abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64888366
Ik kijk al een paar uur naar de Gaza live stream en ben de laatste 5 minuten getuige geweest van 6 fosfor-aanvallen. Volgens mij zijn de Joden zojuist begonnen met het intensiveren van hun oorlogsmisdaden.

Ik zal de screenshots straks even online gooien. Kijken jullie in de tussentijd mee?

http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=386&ar=NanaTV01&dr=02:30:00 - 2k -
pi_64888368
Israel is weer met witte fosfor aan het smijten
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:11:36 #104
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64888457
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En daar is dus discussie over, Ban KiMoon wil niet meer spreken van bezetting. Het is niet meer zo duidelijk als voor 2005.

En sowieso, wat doet het er toe wat de Canadezen voor rechtvaardigheid en vrede in het MO ervan vinden? Lijkt me niet dat die objectiever zijn dan ik als ik zo even je bron lees.
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van recht. Het doet er niets toe wie het stuk produceert; het gaat erom of de duiding van de wetten en verdragen klopt. Heb je het arrest van het ICJ gelezen en ben je het er inhoudelijk niet mee eens? Heb je de CIA al geschreven dat ze het toch echt mis hebben?
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:15:04 #105
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64888561
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van recht. Het doet er niets toe wie het stuk produceert; het gaat erom of de duiding van de wetten en verdragen klopt. Heb je het arrest van het ICJ gelezen en ben je het er inhoudelijk niet mee eens? Heb je de CIA al geschreven dat ze het toch echt mis hebben?
Natuurlijk gaat het er wel om. Zij interpreteren de situatie aan de hand van defenities. Ik kom tot een andere conclusie. Zoals bijvoorbeeld aangegeven beweert jouw bron dat Israel de grenzen van Gaza volledig controleert. Hoe kan dat nou als een gedeelte aan Egypte grenst?

Omdat ik dus niet vind dat daar sprake van is, kan ik ook niet meegaan in hun conclusie dat er daarom vaststaat dat er nog steeds een bezetting aan de gang is.

Ik weet trouwens even niet welk ICJ arrest je bedoelt, sorry als je dat al gegeven hebt.
pi_64888591
Een paar screenshots die ik gisteren rond 16:00 uur heb gemaakt.

En Gaza op dit moment:

tvp

[ Bericht 46% gewijzigd door SalmanPack op 11-01-2009 12:31:03 ]
pi_64888735
Grote lading wapens VS naar Israël
quote:
De Verenigde Staten willen een koopvaardijschip inhuren om honderden tonnen wapens vanuit Griekenland naar Israël te vervoeren. Dat blijkt uit gevoelige documenten waar persbureau Reuters inzage in heeft gehad.

Het gaat om een veel grotere lading dan gebruikelijk, zeggen tussenhandelaren en een militair analist in Londen. ,,Ruim drieduizend ton munitie in een keer verschepen is veel”, aldus een tussenhandelaar, die anoniem wilde blijven. ,,Dit type verzoek is nogal zeldzaam. Dat hebben we afgelopen jaren niet vaak gezien.” Op het document staan explosieve substanties vermeld en ontstekers.

Wapenvoorraad
Het verzoek is ingediend op 31 december. Vanwege de timing kan de lading ‘afwijkend’ zijn en te maken hebben met het Gaza-offensief, aldus de analist. De Israëlische aanval op de Gazastrook begon op 27 december.

Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie spreekt echter tegen dat er een verband is tussen de scheepslading en de Israëlische militaire operatie. De munitie is volgens hem bestemd voor een Amerikaanse wapenvoorraad in Israël. Het Amerikaanse leger heeft in verscheidene landen wapenreserves liggen voor het geval het land dringend oorlogsmateriaal nodig heeft. ,,Deze eerder geplande verscheping is routine”, verzekerde de zegsman van het Pentagon.
http://www.dag.nl/buitenland/grote-lading-wapens-vs-isra-193371

Kom op Syrie libanon en Iran,
meer wapens naar Hamas.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:23:02 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64888765
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef Meki het volgende:
[..]

meer wapens naar Hamas.
Dat kan toch niet? Gaza is volledig bezet werd net verteld, dus is het onmogelijk om zonder toestemming van Israel wapens binnen te krijgen.
pi_64888893
hoe dan ook, het gaat ze lukken.
pi_64888930

16:25 uur
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:31:43 #111
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64889001
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:21 schreef Meki het volgende:
[..]

meer wapens naar Hamas.
Eindelijk zwart op wit, je steunt hamas, vuile moordenaar!!!!

zaterdag 10 januari 2009 @ 16:34:17 #112
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64889063
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:28 schreef Meki het volgende:
Waarom zoveel vertrouwen? Allah heeft nog niet veel voor Gaza gedaan tot nu toe...
pi_64889105
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:34 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Waarom zoveel vertrouwen? Allah heeft nog niet veel voor Gaza gedaan tot nu toe...
Gelukkig heeft Jahweh wel van zich laten horen tijdens de Holocaust?
pi_64889166
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:28 schreef Meki het volgende:
En ondertussen lopen ze te klagen dat ze geen levensmiddelen kunnen krijgen.. t is maar waar de prioriteiten liggen he..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:38:45 #115
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64889187
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:36 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Jahweh wel van zich laten horen tijdens de Holocaust?
Ik ben geen Jood hoor, sowieso niet religieus. Meki claimt dat de laatste tijd wel religie, dus leuk om hem daarmee te pesten.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:41:08 #116
135430 Sargon
pi_64889250
Meki is niet tegen de oorlog, hij jankt alleen omdat zijn broeders de klappen vangen.
pi_64889268
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:16 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:48:04 #118
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64889441
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:29 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

16:25 uur
Dat is een flare overigens zo te zien. Geen wapen.
pi_64889447

16:35-16:40 uur
pi_64889471
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef kawotski het volgende:

[..]

En ondertussen lopen ze te klagen dat ze geen levensmiddelen kunnen krijgen.. t is maar waar de prioriteiten liggen he..
Levensmiddelen genoeg in gaza zolang je maar hamas terrorist bent.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:54:07 #121
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_64889593
Heeft iemand misschien een livestream van die foto's ?
pi_64889625
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:54 schreef 0100 het volgende:
Heeft iemand misschien een livestream van die foto's ?
Yep:

Neem jij het over, ik ben een half uurtje afwezig.
pi_64889634
SalmanPack, zit je ook met livestation te kijken?

Heb dat net geinstalleerd, prima beeld zeg.
pi_64889643
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:56 schreef venomsnake het volgende:
SalmanPack, zit je ook met livestation te kijken?

Heb dat net geinstalleerd, prima beeld zeg.
Livestation en Gaza live stream
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:58:13 #125
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_64889683
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:55 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Yep:

Neem jij het over, ik ben een half uurtje afwezig.
Bedankt! Livestation is inderdaad ook een aanrader
pi_64889749
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:56 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Livestation en Gaza live stream
Ik heb nu Ramattan tv op livestation en Al Jazeera (english) op de tv.
pi_64889790
Een vraag die eerder in dit topic werd gesteld, heb ik me ook afgevraagd, houdt Jordanië Palestina ook bezet? Hoeveel % zal dat zijn? 80% ofzo.
pi_64889914
Best freaky als je gewoon het geluid behoorlijk hard aanzet bij Ramattan tv en de rest van de geluiden uit zet in je kamer. Je hoort dan af en toe wat auto's toeteren, wat mensen schreeuwen, en dan ineens weer BOEM, dikke explosie.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:13:12 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64890104
En ja hoor het is weer eens zo ver ...
Echt weer Nederland hoor
daar gaan we weer ...overall loon matiging en met geld te kort zitten maar wel even dit doen ...

Hulp

Nederland geeft 3 miljoen euro voor hulp aan de bevolking van de Gazastrook. Daarvan gaat 2 miljoen naar de VN-hulporganisatie Unrwa en een miljoen naar de Rode Halve Maan, de tegenhanger van het Rode Kruis in moslimlanden.

Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag bekendgemaakt. Aanleiding is de hervatting van de hulp.

BRON:

http://www.nu.nl/algemeen(...)ners-gazastrook.html
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64890201
Niks mis mee, men kan daar wel wat hulp gebruiken.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:17:27 #131
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64890265
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef RAVW het volgende:
Echt weer Nederland hoor
daar gaan we weer ...overall loon matiging en met geld te kort zitten maar wel even dit doen ...

Hulp

Nederland geeft 3 miljoen euro voor hulp aan de bevolking van de Gazastrook. Daarvan gaat 2 miljoen naar de VN-hulporganisatie Unrwa en een miljoen naar de Rode Halve Maan, de tegenhanger van het Rode Kruis in moslimlanden.

Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag bekendgemaakt. Aanleiding is de hervatting van de hulp.

BRON:

Dat geld is allang vrij gemaakt voor dergelijke doelen. Het zou sowieso uitgegeven worden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:20:17 #132
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64890346
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:15 schreef venomsnake het volgende:
Niks mis mee, men kan daar wel wat hulp gebruiken.
ja maar flikker dan even een vrachtauto vol met zooi en breng het dan gewoon daarheen ..
maar 3 miljoen daar kan de hele gaza 5 jaar van leven man ... als ze het niet uit zouden geven aan wapens ...

Dat ze hulp nodig hebben Oke daar ben ik het helemaal mee eens maar dat hier mensen op staat gezet worden omdat er geen geld is en dan dit te horen krijgen na dat ook dit jaar weer eens 20 Miljoen naar ontwikkeling hulp gaat waar nooit wat van terug komt ... dit gaat gewoon te ver ...
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:17 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat geld is allang vrij gemaakt voor dergelijke doelen. Het zou sowieso uitgegeven worden.
Vrijgemaakt ??? en ze lopen te klagen dat er een te kort is ........

ja zo kan ik het ook 100.00 euro op de bank zetten en dan zeggen tegen de mensen van de woningbouw vereniging dat ik geen geld op zak heb dus hun moeten maar even wachten ..

Ach hoop dat deze regering snel zal vallen en dat de 200.miljard weer eens uitgeven wordt aan de hard werkende burger hier in Nederland.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_64890359
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef kawotski het volgende:

[..]

pi_64890421
Het is wel vroeg donker daar.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:22:26 #135
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64890426
Kijken jullie nu de Engelse of de Arabische Al-Jazeera? Heb ook livestation maar gedownload. Leuk die chatfunctie vriendelijke taal over en weer.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64890464
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Kijken jullie nu de Engelse of de Arabische Al-Jazeera? Heb ook livestation maar gedownload. Leuk die chatfunctie vriendelijke taal over en weer.
Zoeken op Ramattan
Dat is die livestream van Gaza.

Verder kijk ik Al Jazeera english.. Ik versta geen arabisch.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:26:59 #137
232678 John.Milton
pi_64890595
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

Vrijgemaakt ??? en ze lopen te klagen dat er een te kort is ........

ja zo kan ik het ook 100.00 euro op de bank zetten en dan zeggen tegen de mensen van de woningbouw vereniging dat ik geen geld op zak heb dus hun moeten maar even wachten ..

Ach hoop dat deze regering snel zal vallen en dat de 200.miljard weer eens uitgeven wordt aan de hard werkende burger hier in Nederland.
Jij hebt geen flauw benul hoe het systeem werkt volgens mij. Elk jaar worden er miljarden vrijgemaakt voor ontwikkelingssamenwerking en andere "goede doelen". De overheid heeft zo bijvoorbeeld ook 2.5 miljoen bijgedragen aan de Serious Request actie van Radio 3FM. Dat geld is al begroot als geld voor ontwikkelingssamenwerking.
pi_64890624
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef RAVW het volgende:
Echt weer Nederland hoor

Hulp

BRON:

Ik ben voor democratie en zo, maar Koenders mag best wel een kogelbrief krijgen zodat hij eens af gaat treden. Die man blijft maar geld verspillen aan bodemloze putten.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:28:13 #139
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64890633
quote:
lol wel leuk ze zeggen dat ze geen stroom en zo hebben maar als ik die live beelden zien dan branden er toch echt wel gewoon licht op straat en ook de webcam draait gewoon dus zo erg zal het wel niet wezen
pi_64890725
Komen allemaal weer zwaargewonden binnen..
pi_64890733
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:03 schreef Mylene het volgende:
Een vraag die eerder in dit topic werd gesteld, heb ik me ook afgevraagd, houdt Jordanië Palestina ook bezet? Hoeveel % zal dat zijn? 80% ofzo.
De Palestijnse staat bestaat al jaren! Als men praat over een 2-staten oplossing dan bedoelt men eigenlijk een 3-statenoplossing.

De enige echte oplossing voor het palestijnenprobleem is om de palestijnen met egyptische voorvadereen terug te sturen naar Egypte en het kleine restant naar Jordanië te laten verhuizen.

Israel zou hier met onmiddelijke ingang mee moeten beginnen, anders blijft de tumor zich voortwoekeren.
pi_64890781
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

Talmoed over Gaza.
pi_64890828
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

Talmoed over Gaza.
Nou, in dat vod waar jij op vrijdagmiddah uit wordt voorgelezen en waar beschaafde mensen de reet van hun hond mee afvegen, zijn ook nog wel wat leuke teksten te vinden hoor!
pi_64890890

zaterdag 10 januari 2009 @ 17:36:24 #145
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_64890902
Triest, die kinderen op de livestream.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:36:33 #146
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64890905
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:26 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Jij hebt geen flauw benul hoe het systeem werkt volgens mij. Elk jaar worden er miljarden vrijgemaakt voor ontwikkelingssamenwerking en andere "goede doelen". De overheid heeft zo bijvoorbeeld ook 2.5 miljoen bijgedragen aan de Serious Request actie van Radio 3FM. Dat geld is al begroot als geld voor ontwikkelingssamenwerking.

ach laat ik het anders zeggen hier in Nererland gaan grote bedrijven over de kop omdat het een Crisis is ... Kijk eens naar Zegwaard.
maar geen hulp geld om het bedrijf toch even in moeilijke tijden bij te staan ..

Zo als zo vele grote bedrijven hier in Nederland die nu op halve kracht moeten draaien en mensen er uit moeten schoppen om dat het te duur is.

Maar waar blijven die MILJOENEN dan die hier in Nederland zo hard nodig is.....
Dan nog maar niet te praten over de mensen die door de Euro, Economie in de schuldsanering gekomen zijn omdat ze ver onder het bestaand niveau moeten leven.
En de voetselbanken hier in Nederland ...
Laten ze eerst hier maar eens de mensen weer helpen en dan de rest ....
pi_64890983
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach laat ik het anders zeggen hier in Nererland gaan grote bedrijven over de kop omdat het een Crisis is ... Kijk eens naar Zegwaard.
maar geen hulp geld om het bedrijf toch even in moeilijke tijden bij te staan ..

Zo als zo vele grote bedrijven hier in Nederland die nu op halve kracht moeten draaien en mensen er uit moeten schoppen om dat het te duur is.

Dan nog maar niet te praten over de mensen die door de Euro, Economie in de schuldsanering gekomen zijn omdat ze ver onder het bestaand niveau moeten leven.
Dit is een totaal andere discussie.

En nog meer miljoenen pompen in banken en bedrijven? Dat ze eerst maar eens ophouden hun topmanagers bonussen van miljoenen te geven. En verder hou ik erover op.

Trouwens, Nederland staat dankzij de euro best sterk. Europese landen die destijds geen euro wilden doorvoeren staan nu te springen er ook bij te horen.
En verder gaat het hier helemaal niet zo slecht.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:38:40 #148
132191 -jos-
Money=Power
pi_64890985
Die live beelden zijn niet zo live, ze worden om de 5minuten herhaald ofzo?!?!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_64891054
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:38 schreef -jos- het volgende:
Die live beelden zijn niet zo live, ze worden om de 5minuten herhaald ofzo?!?!
Dit zijn even de nieuwste beelden, die herhalen ze een paar keer zodat andere media het over kunnen nemen.
Straks gaan ze gewoon weer terug naar het liveshot van Gaza.
pi_64891077
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou, in dat vod waar jij op vrijdagmiddah uit wordt voorgelezen en waar beschaafde mensen de reet van hun hond mee afvegen, zijn ook nog wel wat leuke teksten te vinden hoor!

Noem jij je beschaafd ? iemand die de israelische massamoorden goed spreekt en telkens hoe dan ook achter israel staat is niet beschaafd maar heeft duizenden liters bloed aan zijn handen. mede verantwoordelijk. zijn straf wacht op hem, hij kan het nu wel ontvluchten maar de straf heeft geduld.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:43:49 #151
132191 -jos-
Money=Power
pi_64891145
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:16 schreef SalmanPack het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Weet iemand wat dit is?? Het ziet er naar uit alsof dit random over de stad gestrooid wordt??
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_64891148
Vanagf vandaag trek ik de erkenning van Israel in.
pi_64891149
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:41 schreef Meki het volgende:

Noem jij je beschaafd ? iemand die de israelische massamoorden goed spreekt en telkens hoe dan ook achter israel staat is niet beschaafd maar heeft duizenden liters bloed aan zijn handen. mede verantwoordelijk. zijn straf wacht op hem, hij kan het nu wel ontvluchten maar de straf heeft geduld.
Ach,jij als palestijnenvriend hebt ook het bloed van 100.000 onschuldige christenen uit Libanon aan je handen die in de jaren 70 afgeslacht zijn door babybloeddrinkende moslims.

Als Israel dan eens een handjevol palestijnen afslacht is vreselijk maar je moet het in perspectief zien.
pi_64891204
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef Meki het volgende:
Dat zal hard aankomen daar
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64891239
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef -jos- het volgende:

[..]

Weet iemand wat dit is?? Het ziet er naar uit alsof dit random over de stad gestrooid wordt??
http://en.wikipedia.org/wiki/White_phosphorus_(weapon)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_fosfor
pi_64891291
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

De Palestijnse staat bestaat al jaren! Als men praat over een 2-staten oplossing dan bedoelt men eigenlijk een 3-statenoplossing.

De enige echte oplossing voor het palestijnenprobleem is om de palestijnen met egyptische voorvadereen terug te sturen naar Egypte en het kleine restant naar Jordanië te laten verhuizen.

Israel zou hier met onmiddelijke ingang mee moeten beginnen, anders blijft de tumor zich voortwoekeren.
Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.
pi_64891300
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ach,jij als palestijnenvriend hebt ook het bloed van 100.000 onschuldige christenen uit Libanon aan je handen die in de jaren 70 afgeslacht zijn door babybloeddrinkende moslims.

Als Israel dan eens een handjevol palestijnen afslacht is vreselijk maar je moet het in perspectief zien.
Nog de geschiedenis veranderen en nog eens ontkennen. en de doden nog een handjevol noemen. scheer je weg oorlogsmisdadiger
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:49:59 #158
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64891368
Op Al-Jazeera English hebben ze geen zin meer in de ellende van Gaza en nu worden er pannenkoeken gebakken.
---
pi_64891555
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef Zero2Nine het volgende:
Op Al-Jazeera English hebben ze geen zin meer in de ellende van Gaza en nu worden er pannenkoeken gebakken.
pi_64891691
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:07 schreef venomsnake het volgende:
Best freaky als je gewoon het geluid behoorlijk hard aanzet bij Ramattan tv en de rest van de geluiden uit zet in je kamer. Je hoort dan af en toe wat auto's toeteren, wat mensen schreeuwen, en dan ineens weer BOEM, dikke explosie.
Ja, je hoort ook 24 uur per dag het gezoem van de Israëlische drones (en in omgeving Schiphol wordt al geklaagd over een paar vliegtuigen). Al vallen er 0 doden, dit is nog steeds een vorm van psychologische oorlogsvoering. De bevolking van Gaza wordt collectief gestraft (omdat ze op Hamas hebben gestemd) in de hoop dat ze dat in de toekomst niet meer doen. De ziekenhuisbeelden die we net zagen zullen er juist voor zorgen dat Hamas nog populairder wordt en Abbas en Fatah worden juist verzwakt. Misschien is het juist de bedoeling van Israël om Hamas aan de macht te houden (terwijl de wereld het tegenovergestelde denkt) zodat ze verder kunnen gaan met hun staatsterreur en de illegale nederzettingen kunnen uitbreiden, wie weet.
pi_64891763
18:54 Mauritania says envoy recall `first step` in cutting ties with Israel (Reuters)
18:52 Tens of thousands in Paris protest IDF operation in Gaza (DPA)
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:22:02 #162
232678 John.Milton
pi_64892405
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

Er zijn nog miljoenen beschikbaar voor noodlijdende bedrijven in Nederland Mensen die in de schuldsanering zijn gekomen moeten, in de regel, op de eerste plaats naar zichzelf kijken en het uitgavenpatroon van deze mensen. Daarnaast leeft men in Nederland op een erg goed niveau en zijn er allerhande voorzieningen aanwezig.

OT:
quote:

Maak jezelf niet zo belachelijk door dergelijke uitspraken.
pi_64892521
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:58 schreef SalmanPack het volgende:

Al vallen er 0 doden, dit is nog steeds een vorm van psychologische oorlogsvoering.
Maar dat is dus dezelfde angst die Hamas creëert in Israël?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:26:24 #164
135430 Sargon
pi_64892533
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Nog de geschiedenis veranderen en nog eens ontkennen. en de doden nog een handjevol noemen. scheer je weg oorlogsmisdadiger
Krijg je met je Hamas lidmaatschap ook korting bij de bijenkorf?
pi_64892591
Gaat zo weer gebombardeerd worden denk ik, je hoort de F16 straaljagers al.
pi_64892594
quote:
Daar ligt niemand in Israel wakker van.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:38:04 #167
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64892884
Wat het Israëlische leger nu aan het doen is helpt echt geen zier... ze hebben de strook omsingeld, bombarderen en beschieten het vanaf een afstandje.. mmm daarmee win je nog helemaal niks. Het is ze echt niet te doen om te raketten, die worden amateuristisch in elkaar geknutseld en afgeschoten vanuit iemands achtertuin. Die kunnen door iedereen gemaakt en afgeschoten worden. Dan zou Israël de hele gazastrook moeten platbombarderen al wil je 0,0% kans op raket-aanslagen hebben. Relatief gezien van speelgoedraketjes, dat wel.

Al wil het Israëlische leger echt iets bereiken dan moeten ze de steden echt INtrekken en hamasleden 1 voor 1 opsporen/doden dmv huis aan huis gevechten. Maar dat zie ik niet gebeuren, Israël heeft hamas teveel nodig. Iig de haviken in de Israëlische regering en/of de zionisten.
Dasvidanja
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:52:56 #168
232678 John.Milton
pi_64893317
De aanpak van het Israëlische leger werkt ook absoluut niet. Er wordt alleen meer haat gecreëerd in de Palestijnse gebieden.

De mensen die raketten met een bereik van 40 km afdoen als speelgoed raketten kan ik niet begrijpen. Als het zo eenvoudig is waarom worden er in Nederland of Amerika dan niet op grote schaal aanslagen gepleegd met een dergelijk wapen. De raketten zijn vrij eenvoudig en niet zo heel betrouwbaar, maar dat maakt ze nog niet amateuristisch.

Het een voor een opsporen van Hamas-leden gaat echt niet werken. Er zullen altijd personen blijven die geloven in de idealen van Hamas en dan op eigen houtje tegen Israel gaan strijden. Voor Hamas is het ook geen vereiste om in het bezit te zijn van een eigen land. De politieke tak heeft dit wel nodig, maar de militaire tak kan ook goed zonder eigen land bestaan.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:54:22 #169
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64893350
quote:
Moment ik bel ANP even voor een nieuwsflash!!
Trotse papa van Eden
pi_64893416
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Mylene het volgende:

Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.
Kijk zo leer je iedere dag weer wat bij! Bedankt voor de links, ik heb mijn bookmarks ermee verrijkt.
pi_64893553
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:54 schreef B4CO het volgende:

[..]

Moment ik bel ANP even voor een nieuwsflash!!
Israel is echt dom, ze zien de grote gevolgen hier niet in.
Antisemitisme groeit razendsnel overal ter wereld
Israel wordt het meest gehaat van het hele universum.
pi_64893600
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:03:05 #173
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64893610
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:26 schreef DtchDopey het volgende:

[..]

Maar dat is dus dezelfde angst die Hamas creëert in Israël?
Ja ergens wel. Het is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar omdat je die drones echt 24/7 echt hoort zoemen en dat geldt natuurlijk niet voor die raketten. Maar Iedereen in range van die raketten weet dat ze elk moment zouden kunnen inslaan. Israel is nu dus 3 weken bezig in Gaza maar nog steeds worden er raketten gelanceerd. Mensen in Tel Aviv en Jeruzalem zullen waarschijnlijk ook de vele zelfmoordaanslagen nog wel in hun achterhoofd hebben als ze een bus instappen.
---
pi_64893693
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef Meki het volgende:

Als er iets gehaat wordt door de nederlanders dan is het de rotte ideologie van de islam
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:07:20 #176
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64893741
quote:

[..]

Ook daar ligt Israel niet wakker van..

Ze zijn eers hun bevolking aan het beschermen..
Trotse papa van Eden
pi_64893776
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:08:23 #178
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64893780
quote:
Wat valt je op.. . 90% van de personen die protesteren zijn Moslim!
Die protesteren voor hun broeders natuurlijk..
Trotse papa van Eden
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:09:06 #179
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64893806
quote:

[..]

Israel is echt dom,. [..]
en jij bent slim... Moslim!
Trotse papa van Eden
pi_64893812
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:07 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ook daar ligt Israel niet wakker van..

Ze zijn eers hun bevolking aan het beschermen..
Bevolking aan het beschermen
Door een hele complete volk uit te moorden
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:10:14 #181
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64893838
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Bevolking aan het beschermen
Door een hele complete volk uit te moorden
Als Israel het niet doet doet de Hamas het zelf wel he
Trotse papa van Eden
pi_64893867
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef B4CO het volgende:

[..]

Makkelijke redenatie om het heel makkelijk af te schuiven
Een Anders joods geluid, zijn die ook Moslim ??.

Juist zulke mensen die demonstreren tegen Israel zijn voor vrede en rechtvaardigheid
zulke mensen o.a. jij willen alleen oorlog en verderf en bloed en kwaad
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:11:53 #183
232678 John.Milton
pi_64893901
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist zulke mensen die demonstreren tegen Israel zijn voor vrede en rechtvaardigheid
Als je mensen met een lichtelijk anders standpunt al gelijk zo betiteld dan kom je niet ver. Dat is ook de reden dat Hamas niet zo ver komt, omdat die precies hetzelfde doen
pi_64893928
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef B4CO het volgende:

[..]

Als Israel het niet doet doet de Hamas het zelf wel he
Weer zo'n makkelijke redenatie om er snel van af te komen.
Hamas zijn verzetsleiders die de volk van Gaza beschermen tegen elke Israelische agressie.

Tegen deze agressie
pi_64893959
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Als je mensen met een lichtelijk anders standpunt al gelijk zo betiteld dan kom je niet ver. Dat is ook de reden dat Hamas niet zo ver komt, omdat die precies hetzelfde doen
Nee hoor, de pro-israelische users hier willen een ding en dat is dat Israelische naam niks wordt aangedaan.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:13:42 #186
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_64893968
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik was licht pro-Israëlisch. Sinds enkele weken sterk anti-Israëlisch. Waarom?
Omdat ik een aantal feiten tegenkwam in de geschiedenis van Israë, die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals:

- Vernietiging en etnische zuivering van bijna 700 Arabische dorpen:
- Concentratiekampen waarin Palestijnen werden ondergebracht om geëxecuteerd te worden of dood te laten werken
- moord, plundering, verkrachting, kolonisatie.
What lies in the shadow of the statue?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:14:39 #187
232678 John.Milton
pi_64894002
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor, de pro-israelische users hier willen een ding en dat is dat Israelische naam niks wordt aangedaan.
Om ooit tot een oplossing te komen dienen beide partijen bepaalde verliezen te nemen. Het belangrijkste is dat er ooit een basis ontstaat voor een duurzame vrede, maar gezien de heersende partijen in beide landen zie ik dat nog niet zo snel komen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:15:40 #188
232678 John.Milton
pi_64894035
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Omdat ik een aantal feiten tegenkwam in de geschiedenis van Israë, die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals:

- Vernietiging en etnische zuivering van bijna 700 Arabische dorpen:
- Concentratiekampen waarin Palestijnen werden ondergebracht om geëxecuteerd te worden of dood te laten werken
- moord, plundering, verkrachting, kolonisatie.
Heb je van die concentratiekampen ook (neutrale) bronnen die daar over berichten?
pi_64894047
http://www.nrc.nl/buitenland/article2117083.ece
quote:
New York, 10 jan. De Nederlandse diplomaat Robert Serry, die speciale VN-gezant voor het Midden-Oosten is, neemt afstand van de opvatting van het kabinet-Balkenende over de Gaza-oorlog. Volgens het kabinet is de actie van Israël legitiem. Serry verwijt Israël “excessief geweld” te gebruiken.

Serry benadrukt dat de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon, het “voortdurende geweld” van de Hamas-raketten bekritiseert. “Maar wij kunnen het excessieve gebruik van geweld van Israël ook niet billijken. Ban Ki-moon heeft ook dát geweld veroordeeld”. Serry voegt daaraan toe: “Nederland heeft daar kennelijk andere opvattingen over.”

Het onbegrip over de Egyptische obstructie van hulp aan de Gazastrook groeit met de dag. Voor de terminal van de grensovergang van het Egyptische Rafah naar het gelijknamige stadje aan Palestijnse zijde lopen de gemoederen hoog op. Een groep van veertig voornamelijk Egyptische artsen wacht al ruim een week op toestemming om de grens naar de Gazastrook over te mogen.

http://www.wereldomroep.nl/actua/middenoosten/090109-rafah
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:16:04 #190
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64894051
quote:

[..]

Ik ben idd voor dood en verderf en bloed en kwaad ja.. Ik ben ervoor voor !
De hamas moet een zeer pijnlijke dood krijgen, een voor een sterven met veel pijn..

maar ik ben tegen en lees goed TEGEN burger doden!!
Ik ben PRO palestijnse inwoners die geen Israelisch bloed hebben aan hun handen.
Ik ben PRO Israel omdat ik daar mn roots heb. maar je hebt me nooit maar ook nooit gezien ergens dat ik voorstander ben van slachtoffers die er niets mee te maken hebben.
De Hamas moet dood ja, niet de burgers.

Ik heb mijn beste vriend verloren door een zelfmoordaanslag van een [enter ergste scheldwoord die er is] Hamas sukkel.

Jij hebt makkelijk praten.. KEN jij iemand daar?

GA ER ZELF HEEN ALS JE ZO BENT

Ga een discussie in, overtuig ons.. maar loop niet te rellen.
Zie je niet dat men je spuug zat is, doe normaal.

Ik ben voor vrede, maar dan moet de Hamas van de kaart worden geveegt.. helaas komen er idd burger slachtoffers bij kijken.
Maar die horen BINNEN thuis en niet BUITEN naast de Hamas terroristen te spelen!
Trotse papa van Eden
pi_64894055
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
Jij bent nooit pro-israel geweest
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:17:22 #192
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64894088
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Weer zo'n makkelijke redenatie om er snel van af te komen.
Hamas zijn verzetsleiders die de volk van Gaza beschermen tegen elke Israelische agressie.
Daarom staan er ook zoveel schuilkelders in Gaza.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_64894101
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:14 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Om ooit tot een oplossing te komen dienen beide partijen bepaalde verliezen te nemen. Het belangrijkste is dat er ooit een basis ontstaat voor een duurzame vrede, maar gezien de heersende partijen in beide landen zie ik dat nog niet zo snel komen.

Vrede over de hele wereld wilt iedereen vrede
er is een land die weigert vrede uit te spreken en dat is Israel.
een heel complete dorpen zuiveren een heel bevolking terroriseren zijn dat kenmerken voor vrede,

Israel gooit met gas

- knip -

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 10-01-2009 19:19:10 ]
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:18:01 #194
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64894114
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor, de pro-israelische Hamas users hier willen een ding en dat is dat Israelische Hamas haar naam niks wordt aangedaan.
Waarom denk je maar heel even datr jij beter bent dan een iemand die anders dan je denkt?
Komt natuurlijk omdat jij je niet echt serieus genomen voelt
Trotse papa van Eden
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:18:38 #195
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64894141
quote:
Ik mag hopen dat die nog geen een procent van de deelnemers uitmaakten, laat staan tien procent.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_64894181
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:16 schreef B4CO het volgende:
Maar die horen BINNEN thuis en niet BUITEN naast de Hamas terroristen te spelen!
ooh, je bedoelt zoals die kinderen in die scholen, of die vluchtelingen die er nota bene door de Israëliërs zelf zijn gebracht ?
pleased to meet you
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:19:43 #197
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_64894184
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:15 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Heb je van die concentratiekampen ook (neutrale) bronnen die daar over berichten?
http://www.nakbainhebrew.org/index.php?id=71
What lies in the shadow of the statue?
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 19:20:20 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64894200
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrede over de hele wereld wilt iedereen vrede
er is een land die weigert vrede uit te spreken en dat is Israel.
een heel complete dorpen zuiveren een heel bevolking terroriseren zijn dat kenmerken voor vrede,

Israel gooit met gas

[ afbeelding ]
- knip -
gas of rook?

heb je geen bron?
en welke hele dorpen zijn gezuiverd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64894203
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:16 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik ben idd voor dood en verderf en bloed en kwaad ja.. Ik ben ervoor voor !
De hamas moet een zeer pijnlijke dood krijgen, een voor een sterven met veel pijn..

maar ik ben tegen en lees goed TEGEN burger doden!!
Ik ben PRO palestijnse inwoners die geen Israelisch bloed hebben aan hun handen.
Ik ben PRO Israel omdat ik daar mn roots heb. maar je hebt me nooit maar ook nooit gezien ergens dat ik voorstander ben van slachtoffers die er niets mee te maken hebben.
De Hamas moet dood ja, niet de burgers.

Ik heb mijn beste vriend verloren door een zelfmoordaanslag van een [enter ergste scheldwoord die er is] Hamas sukkel.

Jij hebt makkelijk praten.. KEN jij iemand daar?

GA ER ZELF HEEN ALS JE ZO BENT

Ga een discussie in, overtuig ons.. maar loop niet te rellen.
Zie je niet dat men je spuug zat is, doe normaal.

Ik ben voor vrede, maar dan moet de Hamas van de kaart worden geveegt.. helaas komen er idd burger slachtoffers bij kijken.
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.

Ik heb het niet over Hamas, ik ben hier voor de bevolking voor Gaza.

Hoe kan ik jullie gaan overtuigen als jullie alles zien als pallywood en alles maar graag ontkennen wat er in Gaza gebeurt, dat gaat toch niet.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:21:40 #200
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64894235
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:19 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, je bedoelt zoals die kinderen in die scholen, of die vluchtelingen die er nota bene door de Israëliërs zelf zijn gebracht ?
Ik heb dit nergens goed gepraat, dit was een diep triest incident waar ik van wakker lag ja!

Ik begrijp niet hoe Hamas het over hun hart heeft gekregen om tussen die onschuldige kids te gaan schieten
Trotse papa van Eden
pi_64894260
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

gas of rook?

heb je geen bron?
en welke hele dorpen zijn gezuiverd
Gas

Palestinian demonstrators run to avoid tear gas thrown by Israeli forces during clashes which erupted following a demonstration against Israel’s military operations in Gaza, at the Kalandia checkpoint between the West Bank city of Ramallah and Jerusalem, Friday, Jan. 9, 2009.

BBC News: Israel ’shelled civilian shelter’
Israeli forces shelled a house in the Gaza Strip which they had moved around 110 Palestinians into 24 hours earlier, the UN quotes witnesses as saying.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:22:24 #202
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64894266
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke artikel van mevr Einhorn is geen wetenschappelijk paper. Het ("The Status of Palestine/Land of Israel And Its Settlement Under Public International Law") is vrij obscuur en wordt niet echt serieus genomen. Het is op internet veel populairder dan in de juridische wereld omdat het vooral opvattingen heeft, maar de onderbouwing niet deugt. Ik denk niet dat er juristen internationaal recht het artikel zelfs maar gelezen hebben. Het bevat allemaal aannames die niet deugen: leuk opinie stuk, maar geen waarheid.
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')