de avond.

Pijn komt overigens echt uit het niets, nergens last van toen ik stopte met lopen en ineens in de loop van de avond kwamen de problemen.
Loop nu een kleine 2 weken dagelijks die afstand trouwens en de schoenen?
* Lastpost checkt even en komt hierop uit, ASICS GEL FOUNDATION 7 (2E)
pi_68437428
Recept voor overbelasting ja. Meesten trainen 3x in de week met evt. een hersteltraining. Afstanden afhankelijk van je niveau maar als beginner 10km achter elkaar lopen is echt teveel. Conditioneel is het grootste probleem nog niet zo te lezen maar je gewrichten moeten er ook wel aan wennen.

Ik zou zeker de trainingen terug schroeven, dat is echt teveel. Afstand durf ik niets over te zeggen, kijk maar hoe je je voelt. Je kunt er bv. voor kiezen om het meer in interval te doen en dan op de tussenstukken harder hard te lopen.

Als je schoenen ouder dan 2 a 3 jaar zijn dan zou ik nieuwe kopen. Algemene gedachte is dat de demping dan wel is uitgedroogd.

Maar goed dat is mijn idee
pi_68438822
Ja elke dag lopen is teveel, begon ooit ook te enthousiast, kostte me 3.5 maanden absolute rust door kapotte knie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')