abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58708355
Zo had ik het nog niet bekeken Grumpey. Als je het zo stelt 'van 14 naar 44' dan klinkt het inderdaad wel ineens als nogal een toename.

Ik denk dat het hem inderdaad in de frequentie zit, in het feit dat ik ineens om de dag ging. En wellicht vonden mijn kuiten het ook niet zo grappig dat ik alleen maar op asfalt liep. Zodra ze weer willen, ga ik voorlopig voor 3x per week en zoek een rondje in het bos

Ik ga wel kijken naar de Marikenloop trouwens, zondag, want een razendsnelle vriendin van me doet mee en die zie ik wel bij de eerste tien eindigen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 mei 2008 @ 18:55:21 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58711265
Gaat lekker zo het lopen
na 2 weken zit er een vooruitgang in
Lopen gaat een stuk makkelijker dan vorige week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58723352
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:10 schreef ShadyLane het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken Grumpey. Als je het zo stelt 'van 14 naar 44' dan klinkt het inderdaad wel ineens als nogal een toename.
Je gaat inderdaad te hard vooruit. Met zo'n sprong is het doodnormaal dat je kuiten gaan protesteren
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58725362
bedankt voor alle handige links, ben van plan om weer te gaan hardlopen en hier heb ik wat aan! Deze week wordt het trouwens lekker koel, heb een hekel aan lopen in de hitte!

Iemand trouwens weleens een misty mate gebruikt?

Meike
pi_58725500
Nooit van gehoord, maar er hebben zich blijkbaar veel fabrikanten op de duursporter-met-dorst gestort. Hoorde laatst ook iemand over Camelbak. Is zo te zien net zoiets.

Zou het niet irritant zijn dat het hele gewicht van het water dan aan 1 kant zit? Het voordeel van zo'n gordel met zes (of acht, of tien) kleine flesjes vind ik dat je het gewicht kunt verdelen. Ik heb daar nu een paar keer mee gelopen en het gaat prima, mits je het ding vrij strak doet.

Ik ga morgen eens kijken of mijn kuiten weer willen. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat mijn sprong te hard zou zijn. Ik loop al mijn hele leven, soms hele periodes niet, soms een hele tijd wel, nooit blessures gehad dus ik ben er als een soort vanzelfsprekendheid vanuit gegaan dat ik kan doen wat ik wil zonder protest van m'n llichaam Kennelijk bouwde ik het die andere keren dan toch langzamer op.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:43:27 #231
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58731000
Gewoon je lichaam sterker maken. Als je voor die tijd voldoende drinkt heb je die onzin echt niet nodig. Vaak genoeg duurtrainingen gedaan in de hitte, het vergt gewoon wat gewenning. Al die zooi meezeulen maken het lopen (waar het uiteindelijk om gaat) alleen maar vervelender en volgens mij zit 't behoorlijk in de weg.
Fietsen is imo een ander verhaal.
pi_58746007
Je hebt wel een punt, want tijdens wedstrijden drink ik nooit (heb geen zin om ervoor af te remmen) en als ik daar niet dood neerval van de dorst, dan tijdens een training zeker ook niet. Ik vind dorst hebben alleen wel gewoon een vervelend gevoel, en het trainen moet wel leuk blijven he, dus hier gaat die flesjesbelt mooi wel mee.

Daarnet heeft mijn snelle vriendinnetje net onder de 44 minuten gelopen bij de Marikenloop en ze was bepaald niet kapot. Zelf ontdekte ik vanochtend na zo'n 100 meter dat ik die kuiten nog maar even hun rust moet gunnen, ik stap dus even over op fietsen, en probeer het lopen binnenkort nog wel eens een keer IN HET BOS (was nu op asfalt)

Leontien van Moorsel kwam als achtste binnen, dat zal iets rond de 40 minuten zijn geweest, top. Irma Heeren, die volgens mij hartstikke oud is al, was derde.
  zondag 18 mei 2008 @ 18:07:52 #233
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58746816
Wel grappig, bij de marathon was ik net voor Leontien van Moorsel gefinished (2 minuten), en op de 10km loop ik ook net ietsjes sneller dan Leontien (2 minuten). Blijkbaar maak ik het verschil al in het begin en geef het daarna niet meer weg
pi_58747708
Leontien is wel zo'n ultieme sportvrouw dat het al een prestatie van formaat is als je die als man voor weet te blijven. Die laat echt het gros van de mannen met gemak achter zich
  zondag 18 mei 2008 @ 19:04:41 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58747832
Leontien is inderdaad een geweldige sportster.

Zo zelf maar weer even lopen en ik heb echt een gruwelijke hekel aan dingen meezuilen en heb daar m'n route naar ingericht (drinkpunten in de parken) zodat ik fijn zonder extra balast m'n ronde kan doen.
Voorheen dumpte ik altijd even met de fiets enkele bidons langs de kant op bepaalde punten van te voren, ook dat was verder goed te doen.
pi_58892985
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.

Vandaag de grote dag.....En ja hoor, het is rot weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 25-05-2008 09:00:07 ]
pi_58898514
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.

Veel succes

* PieterBas moet zich ook nog inschrijven voor de Zevenheuvelen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 25 mei 2008 @ 15:36:56 #238
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58899546
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:

Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijn . Positive thinking is the key
  zondag 25 mei 2008 @ 16:02:51 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58900214
10 KM @ The Royal Ten in Den Haag net geloplen.
46:29 oid. Iets onder mijn PR. Wel tevreden, los van mijn knieblessure die weer opspeelt en de 'hongerklop' op de 8,5KM.
pi_58900517
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:36 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijn . Positive thinking is the key
Het weer viel erg mee, maar een paar druppels gevoeld!
En het lopen was leuk, ik heb me gelijk maar weer voor een nwe 5K loop ingeschreven

En geen pijntjes, zou ik dan eindelijk blessurevrij zijn?

Ik is blij

Netto tijd 27:21
pi_58900621
Hee, gefeliciteerd!
Altijd spannend je eerste loop. En vaak inderdaad het begin van een verslaving
  zondag 25 mei 2008 @ 16:52:45 #242
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58901259
Ik werd net tijdens een hardlopen de weg gevraagd naar een plek waar ik ook langs kwam, 3 km verderop. Oh, zegt die jongen, ik jog wel even mee. Bleek het een voetballer te zijn die volgend seizoen onder contract staat bij het zuid-Londense Crystal Palace. Heel gezellig
I'm just a girl in the world.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:07:04 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58901586
heb je sjans ?
pi_58986587
Wil iemand van jullie hier zijn licht eens over laten schijnen? Ik heb altijd al gehad dat er een paar uur na een wedstrijd een vreselijke hoofdpijn opkomt. Na trainingen over het algemeen niet, dan span ik me toch net wat minder in. Ik dacht aan 'te weinig drinken', ook omdat ik het na de sauna ook altijd heb.

Dus nu ben ik al een tijdje meer aan het drinken vlak voor en na de wedstrijd, en dat helpt niet. Het lijkt erop dat het wel een beetje helpt om direct na het lopen enorm te snacken. Dus misschien heeft het met zout te maken. Maar misschien toch ook weer niet, want de truc om na het lopen gewoon wat zout in een glas water te strooien en dat op te drinken heeft ook niet het goeie effect, weet ik sinds gisteren.

Laatst in de sauna heb ik bewust meer gedronken dan de vriendin met wie ik was. Toch kreeg ik na afloop weer die hoofdpijn, en zij niet. Zij suggereerde dat zij misschien sowieso in het gewone dagelijks leven al meer drinkt. Ik ga dat maar eens uitproberen, gewoon altijd al heel veel drinken, want ik wil hier vanaf.

Gisteravond ging het trainen heel lekker, dus ik liep wat harder dan normaal. Een klein uurtje. Gisteravond: ENORME hoofdpijn. Nou was het natuurlijk wel erg warm gisteren....misschien blijft mijn lichaam te lang verhit en koelt niet goed? Maar daar kan drinken vast ook een factor in zijn. Binnen een uur na het lopen ging ik enorm zout en vet eten met gebakken aardappeltjes enzo, dus aan het zout kan het ook niet echt gelegen hebben....toch tegen elf uur ontzettende hoofdpijn die uren aanhield tot ik zwichtte voor de Ibuprofen.

Nouja, het komt er dus op neer dat ik hardlopen een stuk minder leuk vind als ik alleen maar een beetje relaxed kan joggen en nooit eens even lekker van leer kan trekken in een wedstrijd. IK WIL HIER DUS VANAF!

Wat is de truc? Ik ga natuurlijk de komende tijd maar eens voortdurend heel veel drinken. En na de wedstrijd echte sportdrank (vanwege het zout) ipv gewoon water. Zou dat helpen? Is er nog iets anders wat ik kan doen? Heeft een van jullie hier ook last van gehad en heeft tips?

Ik wil echt dolgraag gewoon lekker kunnen lopen bij een wedstrijd zonder dat ik bij wijze van spreken standaard na afloop aan de Ibuprofen moet. Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, heel graag en bij voorbaat dank!
pi_58989849
Ik ben sinds kort ook begonnen en ben een beetje en chaoot, dus ik had niet echt een route gepland maar bedacht dat ik ' naar de duinen" ( vanuit centrum den haag) zou rennen.Want dar richting wassenaar hebben ze vast duinen.. ben uitiendelijk 2,5 uur bezig geweest en heb ze gevonden via duindigt en de golfbaan in wassenaar..!toen dachtik, ach ik ren wel door naar de boulevard ( van scheveningen dus). vandaag wel zere knieeen. Volgende keer toch maar even kijken wat een handige route geweest zou zij. DIt is pas de derde keer dit jaar dat ik een poging doe om te ' rennen/hobbelen' maar goed, dan maar meteen inschrijven voor de halve marathon, als dit lukt, moet dat ook kunnen duss.. niks schema's en opbouwen, gewoon muziek op en verdwalen! dan loop je verder dan je dacht!
pi_58990639
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:16 schreef ShadyLane het volgende:
-verhaal-
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.
Probeer maar eens een simpele rekensom op te lossen of een telefoonnummer onthouden na een wedstrijd.

Maar meestal is die koppijn bij mij (na een wedstrijd of een zware training na een paar uur weg)
  donderdag 29 mei 2008 @ 16:07:30 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58990847
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:26 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen en ben een beetje en chaoot, dus ik had niet echt een route gepland maar bedacht dat ik ' naar de duinen" ( vanuit centrum den haag) zou rennen.Want dar richting wassenaar hebben ze vast duinen.. ben uitiendelijk 2,5 uur bezig geweest en heb ze gevonden via duindigt en de golfbaan in wassenaar..!toen dachtik, ach ik ren wel door naar de boulevard ( van scheveningen dus). vandaag wel zere knieeen. Volgende keer toch maar even kijken wat een handige route geweest zou zij. DIt is pas de derde keer dit jaar dat ik een poging doe om te ' rennen/hobbelen' maar goed, dan maar meteen inschrijven voor de halve marathon, als dit lukt, moet dat ook kunnen duss.. niks schema's en opbouwen, gewoon muziek op en verdwalen! dan loop je verder dan je dacht!
absoluut loop je verder dan je dacht, maar om nou te zeggen dat het de meest efficiente manier is om jezelf te trainen is dan weer het andere uiterste natuurlijk
pi_58991200
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:58 schreef PieterBas het volgende:
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.
Probeer maar eens een simpele rekensom op te lossen of een telefoonnummer onthouden na een wedstrijd.

Maar meestal is die koppijn bij mij (na een wedstrijd of een zware training na een paar uur weg)
Dit klinkt alsof er niets aan te doen is
Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:03:45 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_58992019
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
Ibuprofen is tegen ontstekingen en koorts en dergelijke. Daar wordt je hoofdpijn niet minder van

paracetamol
pi_58993656
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik doe er ook niks aan, het is toch 1-2 uur of na een warme bad/douche over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')