Sorry, zit in Vancouver. had mezelf ook al opgegeven voor de ZuidAs Run die komende zondag is, maar kan daar ook niet bij zijnquote:Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Ik doe al mee met m'n eigen ploeg, en daar doe ik twee afstanden omdat wij ook al te weinig mensen hebben.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Last van je teen of de nagel?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
GRRR... En daar is de volgende blessureVandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
Dat merkte je pas aan het einde van je loop?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
GRRR... En daar is de volgende blessureVandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
Weet iemand dit?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hoelang maar je daar bij de meeste loops over doen?
Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:52 schreef Koert het volgende:
[..]
Dat merkte je pas aan het einde van je loop?
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:34 schreef Grumpey het volgende:
Vaak houdt men 7,5 km/h aan voor langzaamste schema (daaronder is het een wandeltocht). Voor 5 kilometer zou dit dus 45 minuten zijn.
45 minuten voor een wandeltocht van 60kmquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoorquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef superbient het volgende:
een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...
is meer dan 2m/sec en dat dan 60km lang, mij niet gezien en ik denk met mij vele wandelaars...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoor
Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomenHet is niet mijn nagel, maar het gewricht van de grote teen. Het is aan allebei de voeten (ook dat is nieuw sinds gisteren), maar links is wel 100x erger dan rechts. Voorlopig rust vrees ik
quote:STIJF GROTE TEENGEWRICHT (OF MINDER BEWEEGLIJK GEWRICHT)
Het is belangrijk om hierbij snel maatregelen te nemen. Slijtage in het gewricht kan anders snel optreden of verergeren. Een sterke, versnelde afwikkeling met hoge teensprong aan de onderkant van de schoen laten aanbrengen, is hierbij meestal een perfecte en afdoende oplossing. Dit kan door een orthopedisch schoenmaker, die de juiste lichte materialen in huis heeft, gemaakt worden.
Zal wel weer niet gratis zijnquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Koert het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:
[..]
Het was wel weer geniaal.quote:
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.quote:Op zondag 26 april 2009 08:03 schreef computergirl het volgende:
Gisteren een VO2max test gedaan in het nike running centre in het Amsterdamse bos.
Dacht even tamelijk brilliant te zijn met mijn 49.2, maar dat halen ongetrainde personen ook lees ik nu op het internet.
Anyway, het was leuk om te doen op zo'n loopband je kapot rennen met zo'n masker op.
Daarna nog even het 10k rondje, loopt lekker in het bos als het warm is!
Thanks.quote:Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef Koert het volgende:
[..]
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.
quote:Waar kan je eigenlijk best coldpacks kopen? Drogist ofzo
Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.quote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Iemand tips hoe ik in de komende maand mijn tempo iets omhoog kan krijgen?
Van lange duurlopen krijg je geen tempo, en weinig tot geen grotere spierkracht. Vooral van intervallen krijg je snelheid spierkracht en coördinatie en je verhoogt je anearobe drempel waardoor je langer aeroob kan lopen. Dit alles doe je met lange duurlopen niet. Intensieve duur / fartlek zorgen hier ook enigzins voor.quote:Op zondag 26 april 2009 20:30 schreef knnth het volgende:
[..]
Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.
Hey tof, Etappe 2 (7+ km) heb ik ook gelopen. Ik had vrijdag de hele dag al lichte steek in mijn zij en já hoor, tijdens het hardlopen schoot het er binnen 500 meter keihard in. Paar kilometer doorgebeten en toen het laatste stuk van de etappe (die lange, vrij steile afdaling) echt gevlogen en nog een heel stel mensen ingehaald. Uiteindelijk gemiddeld 11,3 km/u gemiddeld gelopen, eindtijd iets van 37 mins. Gezien mijn 3 weken training niet verkeerd.quote:Op zondag 26 april 2009 17:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het was wel weer geniaal.
2e etappe was echt vet om te doen, ging een heel stuk tegen het parcours van de Zevenheuvelen in (richting Berg en Dal), dus de eerste 5 km waren vooral omhoog, waarna in ongeveer een kilometer al die 'hoogtemeters' weer naar beneden gingen, daar vloog ik echt.
Uiteindelijk 28.02 gelopen (14.98 km/h) en was 22e en toen lagen we op kop van onze startgroep (en achteraf gezien 19e overall of zo)!![]()
Dat geeft de burger moedquote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Ik ben enige tijd geleden begonnen met Evy 1, en vanaf moeite-met-3-minuten braaf doorgelopen totdat 5 km er zo uitrolde. Daarna uitbouwen naar 1 uur, en zelfs anderhalf uur ging verrassend makkelijk.
quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek.
Nogal! Wij stonden langs de sintelbaan en de eerste drie lopers persten me er toch een eindsprint uit, halleluja. Was erg mooi om te zien.quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).
Die tweede etappe is echt nice inderdaad!quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
Onze bata ging ook goed, organisatorisch dan, qua tijden deden we dit jaar niet in de top 100 mee. die 2e etappe heb ik zelf vorig jaar gelopen en dat was heel gaaf: lekker naar beneden storten op die berg
Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).
Hopelijk volgend jaar weer, en dan weer nachtploeg (of die lochemse berg lijkt me ook leuk)
You think?quote:Op maandag 27 april 2009 21:00 schreef Lastpost het volgende:
Ben bang dat ik gewoon iets té enthousiast ben gestart met m'n iedere dag een stuk lopen terwijl ik de maanden ervoor amper iets deed aan beweging.
Ja toch wel enigzins.quote:Op maandag 27 april 2009 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
You think?
Wat zijn de afstanden, aantal trainingen, schoenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |