abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61494717
Vind je Meiburg's stem ook niet boeiend? Ik vind hem toch wel een van de mooiste stemmen hebben. Alle Shearwater albums voelen ook als een geheel aan, dat is best fijn aan ze en kenmerkend.
pi_61494910
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef emokid het volgende:
Vind je Meiburg's stem ook niet boeiend? Ik vind hem toch wel een van de mooiste stemmen hebben. Alle Shearwater albums voelen ook als een geheel aan, dat is best fijn aan ze en kenmerkend.
Ow jawel hoor. Ik vind ze ook heus wel goed hoor. Alleen niet waard om helemaal naar Amsterdam te gaan. En vooral ook niet, omdat ik de dag erna weer om 9:00 college heb. (Houdt in: 6:30 opstaan)
pi_61495009
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik was er eergisteren bij in Doornroosje. Ik kende ze niet, kwam voor het voorprogramma, en had het plan om eerder weg te gaan als ik The Faint niet zo denderend zou vinden. Maar ik ben tot het einde gebleven, ik vond het wel leuk Niet supergeweldig briljant, daar was het dan allemaal weer wat te eenzijdig voor. Maar het was op zijn minst vermakelijk en bij vlagen echt tof.
The Faint niet kennen?
pi_61495089
Ah ja daar heb je gelijk in. Ik heb zo goed als niks te doen dus komt zo een ov kaart ook goed van pas. Kaartje was ook niet al te duur. Ze zijn inderdaad ook niet van heel hoog niveau, ik denk dat ze altijd zullen blijven hangen in de status die ze nu hebben.

Helemaal te gek zou zijn als ze gewoon met z'n allen gingen toeren, dus met Will Sheff en de hele Okkervil crew.
  maandag 15 september 2008 @ 08:31:24 #80
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61637673
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:47 schreef frame-saw het volgende:

[..]

The Faint niet kennen?
Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:17 schreef emokid het volgende:
Hehe totaal onverwacht, komt Pitchfork met een 8 voor The Stand-Ins. Al vergeef ik het ze (nog steeds) niet van die Belle Sebastian review.
http://www.pitchforkmedia(...)-river-the-stand-ins
Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.

http://www.pitchforkmedia(...)0type%3Arecordreview
  maandag 15 september 2008 @ 08:37:38 #81
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61637742
Oh, en bij deze een nominatie voor plaat van het jaar: Dear Science, van TV on the Radio. Ge-ni-aal. Nee echt, als je altijd hebt gevonden dat TV on the Radio net iets te dwars was met hun composities om er echt van te kunnen genieten, dan is dit eindelijk de plaat waren alle puzzelstukjes op hun plaats vallen. Een plaat die naast een flinke dosis originaliteit ook nog eens prettig weg luistert, mag ook wel eens. Eén van de beste platen die ik dit jaar heb gehoord, in elk geval!
pi_61638286
Zeker een goede plaat
  maandag 15 september 2008 @ 09:30:52 #83
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 15 september 2008 @ 11:19:55 #84
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_61640555
Ook leuk/lief; Hari and Aino! Beetje Brown feather sparrow meets The Smiths met een vleugje van de beruchte scandinavian Indiesound. Ik kom er mijn maandagochtend meer door.
pi_61640685
Over feathers gesproken. Kent hier iemand Horse Feathers? Ze kwamen een tijd terug met een erg fijne plaat en hebben afgelopen week het tweede album uitgebracht, House With No Home.
pi_61645825
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:31 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ach, goede platen hebben ze nog nooit uitgebracht. Dus echt heel veel mis je er niet aan...
[..]

Ach kom, dat stamt nog uit de tijd dat PF door helemaal niemand werd gelezen (1998), en dat er maar letterlijk 3 man waren om eens in de week een paar recensies online te zetten. Er staan ook recensies van het hele oeuvre van Kiss op PF die uit die tijd stammen, go figure.

Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?
  maandag 15 september 2008 @ 18:15:38 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61651712
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:57 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Maar is dat een goede reden om die plaat zo laag te geven?
Tja. Als PF anno 2008 een plaat een 0,2 geeft, dan is dat ook echt een statement. Ze gaan echt geen recensie plaatsen met zo'n schandalig laag cijfer als er op de redactie mensen zitten die het wel helemaal te gek vinden; op zo'n niveau zitten ze zo ongeveer wel bij die site.
Die 0,2 van Belle and Sebastian lijkt me wat meer het werk van een slechte maandagochtend van de recensent of zo. Redelijk makkelijk te negeren, wat mij betreft.
pi_61692804
http://www.pitchforkmedia(...)on-only-by-the-night
Ik ben het steeds vaker met ze eens, moet niet gekker worden.
pi_61705793
Ook erg leuk: Elliott Brood, rauwe alt. country / indierock.

En natuurlijk de nieuwe Dr. Dog!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 september 2008 @ 16:43:12 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61705859
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.

Zal hem binnenkort ook eens bestellen.
pi_61707542
Nou, gewoon weer een lekker schijfje met een leuk sixtiesgeluid. Ik houd daar wel van!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 september 2008 @ 18:07:37 #92
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61707879
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:43 schreef placebeau het volgende:

[..]

Werd op pitchforkmedia alvast stevig afgekraakt, maar ik kan niet geloven dat hij slecht is aan de platen van de voorbije jaren te horen.

Zal hem binnenkort ook eens bestellen.
Volgens mij heeft Dr. Dog nog nooit een positieve recensie op PF gehad...

Bandje treedt binnenkort trouwens een paar keer in Nederland op, o.a. ook in Nijmegen (Merleyn). Toch maar een beetje in gaan luisteren, misschien is het stiekem toch nog de moeite.
pi_61708298
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef methodmich het volgende:
Ook erg leuk: Elliott Brood, rauwe alt. country / indierock.

De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken? Ze komen ook een paar keer langs, in Haarlem samen met American Music Club! Jammer dat ik niet kan.
pi_61710750
De nieuwe CD van Jenny Lewis, Acid Tongue, is weer helemaal geweldig Ik hou van Jenny
pi_61710804
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:24 schreef emokid het volgende:

[..]

De nieuwe Elliott Brood is inderdaad vermakelijk. Zelf claimen zo toch "death-country" te maken? Ze komen ook een paar keer langs, in Haarlem samen met American Music Club! Jammer dat ik niet kan.
"Death-country" is ook een aardige benaming.

Solo-album van Amanda Palmer is ook best de moeite waard wat mij betreft trouwens.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 18 september 2008 @ 00:48:58 #96
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61725917
Haha wat een review. Valt me wel op dat ze vaak vergelijken met namen die eigenlijk ook nog maar net "gevestigd" zijn. Hoelang duurt dat bij Pitchfork voor een band zo hoog in aanzien komt? Blijft subjectief natuurlijk, Bright Eyes zie ik bijvoorbeeld niet als een maatstaf. Conor Oberst doet wel leuke dingen maar hij is lang geen Built To Spill oid
pi_61727526
Is Bowerbirds wat? Ga ze morgen zien met Bon Iver.
  donderdag 18 september 2008 @ 12:00:43 #99
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61727758
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef emokid het volgende:
Haha wat een review. Valt me wel op dat ze vaak vergelijken met namen die eigenlijk ook nog maar net "gevestigd" zijn. Hoelang duurt dat bij Pitchfork voor een band zo hoog in aanzien komt? Blijft subjectief natuurlijk, Bright Eyes zie ik bijvoorbeeld niet als een maatstaf. Conor Oberst doet wel leuke dingen maar hij is lang geen Built To Spill oid
Conor heeft natuurlijk al genoeg mooie dingen laten zien, dat hij nog niet zo lang meedraait als bijvoorbeeld BTS verandert daar niet aan. Arcade Fire komt ook net kijken, maar Funeral is toch al een legendarisch album... En AF is wat dat betreft al aardig gevestigd. Genoeg om als maatstaf te gebruiken in reviews.
  donderdag 18 september 2008 @ 12:09:13 #100
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61727947
en conor/bright eyes gaat nu toch ook al een heel eindje mee, het is 10 jaar sinds letting of the happiness en ervoor waren ook al een hoop demo's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')