Thanks voor de tip. Ga `m eens ff opzoekenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:58 schreef pfaf het volgende:
In het vorige topic werd mijn reactie ( overigens ook tussen neus en lippen door ) ondergesneeuwd, daarom wil ik toch nogmaals de aandacht vestigen op de nieuwe cd van Sennen; Where The Light Gets In.
[ afbeelding ]
Zelden heb ik zo'n compleet album gehoord en het is echt een parel van ongekende kwaliteit. Het hele muzikale rockspectrum wordt aangeraakt en benut en dan niet in een post-rock jasje zoals Do Make Say Think dat zo mooi kan, nee: deze keer zitten er echt pop-nummers tussen of psychedelische indierock of .. of..
Er zijn al een paar schitterende platen uitgekomen dit jaar, maar met Where The Light Gets In maken zij ook kans een pfaf's album van het jaar award binnen te halen.![]()
Screamo.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:00 schreef -Dries- het volgende:
Ik ken het niet, wat voor muziek is het?
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)quote:
Nou als je ze al sinds 2002 niet meer hebt gehoord dan zal je North & South (het laatste echte album) ook wel gemist hebben. Daar is het totaal niet mee te vergelijken. Zoals ik al zei zit het meer in de richting van 24 Winters, de eerste EP. Bekend nummer daar van is Hopeful Forever. Ik zal zo een nummertje rippen en ergens uploaden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:09 schreef Grobbel het volgende:
Maar hoe klinkt die laatste plaat, jakkop? Veel anders dan hun oude werk?
Tsssk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:38 schreef Z het volgende:
Ook met Sennen kan ik niet zo veel.
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)
Zeker zeker. Maar ''Diary'' wordt vaak gezien als een van de albums die emo naar het grote publiek bracht, dus vandaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.
Erm, nee dus. Ik kom er nu pas achter dat 'Where the Light Gets In' een album is van de Britse Sennen, niet van de Nederlandse Sennen (bekend van 'Automatic Writing'). Ik ga er van uit dat pfaf dat wel door had, maar het blijft lastig om die uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:37 schreef Grobbel het volgende:
pfaf, had ik die band niet ooit aan jou aangeraden?
Whehehe. Die heb ik vorig jaar nog live gezien, en zelfs nog gerecenseerd. Ik was wel ietsje positiever dan PF (best een leuke liveshow), maar goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef bigshadow het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)scroobius-pip-angles
Ja, 'k ben benieuwd naar de nieuwe sound. Heb 'm maar besteld bij YMM. En qua uitvoering/verpakking gaan ze dus mee de door ATCOED ingezette trent? Is ook wel logisch natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:16 schreef jakkop het volgende:
(ik post het hier maar)
De nieuwe plaat van the spirit that guides us (dont shoot, let us burn) is echt goed!Stukken beter dan North & South, of hij beter is dan the Sand, The Barrier daar ben ik nog niet over uit. Ik denk dat ik er nooit uit kom omdattie zo anders is. Tis meer te vergelijken met 24 Winters. Oftewel, lekker hard. En hij is zo mooi uitgevoerd
Hele hoesje zit onder de as (in het begin worden je vingers echt helemaal zwart) en een stoffen band er om heen. Echt supervet!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |