abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:17:14 #51
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58010395
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 21:14 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik heb startnummer 929

Laatste weerbericht is idd gunstig, alleen in de middag kans op een bui.

Veel succes!
haha, lage nummers allemaal. Jij ook veel succes
The line is a dot to you!
pi_58017549
Succes mannen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 13 april 2008 @ 13:15:22 #53
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58019463
Ze hebben in ieder geval lekker weer. Beter dan in Londen, waar het stort van de regen :S
I'm just a girl in the world.
  zondag 13 april 2008 @ 15:24:41 #54
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58021225
omg, zo'n marathon is echt ver

Uitgelopen in 3:27 ongeveer Nu ben ik echt kapot

Grumpey was ik bij de 25 ofzo al kwijt (hij liep sneller), ik ben benieuwd welke tijd hij gelopen heeft
pi_58021861
Ha, gefeliciteerd! Het uitgebreide verslag komt wel als je weer bent bijgekomen, neem ik aan?
  zondag 13 april 2008 @ 16:22:32 #56
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58021919
Super dat het gelukt is!! Nu genieten van het welverdiende uitrusten! Ik ben ook benieuwd naar het uitgebreide verslag met hoog- en dieptepunten, maar dat komt wel
pi_58022919
Gefeliciteerd met het finishen. Heb jullie denk wel zien finishen, ongeveer 1,5 uur op de Coolsingel gestaan.. En wat een tijd had de winnaar

en waarschijnlijk ben ik geflitst op de terugweg
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 13 april 2008 @ 17:11:55 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58023118
uitgebreid verslag volgt vanavond of morgen wel

@PieterBas, ik kwam echt 20 mtr achter Leontine van Moorsel over de finish, dus misschien dat je die wel gezien hebt Ik liep daar dus vlak achter met een lichtblauw shirt
pi_58026146
quote:
Op zondag 13 april 2008 17:11 schreef kepler het volgende:
uitgebreid verslag volgt vanavond of morgen wel

@PieterBas, ik kwam echt 20 mtr achter Leontine van Moorsel over de finish, dus misschien dat je die wel gezien hebt Ik liep daar dus vlak achter met een lichtblauw shirt
Dan heb ik je zien finishen.

Een prachtig moment was dat een man 10-20 meter voor de finish kramp kreeg en door het applause van het publiek weer de kracht kreeg om door te lopen/wandelen/strompelen
  zondag 13 april 2008 @ 20:35:19 #60
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58027894
Wat een takke eind is zo'n marathon zeg ....echt, en ook veel te snel van start gegaan voor mijn gevoel, maar achteraf heeft dat wel bijgedragen aan een supertijd
Ik kwam dan net voor Leontien van Moorsel binnen, zo ver liep ik niet voor je hoor...Was wel handig om met je samen te lopen, dat zweept wel op en we hebben behoorlijk constant gelopen moet ik zeggen

Omdat ik op vakantie ga volgt hier even snel een klein verslagje: Het begon met ontmoeting met Kepler op centraal, wat voor de verandering eens helemaal goed ging , en daarna ruim op tijd in het startvak. Nog bedankt voor sms annoh overigens! Daar nog even gepraat met misschien wel de slechtst voorbereide jongen van de hele marathon op zijn versleten hockeyschoentjes en zijn 6 weken training en het doel 3 uur te lopen (heb net gekeken, zijn eindtijd is uiteindelijk 3:50 ). En dan de start. De start ging vrij soepel (weinig echte drukte door de enorm brede weg) en ondanks wat snelheidverlies daardoor al snel op schema voor 3:30. Omdat we lekker wat energie hadden zijn we daarna vrij constant (op de seconde ) doorgelopen en op gegeven moment zaten we op schema 3:15. De 2e keer Erasmusbrug was een keerpunt, het werd zwaarder. Kepler ging wat minderen in snelheid (en ik zelf ook) en het stuk tussen 27-33 kilometer heb ik echt kapot gezeten. Jemig, dat stuk is zo nutteloos --> je komt niet echt dichter bij finish voor je gevoel maar je benen zien wel enorm af op dat moment. Daarna komt het gedeelte van het kralingse bos, schaduw en lekker asfalt, relaxte bomen langs kant van de weg (bomen tellen helpt om tijd te verdrijven ) en daarna was ik zo dicht bij dat je gewoon doorloopt. Mijn benen voelden als baksteen, had geen blessure gelukkig, maar dat gevoel van totale verzuring en dan toch door moeten lopen. De finish was geweldig, maar geen eindsprint meer mogelijk, en zodra je stilstaat kom je er pas achter hoe enorm je spieren niet meer willen

Was leuk, even paar weken rust nu, maar supergevoel nu

Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 24:31 (24:31)
10 kilometer 47:15 (22:44)
15 kilometer 1:09:59 (22:44)
20 kilometer 1:32:44 (22:45)
Halve marathon 1:38:00
25 kilometer 1:56:00 (23:16)
30 kilometer 2:19:35 (23:35)
35 kilometer 2:44:35 (25:00)
40 kilometer 3:11:21 (26:46)
42 kilometer 3:23:17

pi_58029491
Gefeliciteerd Kepler en Grumpey, erg mooie tijden! Ik ben zelf na 3 uur net na het 27 km punt (de tunnel onder coolsingel) uitgestapt, de 3 weken niet lopen hebben mijn conditie en vorm geen goed gedaan. Kwam geen moment in me ritme en het was vooral werken ipv lekker lopen. Had ook behoorlijk last van de warmte (ook al liep ik in korte broek en t-shirt) en voelde me na 16 km al alles behalve goed. Voor het 20 km punt moest ik al ff stukje wandelen om op adem te komen maar de spieren blijven branden.. Bij het halve marathon punt zat ik 10 minuten boven me halve marathon tijd van Utrecht terwijl ik die rustig uitliep vanwege m'n enkel (waar ik vandaag juist geen last van had). Had vooraf al besloten dat ik rond de 25/ 27 km zou kijken hoe het ging en of ik dan het rondje door het bos nog zou doen, wist dat het wandelen zou worden als ik dat zou doen en ik wil een marathon hardlopen niet wandelen dus besloten te stoppen. Ben tussen 25 en 27 km wel 3 keer van mening veranderd

Wel een geweldige sfeer in Rotterdam, de start met Lee Towers en heel veel publiek onderweg. Toen ik gestopt was ben ik ff langs de finish gelopen (rond 3:15 was dat) en moet een kick geweest zijn zo te finishen. Vond het ook goed dat dat bij de kleedruimte de medische dienst mensen opvingen en aan iedere loper vroeg hoe het ging en dat was niet zo goed bij sommige. Ze vonden dat ik nog redelijk de pas er in had, tja wat wil je als je tussen mensen loopt die de marathon onder de 3:15 hebben gelopen

Denk dat ik me nu maar ga richten op de marathon van Amsterdam op 19 oktober, alle tijd om daar goed op voor te bereiden.
pi_58029686
Jouw tijd komt nog, en 19 okt lijkt me een mooie datum daarvoor

Grumpey, kepler, super! Gefeliciteerd!
  zondag 13 april 2008 @ 22:51:35 #63
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58031944
Mooie verhalen mannen! Wat een stoere beslissing om uit te stappen trouwens, jammer, maar in Amsterdam beter... Ik kreeg vandaag ook echt weer allemaal wilde plannen om volgend jaar ook een marathon te lopen. Aan de ene kant denk ik: ja al die mensen kunnen het toch ook! Aan de andere kant ond ik de halve marathon al zo'n teringeind dat ik me bij de marathon allemaal niets voor kan stellen. Ik kan me dat punt van na 28km goed voorstellen, mooie beschrijving. Ik ga eerst maar eens steady naar een mooie halve marathon tijd toe trainen (ook 19 okt) en dan zie ik wel weer verder.
  maandag 14 april 2008 @ 11:19:42 #64
180572 Zotheid
De lof der
pi_58039425
Ook ik was gisteren in Rotterdam. Niet om te lopen, maar om voor de organisatie te werken.
Stond in de doelen om voor de vips (o.a. de Fortis running ambassadors) van sapjes en pasta te voorzien. Wat een geweldige sfeer zeg. Weinig gewerkt en veel met de hardlopers gepraat. Ik weet nu zeker (als ik geen blessures krijg ) dat ik volgend jaar ook mee doen.
Toch ging ik met een dubbel gevoel naar huis. Ipv te werken had ik liever aan de start gestaan, al was het maar van de 10 kilometer..

En echt super tijden gelopen gelopen inderdaad. Als ik volgend jaar mee doe hoop ik dat jullie er ook zijn om mij een beetje op te fokken, misschien dat het dan nog wat gaat worden.

En 2:05:50.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_58040937
Die 2:05:50 was echt heel hard. Als toeschouwer lekker van het weer genoten en volgend jaar eens kijken of ik de business run of de 5km.

Mijn vader had de marathon ook gelopen, maar was vrijdag en zaterdag ziek. Hij liep nog 3:54:15, maar zei als hij gewoon fit was 3:45 had gelopen.
  maandag 14 april 2008 @ 12:59:19 #66
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58041364
Mooi gelopen mannen. Gefeliciteerd . Vandaag weer volle bak trainen? Hoe zit het met de spierpijn/stijfheid? Tel voor de grap je rusthartslag eens.

Mouzzer: jammer dat je moest uitstappen. Gaat altijd met pijn in het hart zoiets. Later krijg je er altijd spijt van, maar als het echt niet kon dan heb je er alleen maar goed aangedaan.
  maandag 14 april 2008 @ 18:16:34 #67
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58047000
amai, die spierpijn Misschien dat ik zo nog een lichte volleybal-training ga doen, maar ik ben bang dat ik snel ga afhaken

Hier mijn verslag:

Ik had echt een hele onrustige nacht met hoofdpijn en vreemde dromen (bv dat ik flauwviel tijdens de marathon, of dat ik veel te laat bij de start aankwam...). Maar 's ochtends was alles prima en een goed ontbijt gehad. Daarna Grumpey ontmoet bij het station en richting het startvak gaan lopen. Het was gezellig in het startvak, voornamelijk omdat iedereen hetzelfde doel had.

De start ging inderdaad prima en we waren binnen twee minuten over de start. Daarna gelijk een redelijk tempo kunnen lopen en totaan de halve marathon ging het echt prima. Ook totaan de 25 km ging het ook prima, maar de 2e keer Erasmusbrug was iets teveel Vlak daarna liet ik Grumpey lopen en ook ik kreeg het tussen de 25 en de 32 km echt heel zwaar. Paar keer op het punt gestaan om te gaan lopen, maar gewoon doorgezet (mede door het publiek). Rond de 30 stonden ook veel vrienden van mij (met harde muziek ) en ze riepen mijn naam ook om toen ik er langs kwam, dat was wel een leuke opkikker. Toch duurde het nog een paar km voordat mn dip over was, daarna had ik alleen maar zware benen.

Vreemde is dat ik pas op de laatste 10 km de meeste tijd ben verloren, ik had het gevoel dat ik tussen de 25 en 30 echt extreem langzaam liep Blijkbaar was het alleen geestelijk, en waren mn spieren echt leeg de laatste 10 km

Aan het einde had ik een beetje dubbel gevoel: ik was blij dat ik hem had uitgelopen, maar was niet tevreden. Die dip rond de 25k had ik echt niet verwacht, want ik had geen problemen tijdens mn training van 30k. Laatste 10 km ben ik ook alleen maar ingehaald Niet echt goed voor je gevoel op dat moment.

Maar nu een dag later ben ik echt heel tevreden met de marathon. Het was de eerste keer en wat met meer training (laatste weken niet optimaal kunnen trainen) moet het stukken beter gaan (plus het feit dat het veel warmer was dan ik gewend was met trainen). De sfeer tijdens het lopen was echt fantastisch trouwens Dat laatste stuk op de Coolsingel was alles waard uiteindelijk

Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 24:31 (24:31)
10 kilometer 47:17 (22:46)
15 kilometer 1:09:59 (22:42)
20 kilometer 1:32:44 (22:45)
Halve marathon 1:38:01
25 kilometer 1:56:00 (23:16)
30 kilometer 2:20:57 (24:57)
35 kilometer 2:48:19 (27:22)
40 kilometer 3:15:53 (27:34)
  maandag 14 april 2008 @ 19:37:31 #68
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58048714
Leuk! Volgend jaar weer dus? Veel mensen zeggen: ik wil 1 keer een marathon lopen, maar ik kan me echt voorstellen dat je na 1 keer ook weer je tijd wil verbeteren
  maandag 14 april 2008 @ 19:55:30 #69
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58049280
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:37 schreef annoh het volgende:
Leuk! Volgend jaar weer dus? Veel mensen zeggen: ik wil 1 keer een marathon lopen, maar ik kan me echt voorstellen dat je na 1 keer ook weer je tijd wil verbeteren
Gisteren dacht ik dat ik nooit meer een marathon zou lopen, maar nu denk ik daar wel anders over Het plan nu is om elk jaar een marathon in een andere stad te lopen
pi_58049902
Hmm...ik heb erg last van mijn kuit nu...
Van het hardlopen van gisteren...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_58056994
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:59 schreef Asics-DS het volgende:
Mouzzer: jammer dat je moest uitstappen. Gaat altijd met pijn in het hart zoiets. Later krijg je er altijd spijt van, maar als het echt niet kon dan heb je er alleen maar goed aangedaan.
Vanmiddag bij het lezen van wat verhalen had ik wel ff van had ik echt moeten stoppen maar weet dat de tank echt leeg was en liep daar al zo'n 7 km aan te denken. Het ging zo veel slechter dan in m'n laatste lange training. Laatste 2 km voor ik stopte waren wonderlijk, je pakt alles aan als motivatie het publiek, de muziek op de ipod of een bekertje extran wat weer een stukje energie en motivatie geeft en denkt het kan wel. Maar na paar honderd meter voel je weer die verzuurde benen en dan ook nog die erasmusbrug nog weer over besef je dat het echt niet veel verder gaat. Ik zou misschien spijt hebben als ik nog minder dan 10km te gaan had en dan was gestopt maar met een beetje pijn in het hart (en een enorme koppijn) ging het wel. Ik kom zeker terug naar Roterdam om hem een uit te lopen.
  maandag 14 april 2008 @ 23:40:47 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58057210
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:30 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Vanmiddag bij het lezen van wat verhalen had ik wel ff van had ik echt moeten stoppen maar weet dat de tank echt leeg was en liep daar al zo'n 7 km aan te denken. Het ging zo veel slechter dan in m'n laatste lange training. Laatste 2 km voor ik stopte waren wonderlijk, je pakt alles aan als motivatie het publiek, de muziek op de ipod of een bekertje extran wat weer een stukje energie en motivatie geeft en denkt het kan wel. Maar na paar honderd meter voel je weer die verzuurde benen en dan ook nog die erasmusbrug nog weer over besef je dat het echt niet veel verder gaat. Ik zou misschien spijt hebben als ik nog minder dan 10km te gaan had en dan was gestopt maar met een beetje pijn in het hart (en een enorme koppijn) ging het wel. Ik kom zeker terug naar Roterdam om hem een uit te lopen.
Lijkt me echt een moeilijke beslissing... Gewoon rustig aan gaan trainen voor die van Amsterdam
  maandag 14 april 2008 @ 23:53:50 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58057469
edit: verkeerde topic
pi_58075533
Even tussen het marathongeweld van onze topictoppers door een anekdote over een loopster die wat langzamer gaat: op mijn rondje ben ik nu al een paar keer, verspreid over een vrij lange periode, een piepklein, behoorlijk dik, donker zigeuner-achtig vrouwtje van een jaar of 45 a 50 tegengekomen, in haar eentje, niet al te hard maar wel dapper hardlopend.

Ik vind het echt prachtig telkens als ik haar zie: zoveel mensen nemen het besluit om te gaan hardlopen en kappen er binnen een maand alweer mee. Deze dame niet. Deze dame houdt vol
pi_58075655
(het zou weleens kunnen dat iemand anders vertederd over mij hetzelfde denkt telkens als ik weer dapper voorbij kom sjokken)

De Bata gaat door voor ons team, trouwens, hoorde ik vandaag, maar er is nog altijd niet bekend welke afstand ik dien te lopen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:21:02 #76
197786 Asics-DS
pi_58076196
Ik kom elke dag tijdens training ook enorm veel lopers tegen. Ze zijn niet te tellen op.. naja 10 handen. En ze komen alle soorten en maten. Van krasse knarren in de meest debiele trainingspakken, tot groepjes (!) vrouwen met mp3-spelers (één of ander trainingsprogramma erop ofzo). Het valt me op dat ik niet zo gek vaak een echte wedstrijdloper tegenkom. Dat is blijkbaar lang niet zo populair als het trimlopen. Maar zoals jij ook al zegt, ik vind goed dat mensen 't doen. Gewoon volhouden, het wordt steeds leuker en het gaat steeds beter.

Ik heb gister ook weer eens de loopschoenen aangedaan, maar ik heb echt vierkante benen gekregen van al dat fietsen. Soepel lopen is er niet meer bij en mn benen geven me maar weinig loopsnelheid . Mn hart klopte lekker rustig door, mn ademhaling was heel rustig, maar die benen..... Vandaag maar weer gefietst na dat (toch nog 90 minuten durende) fiasco .

(stiekem vond ik t toch wel weer errug leuk)
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:46:06 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58076825
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:21 schreef Asics-DS het volgende:
Ik kom elke dag tijdens training ook enorm veel lopers tegen. Ze zijn niet te tellen op.. naja 10 handen. En ze komen alle soorten en maten. Van krasse knarren in de meest debiele trainingspakken, tot groepjes (!) vrouwen met mp3-spelers (één of ander trainingsprogramma erop ofzo). Het valt me op dat ik niet zo gek vaak een echte wedstrijdloper tegenkom. Dat is blijkbaar lang niet zo populair als het trimlopen. Maar zoals jij ook al zegt, ik vind goed dat mensen 't doen. Gewoon volhouden, het wordt steeds leuker en het gaat steeds beter.

Ik heb gister ook weer eens de loopschoenen aangedaan, maar ik heb echt vierkante benen gekregen van al dat fietsen. Soepel lopen is er niet meer bij en mn benen geven me maar weinig loopsnelheid . Mn hart klopte lekker rustig door, mn ademhaling was heel rustig, maar die benen..... Vandaag maar weer gefietst na dat (toch nog 90 minuten durende) fiasco .

(stiekem vond ik t toch wel weer errug leuk)
mij zou je ook niet herkennen als wedstrijdloper met mn 'normale' kleren aan Alhoewel ik ook niet echt een echte wedstrijdloper ben natuurlijk.

Tijdens het hardlopen kom ik niet zo heel veel hardlopers tegen, maar dat is vooral omdat ik op de meest vreemde tijden train. Als ik ze tegenkom is het inderdaad van alles wat: hele langzame huisvrouwen tot supersnelle wedstrijdlopers die me keihard voorbij komen

Ik heb trouwens een partij spierpijn na die marathon Niet normaal meer Ik kom de trap niet eens normaal af
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:48:41 #78
180572 Zotheid
De lof der
pi_58076906
Ik kom helaas ook vrij weinig lopers tegen die op hetzelfde niveau lopen. Erg jammer, ik hou wel van een instant wedstrijd op z'n tijd. En met de fietsers waarmee ik dat soms doe leg ik het sowieso af.

Als iedereen zijn aankomende wedstrijden en eventuele tips neer kan zetten wil ik ik van de week wel even een nieuwe openingspost in elkaar zetten.

Mijn aankomende wedstrijden zijn:

Dam tot Damloop (21 sep 08):
10 mijl:
- Zotheid (1:14:59)

ING Amsterdam Marathon (19 okt 08):
Halve Marathon:
- Zotheid (1:39:59)
[..]
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:11:38 #79
197786 Asics-DS
pi_58077540
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:46 schreef kepler het volgende:

[..]

mij zou je ook niet herkennen als wedstrijdloper met mn 'normale' kleren aan Alhoewel ik ook niet echt een echte wedstrijdloper ben natuurlijk.

Tijdens het hardlopen kom ik niet zo heel veel hardlopers tegen, maar dat is vooral omdat ik op de meest vreemde tijden train. Als ik ze tegenkom is het inderdaad van alles wat: hele langzame huisvrouwen tot supersnelle wedstrijdlopers die me keihard voorbij komen

Ik heb trouwens een partij spierpijn na die marathon Niet normaal meer Ik kom de trap niet eens normaal af
Daar is toch zo'n youtube filmpje van? The day after the marathon o.i.d.? Na zo'n 48 uur schijnt de spierpijn op zn ergst te zijn, dus je zal m goed hebben zitten nu Maar nogmaals, respect hoor!
pi_58077732
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:48 schreef Zotheid het volgende:
Als iedereen zijn aankomende wedstrijden en eventuele tips neer kan zetten wil ik ik van de week wel even een nieuwe openingspost in elkaar zetten.
Leuk Zijn die tijden pr's of streeftijden of is dat bij jou hetzelfde? (bij mij niet altijd, hangt af van hoe ik mijn vorm inschat)
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:32:14 #81
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58078064
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:11 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Daar is toch zo'n youtube filmpje van? The day after the marathon o.i.d.? Na zo'n 48 uur schijnt de spierpijn op zn ergst te zijn, dus je zal m goed hebben zitten nu Maar nogmaals, respect hoor!
haha inderdaad:

Zo voel ik me nu dus ook Trappen aflopen is dus bijna onmogelijk Mooie is dat als je het snel doet dat je er dus weinig last van hebt
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:33:40 #82
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58078098
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:48 schreef Zotheid het volgende:
Ik kom helaas ook vrij weinig lopers tegen die op hetzelfde niveau lopen. Erg jammer, ik hou wel van een instant wedstrijd op z'n tijd. En met de fietsers waarmee ik dat soms doe leg ik het sowieso af.

Mijn aankomende wedstrijden zijn:

Dam tot Damloop (21 sep 08):
10 mijl:
- Zotheid (1:14:59)

ING Amsterdam Marathon (19 okt 08):
Halve Marathon:
- Zotheid (1:39:59)
Tot hoe lang kan je je inschrijven voor de Amsterdam Marathon? Als het goed is studeer ik af in augustus en heb ik tijd genoeg om te trainen. Maar mocht dat uitlopen dan doe ik het liefste niet mee
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:35:57 #83
180572 Zotheid
De lof der
pi_58078163
Zo zijn de tijden die ik tijdens de aanmelding heb ikgevuld en waar ik dus op zal worden ingedeeld. Ik heb onvoldoende ervaring om een goede streeftijd te kunnen neerzetten.Tijdens de CPC heb ik 1:45:50 gelopen (wat dus ook gelijk mijn pr is (die ik dus met 6 minuten probeer te verlagen )).
Voor de eindtijd van de 10 mijl heb ik gekeken naar mijn andere wedstrijd, de circuitrun, waar ik 52:01 over 12 kilometer deed.
Een beetje wilde streeftijden dus.
[..]
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:39:57 #84
180572 Zotheid
De lof der
pi_58078278
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef kepler het volgende:

[..]

Tot hoe lang kan je je inschrijven voor de Amsterdam Marathon? Als het goed is studeer ik af in augustus en heb ik tijd genoeg om te trainen. Maar mocht dat uitlopen dan doe ik het liefste niet mee
Online inschrijven is mogelijk van 11 januari tot en met 28 september 2008 of eerder bij het bereiken van de deelnemerslimiet (15.000 marathon, 12.500 Mizuno halve marathon en 4.500 Echo 7,5 km-loop).

Mocht de inschrijving nog niet vol zijn heb je dus nog ruim de tijd om je in te schrijven. Dan ga je zeker voor de hele marathon?
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om lekker voor de halve te gaan en daar een leuke tijd op neer te zetten en volgend jaar in Rotterdam (en eventueel ook Amsterdam) te starten.
[..]
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:42:45 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58078344
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:39 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Online inschrijven is mogelijk van 11 januari tot en met 28 september 2008 of eerder bij het bereiken van de deelnemerslimiet (15.000 marathon, 12.500 Mizuno halve marathon en 4.500 Echo 7,5 km-loop).

Mocht de inschrijving nog niet vol zijn heb je dus nog ruim de tijd om je in te schrijven. Dan ga je zeker voor de hele marathon?
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om lekker voor de halve te gaan en daar een leuke tijd op neer te zetten en volgend jaar in Rotterdam (en eventueel ook Amsterdam) te starten.
Ja, ik zit er nu wel over te denken om de hele te lopen Ik ben toch niet helemaal tevreden over de marathon van Rotterdam. Maar ik kan altijd nog op het laatste moment beslissen dus
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:49:35 #86
180572 Zotheid
De lof der
pi_58078511
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:42 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, ik zit er nu wel over te denken om de hele te lopen Ik ben toch niet helemaal tevreden over de marathon van Rotterdam. Maar ik kan altijd nog op het laatste moment beslissen dus
Groot gelijk heb je. Het liefst zou ik in Amsterdam ook de hele lopen maar ik denk dat dat niet erg verstandig is. Volgend jaar ben ik van de partij.
[..]
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:50:51 #87
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58078540
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Groot gelijk heb je. Het liefst zou ik in Amsterdam ook de hele lopen maar ik denk dat dat niet erg verstandig is. Volgend jaar ben ik van de partij.
Dan ga ik hard doorwerken aan mn afstuderen, en rustig door blijven gaan met hardlopen
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:57:57 #88
180572 Zotheid
De lof der
pi_58078692
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Dan ga ik hard doorwerken aan mn afstuderen, en rustig door blijven gaan met hardlopen
Hehe erg slim.
Overigens zou ik het wel erg fijn vinden als ik rond die tijd iemand heb die ongeveer op hetzelfde niveau zit. Tijdens de CPC liep ik bijna de hele wedstrijd samen met een meisje waarmee we echt een groot gedeelte van de mensenmassa hebben ingehaald en is voor mij echt een steun geweest.
Dat wil ik in Amsterdam zeker weer.
[..]
pi_58080892
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:
Het liefst zou ik in Amsterdam ook de hele lopen maar ik denk dat dat niet erg verstandig is.
Hoezo niet

In een half jaar kun je de halve marathon lopen dus met een extra half jaar moet je zeker kunnen doorstomen naar de hele
pi_58085727
Misschien dat het inderdaad ook meer te maken heeft met de tijd die ik zou kunnen lopen op de hele. Ik ben bang dat ik een niet al te goede tijd zal lopen.
Het stomme is eigenlijk dat ik me al ingeschreven heb voor de halve, zondag zat ik ook al erg te twijfelen om al dan niet de hele te lopen. Iemand enig idee of ik dat nog zou kunnen veranderen?
[..]
pi_58085867
Hoevaak trainen jullie eigenlijk?

ik zo'n 2x per week 5-6 km, en dan nog 1keer een voetbal wedstrijd. Wil dit eigenlijk opvoeren naar 3-4 keer per week 6-10 km, zeker nu voetbal een beetje afloopt...
Love is in the air!
  woensdag 16 april 2008 @ 18:13:08 #92
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58092639
Dat filmpje

Die spierpijn is echt afschuwelijk, je komt geen trap meer op, en als je hem wel op bent, dan kom je hem nog veel moeilijker weer af

Groeten van vakantie trouwens, kan ik nu wel gebruiken!
pi_58092964
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:32 schreef kepler het volgende:

[..]

haha inderdaad:

Zo voel ik me nu dus ook Trappen aflopen is dus bijna onmogelijk Mooie is dat als je het snel doet dat je er dus weinig last van hebt
Me pa ging maandag fietsen naar zijn werk.. das mooi, kon ik met de auto. Hij had ook namelijk mijn fiets nodig
  woensdag 16 april 2008 @ 19:08:18 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58093745
Spierpijn is nu gelukkig bijna weer over, maar gisteren was de ergste spierpijn die ik ooit heb gehad

Morgen ofzo maar eens kijken of ik een klein rondje kan rennen
pi_58095717
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:28 schreef Landgeld het volgende:
Hoevaak trainen jullie eigenlijk?

ik zo'n 2x per week 5-6 km, en dan nog 1keer een voetbal wedstrijd. Wil dit eigenlijk opvoeren naar 3-4 keer per week 6-10 km, zeker nu voetbal een beetje afloopt...
Ligt eraan wat je doel is natuurlijk maar op halve marathon niveau was het voor mij 1x interval van een uurtje, 1x duurloop van een uurtje en in het weekend een duurloop van anderhalf/twee uur. Dat dan tegen 12km/u (wat mijn snelheid was).

Je kunt overigens op hardloopschema.nl een schema maken waarmee je naar een evenement toewerkt.
  woensdag 16 april 2008 @ 21:02:26 #96
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58096857
Ik kom er net achter dat mijn (momenteel) favoriete schrijver een boek heeft geschreven over hardlopen, Haruki murakami!
quote:
Beschrijving:
In 1982, having sold his jazz bar to devote himself to writing, Murakami began running to keep fit. A year later, he'd completed a solo course from Athens to Marathon, and now, after dozens of such races, not to mention triathlons and a slew of critically acclaimed books, he reflects upon the influence the sport has had on his life and on his writing. Equal parts training log, travelogue, and reminiscence, this revealing memoir covers his four-month preparation for the 2005 New York City Marathon and settings ranging from Tokyo's Jingu Gaien gardens, where he once shared the course with an Olympian, to the Charles River in Boston among young women who outpace him.Through this marvellous lens of sport emerges a cornucopia of memories and insights: the eureka moment when he decided to become a writer, his greatest triumphs and disappointments, his passion for vintage LPs, and the experience, after fifty, of seeing his race times improve and then fall back.
By turns funny and sobering, playful and philosophical, "What I Talk About When I Talk About Running" is rich and revelatory, both for fans of this masterful yet guardedly private writer and for the exploding population of athletes who find similar satisfaction in distance running.
Jippy!

What I talk about when I talk about running, verschijnt 1 juli 2008
pi_58105054
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:13 schreef Grumpey het volgende:
Dat filmpje

Die spierpijn is echt afschuwelijk, je komt geen trap meer op, en als je hem wel op bent, dan kom je hem nog veel moeilijker weer af

Ik heb dat direct na de halve marathon gehad. Moest ik in Schiedam nog met de trein, bah wat haat ik die trappen!

Hier weer lekker aan 't lopen. Merk wel dat m'n conditie waardeloos is en dat m'n longen nog flink piepen. Maar een beetje voorzichtig doen dus. Beetje intervallen op de baan en dan rustig naar huis joggen. Heb nu toch geen haast om naar een evenement toe te werken.

Het is nu echt heerlijk hardloopweer trouwens.
Sweet and innocent...
pi_58143135
ik wil me hier ook even (aan) melden

hardlopen, tof!

Ik loop nu sinds januari 2008. Ben begonnen met Evy deel 1, van 0 tot 5km.
Deze lessen heb ik afgesloten met de 5km op de City Pier City loop op 15 maart. Had hier een tijd van 00:30:50 .

Inmiddels train ik met Evy door tot de 10km en volg ik hardlooplessen bij het Universitair Sportcentrum in Nijmegen sinds gisteren .

Professionele begeleiding leidt ook tot professionele spierpijn mèn, wat een pijn na wat oefeningen maar wel veel geleerd, en hoop dat ik er nog veel bij ga leren

Mijn doel is de Zeven Heuvelen Loop in November dit jaar niet met een top tijd, maar wel 'uitlopen'.

hallo!
Ja doei.
pi_58144461
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn doel is de Zeven Heuvelen Loop in November dit jaar niet met een top tijd, maar wel 'uitlopen'.
Da's een mooi doel, de mooiste loop van het jaar
Er is in Nijmegen elk jaar ook een Zevenheuvelenclinic van Cifla, daar kun je met een groepje (op verschillende niveau's) trainen op dinsdagavond en/of zondagochtend, dat stimuleert enorm! Ik geloof dat er ook nog wel andere aanbieders van zulke trajecten zijn, wellicht ook in Arnhem.
pi_58158116
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:

Professionele begeleiding leidt ook tot professionele spierpijn mèn, wat een pijn na wat oefeningen maar wel veel geleerd, en hoop dat ik er nog veel bij ga leren
Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')