abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:58:47 #101
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_58159056
Ik ga deze week het lopen weer oppakken.

Heb de laatste maanden sinds Egmond gemiddeld 1 keer per 2 weken gelopen, echt veel te weinig.

Mijn piek moet ook in Nijmegen liggen dit jaar.
  zaterdag 19 april 2008 @ 20:55:41 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58165816
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
de marathon
The line is a dot to you!
pi_58173306
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klinkt interessant!
Geef eens een voorbeeld van zo'n oefening waar je zo'n spierpijn van hebt gekregen?
grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.

auw! bovenbenen zijn helemaal hard
Ja doei.
pi_58173829
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

grote stap met links, rechterbeen achter laten staan met hiel van de grond. door je knieen gaan met je voorste been in een hoek van 90 graden en het achterste been (de knie) ook richting grond, maar zonder deze te raken. daarna weer overeind komen, stap met rechts bij en weer hetzelfde.

Dat zijn lunges volgens mij, best heftig inderdaad!
Ik heb (helaas?) zulke gespierde benen dat ik nooit spierpijn heb. 'Lekkere' spierpijn bedoel ik dan, momenteel heb ik wel een spier in mijn kuit die pijn doet maar dat is overbelasting (flink aan de wandel geweest in heuvelachtig Nice)
pi_58174350
ik hoop ooit wat meer beenspieren te hebben

heb vroeger wel veel gezwommen, maar ben pas sinds januari bezig met hardlopen, dus moet niet meteen verwachten dat ik alles kan doen

Ik ga proberen om met krachttraining mn beenspieren te trainen, zodat ik wat makkelijker kan lopen straks
Ja doei.
pi_58175511
Ik voel momenteel m'n benen al als ik 1 trapje op loop
Was al slecht getraind, werd toen ziek, bleef werken, dus het gekwakkel ging maar niet over. Komend weekend bij de Batavierenrace loop ik voor het eerst weer sinds 2,5 week ofzo, en ik weet nog niet eens welke afstand ik moet

Maar daarna heb ik twee weken vakantie. Reken maar dat er hier dan als een bezetene gesport wordt
pi_58176129
Ik doe vanaf haf februari aan hardlopen.
Ben beetje omgepraat door mij collega's.
Geen spijt dat ik na 7 jaar weer wat aan sport doe.
Het is gewoon heerlijk te lopen in de natuur.

Ik loop bij een atletiek verenging.
Ik loop soms zelf maar bij de verenging is het toch wat leuker.

Ik merk dat ik gewoon een betere conditie heb.
Ben minder vaak buiten adem.

Ga woensdag proberen mee te lopen met de 15km ik zit in nu 5 km de 5 en 10 zijn gewoon te langzaam voor mij.
pi_58176241
Da's de lengte van het rondje dat ze lopen, Breaker.Faker, of het aantal kilometers per uur?

Heb je al een leuk loopje in de planning, als trainingsdoel zeg maar? Werkt altijd erg motiverend om iets te hebben om naartoe te trainen.
pi_58176276
is als je net bent begonnen met hardlopen 15km niet wat te veel?

en waarom zijn de 5 en 10 te langzaam? Je kunt toch zelf tempo verhogen? Je moet niet, omdat je tempo hoger ligt, ineens een (veel) grotere afstand gaan lopen me dunkt
Ja doei.
pi_58186619
Wat een lekker weer om te lopen en ik ben volgens mij weer verlost van mijn scheenblessure.. Gelukkig dus geen shin splin

Binnenkort toch maar aan mijn zevenheuveltrainingschema gaan beginnen en hoe ik dat ga combineren met mijn baan trainingen/wedstrijden.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 20 april 2008 @ 20:24:33 #111
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58186878
totaal geen zin meer om te lopen na de marathon Hopelijk volgende week weer even proberen een stukje te lopen
The line is a dot to you!
pi_58188568
Mijn Batavierenteam is geniaal

Kreeg net een mailtje: "bij deze de laatste informatie over ons Batavierenteam"

"de laatste informatie".....dat was dus het allereerste mailtje dat er werd rondgestuurd

We hebben maar 14 lopers, en slaan de hele ochtendploeg over. Ook in de nacht nog enkele lege plekken. Aan mij de eer om de slotafstand te lopen. Wordt allemaal dolle pret natuurlijk
pi_58189433
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebben Uiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.

Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.

[ Bericht 33% gewijzigd door mouzzer op 20-04-2008 22:04:10 ]
  maandag 21 april 2008 @ 00:38:38 #114
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58193972
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:
Eind van de middag voor het eerst na de marathon gelopen, na 4 km had ik het wel gehad maar dat kan ook aan de biertjes van gister gelegen hebben Uiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wordt heerlijk loop weer de komende tijd om naar de halve marathon van Hoorn toe te trainen.

Loopt er iemand hier met een GPS? Ik heb nu de Nike Plus en de combinatie van gesproken instructies over afstand en tijd met muziek is erg leuk maar het is jammer dat de gemeten afstanden nogal kunnen afwijken als je sneller/ langzamer loopt dat waarop de chip gecalibreerd is. Ben dus beetje aan het orrienteren op GPS systemen zoals de garmin forerunner serie.
Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen .
pi_58196114
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef mouzzer het volgende:

Nike Plus wijkt wel erg veel af.. Bij mijn laatste 3 duurlopen schatte NikePlus de afstand 10% korter in.. Binnenkort op de atletiekbaan maar de chip calibreren.. die moet als het goed is 400meter zijn.
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat men nog 10/20 km kan lopen zonder te verdwalen .
Ik ken gevallen die nog verdwalen in hun eigen woonplaats
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58201263
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Doe dat zelf ook graag als ik met gewichten train, maar merk dat ik vooral veel pijn in m'n knieën krijg. Wat dus meestal betekend dat ik de rest van de week niet kan lopen. Levert dus niet helemaal het gewenste effect
Sweet and innocent...
  maandag 21 april 2008 @ 13:38:33 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58201766
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot

Wie ook maar wie wil, geef maar aan, kunnen goed hulp gebruiken

ohja, en ik ben niet eng, vraag maar aan annoh en kepler
pi_58202103
Vandaag weer bij de fysio, die heeft nu een tape om beide benen heen gelegd. Hierdoor zou ik m'n spieren niet meer volledig kunnen aanspannen en daardoor zou het moeten genezen. Ik mag nu ook weer kleine stukjes lopen. Volgende week terug, dan komt er weer een nieuwe tapeje op en het zou dan kunnen gebeuren dat ik over twee weken weer rustig maar pijnvrij kan beginnen. Zo niet dan gaan er specifieke oefenen komen om het geheel sterker te maken.

Ik zweef een beetje tussen hoop en vrees, een echt eenduidig antwoord komt er niet uit maar dat zal ook wel met de vaagheid van de klachten te maken hebben ofzo. Straks maar eens een klein rondje doen dan. De fysios waren iig veel terughoudender over een evt. operatie als echt niets meer helpt. Ach ja, we zullen zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 21 april 2008 @ 14:21:37 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_58202700
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:38 schreef Grumpey het volgende:
iemand nog enthousiast te krijgen voor batavierenrace komend weekend? Het is een goed geregeld team, wat helaas maar 23 man heeft op dit moment, vandaar. Ik doe zelf ook mee, ben wel de snelste van het team en dus totaal niet representatief voor het niveau, we gaan voor een plek in het linkerrijtje van de middenmoot

Zou graag meedoen, heb de afgelopen 3 jaar ook meegedaan. Maar zit dit weekend helaas in Madrid

Batavierenrace is echt
  maandag 21 april 2008 @ 14:56:20 #120
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58203508
quote:

Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend (alleen wat fietstrainingen afwerken )

Ik ben nog geen student. Dan wordt het vast wat lastig.....

[ Bericht 4% gewijzigd door Asics-DS op 21-04-2008 15:01:55 ]
  maandag 21 april 2008 @ 14:59:43 #121
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58203583
quote:
Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard .
hoe was je vakantie?

Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
I'm just a girl in the world.
  maandag 21 april 2008 @ 15:06:37 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_58203728
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:59 schreef annoh het volgende:

[..]

Valt wel mee inderdaad, je rent alleen een beetje eng hard .
hoe was je vakantie?

Over die lunges, daar kwam mijn fitnessinstructeur ook mee aan maar ik ben geen fan. Ik krijg ook last van mijn knieën en bovendien voel ik me enorm voor lul staan als ik die doe! Ik heb altijd het idee dat ik mijn benen gewoon het beste kan trainen met hardlopen en fietsen.
Straks weer 8km, in het zonnetje! Ik denk serieus dat ik in een hempje ga, het was echt warm net op het balkon!
Ik ben gisteren gegaan in een pully die ik ook voor de wintersport gebruik. Ik kan je vertellen dat het aardig warm was. De volgende keer een t-shirt
pi_58204328
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:
Welnee, wij hebben in ons team mensen gehad die al 15 jaar geen student meer waren, of nooit student waren geweest. Alleen bij de universiteitsteam, die voor een hoge klassering gaan, controleren ze streng of iedereen wel student is. Bij de 'gezelligheidsteams' totaal niet
  maandag 21 april 2008 @ 15:50:44 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58204515
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:56 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Hoe gaat dat precies in zn werk dan?? Ik heb geen kut te doen dit weekend. Ja ik weet nu al dat ik niks te doen heb komend weekend (alleen wat fietstrainingen afwerken )

Student zijn of niet, het maakt echt niet uit. Zolang je geen wedstrijdteam bent (zeg maar een van de 30 serieuze teams die meedoen) zal niemand daar over beginnen, zolang de organisatie van de teams maar in handen van studentenverenigingen o.i.d. ligt.
Het gaat als volgt in zijn werk: als je meedoet wordt je ingedeelt in ochtend/middag of nachtploeg en ga je met 7 of 8 anderen in een busje om al-estafette-lopend elk een afstand te lopen. Uiteraard moedigd iedereen elkaar aan en is het altijd gezellig in het busje. Ook fietst er altijd iemand naast de loper voor de route en afwisseling. Op het moment dat de twee andere ploegen van 7/8 man bezig zijn met lopen kan je slapen danwel uitrusten, en zaterdagmiddag is de grote finish en vervolgens gratis eten/gratis feest. Dat feest is vergelijkbaar met een goede koninginnedag in amsterdam qua drukte en erg gezellig. Geslapen kan er worden in tenten (eigen tent). Voor de rest beetje lowlandssfeertje op het terrein, heel relaxt allemaal dus .
pi_58205749
Ik heb zowaar 10 hele minuten (redelijk) pijnvrij kunnen lopen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')