Iets voor methodmich wellicht? Die woont daar toch ook ergens in de buurt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:00 schreef bigshadow het volgende:
Get well soon, volgende week in de Rotown voor de liefhebber!
Ja, goed he.quote:
Op Lowlands was het best goed. Ik moest meteen denken aan The Arcade Fire. Alleen mag die zanger wel een zak over zijn hoofd trekken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:34 schreef methodmich het volgende:
Get Well Soon is vast al bekend hier? Zo niet, dan gauw gaan beluisteren!
www.get-well-soon.net
Was de beste ooit!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
'Ik wil in die rock', om maar wat te noemen.![]()
Ik vind de plaat eerlijk gezegd niet eens zo geweldig. Een paar parels die ik altijd beluister, maar de rest skipte ik meestal. Na het geweldige optreden op Sziget zal ik 'm nog eens opnieuw proberen, ook al heb ik 'm al tientallen keren beluisterd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:34 schreef Mistaken het volgende:
Op Lowlands liep, tijdens het MGMToptreden, iedereen met veters/haarbanden/of-iets-anders-bandana-achtigs om hun hoofd.
Heel veel meisjes waren er vooral om te geilen op de zanger..
Ik vind het trouwens een mooie plaat.
´Indie-tacular'
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:55 schreef Grobbel het volgende:
18 oktober in Merleyn, inderdaad. Ik ga er zeker een kijkje bij nemen!
Nehhh.quote:
Het kwartje viel bij mij pas toen ik ze voor de tweede keer live zag op Lowlands; en dat was niet eens een goed optreden, kun je nagaan. Van de week de plaat nog een stuk of 6 keer geluisterd, en nu 'vat' ik 'm wel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind de plaat eerlijk gezegd niet eens zo geweldig. Een paar parels die ik altijd beluister, maar de rest skipte ik meestal. Na het geweldige optreden op Sziget zal ik 'm nog eens opnieuw proberen, ook al heb ik 'm al tientallen keren beluisterd.
Helemaal niet, zelfs.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:04 schreef emokid het volgende:
Oracular Spectacular is matig, een paar nummers die er zo goed uit steken en rijp zijn voor de top40 en verder doen ze me denken aan Animal Collective terwijl het er eigenlijk niet zo heel veel op lijkt..
Waren ze op LL ook een beetje statisch op het podium? Bij Sziget vond ik ze nogal saai op het podium staan, vooral de eerste helft.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het kwartje viel bij mij pas toen ik ze voor de tweede keer live zag op Lowlands;
Thanks voor de tip. Ga `m eens ff opzoekenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:58 schreef pfaf het volgende:
In het vorige topic werd mijn reactie ( overigens ook tussen neus en lippen door ) ondergesneeuwd, daarom wil ik toch nogmaals de aandacht vestigen op de nieuwe cd van Sennen; Where The Light Gets In.
[ afbeelding ]
Zelden heb ik zo'n compleet album gehoord en het is echt een parel van ongekende kwaliteit. Het hele muzikale rockspectrum wordt aangeraakt en benut en dan niet in een post-rock jasje zoals Do Make Say Think dat zo mooi kan, nee: deze keer zitten er echt pop-nummers tussen of psychedelische indierock of .. of..
Er zijn al een paar schitterende platen uitgekomen dit jaar, maar met Where The Light Gets In maken zij ook kans een pfaf's album van het jaar award binnen te halen.![]()
Screamo.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:00 schreef -Dries- het volgende:
Ik ken het niet, wat voor muziek is het?
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)quote:
Nou als je ze al sinds 2002 niet meer hebt gehoord dan zal je North & South (het laatste echte album) ook wel gemist hebben. Daar is het totaal niet mee te vergelijken. Zoals ik al zei zit het meer in de richting van 24 Winters, de eerste EP. Bekend nummer daar van is Hopeful Forever. Ik zal zo een nummertje rippen en ergens uploaden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:09 schreef Grobbel het volgende:
Maar hoe klinkt die laatste plaat, jakkop? Veel anders dan hun oude werk?
Tsssk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:38 schreef Z het volgende:
Ook met Sennen kan ik niet zo veel.
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ach, ik kan sommigen dingen wel waarderen. (Senses Fail - Still Searching en Sunny Day Real Estate, al is dat geen screamo)
Zeker zeker. Maar ''Diary'' wordt vaak gezien als een van de albums die emo naar het grote publiek bracht, dus vandaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sunny Day Real Estate onder screamo scharen is redelijk beledigend voor die band, inderdaad. Zeker als je de laatste twee platen van de band regelmatig grijs draait, zoals ondergetekende. Maar eigenlijk is dat gewoon een totaal andere band, natuurlijk.
Erm, nee dus. Ik kom er nu pas achter dat 'Where the Light Gets In' een album is van de Britse Sennen, niet van de Nederlandse Sennen (bekend van 'Automatic Writing'). Ik ga er van uit dat pfaf dat wel door had, maar het blijft lastig om die uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:37 schreef Grobbel het volgende:
pfaf, had ik die band niet ooit aan jou aangeraden?
Whehehe. Die heb ik vorig jaar nog live gezien, en zelfs nog gerecenseerd. Ik was wel ietsje positiever dan PF (best een leuke liveshow), maar goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef bigshadow het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)scroobius-pip-angles
Ja, 'k ben benieuwd naar de nieuwe sound. Heb 'm maar besteld bij YMM. En qua uitvoering/verpakking gaan ze dus mee de door ATCOED ingezette trent? Is ook wel logisch natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:16 schreef jakkop het volgende:
(ik post het hier maar)
De nieuwe plaat van the spirit that guides us (dont shoot, let us burn) is echt goed!Stukken beter dan North & South, of hij beter is dan the Sand, The Barrier daar ben ik nog niet over uit. Ik denk dat ik er nooit uit kom omdattie zo anders is. Tis meer te vergelijken met 24 Winters. Oftewel, lekker hard. En hij is zo mooi uitgevoerd
Hele hoesje zit onder de as (in het begin worden je vingers echt helemaal zwart) en een stoffen band er om heen. Echt supervet!
[ afbeelding ]
Een Belle & Sebastian dj-set? Hoe was dat?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:58 schreef MaJo het volgende:Ik heb een fijn indie weekje
Gister naar Gossip geweest, Beth Dito is echt de bom
Morgen naar the Bees en Belle and Sebastian dj set en zaterdag naar de beschaving
Sowieso komt er ectht veel leuks de komende tijd
Ja was tofquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een Belle & Sebastian dj-set? Hoe was dat?
Present! Heb er zin in!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gaan er nog mensen naar Conor dinsdag? Ik heb gister mijn kaartje gekocht.
Uit het Bright Eyes topic:quote:Op maandag 1 september 2008 17:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
ik ga woensdag hioer in brussel,
laat me weten hoe het was dus
quote:Ik vond het ook een goed concert, alleen kende ik net zoals joh de helft van de nummers niet.. Ik had liever een één bekend nummer gehoord dan dat hij 4x iemand anders in de band een liedje liet zingen. Maar al met al was het toch erg goed.
Hier sluit ik me bij aan. Vond die covers op het einde wel leuk. Vooral de Dylan cover was cool imho. Ik dacht dat ik de cd gewoon nog niet goed genoeg kende. Maar hij speelde dus ook onbekende niet op de cd staande nummers?quote:
Jep.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar hij speelde dus ook onbekende niet op de cd staande nummers?
Hoe zit dat dan met alt. Country - fansquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen.
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken.[/i]
Kut, they are on to us!quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief."[/i]
Kom op, niet zo onzeker!quote:
Nou bedankt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Hallo, aartsluie, onvriendelijke en onzekere creatievelingen, lees dit:
"'Persoonlijkheid bepaalt muziekkeuze'
EDINBURGH - Liefhebbers van heavy metal-muziek en klassieke muziek hebben dezelfde soort persoonlijkheid. Ze hebben veel zelfvertrouwen, zijn creatief en zitten goed in hun vel, maar ze zijn niet extravert, aldus een onderzoek onder meer dan 36.000 muziekliefhebbers wereldwijd.
"Veel heavy metal-fans houden ook van Wagner, want die muziek is ook groots, opzichtig en brutaal", aldus een wetenschapper van de Heriot Watt universiteit in Edinburgh donderdag in The Independent.
Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen. Reggaefans daarentegen houden niet van hard werken, zitten lekker in hun vel en zijn genereus.
Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch. Ook liefhebbers van rap zijn erg extravert en hebben een hoge pet op van zichzelf.
Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief."
Opvallend dat bij Rap, Country en Chart Pop de stromingen zijn die niet creatief zijn. Waar bij Chart Pop zelf expliciet wordt gemeld dat de mensen niet creatief zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef pfaf het volgende:
Het volledige overzicht.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/7598549.stm
Ik zou dus:
High self-esteem, creative, outgoing and at ease, introvert and at ease, hardworking, outgoing, not gentle, low self-esteem, not hard working
zijn. Het is net Astro-tijd.
Die review van The Boy With The Arab Strap? Ik weet het, volslagen belachelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:17 schreef emokid het volgende:
Al vergeef ik het ze (nog steeds) niet van die Belle Sebastian review.
Gaan er nog meer mensen morgen naar Shearwater? Ben erg benieuwd, als het bevalt ben ik weer in November weer voor het optreden in Utrecht. Rook![]()
Ow jawel hoor. Ik vind ze ook heus wel goed hoor. Alleen niet waard om helemaal naar Amsterdam te gaan. En vooral ook niet, omdat ik de dag erna weer om 9:00 college heb. (Houdt in: 6:30 opstaan)quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef emokid het volgende:
Vind je Meiburg's stem ook niet boeiend? Ik vind hem toch wel een van de mooiste stemmen hebben. Alle Shearwater albums voelen ook als een geheel aan, dat is best fijn aan ze en kenmerkend.
The Faint niet kennen?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik was er eergisteren bij in Doornroosje. Ik kende ze niet, kwam voor het voorprogramma, en had het plan om eerder weg te gaan als ik The Faint niet zo denderend zou vinden. Maar ik ben tot het einde gebleven, ik vond het wel leukNiet supergeweldig briljant, daar was het dan allemaal weer wat te eenzijdig voor. Maar het was op zijn minst vermakelijk en bij vlagen echt tof.
Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...quote:
Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:17 schreef emokid het volgende:
Hehe totaal onverwacht, komt Pitchfork met een 8 voor The Stand-Ins. Al vergeef ik het ze (nog steeds) niet van die Belle Sebastian review.
http://www.pitchforkmedia(...)-river-the-stand-ins
Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?quote:Op maandag 15 september 2008 08:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...
[..]
Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.
Tja. Als PF anno 2008 een plaat een 0,2 geeft, dan is dat ook echt een statement. Ze gaan echt geen recensie plaatsen met zo'n schandalig laag cijfer als er op de redactie mensen zitten die het wel helemaal te gek vinden; op zo'n niveau zitten ze zo ongeveer wel bij die site.quote:Op maandag 15 september 2008 14:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?
Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
En natuurlijk de nieuwe Dr. Dog!
Volgens mij heeft Dr. Dog nog nooit een positieve recensie op PF gehad...quote:Op woensdag 17 september 2008 16:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.
Zal hem binnenkort ook eens bestellen.
De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
Ook erg leuk: Elliott Brood, rauwe alt. country / indierock.
En natuurlijk de nieuwe Dr. Dog!
"Death-country" is ook een aardige benaming.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:24 schreef emokid het volgende:
[..]
De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken?Ze komen ook een paar keer langs, in Haarlem samen met American Music Club! Jammer dat ik niet kan.
Conor heeft natuurlijk al genoeg mooie dingen laten zien, dat hij nog niet zo lang meedraait als bijvoorbeeld BTS verandert daar niet aan. Arcade Fire komt ook net kijken, maar Funeral is toch al een legendarisch album... En AF is wat dat betreft al aardig gevestigd. Genoeg om als maatstaf te gebruiken in reviews.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef emokid het volgende:
Haha wat een review. Valt me wel op dat ze vaak vergelijken met namen die eigenlijk ook nog maar net "gevestigd" zijn. Hoelang duurt dat bij Pitchfork voor een band zo hoog in aanzien komt? Blijft subjectief natuurlijk, Bright Eyes zie ik bijvoorbeeld niet als een maatstaf. Conor Oberst doet wel leuke dingen maar hij is lang geen Built To Spill oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |