quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:48 schreef damian5700 het volgende:
Daarstraks nog een artikel/opiniestuk gelezen:
[..]
Bron
Mijn reactie op zijn artikel (is nog niet geplaatst)quote:
GAZA : Phase Destruction v2.0.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:32 schreef NewsVan het volgende:
Op al jazeera zijn nu weer beelden te zien waarop israel weer van die panfletten uitgooit boven Gaza ??
zal fase 3 vandaag beginnen dan?
Wat is fase 3 dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:32 schreef NewsVan het volgende:
Op al jazeera zijn nu weer beelden te zien waarop israel weer van die panfletten uitgooit boven Gaza ??
zal fase 3 vandaag beginnen dan?
Ik geloof dat is het volgende is :quote:
quote:
quote:Jim: Guys, uh, what exactly does third base feel like?
Kevin: You want to take this one?
Chris "Oz" Ostreicher: Like warm apple pie.
Jim: Yeah?
Chris "Oz" Ostreicher: Yeah.
Jim: Apple pie, huh?
Chris "Oz" Ostreicher: Uh huh.
Jim: McDonald's or homemade?
Ze willen voorzichtig handelen, zo min mogelijk slachtoffers.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:43 schreef kraaksandaal het volgende:
Ze doen er best wel lang over dat kleine stukkie land? Ik neem aan dat gemiddelde bewoner daar niet kan zwemmen?
Eerst de vijand lam bombarderen met luchtaanvallen en dan pas een echt grondoffensief, da's de standaardtactiek in elke moderne oorlog.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:43 schreef kraaksandaal het volgende:
Ze doen er best wel lang over dat kleine stukkie land? Ik neem aan dat gemiddelde bewoner daar niet kan zwemmen?
De ambassadeur vertelde inderdaad ook zoiets, het is slechts een operatie naar westers voorbeeld en daarna zijn ze weer even het braafste jongetje van de klas.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Eerst de vijand lam bombarderen met luchtaanvallen en dan pas een echt grondoffensief, da's de standaardtactiek in elke moderne oorlog.
Het Nederlands verzet was toch ook niet pas in 1981 ontstaan ? De lange duur tussen het begin van de 'bezetting' en de oprichting van Hamas spreekt juist tegen dat het een direkt gevolg is van het ander.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:32 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Mijn reactie op zijn artikel (is nog niet geplaatst)
Let's go back to history and see when Hamas was created: in 1989. That's right, after 41 years of Israeli oppression. Sure, there are always a lot of people who just don't like to resist against the occupiers, because they don't want to get killed, love life or are scared. Just think about the Nazi invasion of some European nations, where a lot of people did not resist against the occupiers and even welcomed them. If the writer of this article is such a person, he should not be surprised that there are still courageous men left who are willing to fight against the occupiers, even if that means that they are going to get killed. "It's better to die on your feet than to live on your knees".
Bezetting heb ik tussen aanhalingstekens staan omdat 41 jaar voor de stichting van Hamas Israel de Gaza helemaal niet bezette. Dat was Egypte.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:24 schreef Monidique het volgende:
Ja, Hamas wilde ergens beginnen en kwam toevallig in Palestina terecht.
De 'bezetting', is dat zoiets als de "holocaust"?
Ja, en? Wat is dit nou weer voor net-niet revisionistische onzin? Hoe minder genocidaal was de Holocaust, gezien de Russische pogroms?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:27 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Bezetting heb ik tussen aanhalingstekens staan omdat 41 jaar voor de stichting van Hamas Israel de Gaza helemaal niet bezette. Dat was Egypte.
Niemand betwijfelt volgens mij dat Gaza van '48 tot '67 Egyptisch was. Maar dat was toen, dat is nu niet meer. Je moet toch wel een zekere aparte kijk op de werkelijkheid te hebben om te stellen dat Gaza en de Westelijke Jordaanoever nu niet bezet worden door Israël.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:40 schreef CeeJee het volgende:
Wie hield tussen 1948 en 1967 de Gaza en West Bank bezet als het zo raar extreem revisionistisch om te zeggen dat het niet Israel was ?
En als het niet Israel was, wat voor bevrijdingsbeweging was er toen actief in die gebieden ?
Gaza had zelfbestuur en geen Joodse nederzettingen de laatste paar jaar. Nu zijn ze weer bezet ja. En niet zeuren dat Israel de grenzen strak dichthield, natuurlijk doen ze dat, daar hebben ze alle reden voor. Als je zit met de isolatie van Gaza moet je bij Egypte zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niemand betwijfelt volgens mij dat Gaza van '48 tot '67 Egyptisch was. Maar dat was toen, dat is nu niet meer. Je moet toch wel een zekere aparte kijk op de werkelijkheid te hebben om te stellen dat Gaza en de Westelijke Jordaanoever nu niet bezet worden door Israël.
Uhm, fout?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Gaza had zelfbestuur en geen Joodse nederzettingen de laatste paar jaar. Nu zijn ze weer bezet ja. En niet zeuren dat Israel de grenzen strak dichthield, natuurlijk doen ze dat, daar hebben ze alle reden voor. Als je zit met de isolatie van Gaza moet je bij Egypte zijn.
Hoe kunnen ze nou bezet zijn geweest als er niet eens meer een Israelische aanwezigheid was en ze volledige zelfbeschikking hadden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhm, fout?
Hoe dan ook, de Palestijnse gebieden zijn nog steeds bez... sorry, "bezet"... door Israël. Iets anders stellen is meer iets voor BNW.
Er waren geen roadblocks op de Westelijke Jordaanoever, er zijn geen kwart miljoen joodse kolonisten in Palestina? Israël isoleert Gaza niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nou bezet zijn geweest als er niet eens meer een Israelische aanwezigheid was en ze volledige zelfbeschikking hadden?
Nu zijn ze bezet ja, nu de Israelische tanks door de straten rollen, maar twee weken geleden niet.
Als gaza bezet is waarom mag hamas er dan de laatste jaren de baas spelen.(Compleet met het letterlijk elimineren van de politieke tegenstand)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhm, fout?
Hoe dan ook, de Palestijnse gebieden zijn nog steeds bez... sorry, "bezet"... door Israël. Iets anders stellen is meer iets voor BNW.
Ik heb het over Gaza, niet over de Westelijke Jordaanoever. En nogmaals, het is logisch dat Israel haar grenzen stijf dichthoudt, het zal niet de eerste keer zijn dat er een klojo met bomgordel graag een enkeltje Israel had gehad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er waren geen roadblocks op de Westelijke Jordaanoever, er zijn geen kwart miljoen joodse kolonisten in Palestina? Israël isoleert Gaza niet?
Wat ik zeg: enkeltje BNW.
Het lijkt mij dat de bezetting van Gaza stukken minder is dan die van de rest van Palestina (je weet wel, dat stukje land dat bezet wordt door Israël?), maar dat de isolatie van Gaza, de controle over de grenzen, over het luchtruim, de gijzeling van Palestijnen, toch een soortement bezetting is. O ja, en dan heb je ook nog de rest van Palestina, dat land dat bezet wordt door Israël.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als gaza bezet is waarom mag hamas er dan de laatste jaren de baas spelen.(Compleet met het letterlijk elimineren van de politieke tegenstand)
Ja. Wat natuurlijk... niet bepaald overtuigend is. Als je dat grote stuk land wegdenkt, en je denkt ook bepaalde beperkingen weg, dan.. voila, wordt Palestina niet bezet!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik heb het over Gaza, niet over de Westelijke Jordaanoever.
Fout?quote:Dus voor die isolatie moet je bij Egypte zijn, zij hebben namelijk geen goede reden.
Dát is een enkeltje BNW...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de bezetting van Gaza stukken minder is dan die van de rest van Palestina (je weet wel, dat stukje land dat bezet wordt door Israël?), maar dat de isolatie van Gaza, de controle over de grenzen, over het luchtruim, de gijzeling van Palestijnen, toch een soortement bezetting is. O ja, en dan heb je ook nog de rest van Palestina, dat land dat bezet wordt door Israël.
JFC.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dát is een enkeltje BNW...
Er is geen Palestina, nooit geweest. Althans niet als staat, dus hoe kan het dan bezet zijn?
Poep, dit gaat over Gaza, Palestina bestaat niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Wat natuurlijk... niet bepaald overtuigend is. Als je dat grote stuk land wegdenkt, en je denkt ook bepaalde beperkingen weg, dan.. voila, wordt Palestina niet bezet!
Enkeltje BNW.
Nee?quote:[..]
Fout?
Wie is er nou revisionistisch? Wanneer is dat Palestina van jou dan ooit een land geweest?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
JFC.
Whatever... hier helpt weinig tegen, vrees ik.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de bezetting van Gaza stukken minder is dan die van de rest van Palestina (je weet wel, dat stukje land dat bezet wordt door Israël?), maar dat de isolatie van Gaza, de controle over de grenzen, over het luchtruim, de gijzeling van Palestijnen, toch een soortement bezetting is. O ja, en dan heb je ook nog de rest van Palestina, dat land dat bezet wordt door Israël.
Nee, ik haat joden, jeweetz...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Wat is Palestina? Volgens het volkerenbond mandaat was dat geheel Jordanië, Israel, Gaza en de westbank. Is Jordanïe ook bezet? Of wil je gewoon zeggen dat de staat Israel geen bestaansrecht heeft.
pas maar op dadelijk staat er nog een heel team voor je deur die je op pakt wegens het aan zetten tot haatquote:
Dan is het goed, want als het je om het Britse mandaat van Palestina is Jordanie momenteel natuurlijk net zo goed bezetter als Israel. Volgens jouw logica dan.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:04 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik vind het goed, hoor. Palestina is niet bezet, het bestaat niets eens. Er is geen sprake een bezetting, hoe kan je immers 'niets' bezetten, er is hoogstens sprake van een "bezetting", tussen "haakjes",![]()
.
Sta ik aan een kant dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:06 schreef Monidique het volgende:
Het verbaast mij, nee echt, het verbaast mij hoe zo'n stom conflictje de rede zo kan laten verdwijnen. Aan beide "kanten".
Worden de Palestijnse gebieden bezet door Israël? Ja of nee?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:08 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan is het goed, want als het je om het Britse mandaat van Palestina is Jordanie momenteel natuurlijk net zo goed bezetter als Israel. Volgens jouw logica dan.
Onder Palestijnse gebieden vandaag de dag versta ik Gaza en de Westelijke Jordaanoever. Wat mij betreft werd Gaza tot deze oorlog dus niet meer bezet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Worden de Palestijnse gebieden bezet door Israël? Ja of nee?
Ze waarschuwen netjes dat er hevigere aanvallen komen op bepaalde doelen. Als de bewoners dan koppig blijven zitten en zelfs gaan kijken naar explosies, ja dan nemen ze natuurlijk zelf zo'n risicoquote:
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever krijgen ook geen steun van de huidige Israelische regering, en ook daar hebben ze zelfbestuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef Monidique het volgende:
O, je kunt zelfs nog discussiëren over de vraag of de Palestijnse gebieden (a.k.a. Palestina) bezet worden? BNW. Want dit geloof ik wel.
Met name omdat Israël het grondgebied controleert, het grondgebied verdeelt, de grenzen controleert, invallen doet in Palestijnse huizen, Palestijnen ontvoert, en ik denk dat je nog wel wat dingetjes kunt vinden die je, met een objectieve blik, tot slechts één conclusie kunnen laten komen: Israël bezet Palestina. De rest is, inderdaad, rijp voor BNW. Je discussiëert ook niet mensen die de evolutietheorie afwijzen, ook rijp voor BNW. BNW, BNW, BNW...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:14 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien is het gemakkelijker als jij even uitlegt waarom het wél bezetting is volgens jou (vooral in Gaza ben ik benieuwd naar), ipv BNW roepen.
Onder Nederland vandaag de dag versta ik Amsterdam en Rotterdam. Wat mij betreft werd Amsterdam tot deze oorlog dus niet meer bezet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onder Palestijnse gebieden vandaag de dag versta ik Gaza en de Westelijke Jordaanoever. Wat mij betreft werd Gaza tot deze oorlog dus niet meer bezet.
In de Westelijke Jordaanoever zijn er nog Joodse Nederzettingen, dus daar valt nog over te discussieren.
Niet dus: zelfbestuurquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met name omdat Israël het grondgebied controleert,
Bij mijn weten heeft de VN dat gedaan.quote:het grondgebied verdeelt, de grenzen controleert,
Oorlogshandelingen, maar geen bezettingquote:invallen doet in Palestijnse huizen, Palestijnen ontvoert,
Psst, je dogma hangt uit je broek.quote:en ik denk dat je nog wel wat dingetjes kunt vinden die je, met een objectieve blik, tot slechts één conclusie kunnen laten komen: Israël bezet Palestina. De rest is, inderdaad, rijp voor BNW. Je discussiëert ook niet mensen die de evolutietheorie afwijzen, ook rijp voor BNW. BNW, BNW, BNW...
Waar moeten de inwoners naar toe vluchten? Een VN schoolquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze waarschuwen netjes dat er hevigere aanvallen komen op bepaalde doelen. Als de bewoners dan koppig blijven zitten en zelfs gaan kijken naar explosies, ja dan nemen ze natuurlijk zelf zo'n risico
Zolang je geen zeggenschap hebt over je eigen grenzen is er sprake van een bezetting. Zolang je gebied bezet houdt wat internationaal niet erkend is als stukje Israel is er een sprake van bezetting.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever krijgen ook geen steun van de huidige Israelische regering, en ook daar hebben ze zelfbestuur.
Misschien is het gemakkelijker als jij even uitlegt waarom het wél bezetting is volgens jou (vooral in Gaza ben ik benieuwd naar), ipv BNW roepen.
Jaja. Een dogma wordt gewoon werkelijkheid als-ie klopt. Als het waar is. Evolutietheorie is geen dogma, bijvoorbeeld. Ik kan er ook weinig aan doen dat ik nu eenmaal vrijwel altijd gelijk heb en het Alles overzie, met nuance en objectiviteit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Psst, je dogma hangt uit je broek.
Dat betekend ook deels dat zij gewoon op burgerljike doelen schieten. Hiermee maken ze duidelijk dat ze niet weten waar Hamas zit en dat ze random aanvallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze waarschuwen netjes dat er hevigere aanvallen komen op bepaalde doelen. Als de bewoners dan koppig blijven zitten en zelfs gaan kijken naar explosies, ja dan nemen ze natuurlijk zelf zo'n risico
Ach, dat 'internationaal erkennen' zegt mij ook weinig. Kosovo wel, Zuid-Ossetië niet? Whatever.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang je geen zeggenschap hebt over je eigen grenzen is er sprake van een bezetting. Zolang je gebied bezet houdt wat internationaal niet erkend is als stukje Israel is er een sprake van bezetting.
Ontzettend. Gaza heeft Hamas, de Westelijke Jordaanoever heeft Fatah, wil je dat werkelijk beschrijven als een-en-hetzelfde 'land'? Er is geen centraal bestuur over beide gebieden, je kunt ze gemakkelijk los van elkaar zien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Onder Nederland vandaag de dag versta ik Amsterdam en Rotterdam. Wat mij betreft werd Amsterdam tot deze oorlog dus niet meer bezet.
In Rotterdam zijn er nog Joodse Nederzettingen, dus daar valt nog over te discussieren.
Oh ok. De Nederlanders in Amsterdam hoeven niet meer in verzet te komen, alleen die in Rotterdam hebben het recht om in verzet te komen, want Amsterdam werd niet meer bezet en Nederland is dan zo goed als bevrijd voor de Amsterdammers.
Neem jij jezelf nog wel serieus?
Inderdaad ze kunnen nergens heen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:24 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat betekend ook deels dat zij gewoon op burgerljike doelen schieten. Hiermee maken ze duidelijk dat ze niet weten waar Hamas zit en dat ze random aanvallen.
En waar moeten de Palestijnen naartoe als zij geisoleerd zijn?
Nee, Nederland heeft toch ook zelfbestuur? Dat we dat ooit niet hadden betekent niet dat we nog steeds bezet zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:22 schreef Monidique het volgende:
Zelfbestuur! Het wóórd duidt toch al op bezetting?!
Maar dat was het.
De context was trouwens de oprichting van Hamas, dus voor 2005. Toen zou er sprake zijn van een "bezetting". Want het is niet echt, ofzo. Die berg-Arabieren moesten niet zo zeuren, ofzo. Hoe dan ook, dat was de context, dat was heel simpel: bezetting. Nog simpeler dan nu. De context is helder, de betekenis is helder, de realiteit is helder.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Punt is dat ik vind dat je na 2005 niet meer kon spreken van een bezetting van Gaza.
Dat Hamas en Fatah elkaar bestrijden neemt niet weg dat Isräel een bezetter is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ontzettend. Gaza heeft Hamas, de Westelijke Jordaanoever heeft Fatah, wil je dat werkelijk beschrijven als een-en-hetzelfde 'land'? Er is geen centraal bestuur over beide gebieden, je kunt ze gemakkelijk los van elkaar zien.
Ik ga ook niet zeggen welk recht de mensen in Gaza al dan niet hebben. Punt is dat ik vind dat je na 2005 niet meer kon spreken van een bezetting van Gaza. Zeg ik daarmee dat Israel lief tegen ze was? Nee, maar bezetting is iets anders.
De VN wordt door de machtige landen gewoon misbruikt als instrument om oorlog te mogen voeren. En als de verdragen ze niet aan staan worden deze gewoon geschonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach, dat 'internationaal erkennen' zegt mij ook weinig. Kosovo wel, Zuid-Ossetië niet? Whatever.
Er is internationaal geen erkenning voor Palestina... Dus als het je om internationale erkenning gaat is er sowieso geen sprake van bezetting.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang je geen zeggenschap hebt over je eigen grenzen is er sprake van een bezetting. Zolang je gebied bezet houdt wat internationaal niet erkend is als stukje Israel is er een sprake van bezetting.
Eens, maar dat is een andere discussie.quote:Wat Israel ook doet zolang het de Palestijnen geen veilige toekomst biedt zal het zelf geen toekomst hebben. En zolang een joodse bewoner daar boven een palestijn wordt gesteld zal het geen toekomst hebben.
Tijdens de oorlog ( WOII) hadden ze hier ook zelfbestuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee, Nederland heeft toch ook zelfbestuur? Dat we dat ooit niet hadden betekent niet dat we nog steeds bezet zijn.
Inderdaad; er was géén bezetting van Gaza na 2005. Dat is de heldere realiteit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
De context was trouwens de oprichting van Hamas, dus voor 2005. Toen zou er sprake zijn van een "bezetting". Want het is niet echt, ofzo. Die berg-Arabieren moesten niet zo zeuren, ofzo. Hoe dan ook, dat was de context, dat was heel simpel: bezetting. Nog simpeler dan nu. De context is helder, de betekenis is helder, de realiteit is helder.
Er is internationale erkenning van de gebieden die israel bezet houdt en die ook markeren als bezet gebied. ZIe de 67 grenzen als richtlijn. Daar zijn verschillende VN resoluties over.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Er is internationaal geen erkenning voor Palestina... Dus als het je om internationale erkenning gaat is er sowieso geen sprake van bezetting.
[..]
Onder direct toezicht van Nazi Duitsland, met Duitse aanwezigheid en inmenging in Nederlands bestuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tijdens de oorlog ( WOII) hadden ze hier ook zelfbestuur.
Maar niet van Palestina als land.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is internationale erkenning van de gebieden die israel bezet houdt en die ook markeren als bezet gebied. ZIe de 67 grenzen als richtlijn. Daar zijn verschillende VN resoluties over.
Gaza is bezet gebied volgens de VN en de VS om eens wat belangrijke voorbeelden te noemen. Om het juridische argument simpel uit te leggen: je hoeft niet in een gevangenis te wonen om er de direkteur van te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever krijgen ook geen steun van de huidige Israelische regering, en ook daar hebben ze zelfbestuur.
Het zou me verbazen als de VN en de VS na 2005 nog het woord 'bezetting' hebben gebruikt bij het beschrijven van Gaza, dus daarom wil ik toch even om een bron vragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:32 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gaza is bezet gebied volgens de VN en de VS om eens wat belangrijke voorbeelden te noemen. Om het juridische argument simpel uit te leggen: je hoeft niet in een gevangenis te wonen om er de direkteur van te zijn.
Wel als Hamas geen beleid kan maken door de bezetting. Dan wordt het beleid wel degelijk bepaald door Israel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onder direct toezicht van Nazi Duitsland, met Duitse aanwezigheid en inmenging in Nederlands bestuur.
Hamas is echt geen verlenging van Israel, er was geen Israelische aanwezigheid, en Israel bemoeide zich niet openlijk met de interne politiek van Gaza.
Het is internationaal erkend door verdragen als bezet gebied door Israel. Welke naam je het ook geeft het blijft bezet gebied!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar niet van Palestina als land.
Laat je verbazen: Is Gaza 'occupied' territory?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als de VN en de VS na 2005 nog het woord 'bezetting' hebben gebruikt bij het beschrijven van Gaza, dus daarom wil ik toch even om een bron vragen.
Uit strategisch oogpunt was dat vooralsnog het beste, hoewel de feitelijke bezetting nu wordt teruggedrongen met het opheffen van Joodse kolonies op de wes toeverquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is internationaal erkend door verdragen als bezet gebied door Israel. Welke naam je het ook geeft het blijft bezet gebied!
Overigens, hoe waren de grenzen van Gaza anders na 1967?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar niet van Palestina als land.
* Wheelgunner is verbaasd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Laat je verbazen: Is Gaza 'occupied' territory?
Ban Ki Moon wil het in ieder geval niet meer bezet noemen blijkt uit de bron van M.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef kraaksandaal het volgende:
In de VN weten ze 't ook niet meer.
Nederland was dan ook niet bezet gebied in 1981. Verder, het Palestijns verzet bestaat al veel langer dan Hamas, wie zegt dat de leden van Hamas niet meevochten als leden van andere organisaties voor 1989? Ze vonden dat het tijd werd voor een nieuwe verzetsgroepering omdat de anderen slecht bezig zouden zijn en corrupt waren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:22 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Het Nederlands verzet was toch ook niet pas in 1981 ontstaan ? De lange duur tussen het begin van de 'bezetting' en de oprichting van Hamas spreekt juist tegen dat het een direkt gevolg is van het ander.
De voormalig Finse provincie Karelia is bijvoorbeeld ook al veel langer dan 41 jaar bezet door Rusland. Als er nu opeens spontaan een terreurbeweging zou ontstaan die een metro in Sint Petersburg opblaast zou niemand serieus aan komen zetten met de duur van de bezetting als argument waarom dat zo begrijpelijk is.
De VN resoluties zijn gewoon blijven staan Pas als er een nieuwe wordt aangenomen vervalt de oude status van bezet gebied. Het rode kruis heeft geoordeeld dat het bezet gebied was en dus de conventie van Geneve van toepassing is. Het Internationaal Gerechtshof heeft besloten dat het bezet gebied is en tot slot vermeldt het CIA world factbookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als de VN en de VS na 2005 nog het woord 'bezetting' hebben gebruikt bij het beschrijven van Gaza, dus daarom wil ik toch even om een bron vragen.
Weten ze zelf nog wel welke resoluties inmiddels al geschonden zijn?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:55 schreef voyeur het volgende:
[..]
De VN resoluties zijn gewoon blijven staan Pas als er een nieuwe wordt aangenomen vervalt de oude
Lees dan dit stuk en de bronnen maar; dan kunnen we deze discussie stoppen. Gaza is bezet gebied hoe hard Israel daar ook onderuit probeert te draaien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
* Wheelgunner is verbaasd.
Ook over het feit dat jij een bron plaatst waarin er discussie is over de term bezetting, gezien je heilige overtuiging dat daarover geen discussie mogelijk is.
Ok, dan heb ik een afwijkende interpretatie van de situatie, maar het lijkt me niet zo vreemd om te twijfelen over de term bezetting nadat troepen en nederzettingen zijn teruggetrokken en Palestijnen hun eigen regering hebben gekozen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:55 schreef voyeur het volgende:
[..]
De VN resoluties zijn gewoon blijven staan Pas als er een nieuwe wordt aangenomen vervalt de oude status van bezet gebied. Het rode kruis heeft geoordeeld dat het bezet gebied was en dus de conventie van Geneve van toepassing is. Het Internationaal Gerechtshof heeft besloten dat het bezet gebied is en tot slot vermeldt het CIA world factbook
"West Bank and Gaza Strip are Israeli-occupied with current status subject to the Israeli-Palestinian Interim Agreement - permanent status to be determined through further negotiation; Israel removed settlers and military personnel from the Gaza Strip in August 2005"
Die informatie is het laatst bijgewerkt op 18 december 2008 dus geeft het US standpunt weer.
Vast wel. Verandert echter niets aan de status van het gebied.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:58 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Weten ze zelf nog wel welke resoluties inmiddels al geschonden zijn?
Israel én Wheelgunner.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:00 schreef voyeur het volgende:
[..]
Lees dan dit stuk en de bronnen maar; dan kunnen we deze discussie stoppen. Gaza is bezet gebied hoe hard Israel daar ook onderuit probeert te draaien.
Ja, maar wat doet het ertoe wat jij vindt? Een Amerika hater zou alle Nato landen als bezet gebied kunnen beschouwen omdat ze voor hun verdediging in hoge mate afhankelijk zijn van de VS, maar daarmee is het nog niet waar. Als jij het leuk vindt beschouw je wmb Gaza als provincie van Zimbabwe, maar de discussie ging over de officiele status van Gaza.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik een afwijkende interpretatie van de situatie, maar het lijkt me niet zo vreemd om te twijfelen over de term bezetting nadat troepen en nederzettingen zijn teruggetrokken en Palestijnen hun eigen regering hebben gekozen.
En daar is dus discussie over, Ban KiMoon wil niet meer spreken van bezetting. Het is niet meer zo duidelijk als voor 2005.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, maar wat doet het ertoe wat jij vindt? Een Amerika hater zou alle Nato landen als bezet gebied kunnen beschouwen omdat ze voor hun verdediging in hoge mate afhankelijk zijn van de VS, maar daarmee is het nog niet waar. Als jij het leuk vindt beschouw je wmb Gaza als provincie van Zimbabwe, maar de discussie ging over de officiele status van Gaza.
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van recht. Het doet er niets toe wie het stuk produceert; het gaat erom of de duiding van de wetten en verdragen klopt. Heb je het arrest van het ICJ gelezen en ben je het er inhoudelijk niet mee eens? Heb je de CIA al geschreven dat ze het toch echt mis hebben?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En daar is dus discussie over, Ban KiMoon wil niet meer spreken van bezetting. Het is niet meer zo duidelijk als voor 2005.
En sowieso, wat doet het er toe wat de Canadezen voor rechtvaardigheid en vrede in het MO ervan vinden? Lijkt me niet dat die objectiever zijn dan ik als ik zo even je bron lees.
Natuurlijk gaat het er wel om. Zij interpreteren de situatie aan de hand van defenities. Ik kom tot een andere conclusie. Zoals bijvoorbeeld aangegeven beweert jouw bron dat Israel de grenzen van Gaza volledig controleert. Hoe kan dat nou als een gedeelte aan Egypte grenst?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van recht. Het doet er niets toe wie het stuk produceert; het gaat erom of de duiding van de wetten en verdragen klopt. Heb je het arrest van het ICJ gelezen en ben je het er inhoudelijk niet mee eens? Heb je de CIA al geschreven dat ze het toch echt mis hebben?
http://www.dag.nl/buitenland/grote-lading-wapens-vs-isra-193371quote:De Verenigde Staten willen een koopvaardijschip inhuren om honderden tonnen wapens vanuit Griekenland naar Israël te vervoeren. Dat blijkt uit gevoelige documenten waar persbureau Reuters inzage in heeft gehad.
Het gaat om een veel grotere lading dan gebruikelijk, zeggen tussenhandelaren en een militair analist in Londen. ,,Ruim drieduizend ton munitie in een keer verschepen is veel”, aldus een tussenhandelaar, die anoniem wilde blijven. ,,Dit type verzoek is nogal zeldzaam. Dat hebben we afgelopen jaren niet vaak gezien.” Op het document staan explosieve substanties vermeld en ontstekers.
Wapenvoorraad
Het verzoek is ingediend op 31 december. Vanwege de timing kan de lading ‘afwijkend’ zijn en te maken hebben met het Gaza-offensief, aldus de analist. De Israëlische aanval op de Gazastrook begon op 27 december.
Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie spreekt echter tegen dat er een verband is tussen de scheepslading en de Israëlische militaire operatie. De munitie is volgens hem bestemd voor een Amerikaanse wapenvoorraad in Israël. Het Amerikaanse leger heeft in verscheidene landen wapenreserves liggen voor het geval het land dringend oorlogsmateriaal nodig heeft. ,,Deze eerder geplande verscheping is routine”, verzekerde de zegsman van het Pentagon.
Dat kan toch niet? Gaza is volledig bezet werd net verteld, dus is het onmogelijk om zonder toestemming van Israel wapens binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef Meki het volgende:
Grote lading wapens VS naar Israël
[..]
http://www.dag.nl/buitenland/grote-lading-wapens-vs-isra-193371
Kom op Syrie libanon en Iran,
meer wapens naar Hamas.
Eindelijk zwart op wit, je steunt hamas, vuile moordenaar!!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef Meki het volgende:
Grote lading wapens VS naar Israël
[..]
http://www.dag.nl/buitenland/grote-lading-wapens-vs-isra-193371
Kom op Syrie libanon en Iran,
meer wapens naar Hamas.
Gelukkig heeft Jahweh wel van zich laten horen tijdens de Holocaust?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waarom zoveel vertrouwen? Allah heeft nog niet veel voor Gaza gedaan tot nu toe...
En ondertussen lopen ze te klagen dat ze geen levensmiddelen kunnen krijgen.. t is maar waar de prioriteiten liggen he..quote:
Ik ben geen Jood hoor, sowieso niet religieus. Meki claimt dat de laatste tijd wel religie, dus leuk om hem daarmee te pesten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:36 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Jahweh wel van zich laten horen tijdens de Holocaust?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:16 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een flare overigens zo te zien. Geen wapen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:29 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
16:25 uur
Levensmiddelen genoeg in gaza zolang je maar hamas terrorist bent.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
En ondertussen lopen ze te klagen dat ze geen levensmiddelen kunnen krijgen.. t is maar waar de prioriteiten liggen he..
Yep:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:54 schreef 0100 het volgende:
Heeft iemand misschien een livestream van die foto's ?
Livestation en Gaza live streamquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:56 schreef venomsnake het volgende:
SalmanPack, zit je ook met livestation te kijken?
Heb dat net geinstalleerd, prima beeld zeg.
Bedankt!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:55 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Yep:
http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=386&ar=NanaTV01&dr=02:30:00 - 2k -
Neem jij het over, ik ben een half uurtje afwezig.
Ik heb nu Ramattan tv op livestation en Al Jazeera (english) op de tv.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:56 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Livestation en Gaza live stream
Dat geld is allang vrij gemaakt voor dergelijke doelen. Het zou sowieso uitgegeven worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef RAVW het volgende:
En ja hoor het is weer eens zo ver ...
Echt weer Nederland hoor
daar gaan we weer ...overall loon matiging en met geld te kort zitten maar wel even dit doen ...
Hulp
Nederland geeft 3 miljoen euro voor hulp aan de bevolking van de Gazastrook. Daarvan gaat 2 miljoen naar de VN-hulporganisatie Unrwa en een miljoen naar de Rode Halve Maan, de tegenhanger van het Rode Kruis in moslimlanden.
Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag bekendgemaakt. Aanleiding is de hervatting van de hulp.![]()
![]()
![]()
![]()
BRON:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ners-gazastrook.html
ja maar flikker dan even een vrachtauto vol met zooi en breng het dan gewoon daarheen ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:15 schreef venomsnake het volgende:
Niks mis mee, men kan daar wel wat hulp gebruiken.
Vrijgemaakt ??? en ze lopen te klagen dat er een te kort is ........quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:17 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat geld is allang vrij gemaakt voor dergelijke doelen. Het zou sowieso uitgegeven worden.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
En ondertussen lopen ze te klagen dat ze geen levensmiddelen kunnen krijgen.. t is maar waar de prioriteiten liggen he..
Zoeken op Ramattanquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Kijken jullie nu de Engelse of de Arabische Al-Jazeera? Heb ook livestation maar gedownload. Leuk die chatfunctievriendelijke taal over en weer.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
Vrijgemaakt ??? en ze lopen te klagen dat er een te kort is ........
ja zo kan ik het ook 100.00 euro op de bank zetten en dan zeggen tegen de mensen van de woningbouw vereniging dat ik geen geld op zak heb dus hun moeten maar even wachten ..
Ach hoop dat deze regering snel zal vallen en dat de 200.miljard weer eens uitgeven wordt aan de hard werkende burger hier in Nederland.
Ik ben voor democratie en zo, maar Koenders mag best wel een kogelbrief krijgen zodat hij eens af gaat treden. Die man blijft maar geld verspillen aan bodemloze putten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef RAVW het volgende:
En ja hoor het is weer eens zo ver ...
Echt weer Nederland hoor
daar gaan we weer ...overall loon matiging en met geld te kort zitten maar wel even dit doen ...
Hulp
Nederland geeft 3 miljoen euro voor hulp aan de bevolking van de Gazastrook. Daarvan gaat 2 miljoen naar de VN-hulporganisatie Unrwa en een miljoen naar de Rode Halve Maan, de tegenhanger van het Rode Kruis in moslimlanden.
Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag bekendgemaakt. Aanleiding is de hervatting van de hulp.![]()
![]()
![]()
![]()
BRON:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ners-gazastrook.html
lol wel leuk ze zeggen dat ze geen stroom en zo hebben maar als ik die live beelden zien dan branden er toch echt wel gewoon licht op straat en ook de webcam draait gewoon dus zo erg zal het wel niet wezenquote:
De Palestijnse staat bestaat al jaren! Als men praat over een 2-staten oplossing dan bedoelt men eigenlijk een 3-statenoplossing.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:03 schreef Mylene het volgende:
Een vraag die eerder in dit topic werd gesteld, heb ik me ook afgevraagd, houdt Jordanië Palestina ook bezet? Hoeveel % zal dat zijn? 80% ofzo.
Nou, in dat vod waar jij op vrijdagmiddah uit wordt voorgelezen en waar beschaafde mensen de reet van hun hond mee afvegen, zijn ook nog wel wat leuke teksten te vinden hoor!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b
Talmoed over Gaza.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:26 schreef John.Milton het volgende:
[..]Jij hebt geen flauw benul hoe het systeem werkt volgens mij. Elk jaar worden er miljarden vrijgemaakt voor ontwikkelingssamenwerking en andere "goede doelen". De overheid heeft zo bijvoorbeeld ook 2.5 miljoen bijgedragen aan de Serious Request actie van Radio 3FM. Dat geld is al begroot als geld voor ontwikkelingssamenwerking.
Dit is een totaal andere discussie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach laat ik het anders zeggen hier in Nererland gaan grote bedrijven over de kop omdat het een Crisis is ... Kijk eens naar Zegwaard.
maar geen hulp geld om het bedrijf toch even in moeilijke tijden bij te staan ..
Zo als zo vele grote bedrijven hier in Nederland die nu op halve kracht moeten draaien en mensen er uit moeten schoppen om dat het te duur is.
Maar waar blijven die MILJOENEN dan die hier in Nederland zo hard nodig is.....
Dan nog maar niet te praten over de mensen die door de Euro, Economie in de schuldsanering gekomen zijn omdat ze ver onder het bestaand niveau moeten leven.
En de voetselbanken hier in Nederland ...
Laten ze eerst hier maar eens de mensen weer helpen en dan de rest ....
Dit zijn even de nieuwste beelden, die herhalen ze een paar keer zodat andere media het over kunnen nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:38 schreef -jos- het volgende:
Die live beelden zijn niet zo live, ze worden om de 5minuten herhaald ofzo?!?!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou, in dat vod waar jij op vrijdagmiddah uit wordt voorgelezen en waar beschaafde mensen de reet van hun hond mee afvegen, zijn ook nog wel wat leuke teksten te vinden hoor!
Weet iemand wat dit is?? Het ziet er naar uit alsof dit random over de stad gestrooid wordt??quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:16 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach,jij als palestijnenvriend hebt ook het bloed van 100.000 onschuldige christenen uit Libanon aan je handen die in de jaren 70 afgeslacht zijn door babybloeddrinkende moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:41 schreef Meki het volgende:
Noem jij je beschaafd ? iemand die de israelische massamoorden goed spreekt en telkens hoe dan ook achter israel staat is niet beschaafd maar heeft duizenden liters bloed aan zijn handen. mede verantwoordelijk. zijn straf wacht op hem, hij kan het nu wel ontvluchten maar de straf heeft geduld.
Dat zal hard aankomen daarquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef Meki het volgende:
Vanagf vandaag trek ik de erkenning van Israel in.
http://en.wikipedia.org/wiki/White_phosphorus_(weapon)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Weet iemand wat dit is?? Het ziet er naar uit alsof dit random over de stad gestrooid wordt??
Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Palestijnse staat bestaat al jaren! Als men praat over een 2-staten oplossing dan bedoelt men eigenlijk een 3-statenoplossing.
De enige echte oplossing voor het palestijnenprobleem is om de palestijnen met egyptische voorvadereen terug te sturen naar Egypte en het kleine restant naar Jordanië te laten verhuizen.
Israel zou hier met onmiddelijke ingang mee moeten beginnen, anders blijft de tumor zich voortwoekeren.
Nog de geschiedenis veranderen en nog eens ontkennen. en de doden nog een handjevol noemen. scheer je weg oorlogsmisdadigerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ach,jij als palestijnenvriend hebt ook het bloed van 100.000 onschuldige christenen uit Libanon aan je handen die in de jaren 70 afgeslacht zijn door babybloeddrinkende moslims.
Als Israel dan eens een handjevol palestijnen afslacht is vreselijk maar je moet het in perspectief zien.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef Zero2Nine het volgende:
Op Al-Jazeera English hebben ze geen zin meer in de ellende van Gaza en nu worden er pannenkoeken gebakken.
Ja, je hoort ook 24 uur per dag het gezoem van de Israëlische drones (en in omgeving Schiphol wordt al geklaagd over een paar vliegtuigen). Al vallen er 0 doden, dit is nog steeds een vorm van psychologische oorlogsvoering. De bevolking van Gaza wordt collectief gestraft (omdat ze op Hamas hebben gestemd) in de hoop dat ze dat in de toekomst niet meer doen. De ziekenhuisbeelden die we net zagen zullen er juist voor zorgen dat Hamas nog populairder wordt en Abbas en Fatah worden juist verzwakt. Misschien is het juist de bedoeling van Israël om Hamas aan de macht te houden (terwijl de wereld het tegenovergestelde denkt) zodat ze verder kunnen gaan met hun staatsterreur en de illegale nederzettingen kunnen uitbreiden, wie weet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:07 schreef venomsnake het volgende:
Best freaky als je gewoon het geluid behoorlijk hard aanzet bij Ramattan tv en de rest van de geluiden uit zet in je kamer. Je hoort dan af en toe wat auto's toeteren, wat mensen schreeuwen, en dan ineens weer BOEM, dikke explosie.
Er zijn nog miljoenen beschikbaar voor noodlijdende bedrijven in Nederlandquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach laat ik het anders zeggen hier in Nererland gaan grote bedrijven over de kop omdat het een Crisis is ... Kijk eens naar Zegwaard.
maar geen hulp geld om het bedrijf toch even in moeilijke tijden bij te staan ..
Zo als zo vele grote bedrijven hier in Nederland die nu op halve kracht moeten draaien en mensen er uit moeten schoppen om dat het te duur is.
Maar waar blijven die MILJOENEN dan die hier in Nederland zo hard nodig is.....
Dan nog maar niet te praten over de mensen die door de Euro, Economie in de schuldsanering gekomen zijn omdat ze ver onder het bestaand niveau moeten leven.
En de voetselbanken hier in Nederland ...
Laten ze eerst hier maar eens de mensen weer helpen en dan de rest ....
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef Meki het volgende:
Maar dat is dus dezelfde angst die Hamas creëert in Israël?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:58 schreef SalmanPack het volgende:
Al vallen er 0 doden, dit is nog steeds een vorm van psychologische oorlogsvoering.
Krijg je met je Hamas lidmaatschap ook korting bij de bijenkorf?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Nog de geschiedenis veranderen en nog eens ontkennen. en de doden nog een handjevol noemen. scheer je weg oorlogsmisdadiger
Daar ligt niemand in Israel wakker van.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef Meki het volgende:
Moment ik bel ANP even voor een nieuwsflash!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef Meki het volgende:
Kijk zo leer je iedere dag weer wat bij! Bedankt voor de links, ik heb mijn bookmarks ermee verrijkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Mylene het volgende:
Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.
Israel is echt dom, ze zien de grote gevolgen hier niet in.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:54 schreef B4CO het volgende:
[..]
Moment ik bel ANP even voor een nieuwsflash!!
Ja ergens wel. Het is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar omdat je die drones echt 24/7 echt hoort zoemen en dat geldt natuurlijk niet voor die raketten. Maar Iedereen in range van die raketten weet dat ze elk moment zouden kunnen inslaan. Israel is nu dus 3 weken bezig in Gaza maar nog steeds worden er raketten gelanceerd. Mensen in Tel Aviv en Jeruzalem zullen waarschijnlijk ook de vele zelfmoordaanslagen nog wel in hun achterhoofd hebben als ze een bus instappen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:26 schreef DtchDopey het volgende:
[..]
Maar dat is dus dezelfde angst die Hamas creëert in Israël?
Als er iets gehaat wordt door de nederlanders dan is het de rotte ideologie van de islamquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef Meki het volgende:
Israel is echt dom, ze zien de grote gevolgen hier niet in.
Antisemitisme groeit razendsnel overal ter wereld
Israel wordt het meest gehaat van het hele universum.
Ook daar ligt Israel niet wakker van..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is echt dom, ze zien de grote gevolgen hier niet in.
Antisemitisme groeit razendsnel overal ter wereld
Israel wordt het meest gehaat van het hele universum.
Wat valt je op.. . 90% van de personen die protesteren zijn Moslim!quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:07 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ook daar ligt Israel niet wakker van..
Ze zijn eers hun bevolking aan het beschermen..
Als Israel het niet doet doet de Hamas het zelf wel hequote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Bevolking aan het beschermen
![]()
Door een hele complete volk uit te moorden
Makkelijke redenatie om het heel makkelijk af te schuivenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef B4CO het volgende:
[..]
Wat valt je op.. . 90% van de personen die protesteren zijn Moslim!
Die protesteren voor hun broeders natuurlijk..
Als je mensen met een lichtelijk anders standpunt al gelijk zo betiteld dan kom je niet ver. Dat is ook de reden dat Hamas niet zo ver komt, omdat die precies hetzelfde doenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Makkelijke redenatie om het heel makkelijk af te schuiven
Een Anders joods geluid, zijn die ook Moslim ??.
Juist zulke mensen die demonstreren tegen Israel zijn voor vrede en rechtvaardigheid
zulke mensen o.a. jij willen alleen oorlog en verderf en bloed en kwaad
Weer zo'n makkelijke redenatie om er snel van af te komen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef B4CO het volgende:
[..]
Als Israel het niet doet doet de Hamas het zelf wel he
Nee hoor, de pro-israelische users hier willen een ding en dat is dat Israelische naam niks wordt aangedaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Als je mensen met een lichtelijk anders standpunt al gelijk zo betiteld dan kom je niet ver. Dat is ook de reden dat Hamas niet zo ver komt, omdat die precies hetzelfde doen
Ik was licht pro-Israëlisch. Sinds enkele weken sterk anti-Israëlisch. Waarom?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef B4CO het volgende:
[..]
Wat valt je op.. . 90% van de personen die protesteren zijn Moslim!
Die protesteren voor hun broeders natuurlijk..
Om ooit tot een oplossing te komen dienen beide partijen bepaalde verliezen te nemen. Het belangrijkste is dat er ooit een basis ontstaat voor een duurzame vrede, maar gezien de heersende partijen in beide landen zie ik dat nog niet zo snel komen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, de pro-israelische users hier willen een ding en dat is dat Israelische naam niks wordt aangedaan.
Heb je van die concentratiekampen ook (neutrale) bronnen die daar over berichten?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Ik was licht pro-Israëlisch. Sinds enkele weken sterk anti-Israëlisch. Waarom?
Omdat ik een aantal feiten tegenkwam in de geschiedenis van Israë, die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals:
- Vernietiging en etnische zuivering van bijna 700 Arabische dorpen:
- Concentratiekampen waarin Palestijnen werden ondergebracht om geëxecuteerd te worden of dood te laten werken
- moord, plundering, verkrachting, kolonisatie.
quote:New York, 10 jan. De Nederlandse diplomaat Robert Serry, die speciale VN-gezant voor het Midden-Oosten is, neemt afstand van de opvatting van het kabinet-Balkenende over de Gaza-oorlog. Volgens het kabinet is de actie van Israël legitiem. Serry verwijt Israël “excessief geweld” te gebruiken.
…
Serry benadrukt dat de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon, het “voortdurende geweld” van de Hamas-raketten bekritiseert. “Maar wij kunnen het excessieve gebruik van geweld van Israël ook niet billijken. Ban Ki-moon heeft ook dát geweld veroordeeld”. Serry voegt daaraan toe: “Nederland heeft daar kennelijk andere opvattingen over.”
Ik ben idd voor dood en verderf en bloed en kwaad ja.. Ik ben ervoor voor !quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Makkelijke redenatie om het heel makkelijk af te schuiven
Juist zulke mensen die demonstreren tegen Israel zijn voor vrede en rechtvaardigheid
zulke mensen o.a. jij willen alleen oorlog en verderf en bloed en kwaad
Jij bent nooit pro-israel geweestquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
Ik was licht pro-Israëlisch. Sinds enkele weken sterk anti-Israëlisch. Waarom?
Daarom staan er ook zoveel schuilkelders in Gaza.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Weer zo'n makkelijke redenatie om er snel van af te komen.
Hamas zijn verzetsleiders die de volk van Gaza beschermen tegen elke Israelische agressie.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:14 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Om ooit tot een oplossing te komen dienen beide partijen bepaalde verliezen te nemen. Het belangrijkste is dat er ooit een basis ontstaat voor een duurzame vrede, maar gezien de heersende partijen in beide landen zie ik dat nog niet zo snel komen.
Waarom denk je maar heel even datr jij beter bent dan een iemand die anders dan je denkt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, de pro-israelische Hamas users hier willen een ding en dat is dat Israelische Hamas haar naam niks wordt aangedaan.
Ik mag hopen dat die nog geen een procent van de deelnemers uitmaakten, laat staan tien procent.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef Meki het volgende:
ooh, je bedoelt zoals die kinderen in die scholen, of die vluchtelingen die er nota bene door de Israëliërs zelf zijn gebracht ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:16 schreef B4CO het volgende:
Maar die horen BINNEN thuis en niet BUITEN naast de Hamas terroristen te spelen!
http://www.nakbainhebrew.org/index.php?id=71quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:15 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Heb je van die concentratiekampen ook (neutrale) bronnen die daar over berichten?
gas of rook?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrede over de hele wereld wilt iedereen vrede
er is een land die weigert vrede uit te spreken en dat is Israel.
een heel complete dorpen zuiveren een heel bevolking terroriseren zijn dat kenmerken voor vrede,
Israel gooit met gas
[ afbeelding ]
- knip -
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:16 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik ben idd voor dood en verderf en bloed en kwaad ja.. Ik ben ervoor voor !
De hamas moet een zeer pijnlijke dood krijgen, een voor een sterven met veel pijn..
maar ik ben tegen en lees goed TEGEN burger doden!!
Ik ben PRO palestijnse inwoners die geen Israelisch bloed hebben aan hun handen.
Ik ben PRO Israel omdat ik daar mn roots heb. maar je hebt me nooit maar ook nooit gezien ergens dat ik voorstander ben van slachtoffers die er niets mee te maken hebben.
De Hamas moet dood ja, niet de burgers.
Ik heb mijn beste vriend verloren door een zelfmoordaanslag van een [enter ergste scheldwoord die er is] Hamas sukkel.
Jij hebt makkelijk praten.. KEN jij iemand daar?
GA ER ZELF HEEN ALS JE ZO BENT
Ga een discussie in, overtuig ons.. maar loop niet te rellen.
Zie je niet dat men je spuug zat is, doe normaal.
Ik ben voor vrede, maar dan moet de Hamas van de kaart worden geveegt.. helaas komen er idd burger slachtoffers bij kijken.
Maar die horen BINNEN thuis en niet BUITEN naast de Hamas terroristen te spelen!
Ik heb dit nergens goed gepraat, dit was een diep triest incident waar ik van wakker lag ja!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:19 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, je bedoelt zoals die kinderen in die scholen, of die vluchtelingen die er nota bene door de Israëliërs zelf zijn gebracht ?
Gasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
gas of rook?
heb je geen bron?
en welke hele dorpen zijn gezuiverd
Het oorspronkelijke artikel van mevr Einhorn is geen wetenschappelijk paper. Het ("The Status of Palestine/Land of Israel And Its Settlement Under Public International Law") is vrij obscuur en wordt niet echt serieus genomen. Het is op internet veel populairder dan in de juridische wereld omdat het vooral opvattingen heeft, maar de onderbouwing niet deugt. Ik denk niet dat er juristen internationaal recht het artikel zelfs maar gelezen hebben. Het bevat allemaal aannames die niet deugen: leuk opinie stuk, maar geen waarheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.
Dat is afschuwelijk. Maar een ding begrijp ik niet:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:19 schreef Ghazi het volgende:
[..]
http://www.nakbainhebrew.org/index.php?id=71
dan zijn puur rook wolken dit is geen gas wolkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrede over de hele wereld wilt iedereen vrede
er is een land die weigert vrede uit te spreken en dat is Israel.
een heel complete dorpen zuiveren een heel bevolking terroriseren zijn dat kenmerken voor vrede,
Israel gooit met gas
[ afbeelding ]
- knip -
traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Gas
Palestinian demonstrators run to avoid tear gas thrown by Israeli forces during clashes which erupted following a demonstration against Israel’s military operations in Gaza, at the Kalandia checkpoint between the West Bank city of Ramallah and Jerusalem, Friday, Jan. 9, 2009.
De sleutel tot de vrijheid van de palestijnen ligt bij de Hamas....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.
Ik heb het niet over Hamas, ik ben hier voor de bevolking voor Gaza.
Hoe kan ik jullie gaan overtuigen als jullie alles zien als pallywood en alles maar graag ontkennen wat er in Gaza gebeurt, dat gaat toch niet.
Ik heb weinig mensen gezien die ontkennen dat er in Gaza gruwelijke dingen gebeuren. Wel mensen met een andere opvatting over de "rechtvaardigheid" van de aanvallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.
Ik heb het niet over Hamas, ik ben hier voor de bevolking voor Gaza.
Hoe kan ik jullie gaan overtuigen als jullie alles zien als pallywood en alles maar graag ontkennen wat er in Gaza gebeurt, dat gaat toch niet.
jaja, het aloude excuus .. net zoals de vorige keer dat er UN-posten werden beschotenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik heb dit nergens goed gepraat, dit was een diep triest incident waar ik van wakker lag ja!
Ik begrijp niet hoe Hamas het over hun hart heeft gekregen om tussen die onschuldige kids te gaan schieten
Onder Arafat en PLO werd ook complete bevolkingsgroep compleet geterroriseerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
De sleutel tot de vrijheid van de palestijnen ligt bij de Hamas....
En wist je dat de normale Palestijnse bevolking het beter onder Israel vind dan onder Hamas enzo?
Wist je dat ze met Israel beter af waren?? vraag het maar aan ze.
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:25 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik heb weinig mensen gezien die ontkennen dat er in Gaza gruwelijke dingen gebeuren. Wel mensen met een andere opvatting over de "rechtvaardigheid" van de aanvallen.
Daarnaast plaatst Hamas zich graag in de slachtofferrol natuurlijk, dat zie je hier op het forum ook meermaals terugkomen.
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
traangas
gebruikt onze politie ook tegen relletjes
want de samenwerking onder Fatah was zo succesvol .. nederzettingen op de Westbank zijn gegroeid, de muur wordt maar langer .. praat eens met een Palestijn van de westbank zou ik zo zeggen ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
En wist je dat de normale Palestijnse bevolking het beter onder Israel vind dan onder Hamas enzo?
Alsof de islam nou iets met de oorzaken van dit conflict te maken heeftquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er iets gehaat wordt door de nederlanders dan is het de rotte ideologie van de islam
Hoe kan je aan de doden vragen stellen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Die mensen die snappen het dan ook niet. Groot menselijk leed moet je nooit nastreven en elke burgerdode is er een teveel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.
Ik denk dat ze niet een squad kunnen infiltreren, maar ze kunnen wel een moment voor twijfel zorgen. En dat moment is vaak genoeg om je vijand te beschieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
20:24 Voodoo priests in Benin pray for Israeli-Palestinian peace (Reuters)
20:12 IDF: Hamas fighters wear civilian clothes, some impersonate IDF soldiers (Ch. 2)Dus ze infiltreren een paar squads?
Dat hoeft toch niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
20:12 IDF: Hamas fighters wear civilian clothes, some impersonate IDF soldiers (Ch. 2)Dus ze infiltreren een paar squads?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Uzi is cultureel erfgoed van Israel, natuurlijk wil je dat aan je kinderen introduceren.
Halcon is slechts onwetend. Of Zionist. Ik neem hem nooit serieus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.
Als ze gepakt worden door de IDF kunnnen ze gefusilleerd worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
nee dat lijkt op rookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangas
Net Rambo.quote:IDF spokesman says it discovered a booby-trapped doll, pulling people into an underground tunnel in attempt to kidnap soldiers - statement.
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden door de IDF kunnnen ze gefusilleerd worden.
Waarom lijkt dat niet op traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangas
Hier zeg je zelf dat het om traangas gaatquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Gas
Palestinian demonstrators run to avoid tear gas thrown by Israeli forces during clashes which erupted following a demonstration against Israel’s military operations in Gaza, at the Kalandia checkpoint between the West Bank city of Ramallah and Jerusalem, Friday, Jan. 9, 2009.
[ afbeelding ]
BBC News: Israel ’shelled civilian shelter’
Israeli forces shelled a house in the Gaza Strip which they had moved around 110 Palestinians into 24 hours earlier, the UN quotes witnesses as saying.
nou ik heb al een tijdje geen artikels meer geleverd over strafrechtelijke executies door Israel dus daar zit volgens mij wel een wereld van verschil in jaquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:37 schreef jompo het volgende:
[..]
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.
[sarcasmemode] ze zouden een goed gevulde portemonnee kunnen proberen [/sarcasmemode]quote:
Ik doelde meer op het feit dat hamas leden zich voordoen als IDF soldaten. Is verboden volgens de conventie van den Haag.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:37 schreef jompo het volgende:
[..]
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:39 schreef moussie het volgende:
[..]
[sarcasmemode] ze zouden een goed gevulde portemonnee kunnen proberen [/sarcasmemode]
En al de 'Palestijnse strijders', waarvan velen ook minderjarig die in Israelische gevangenissen zitten, krijgen zij ook een eerlijk proces?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik heb al een tijdje geen artikels meer geleverd over strafrechtelijke executies door Israel dus daar zit volgens mij wel een wereld van verschil in ja
Daar hebben ze dan weer geluk mee hequote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggen
Maakt niet uit, als een Jood geld ziet denkt hij niet meer logisch naquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggen
[proisraelfanboymodus]dat wel, maar laat ze is wat eten kopen ipv al dat wapentuig en al die poppen [/proisraelfanboymodus]quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan weer geluk mee he![]()
Hamas houdt zich niet aan internationaal recht, laat staan Israel. Het enige wat rust is een arbitraire beslissing om dat soort bezigheden dan smerig te noemen of effectief, mij lijkt het eerste. Maarja dat is dit hele conflict sowieso, alleen de een wat smeriger dan de ander.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat hamas leden zich voordoen als IDF soldaten. Is verboden volgens de conventie van den Haag.
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef jompo het volgende:
[..]
En al de 'Palestijnse strijders', waarvan velen ook minderjarig die in Israelische gevangenissen zitten, krijgen zij ook een eerlijk proces?
quote:
Interessant dat je helemaal niets over Gilad Shalit hoort. Ik had wel verwacht dat zijn naam vaak zou vallen. Nog geen enkele keer gehoord.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?
nee die krijgen ze niet, ze worden geruild aan de onderhandelingstafel of vrijgelaten als het conflict afgelopen is
http://geenstijl.nl/quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:46 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dat zijn toch je reinste Nazi-methoden?
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?
nee die krijgen ze niet, ze worden geruild aan de onderhandelingstafel of vrijgelaten als het conflict afgelopen is
het enige wat er verwacht wordt dat ze gewoon menselijk behandeld worden inderdaad .quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee, www.kootenbie.nlquote:
Het Simplistisch Verbondquote:
In oorloggebieden telt een heel ander soort recht dan hier. Je denkt toch niet dat ze zich zomaar overgeven als ze elkaar gezien hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef jompo het volgende:
[..]
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..
En hoe destilleer jij dat uit mijn reply?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef John.Milton het volgende:
[..]
In oorloggebieden telt een heel ander soort recht dan hier. Je denkt toch niet dat ze zich zomaar overgeven als ze elkaar gezien hebben
Dat is juist nog erger, de Arabische regimes, en Israël die zich beiden superieur wanen verlagen zichzelf tot elkaars niveau.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
Achja waarom zou Israel (wat natuurlijk een voorbeeld kan nemen aan de VS inzake Guantanamo Bay) krijgsgevangen een eerlijk proces gunnen. En ik maar denken dat ze zich onderscheidden van al die Arabische regimes daar in het Midden oosten.
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
20:46 Human Rights Watch: Israel using white phosphorus munitions in Gaza (Reuters)
Ik heb bij mijn weten nog geen geaffecteerde spelling of ongeldige argumenten gebezigd, dus ik zit hier inderdaad verkeerd. Maar da's tegelijk de reden dat ik niet naar GeenStijl ga.quote:
Vrijwel elke soldaat gaat liever strijdend ten onder dan zich over te geven aan de vijand. Daardoor is het nogal lastig om (van beide kanten) gevangenen te nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:52 schreef jompo het volgende:
[..]
En hoe destilleer jij dat uit mijn reply?
Als een van de Arabische regimes tijdens een oorlog achthonderd doden zou veroorzaken, pamfletten zou rondstrooien waarin bewoners worden gewaarschuwd en krijgsgevangenen netjes zou opsluiten, dan werd deze uitgelachen op de eerstvolgende bijeenkomst van de Arabische Liga.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
Achja waarom zou Israel (wat natuurlijk een voorbeeld kan nemen aan de VS inzake Guantanamo Bay) krijgsgevangen een eerlijk proces gunnen. En ik maar denken dat ze zich onderscheidden van al die Arabische regimes daar in het Midden oosten.
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,quote:
Ik geloof er niets van,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Vrijwel elke soldaat gaat liever strijdend ten onder dan zich over te geven aan de vijand.
nee in de geneefse conventies staat dat je ze niet de dood in mag jagen en dat soort zaken (geneva convention relating to the treatment of prisoners of war oid) niet dat ze recht hebben op een proces, sterker nog je mag helemaal geen uitspraken doen die niet ook voor je eigen burgers geldenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef jompo het volgende:
[..]
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:54 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat is juist nog erger, de Arabische regimes, en Israël die zich beiden superieur wanen verlagen zichzelf tot elkaars niveau.
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef VlaDje het volgende:
[..]
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,
Maar wel terugschieten met honderden en tientallen slachtoffers maken...
"Maarja, dat hoort nou eenmaal bij oorlog he."
Leer er dan ook mee leven dat de Hamas door blijft schieten.
Begin met de seconde meer te kotsen over Israël.
Oh oh oh, wat waren ze 70 jaar geleden toch zielig dat ze hun eigen stekkie niet hadden. Maar daar denken ze niet meer aan.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.
Wat zeiken ze dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.
ik heb in deze nog niets gezien van Israel dat echt tegen de regels is eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef jompo het volgende:
[..]
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.
Dus? Is dat een geldig argument? juist omdat de arabieren zus en zo niet zouden doen hoeven wij datgene dus ook niet te doen? Snap je zelf wel de inconsistentie in je argument?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als een van de Arabische regimes tijdens een oorlog achthonderd doden zou veroorzaken, pamfletten zou rondstrooien waarin bewoners worden gewaarschuwd en krijgsgevangenen netjes zou opsluiten, dan werd deze uitgelachen op de eerstvolgende bijeenkomst van de Arabische Liga.
Inderdaad, ze hadden gewoon even Stephen_Dedalus moeten bellen en vragen of het nou eigenlijk legaal of niet is.quote:
Het aantal slachtoffers aan Israëlische zijde doet er niet toe. Ze worden constant aangevallen en dat is een aanhoudende dreiging. Die moet worden uitgeschakeld. En dan heb je toevallig een puik leger en dat zet je dan in ook natuurlijk. Hamas had dat kunnen weten. Ze zijn zelf een dwerg en hebben een reus uitgedaagd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef VlaDje het volgende:
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,
Maar wel terugschieten met honderden en tientallen slachtoffers maken...
"Maarja, dat hoort nou eenmaal bij oorlog he."
Leer er dan ook mee leven dat de Hamas door blijft schieten.
het ligt aan de manier waarop het wapen wordt ingezetquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:17
schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Daarom staan er ook zoveel schuilkelders in Gaza.
In deze strijd zijn 2 foute kanten. Maar Israël is -naar mijn mening, op dit moment wel heel fout bezig.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.
Een van Bommel of Leon de Winter dragen niet bij aan Vrede. Dat begrijpen ze niet want ze reageren uit het perspectief van een partij en vanuit de emotie.
Dat is een geldig argument, ja, als de stelling is dat Israël zich niet onderscheidt van de Arabische dictaturen.quote:
Goede post.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef jompo het volgende:
[..]
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.
Maar het schiet niet op om bij elk incident te kijken wie er nu fout is of niet als je over het geheel gezien vrede wil. Door steeds op dat ene oorlogje te staren en dan weer door te gaan krijg je nooit een overkoepelde visie die zorgt voor vrede.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:02 schreef VlaDje het volgende:
[..]
In deze strijd zijn 2 foute kanten. Maar Israël is -naar mijn mening, op dit moment wel heel fout bezig.
Dat doet er niet aan af dat ze dan ergens opgesloten moeten worden met genoeg waarborgen en controle hierop en niet dat je een tiental jaren ergens zit, soms zelfs onbekend voor je familie en voor anderen waar je zit en of je uberhaupt nog wel leeft. Er hoeft geen hele procesgang ingevoerd te worden maar wel een verkort traject wbt het legitiem vastzetten en de rechten die men dan als krijgsgevange heeft. Dan heeft dat verder ook geen betrekking op een 'uitspraak'. Of zo'n systeem of waarbij je lukraak mensen maar vastzet zonder dat er iemand weet wat er met ze gebeurt (marteling?)..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee in de geneefse conventies staat dat je ze niet de dood in mag jagen en dat soort zaken (geneva convention relating to the treatment of prisoners of war oid) niet dat ze recht hebben op een proces, sterker nog je mag helemaal geen uitspraken doen die niet ook voor je eigen burgers gelden
Nederland kan dus niet de doodstraf uitspreken voor een POW, de meeste landen kunnen uberhaupt geen straf uitspreken voor verzet tegen een aanvallend leger want dat wordt van de eigen burgers over het algemeen wel verwacht
De aanhoudende dreiging.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het aantal slachtoffers aan Israëlische zijde doet er niet toe. Ze worden constant aangevallen en dat is een aanhoudende dreiging. Die moet worden uitgeschakeld. En dan heb je toevallig een puik leger en dat zet je dan in ook natuurlijk. Hamas had dat kunnen weten. Ze zijn zelf een dwerg en hebben een reus uitgedaagd.
volgens mij is het toch echt zo dat de Israëlische kampen/gevangenissen voor de Palestijnse terrorist model hebben gestaan voor GB, zoals al eerder gezegd, er zijn tig Palestijnen, waaronder kinderen, die al heel wat jaren zonder proces vast zittenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.
Een van Bommel of Leon de Winter dragen niet bij aan Vrede. Dat begrijpen ze niet want ze reageren uit het perspectief van een partij en vanuit de emotie.
Ow okay.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ligt aan de manier waarop het wapen wordt ingezet
Dat zou dan betekenen dat je selectief bent in het interpreteren van handelingen van Israel en ze niet wilt invullen naar de huidige Internationale regels of dat je er geen weet van hebt wat nou precies tegen de regels in gaat of niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb in deze nog niets gezien van Israel dat echt tegen de regels is eerlijk gezegd
ja dat fosfor verhaal begint wat schimmig te worden maar verder ...
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:09 schreef B4CO het volgende:
Meki, er is een vacature vrij gekomen voor je, zal ik ze es voor je bellen?
[..]
Bron
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
...die heel gauw vervangen zal worden. Wat het uitschakelen van deze ''terroristen' dus zwaar zinloos maakt. Israël hoort wat te doen aan de oorzaak, namelijk zichzelf.
van mij kant het zelfde ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.
...ze zijn pas op de goede weg als ze de motieven voor het afschieten van de raketten weghalenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.
Dus ze zijn op de goede weg ....
Op den duur moeten de pally's gaan denken dat raketten afvuren op Israel best wel ongezond kan zijn. Of hebben alle pally's hun levenslust verloren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
...die heel gauw vervangen zal worden. Wat het uitschakelen van deze ''terroristen' dus zwaar zinloos maakt. Israël hoort wat te doen aan de oorzaak, namelijk zichzelf.
Israël heeft hun levenslust ontnomen ja door het Palestijnse volk op de Gazastrook een toekomst onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Op den duur moeten de pally's gaan denken dat raketten afvuren op Israel best wel ongezond kan zijn. Of hebben alle pally's hun levenslust verloren.
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheidquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:04 schreef jompo het volgende:
[..]
Dat doet er niet aan af dat ze dan ergens opgesloten moeten worden met genoeg waarborgen en controle hierop en niet dat je een tiental jaren ergens zit, soms zelfs onbekend voor je familie en voor anderen waar je zit en of je uberhaupt nog wel leeft. Er hoeft geen hele procesgang ingevoerd te worden maar wel een verkort traject wbt het legitiem vastzetten en de rechten die men dan als krijgsgevange heeft. Dan heeft dat verder ook geen betrekking op een 'uitspraak'. Of zo'n systeem of waarbij je lukraak mensen maar vastzet zonder dat er iemand weet wat er met ze gebeurt (marteling?)..
"Chef raketlancering"quote:
een beetje offtopic .. maar hoeveel raketten komen er nog bij de Westbank/Fatah vandaan .. en waarom gaat het bouwen van die muur desondanks maar door ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.
Dus ze zijn op de goede weg ....
[..]
van mij kant het zelfde ..
Een muur bouwen lijkt me juist geen expansiepolitiek..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
maw, zelfs al doen ze niks, die expansiepolitiek blijft toch doorgaan ..
En lees jij artikel 103 eens. Maar zelfs als ze zich aan (enkele) van deze bepalingen zouden houden dan duidt van de Israelische kant ook op selectieve interpretatie. Waarom deze bepalingen dan wel en andere belangrijke bepalingen die het leven van de gemiddelde-niet-terrorist-palestijnen beknotten niet? Ik heb nergens uit mensenrechtenrapporten kunnen vernemen dat Israel zich maar zelfs aaan de Rode kruis bepalingen houdt..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheid
de rest hoeft allemaal gewoonweg niet
er hoeft geen verkort juridisch traject gevolgd te worden en er is geen tijdslimiet aan hoelang je vastgezet kunt worden etc.
lees het zelf maar is door, wat je zoekt begint volgens mij vanaf artikel 100
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/91.htm
Dat gezoem van die drones de hele tijd...quote:
volgens mij is een van de eerste voorwaarde toch echt dat je je in staat van oorlog moet bevinden .. pas dan mag je spreken van een krijgsgevangene ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheid
de rest hoeft allemaal gewoonweg niet
er hoeft geen verkort juridisch traject gevolgd te worden en er is geen tijdslimiet aan hoelang je vastgezet kunt worden etc.
lees het zelf maar is door, wat je zoekt begint volgens mij vanaf artikel 100
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/91.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |