de marathonquote:Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
Dat zijn lunges volgens mij, best heftig inderdaad!quote:Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.
auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalenquote:Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebbenUiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.
Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.quote:Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Ik ken gevallen die nog verdwalen in hun eigen woonplaatsquote:Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen.
Doe dat zelf ook graag als ik met gewichten train, maar merk dat ik vooral veel pijn in m'n knieën krijg. Wat dus meestal betekend dat ik de rest van de week niet kan lopen. Levert dus niet helemaal het gewenste effectquote:Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.
auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Zou graag meedoen, heb de afgelopen 3 jaar ook meegedaan. Maar zit dit weekend helaas in Madridquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot
Wie ook maar wie wil, geef maar aan, kunnen goed hulp gebruiken
ohja, en ik ben niet eng, vraag maar aan annoh en kepler![]()
Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekendquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hardquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
Ik ben gisteren gegaan in een pully die ik ook voor de wintersport gebruik. Ik kan je vertellen dat het aardig warm was. De volgende keer een t-shirtquote:Op maandag 21 april 2008 14:59 schreef annoh het volgende:
[..]
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard.
hoe was je vakantie?
Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
Welnee, wij hebben in ons team mensen gehad die al 15 jaar geen student meer waren, of nooit student waren geweest. Alleen bij de universiteitsteam, die voor een hoge klassering gaan, controleren ze streng of iedereen wel student is. Bij de 'gezelligheidsteams' totaal nietquote:Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....
Student zijn of niet, het maakt echt niet uit. Zolang je geen wedstrijdteam bent (zeg maar een van de 30 serieuze teams die meedoen) zal niemand daar over beginnen, zolang de organisatie van de teams maar in handen van studentenverenigingen o.i.d. ligt.quote:Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend(alleen wat fietstrainingen afwerken
)
Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....
Gefeliciteerd! Welkom terugquote:Op maandag 21 april 2008 16:59 schreef FJD het volgende:
Ik heb zowaar 10 hele minuten (redelijk) pijnvrij kunnen lopen
helaasquote:Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
quote:Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen.
Daar heb ik dus ook veel last van, zodra je in een andere tempo loopt dan waarop je hem gecalibreerd hebt wijkt de gemeten afstand al snel af. Heb zelf 2 sensoren, een voor snelle lopen en een voor rustiger tempo en blijf ik op het juiste tempo dan zijn ze zeer nauwkeurig maar je blijft ze caliberen als je steeds wat sneller (of langerzamer) wordt. Bij de marathon stapte ik zo'n 100 meter na het 27 km punt uit maar volgens Nike Plus had ik al 30 km gelopen...quote:Op maandag 21 april 2008 08:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.
Heej! ik was eerstquote:Op woensdag 23 april 2008 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
trouwens hier nog iemand die graag mee wil lopen voor 'ons' team: onze studievereniging heeft iemand die is uitgevallen door een verstuikte enkel
Ik mag ook aan de 11,9 kilometer vrijdagnacht.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:21 schreef Grumpey het volgende:
Nou, dat is allemaal nog vrij lastig met de indeling die wij hebben, geloof meHeb sowieso zelf de 11,9 km al, dus het zou al meer dan 20 worden dan
Het lukt wel, daar niet van, maar wil ook beetje hard kunnen lopen natuurlijk
Wanneer is het eigenlijk hahaquote:Op donderdag 24 april 2008 13:26 schreef Grumpey het volgende:
Thaleia kan uiteindelijk niet. Maar je bent nog steeds heel erg welkom (ook omdat thaleia niet kan).
Voor ons zou het ideaalste zijn als je in de ochtendploeg kan meedoen. Ik zal dan zorgen dat ik zelf ook in die groep zit zoals het er nu uitziet, sowieso is dat een leuke gezellige ploeg. PM je mailadres maar even, dan stuur ik alle informatie!
quote:Op donderdag 24 april 2008 23:01 schreef thaleia het volgende:
Ah kijk eens aan, nu is het niet zo erg meer dat ik weer afzegde, want ik ben vervangen door een vermoedelijk veel snellere loper. Veel plezier, allemaal!
Geheel naar eigen wens, want ik ben ziek. Is inderdaad wel voor het eerst in tijden dat ik NIET meedoe aan de Bata, maar ik moet er momenteel ook niet aan denkenquote:Op donderdag 24 april 2008 23:17 schreef Asics-DS het volgende:
Heb jij nu helemaal geen team meer om mee te lopen?![]()
vrij snel, als je regelmatig blijft lopen.quote:Op zondag 27 april 2008 23:24 schreef warrel het volgende:
Hoi
Ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen. 5*1 minuut lopen, en tussendoor steeds 2 min wandelen. Ik kwam thuis als een tomaat
Hoe lang duurde het bij jullie totdat je het gevoel had dat je conditie begon te krijgen?
Heb je mij ook nog gezien?quote:Op maandag 28 april 2008 15:55 schreef -Mzraki- het volgende:
Bata gelopen dit jaar, 8ste etappe, 8.8 kilometer in 47.04, oftewel 11.2 km/u. Niet heel snel, maar ben pas ongeveer een maand aan het hardlopen. Wil volgend jaar weer meedoen, en blijf nu 1 a 2 keer per week trainen. Niet meer ivm tijdsgebrek, doe nog 2 andere sporten actief en moet ook m'n rust nog kunnen pakken.
Wat zijn de beste trainingen om sneller te worden? En wat is er met deze 1 a 2 keer per week trainen te bereiken, volgend jaar 13 km/u lopen op de 8.8?
Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.quote:Op maandag 28 april 2008 16:25 schreef Faithy het volgende:
[..]
Heb je mij ook nog gezien?Ik zei vast heel vrolijk 'GOEDEMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
' tegen je
wat goed, overigens, zo snel loop ik niet hoorMaar vind motorbegeleiding toch wel heel stoer, dus de kans dat ik de Bata zelf ga lopen is niet heel groot
het is gewoon gaaf om te helpen bij zo'n evenement, Ok, vrijwillig, maar je krijgt er ook veel voor terug,zoals dankbaarheid en gezelligheidquote:Op maandag 28 april 2008 17:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.
Respect voor al die motorrijders trouwens, vrijwillig zoveel moeite willen doen voor de race, zonder zou echt niet mogelijk zijn.
65e plek (onofficieel) is niet verkeerd man, goed werk! Toevallig trouwens dat ik die dame uit je team kendequote:Op maandag 28 april 2008 17:56 schreef Grumpey het volgende:
Ok, heb niet veel tijd, maar even kort verslag van de Bata van ons team
We zijn uiteindelijk 123e geworden, al moet er bij worden gezegd dat we zonder straftijd op ongeveer de 65e plek geeindigd zouden zijnheel goed dus
. We kregen straftijd omdat 1 renner te lang over de etappe deed, wat niet raar was aangezien de gehele startgroep (startgroep 6 op 2e etappe in de ochtend) verkeerd was gelopen en dus ook allemaal te laat zijn binnengekomen. Los daarvan hebben we het echt goed gedaan!
![]()
Asics heeft nog meegelopen, bedankt nog, en heeft een spectaculaire tijd neer gezet van 29:04 op 8,0 km, dus 16.5 km/h, 6e plek. Ik had zelf 2 etappes gelopen uiteindelijk, de 11,9 in de nachtploeg (enorm last van maagzuur, wel 47:00 en 15 km/h nog) en de 6,3 in de ochtend (3e plek). Het mooiste was dat alle organisatie gewoon perfect liep en dat de sfeer goed was!
Volgende project: Amsterdam - Praag - Amsterdam....
oftewel, het ergste moet nog komen
Het is dan ookquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef Asics-DS het volgende:
Het is hier verdacht stil zo rond de feestdagen
en dan roepen bij de EHBO.. maar dat zijn toch ook sportschoenenquote:Op dinsdag 29 april 2008 09:55 schreef Grumpey het volgende:
Psssst....even inside info hoor, maar die dame die je kende is toevallig ook nog mijn vriendin![]()
en de kleine lettertjes vind je onder de '[ sub ]-tags'
Over die voetballers, ik heb mensen zien hardlopen op sneakers
Klinkt als een leuk evenement!quote:De Vechtdal Marathon 2-daagse is een ideale voorbereiding op een najaarsmarathon of een uitdaging voor die lopers voor wie een hele marathon nog net teveel van het goede is. Je loopt in het weekend van 27 en 28 september in Ommen de afstand van 1 marathon in 2 dagen en over 3 wedstrijden. De eerste dag staat de Stentor Vechtdal halve marathon op het programma. Een wedstrijd die door het schitterende Overijsselse Vechtdal loopt. Start en finish zijn in het centrum van Ommen op de N340. Deze provinciale weg is die dag speciaal voor dit evenement afgesloten. Bij de finish kunt u zich ontspannen op een van de talrijke terrasjes, maar blijf niet te lang zitten, want op dag 2 begin je ’s ochtends met de pittige, 11,1 kilometer lange Besthmenerbergcross. Vervolgens mag je uitrusten voor de afsluitende 10 kilometer wedstrijd die voor een deel door het oude centrum van Ommen gaat.
Dit tweedaagse evenement begint een begrip te worden bij atletiekliefhebbers. Nergens anders in Nederland kun je binnen een tijdsbestek van 24 uur en verdeeld over drie wedstrijden de afstand van een marathon lopen. Wil je meedoen dan is opgave via voorinschrijving mogelijk.
Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doenquote:Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
en daar zit veel rust in ja, dat is maar goed ook, ook al lijkt
5 x 1 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
niet veel, het is een goed begin.
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleemquote:Op zondag 4 mei 2008 16:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doenDamn wat heb ik me in die eerste paar weken een keer of wat helemaal kapot gelopen omdat ik mezelf overschatte.
Bedenk trouwens ook dat het na de eerste paar weken alleen maar leuker wordt. Voor mij werd het pas echt leuk toen ik ruim 10km kon lopen. Dan gaat er een wereld aan leuke wedstrijden voor je open. Tussen de 10km en de halve marathon zijn zoveel leuke dingenquote:Op zondag 4 mei 2008 16:25 schreef borisz het volgende:
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleem.
Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.quote:Op zondag 4 mei 2008 14:38 schreef warrel het volgende:
Pfujww, het is vandaag eigenlijk te warm, maar ik heb weer gelopen
Alleen een vriend van me zei dat het slecht was om hardlopen (wat bij mij nog een soort van joggen is) af te wisselen met wandelen. Hij zei dat hardlopen met sprinten afwisselen beter is omdat je dan dezelfde spiergroepen gebruikt.
Maar ik vroeg me dan weer af waarom echt alle hardloopschema's hardlopen met wandelen combineren als het zo slecht is.. Wat is waar?!
Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:06 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.
Het nut van sprinten voor voor een duurloper is nihil. Van tempo's lopen (800 tot 1500 meter boven je duur tempo lopen) word je beresterk. Maar ivm blessures zou ik daar nog even mee wachten. Gewoon duurtrainingen doen en als je je goed genoeg voelt ga je wat snellere stukken inbouwen. Succes.
heej, dat klinkt precies zoals mijn methodequote:Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardigHeb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom
Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
Die doe ik ookquote:Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
Ik was vanmorgen begonnen met een beginnersschema.
Schema van 0 naar 20 minuten (matig snelle opbouw met 3 x trainen p/w) op hardloopschema.nl
en daar zit veel rust in ja, dat is maar goed ook, ook al lijkt
5 x 1 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
niet veel, het is een goed begin.
Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloopquote:Op maandag 5 mei 2008 16:02 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.
Schema's zijn overrated vind ik. Zorg gewoon dat je je aan de basisregels/adviezen houdt.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardigHeb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom
Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
Voornamelijk de 400m, maar op de 100m, 200 en de 800m kan ik ook aardig uit de voeten. Maar een 5km lukt me ook nog aardig, loop ik rond de 17-18min. Op een 400m is na 250-300m mijn loopstijl nou niet zo best.. maar dan slaat natuurlijk ook nog de verzuring er in.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:44 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloop.
Wat voor afstanden loop je trouwens? Ik vind de loopstijl van sprinters en korte afstand lopers altijd zo mooi. Als je dat vergelijkt met een lange afstand loper die z'n tempo's loopt is dat echt een wereld van verschil.![]()
jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekaptquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.
Iemand hier ervaringen mee?
quote:Op zondag 4 mei 2008 15:06 schreef FJD het volgende:
Belangrijkste reden voor het hardlopen-wandelen-hardlopen is dat je lijf niet gewend is om langer hard te lopen. Je benen kunnen de klappen van het hardlopen nog niet aan en daardoor moet je ze rust geven. Alle beginnersschema's gaan uit van dat principe, je kunt gewoon niet van 0 direct een half uur of een uur lang hardlopen.
Ja, ik zit ook een beetje te kijken naar wedstrijden waar ik aan mee kan doen. Dat is wel een leuk doelquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekaptMisschien even iets nieuws leuks verzinnen, een leuke bosloop ofzo over een maand of twee ofzo...dat helpt stuk beter
Ik heb de twee keer na een halve marathon ook schrikbarend weinig gelopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.
Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijdquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |