abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58526200
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.

Iemand hier ervaringen mee?
Ik heb de twee keer na een halve marathon ook schrikbarend weinig gelopen.

Vorig jaar kwam de vakantie periode toen ongeveer gelijk en heb ik echt meer dan 2 maanden niet gelopen ofzo, omdat ik niet zo'n zin had erin. Meer gefietst toen.

Maar ja, denk dat nieuwe wedstrijden uitzoeken wel zin heeft. Alleen is het ook wel weer zo dat als je teveel wedstrijden gaat lopen je misschien ook wel weer wat motivatie gaat missen voor sommige van die wedstrijden...
Jack does it in real time...
pi_58531755
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.

Iemand hier ervaringen mee?
Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijd
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:56:39 #203
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58533388
Ja, de midzomernachtcross is leuk! Daar wil ik ook weer aan mee doen. En 15 juni is de Vechtloop (Weesp) ook een aanrader, 10, 15 en 21.1 km. Door verhuisstress kom ik niet aan hardlopen toe, maar de omgeving bij mijn nieuwe kamer is wel perfect, volgende week ga ik weer beginnen.
I'm just a girl in the world.
pi_58553390
Ik heb gisteren toch maar eens zo'n band gekocht met zes van die kleine flesjes eraan. Ik ben niet zo'n vroege opstaander, zal dus vaak bij warm weer lopen en wil deze zomer doortrainen in plaats van, zoals altijd als het warm is, te zwichten voor de verlokkingen van skaten en fietsen. Wil echt op lopen doortrainen, om bij de Veluweloop begin september een leuke tijd neer te kunnen zetten.

Tot nu toe liep ik met een flesje in mijn hand, maar dat is en irritant, en te vroeg leeg. Die band bevalt een stuk beter. Je moet 'm wel strak genoeg doen ontdekte ik, anders vliegt ie alle kanten op.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:26:35 #205
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58554503
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijd
Nee, ik ga ook voor de kortere afstanden. Ik wil me gaan richten op 15k. Dan is mn basis-conditie altijd goed genoeg om binnen een korte tijd (voorbereiding) een goede tijd neer te kunnen zetten bij een marathon. Scheelt een hoop tijd en ik vind het een stuk lopen om korte afstanden te lopen
The line is a dot to you!
pi_58579905
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef kepler het volgende:
en ik vind het een stuk lopen om korte afstanden te lopen
Da's echt zo'n typefout van iemand die alleen maar aan lopen denkt
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:59:52 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58580519
Daarnet om een uurtje of 16u 8 km gelopen, was wel wat warm jah
pi_58581312
Ik ging gisteren om kwart over negen ('s ochtends) de deur uit en toen vond ik het al warm
Dat wordt morgen een wekker zetten, lopen, douchen en eventueel weer terug m'n bed in
pi_58581491
Als sprinter ben ik blij met die weer.. lekker warm en je blijft warm.. maar morgen staat toch duur op het programma..

lekker zweten .
Ik moet toch een keer gaan beginnen aan mijn zevenheuvelentraining..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:16:48 #210
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58582950
@PieterBas: wat loop je voor tijden over de 400 en 800? Hoeveel trainen jullie op duurvermogen? Ik denk dat je het grootste deel van de wedstrijd toch anaeroob loopt, niet?

Deze week een wielerwedstrijd gereden maar dat is zooo niet mijn ding, heb ik wel ontdekt. Het is meer tactiek en je plek verdedigen. Af en toe op kop sleuren kan iedereen. Positioneren is de truc. Ik ben er te lief voor denk ik (lees: ik laat me de kaas van 't brood eten). Dus ik ga me weer richten op het lopen. Fietsen blijft hobby .
Komende weken houd ik me bezig met duurlopen op zachte ondergrond om overbelasting deze keer te voorkomen. Dan langzaam maar zeker snelheidstrainingen op de baan oppakken.
Paar dingen die ik komende tijd radiacaal anders ga doen dan vóór mn blessure: snelheidswerk op de baan ipv op de weg (de schokbelasting is op de weg echt idioot hoog met intervallen!), regelmatig in het bos lopen, slechts 1 á 2 keer op de weg trainen (duurtraining). Op deze manier kan ik overbelasting blessures voorkomen denk ik. Nu ik veel gelezen heb over blessures is me wel duidelijk dat 80% van alle blessures komt door het harde asfalt!
Maar goed, komende weken eerst mn lichaam weer laten wennen aan de andere vorm van belasting en dan langzaam maar zeker meer snelheid in de benen lopen.
Het doel van de 1:08 op de halve staat weer en de motivatie is torenhoog.

edit: heel verhaal weer. Misschien niet zo boeiend voor jullie, maar ik wilde het even kwijt .

edit 2: iemand trouwens ervaring met bestellen via Nike.store?
pi_58585470
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef Asics-DS het volgende:
@PieterBas: wat loop je voor tijden over de 400 en 800? Hoeveel trainen jullie op duurvermogen? Ik denk dat je het grootste deel van de wedstrijd toch anaeroob loopt, niet?
400m: 52.1 (wel in baan 6, dus was zelfs in het nadeel..)
800m: 2.05.3 (in theorie zou 2.00.00 haalbaar moeten zijn)

De 400m is inderdaad anaeroob, maar conditie/duurvermogen is hier toch van belang. Op een 100 en 200m kom je niet snel in de verzuring. Daarom wordt er voornamelijk in de winterperiode aan het duurvermogen gesleuteld. In de lente en de zomer wordt er dan gesleuteld aan de snelheid en het volhouden hiervan. In de winter is het 2-3 keer, in de zomer 1-2 keer.

Omdat ik ook nog springonderdelen doe, mis ik nog wel eens een duurtraining
quote:
edit 2: iemand trouwens ervaring met bestellen via Nike.store?
Ja, Nike Horloge online besteld en zelfs eerder dan de geplande datum binnen. Ging allemaal goed, track and trace nummer gekregen van UPS, waarin netjes stond dat het pakketje bij de buren was afgeleverd. Alleen customize dingen duren wel wat langer.
  maandag 12 mei 2008 @ 15:22:55 #212
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58627569
Wie liep er trouwens mee in de roparun? De finish is op dit moment in Rotterdam aan de gang Succes/gefeliciteerd nog
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:05:38 #213
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_58639941
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:22 schreef Grumpey het volgende:
Wie liep er trouwens mee in de roparun? De finish is op dit moment in Rotterdam aan de gang Succes/gefeliciteerd nog
ik, als loper bij team 032

het was echt een hele ervaring, het was de eerste keer dat ik mee deed. natuurlijk wel flink zware benen en spierpijn nu, maar voor de rest geen problemen gehad tijdens de roparun. een keer flink last van mijn enkel gehad, maar dat was met een beetje tape zo opgelost

het voordeel voor mij was dat ik vooral 's avonds en 's ochtends liep (van 20.00 tot 00.00, en van 04.00 tot 08.00) dus niet echt last van de hitte. op zondag wel een shift gedaan die van 12.00 tot 16.00 was, maar ook dit was goed te doen.

de rest van het team ging ook vrij goed, en we liepen maar 5 minuten achter op schema op de coolsingel

over Ossendrecht en al die andere plaatsen die er echt een feest van proberen te maken is geen woord gelogen, het motiveert je echt voor het laatste stuk.

al met al zeer geslaagd, maar of er een 2e komt weet ik nog niet. het was erg leuk en gezellig, maar het is wel slopend en er gaat veel training en voorbereiding inzitten. ik denk er nog even over na
quote:
Huidige positie 533.6 km
Laatste melding 12-05-08 14:51:53
Positie laatste melding 533.6 km
Gem. snelheid 11.43 km/u
Huidige snelheid 11.09 km/u
Opgegeven snelheid 11.50 km/u
Starttijd 10-05-08 16:10:00
Prognose finishtijd 12-05-08 14:51:53

[ Bericht 8% gewijzigd door Sehnsucht op 13-05-2008 10:50:27 ]
.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:50:01 #214
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58649956
ik vond het stuk aan het einde, dat de lopers ook zelf moeten fietsen omdat busjes daar niet toegestaan zijn, het leukst. Eindelijk beetje lopers onder mekaar, mooi natuurgebiedje om je heen, beetje de zon op je knar...heerlijk. Ossendrecht e.d. zijn echt fantastisch

Het is overigens makkelijker te voltooien dan een marathon, zeker als je goed je rust neemt en niet al te hard schema hoeft te lopen. Het is vooral ook mentaal slopend door de weinige slaap en de stress-spanne

edit: vorig jaar dus, dit jaar niet meegedaan

[ Bericht 4% gewijzigd door Grumpey op 13-05-2008 22:49:47 ]
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:22:21 #215
215049 Schroefdoppie
Schroefdop RuLeZ... Kurk SuCks
pi_58654169
Ik ben pas begonnen met hardlopen/joggen (maandag was de eerste keer)(met die belgse dame op m'n mp3 ) En ik had er eens een paar vraagjes over
Ik heb sinds deze avond spierpijn van gisterochtend, en als dat morgen (2e x rennen) nou nog zo is, kan ik dan beter niet of juist wel gaan hardlopen? Want ik heb wel gelezen dat tijdens een warming up die spierpijn weggaat, en na de coolingdown weer terugkomt.

De pijn zit ook nog es op een plek waar volgens m'n moeder je geen spierpijn bij kan krijgen, namelijk waar m'n voet in m'n been "overloopt" aan de bovenkant Kan dit komen door slechte schoenen? Want ik wil zo snel mogelijk nieuwe schoenen maar moet m'n ouders wel eerst overhalen daarvoor

En dan nog 1 vraag Heeft er iemand (met Nike+ Ipod) "overhaaltips" om iemand (ouders bijv.) over te halen, om de Nike + Ipod aan te schaffen (de ipod heb k al )
pi_58654244
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:22 schreef Schroefdoppie het volgende:

En dan nog 1 vraag Heeft er iemand (met Nike+ Ipod) "overhaaltips" om iemand (ouders bijv.) over te halen, om de Nike + Ipod aan te schaffen (de ipod heb k al )
ja hoor.. Je kan doelen stellen met Nike+. Stel een doel op, en als je dat niet haalt moet je als tegenprestatie taart halen
pi_58654421
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:22 schreef Schroefdoppie het volgende:
De pijn zit ook nog es op een plek waar volgens m'n moeder je geen spierpijn bij kan krijgen, namelijk waar m'n voet in m'n been "overloopt" aan de bovenkant Kan dit komen door slechte schoenen? Want ik wil zo snel mogelijk nieuwe schoenen maar moet m'n ouders wel eerst overhalen daarvoor
Als je op sportgympen hardloopt en je kunt na het hardlopen bijna niet meer lopen v/d spierpijn en dat kun je morgenochtend ook niet dan is er maar 1 oplossing; hardloopschoenen kopen.

De kans is dan zo goed als 99% dat het over is. Van het hardloopschema van Evy ( ) kun je in het begin bijna onmogelijk een blessure oplopen. Je hebt namelijk de conditie helemaal niet om je benen zo af te matten dat je na 3 trainingen een blessure hebt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:56:15 #218
215049 Schroefdoppie
Schroefdop RuLeZ... Kurk SuCks
pi_58654854
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:25 schreef PieterBas het volgende:

[..]

ja hoor.. Je kan doelen stellen met Nike+. Stel een doel op, en als je dat niet haalt moet je als tegenprestatie taart halen
Hmm... als er bij mij thuis taart gegeten word is het taart die k zelf heb gebakken (1 van me hobby's )... Maar k kan wel iets soortgelijks verzinnen! tnx
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:33 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je op sportgympen hardloopt en je kunt na het hardlopen bijna niet meer lopen v/d spierpijn en dat kun je morgenochtend ook niet dan is er maar 1 oplossing; hardloopschoenen kopen.
Ik kan nog wel lopen hoor, maar het is gewoon een beetje irritant Ik zal t es voordrage aan me ouders dan

Ohja en nog een vraag Ik heb van die steunzooltjes (tegen platvoeten ), moet ik die dan ook in die hardloopschoenen steken voor tijdens het rennen of niet?
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:03:35 #219
197786 Asics-DS
pi_58666503
Hardloopschoenen worden gemaakt volgens een bepaald model (een standaard voet). Als jij dus platvoeten, holvoeten o.i.d. hebt moet je die zooltjes ook (of juist) in je loopschoenen gebruiken.
pi_58692809
Ik ben bij evy les 3
dat wil zeggen dat ik echt nog amateur ben
lijkt mij wel strak om ooit ergens 5km te rennen
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:51:16 #221
197786 Asics-DS
pi_58692851
Ah, klaar met opdrukken?
pi_58693143
Haha. Nee ik doe het gewoon door elkaar !
pi_58696005
Ik was eindelijk eens een beetje serieus begonnen, en nu doen m'n kuiten wat moeilijik. Kan me niet voorstellen dat het een echte blessure is, maar ben gisteren wel voortijdig wandelend naar huis gekomen. Maar eventjes rustig aan doen.

Het lijkt mij dat de stap van '2x per week 7 km' naar '4x per week 11' echt niet te groot is. Ik heb echt wel een basisconditie. Maar misschien moeten m'n benen gewoon even wennen aan het nieuwe regime.

De Marikenloop laat ik schieten. Nog vrouwen hier die daaraan mee gaan doen?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 01:01:29 #224
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58697227
14 naar 44km per week is vrij forse stap in mijn ogen. Misschien kan je beter een maandje overgang doen waarin je langzaam opbouwd. Misschien is het ook wel een idee om maar 3x per week te trainen een tijdje, en 1 van de 11 kilometers te verruimen naar bijvoorbeeld een 15/17km loopje. Zo kijg je gelijk wat meer gevoel voor langere duurlopen en maak je je kilometers (39 bij 2x 11 en 1x 17). Daarnaast krijgt je lichaam dan meer herstel. Ik denk namelijk dat je lichaam op zich best 44km in de week kan lopen, maar dat vooral de frequentietoename van 2 naar 4 de grote nekslag is
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:30:43 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_58701019
gisteren weer bijna 7 km gelopen, het begint weer ergens op te lijken. Beetje jammer dat het kloteweer zijn intrede in nederland weer heeft gedaan (al is 25+ ook niet relax)
pi_58708355
Zo had ik het nog niet bekeken Grumpey. Als je het zo stelt 'van 14 naar 44' dan klinkt het inderdaad wel ineens als nogal een toename.

Ik denk dat het hem inderdaad in de frequentie zit, in het feit dat ik ineens om de dag ging. En wellicht vonden mijn kuiten het ook niet zo grappig dat ik alleen maar op asfalt liep. Zodra ze weer willen, ga ik voorlopig voor 3x per week en zoek een rondje in het bos

Ik ga wel kijken naar de Marikenloop trouwens, zondag, want een razendsnelle vriendin van me doet mee en die zie ik wel bij de eerste tien eindigen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 mei 2008 @ 18:55:21 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58711265
Gaat lekker zo het lopen
na 2 weken zit er een vooruitgang in
Lopen gaat een stuk makkelijker dan vorige week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58723352
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:10 schreef ShadyLane het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken Grumpey. Als je het zo stelt 'van 14 naar 44' dan klinkt het inderdaad wel ineens als nogal een toename.
Je gaat inderdaad te hard vooruit. Met zo'n sprong is het doodnormaal dat je kuiten gaan protesteren
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58725362
bedankt voor alle handige links, ben van plan om weer te gaan hardlopen en hier heb ik wat aan! Deze week wordt het trouwens lekker koel, heb een hekel aan lopen in de hitte!

Iemand trouwens weleens een misty mate gebruikt?

Meike
pi_58725500
Nooit van gehoord, maar er hebben zich blijkbaar veel fabrikanten op de duursporter-met-dorst gestort. Hoorde laatst ook iemand over Camelbak. Is zo te zien net zoiets.

Zou het niet irritant zijn dat het hele gewicht van het water dan aan 1 kant zit? Het voordeel van zo'n gordel met zes (of acht, of tien) kleine flesjes vind ik dat je het gewicht kunt verdelen. Ik heb daar nu een paar keer mee gelopen en het gaat prima, mits je het ding vrij strak doet.

Ik ga morgen eens kijken of mijn kuiten weer willen. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat mijn sprong te hard zou zijn. Ik loop al mijn hele leven, soms hele periodes niet, soms een hele tijd wel, nooit blessures gehad dus ik ben er als een soort vanzelfsprekendheid vanuit gegaan dat ik kan doen wat ik wil zonder protest van m'n llichaam Kennelijk bouwde ik het die andere keren dan toch langzamer op.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:43:27 #231
197786 Asics-DS
pi_58731000
Gewoon je lichaam sterker maken. Als je voor die tijd voldoende drinkt heb je die onzin echt niet nodig. Vaak genoeg duurtrainingen gedaan in de hitte, het vergt gewoon wat gewenning. Al die zooi meezeulen maken het lopen (waar het uiteindelijk om gaat) alleen maar vervelender en volgens mij zit 't behoorlijk in de weg.
Fietsen is imo een ander verhaal.
pi_58746007
Je hebt wel een punt, want tijdens wedstrijden drink ik nooit (heb geen zin om ervoor af te remmen) en als ik daar niet dood neerval van de dorst, dan tijdens een training zeker ook niet. Ik vind dorst hebben alleen wel gewoon een vervelend gevoel, en het trainen moet wel leuk blijven he, dus hier gaat die flesjesbelt mooi wel mee.

Daarnet heeft mijn snelle vriendinnetje net onder de 44 minuten gelopen bij de Marikenloop en ze was bepaald niet kapot. Zelf ontdekte ik vanochtend na zo'n 100 meter dat ik die kuiten nog maar even hun rust moet gunnen, ik stap dus even over op fietsen, en probeer het lopen binnenkort nog wel eens een keer IN HET BOS (was nu op asfalt)

Leontien van Moorsel kwam als achtste binnen, dat zal iets rond de 40 minuten zijn geweest, top. Irma Heeren, die volgens mij hartstikke oud is al, was derde.
  zondag 18 mei 2008 @ 18:07:52 #233
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58746816
Wel grappig, bij de marathon was ik net voor Leontien van Moorsel gefinished (2 minuten), en op de 10km loop ik ook net ietsjes sneller dan Leontien (2 minuten). Blijkbaar maak ik het verschil al in het begin en geef het daarna niet meer weg
pi_58747708
Leontien is wel zo'n ultieme sportvrouw dat het al een prestatie van formaat is als je die als man voor weet te blijven. Die laat echt het gros van de mannen met gemak achter zich
  zondag 18 mei 2008 @ 19:04:41 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58747832
Leontien is inderdaad een geweldige sportster.

Zo zelf maar weer even lopen en ik heb echt een gruwelijke hekel aan dingen meezuilen en heb daar m'n route naar ingericht (drinkpunten in de parken) zodat ik fijn zonder extra balast m'n ronde kan doen.
Voorheen dumpte ik altijd even met de fiets enkele bidons langs de kant op bepaalde punten van te voren, ook dat was verder goed te doen.
pi_58892985
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.

Vandaag de grote dag.....En ja hoor, het is rot weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 25-05-2008 09:00:07 ]
pi_58898514
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:
ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor mijn allereerste 'wedstrijd' een prestatieloop van 5 km.

Veel succes

* PieterBas moet zich ook nog inschrijven voor de Zevenheuvelen.
  zondag 25 mei 2008 @ 15:36:56 #238
197786 Asics-DS
pi_58899546
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef computergirl het volgende:

Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijn . Positive thinking is the key
  zondag 25 mei 2008 @ 16:02:51 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58900214
10 KM @ The Royal Ten in Den Haag net geloplen.
46:29 oid. Iets onder mijn PR. Wel tevreden, los van mijn knieblessure die weer opspeelt en de 'hongerklop' op de 8,5KM.
pi_58900517
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:36 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Dus ga je harder lopen om eerde binnen te zijn . Positive thinking is the key
Het weer viel erg mee, maar een paar druppels gevoeld!
En het lopen was leuk, ik heb me gelijk maar weer voor een nwe 5K loop ingeschreven

En geen pijntjes, zou ik dan eindelijk blessurevrij zijn?

Ik is blij

Netto tijd 27:21
pi_58900621
Hee, gefeliciteerd!
Altijd spannend je eerste loop. En vaak inderdaad het begin van een verslaving
  zondag 25 mei 2008 @ 16:52:45 #242
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58901259
Ik werd net tijdens een hardlopen de weg gevraagd naar een plek waar ik ook langs kwam, 3 km verderop. Oh, zegt die jongen, ik jog wel even mee. Bleek het een voetballer te zijn die volgend seizoen onder contract staat bij het zuid-Londense Crystal Palace. Heel gezellig
I'm just a girl in the world.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:07:04 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58901586
heb je sjans ?
pi_58986587
Wil iemand van jullie hier zijn licht eens over laten schijnen? Ik heb altijd al gehad dat er een paar uur na een wedstrijd een vreselijke hoofdpijn opkomt. Na trainingen over het algemeen niet, dan span ik me toch net wat minder in. Ik dacht aan 'te weinig drinken', ook omdat ik het na de sauna ook altijd heb.

Dus nu ben ik al een tijdje meer aan het drinken vlak voor en na de wedstrijd, en dat helpt niet. Het lijkt erop dat het wel een beetje helpt om direct na het lopen enorm te snacken. Dus misschien heeft het met zout te maken. Maar misschien toch ook weer niet, want de truc om na het lopen gewoon wat zout in een glas water te strooien en dat op te drinken heeft ook niet het goeie effect, weet ik sinds gisteren.

Laatst in de sauna heb ik bewust meer gedronken dan de vriendin met wie ik was. Toch kreeg ik na afloop weer die hoofdpijn, en zij niet. Zij suggereerde dat zij misschien sowieso in het gewone dagelijks leven al meer drinkt. Ik ga dat maar eens uitproberen, gewoon altijd al heel veel drinken, want ik wil hier vanaf.

Gisteravond ging het trainen heel lekker, dus ik liep wat harder dan normaal. Een klein uurtje. Gisteravond: ENORME hoofdpijn. Nou was het natuurlijk wel erg warm gisteren....misschien blijft mijn lichaam te lang verhit en koelt niet goed? Maar daar kan drinken vast ook een factor in zijn. Binnen een uur na het lopen ging ik enorm zout en vet eten met gebakken aardappeltjes enzo, dus aan het zout kan het ook niet echt gelegen hebben....toch tegen elf uur ontzettende hoofdpijn die uren aanhield tot ik zwichtte voor de Ibuprofen.

Nouja, het komt er dus op neer dat ik hardlopen een stuk minder leuk vind als ik alleen maar een beetje relaxed kan joggen en nooit eens even lekker van leer kan trekken in een wedstrijd. IK WIL HIER DUS VANAF!

Wat is de truc? Ik ga natuurlijk de komende tijd maar eens voortdurend heel veel drinken. En na de wedstrijd echte sportdrank (vanwege het zout) ipv gewoon water. Zou dat helpen? Is er nog iets anders wat ik kan doen? Heeft een van jullie hier ook last van gehad en heeft tips?

Ik wil echt dolgraag gewoon lekker kunnen lopen bij een wedstrijd zonder dat ik bij wijze van spreken standaard na afloop aan de Ibuprofen moet. Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, heel graag en bij voorbaat dank!
pi_58989849
Ik ben sinds kort ook begonnen en ben een beetje en chaoot, dus ik had niet echt een route gepland maar bedacht dat ik ' naar de duinen" ( vanuit centrum den haag) zou rennen.Want dar richting wassenaar hebben ze vast duinen.. ben uitiendelijk 2,5 uur bezig geweest en heb ze gevonden via duindigt en de golfbaan in wassenaar..!toen dachtik, ach ik ren wel door naar de boulevard ( van scheveningen dus). vandaag wel zere knieeen. Volgende keer toch maar even kijken wat een handige route geweest zou zij. DIt is pas de derde keer dit jaar dat ik een poging doe om te ' rennen/hobbelen' maar goed, dan maar meteen inschrijven voor de halve marathon, als dit lukt, moet dat ook kunnen duss.. niks schema's en opbouwen, gewoon muziek op en verdwalen! dan loop je verder dan je dacht!
pi_58990639
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:16 schreef ShadyLane het volgende:
-verhaal-
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.
Probeer maar eens een simpele rekensom op te lossen of een telefoonnummer onthouden na een wedstrijd.

Maar meestal is die koppijn bij mij (na een wedstrijd of een zware training na een paar uur weg)
  donderdag 29 mei 2008 @ 16:07:30 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58990847
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:26 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen en ben een beetje en chaoot, dus ik had niet echt een route gepland maar bedacht dat ik ' naar de duinen" ( vanuit centrum den haag) zou rennen.Want dar richting wassenaar hebben ze vast duinen.. ben uitiendelijk 2,5 uur bezig geweest en heb ze gevonden via duindigt en de golfbaan in wassenaar..!toen dachtik, ach ik ren wel door naar de boulevard ( van scheveningen dus). vandaag wel zere knieeen. Volgende keer toch maar even kijken wat een handige route geweest zou zij. DIt is pas de derde keer dit jaar dat ik een poging doe om te ' rennen/hobbelen' maar goed, dan maar meteen inschrijven voor de halve marathon, als dit lukt, moet dat ook kunnen duss.. niks schema's en opbouwen, gewoon muziek op en verdwalen! dan loop je verder dan je dacht!
absoluut loop je verder dan je dacht, maar om nou te zeggen dat het de meest efficiente manier is om jezelf te trainen is dan weer het andere uiterste natuurlijk
pi_58991200
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:58 schreef PieterBas het volgende:
Dit klinkt een beetje raar, maar je hersenen hebben dan een zuurstof schuld. Omdat je tijdens een wedstrijd meer van je spieren vraagt en vragen deze ook om meer zuurstof en die stelen ze dan maar van de hersenen.
Probeer maar eens een simpele rekensom op te lossen of een telefoonnummer onthouden na een wedstrijd.

Maar meestal is die koppijn bij mij (na een wedstrijd of een zware training na een paar uur weg)
Dit klinkt alsof er niets aan te doen is
Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:03:45 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_58992019
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Jij hebt dit ook altijd? Gewoon maar mee leren leven? Zijn er dingen die je kunt doen om het ietsje minder erg te maken? Of slik je gewoon ook Ibu's?
Ibuprofen is tegen ontstekingen en koorts en dergelijke. Daar wordt je hoofdpijn niet minder van

paracetamol
pi_58993656
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik doe er ook niks aan, het is toch 1-2 uur of na een warme bad/douche over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')