abonnement Unibet Coolblue
pi_64761130
Israel - Hamas de oorlog deel 26







  • Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 11
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 12
  • Israel - Hamas de oorlog deel 13
  • Israel - Hamas de oorlog deel 14
  • Israël - Hamas de oorlog deel 15 -grondoffensief begonnen..
  • Israël - Hamas de oorlog deel 16 - Grondoorlog van start
  • Israël - Hamas de oorlog deel 17 - Gaza onder vuur
  • Israël - Hamas de oorlog deel 18 - Chaos in Gaza
  • Israël - Hamas de oorlog deel 19- en we gaan vrolijk verder
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 21 alweer
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
  • Israel en Hamas. De Oorlog. Deel 23: Gevechten in Gaza-Stad
  • Israel en Hamas. De Oorlog.Deel 24: Een hele vieze oorlog...
  • Israel - Gaza [deel 25]




  • 11:03 Israel plans to stop air-strikes on Gaza targets for 3 hours a day (Reuters)
  • 10:55 Israel may expel Venezuela envoys after Israeli envoys ordered out of Caracas (AP)
  • 10:33 EU foreign policy chief Solana: Gaza cease-fire possible soon (Reuters)
  • 10:11 Rocket hits yard outside Ashkelon building, one person treated for shock (Haaretz)
  • 09:49 Cabinet meeting on broadening operation in Gaza begins (Haaretz)
  • 09:25 Peres: If the terrorists learn a lesson, we will all be victorious (Haaretz)
  • 09:22 Peres: The ideology of Israel is peace with the Palestinians (Haaretz)
  • 09:20 Peres: We want Hamas to understand there is a cost to what they are doing (Haaretz)
  • 09:19 Peres: The other side needs to accept diplomacy (Haaretz)
  • 09:16 Peres: We are checking carefully the humanitarian conditions in Gaza (Haaretz)
  • 09:15 Peres: We don`t want to extend the war, don`t have territorial ambitions (Haaretz)
  • 09:13 Peres: We are not looking for cease-fire, but cease of terror (Haaretz)
  • 09:11 Peres: No nation has ever had such a confrontation (Haaretz)
  • 09:10 Peres: Israel is under siege from terrorists (Haaretz)
  • 08:51 Color Red rocket alert sounds in Ashkelon (Haaretz)
  • 08:38 Pakistan`s spy chief says there will be no war with India (Reuters)
  • 08:37 Palestinians: IDF hits target on Gaza-Egypt border (Israel Radio)
  • 08:33 Qassam hits Eshkol Regional Council area; no reports of injuries, damage (Haaretz)
  • 08:24 Minister Herzog: Pictures of UN school hit in Gaza spur diplomatic efforts (Haaretz)
  • 07:57 Staff Sgt. Mashvitski, slain Tues. in Gaza, to be laid to rest Wed. (Army Radio)
  • 07:38 Oil prices above $48, as investors juggle Gaza crisis and U.S. economic news (AP)
  • 07:03 IDF: Hamas chiefs hiding in Gaza hospitals and tunnels (Israel Radio)
  • 06:54 Assad: Hamas is only retaliating against Israeli aggression (CNN)
  • 06:53 Two IDF soldiers lightly wounded in clashes with Hamas gunmen in Gaza (Haaretz)
  • 06:10 Senior officer in Gaza: `It will take many years to restore this area` (Haaretz)
  • 05:59 Israeli envoy to UN: Israel takes Egypt truce proposal `very, very seriously` (Reuters)
  • 04:26 IDF ban on reporters in Gaza combat zones leads to limited coverage (Haaretz)
  • 03:56 Al Qaida deputy accuses Obama of failing to put a stop to IDF Gaza offensive (AP)
  • 03:40 Al Qaida No. 2: Mubarak is a traitor for sealing Gaza-Egypt border (AP)
  • 02:27 Ex-Saddam aide says former Iraqi leader would`ve prevented IDF Gaza op (Reuters)
  • 01:30 Rice: I commend Mubarak for advancing Gaza cease-fire initiative (Haaretz)
  • 01:29 Rice: Bush remains dedicated to goal of advancing Israeli-Palestinian peace (Haaretz)

    Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html



  • http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl







    - Geen expliciete foto's direct plaatsen, maar door middel van een link naar de foto verwijzen (liefst met waarschuwing).
    - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

    De OP is hier te vinden!

    Voor de statistieken van de oorlog: Statistieken : Oorlog Hamas - Israël !
  • Trotse papa van Eden
    pi_64761210
    quote:
    ***************************************
    Israel valt noorden Gazastrook aan

    ***************************************
    ` Israel heeft in de nacht en ochtend
    40 doelen aangevallen in de Gazastrook,
    heeft een legerwoordvoerder meegedeeld.
    De aanvallen concentreerden zich op het
    noorden van het gebied.Bij de grens met
    Egypte zijn tien tunnels gebombardeerd
    die volgens Israel gebruikt worden voor
    de smokkel van wapens.

    Volgens politieke bronnen in Israel
    beslist het kabinet vandaag over de
    laatste fase van het offensief tegen
    Hamas.Mogelijk wordt besloten om de
    stadscentra binnen te trekken.

    Premier Olmert heeft een humanitaire
    corridor aangekondigd om hulpgoederen
    aan te voeren in de Gazastrook.
    ***************************************
    Bron TT
    quote:
    ***************************************
    Dagelijkse gevechtspauze Israel

    ***************************************
    ` Israel gaat de militaire operaties
    bij Gaza-Stad elke dag van 12 tot 15
    uur onderbreken om de aanvoer mogelijk
    te maken van hulpgoederen.Gisteren had
    premier Olmert al de instelling van een
    humanitaire corridor aangekondigd.De
    Palestijnen zijn op de hoogte gesteld
    van het Israelsche voornemen.

    In de afgelopen uren heeft Israel zo'n
    40 doelen in de Gazastrook aangevallen.
    Gebouwen van Hamas en bunkers waren het
    doelwit.Hamas meldt daarbij vier doden.

    Het Israelische kabinet is bijeen om te
    beslissen over een volgende fase in het
    offensief.Mogelijk wordt besloten om
    stadscentra in Gaza binnen te trekken.
    ***************************************
    Trotse papa van Eden
    pi_64761236
    hallo!
    pi_64761299
    In Gaza tellen de Conventies van Genève niet
    BRUSSEL - Volgens de internationale mensenrechtenorganisatie Amnesty International schendt Israël de Conventies van Genève. Het Israëlische leger beschouwt burgers té snel als legitieme doelwitten.

    Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen. Zestien moslims zijn omgekomen toen ze aan het bidden waren in een moskee. 'Het is duidelijk dat Israël de Conventies van Genève aan zijn laars lapt', zegt Donatella Rovera vanuit het hoofdkwartier van Amnesty International (AI) in Londen. De Vierde Conventie van Genève die de bescherming van burgers tijdens een oorlog regelt, wordt in Gaza de laatste dagen geschonden.

    Rovera vindt dat Israël een zeer ruime definitie hanteert van het begrip 'legitieme doelen'. De laatste dagen is het parlement beschoten en zijn de lokalen van de krant en het televisiestation van Hamas aangevallen. Volgens het Israëlische leger zijn de aanvallen gerechtvaardigd omdat 'iedereen die betrokken is bij het terrorisme van Hamas een legitiem doel is, dus zowel militaire als politieke instellingen die logistieke steun en mensen leveren aan de terroristische arm van de organisatie'. Dixit woordvoerder Benjamin Rutland aan de BBC.

    Ook voor de beschieting van twee scholen, waarbij gisteren zeker 43 slachtoffers zijn gevallen - volgens de VN vooral vluchtelingen - heeft Israël een verklaring. Een woordvoerder zei gisteravond dat er een onderzoek zou worden ingesteld, maar eerder op de dag liet Israël weten dat er vanuit de buurt van de school raketten waren afgeschoten.

    Donatella Rovera van AI neemt geen genoegen met de Israëlische antwoorden. Ze vindt dat het Israëlische leger roekeloos en disproportioneel reageert. Ze vertelt dat de Israëlische soldaten vaak nog huizen bombarderen, van waaruit de Palestijnse schutter twee uur tevoren gevuurd heeft, terwijl de Israëli's maar al te goed weten dat de schutter al lang vertrokken is. Volgens haar is het volgens de Conventies verboden dat een Palestijnse schutter een school of huis als raketlanceerbasis gebruikt, maar Rovera vindt het eveneens verkeerd dat de Israëli's uren later doen alsof de schutter nog steeds in het gebouw zit.

    Ze wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'

    Israël heeft de Vierde Conventie van Genève ondertekend, maar niet twee aanvullende protocollen. Het is trouwens van mening dat het conflict in Gaza een 'intern' conflict is, waarbij de Conventies van Genève niet van toepassing zouden zijn. Koen De Groof, expert humanitair recht bij Broederlijk Delen, wijst er op dat artikel drie van die Conventies wel degelijk over een intern conflict handelt. En hij vindt ook dat Israël té gemakkelijk burgers als legitieme doelwitten beschouwt. Volgens hem laat het internationale oorlogsrecht toe dat Hamasstrijders vanuit bebouwde zones vechten, op voorwaarde dat ze de burgers zoveel mogelijk uit het militair gebied evacueren. Burgers als een schild gebruiken, is uiteraard een oorlogsmisdaad.

    Ook voor de Israëli's kunnen alle huizen - juridisch gezien - een militair object zijn. Een Hamasstrijder die zich in een woning verschanst, kan worden aangevallen. Op voorwaarde dat de aanval militair noodzakelijk is, dat de Israëli's de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en dat het militair voordeel opweegt tegen de schade bij de burgers.

    Israël vindt de recente aanvallen gerechtvaardigd, internationale mensenrechtenorganisaties zijn van mening dat het Israëlische leger disproportioneel reageert.

    http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=4924OGRE
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_64761304
    tvp
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_64761321
    Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.

    Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
    Float like a butterfly, sting like a bee.
    pi_64761383
    Geen TT?
    pi_64761403
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
    Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.

    Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
    zat ook met verbazing te kijken.
    onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
    pi_64761405
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
    Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.

    Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
    Misschien heeft hij wel gelijk?

    Zie jij Israelische kinderen als schild worden gebruikt?
    Zie jij Israelische kinderen met pistolen en maskers op straat roepen om vernietiging van Palestina???

    Natuurlijk komen er veel Pallietjes om als ze zo door hun ouders meegesleurd worden naar buiten om zich op te offeren voor allah
    Trotse papa van Eden
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:41:03 #10
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_64761414
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:35 schreef Triggershot het volgende:
    hallo!
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:45:11 #12
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_64761529
    Als je kinderen als menselijk schild gebruikt is het nogal wiedes dat onder hen veel doden vallen.

    Maar alsnog zou Israël wel enige terughoudendheid in acht mogen nemen.
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:46:39 #13
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_64761568
    tvp
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_64761595
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:40 schreef Specularium het volgende:
    Geen TT?
      Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 10:47:55 #15
    145738 superworm
    is erbij
    pi_64761601
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
    Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.

    Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
    Echt? Ik ga even uitzendinggemist kijken dan.

    Ook die blonde muts van de Israeli's, weet d'r naam niet, maar vrouw van een jaar of 45, blond haar tot dr schouders, zwáár Hebreeuws-engels accent - komt erg vaak op het nieuws, en zegt dan echt beláchelijke dingen over de Pally's, alsof het een soort huisdieren zijn in een kooitje. Steeds als zij op tv komt krijg ik moordneigingen.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_64761611
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:35 schreef Triggershot het volgende:
    hallo!
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_64761636
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:47 schreef superworm het volgende:. Steeds als zij op tv komt krijg ik zelfmoordneigingen.
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:50:14 #18
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_64761674
    Ik als Jood vind het ook verschrikkelijk wat Israel heeft gedaan, dat geef ik toe..
    Ik weet zeker dat menig Israelieer dat ook erg vind.
    Trotse papa van Eden
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:50:26 #19
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_64761680
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
    Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.

    Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
    Geen subtiele uitspraak maar bekijk dit eens:

    http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=hamas+kid

    Pagina's vol kinderen in hamas outfit, opgevoed voor 1 ding...

    Ergens heeft hij wel een punt... Bovendien roept Hamas burgers, vrouwen en kinderen
    op om als schild te dienen (in naam van Allah zeggen ze er dan ook nog bij)... Dat
    zeggen ze zelf... Ook wordt er heen en weer een flinke media oorlog gevoerd om
    de mening van de rest van de wereld te beinvloeden...

    Ik wil niets goed praten, want beiden partijen zijn hier heel erg fout... Een oplossing
    bedenken voor zoiets is echter haast onmogelijk...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_64761696
    Zolang de Hamas en soortgelijke organisaties bestaan zal er geen vrede zijn. Hamas is een terreur organisatie die streeft naar de vernietiging van Israël en niet naar een twee staten oplossing. De Hamas zal zijn strijd net zo lang voort zetten tot dat het hoofd doel is bereikt.

    Israël heeft in de afgelopen jaren een hoop concessies richting de Palestijnen gedaan. Ze hebben zich volledig teruggetrokken uit Gaza en alle Israëlische nederzettingen ontruimd. Daarnaast heeft Israël zich terug getrokken uit Libanon en hebben ze Illegale nederzettingen ontruimd op de westelijke Jordaan oever. Wat was het antwoord van de Palestijnse organisaties op deze concessies? Een raketten regen op Israël vanuit Gaza en Libanon.
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:51:11 #21
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_64761700
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:47 schreef superworm het volgende:

    [..]

    Echt? Ik ga even uitzendinggemist kijken dan.

    Ook die blonde muts van de Israeli's, weet d'r naam niet, maar vrouw van een jaar of 45, blond haar tot dr schouders, zwáár Hebreeuws-engels accent - komt erg vaak op het nieuws, en zegt dan echt beláchelijke dingen over de Pally's, alsof het een soort huisdieren zijn in een kooitje. Steeds als zij op tv komt krijg ik moordneigingen.
    Livni ?


    Trotse papa van Eden
      Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 10:53:48 #22
    232445 crew  Specularium
    pi_64761766
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:47 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

      woensdag 7 januari 2009 @ 10:54:31 #23
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_64761803
    - bagger -

    [ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 11:09:31 ]
    Trotse papa van Eden
    pi_64761810
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:50 schreef B4CO het volgende:
    Ik als Jood vind het ook verschrikkelijk wat Israel heeft gedaan, dat geef ik toe..
    Ik weet zeker dat menig Israelieer dat ook erg vind.
    Het is niet te rijmen met het vreedzame/behulpzame/gastvrije wat beide geloven ook in zich hebben, jammergenoeg komen met dit soort dingen de extremen altijd naar boven.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:54:49 #25
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_64761813
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:51 schreef B4CO het volgende:
    Livni ?
    Die is nie liev nie!

    *baboom tish*
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')