Gasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
gas of rook?
heb je geen bron?
en welke hele dorpen zijn gezuiverd
Het oorspronkelijke artikel van mevr Einhorn is geen wetenschappelijk paper. Het ("The Status of Palestine/Land of Israel And Its Settlement Under Public International Law") is vrij obscuur en wordt niet echt serieus genomen. Het is op internet veel populairder dan in de juridische wereld omdat het vooral opvattingen heeft, maar de onderbouwing niet deugt. Ik denk niet dat er juristen internationaal recht het artikel zelfs maar gelezen hebben. Het bevat allemaal aannames die niet deugen: leuk opinie stuk, maar geen waarheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Begrijp ik het ook goed dat Israël, volgens de San Remo resolutie uit 1920, strikt genomen de Palestijnen helemaal niets verplicht is als het om geven van land gaat? Hier staat een artikel. Vandaar mijn vraag.
Dat is afschuwelijk. Maar een ding begrijp ik niet:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:19 schreef Ghazi het volgende:
[..]
http://www.nakbainhebrew.org/index.php?id=71
dan zijn puur rook wolken dit is geen gas wolkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrede over de hele wereld wilt iedereen vrede
er is een land die weigert vrede uit te spreken en dat is Israel.
een heel complete dorpen zuiveren een heel bevolking terroriseren zijn dat kenmerken voor vrede,
Israel gooit met gas
[ afbeelding ]
- knip -
traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Gas
Palestinian demonstrators run to avoid tear gas thrown by Israeli forces during clashes which erupted following a demonstration against Israel’s military operations in Gaza, at the Kalandia checkpoint between the West Bank city of Ramallah and Jerusalem, Friday, Jan. 9, 2009.
De sleutel tot de vrijheid van de palestijnen ligt bij de Hamas....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.
Ik heb het niet over Hamas, ik ben hier voor de bevolking voor Gaza.
Hoe kan ik jullie gaan overtuigen als jullie alles zien als pallywood en alles maar graag ontkennen wat er in Gaza gebeurt, dat gaat toch niet.
Ik heb weinig mensen gezien die ontkennen dat er in Gaza gruwelijke dingen gebeuren. Wel mensen met een andere opvatting over de "rechtvaardigheid" van de aanvallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je voor vrede was, dan had je allang geroepen dat de Palestijnen vrij moeten zijn. dat ze niet meer moeten worden geisoleerd. en dat ze niet meer moeten geterroriseerd.
Ik heb het niet over Hamas, ik ben hier voor de bevolking voor Gaza.
Hoe kan ik jullie gaan overtuigen als jullie alles zien als pallywood en alles maar graag ontkennen wat er in Gaza gebeurt, dat gaat toch niet.
jaja, het aloude excuus .. net zoals de vorige keer dat er UN-posten werden beschotenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik heb dit nergens goed gepraat, dit was een diep triest incident waar ik van wakker lag ja!
Ik begrijp niet hoe Hamas het over hun hart heeft gekregen om tussen die onschuldige kids te gaan schieten
Onder Arafat en PLO werd ook complete bevolkingsgroep compleet geterroriseerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
De sleutel tot de vrijheid van de palestijnen ligt bij de Hamas....
En wist je dat de normale Palestijnse bevolking het beter onder Israel vind dan onder Hamas enzo?
Wist je dat ze met Israel beter af waren?? vraag het maar aan ze.
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:25 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik heb weinig mensen gezien die ontkennen dat er in Gaza gruwelijke dingen gebeuren. Wel mensen met een andere opvatting over de "rechtvaardigheid" van de aanvallen.
Daarnaast plaatst Hamas zich graag in de slachtofferrol natuurlijk, dat zie je hier op het forum ook meermaals terugkomen.
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
traangas
gebruikt onze politie ook tegen relletjes
want de samenwerking onder Fatah was zo succesvol .. nederzettingen op de Westbank zijn gegroeid, de muur wordt maar langer .. praat eens met een Palestijn van de westbank zou ik zo zeggen ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
En wist je dat de normale Palestijnse bevolking het beter onder Israel vind dan onder Hamas enzo?
Alsof de islam nou iets met de oorzaken van dit conflict te maken heeftquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er iets gehaat wordt door de nederlanders dan is het de rotte ideologie van de islam
Hoe kan je aan de doden vragen stellen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Die mensen die snappen het dan ook niet. Groot menselijk leed moet je nooit nastreven en elke burgerdode is er een teveel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.
Ik denk dat ze niet een squad kunnen infiltreren, maar ze kunnen wel een moment voor twijfel zorgen. En dat moment is vaak genoeg om je vijand te beschieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
20:24 Voodoo priests in Benin pray for Israeli-Palestinian peace (Reuters)
20:12 IDF: Hamas fighters wear civilian clothes, some impersonate IDF soldiers (Ch. 2)Dus ze infiltreren een paar squads?
Dat hoeft toch niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
20:12 IDF: Hamas fighters wear civilian clothes, some impersonate IDF soldiers (Ch. 2)Dus ze infiltreren een paar squads?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Uzi is cultureel erfgoed van Israel, natuurlijk wil je dat aan je kinderen introduceren.
Halcon is slechts onwetend. Of Zionist. Ik neem hem nooit serieus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik wel, heb er vele gezien, waaronder de allerbelangrijkste Halcon.
Als ze gepakt worden door de IDF kunnnen ze gefusilleerd worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef rakotto het volgende:
nee dat lijkt op rookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangas
Net Rambo.quote:IDF spokesman says it discovered a booby-trapped doll, pulling people into an underground tunnel in attempt to kidnap soldiers - statement.
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden door de IDF kunnnen ze gefusilleerd worden.
Waarom lijkt dat niet op traangasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de foto, dat lijkt echt niet op traangas
Hier zeg je zelf dat het om traangas gaatquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Gas
Palestinian demonstrators run to avoid tear gas thrown by Israeli forces during clashes which erupted following a demonstration against Israel’s military operations in Gaza, at the Kalandia checkpoint between the West Bank city of Ramallah and Jerusalem, Friday, Jan. 9, 2009.
[ afbeelding ]
BBC News: Israel ’shelled civilian shelter’
Israeli forces shelled a house in the Gaza Strip which they had moved around 110 Palestinians into 24 hours earlier, the UN quotes witnesses as saying.
nou ik heb al een tijdje geen artikels meer geleverd over strafrechtelijke executies door Israel dus daar zit volgens mij wel een wereld van verschil in jaquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:37 schreef jompo het volgende:
[..]
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.
[sarcasmemode] ze zouden een goed gevulde portemonnee kunnen proberen [/sarcasmemode]quote:
Ik doelde meer op het feit dat hamas leden zich voordoen als IDF soldaten. Is verboden volgens de conventie van den Haag.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:37 schreef jompo het volgende:
[..]
Naja, veel verschil zit er dan niet tussen dat wat je noemt en regelrecht een kogel door je kop krijgen omdat ze al Hamas zijn. Alsof het IDF eerst een proces gaat afwachten of bekijken of de betreffende persoon daadwerkelijk wel enige schuld heeft.
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:39 schreef moussie het volgende:
[..]
[sarcasmemode] ze zouden een goed gevulde portemonnee kunnen proberen [/sarcasmemode]
En al de 'Palestijnse strijders', waarvan velen ook minderjarig die in Israelische gevangenissen zitten, krijgen zij ook een eerlijk proces?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik heb al een tijdje geen artikels meer geleverd over strafrechtelijke executies door Israel dus daar zit volgens mij wel een wereld van verschil in ja
Daar hebben ze dan weer geluk mee hequote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggen
Maakt niet uit, als een Jood geld ziet denkt hij niet meer logisch naquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want de gemiddelde palestijn is zooooooo rijk dat die dat gewoon laat liggen
[proisraelfanboymodus]dat wel, maar laat ze is wat eten kopen ipv al dat wapentuig en al die poppen [/proisraelfanboymodus]quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan weer geluk mee he![]()
Hamas houdt zich niet aan internationaal recht, laat staan Israel. Het enige wat rust is een arbitraire beslissing om dat soort bezigheden dan smerig te noemen of effectief, mij lijkt het eerste. Maarja dat is dit hele conflict sowieso, alleen de een wat smeriger dan de ander.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat hamas leden zich voordoen als IDF soldaten. Is verboden volgens de conventie van den Haag.
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:40 schreef jompo het volgende:
[..]
En al de 'Palestijnse strijders', waarvan velen ook minderjarig die in Israelische gevangenissen zitten, krijgen zij ook een eerlijk proces?
quote:
Interessant dat je helemaal niets over Gilad Shalit hoort. Ik had wel verwacht dat zijn naam vaak zou vallen. Nog geen enkele keer gehoord.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?
nee die krijgen ze niet, ze worden geruild aan de onderhandelingstafel of vrijgelaten als het conflict afgelopen is
http://geenstijl.nl/quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:46 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dat zijn toch je reinste Nazi-methoden?
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar komt het idee vandaan dat krijgsgevangenen een eerlijk proces moeten krijgen?
nee die krijgen ze niet, ze worden geruild aan de onderhandelingstafel of vrijgelaten als het conflict afgelopen is
het enige wat er verwacht wordt dat ze gewoon menselijk behandeld worden inderdaad .quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee, www.kootenbie.nlquote:
Het Simplistisch Verbondquote:
In oorloggebieden telt een heel ander soort recht dan hier. Je denkt toch niet dat ze zich zomaar overgeven als ze elkaar gezien hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef jompo het volgende:
[..]
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..
En hoe destilleer jij dat uit mijn reply?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef John.Milton het volgende:
[..]
In oorloggebieden telt een heel ander soort recht dan hier. Je denkt toch niet dat ze zich zomaar overgeven als ze elkaar gezien hebben
Dat is juist nog erger, de Arabische regimes, en Israël die zich beiden superieur wanen verlagen zichzelf tot elkaars niveau.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
Achja waarom zou Israel (wat natuurlijk een voorbeeld kan nemen aan de VS inzake Guantanamo Bay) krijgsgevangen een eerlijk proces gunnen. En ik maar denken dat ze zich onderscheidden van al die Arabische regimes daar in het Midden oosten.
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
20:46 Human Rights Watch: Israel using white phosphorus munitions in Gaza (Reuters)
Ik heb bij mijn weten nog geen geaffecteerde spelling of ongeldige argumenten gebezigd, dus ik zit hier inderdaad verkeerd. Maar da's tegelijk de reden dat ik niet naar GeenStijl ga.quote:
Vrijwel elke soldaat gaat liever strijdend ten onder dan zich over te geven aan de vijand. Daardoor is het nogal lastig om (van beide kanten) gevangenen te nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:52 schreef jompo het volgende:
[..]
En hoe destilleer jij dat uit mijn reply?
Als een van de Arabische regimes tijdens een oorlog achthonderd doden zou veroorzaken, pamfletten zou rondstrooien waarin bewoners worden gewaarschuwd en krijgsgevangenen netjes zou opsluiten, dan werd deze uitgelachen op de eerstvolgende bijeenkomst van de Arabische Liga.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
Achja waarom zou Israel (wat natuurlijk een voorbeeld kan nemen aan de VS inzake Guantanamo Bay) krijgsgevangen een eerlijk proces gunnen. En ik maar denken dat ze zich onderscheidden van al die Arabische regimes daar in het Midden oosten.
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,quote:
Ik geloof er niets van,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Vrijwel elke soldaat gaat liever strijdend ten onder dan zich over te geven aan de vijand.
nee in de geneefse conventies staat dat je ze niet de dood in mag jagen en dat soort zaken (geneva convention relating to the treatment of prisoners of war oid) niet dat ze recht hebben op een proces, sterker nog je mag helemaal geen uitspraken doen die niet ook voor je eigen burgers geldenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef jompo het volgende:
[..]
Geen eerlijk proces? Oh dus we moeten teruggaan naar de glorievolle tijden zoals WO2 waar de nazis ontelbare Russische krijgsgevangenen de dood injagen. En het idee is vervat in de Geneefse Conventies..
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:54 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat is juist nog erger, de Arabische regimes, en Israël die zich beiden superieur wanen verlagen zichzelf tot elkaars niveau.
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef VlaDje het volgende:
[..]
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,
Maar wel terugschieten met honderden en tientallen slachtoffers maken...
"Maarja, dat hoort nou eenmaal bij oorlog he."
Leer er dan ook mee leven dat de Hamas door blijft schieten.
Begin met de seconde meer te kotsen over Israël.
Oh oh oh, wat waren ze 70 jaar geleden toch zielig dat ze hun eigen stekkie niet hadden. Maar daar denken ze niet meer aan.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.
Wat zeiken ze dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In rookgranaten zit ook witte phosphor. Witte phosphor is sowieso niet illegaal.
ik heb in deze nog niets gezien van Israel dat echt tegen de regels is eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef jompo het volgende:
[..]
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.
Dus? Is dat een geldig argument? juist omdat de arabieren zus en zo niet zouden doen hoeven wij datgene dus ook niet te doen? Snap je zelf wel de inconsistentie in je argument?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als een van de Arabische regimes tijdens een oorlog achthonderd doden zou veroorzaken, pamfletten zou rondstrooien waarin bewoners worden gewaarschuwd en krijgsgevangenen netjes zou opsluiten, dan werd deze uitgelachen op de eerstvolgende bijeenkomst van de Arabische Liga.
Inderdaad, ze hadden gewoon even Stephen_Dedalus moeten bellen en vragen of het nou eigenlijk legaal of niet is.quote:
Het aantal slachtoffers aan Israëlische zijde doet er niet toe. Ze worden constant aangevallen en dat is een aanhoudende dreiging. Die moet worden uitgeschakeld. En dan heb je toevallig een puik leger en dat zet je dan in ook natuurlijk. Hamas had dat kunnen weten. Ze zijn zelf een dwerg en hebben een reus uitgedaagd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef VlaDje het volgende:
Heel Israël op z'n kop wanneer een raket 1 gewonde maakt in één van hun steden,
Maar wel terugschieten met honderden en tientallen slachtoffers maken...
"Maarja, dat hoort nou eenmaal bij oorlog he."
Leer er dan ook mee leven dat de Hamas door blijft schieten.
het ligt aan de manier waarop het wapen wordt ingezetquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:17
schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Daarom staan er ook zoveel schuilkelders in Gaza.
In deze strijd zijn 2 foute kanten. Maar Israël is -naar mijn mening, op dit moment wel heel fout bezig.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.
Een van Bommel of Leon de Winter dragen niet bij aan Vrede. Dat begrijpen ze niet want ze reageren uit het perspectief van een partij en vanuit de emotie.
Dat is een geldig argument, ja, als de stelling is dat Israël zich niet onderscheidt van de Arabische dictaturen.quote:
Goede post.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef jompo het volgende:
[..]
Tsja, het is vaak een argument van de pro-Israel aanhangers dat Israel nog een rechtsstaat is temidden van al die 'arabische infantielen', zo ook Wilders. Dan zou je je juist moeten profileren als een staat die rechten in acht neemt en niet zoals je vijand reageert, maar dat doet Israel niet dus van het recht van zelfverdediging valt dan ook nauwelijks te spreken gezien de disproportionaliteit.
Maar het schiet niet op om bij elk incident te kijken wie er nu fout is of niet als je over het geheel gezien vrede wil. Door steeds op dat ene oorlogje te staren en dan weer door te gaan krijg je nooit een overkoepelde visie die zorgt voor vrede.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:02 schreef VlaDje het volgende:
[..]
In deze strijd zijn 2 foute kanten. Maar Israël is -naar mijn mening, op dit moment wel heel fout bezig.
Dat doet er niet aan af dat ze dan ergens opgesloten moeten worden met genoeg waarborgen en controle hierop en niet dat je een tiental jaren ergens zit, soms zelfs onbekend voor je familie en voor anderen waar je zit en of je uberhaupt nog wel leeft. Er hoeft geen hele procesgang ingevoerd te worden maar wel een verkort traject wbt het legitiem vastzetten en de rechten die men dan als krijgsgevange heeft. Dan heeft dat verder ook geen betrekking op een 'uitspraak'. Of zo'n systeem of waarbij je lukraak mensen maar vastzet zonder dat er iemand weet wat er met ze gebeurt (marteling?)..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee in de geneefse conventies staat dat je ze niet de dood in mag jagen en dat soort zaken (geneva convention relating to the treatment of prisoners of war oid) niet dat ze recht hebben op een proces, sterker nog je mag helemaal geen uitspraken doen die niet ook voor je eigen burgers gelden
Nederland kan dus niet de doodstraf uitspreken voor een POW, de meeste landen kunnen uberhaupt geen straf uitspreken voor verzet tegen een aanvallend leger want dat wordt van de eigen burgers over het algemeen wel verwacht
De aanhoudende dreiging.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het aantal slachtoffers aan Israëlische zijde doet er niet toe. Ze worden constant aangevallen en dat is een aanhoudende dreiging. Die moet worden uitgeschakeld. En dan heb je toevallig een puik leger en dat zet je dan in ook natuurlijk. Hamas had dat kunnen weten. Ze zijn zelf een dwerg en hebben een reus uitgedaagd.
volgens mij is het toch echt zo dat de Israëlische kampen/gevangenissen voor de Palestijnse terrorist model hebben gestaan voor GB, zoals al eerder gezegd, er zijn tig Palestijnen, waaronder kinderen, die al heel wat jaren zonder proces vast zittenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:51 schreef jompo het volgende:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het probleem los je niet op door de 1 de hemel in te prijzen of te kotsen op de ander.
Een van Bommel of Leon de Winter dragen niet bij aan Vrede. Dat begrijpen ze niet want ze reageren uit het perspectief van een partij en vanuit de emotie.
Ow okay.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ligt aan de manier waarop het wapen wordt ingezet
Dat zou dan betekenen dat je selectief bent in het interpreteren van handelingen van Israel en ze niet wilt invullen naar de huidige Internationale regels of dat je er geen weet van hebt wat nou precies tegen de regels in gaat of niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb in deze nog niets gezien van Israel dat echt tegen de regels is eerlijk gezegd
ja dat fosfor verhaal begint wat schimmig te worden maar verder ...
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:09 schreef B4CO het volgende:
Meki, er is een vacature vrij gekomen voor je, zal ik ze es voor je bellen?
[..]
Bron
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
...die heel gauw vervangen zal worden. Wat het uitschakelen van deze ''terroristen' dus zwaar zinloos maakt. Israël hoort wat te doen aan de oorzaak, namelijk zichzelf.
van mij kant het zelfde ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Zeer goed nieuws. Mijn felicitaties aan de troepen die deze terrorist hebben uitgeschakeld.
...ze zijn pas op de goede weg als ze de motieven voor het afschieten van de raketten weghalenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.
Dus ze zijn op de goede weg ....
Op den duur moeten de pally's gaan denken dat raketten afvuren op Israel best wel ongezond kan zijn. Of hebben alle pally's hun levenslust verloren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
...die heel gauw vervangen zal worden. Wat het uitschakelen van deze ''terroristen' dus zwaar zinloos maakt. Israël hoort wat te doen aan de oorzaak, namelijk zichzelf.
Israël heeft hun levenslust ontnomen ja door het Palestijnse volk op de Gazastrook een toekomst onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Op den duur moeten de pally's gaan denken dat raketten afvuren op Israel best wel ongezond kan zijn. Of hebben alle pally's hun levenslust verloren.
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheidquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:04 schreef jompo het volgende:
[..]
Dat doet er niet aan af dat ze dan ergens opgesloten moeten worden met genoeg waarborgen en controle hierop en niet dat je een tiental jaren ergens zit, soms zelfs onbekend voor je familie en voor anderen waar je zit en of je uberhaupt nog wel leeft. Er hoeft geen hele procesgang ingevoerd te worden maar wel een verkort traject wbt het legitiem vastzetten en de rechten die men dan als krijgsgevange heeft. Dan heeft dat verder ook geen betrekking op een 'uitspraak'. Of zo'n systeem of waarbij je lukraak mensen maar vastzet zonder dat er iemand weet wat er met ze gebeurt (marteling?)..
"Chef raketlancering"quote:
een beetje offtopic .. maar hoeveel raketten komen er nog bij de Westbank/Fatah vandaan .. en waarom gaat het bouwen van die muur desondanks maar door ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
doen ze toch ook ze wachten niet meer af en laten nu aan de hele wereld zien dat het nu echt afgelopen moet zijn met het schieten van raketten op Israël.
Dus ze zijn op de goede weg ....
[..]
van mij kant het zelfde ..
Een muur bouwen lijkt me juist geen expansiepolitiek..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
maw, zelfs al doen ze niks, die expansiepolitiek blijft toch doorgaan ..
En lees jij artikel 103 eens. Maar zelfs als ze zich aan (enkele) van deze bepalingen zouden houden dan duidt van de Israelische kant ook op selectieve interpretatie. Waarom deze bepalingen dan wel en andere belangrijke bepalingen die het leven van de gemiddelde-niet-terrorist-palestijnen beknotten niet? Ik heb nergens uit mensenrechtenrapporten kunnen vernemen dat Israel zich maar zelfs aaan de Rode kruis bepalingen houdt..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheid
de rest hoeft allemaal gewoonweg niet
er hoeft geen verkort juridisch traject gevolgd te worden en er is geen tijdslimiet aan hoelang je vastgezet kunt worden etc.
lees het zelf maar is door, wat je zoekt begint volgens mij vanaf artikel 100
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/91.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |