1 |
haha, ik ben al tijden mn horloge kwijt, maar vind het zelfs relaxter lopen dan met horloge. Gewoon een vast tempo lopen gaat prima bij mij. Hartslagmeter ga ik helemaal nooit aan beginnen denk ikquote:Op dinsdag 8 april 2008 00:30 schreef Zotheid het volgende:
Ik had tijdens de cpc niet echt het gevoel dat ik alles gegeven had en dat er nog wel meer in zat, hoeveel meer zou ik ook echt niet weten. :p Bij de inschrijving heb ik ook de tijd van 1:39:59 gebruikt, iets wat ik waarschijnlijk wel zou kunnen lopen.
Momenteel is m'n conditie ook echt uitstekend en de mate waarmee ik vorder maakt me misschien overmoedig (een half jaar geleden kon ik geen half uur achter elkaar hardlopen). Ik zie wel wat er van komt.
Een schema vind ik handig als houvast. Meestal loop ik toch anders maar ik vind het fijn om toch iets als uitgangspunt te kunnen gebruiken, daarom wil ik in de toekomst ook zeker een hartslagmeter... Ja, ik ben een controlfreak.
Ed Aldus, weerman van TV Rijnmond, voorspeld dat het pas gaat regenen in de loop van de middag in Rotterdam. Dus er is nog hoop voor een droge marathonquote:Op donderdag 10 april 2008 20:44 schreef kepler het volgende:
pff. ze voorspellen veel regen voor zondag...
Ik meen dat het ongeveer 2 weken duurt voordat je er cadio-vasculair echt op achteruit gaat. Dus in de benen jij....quote:Op donderdag 10 april 2008 22:54 schreef Lakai het volgende:
Wanneer ontfit je weer?
ik heb nu alweer een week niet hardgelopen...
quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:05 schreef Grumpey het volgende:
Ok, startnummer is opgehaald (nummer 490, dus ik lijk net belangrijk met dat lage getal). Vanaf nu wordt het erg lastig voor mij nog uitgebreid te reageren in dit topic, ik sta zondag om 10 uur bij die balie met een groen vest en startnummer 490 dus. Succes iedereen iig!
voor de weersverwachting, druk hier: http://www.marathonradar.nl/?id=14
haha!quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:26 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik meen dat het ongeveer 2 weken duurt voordat je er cadio-vasculair echt op achteruit gaat. Dus in de benen jij....
Ik heb startnummer 929quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:04 schreef kepler het volgende:
[..]Ik heb startnummer 721
Dit lees je vast niet meer, maar ik ben er om 10 uur met een rode trui. Mocht ik je niet zien nog veel succes!
Gelukkig morgen mooi weer
haha, lage nummers allemaal. Jij ook veel succesquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:14 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik heb startnummer 929
Laatste weerbericht is idd gunstig, alleen in de middag kans op een bui.
Veel succes!
Dan heb ik je zien finishen.quote:Op zondag 13 april 2008 17:11 schreef kepler het volgende:
uitgebreid verslag volgt vanavond of morgen wel
@PieterBas, ik kwam echt 20 mtr achter Leontine van Moorsel over de finish, dus misschien dat je die wel gezien hebtIk liep daar dus vlak achter met een lichtblauw shirt
Gisteren dacht ik dat ik nooit meer een marathon zou lopen, maar nu denk ik daar wel anders overquote:Op maandag 14 april 2008 19:37 schreef annoh het volgende:
Leuk! Volgend jaar weer dus? Veel mensen zeggen: ik wil 1 keer een marathon lopen, maar ik kan me echt voorstellen dat je na 1 keer ook weer je tijd wil verbeteren
Vanmiddag bij het lezen van wat verhalen had ik wel ff van had ik echt moeten stoppen maar weet dat de tank echt leeg was en liep daar al zo'n 7 km aan te denken. Het ging zo veel slechter dan in m'n laatste lange training. Laatste 2 km voor ik stopte waren wonderlijk, je pakt alles aan als motivatie het publiek, de muziek op de ipod of een bekertje extran wat weer een stukje energie en motivatie geeft en denkt het kan wel. Maar na paar honderd meter voel je weer die verzuurde benen en dan ook nog die erasmusbrug nog weer over besef je dat het echt niet veel verder gaat. Ik zou misschien spijt hebben als ik nog minder dan 10km te gaan had en dan was gestopt maar met een beetje pijn in het hart (en een enorme koppijn) ging het wel. Ik kom zeker terug naar Roterdam om hem een uit te lopen.quote:Op maandag 14 april 2008 12:59 schreef Asics-DS het volgende:
Mouzzer: jammer dat je moest uitstappen. Gaat altijd met pijn in het hart zoiets. Later krijg je er altijd spijt van, maar als het echt niet kon dan heb je er alleen maar goed aangedaan.
Lijkt me echt een moeilijke beslissing... Gewoon rustig aan gaan trainen voor die van Amsterdamquote:Op maandag 14 april 2008 23:30 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Vanmiddag bij het lezen van wat verhalen had ik wel ff van had ik echt moeten stoppen maar weet dat de tank echt leeg was en liep daar al zo'n 7 km aan te denken. Het ging zo veel slechter dan in m'n laatste lange training. Laatste 2 km voor ik stopte waren wonderlijk, je pakt alles aan als motivatie het publiek, de muziek op de ipod of een bekertje extran wat weer een stukje energie en motivatie geeft en denkt het kan wel. Maar na paar honderd meter voel je weer die verzuurde benen en dan ook nog die erasmusbrug nog weer over besef je dat het echt niet veel verder gaat. Ik zou misschien spijt hebben als ik nog minder dan 10km te gaan had en dan was gestopt maar met een beetje pijn in het hart (en een enorme koppijn) ging het wel. Ik kom zeker terug naar Roterdam om hem een uit te lopen.
mij zou je ook niet herkennen als wedstrijdloper met mn 'normale' kleren aanquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:21 schreef Asics-DS het volgende:
Ik kom elke dag tijdens training ook enorm veel lopers tegen. Ze zijn niet te tellen op.. naja 10 handen. En ze komen alle soorten en maten. Van krasse knarren in de meest debiele trainingspakken, tot groepjes (!) vrouwen met mp3-spelers (één of ander trainingsprogramma erop ofzo). Het valt me op dat ik niet zo gek vaak een echte wedstrijdloper tegenkom. Dat is blijkbaar lang niet zo populair als het trimlopen. Maar zoals jij ook al zegt, ik vind goed dat mensen 't doen. Gewoon volhouden, het wordt steeds leuker en het gaat steeds beter.
Ik heb gister ook weer eens de loopschoenen aangedaan, maar ik heb echt vierkante benen gekregen van al dat fietsen. Soepel lopen is er niet meer bij en mn benen geven me maar weinig loopsnelheid. Mn hart klopte lekker rustig door, mn ademhaling was heel rustig, maar die benen..... Vandaag maar weer gefietst na dat (toch nog 90 minuten durende) fiasco
.
(stiekem vond ik t toch wel weer errug leuk)
Daar is toch zo'n youtube filmpje van? The day after the marathon o.i.d.? Na zo'n 48 uur schijnt de spierpijn op zn ergst te zijn, dus je zal m goed hebben zitten nuquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:46 schreef kepler het volgende:
[..]
mij zou je ook niet herkennen als wedstrijdloper met mn 'normale' kleren aanAlhoewel ik ook niet echt een echte wedstrijdloper ben natuurlijk.
Tijdens het hardlopen kom ik niet zo heel veel hardlopers tegen, maar dat is vooral omdat ik op de meest vreemde tijden train. Als ik ze tegenkom is het inderdaad van alles wat: hele langzame huisvrouwen tot supersnelle wedstrijdlopers die me keihard voorbij komen
Ik heb trouwens een partij spierpijn na die marathonNiet normaal meer
Ik kom de trap niet eens normaal af
![]()
Leukquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:48 schreef Zotheid het volgende:
Als iedereen zijn aankomende wedstrijden en eventuele tips neer kan zetten wil ik ik van de week wel even een nieuwe openingspost in elkaar zetten.
haha inderdaad:quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Daar is toch zo'n youtube filmpje van? The day after the marathon o.i.d.? Na zo'n 48 uur schijnt de spierpijn op zn ergst te zijn, dus je zal m goed hebben zitten nuMaar nogmaals, respect hoor!
Tot hoe lang kan je je inschrijven voor de Amsterdam Marathon? Als het goed is studeer ik af in augustus en heb ik tijd genoeg om te trainen. Maar mocht dat uitlopen dan doe ik het liefste niet meequote:Op dinsdag 15 april 2008 22:48 schreef Zotheid het volgende:
Ik kom helaas ook vrij weinig lopers tegen die op hetzelfde niveau lopen. Erg jammer, ik hou wel van een instant wedstrijd op z'n tijd. En met de fietsers waarmee ik dat soms doe leg ik het sowieso af.
Als iedereen zijn aankomende wedstrijden en eventuele tips neer kan zetten wil ik ik van de week wel even een nieuwe openingspost in elkaar zetten.
Mijn aankomende wedstrijden zijn:
Dam tot Damloop (21 sep 08):
10 mijl:
- Zotheid (1:14:59)
ING Amsterdam Marathon (19 okt 08):
Halve Marathon:
- Zotheid (1:39:59)
Online inschrijven is mogelijk van 11 januari tot en met 28 september 2008 of eerder bij het bereiken van de deelnemerslimiet (15.000 marathon, 12.500 Mizuno halve marathon en 4.500 Echo 7,5 km-loop).quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Tot hoe lang kan je je inschrijven voor de Amsterdam Marathon? Als het goed is studeer ik af in augustus en heb ik tijd genoeg om te trainen. Maar mocht dat uitlopen dan doe ik het liefste niet mee
Ja, ik zit er nu wel over te denken om de hele te lopenquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:39 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Online inschrijven is mogelijk van 11 januari tot en met 28 september 2008 of eerder bij het bereiken van de deelnemerslimiet (15.000 marathon, 12.500 Mizuno halve marathon en 4.500 Echo 7,5 km-loop).
Mocht de inschrijving nog niet vol zijn heb je dus nog ruim de tijd om je in te schrijven. Dan ga je zeker voor de hele marathon?![]()
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om lekker voor de halve te gaan en daar een leuke tijd op neer te zetten en volgend jaar in Rotterdam (en eventueel ook Amsterdam) te starten.
Groot gelijk heb je.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, ik zit er nu wel over te denken om de hele te lopen![]()
Ik ben toch niet helemaal tevreden over de marathon van Rotterdam. Maar ik kan altijd nog op het laatste moment beslissen dus
Dan ga ik hard doorwerken aan mn afstuderen, en rustig door blijven gaan met hardlopenquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je.Het liefst zou ik in Amsterdam ook de hele lopen maar ik denk dat dat niet erg verstandig is. Volgend jaar ben ik van de partij.
Hehe erg slim.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Dan ga ik hard doorwerken aan mn afstuderen, en rustig door blijven gaan met hardlopen
Hoezo nietquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:
Het liefst zou ik in Amsterdam ook de hele lopen maar ik denk dat dat niet erg verstandig is.
Me pa ging maandag fietsen naar zijn werk.. das mooi, kon ik met de auto. Hij had ook namelijk mijn fiets nodigquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:32 schreef kepler het volgende:
[..]
haha inderdaad:
Zo voel ik me nu dus ookTrappen aflopen is dus bijna onmogelijk
![]()
Mooie is dat als je het snel doet dat je er dus weinig last van hebt
Ligt eraan wat je doel is natuurlijk maar op halve marathon niveau was het voor mij 1x interval van een uurtje, 1x duurloop van een uurtje en in het weekend een duurloop van anderhalf/twee uur. Dat dan tegen 12km/u (wat mijn snelheid was).quote:Op woensdag 16 april 2008 12:28 schreef Landgeld het volgende:
Hoevaak trainen jullie eigenlijk?
ik zo'n 2x per week 5-6 km, en dan nog 1keer een voetbal wedstrijd. Wil dit eigenlijk opvoeren naar 3-4 keer per week 6-10 km, zeker nu voetbal een beetje afloopt...
Jippy!quote:Beschrijving:
In 1982, having sold his jazz bar to devote himself to writing, Murakami began running to keep fit. A year later, he'd completed a solo course from Athens to Marathon, and now, after dozens of such races, not to mention triathlons and a slew of critically acclaimed books, he reflects upon the influence the sport has had on his life and on his writing. Equal parts training log, travelogue, and reminiscence, this revealing memoir covers his four-month preparation for the 2005 New York City Marathon and settings ranging from Tokyo's Jingu Gaien gardens, where he once shared the course with an Olympian, to the Charles River in Boston among young women who outpace him.Through this marvellous lens of sport emerges a cornucopia of memories and insights: the eureka moment when he decided to become a writer, his greatest triumphs and disappointments, his passion for vintage LPs, and the experience, after fifty, of seeing his race times improve and then fall back.
By turns funny and sobering, playful and philosophical, "What I Talk About When I Talk About Running" is rich and revelatory, both for fans of this masterful yet guardedly private writer and for the exploding population of athletes who find similar satisfaction in distance running.
quote:Op woensdag 16 april 2008 18:13 schreef Grumpey het volgende:
Dat filmpje
Die spierpijn is echt afschuwelijk, je komt geen trap meer op, en als je hem wel op bent, dan kom je hem nog veel moeilijker weer af![]()
Da's een mooi doel, de mooiste loop van het jaarquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn doel is de Zeven Heuvelen Loop in November dit jaarniet met een top tijd, maar wel 'uitlopen'.
Klinkt interessant!quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Professionele begeleiding leidt ook tot professionele spierpijnmèn, wat een pijn na wat oefeningen
maar wel veel geleerd, en hoop dat ik er nog veel bij ga leren
de marathonquote:Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
Dat zijn lunges volgens mij, best heftig inderdaad!quote:Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.
auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalenquote:Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebbenUiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.
Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.quote:Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Ik ken gevallen die nog verdwalen in hun eigen woonplaatsquote:Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen.
Doe dat zelf ook graag als ik met gewichten train, maar merk dat ik vooral veel pijn in m'n knieën krijg. Wat dus meestal betekend dat ik de rest van de week niet kan lopen. Levert dus niet helemaal het gewenste effectquote:Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.
auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Zou graag meedoen, heb de afgelopen 3 jaar ook meegedaan. Maar zit dit weekend helaas in Madridquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot
Wie ook maar wie wil, geef maar aan, kunnen goed hulp gebruiken
ohja, en ik ben niet eng, vraag maar aan annoh en kepler![]()
Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekendquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hardquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
Ik ben gisteren gegaan in een pully die ik ook voor de wintersport gebruik. Ik kan je vertellen dat het aardig warm was. De volgende keer een t-shirtquote:Op maandag 21 april 2008 14:59 schreef annoh het volgende:
[..]
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard.
hoe was je vakantie?
Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
Welnee, wij hebben in ons team mensen gehad die al 15 jaar geen student meer waren, of nooit student waren geweest. Alleen bij de universiteitsteam, die voor een hoge klassering gaan, controleren ze streng of iedereen wel student is. Bij de 'gezelligheidsteams' totaal nietquote:Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....
Student zijn of niet, het maakt echt niet uit. Zolang je geen wedstrijdteam bent (zeg maar een van de 30 serieuze teams die meedoen) zal niemand daar over beginnen, zolang de organisatie van de teams maar in handen van studentenverenigingen o.i.d. ligt.quote:Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend(alleen wat fietstrainingen afwerken
)
Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....
Gefeliciteerd! Welkom terugquote:Op maandag 21 april 2008 16:59 schreef FJD het volgende:
Ik heb zowaar 10 hele minuten (redelijk) pijnvrij kunnen lopen
helaasquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
quote:Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen.
Daar heb ik dus ook veel last van, zodra je in een andere tempo loopt dan waarop je hem gecalibreerd hebt wijkt de gemeten afstand al snel af. Heb zelf 2 sensoren, een voor snelle lopen en een voor rustiger tempo en blijf ik op het juiste tempo dan zijn ze zeer nauwkeurig maar je blijft ze caliberen als je steeds wat sneller (of langerzamer) wordt. Bij de marathon stapte ik zo'n 100 meter na het 27 km punt uit maar volgens Nike Plus had ik al 30 km gelopen...quote:Op maandag 21 april 2008 08:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.
Heej! ik was eerstquote:Op woensdag 23 april 2008 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
trouwens hier nog iemand die graag mee wil lopen voor 'ons' team: onze studievereniging heeft iemand die is uitgevallen door een verstuikte enkel
Ik mag ook aan de 11,9 kilometer vrijdagnacht.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:21 schreef Grumpey het volgende:
Nou, dat is allemaal nog vrij lastig met de indeling die wij hebben, geloof meHeb sowieso zelf de 11,9 km al, dus het zou al meer dan 20 worden dan
Het lukt wel, daar niet van, maar wil ook beetje hard kunnen lopen natuurlijk
Wanneer is het eigenlijk hahaquote:Op donderdag 24 april 2008 13:26 schreef Grumpey het volgende:
Thaleia kan uiteindelijk niet. Maar je bent nog steeds heel erg welkom (ook omdat thaleia niet kan).
Voor ons zou het ideaalste zijn als je in de ochtendploeg kan meedoen. Ik zal dan zorgen dat ik zelf ook in die groep zit zoals het er nu uitziet, sowieso is dat een leuke gezellige ploeg. PM je mailadres maar even, dan stuur ik alle informatie!
quote:Op donderdag 24 april 2008 23:01 schreef thaleia het volgende:
Ah kijk eens aan, nu is het niet zo erg meer dat ik weer afzegde, want ik ben vervangen door een vermoedelijk veel snellere loper. Veel plezier, allemaal!
Geheel naar eigen wens, want ik ben ziek. Is inderdaad wel voor het eerst in tijden dat ik NIET meedoe aan de Bata, maar ik moet er momenteel ook niet aan denkenquote:Op donderdag 24 april 2008 23:17 schreef Asics-DS het volgende:
Heb jij nu helemaal geen team meer om mee te lopen?![]()
vrij snel, als je regelmatig blijft lopen.quote:Op zondag 27 april 2008 23:24 schreef warrel het volgende:
Hoi
Ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen. 5*1 minuut lopen, en tussendoor steeds 2 min wandelen. Ik kwam thuis als een tomaat
Hoe lang duurde het bij jullie totdat je het gevoel had dat je conditie begon te krijgen?
Heb je mij ook nog gezien?quote:Op maandag 28 april 2008 15:55 schreef -Mzraki- het volgende:
Bata gelopen dit jaar, 8ste etappe, 8.8 kilometer in 47.04, oftewel 11.2 km/u. Niet heel snel, maar ben pas ongeveer een maand aan het hardlopen. Wil volgend jaar weer meedoen, en blijf nu 1 a 2 keer per week trainen. Niet meer ivm tijdsgebrek, doe nog 2 andere sporten actief en moet ook m'n rust nog kunnen pakken.
Wat zijn de beste trainingen om sneller te worden? En wat is er met deze 1 a 2 keer per week trainen te bereiken, volgend jaar 13 km/u lopen op de 8.8?
Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.quote:Op maandag 28 april 2008 16:25 schreef Faithy het volgende:
[..]
Heb je mij ook nog gezien?Ik zei vast heel vrolijk 'GOEDEMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
' tegen je
wat goed, overigens, zo snel loop ik niet hoorMaar vind motorbegeleiding toch wel heel stoer, dus de kans dat ik de Bata zelf ga lopen is niet heel groot
het is gewoon gaaf om te helpen bij zo'n evenement, Ok, vrijwillig, maar je krijgt er ook veel voor terug,zoals dankbaarheid en gezelligheidquote:Op maandag 28 april 2008 17:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.
Respect voor al die motorrijders trouwens, vrijwillig zoveel moeite willen doen voor de race, zonder zou echt niet mogelijk zijn.
65e plek (onofficieel) is niet verkeerd man, goed werk! Toevallig trouwens dat ik die dame uit je team kendequote:Op maandag 28 april 2008 17:56 schreef Grumpey het volgende:
Ok, heb niet veel tijd, maar even kort verslag van de Bata van ons team
We zijn uiteindelijk 123e geworden, al moet er bij worden gezegd dat we zonder straftijd op ongeveer de 65e plek geeindigd zouden zijnheel goed dus
. We kregen straftijd omdat 1 renner te lang over de etappe deed, wat niet raar was aangezien de gehele startgroep (startgroep 6 op 2e etappe in de ochtend) verkeerd was gelopen en dus ook allemaal te laat zijn binnengekomen. Los daarvan hebben we het echt goed gedaan!
![]()
Asics heeft nog meegelopen, bedankt nog, en heeft een spectaculaire tijd neer gezet van 29:04 op 8,0 km, dus 16.5 km/h, 6e plek. Ik had zelf 2 etappes gelopen uiteindelijk, de 11,9 in de nachtploeg (enorm last van maagzuur, wel 47:00 en 15 km/h nog) en de 6,3 in de ochtend (3e plek). Het mooiste was dat alle organisatie gewoon perfect liep en dat de sfeer goed was!
Volgende project: Amsterdam - Praag - Amsterdam....
oftewel, het ergste moet nog komen
Het is dan ookquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef Asics-DS het volgende:
Het is hier verdacht stil zo rond de feestdagen
en dan roepen bij de EHBO.. maar dat zijn toch ook sportschoenenquote:Op dinsdag 29 april 2008 09:55 schreef Grumpey het volgende:
Psssst....even inside info hoor, maar die dame die je kende is toevallig ook nog mijn vriendin![]()
en de kleine lettertjes vind je onder de '[ sub ]-tags'
Over die voetballers, ik heb mensen zien hardlopen op sneakers
Klinkt als een leuk evenement!quote:De Vechtdal Marathon 2-daagse is een ideale voorbereiding op een najaarsmarathon of een uitdaging voor die lopers voor wie een hele marathon nog net teveel van het goede is. Je loopt in het weekend van 27 en 28 september in Ommen de afstand van 1 marathon in 2 dagen en over 3 wedstrijden. De eerste dag staat de Stentor Vechtdal halve marathon op het programma. Een wedstrijd die door het schitterende Overijsselse Vechtdal loopt. Start en finish zijn in het centrum van Ommen op de N340. Deze provinciale weg is die dag speciaal voor dit evenement afgesloten. Bij de finish kunt u zich ontspannen op een van de talrijke terrasjes, maar blijf niet te lang zitten, want op dag 2 begin je ’s ochtends met de pittige, 11,1 kilometer lange Besthmenerbergcross. Vervolgens mag je uitrusten voor de afsluitende 10 kilometer wedstrijd die voor een deel door het oude centrum van Ommen gaat.
Dit tweedaagse evenement begint een begrip te worden bij atletiekliefhebbers. Nergens anders in Nederland kun je binnen een tijdsbestek van 24 uur en verdeeld over drie wedstrijden de afstand van een marathon lopen. Wil je meedoen dan is opgave via voorinschrijving mogelijk.
Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doenquote:Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
en daar zit veel rust in ja, dat is maar goed ook, ook al lijkt
5 x 1 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
niet veel, het is een goed begin.
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleemquote:Op zondag 4 mei 2008 16:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doenDamn wat heb ik me in die eerste paar weken een keer of wat helemaal kapot gelopen omdat ik mezelf overschatte.
Bedenk trouwens ook dat het na de eerste paar weken alleen maar leuker wordt. Voor mij werd het pas echt leuk toen ik ruim 10km kon lopen. Dan gaat er een wereld aan leuke wedstrijden voor je open. Tussen de 10km en de halve marathon zijn zoveel leuke dingenquote:Op zondag 4 mei 2008 16:25 schreef borisz het volgende:
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleem.
Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.quote:Op zondag 4 mei 2008 14:38 schreef warrel het volgende:
Pfujww, het is vandaag eigenlijk te warm, maar ik heb weer gelopen
Alleen een vriend van me zei dat het slecht was om hardlopen (wat bij mij nog een soort van joggen is) af te wisselen met wandelen. Hij zei dat hardlopen met sprinten afwisselen beter is omdat je dan dezelfde spiergroepen gebruikt.
Maar ik vroeg me dan weer af waarom echt alle hardloopschema's hardlopen met wandelen combineren als het zo slecht is.. Wat is waar?!
Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:06 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.
Het nut van sprinten voor voor een duurloper is nihil. Van tempo's lopen (800 tot 1500 meter boven je duur tempo lopen) word je beresterk. Maar ivm blessures zou ik daar nog even mee wachten. Gewoon duurtrainingen doen en als je je goed genoeg voelt ga je wat snellere stukken inbouwen. Succes.
heej, dat klinkt precies zoals mijn methodequote:Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardigHeb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom
Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
Die doe ik ookquote:Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
Ik was vanmorgen begonnen met een beginnersschema.
Schema van 0 naar 20 minuten (matig snelle opbouw met 3 x trainen p/w) op hardloopschema.nl
en daar zit veel rust in ja, dat is maar goed ook, ook al lijkt
5 x 1 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
niet veel, het is een goed begin.
Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloopquote:Op maandag 5 mei 2008 16:02 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.
Schema's zijn overrated vind ik. Zorg gewoon dat je je aan de basisregels/adviezen houdt.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardigHeb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom
Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
Voornamelijk de 400m, maar op de 100m, 200 en de 800m kan ik ook aardig uit de voeten. Maar een 5km lukt me ook nog aardig, loop ik rond de 17-18min. Op een 400m is na 250-300m mijn loopstijl nou niet zo best.. maar dan slaat natuurlijk ook nog de verzuring er in.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:44 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloop.
Wat voor afstanden loop je trouwens? Ik vind de loopstijl van sprinters en korte afstand lopers altijd zo mooi. Als je dat vergelijkt met een lange afstand loper die z'n tempo's loopt is dat echt een wereld van verschil.![]()
jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekaptquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.
Iemand hier ervaringen mee?
quote:Op zondag 4 mei 2008 15:06 schreef FJD het volgende:
Belangrijkste reden voor het hardlopen-wandelen-hardlopen is dat je lijf niet gewend is om langer hard te lopen. Je benen kunnen de klappen van het hardlopen nog niet aan en daardoor moet je ze rust geven. Alle beginnersschema's gaan uit van dat principe, je kunt gewoon niet van 0 direct een half uur of een uur lang hardlopen.
Ja, ik zit ook een beetje te kijken naar wedstrijden waar ik aan mee kan doen. Dat is wel een leuk doelquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekaptMisschien even iets nieuws leuks verzinnen, een leuke bosloop ofzo over een maand of twee ofzo...dat helpt stuk beter
Ik heb de twee keer na een halve marathon ook schrikbarend weinig gelopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.
Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijdquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
Nee, ik ga ook voor de kortere afstanden. Ik wil me gaan richten op 15k. Dan is mn basis-conditie altijd goed genoeg om binnen een korte tijd (voorbereiding) een goede tijd neer te kunnen zetten bij een marathon. Scheelt een hoop tijd en ik vind het een stuk lopen om korte afstanden te lopenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijd
Da's echt zo'n typefout van iemand die alleen maar aan lopen denktquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef kepler het volgende:
en ik vind het een stuk lopen om korte afstanden te lopen
400m: 52.1 (wel in baan 6, dus was zelfs in het nadeel..)quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef Asics-DS het volgende:
@PieterBas: wat loop je voor tijden over de 400 en 800? Hoeveel trainen jullie op duurvermogen? Ik denk dat je het grootste deel van de wedstrijd toch anaeroob loopt, niet?
Ja, Nike Horloge online besteld en zelfs eerder dan de geplande datum binnen. Ging allemaal goed, track and trace nummer gekregen van UPS, waarin netjes stond dat het pakketje bij de buren was afgeleverd. Alleen customize dingen duren wel wat langer.quote:edit 2: iemand trouwens ervaring met bestellen via Nike.store?
ik, als loper bij team 032quote:Op maandag 12 mei 2008 15:22 schreef Grumpey het volgende:
Wie liep er trouwens mee in de roparun? De finish is op dit moment in Rotterdam aan de gangSucces/gefeliciteerd nog
quote:Huidige positie 533.6 km
Laatste melding 12-05-08 14:51:53
Positie laatste melding 533.6 km
Gem. snelheid 11.43 km/u
Huidige snelheid 11.09 km/u
Opgegeven snelheid 11.50 km/u
Starttijd 10-05-08 16:10:00
Prognose finishtijd 12-05-08 14:51:53
ja hoor.. Je kan doelen stellen met Nike+. Stel een doel op, en als je dat niet haalt moet je als tegenprestatie taart halenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:22 schreef Schroefdoppie het volgende:
En dan nog 1 vraagHeeft er iemand (met Nike+ Ipod) "overhaaltips" om iemand (ouders bijv.) over te halen, om de Nike + Ipod aan te schaffen (de ipod heb k al
)
Als je op sportgympen hardloopt en je kunt na het hardlopen bijna niet meer lopen v/d spierpijn en dat kun je morgenochtend ook niet dan is er maar 1 oplossing; hardloopschoenen kopen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:22 schreef Schroefdoppie het volgende:
De pijn zit ook nog es op een plek waar volgens m'n moeder je geen spierpijn bij kan krijgen, namelijk waar m'n voet in m'n been "overloopt" aan de bovenkantKan dit komen door slechte schoenen? Want ik wil zo snel mogelijk nieuwe schoenen maar moet m'n ouders wel eerst overhalen daarvoor
![]()
Hmm... als er bij mij thuis taart gegeten word is het taart die k zelf heb gebakkenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:25 schreef PieterBas het volgende:
[..]
ja hoor.. Je kan doelen stellen met Nike+. Stel een doel op, en als je dat niet haalt moet je als tegenprestatie taart halen
Ik kan nog wel lopen hoor, maar het is gewoon een beetje irritantquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je op sportgympen hardloopt en je kunt na het hardlopen bijna niet meer lopen v/d spierpijn en dat kun je morgenochtend ook niet dan is er maar 1 oplossing; hardloopschoenen kopen.
Je gaat inderdaad te hard vooruit. Met zo'n sprong is het doodnormaal dat je kuiten gaan protesterenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:10 schreef ShadyLane het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken Grumpey. Als je het zo stelt 'van 14 naar 44' dan klinkt het inderdaad wel ineens als nogal een toename.
Veel succesquote:Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.
Vandaag de grote dag.....En ja hoor, het is rot weer.
Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijnquote:Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.
Vandaag de grote dag.....En ja hoor, het is rot weer.
Het weer viel erg mee, maar een paar druppels gevoeld!quote:Op zondag 25 mei 2008 15:36 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijn. Positive thinking is the key
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.quote:
absoluut loop je verder dan je dacht, maar om nou te zeggen dat het de meest efficiente manier is om jezelf te trainen is dan weer het andere uiterste natuurlijkquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:26 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen en ben een beetje en chaoot, dus ik had niet echt een route gepland maar bedacht dat ik ' naar de duinen" ( vanuit centrum den haag) zou rennen.Want dar richting wassenaar hebben ze vast duinen.. ben uitiendelijk 2,5 uur bezig geweest en heb ze gevonden via duindigt en de golfbaan in wassenaar..!toen dachtik, ach ik ren wel door naar de boulevard ( van scheveningen dus). vandaag wel zere knieeen. Volgende keer toch maar even kijken wat een handige route geweest zou zij. DIt is pas de derde keer dit jaar dat ik een poging doe om te ' rennen/hobbelen' maar goed, dan maar meteen inschrijven voor de halve marathon, als dit lukt, moet dat ook kunnenduss.. niks schema's en opbouwen, gewoon muziek op en verdwalen! dan loop je verder dan je dacht!
Dit klinkt alsof er niets aan te doen isquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:58 schreef PieterBas het volgende:
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.
Probeer maar eens een simpele rekensom op te lossen of een telefoonnummer onthouden na een wedstrijd.
Maar meestal is die koppijn bij mij (na een wedstrijd of een zware training na een paar uur weg)
Ibuprofen is tegen ontstekingen en koorts en dergelijke. Daar wordt je hoofdpijn niet minder vanquote:Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof er niets aan te doen is
Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
Ik doe er ook niks aan, het is toch 1-2 uur of na een warme bad/douche over.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof er niets aan te doen is
Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
Dat moet dan meer de hitte en/of het vocht zijn, want ik ging altijd fitter de sauna (na 1,5 - 2 uur fitness) dan ik er uit kwam. Als je er last van blijft houden, moet je misschien maar langs een (sport)arts.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:18 schreef ShadyLane het volgende:
Nou mijn indruk is dat het een stuk beter werkt dan paracetamol, of het moet wel een HEEL sterk placebo-effect hebben
Dat van die zuurstofschuld trouwens, verklaart dat ook de hoofdpijn na saunabezoek? Anders moet het toch echt het vocht zijn, of hitte.
wil me wel graag inschrijven, maar weet niet of ik 't ga redden.. maar het is wel mijn droomquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:59 schreef PieterBas het volgende:
Al mensen die zich hebben in geschreven voor de Zevenheuvelen?
Ik heb me ingeschreven en hoop 1.02 te lopen.. Heb een weddenschap met mijn pa.. en die hoop ik van hem te winnen
Ze hebben nu ook een reis-tax.. als je met de auto komt.. moet je opeens meer gaan betalen..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:45 schreef annoh het volgende:
Hmm, iedereen zegt altijd dat de zevenheuvelen zo leuk is, misschien wil ik ook wel mee doen dit jaar. Het is een maand na de halve marathon dus dat zou moeten kunnen. Ik vind nijmegen alleen zo ver! @Faithy, ik zou me gewoon ischrijven hoor als je het zo graag wil. Het geeft je motivatie om het doel te halen, en als je het echt niet redt dan kun je je inschrijving altijd nog doorverkopen.
woon in Arnhemquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:46 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een reis-tax.. als je met de auto komt.. moet je opeens meer gaan betalen..
Ik heb me ingeschreven voor de zevenheuvelen vorige week. Het is in mijn ogen de leukste van de "grote lopen", daarnaast heb ik een gezellig iemand overgehaald ook te gaan. Mijn doel is onder het uur, mijn pr van 57 minuten zal ik waarschijnlijk niet halen dit keer.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:59 schreef PieterBas het volgende:
Al mensen die zich hebben in geschreven voor de Zevenheuvelen?
Ik heb me ingeschreven en hoop 1.02 te lopen.. Heb een weddenschap met mijn pa.. en die hoop ik van hem te winnen
Het is ergens in de herfst....als je nu al de CPC kan, dan gaat die zevenheuvelenloop zeker lukken! Misschien zelfs wel in een betere tijd dan je ooit gehoopt hadquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:48 schreef Faithy het volgende:
het zou zo een grote overwinning zijn om dát te redden
en het geeft me inderdaad wel een doel.. hoeft niet in een toptijd, als ik hem maar uitloop binnen de max. gestelde tijd
Je zou er maar achterlopenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:03 schreef kepler het volgende:
ok, dit is een smerige foto, vandaar ook achter een linkje....
http://www.linkognito.com/images/05-28-08/shit.gif
Als je moet, dan moet je![]()
![]()
daar had ik nog niet eens over nagedachtquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:10 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Je zou er maar achterlopen![]()
Aan de sponsoring te zien, moet dit in Zweden geweest zijn..
Inderdaad, het zal je maar gebeurenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:13 schreef kepler het volgende:
[..]
daar had ik nog niet eens over nagedacht![]()
Die mensen erachter kijken hem ook echt heeel raar aan
Zn eigen kop is niet minder raar.....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:13 schreef kepler het volgende:
[..]
daar had ik nog niet eens over nagedacht![]()
Die mensen erachter kijken hem ook echt heeel raar aan
Ook als je eerste ligt bij de marathon, en dat de enige manier is om je te kwalificeren voor de Olympische Spelen?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:41 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Zn eigen kop is niet minder raar.....![]()
Wel klote voor 'm. We hebben er allemaal wel eens last van gehad denk ik, alleen houden wij het wél binnen.....
Ik zou liever stoppen met lopen, dan dit.
gewoon een paar keer een korte afstand lopen, heb je daar geen last van dan kan je langzaam steeds verder gaan lopenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 08:35 schreef computergirl het volgende:
Ik heb nwe schoenen gekocht vorige week, en op advies van de fysio van anti-pronatie naar neutrale schoenen gegaan. Hebben jullie ervaring met het inlopen van nwe schoenen?
In een keer overstappen is niet verstandig toch?
Diarree is heeeel moeilijk binnen te houden hoor, zelfs als je niet aan het hardlopen bent (gelukkig is het al weer lang geleden dat ik een voedselvergiftiging hadquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:41 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Wel klote voor 'm. We hebben er allemaal wel eens last van gehad denk ik, alleen houden wij het wél binnen.....
Met een voedselvergiftiging toch gaan lopen is ook wel redelijk kansloos. Alle hoop op een beetje tijd is toch al weg en om je lichaam een duw geven als het toch al op de rand v/d afgrond staat is ook niet echt handig.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:25 schreef computergirl het volgende:
Diarree is heeeel moeilijk binnen te houden hoor, zelfs als je niet aan het hardlopen bent (gelukkig is het al weer lang geleden dat ik een voedselvergiftiging had)
Nee de laatste keer dat ik diarree had was het vanwege een voedselvergiftiging, toen lag ik voor pampus op mijn bed en was ik zeker niet aan het hardlopen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Met een voedselvergiftiging toch gaan lopen is ook wel redelijk kansloos. Alle hoop op een beetje tijd is toch al weg en om je lichaam een duw geven als het toch al op de rand v/d afgrond staat is ook niet echt handig.
Bekijk het van de andere kant: wat moet er voor jou tegenover staan om 'en pleine public' (inclusief camera's en fototoestellen van de pers) je broek vol te laten lopen? Als je al eerste loopt moet je je realiseren dat je de boeken in gaat als de Olympisch kampioen met de 'bruine benen'quote:Op zaterdag 31 mei 2008 08:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Ook als je eerste ligt bij de marathon, en dat de enige manier is om je te kwalificeren voor de Olympische Spelen?
Ik verzin maar wat hoor. Ik zou het zelf ook niet weten op zo'n moment
He's spoiling all the funquote:Op maandag 2 juni 2008 18:53 schreef ShadyLane het volgende:
Godzijdank, iemand die het niet over diarree heeft
Ik ga zaterdag hier meedoen. In oktober wil ik onder de 50 min. kunnen, maar ik mag nu al blij zijn als ik onder de 55 blijf. Maar het is ook nog geen oktober
Da's een mooi rijtje wat jij hebt staan, met de Dam tot Dam, Zevenheuvelen en dan Egmond
7 heuvelen was mijn eerste echte wedstrijd vorig jaar. Ging allemaal super makkelijk, dus dacht de halve ook wel "eventjes" te kunnen doen. Ging iets minder dan gehoopt, dan is die laatste 6,1 km veel... heeel erg veel!!quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
1/2 marathonik ben al blij als ik levend de Zeven Heuvelen ga doorkomen
![]()
Het verschil tussen je streeftijd en je opgegeven tijd valt nog mee. Waarschijnlijk sta je met beide tijden in het blauwe vak (eerste vak na de wedstrijdlopers), maar ik vind het jammer dat er lopers zijn die deze tactiek toepassen. Bij jou is het verschil niet zo groot maar er zijn ook lopers die 60 minuten opgeven terwijl ze van te voren weten dat ze er 80 minuten over gaan doen. Slechte zaak.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:48 schreef jde_kok het volgende:
Ook ingeschreven voor de zevenheuvelen. Blijft altijd een mooie wedstrijd. Heb een tijd van 1:02 opgegeven om zo wat verder naar voren te staan. PR staat sinds 2 weken op 1:05:55, dus hoop zoiets te lopen.
Wat je vorig jaar liep zegt ook niet alles natuurlijk. Om de reden die je zelf al aangeeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:57 schreef ShadyLane het volgende:
Klopt, dat komt volgens mij veel voor. Begrijpelijk, want het is de laatste jaren ECHT druk op het parcours en verder voorin kun je nu eenmaal toch wat lekkerder doorlopen. Maar als iedereen gaat staan in een vak waar hij niets te zoeken heeft, gaat het hele systeem naar de haaien.
Ze zouden misschien bij mensen die al eerder mee hebben gedaan gewoon moeten indelen op basis van de vorig jaar gelopen tijd. Het kan natuurlijk wel zijn dat iemand harder is gaan trainen en ineens veel sneller is, maar bij de meeste mensen blijft dat verschil toch wel binnen een marge van tien minuten.
Zelf starten in het startvak van 2:15, zelf een tijd van 1:45 lopen en halverwege al mensen inhalen die uit het 1:30-1:45 startvak komenquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:49 schreef Koen_74 het volgende:
Bij jou is het verschil niet zo groot maar er zijn ook lopers die 60 minuten opgeven terwijl ze van te voren weten dat ze er 80 minuten over gaan doen. Slechte zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |