Iets voor methodmich wellicht? Die woont daar toch ook ergens in de buurt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:00 schreef bigshadow het volgende:
Get well soon, volgende week in de Rotown voor de liefhebber!
Ja, goed he.quote:
Op Lowlands was het best goed. Ik moest meteen denken aan The Arcade Fire. Alleen mag die zanger wel een zak over zijn hoofd trekken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:34 schreef methodmich het volgende:
Get Well Soon is vast al bekend hier? Zo niet, dan gauw gaan beluisteren!
www.get-well-soon.net
Was de beste ooit!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
'Ik wil in die rock', om maar wat te noemen.![]()
Ik vind de plaat eerlijk gezegd niet eens zo geweldig. Een paar parels die ik altijd beluister, maar de rest skipte ik meestal. Na het geweldige optreden op Sziget zal ik 'm nog eens opnieuw proberen, ook al heb ik 'm al tientallen keren beluisterd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:34 schreef Mistaken het volgende:
Op Lowlands liep, tijdens het MGMToptreden, iedereen met veters/haarbanden/of-iets-anders-bandana-achtigs om hun hoofd.
Heel veel meisjes waren er vooral om te geilen op de zanger..
Ik vind het trouwens een mooie plaat.
´Indie-tacular'
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:55 schreef Grobbel het volgende:
18 oktober in Merleyn, inderdaad. Ik ga er zeker een kijkje bij nemen!
Nehhh.quote:
Het kwartje viel bij mij pas toen ik ze voor de tweede keer live zag op Lowlands; en dat was niet eens een goed optreden, kun je nagaan. Van de week de plaat nog een stuk of 6 keer geluisterd, en nu 'vat' ik 'm wel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind de plaat eerlijk gezegd niet eens zo geweldig. Een paar parels die ik altijd beluister, maar de rest skipte ik meestal. Na het geweldige optreden op Sziget zal ik 'm nog eens opnieuw proberen, ook al heb ik 'm al tientallen keren beluisterd.
Helemaal niet, zelfs.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:04 schreef emokid het volgende:
Oracular Spectacular is matig, een paar nummers die er zo goed uit steken en rijp zijn voor de top40 en verder doen ze me denken aan Animal Collective terwijl het er eigenlijk niet zo heel veel op lijkt..
Waren ze op LL ook een beetje statisch op het podium? Bij Sziget vond ik ze nogal saai op het podium staan, vooral de eerste helft.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het kwartje viel bij mij pas toen ik ze voor de tweede keer live zag op Lowlands;
Thanks voor de tip. Ga `m eens ff opzoekenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:58 schreef pfaf het volgende:
In het vorige topic werd mijn reactie ( overigens ook tussen neus en lippen door ) ondergesneeuwd, daarom wil ik toch nogmaals de aandacht vestigen op de nieuwe cd van Sennen; Where The Light Gets In.
[ afbeelding ]
Zelden heb ik zo'n compleet album gehoord en het is echt een parel van ongekende kwaliteit. Het hele muzikale rockspectrum wordt aangeraakt en benut en dan niet in een post-rock jasje zoals Do Make Say Think dat zo mooi kan, nee: deze keer zitten er echt pop-nummers tussen of psychedelische indierock of .. of..
Er zijn al een paar schitterende platen uitgekomen dit jaar, maar met Where The Light Gets In maken zij ook kans een pfaf's album van het jaar award binnen te halen.![]()
Screamo.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:00 schreef -Dries- het volgende:
Ik ken het niet, wat voor muziek is het?
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)quote:
Nou als je ze al sinds 2002 niet meer hebt gehoord dan zal je North & South (het laatste echte album) ook wel gemist hebben. Daar is het totaal niet mee te vergelijken. Zoals ik al zei zit het meer in de richting van 24 Winters, de eerste EP. Bekend nummer daar van is Hopeful Forever. Ik zal zo een nummertje rippen en ergens uploaden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:09 schreef Grobbel het volgende:
Maar hoe klinkt die laatste plaat, jakkop? Veel anders dan hun oude werk?
Tsssk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:38 schreef Z het volgende:
Ook met Sennen kan ik niet zo veel.
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)
Zeker zeker. Maar ''Diary'' wordt vaak gezien als een van de albums die emo naar het grote publiek bracht, dus vandaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.
Erm, nee dus. Ik kom er nu pas achter dat 'Where the Light Gets In' een album is van de Britse Sennen, niet van de Nederlandse Sennen (bekend van 'Automatic Writing'). Ik ga er van uit dat pfaf dat wel door had, maar het blijft lastig om die uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:37 schreef Grobbel het volgende:
pfaf, had ik die band niet ooit aan jou aangeraden?
Whehehe. Die heb ik vorig jaar nog live gezien, en zelfs nog gerecenseerd. Ik was wel ietsje positiever dan PF (best een leuke liveshow), maar goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef bigshadow het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)scroobius-pip-angles
Ja, 'k ben benieuwd naar de nieuwe sound. Heb 'm maar besteld bij YMM. En qua uitvoering/verpakking gaan ze dus mee de door ATCOED ingezette trent? Is ook wel logisch natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:16 schreef jakkop het volgende:
(ik post het hier maar)
De nieuwe plaat van the spirit that guides us (dont shoot, let us burn) is echt goed!Stukken beter dan North & South, of hij beter is dan the Sand, The Barrier daar ben ik nog niet over uit. Ik denk dat ik er nooit uit kom omdattie zo anders is. Tis meer te vergelijken met 24 Winters. Oftewel, lekker hard. En hij is zo mooi uitgevoerd
Hele hoesje zit onder de as (in het begin worden je vingers echt helemaal zwart) en een stoffen band er om heen. Echt supervet!
[ afbeelding ]
Een Belle & Sebastian dj-set? Hoe was dat?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:58 schreef MaJo het volgende:Ik heb een fijn indie weekje
Gister naar Gossip geweest, Beth Dito is echt de bom
Morgen naar the Bees en Belle and Sebastian dj set en zaterdag naar de beschaving
Sowieso komt er ectht veel leuks de komende tijd
Ja was tofquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een Belle & Sebastian dj-set? Hoe was dat?
Present! Heb er zin in!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gaan er nog mensen naar Conor dinsdag? Ik heb gister mijn kaartje gekocht.
Uit het Bright Eyes topic:quote:Op maandag 1 september 2008 17:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
ik ga woensdag hioer in brussel,
laat me weten hoe het was dus
quote:Ik vond het ook een goed concert, alleen kende ik net zoals joh de helft van de nummers niet.. Ik had liever een één bekend nummer gehoord dan dat hij 4x iemand anders in de band een liedje liet zingen. Maar al met al was het toch erg goed.
Hier sluit ik me bij aan. Vond die covers op het einde wel leuk. Vooral de Dylan cover was cool imho. Ik dacht dat ik de cd gewoon nog niet goed genoeg kende. Maar hij speelde dus ook onbekende niet op de cd staande nummers?quote:
Jep.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar hij speelde dus ook onbekende niet op de cd staande nummers?
Hoe zit dat dan met alt. Country - fansquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen.
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken.[/i]
Kut, they are on to us!quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief."[/i]
Kom op, niet zo onzeker!quote:
Nou bedankt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Hallo, aartsluie, onvriendelijke en onzekere creatievelingen, lees dit:
"'Persoonlijkheid bepaalt muziekkeuze'
EDINBURGH - Liefhebbers van heavy metal-muziek en klassieke muziek hebben dezelfde soort persoonlijkheid. Ze hebben veel zelfvertrouwen, zijn creatief en zitten goed in hun vel, maar ze zijn niet extravert, aldus een onderzoek onder meer dan 36.000 muziekliefhebbers wereldwijd.
"Veel heavy metal-fans houden ook van Wagner, want die muziek is ook groots, opzichtig en brutaal", aldus een wetenschapper van de Heriot Watt universiteit in Edinburgh donderdag in The Independent.
Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen. Reggaefans daarentegen houden niet van hard werken, zitten lekker in hun vel en zijn genereus.
Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch. Ook liefhebbers van rap zijn erg extravert en hebben een hoge pet op van zichzelf.
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief."
Opvallend dat bij Rap, Country en Chart Pop de stromingen zijn die niet creatief zijn. Waar bij Chart Pop zelf expliciet wordt gemeld dat de mensen niet creatief zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef pfaf het volgende:
Het volledige overzicht.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/7598549.stm
Ik zou dus:
High self-esteem, creative, outgoing and at ease, introvert and at ease, hardworking, outgoing, not gentle, low self-esteem, not hard working
zijn. Het is net Astro-tijd.
Die review van The Boy With The Arab Strap? Ik weet het, volslagen belachelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:17 schreef emokid het volgende:
Al vergeef ik het ze (nog steeds) niet van die Belle Sebastian review.
Gaan er nog meer mensen morgen naar Shearwater? Ben erg benieuwd, als het bevalt ben ik weer in November weer voor het optreden in Utrecht. Rook![]()
Ow jawel hoor. Ik vind ze ook heus wel goed hoor. Alleen niet waard om helemaal naar Amsterdam te gaan. En vooral ook niet, omdat ik de dag erna weer om 9:00 college heb. (Houdt in: 6:30 opstaan)quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef emokid het volgende:
Vind je Meiburg's stem ook niet boeiend? Ik vind hem toch wel een van de mooiste stemmen hebben. Alle Shearwater albums voelen ook als een geheel aan, dat is best fijn aan ze en kenmerkend.
The Faint niet kennen?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik was er eergisteren bij in Doornroosje. Ik kende ze niet, kwam voor het voorprogramma, en had het plan om eerder weg te gaan als ik The Faint niet zo denderend zou vinden. Maar ik ben tot het einde gebleven, ik vond het wel leukNiet supergeweldig briljant, daar was het dan allemaal weer wat te eenzijdig voor. Maar het was op zijn minst vermakelijk en bij vlagen echt tof.
Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...quote:
Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:17 schreef emokid het volgende:
Hehe totaal onverwacht, komt Pitchfork met een 8 voor The Stand-Ins. Al vergeef ik het ze (nog steeds) niet van die Belle Sebastian review.
http://www.pitchforkmedia(...)-river-the-stand-ins
Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?quote:Op maandag 15 september 2008 08:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...
[..]
Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.
Tja. Als PF anno 2008 een plaat een 0,2 geeft, dan is dat ook echt een statement. Ze gaan echt geen recensie plaatsen met zo'n schandalig laag cijfer als er op de redactie mensen zitten die het wel helemaal te gek vinden; op zo'n niveau zitten ze zo ongeveer wel bij die site.quote:Op maandag 15 september 2008 14:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?
Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
En natuurlijk de nieuwe Dr. Dog!
Volgens mij heeft Dr. Dog nog nooit een positieve recensie op PF gehad...quote:Op woensdag 17 september 2008 16:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.
Zal hem binnenkort ook eens bestellen.
De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
Ook erg leuk: Elliott Brood, rauwe alt. country / indierock.
En natuurlijk de nieuwe Dr. Dog!
"Death-country" is ook een aardige benaming.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:24 schreef emokid het volgende:
[..]
De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken?Ze komen ook een paar keer langs, in Haarlem samen met American Music Club! Jammer dat ik niet kan.
Conor heeft natuurlijk al genoeg mooie dingen laten zien, dat hij nog niet zo lang meedraait als bijvoorbeeld BTS verandert daar niet aan. Arcade Fire komt ook net kijken, maar Funeral is toch al een legendarisch album... En AF is wat dat betreft al aardig gevestigd. Genoeg om als maatstaf te gebruiken in reviews.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef emokid het volgende:
Haha wat een review. Valt me wel op dat ze vaak vergelijken met namen die eigenlijk ook nog maar net "gevestigd" zijn. Hoelang duurt dat bij Pitchfork voor een band zo hoog in aanzien komt? Blijft subjectief natuurlijk, Bright Eyes zie ik bijvoorbeeld niet als een maatstaf. Conor Oberst doet wel leuke dingen maar hij is lang geen Built To Spill oid
Is wel goed. Niet heel bijzonder imho.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:50 schreef emokid het volgende:
Is Bowerbirds wat? Ga ze morgen zien met Bon Iver.
Voorlopig wordt ie met elke luisterbeurt weer beter...quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:50 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuwe Calexico (Carried to Dust) is ook puik. Geen tweede The Black Light, maar gewoon een plaat
Check!quote:Voor liefhebbers van pakweg Max Richter.
De Luisterpaal is ook nog nooit zo sterk bezet geweest als op dit moment.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:19 schreef emokid het volgende:
Ook weer op luisterpaal is dat album helemaal te beluisteren(wat een geweldige site is het ook).
Inderdaad! Ik zit nu de nieuwe Brown Feather Sparrow te luisteren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:08 schreef pfaf het volgende:
De Luisterpaal is ook nog nooit zo sterk bezet geweest als op dit moment.
Niet dat ik weet, nee. Silver Jews zijn sowieso pas sinds een paar jaar een echte tourband (k geloof dat Greg Berman aan een vorm van pleinvrees leed, waardoor de eerste 17 jaar in het bestaan de band überhaupt amper (nooit?) optrad). Maar ook in de paar jaar dat ze nu touren hebben ze Nederland steeds overslagen. Ze zijn overigens weer wel in Duitsland, Denemarken en Engeland geweest, trouwens.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:50 schreef emokid het volgende:
Is Silver Jews ooit in Nederland geweest trouwens?
ja, het klinkt al een stuk beter, want dat vorige was me toch veel te braaf en te zoet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:14 schreef bigshadow het volgende:
Hm, die nieuwe van Travis is best leuk. Stukje pittiger dan eerdere albums, en nog steeds niet echt super origineel. Maar hij luistert prima weg
Je kan het slechter treffen, een van mijn ex-en onderwierp mij aan Kane, Marco en ergerquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, het klinkt al een stuk beter, want dat vorige was me toch veel te braaf en te zoet.
Mijn vriendin is grote fan, dus voor mij geregeld verplicht luistervoer.
Zeg, hou mij er buiten.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:39 schreef emokid het volgende:
Grobbel kan die vraag wel beantwoorden.
Je hebt gelijk,quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:51 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Je kan het slechter treffen, een van mijn ex-en onderwierp mij aan Kane, Marco en ergerOverigens niet de reden van de breuk. Nu mag ik het doen met Q-radio
. Waar zijn al die indie-schatjes toch als je ze nodig hebt!
Ik snij nog liever m'n polsen open.quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:04 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Screamo expert! Doe je ding, definieer nog 1-maal het begrip Indie!
Air traffic heb ik een keer live aanschouwd in de Rotown hier, op eigen initiatief overigensquote:Op vrijdag 26 september 2008 11:05 schreef placebeau het volgende:
[..]
Je hebt gelijk,
het ergste wat mij het laatste jaar overkomen is, is air traffic. Maar zij heeft dan weer zelf de nieuwe okkervil river gekocht
Emo!!!quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik snij nog liever m'n polsen open.
Als we het toch over polsen doorsnijden hebben, vreselijk bandje inderdaad.quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:18 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Air traffic heb ik een keer live aanschouwd in de Rotown hier, op eigen initiatief overigens. Dat viel ook goed tegen
quote:
Ahhhhh Q-music..het station met het foute uur, waarbij de overige 23 uur nog veel fouter zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:51 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Je kan het slechter treffen, een van mijn ex-en onderwierp mij aan Kane, Marco en ergerOverigens niet de reden van de breuk. Nu mag ik het doen met Q-radio
. Waar zijn al die indie-schatjes toch als je ze nodig hebt!
Hoe laat? Ik heb een gangfeest op een paar minuten lopen er vandaan. Kom ik misschien nog wel even checken en falenquote:Op vrijdag 26 september 2008 18:34 schreef Grobbel het volgende:
Vanavond popquiz in de ndrgrnd (Nijmegen), trouwens.
Ik had het er al snel bij ge-edit, maar aanvangsttijdstip is 21u.quote:Op vrijdag 26 september 2008 18:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hoe laat? Ik heb een gangfeest op een paar minuten lopen er vandaan. Kom ik misschien nog wel even checken en falen
Nou, het is eigenlijk een house-warming die naadloos overgaat in een gangfeest. Ofzoquote:Op vrijdag 26 september 2008 18:41 schreef Grobbel het volgende:
Misschien vooraf? een beetje gangfeest begint pas na twaalven te lopen, toch?
Leuk als overbrugging naar een nieuwe cd ja.quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:54 schreef Grobbel het volgende:
Nog niet... Er is trouwens wel een nieuwe EP uit van The Decemberists, 'Always the Bridesmaid'. Een verzameling van wat kleinschalig uitgebrachte singles, best aardig.
Ja, ik heb het gedownload. Heb alleen Disc 1 goed beluisterd en die is erg mooi! Vooral don't this look like the darkquote:Op maandag 29 september 2008 20:01 schreef emokid het volgende:
Als ik niet 160km van Amsterdam woonde was ik zeker gegaan.
Trouwens, over deze Jason Molina release, Sojourner. Bestaat deze nou uit drie nieuwe albums en een EP? Gezien het onder albums valt zal het wel geen compilatie zijn neem ik aan?
Deze verzameling schijnt met een mooie houten doos te komen.
[ afbeelding ]
Iemand eens geluisterd of zelfs in bezit? Ben altijd een liefhebber geweest van Molina maar dit is mij volledig ontgaan.
Gedownload? Dat doe je goed, ik hem me scheelgezocht op het internet en heb alleen een disc kunnen vinden, Nashville Moon. Heb je de links nog? PM.quote:Op maandag 29 september 2008 20:50 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gedownload. Heb alleen Disc 1 goed beluisterd en die is erg mooi! Vooral don't this look like the dark
heb die box al vaak in de winkel zien liggen, al vaak getwijfeld om hem mee te nemen ook, maar de prijs valt nogal tegen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:19 schreef emokid het volgende:
[..]
Gedownload? Dat doe je goed, ik hem me scheelgezocht op het internet en heb alleen een disc kunnen vinden, Nashville Moon. Heb je de links nog? PM.
Hey Placebeau! Heb je de nieuwe Lambchop al beluisterd?quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:20 schreef placebeau het volgende:
[..]
heb die box al vaak in de winkel zien liggen, al vaak getwijfeld om hem mee te nemen ook, maar de prijs valt nogal tegen.
Al gekocht zelfs, mede vanwege de smakelijke hoes.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hey Placebeau! Heb je de nieuwe Lambchop al beluisterd?
'Jump in the Pool' is wel een leuk liedje, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:48 schreef RedGuy het volgende:
Ik kom even liefde voor Friendly Fires brengen.
Wat kost die hier? Ik wil hem op ebay kopen voor 46 euro inclusief verzenden uit de vs. Goedkoper zal die wel niet zijn hier?quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:20 schreef placebeau het volgende:
[..]
heb die box al vaak in de winkel zien liggen, al vaak getwijfeld om hem mee te nemen ook, maar de prijs valt nogal tegen.
Dat is ook wat je ervoor betaalt bij bol.com:quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:29 schreef emokid het volgende:
[..]
Wat kost die hier? Ik wil hem op ebay kopen voor 46 euro inclusief verzenden uit de vs. Goedkoper zal die wel niet zijn hier?
Tjek Late of the Pier eens uit.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:08 schreef emokid het volgende:
Matige muziek vind ik het, niets nieuws onder de zon. Zijn er überhaupt innovatieve bandjes in de "indietronica" scene?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Deerhunter – Little Kids 7 minutes ago Deerhunter – Never Stops 10 minutes ago Deerhunter – Agoraphobia 14 minutes ago Deerhunter – Intro 15 minutes ago Deerhoof – Jagged Fruit 20 minutes ago Deerhoof – Numina O 23 minutes ago Deerhoof – This Is God Speaking 25 minutes ago Deerhoof – Eaguru Guru 29 minutes ago Deerhoof – Fresh Born 32 minutes ago Deerhoof – Family of Others 36 minutes ago |
Haha, nee niet echt nee. Maar ik wil je wel een shoutje terug geven hoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:07 schreef emokid het volgende:
Je komt niet vaak op last.fm zelf of wel?![]()
Erg leuk inderdaad. Heb je 'm ranja al getipt?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:43 schreef Z het volgende:
Land of Talk heeft een EP-tje uit. Leuk bandje vind ik dat:
http://www.pitchforkmedia(...)-talk-some-are-lakes
Dit is een prima EP van hen uit 2006:
http://www.pitchforkmedia(...)se-cheer-boo-hiss-ep
Toch nog wel dansen met heroïnesfeertje en scheermesjes dan?quote:Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Mercury Rev is aardig dansbaar geworden. Niet geheel mijn ding, maar ik laat 'm nog even groeien.
En elfjes, vlinders en gnoompjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch nog wel dansen met heroïnesfeertje en scheermesjes dan?
Ik wilde jou nog even zeggen dat White Denim inderdaad tof is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:56 schreef Z het volgende:
Ik wilde nog zeggen dat Weird Era Cont wat van Atlas Sound weg had maar ik zie nu dat dat niet zo verrassend is.
en Last.FM:quote:hypnotic acid dub, post-punk, lo-fi
't Is in ieder geval erg goed. En een ontiegelijk lelijke/walgelijke hoes!!quote:Fabulous Diamonds are a Melbourne, Australia duo comprised of Nisa Venerosa and Jarrod Zlatic. They use a drum machine (although Nisa also occasionally plays a drum kit for live performances), senseless saxophone, electric organ, and heavily delayed vocals to make their unique avant-garde music humbly disguised as pop minimalism. Truly experimental, defiant of glib categorization, advanced and yet totally stoned-sounding.
dat zijn idd twee heel mooie namen!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:18 schreef pfaf het volgende:
Oe! MM! Er is een nieuwe Damien Jurado hè?Geen enorme uitschieters als Lion Tamer als op On My Way To Absence iets meer country en vrolijker ook, maar wel erg mooi.
Verder is de nieuwe Rosebuds ook erg lief en tof!
Conformistquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:16 schreef -Dries- het volgende:
Yes! De nieuwe Margo & the nuclear so and so's is uit!!
Ik luister nu naar ''Not Animal' en het is weer mooi!'
hijs goed he!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:52 schreef Tourniquet het volgende:
De nieuwe cd van Anderson (In Runs In The Family) staat op de luisterpaal!
De nummers op hun myspace klonken op zich wel tof, maar een hele plaat van die ongein trek ik echt niet. Heel dissonant, ergens tussen The Residents en Neutral Milk Hotel in, met een vleugje Tom Waits-achtig Weimar-cabaret er doorheen gemixt.quote:The group revolves around Koster, one of Jeff Mangum's partners-in-crime from Neutral Milk Hotel, and a collective of Elephant 6-related musicians (Of Montreal's Kevin Barnes, A Hawk and a Hacksaw's Jeremy Barnes, Olivia Tremor Control's John Fernandes and Eric Harris, NMH's Scott Spillane, among others) who lend a hand fleshing out his psych-folk fantasias and laying them to tape.
Ik had het gezien, ja. Was jij er de vorige keer bij? Ben op zich wel benieuwd (huiverig?quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:34 schreef ShadyLane het volgende:
The Residents komen weer in Nijmegen
Ik ben er erg benieuwd naar. Deze week eens proberen, op rym is het cijfer net kantje boord.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb trouwens die CD van The Music Tapes nog geprobeerd die een tijdje terug op Pitchfork werd geprezen, want op zich klonk de samenstelling van de band zeker niet verkeerd:
[..]
De nummers op hun myspace klonken op zich wel tof, maar een hele plaat van die ongein trek ik echt niet. Heel dissonant, ergens tussen The Residents en Neutral Milk Hotel in, met een vleugje Tom Waits-achtig Weimar-cabaret er doorheen gemixt.
Erg vreemde plaat, beluisteren op eigen risico.
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw mening, een soort van second opinion.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:38 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik ben er erg benieuwd naar. Deze week eens proberen, op rym is het cijfer net kantje boord.
compleet geschift is nog een understatement..quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:15 schreef Grobbel het volgende:
Hier wat foto's van een recent optreden van Of Montreal:
http://www.pitchforkmedia(...)new-york-ny-10-10-08
Echt compleet geschift.
HA! Ziek zeg! Flaming Lips eat your heart out!?quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:15 schreef Grobbel het volgende:
Echt compleet geschift.
Daar moet ik echt de volgende keer bij zijn!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
HA! Ziek zeg! Flaming Lips eat your heart out!?
Sowieso is Of Montreal muzikaal vele malen interessanter dan de lipjesquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou ja, die show van de Flaming Lips blijft vooralsnog onovertroffen (zelfs al was het muzikaal inderdaad wat minder). En ik kan Of Montreal muzikaal totaal niet uitstaan, dus het zal er om hangen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:55 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Sowieso is Of Montreal muzikaal vele malen interessanter dan de lipjes
ok wtf echt een paard! maar dat was ze echt niet gelukt toen ik ze in de kleine zaal van paradiso zag. hoe krijg je daar een paard omhoogquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:15 schreef Grobbel het volgende:
Echt compleet geschift.
Ik wist niet dat zij van Eric's Trip was, nu ben ik dubbelbenieuwd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:07 schreef Grobbel het volgende:
Die nieuwe Mount Eerie ben ik ook wel benieuwd naar.Julie Doiron (Eríc's Trip) heeft op zich wel een stem die zich perfect voor de geluidsexperimentjes van Phil Elvrum zou moeten lenen, dus ik ben benieuwd.
Oh, en hier (wederom) Of Montreal, met dit keer een leuke clip voor het nummer 'Id Engager':
http://www.pitchforkmedia(...)gager-video-premiere
Nog een plaat, bedoel je? Want er is er vorige week nog eentje uitgekomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:31 schreef pfaf het volgende:
Anna, Anna.... Wisten jullie dat Annie in januari 2009 met een nieuw album komt?
Denk het ook niet. 1 leuke single (Heartbeat), en dat was het eigenlijk wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:34 schreef Z het volgende:
Ik zie haar zo af en toe voorbij komen op blogjes. Zou het ooit nog wat worden met haar ...? Ik denk het niet.
Zal wel release in de VS zijn ofzo...quote:2004 Anniemal
* Released on 28 September 2004
* Label: 679
* Formats: CD, digital download
2009 Don't Stop
* To be released in January 2009
* Label: Island Records
* Formats: CD, digital download
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet heel gecharmeerd ben van de Amerikaanse release tov de twee andere platen dus dat ik me wel kan vinden in het cijfer. Daarnaast is PF natuurlijk stemmingzetterij, klopt er niks van en zijn het wanstaltige k*trecensisten!!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:28 schreef Z het volgende:
Je Anna wordt niet heel positief ontvangen door PF Bigshadow.
Ik kan me nog zo'n ( of meerdere ) post(s) van je ( en DD (?)) herinneren ja. Als ik haar nieuwe nummer Sweet hoort kan ik me dat nauwelijks voorstellen...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:45 schreef Z het volgende:
Het aller-aller-aller slechtste concert wat ik ooit bij heb gewoond was Annie in de Paradiso overigens. Jeuses, wat was dat slecht.
Weer gelukt!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Denk het ook niet. 1 leuke single (Heartbeat), en dat was het eigenlijk wel.
I Went With Some Friends To See The Flaming Lips is een leuk nummer van Benji Hughes trouwens!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
http://www.pitchforkmedia(...)s-kevin-barnes-nakedquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die foto's van Of Montreal: Geniaal.![]()
gfjfgkjkghljkquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
http://www.pitchforkmedia(...)s-kevin-barnes-naked
Wellicht ga ik wel een keer kijken als ze komen. Niks is zeker hequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:55 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Daar moet ik echt de volgende keer bij zijn!
Nou, ik zie eigenlijk nooit in het wild een piemel. Niet dat ik nooit een piemel heb gezien, maar het hoeft van mij niet zo vlak na een saucijzenbroodje. Piemels zijn viesquote:
Het zijn wel klootzakken. Ze komen wel naar Duitsland, Frankrijk, en Spanje e.a, maar Nederland ho maarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef emokid het volgende:
Ik ga hoe dan ook naar of Montreal, ook al spelen ze allemaal naakt. Het is niet dat ik mijn oma meeneem.
En daarme bedoel je zeker niet het mannelijk lid van Kevin Barnes?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:19 schreef emokid het volgende:
Als ze ons tijdens de hele Skeletal Lamping toer overslaan dan zwaait er wat.
Scherp.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:25 schreef -Dries- het volgende:
[..]
En daarme bedoel je zeker niet het mannelijk lid van Kevin Barnes?
Nee, dan zwaait er echt wat!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:39 schreef emokid het volgende:
Ze moeten het trouwens niet vertikken om The Past Is A Grotesque Animal over te slaan, mochten ze komen.
Nounou.. met die nieuwe is ook niks mis hoor!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:43 schreef emokid het volgende:
Jongens, jongens!
Gewoon de helft van Hissing Fauna dus. De nieuwe kan me gestolen worden.
Het duurde maanden voor ik Hissing Fauna pas echt kon waarderen, dan zal het met deze wel jaren gaan duren vrees ik.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:44 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nounou.. met die nieuwe is ook niks mis hoor!
Zo slecht is dat album ook weer niet!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:25 schreef emokid het volgende:
IndiepenisIndietimacy is geen tt waard.
Woest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |