abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 20:55:41 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58165816
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
de marathon
The line is a dot to you!
pi_58173306
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.

auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Ja doei.
pi_58173829
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.

Dat zijn lunges volgens mij, best heftig inderdaad!
Ik heb (helaas?) zulke gespierde benen dat ik nooit spierpijn heb. 'Lekkere' spierpijn bedoel ik dan, momenteel heb ik wel een spier in mijn kuit die pijn doet maar dat is overbelasting (flink aan de wandel geweest in heuvelachtig Nice)
pi_58174350
ik hoop ooit wat meer beenspieren te hebben

heb vroeger wel veel gezwommen, maar ben pas sinds januari bezig met hardlopen, dus moet niet meteen verwachten dat ik alles kan doen

Ik ga proberen om met krachttraining mn beenspieren te trainen, zodat ik wat makkelijker kan lopen straks
Ja doei.
pi_58175511
Ik voel momenteel m'n benen al als ik 1 trapje op loop
Was al slecht getraind, werd toen ziek, bleef werken, dus het gekwakkel ging maar niet over. Komend weekend bij de Batavierenrace loop ik voor het eerst weer sinds 2,5 week ofzo, en ik weet nog niet eens welke afstand ik moet

Maar daarna heb ik twee weken vakantie. Reken maar dat er hier dan als een bezetene gesport wordt
pi_58176129
Ik doe vanaf haf februari aan hardlopen.
Ben beetje omgepraat door mij collega's.
Geen spijt dat ik na 7 jaar weer wat aan sport doe.
Het is gewoon heerlijk te lopen in de natuur.

Ik loop bij een atletiek verenging.
Ik loop soms zelf maar bij de verenging is het toch wat leuker.

Ik merk dat ik gewoon een betere conditie heb.
Ben minder vaak buiten adem.

Ga woensdag proberen mee te lopen met de 15km ik zit in nu 5 km de 5 en 10 zijn gewoon te langzaam voor mij.
pi_58176241
Da's de lengte van het rondje dat ze lopen, Breaker.Faker, of het aantal kilometers per uur?

Heb je al een leuk loopje in de planning, als trainingsdoel zeg maar? Werkt altijd erg motiverend om iets te hebben om naartoe te trainen.
pi_58176276
is als je net bent begonnen met hardlopen 15km niet wat te veel?

en waarom zijn de 5 en 10 te langzaam? Je kunt toch zelf tempo verhogen? Je moet niet, omdat je tempo hoger ligt, ineens een (veel) grotere afstand gaan lopen me dunkt
Ja doei.
pi_58186619
Wat een lekker weer om te lopen en ik ben volgens mij weer verlost van mijn scheenblessure.. Gelukkig dus geen shin splin

Binnenkort toch maar aan mijn zevenheuveltrainingschema gaan beginnen en hoe ik dat ga combineren met mijn baan trainingen/wedstrijden.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 20 april 2008 @ 20:24:33 #111
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58186878
totaal geen zin meer om te lopen na de marathon Hopelijk volgende week weer even proberen een stukje te lopen
pi_58188568
Mijn Batavierenteam is geniaal

Kreeg net een mailtje: "bij deze de laatste informatie over ons Batavierenteam"

"de laatste informatie".....dat was dus het allereerste mailtje dat er werd rondgestuurd

We hebben maar 14 lopers, en slaan de hele ochtendploeg over. Ook in de nacht nog enkele lege plekken. Aan mij de eer om de slotafstand te lopen. Wordt allemaal dolle pret natuurlijk
pi_58189433
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebben Uiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.

Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.

[ Bericht 33% gewijzigd door mouzzer op 20-04-2008 22:04:10 ]
  maandag 21 april 2008 @ 00:38:38 #114
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58193972
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebben Uiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.

Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen .
pi_58196114
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:

Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Ik ken gevallen die nog verdwalen in hun eigen woonplaats
pi_58201263
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Doe dat zelf ook graag als ik met gewichten train, maar merk dat ik vooral veel pijn in m'n knieën krijg. Wat dus meestal betekend dat ik de rest van de week niet kan lopen. Levert dus niet helemaal het gewenste effect
Sweet and innocent...
  maandag 21 april 2008 @ 13:38:33 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58201766
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot

Wie ook maar wie wil, geef maar aan, kunnen goed hulp gebruiken

ohja, en ik ben niet eng, vraag maar aan annoh en kepler
pi_58202103
Vandaag weer bij de fysio, die heeft nu een tape om beide benen heen gelegd. Hierdoor zou ik m'n spieren niet meer volledig kunnen aanspannen en daardoor zou het moeten genezen. Ik mag nu ook weer kleine stukjes lopen. Volgende week terug, dan komt er weer een nieuwe tapeje op en het zou dan kunnen gebeuren dat ik over twee weken weer rustig maar pijnvrij kan beginnen. Zo niet dan gaan er specifieke oefenen komen om het geheel sterker te maken.

Ik zweef een beetje tussen hoop en vrees, een echt eenduidig antwoord komt er niet uit maar dat zal ook wel met de vaagheid van de klachten te maken hebben ofzo. Straks maar eens een klein rondje doen dan. De fysios waren iig veel terughoudender over een evt. operatie als echt niets meer helpt. Ach ja, we zullen zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 21 april 2008 @ 14:21:37 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_58202700
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot

Zou graag meedoen, heb de afgelopen 3 jaar ook meegedaan. Maar zit dit weekend helaas in Madrid

Batavierenrace is echt
  maandag 21 april 2008 @ 14:56:20 #120
197786 Asics-DS
pi_58203508
quote:

Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend (alleen wat fietstrainingen afwerken )

Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....

[ Bericht 4% gewijzigd door Asics-DS op 21-04-2008 15:01:55 ]
  maandag 21 april 2008 @ 14:59:43 #121
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58203583
quote:
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard .
hoe was je vakantie?

Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
I'm just a girl in the world.
  maandag 21 april 2008 @ 15:06:37 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_58203728
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:59 schreef annoh het volgende:

[..]

Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard .
hoe was je vakantie?

Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
Ik ben gisteren gegaan in een pully die ik ook voor de wintersport gebruik. Ik kan je vertellen dat het aardig warm was. De volgende keer een t-shirt
pi_58204328
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
Welnee, wij hebben in ons team mensen gehad die al 15 jaar geen student meer waren, of nooit student waren geweest. Alleen bij de universiteitsteam, die voor een hoge klassering gaan, controleren ze streng of iedereen wel student is. Bij de 'gezelligheidsteams' totaal niet
  maandag 21 april 2008 @ 15:50:44 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58204515
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend (alleen wat fietstrainingen afwerken )

Student zijn of niet, het maakt echt niet uit. Zolang je geen wedstrijdteam bent (zeg maar een van de 30 serieuze teams die meedoen) zal niemand daar over beginnen, zolang de organisatie van de teams maar in handen van studentenverenigingen o.i.d. ligt.
Het gaat als volgt in zijn werk: als je meedoet wordt je ingedeelt in ochtend/middag of nachtploeg en ga je met 7 of 8 anderen in een busje om al-estafette-lopend elk een afstand te lopen. Uiteraard moedigd iedereen elkaar aan en is het altijd gezellig in het busje. Ook fietst er altijd iemand naast de loper voor de route en afwisseling. Op het moment dat de twee andere ploegen van 7/8 man bezig zijn met lopen kan je slapen danwel uitrusten, en zaterdagmiddag is de grote finish en vervolgens gratis eten/gratis feest. Dat feest is vergelijkbaar met een goede koninginnedag in amsterdam qua drukte en erg gezellig. Geslapen kan er worden in tenten (eigen tent). Voor de rest beetje lowlandssfeertje op het terrein, heel relaxt allemaal dus .
pi_58205749
Ik heb zowaar 10 hele minuten (redelijk) pijnvrij kunnen lopen
  maandag 21 april 2008 @ 20:36:13 #126
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58210476
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:59 schreef FJD het volgende:
Ik heb zowaar 10 hele minuten (redelijk) pijnvrij kunnen lopen
Gefeliciteerd! Welkom terug
pi_58210559
quote:

helaas

ik ben al motorbegeleider bij de Bata dit keer

Volgend jaar ga ik wel meelopen denk ik
Ja doei.
pi_58215295
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

verdwalen doe ik niet zo snel (mag ook wel als je bij een navigatiebedrijf werkt )
quote:
Op maandag 21 april 2008 08:19 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.
Daar heb ik dus ook veel last van, zodra je in een andere tempo loopt dan waarop je hem gecalibreerd hebt wijkt de gemeten afstand al snel af. Heb zelf 2 sensoren, een voor snelle lopen en een voor rustiger tempo en blijf ik op het juiste tempo dan zijn ze zeer nauwkeurig maar je blijft ze caliberen als je steeds wat sneller (of langerzamer) wordt. Bij de marathon stapte ik zo'n 100 meter na het 27 km punt uit maar volgens Nike Plus had ik al 30 km gelopen...

Garmin (de concurrent ) heeft zo te lezen paar goede GPS systemen en komt binnenkort met een erg mooie GPS horloge uit:

In Nederland is adviesprijs 369 Euro maar misschien kan ik hem deze zomer in de VS op de kop tikken (350 dollar) koopje met de huidige dollar koers
pi_58219524
Nike Plus blijft een stappenteller en die is eigenlijk altijd onnauwkeurig. In de VS kopen is zo'n ding aanschaffen zeker de moeite waard
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:50:56 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58239090
Als je nog interesse hebt Asics-DS, ik heb een hele mooie etappe voor je liggen in de leukste groep En anders moet ik 2x lopen, en als ik ergens geen zin in heb is het 2x lopen
pi_58239241
Loop dan gewoon in 1 stuk door 16km is geen wereldafstand toch en aangezien je toch al veruit de snelste bent
pi_58239471
Moet je wel bij het wisselpunt een beetje doen alsof je je hesje gaat uitttrekken en alsof je er weer een aantrekt.
Wij hadden er ooit eentje die twee keer 8 km achter elkaar liep. Wordt ie zowaar zesde op de eerste afstand en vierde op de tweede. In een team dat verder allemaal kneuzenlopers had die 250e werden op hun afstand.

Hij wilde na vele jaren in het uber-ambitieuze universiteitsteam weleens een keertje met een relaxed team meelopen
  woensdag 23 april 2008 @ 08:27:37 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58245294
ik was vorig jaar ook op 2 afstanden gestart, en werd 3e bij de eerste en 6e bij de tweede . Maar dit jaar geen training gehad, alleen maar voor de marathon (dus niet op snelheid). Daarnaast zou het er op neer komen dat ik (weer) snachts en sochtends moet lopen, wat echt dodelijk is voor je slaapgebrek.
pi_58245406
Mag je niet in 1x doorlopen dan Je hebt toch de marathon gelopen, dan moet 16km een eitje zijn.
  woensdag 23 april 2008 @ 09:21:21 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58246216
Nou, dat is allemaal nog vrij lastig met de indeling die wij hebben, geloof me Heb sowieso zelf de 11,9 km al, dus het zou al meer dan 20 worden dan Het lukt wel, daar niet van, maar wil ook beetje hard kunnen lopen natuurlijk
pi_58246268
word bijna jaloers

ok, ben ook blij dat ik motorbegeleiding ben, maar tóch.. hardlopen lijkt me ook tof..

trouwens hier nog iemand die graag mee wil lopen voor 'ons' team: onze studievereniging heeft iemand die is uitgevallen door een verstuikte enkel
Ja doei.
  woensdag 23 april 2008 @ 09:48:36 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58246843
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
trouwens hier nog iemand die graag mee wil lopen voor 'ons' team: onze studievereniging heeft iemand die is uitgevallen door een verstuikte enkel
Heej! ik was eerst

Wel balen dat soort dingen overigens, maar goed, met 25 man valt er altijd wel 1 iemand af met een blessure
pi_58246912
jaja, jij eerst

ze vroegen mij al, of ik het openingsstuk wil lopen, maar dat wordt te krap met het wegrijden met de motoren

jammer anders had ik dat ook wel gedaan
Ja doei.
  woensdag 23 april 2008 @ 12:21:06 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_58250701
Zo, gisteren voor de eerste keer weer in de dubbele cijfers gelopen qua tempo. 4.4 kilometer in 25 minuten is ongeveer 10.1 km/h. Beetje jammer dat ik de komende week niet veel kan doen omdat ik in Madrid zit, maar het hardloopvirus slaat weer een beetje toe.

NU ook langzaamaan weer op afstand gaan trainen zodat ik op termijn een 10 km kan lopen
pi_58251346
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:21 schreef Grumpey het volgende:
Nou, dat is allemaal nog vrij lastig met de indeling die wij hebben, geloof me Heb sowieso zelf de 11,9 km al, dus het zou al meer dan 20 worden dan Het lukt wel, daar niet van, maar wil ook beetje hard kunnen lopen natuurlijk
Ik mag ook aan de 11,9 kilometer vrijdagnacht.

Ben benieuwd, amper getraind sinds de CPC, maar 11,9 kilometer moet toch wel lukken...

Maar ja, moet toch wel wat meer gaan trainen eigenlijk, twijfel alleen of ik beetje voor afstanden rond de 10 kilometer wil gaan trainen of toch weer voor een halve marathon. Ik vind het vooral qua snelheid van je trainingen etc. heel erg schelen nog wel tussen die afstanden...
Jack does it in real time...
pi_58251543
Wij lopen dit jaar met 3 ploegen en ze zitten allemaal vol! meesatl hebben we al moeite met 2 ploegen.
pi_58266385
Ik hoef niet meer

Ik vermoedde vooraf al dat het geen goed idee was dat de persoon die het ging organiseren, het ging organiseren. Afgelopen maandag hoorden we pas voor het eerst iets, en toen had hij 14 personen ingedeeld. Waarvan er 9 blijkbaar al niet meer op gerekend hadden dat het uberhaupt nog door zou gaan, dus die meldden zich af. Bleef over 5 lopers. Daarvan zijn er twee overgeplaatst naar een bevriend team, en het plan was vervolgens dat de overgebleven drie (onder wie ik) 'symbolisch' de openingsetappe en de beide slotetappes zouden lopen.

EN VERDER DUS HELEMAAL NIKS

Toen heb ik ook maar bedankt. Ik vind juist de gezelligheid in het busje zo leuk aan de Bata, en het gedoe bij de wisselpunten dat je vol spanning je lopers opwacht en opvangt. Zelfstandig afreizen naar Enschede om daar alleen maar even die slotetappe te lopen.....mjah laat maar. Ik was toch al niet getraind
  woensdag 23 april 2008 @ 22:41:13 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58266792
thaleia! Wij hebben nog iemand nodig, in een strak georganiseerd team en een supergezellig busje met renners van elk niveau

Kom erbij, je mag kiezen uit 6,3 of 3,5 km, wat je liever hebt

we hebben serieus nog maar 1 loper nodig, dus geen laatste afmeldingen hier.
pi_58266917
Hoe ruim is het begrip "elk niveau"?
Ik PM je wel even
  donderdag 24 april 2008 @ 13:15:28 #145
197786 Asics-DS
pi_58276975
@Grumpey: Een heel weekend zit er niet in voor mij. Ik heb toch wat andere verplichtingen, maar een stuk voor je lopen is geen probleem. Maar ik zie dat thaleia ook interesse heeft.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:26:24 #146
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58277258
Thaleia kan uiteindelijk niet. Maar je bent nog steeds heel erg welkom (ook omdat thaleia niet kan ).
Voor ons zou het ideaalste zijn als je in de ochtendploeg kan meedoen . Ik zal dan zorgen dat ik zelf ook in die groep zit zoals het er nu uitziet, sowieso is dat een leuke gezellige ploeg. PM je mailadres maar even, dan stuur ik alle informatie!
pi_58278750
Vanmiddag zo'n 10.5 km gelopen in 54 minuten.... Dat is zo'n 11 km/u dus wel netjes denk ik Loop bijna nooit 10 km's..

ALLEEN... kreeg na 40 minuten ONTZETTEND last van mijn voorvoeten (branderig gevoel, waar mijn voet op land). Het was na 48 min. zo erg dat ik mijn schoenen gewoon ff uit en weer aan moest doen echt balen... normaal loop ik 2x per week zo'n 6 km en dan heb ik er geen last van. Aangezien ik wekelijks weer rond de 10 km wil lopen ga ik maar eens kijken of de orthopeed een zooltje o.i.d heeft. Ik heb namelijk een hoge wreef en een holvoet: balen als ik langer dan 40 min ga lopen dus
Love is in the air!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:15:06 #148
197786 Asics-DS
pi_58281016
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:26 schreef Grumpey het volgende:
Thaleia kan uiteindelijk niet. Maar je bent nog steeds heel erg welkom (ook omdat thaleia niet kan ).
Voor ons zou het ideaalste zijn als je in de ochtendploeg kan meedoen . Ik zal dan zorgen dat ik zelf ook in die groep zit zoals het er nu uitziet, sowieso is dat een leuke gezellige ploeg. PM je mailadres maar even, dan stuur ik alle informatie!
Wanneer is het eigenlijk haha Zaterdag/Zondag? Of vrijdag/zaterdag. Morgenochtend moet ik werken (+ verjaardag later die dag) en zaterdag middag moet ik weer terug zijn omdat ik een vriendin moet helpen bij dr examen (ik ben soort proefpersoon ). Bovendien kan ik niet mn fietstrainingen laten schieten op dit moment. Ik kan je helpen met lopen, maar het gaat allemaal maar net passen. Ik zal je graag helpen hoor!

Tsjah, zo wordt een 'leeg' weekend toch ineens druk.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:23:05 #149
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58281199
het zou zaterdagochtend zijn dat we je het hardst nodig hebben, dus dat is juist ideaal voor ons
Dan ben je om 13 uur wel weer klaar en kan je nog genoeg andere dingen doen die dag. Lijkt me echt heel gezellig Ik PM je mijn mailadres wel even.

[ Bericht 23% gewijzigd door Grumpey op 24-04-2008 16:30:34 ]
  donderdag 24 april 2008 @ 16:28:54 #150
197786 Asics-DS
pi_58281312
Oke, ik wacht op je PM. Ik moet 2 uur uiterlijk in Deventer zijn. Wordt krap :p.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:29:51 #151
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58281338
ik zie dat je PM-box niet werkt. Als je even een mailtje wilt sturen naar grumpey at gmail . com, dan komt stuur ik via die manier alle info naar je op

edit: en ik zie dat de herstart in Barchem al om 12:30 is voor ons, dus dat moet wel lukken. Er rijdt een directe busverbinding met Deventer vanuit Barchem, bus 56, die er 50 minuten over doet (oftewel, eitje )
  donderdag 24 april 2008 @ 16:32:27 #152
197786 Asics-DS
pi_58281386
Nu werkt t wel, maar mail is verstuurd.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:38:50 #153
197786 Asics-DS
pi_58281510
Barchem als in: Barchem vlakbij Lochem, Bocrulo? Dan is dat op 15 km van mn huis. Dat zou relax zijn.

dubbel
  donderdag 24 april 2008 @ 16:53:27 #154
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58281792
yup, dat Barchem idd
pi_58282221
is er geen batavierentopic o.i.d anders gaat het weer 5 pagina's daar over
Love is in the air!
  donderdag 24 april 2008 @ 19:18:34 #156
197786 Asics-DS
pi_58284840
Sorry Landgeld, nog even off-topic (wat eigenlijk helemaal niet off-topic is!)

@Grumpey: Ik kan geen mails versturen naar je; ik krijg ze telkens weer terug. Mn hotmail loopt weer te kloten zoals het wel vaker doet de laatste tijd. Dus daarom ff zo:

Als ik het goed begrijp start de groep in Dinxperlo. 1 loper, 1 fietser, 5 á 6 man in busje erachter of ervoor (whatever). Iedereen loopt een etappe (sommige dus 2x).
Nu het probleem Ik wil ook voor mezelf trainen 's ochtends, omdat ik daar voor de rest van de dag geen tijd voor heb. Klinkt gek, maar op dit moment is 't ff belangrijk dat ik mn geplande trainingen ook doe (ivm wedstrijden). Het gaat om een vrij rustige duurtraining (3 uurtjes) dus lopen daarna is geen probleem. Vandaag heb ik praktisch 't zelfde gedaan (en 'vroeger' wel extreme fiets-loop combo's gedaan ). Loopconditie was redelijk. Ik heb vandaag mn 15 km ronde net onder het uur gelopen. Die 8 km kan dus in een half uur (met een beetje adrenaline )
Dus kan ik ook later instappen? Dat ik niet om 8 uur erbij ben, maar bijv. vanaf 10 uur? Dat ik je bel waar jullie zitten, omkleed (somehow, voor mn fiets valt wel iets te regelen hoop ik), instap, kennismaak, loop, afscheid neem? Beetje omslachtig misschien, maar ik wil graag mn eigen training afwerken.

Ik fiets dagelijks in die regio dus de weg vind ik wel.
Reageren kan via mail, 't zal later op de dag wel weer werken.
pi_58290413
Ah kijk eens aan, nu is het niet zo erg meer dat ik weer afzegde, want ik ben vervangen door een vermoedelijk veel snellere loper. Veel plezier, allemaal!
pi_58290531
Batavierenrace is morgen al

en ik moet nog zoveel slaaaaaaaapen..

als jullie een dame met een zwarte Suzuki GSXF zien rijden met zwarte kleren en helm en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel herrie, dan ben ik 't
Ja doei.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:17:31 #159
197786 Asics-DS
pi_58290838
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:01 schreef thaleia het volgende:
Ah kijk eens aan, nu is het niet zo erg meer dat ik weer afzegde, want ik ben vervangen door een vermoedelijk veel snellere loper. Veel plezier, allemaal!

Het kan allemaal precies qua tijd dus ik heb er zin in! Heb jij nu helemaal geen team meer om mee te lopen?

Even een stukje inlopen en het trage fietsgevoel is er wel uit. Mn hele zaterdag is nu echt volgepropt.

Ik ga mn best doen Grumpey

edit: jeez wat een onsamenhangend bericht
pi_58292733
Pff, ben benieuwd...veel te weinig getraind (maar ja, voor de CPC ook al en dit is korter ), maar eens zien hoe het gaat.

Wordt wel heel mooi denk ik, door Duitse natuur lopen gedurende de nacht...alleen ben ik morgen al doodop eer ik moet lopen vrees ik, want overdag nog een hele dag op de uni voor de boeg.
pi_58308661
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:17 schreef Asics-DS het volgende:
Heb jij nu helemaal geen team meer om mee te lopen?
Geheel naar eigen wens, want ik ben ziek. Is inderdaad wel voor het eerst in tijden dat ik NIET meedoe aan de Bata, maar ik moet er momenteel ook niet aan denken

Wens jullie veel succes en vooral plezier
pi_58349503
Hoi
Ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen. 5*1 minuut lopen, en tussendoor steeds 2 min wandelen. Ik kwam thuis als een tomaat
Hoe lang duurde het bij jullie totdat je het gevoel had dat je conditie begon te krijgen?
I will take the sun in my mouth
pi_58350955
Redelijk snel, maar die loopschema's zijn perfect om mee te beginnen. Zo ben ik ook begonnen (en ik denk iedereen bijna wel). Als je het schema goed volgt dan zal het al vrij snel makkelijker gaan met lopen.
In het begin is het even doorbijten, discipline opdoen enzo, maar dat gaat steeds beter.
Loop nu sinds 3 jaar en ben van 5 maal 1 minuut naar het lopen van de 10km gegaan.
pi_58354748
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:24 schreef warrel het volgende:
Hoi
Ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen. 5*1 minuut lopen, en tussendoor steeds 2 min wandelen. Ik kwam thuis als een tomaat
Hoe lang duurde het bij jullie totdat je het gevoel had dat je conditie begon te krijgen?
vrij snel, als je regelmatig blijft lopen.

Ik begon met 3 keer in de week en merkte heel snel verbetering
Doei.
pi_58360903
Bata gelopen dit jaar, 8ste etappe, 8.8 kilometer in 47.04, oftewel 11.2 km/u. Niet heel snel, maar ben pas ongeveer een maand aan het hardlopen. Wil volgend jaar weer meedoen, en blijf nu 1 a 2 keer per week trainen. Niet meer ivm tijdsgebrek, doe nog 2 andere sporten actief en moet ook m'n rust nog kunnen pakken.

Wat zijn de beste trainingen om sneller te worden? En wat is er met deze 1 a 2 keer per week trainen te bereiken, volgend jaar 13 km/u lopen op de 8.8?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_58361437
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:55 schreef -Mzraki- het volgende:
Bata gelopen dit jaar, 8ste etappe, 8.8 kilometer in 47.04, oftewel 11.2 km/u. Niet heel snel, maar ben pas ongeveer een maand aan het hardlopen. Wil volgend jaar weer meedoen, en blijf nu 1 a 2 keer per week trainen. Niet meer ivm tijdsgebrek, doe nog 2 andere sporten actief en moet ook m'n rust nog kunnen pakken.

Wat zijn de beste trainingen om sneller te worden? En wat is er met deze 1 a 2 keer per week trainen te bereiken, volgend jaar 13 km/u lopen op de 8.8?
Heb je mij ook nog gezien? Ik zei vast heel vrolijk 'GOEDEMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!! ' tegen je

wat goed, overigens, zo snel loop ik niet hoor Maar vind motorbegeleiding toch wel heel stoer, dus de kans dat ik de Bata zelf ga lopen is niet heel groot
Doei.
pi_58362460
quote:
Op maandag 28 april 2008 16:25 schreef Faithy het volgende:

[..]

Heb je mij ook nog gezien? Ik zei vast heel vrolijk 'GOEDEMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!! ' tegen je

wat goed, overigens, zo snel loop ik niet hoor Maar vind motorbegeleiding toch wel heel stoer, dus de kans dat ik de Bata zelf ga lopen is niet heel groot
Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.

Respect voor al die motorrijders trouwens, vrijwillig zoveel moeite willen doen voor de race, zonder zou echt niet mogelijk zijn .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 28 april 2008 @ 17:56:49 #168
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58363068
Ok, heb niet veel tijd, maar even kort verslag van de Bata van ons team

We zijn uiteindelijk 123e geworden, al moet er bij worden gezegd dat we zonder straftijd op ongeveer de 65e plek geeindigd zouden zijn heel goed dus . We kregen straftijd omdat 1 renner te lang over de etappe deed, wat niet raar was aangezien de gehele startgroep (startgroep 6 op 2e etappe in de ochtend) verkeerd was gelopen en dus ook allemaal te laat zijn binnengekomen. Los daarvan hebben we het echt goed gedaan!

Asics heeft nog meegelopen, bedankt nog, en heeft een spectaculaire tijd neer gezet van 29:04 op 8,0 km, dus 16.5 km/h, 6e plek. Ik had zelf 2 etappes gelopen uiteindelijk, de 11,9 in de nachtploeg (enorm last van maagzuur, wel 47:00 en 15 km/h nog) en de 6,3 in de ochtend (3e plek ). Het mooiste was dat alle organisatie gewoon perfect liep en dat de sfeer goed was!

Volgende project: Amsterdam - Praag - Amsterdam....
oftewel, het ergste moet nog komen
pi_58363297
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Jij was dus motorbegeleiding begrijp ik? Zou best kunnen, we zaten in de laatste startgroep en ik vertrok om 6:10 vanaf het wisselpunt.

Respect voor al die motorrijders trouwens, vrijwillig zoveel moeite willen doen voor de race, zonder zou echt niet mogelijk zijn .
het is gewoon gaaf om te helpen bij zo'n evenement, Ok, vrijwillig, maar je krijgt er ook veel voor terug,zoals dankbaarheid en gezelligheid

heb 42 uur niet geslapen, vrijdag op zaterdag zeg maar maar het was het waard al zag ik ook veel mensen hardlopen in kleding en op schoenen waarvan ik dacht.. oei... daar werd ik dan weer niet vrolijk van
Ja doei.
  maandag 28 april 2008 @ 23:46:36 #170
197786 Asics-DS
pi_58370964
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:56 schreef Grumpey het volgende:
Ok, heb niet veel tijd, maar even kort verslag van de Bata van ons team

We zijn uiteindelijk 123e geworden, al moet er bij worden gezegd dat we zonder straftijd op ongeveer de 65e plek geeindigd zouden zijn heel goed dus . We kregen straftijd omdat 1 renner te lang over de etappe deed, wat niet raar was aangezien de gehele startgroep (startgroep 6 op 2e etappe in de ochtend) verkeerd was gelopen en dus ook allemaal te laat zijn binnengekomen. Los daarvan hebben we het echt goed gedaan!

Asics heeft nog meegelopen, bedankt nog, en heeft een spectaculaire tijd neer gezet van 29:04 op 8,0 km, dus 16.5 km/h, 6e plek. Ik had zelf 2 etappes gelopen uiteindelijk, de 11,9 in de nachtploeg (enorm last van maagzuur, wel 47:00 en 15 km/h nog) en de 6,3 in de ochtend (3e plek ). Het mooiste was dat alle organisatie gewoon perfect liep en dat de sfeer goed was!

Volgende project: Amsterdam - Praag - Amsterdam....
oftewel, het ergste moet nog komen
65e plek (onofficieel) is niet verkeerd man, goed werk! Toevallig trouwens dat ik die dame uit je team kende . Kleine wereld......

Ik moet zeggen dat ik 't echt super leuk vond, hoe kort ik er ook was. Al die idiote gillende studenten bij de begin en eindpunten van die etappes . Alle lopers konden er daardoor toch even een eindsprint uitpersen. De vele voetballers herken je trouwens direct tijdens het lopen Een meefietser is wel fijn trouwens, bedankt nog .

Over mn eigen loop(je): 't ging naar omstandigheden best lekker. De zware training de dag van te voren (vrijdag) en vooral de duurtraining van die ochtend (vroeg op gestaan ) eisten wel hun tol natuurlijk. Grappig is dat ik tijdens mn duurtraining in 4 uur mn hartslag amper echt omhoog kreeg, maar met lopen zat ie echt in mn keel. Verschillende soorten belasting zijn dus goed te combineren.
De stukken zandweg door het bos halen je trouwens enorm uit je ritme zeg. .
Ik moet wel zeggen dat ik op de terugweg naar huis de trappers met moeite rond kreeg (waar zijn die kleine lettertjes als je ze nodig hebt?)
Omkleden in een Dixi is ook niet alles. Vooral al je voorganger vergeet de klep dicht te doen. Ik kon je zo vertellen wat 10 man de avond van te voren gegeten hadden

Tot volgend jaar dan maar?
  dinsdag 29 april 2008 @ 09:55:04 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58375396
Psssst....even inside info hoor, maar die dame die je kende is toevallig ook nog mijn vriendin

en de kleine lettertjes vind je onder de '[ sub ]-tags'

Over die voetballers, ik heb mensen zien hardlopen op sneakers
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:29:45 #172
197786 Asics-DS
pi_58413590
Het is hier verdacht stil zo rond de feestdagen
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:53:33 #173
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58416533
TVP, oftewel: vandaag voor het eerst begonnen met hardlopen.

Ik ben (nog) niet van plan een schema te gebruiken. Ik probeer simpelweg rustig te beginnen & mijn gevoel & ademhaling goed in de gaten te houden.

Morgen even eigen schoenen halen (heb vandaag - zij het nieuwe - schoenen van m'n vader gebruikt, maar die waren wat aan de krappe kant).
pi_58417595
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef Asics-DS het volgende:
Het is hier verdacht stil zo rond de feestdagen
Het is dan ook -weer.. Maar ik wil vanavond nog wel even gaan!
pi_58418237
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:55 schreef Grumpey het volgende:
Psssst....even inside info hoor, maar die dame die je kende is toevallig ook nog mijn vriendin

en de kleine lettertjes vind je onder de '[ sub ]-tags'

Over die voetballers, ik heb mensen zien hardlopen op sneakers
en dan roepen bij de EHBO.. maar dat zijn toch ook sportschoenen Bij de Rotterdam Marathon zag ik wel eens een paar op klompen lopen, dan ben je toch ook niet goed wijs

Net een snelle duurloop gedaan van 25-30 minuten.. Ben ik klaar met douchen, is het stralend mooi weer..

[ Bericht 8% gewijzigd door PieterBas op 01-05-2008 16:29:21 ]
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:14:19 #176
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58451022
test
Doei.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:20:44 #177
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58451081
Vanaf vandaag ook (weer) begonnen met lopen, wel even rustig aan na een kleine 3 maanden zonder voetbelasting wegens wat prettige kneuzingen.
Vanochtend even vanuit m'n dorpje (Poortugaal) naar Schiedam gelopen en terug en was toch aardig kapot, conditie is erger dan ik had gehoopt.

Desondanks vol goede moed op naar meer kilometers en de nodige wedstrijden.
Tevens een verkapte tvp btw.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:30:09 #178
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58455855
quote:
De Vechtdal Marathon 2-daagse is een ideale voorbereiding op een najaarsmarathon of een uitdaging voor die lopers voor wie een hele marathon nog net teveel van het goede is. Je loopt in het weekend van 27 en 28 september in Ommen de afstand van 1 marathon in 2 dagen en over 3 wedstrijden. De eerste dag staat de Stentor Vechtdal halve marathon op het programma. Een wedstrijd die door het schitterende Overijsselse Vechtdal loopt. Start en finish zijn in het centrum van Ommen op de N340. Deze provinciale weg is die dag speciaal voor dit evenement afgesloten. Bij de finish kunt u zich ontspannen op een van de talrijke terrasjes, maar blijf niet te lang zitten, want op dag 2 begin je ’s ochtends met de pittige, 11,1 kilometer lange Besthmenerbergcross. Vervolgens mag je uitrusten voor de afsluitende 10 kilometer wedstrijd die voor een deel door het oude centrum van Ommen gaat.

Dit tweedaagse evenement begint een begrip te worden bij atletiekliefhebbers. Nergens anders in Nederland kun je binnen een tijdsbestek van 24 uur en verdeeld over drie wedstrijden de afstand van een marathon lopen. Wil je meedoen dan is opgave via voorinschrijving mogelijk.
Klinkt als een leuk evenement!
http://www.vechtdalmarathon.nl/
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:33:46 #179
53770 mr.marcus
techneau!
pi_58455895
tvp
Life sucks
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 mei 2008 @ 00:12:27 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58463496
nieuwe loper gaat zich melden

Ik heb wel een redelijke conditie maar vooral in de zomer wil ik gaan lopen om op conditie te blijven, mijn normale trainingen houden er dan mee op
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58471820
Pfujww, het is vandaag eigenlijk te warm, maar ik heb weer gelopen
Alleen een vriend van me zei dat het slecht was om hardlopen (wat bij mij nog een soort van joggen is) af te wisselen met wandelen. Hij zei dat hardlopen met sprinten afwisselen beter is omdat je dan dezelfde spiergroepen gebruikt.
Maar ik vroeg me dan weer af waarom echt alle hardloopschema's hardlopen met wandelen combineren als het zo slecht is.. Wat is waar?!
pi_58472273
Tussen die twee dingen bestaat geen goed of slecht.

Belangrijkste reden voor het hardlopen-wandelen-hardlopen is dat je lijf niet gewend is om langer hard te lopen. Je benen kunnen de klappen van het hardlopen nog niet aan en daardoor moet je ze rust geven. Alle beginnersschema's gaan uit van dat principe, je kunt gewoon niet van 0 direct een half uur of een uur lang hardlopen.

Hardlopen-sprinten-hardlopen is meer een intervaltraining waarmee je je lichaam traint om een hogere snelheid langer vast te houden. Dat werkt twee kanten op; ten eerste kunnen je benen harder lopen en ten tweede kan je lichaam beter herstellen op een hogere snelheid.

Kortom, er is geen goed of fout, het ligt aan de fase waarin je zit. Als je net begint met hard lopen (tot 30minuten lopen, of in de eerste 9 weken) dan zul je dat wandelen er in moeten houden. Anders loop je een grotee risico om tegen blessures op tel open. Ga je uiteindelijk verder in hardlopen dan kun je bv. in een trainingsweek komen waarbij je 1x een uurtje duurloopt, 1x een intervaltraining doet en 1x een lange duurloop doet (anderhalf/twee uur).
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 mei 2008 @ 15:15:12 #183
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58472455
Ik was vanmorgen begonnen met een beginnersschema.
Schema van 0 naar 20 minuten (matig snelle opbouw met 3 x trainen p/w) op hardloopschema.nl

en daar zit veel rust in ja, dat is maar goed ook, ook al lijkt
5 x 1 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
niet veel, het is een goed begin.
pi_58473537
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
5 x 1 min in D1
Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doen Damn wat heb ik me in die eerste paar weken een keer of wat helemaal kapot gelopen omdat ik mezelf overschatte.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 mei 2008 @ 16:25:08 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58473651
quote:
Op zondag 4 mei 2008 16:19 schreef FJD het volgende:

[..]

Het lijkt niet veel, totdat je het zelf moet gaan doen Damn wat heb ik me in die eerste paar weken een keer of wat helemaal kapot gelopen omdat ik mezelf overschatte.
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleem .
pi_58473737
Laat ik me hier ook maar melden. Ik loop al enkele jaren tweemaal per week hard om vervolgens op zaterdag te voetballen. Ik maak doordeweeks altijd een kilometer of 7 per keer.
That's all folks!
pi_58474797
quote:
Op zondag 4 mei 2008 16:25 schreef borisz het volgende:
Eens, vanmorgen dacht ik wel van we doen het wel even, maar ik voelde het wel na afloop. Ohja ik wil te snel lopen altijd, dat is mijn probleem .
Bedenk trouwens ook dat het na de eerste paar weken alleen maar leuker wordt. Voor mij werd het pas echt leuk toen ik ruim 10km kon lopen. Dan gaat er een wereld aan leuke wedstrijden voor je open. Tussen de 10km en de halve marathon zijn zoveel leuke dingen Rdam, Adam, CPC, Egmond, Dam to Dam en ga zo maar door Plus dat als je eenmaal loopt dat het ook gewoon allemaal veel makkelijker gaat. Dat begin is zo ontzettend ploeteren en stuntelen maar als je dan eenmaal lekker tempo kunt lopen en 3x in een week een uur kunt lopen dan gaat het redelijk vanzelf
  zondag 4 mei 2008 @ 23:06:06 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58481980
hmm, mijn Amsterdam-Praag-Amsterdam estafette met 12 man komt nu wel heel dichtbij, en echt veel trainen doe ik eigenlijk niet echt ....deze week maar wat starten ermee...
  maandag 5 mei 2008 @ 13:06:40 #189
197786 Asics-DS
pi_58489560
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:38 schreef warrel het volgende:
Pfujww, het is vandaag eigenlijk te warm, maar ik heb weer gelopen
Alleen een vriend van me zei dat het slecht was om hardlopen (wat bij mij nog een soort van joggen is) af te wisselen met wandelen. Hij zei dat hardlopen met sprinten afwisselen beter is omdat je dan dezelfde spiergroepen gebruikt.
Maar ik vroeg me dan weer af waarom echt alle hardloopschema's hardlopen met wandelen combineren als het zo slecht is.. Wat is waar?!
Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.

Het nut van sprinten voor voor een duurloper is nihil. Van tempo's lopen (800 tot 1500 meter boven je duur tempo lopen) word je beresterk. Maar ivm blessures zou ik daar nog even mee wachten . Gewoon duurtrainingen doen en als je je goed genoeg voelt ga je wat snellere stukken inbouwen. Succes.
pi_58492592
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:06 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Hardlopen met sprinten afwisselen? Leuk als je jezelf naar de klote wil lopen of traint voor een 1500m o.i.d. Als je begint met lopen wissel je het af met wandelen om even wat minder intensief bezig te zijn.

Het nut van sprinten voor voor een duurloper is nihil. Van tempo's lopen (800 tot 1500 meter boven je duur tempo lopen) word je beresterk. Maar ivm blessures zou ik daar nog even mee wachten . Gewoon duurtrainingen doen en als je je goed genoeg voelt ga je wat snellere stukken inbouwen. Succes.
Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.
pi_58493445
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardig Heb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
Just being curious.. ofzo
  maandag 5 mei 2008 @ 23:15:25 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58502242
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Ben nu een half jaartje bezig en loop nu zo'n 15 km per keer (2-3x per week) in ong. 1:15, gaat op zich wel aardig Heb alleen alles gedaan zonder schema's, gewoon gaan met de banaan.. Starten met lopen als ik de deur uit ga en stoppen als ik terug kom Maar aan een sprintje waag ik me ook niet, alleen af en toe bij een stoplicht, of de laatste paar honderd meter als ik nog energie over heb
heej, dat klinkt precies zoals mijn methode
pi_58506030
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:15 schreef borisz het volgende:
Ik was vanmorgen begonnen met een beginnersschema.
Schema van 0 naar 20 minuten (matig snelle opbouw met 3 x trainen p/w) op hardloopschema.nl

5 x 1 min in D1
Die doe ik ook
Ik was kapot na de eerste keer, maar het gaat wel snel beter.
M'n hardloopschoenen zitten trouwens te lekker, ik krijg last van m'n een tijd geleden gebroken voet als ik gewoon weer op m'n all starretjes loop..
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:44:44 #194
197786 Asics-DS
pi_58512600
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:02 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Als sprinter kan ik dit bevestigen.. Je moet niet gaan sprinten tijdens het duurlopen, daar belast je je alleen je spieren mee. Als ik aan het duurlopen ben, waag ik me er niet aan op volle bak te gaan sprinten.
Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloop .
Wat voor afstanden loop je trouwens? Ik vind de loopstijl van sprinters en korte afstand lopers altijd zo mooi. Als je dat vergelijkt met een lange afstand loper die z'n tempo's loopt is dat echt een wereld van verschil.
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:45 schreef Qrious het volgende:
Schema's zijn overrated vind ik. Zorg gewoon dat je je aan de basisregels/adviezen houdt.

Ik ga proberen weer regelmatig looptrainingen tussen de fietstrainingen te stoppen. De eenvoud en het gemak is en blijft toch geweldig van de loopsport. Hopelijk houdt mn scheenbeen het en komt die $%#@# shin splint niet weer terug.
Morgen fiets ik een wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Vind ik 't niks dan ga ik langzaam weer over op 't lopen. I'll keep you posted .
pi_58514792
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:44 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Aan het eind van een duurloop willen de benen echt alleen nog maar de beweging maken die ze de hele tijd al maken. Elke andere beweging gaat enorm moeizaam. Probeer eens fatsoenlijk een auto/fietser te ontwijken aan het einde van een duurloop .
Wat voor afstanden loop je trouwens? Ik vind de loopstijl van sprinters en korte afstand lopers altijd zo mooi. Als je dat vergelijkt met een lange afstand loper die z'n tempo's loopt is dat echt een wereld van verschil.

Voornamelijk de 400m, maar op de 100m, 200 en de 800m kan ik ook aardig uit de voeten. Maar een 5km lukt me ook nog aardig, loop ik rond de 17-18min. Op een 400m is na 250-300m mijn loopstijl nou niet zo best.. maar dan slaat natuurlijk ook nog de verzuring er in.

Ik denk dat ik meer een sprinter ben die ook nog aardig kan duurlopen, dan een duurloper die ook nog aardig kan sprinten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 mei 2008 @ 17:40:19 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58515416
Mijn probleem is dat ik een spierziekte heb en daarmee ten alle tijden iets sneller moe ben en niet hard kan rennen etc. Herstel van mijn lichaam duurt ook langer dan bij de 'gemiddelde' mens. Daarom ga ik wel vanuit een schema lopen.

Voorbeeld als ik alles had gegeven voor een coopertest op school dan had ik een week rust nodig.
Mijn mentaliteit zorgt er ook voor dat ik wil presteren en soms te veel wil, daar ging ik vroeger nog wel eens wat de mist mee in, dan deed ik te veel en dan wordt het langer dan die week dat je rust nodig hebt .
  dinsdag 6 mei 2008 @ 18:36:30 #197
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58516451
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.

Iemand hier ervaringen mee?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 18:53:53 #198
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58516790
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:36 schreef kepler het volgende:
ik heb al sinds de marathon niet meer gelopen... Heel slecht ik weet het, maar ik mis een beetje de drive nu ik de marathon heb gelopen. Deze week is het wel lekker weer, dus dat is wel positief. Hopelijk deze week een kort stukje lopen.

jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekapt Misschien even iets nieuws leuks verzinnen, een leuke bosloop ofzo over een maand of twee ofzo...dat helpt stuk beter
pi_58517604
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:06 schreef FJD het volgende:
Belangrijkste reden voor het hardlopen-wandelen-hardlopen is dat je lijf niet gewend is om langer hard te lopen. Je benen kunnen de klappen van het hardlopen nog niet aan en daardoor moet je ze rust geven. Alle beginnersschema's gaan uit van dat principe, je kunt gewoon niet van 0 direct een half uur of een uur lang hardlopen.

En als je eenmaal wel langere tijd kunt blijven lopen, is afwisselen met wandelen denk ik geen goed idee meer. Niet alleen om wat het met je spieren doet (heb ik geen verstand van) maar als mentale training. Als je jezelf aanwent om op zware momenten tijdens de training stug door te blijven lopen, eventueel wat langzamer, maar wel hardlopen, dan wen je aan het idee dat ook als je bij een wedstrijd een neiging voelt tot stoppen, dat je dan toch nog echt wel effe voort kunt. En dat de dip al hardlopend vanzelf weer voorbijgaat.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:40:23 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58517736
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:53 schreef Grumpey het volgende:

[..]

jah, en wat hielp was een doel hebben zoals een batavierenrace of een amsterdam-praag run. Maar anders had ik er ook even mee gekapt Misschien even iets nieuws leuks verzinnen, een leuke bosloop ofzo over een maand of twee ofzo...dat helpt stuk beter
Ja, ik zit ook een beetje te kijken naar wedstrijden waar ik aan mee kan doen. Dat is wel een leuk doel

8 juni is er weer een 15k wedstrijd in Delft, daar ga ik wel aan meedoen denk ik Kijken of ik onder het uur kan lopen
pi_58526200
quote:

Ik heb de twee keer na een halve marathon ook schrikbarend weinig gelopen.

Vorig jaar kwam de vakantie periode toen ongeveer gelijk en heb ik echt meer dan 2 maanden niet gelopen ofzo, omdat ik niet zo'n zin had erin. Meer gefietst toen.

Maar ja, denk dat nieuwe wedstrijden uitzoeken wel zin heeft. Alleen is het ook wel weer zo dat als je teveel wedstrijden gaat lopen je misschien ook wel weer wat motivatie gaat missen voor sommige van die wedstrijden...
pi_58531755
quote:

Ik had er ook last van, ben week na de marathon 8 km gaan lopen maar had het na 4 km wel gezien. Daarna weer 2 weken niet gelopen. Pas dit weekend weer echt gaan lopen omdat ik me ingeschreven heb voor de 10 km van Hoorn (ipv de halve marathon) dus heb weer een doel. En volgende maand is de midzomernachtcross in Amsterdam waar ik ook de 10 km wil gaan lopen. Ben me ff gaan toeleggen op de wat kortere afstanden, geen zin om halve marathon afstanden te gaan lopen komende tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')