Raster-Noton is inderdaad veel meer dan een muzieklabel, het is een kunstenaarscollectief dat een platform biedt voor diegenen die altijd de grenzen opzoeken van geluid en ontwerp. Mensen als Ryoji Ikeda, Ruichi Sakamoto, Alva Noto, CoH en Senking hebben bij Raster-Noton een uitlaatklep gevonden voor hun extreme en digitale geluidsexperimenten. Bij de meerderheid van de R-N uitgaves is muzikale compositie op de achtergrond geraakt en worden structuur en textuur vermengt tot krachtige demonstraties in geluid. R-N is abstract, provocatief, creatief, brutaal, stijlvol en indrukwekkend.quote:rastermusic/noton is a label cooperation for electronic music based in germany. in 1999 both artist labels rastermusic and noton.archiv für ton und nichtton merged and the foundation stone for a co-work uniting sound and art design with strong attention to scientific sequences was laid down.
Since then olaf bender and carsten nicolai together have been running the label raster-noton as a platform for innovative digital music.
Bron
Nee,quote:Op maandag 5 februari 2007 22:04 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nog geen noot gehoord, maar is dit niet gewoon een soort eigentijds Kraftwerk?
Mag ik veronderstellen dat je, hoewel je geen noot gehoord hebt, wél hebt geluisterd? De muziek op Raster-Noton is doorgaans a-tonaal van aard.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:36 schreef Gellius het volgende:
O.
Nu weet je waar de ontwerpers van de Ipod de mosterd vandaan hebben...quote:Op maandag 5 februari 2007 21:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind de hoesjes wel aardig...
Ik zou wel een poging willen wagen om het uit te leggen, maar je bent de moeite niet waard.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:04 schreef JAM het volgende:
Wat is dat dan toch; die muzikale taal? Ik vind dat zoiets raars, dat eeuwige verhaal dat muziek talig zou zijn. Ook dat van abstract geluid; dat heb ik ook nog nooit moge begrijpen.
Ik denk ook dat je inderdaad niet verder zou komen dan het wagen van een poging.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik zou wel een poging willen wagen om het uit te leggen, maar je bent de moeite niet waard.
Wat een fijne site om in te grasduinen. Ik kende het collectief niet, maar er staan leuke dingen tussen. Persoonlijk hou ik het meest van de stukken waar - om het zo maar te noemen - 'ritme' in te ontwaren is. De soundscapes doen mij niet zoveel. Ik ben te ongeduldig om daar de spanning in te horen.quote:
Ik ben wel wat gewend van wat Seborik me allemaal heeft voorgeschoteldquote:Op zondag 4 februari 2007 14:44 schreef zodiakk het volgende:
Sommigen vinden het doodsaaie herrie, slaapverwekkend in zijn monotonie, terwijl anderen hier een autonome eigenzinnigheid herkennen die intrigeert en tot denken aanzet.
Er is geen handleiding.quote:Op woensdag 7 februari 2007 02:46 schreef gday het volgende:
Dit is eh.. nogal apart..
Op wat voor moment moet je het draaien of in wat voor toestand moet je zijn als je deze muziek wilt kunnen waarderen?
Ik zal nog even wat trial-and-error'en want vannacht bliefde ik het niet zo.quote:
Niet nog steeds. Dit is nieuw voor me. Dit is geluid met visie. En visie mis je vaak bij epileptische knipper en piep muziek. En de doelgroep is qua leeftijd tussen de 25 en 40 jaar in plaats van 15-24. Nog even rijpen dus in jouw geval,quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:37 schreef MeneerTim het volgende:
Hahaha zodiakk, luister je nog steeds naar die epileptische knipper en piep muziek die verdacht veel lijkt op het vastlopen van een MS DOS computer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |