Ze hadden ruimte nodig voor de verdubbeling van de spoorbaan en in de dienstregeling voor station Camminghaburen. Dat het gebouw zelf weg is, is wel jammer.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is
slechte zaakquote:Op maandag 18 juni 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden ruimte nodig voor de verdubbeling van de spoorbaan en in de dienstregeling voor station Camminghaburen. Dat het gebouw zelf weg is, is wel jammer.
Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvlietquote:quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is
Ach ja, dan was de sluiting van dat station ook wel logisch eigenlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 18:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvlietAlleen nog een kut belbusje
Iddquote:
Ja precies, dat blijkt nog geen sinecure te zijn. Nico Spilt heeft een artikeltje gewijd aan meerspanningslocs. Het blijkt dus idd pas sinds de jaren 1970 voor te komenquote:Op maandag 18 juni 2007 19:32 schreef Wadloper het volgende:
Wel vet dat die techniek zelfs in de jaren 70 er al was
Wat een ruk filmpjequote:Op maandag 18 juni 2007 20:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijd om even te rukken
http://www.youtube.com/watch?v=9Zy2USSCj1o
En in de 3700 rijdt nog steeds een 2*Plan V rondquote:Op maandag 18 juni 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ze pakken wel uit op Lw-Hlgh zeg.
Die reden er in de ochtend al op. Kwam om 10.58 al een setje uit Hlgh.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:02 schreef Socios het volgende:
Die (lange) Wadlopers rijden vanwege het Oeralfestival op Terschelling inderdaad. Afgelopen vrijdag zat ik in de 4.59uur vanuit Leeuwarden, dat was ook gewoon een Spurt, terwijl later ´s middags wel weer Wadlopers reden.
Er is anders nog steeds een groot 1500V-gehalte in La France (bruine lijnen = 1500V):quote:Op maandag 18 juni 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoorMaar ik denk eerder een 1300, hij was vrij lang. En zoals anderen al schreven, er wordt vaker materieel uit Frankrijk aangekocht door NS. Of dat was in het verleden iig zo, dat was namelijk handig omdat Frankrijk toen ook op 1500 Volt reed.
Oh misschien was dat het wel dan, wat ik bij Rognac meemaakte vorige weekquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:22 schreef MREn het volgende:
Uiteraard...de gekke Fransozen doen zelfs aan middagpauzes midde in de dienstregeling ...
Nou ja , wij hebben sommige plaatsen niet aangesloten. Maar haast alle grote plaatsen zijn goed te bereiken via Trein .Drachten boeit me niet zoveelquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:10 schreef MREn het volgende:
En wat ziet Nederland er kaal uit tov België...
[afbeelding]
Hoe laat heb je die platen geschoten?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://img149.imagevenue.com/loc994/th_72770_Arriva32123206Lwc_122_994lo.jpg]afbeelding]
Even later de wadlopers 3212 en 3206 als stoptrein naar Leeuwarden.
[[url=http://img153.imagevenue.com/loc737/th_72793_Arriva32123206Adh_122_737lo.jpg]afbeelding]
Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206.
Nouwww, wij hebben juist al heel veel plaatsen weer AFgesloten. In 1930 zag de spoorkaart er zo uit namelijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nou ja , wij hebben sommige plaatsen niet aangesloten. Maar haast alle grote plaatsen zijn goed te bereiken via Trein .Drachten boeit me niet zoveel.
Enig idee hoe de cijfers voor de CFL zijn trouwens? Als je ziet wat daar hoogfrequent en puik spul rijdt, en hoe'n handjevol man erin zitten, en wat een graaistuiver een kaartje kost daar.... Dat kan toch ook niet economisch zijn zou je denken?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:48 schreef MREn het volgende:
Als geheel is België onrendabel. Waar de NS per jaar een 20 miljoen winst maakt op reizigers vervoer, moet er in het zuiden elk jaar zo'n 2 miljard in de NMBS worden gepompt.
De 3213 was voor vrijdag al onder handen genomen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:
Ze hebben die wadlopers weer te pakken gekregen, die 'kunstschilders'
Check mn foto van de 3213 en je zult versteld staanquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 3213 was voor vrijdag al onder handen genomen.![]()
Ah okee, valt me nog mee dan, 15 cent toeleggen per reizigerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:04 schreef MREn het volgende:
Als ik het jaarverslag ff snel bekijk, haalden ze (in '05) met 14 miljoen reizigers (hm, dat doet de NS in twee weken) een bedrijfsresultaat van 6,2 miljoen, maar als daar de financiering ed. nog mee wordt gerekend, blijft er 2,2 miljoen negatief over.
Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjenquote:Dit treinstel heeft wel een probleempje...
Voor de aardingsprocedure moet je op het dak wezen. En laat dat nou net even niet toegestaan zijn. Beteje rare constructie dat je voor het aarden van een elektrisch treinstel op het dak moet zijn. IVW zal het treinstel voorlopig dus niet goedkeuren.
Bron: IVW na telefoongesprek.
HSB, Harzer Schmallspurbahnenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:46 schreef densmee het volgende:
wie weet welk lijntje dat was vandaag bij rail away met die stoomtrein
IVWquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Even een stukje over de Protos:
[..]
Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen
is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaanquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
HSB, Harzer Schmallspurbahnen
http://www.hsb-wr.de
durf je dat nog te vragenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef densmee het volgende:
[..]
is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan![]()
dan gaan we van de winter eens kijken als het hier sneeuwt en wij niet kunnen werkenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
durf je dat nog te vragen
JA tuurlijk, dat is een van de weinige plekken in Europa waar er nog dagelijks met stoomtractie gereden wordt. En de natuur is zo fucking mooi daar. Prachtig. Dikke aanrader dus !
Ja hoor, en daar komen ze NU ineens achter zekerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Even een stukje over de Protos:
[..]
Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen
Zie m'n foto's van een paar topics geleden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef densmee het volgende:
[..]
is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan![]()
Des te beter.. t ding is lelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, en daar komen ze NU ineens achter zeker
Ik geloof het gewoon niet.
Nou en? Als ie toch lekker zit en al die herriekleuters allemaal aan de ene kant zitten zodat het rustig wordt aan de andere kant, lijkt me dat erg positief.quote:
Dat is ook niet zo lastigquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:37 schreef MREn het volgende:
Het ding zal in ieder geval stiller zijn dan mat'64.
Net als beter zitcomfort dan in Br425quote:
Wat is er mis met die treinen? Ik meende dat het best prima zat, maar goed, ik reis er niet dagelijks mee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Net als beter zitcomfort dan in Br425
Ik had zaterdag weer het genoegen een 50minuten in zo'n barrel te zitten (twee gekoppeld, en nog stampvol ook), maar goed, ik had ze ruim twee jaar weten te ontlopen
Let wel: er hebben al wel twee treinen (ofzo) op de BR gereden...quote:BABBERICH - Bewoners uit Babberich die langs de Betuwelijn wonen, klagen over stankoverlast.
Op het traject mogen voorlopig alleen dieseltreinen rijden en die diesellucht zorgt bij de bewoners voor problemen. ProRail heeft ventilatoren laten plaatsen in de huizen, maar deze zuigen de vieze lucht juist naar binnen.
Maandag is de eerste lege goederentrein over de Betuwelijn vertrokken naar Hongarije om daar graan op te halen. Kijk op www.omroepgelderland.nl via Extra's voor ons Betuwelijn-dossier.
Dat het meer een stoffeerde plank is dan nog echte zitkussens zoals in de goede oude Silberlingen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat is er mis met die treinen? Ik meende dat het best prima zat, maar goed, ik reis er niet dagelijks mee.
idd. Eén trein merk je echt niet, zeker niet als er ook nog eens manshoge geluidsschermen de huizen scheiden van het spoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat kun je ruiken van die drie treinen die langs zijn gekomen? Dat is zeiken om het zeiken.
Welke overwegen in de betuweroutequote:Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef MREn het volgende:
Iedereen weet toch dat dieseltreinen stinken en alleen maar gevaarlijke stoffen vervoeren en allemaal onschuldige mensen doodrijden op overwegen, en vrachtwagens niet.
Ja, of onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan gaan janken over lawaaiquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
Het is net zoiets als naast een boerderij gaan wonen en klagen dat het af en toe wat stinkt.
Het valt ook niet mee he, leren van het verledenquote:Rekenkamer kraakt regie HSL-flitstrein
DEN HAAG - Opnieuw ligt het ministerie van Verkeer en Waterstaat onder vuur. De Algemene Rekenkamer oefent woensdag zware kritiek uit op de regierol van het ministerie bij de slepende problemen rond de snelle treinverbinding naar Brussel en Parijs, de HSL-Zuid.
Ging de eerste vrachttrein over de Betuwelijn een half jaar later dan beoogd maandag rijden, de vraag is wanneer de HSL-Zuid opengaat. Verkeersminister Camiel Eurlings kondigde een maand geleden al aan dat hij pas in september met harde opleveringsdata komt. Dit voorjaar hadden de eerste treinen moeten gaan rijden.
Volgens de Rekenkamer, in de arm genomen door de Tweede Kamer, liggen veel problemen aan het departement. De HSL-Zuid is aanbesteed door een ingewikkeld stelsel van contracten. In combinatie met een gebrek aan integrale aansturing, heeft dit het 'adequaat' managen van risico's en tegenvallers bij de aanleg en de exploitatie bemoeilijkt, schrijft de Rekenkamer.
Onzekerheid over de exploitatie is troef. "Zo zijn de treinen waarschijnlijk niet tijdig beschikbaar en bestaan zorgen over de punctualiteit (op tijd rijden) van het vervoer."
NS heeft al voor betere stoelen gekozen, tenminste ik neem aan dat ik niet voor niets vorig jaar hebben mogen proefzitten om m'n favoriet uit te kiezen. Zat allemaal beter dan wat er nu in SGMm zit, dus dat moet haast wel goed zitten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat het meer een stoffeerde plank is dan nog echte zitkussens zoals in de goede oude Silberlingen.
Voordeel van die dingen is wel dat ze vrij snel zijn en inmiddels ook goed kunnen remmen, maar ik hoop echt dat NS betere stoelen kiest.
Dat valt eigenlijk best mee, het ding is vrijwel binnen budget gebouwd.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing
zuiderzeelijn moet je gewoon uitvoeren in std spoor! en in segmenten leggenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het valt ook niet mee he, leren van het verleden![]()
Randstadrail: drama door bureaucratische versnippering
Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing
HSL-zuid: drama door nog wat meer oorzaken
Zuiderzeelijn: helemaal afgeblazen (en dat is misschien maar beter ook)
Hanzelijn ook maar mee stoppen dan?
Waardeloos gepruts allemaal verdorieEn wie kan het allemaal gaan betalen?
Verschil is dat deze mensen er (waarschijnlijk) al woonden toen de Betuweplannen kwamen, en er niet zijn gaan wonen toen er gebouwd werd :"Pquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, of onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan gaan janken over lawaaiEn miljoenen aan belastingcenten verkwisten met geouwehoer over een bulderbos en zo
Mooi land hier joh
Lekker wakkere nimby's ook trouwens, daar in Babberich. Over een tijdje gaat de spanning erop en rijden we elektrisch. En wat is het volgende? Vonken van de bovenleiding die het wasgoed beschadigen?Ophorken met die huilies zeg ik.
Het is het hoogst gelegen intercitystation, maar het station op de Brocken (aan het einde van de brockenbahn, een smalspoorbaan in de Harz) en Feldberg - Barenthal in het Zwarte Woud.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogste station van Duitsland, Klais, op de lijn München - Innsbruck
[[url=http://img101.imagevenue.com/loc881/th_86869_BahnhofKlais_122_881lo.jpg]afbeelding][/URL]
Prachtige foto´squote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
foto´s
Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206.
En dan van Lelystad tot gn met ICRm graag.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
desnoods rijd je er tot lelystad met GTW's
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet
HAHAHAHAHA!quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Zou het?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Weet ik 't, sta erbij en kijk ernaar. Vergeet niet te fotograferen.quote:
Ik heb met Arriva momenteel al ellende genoeg.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet ik 't, sta erbij en kijk ernaar. Vergeet niet te fotograferen.
Mja, help yourself.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb met Arriva momenteel al ellende genoeg.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoefquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet
Dus alle tijd om er voor te gaan liggen...quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoef
leg ergens 1KM spoor.. zet er een DH-1 op met computer welke alleen maar heen en weer rijd..quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind dat je niet zo moet denken, omdat je hierbij geen rekening houdt met mogelijke nare gedachtes die bij het spoorwegpersoneel heersen vanwege zulke gebeurtenissen.
dat ook..quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel teveel kosten. Maar ja het is een vreemde gedachte om in die richting te denken. Hopelijk wordt er veel meer gedaan om de mensen over te halen, omdat het niet de juiste oplossing voor alle problemen is.
Correctie: Toch welquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoef
Omdat het lijntje niet in de Randstad ligt zekerquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:40 schreef MREn het volgende:
Gewoon via Ww en Zp dus.
Niet te geloven dan ProRail nog weg komt met die bagger op Ah-Ww
rijd randstadrail dan al fatsoenlijk?quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:59 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Omdat het lijntje niet in de Randstad ligt zeker![]()
In het weekend wil zich er nogal wat overtallig DDAR rijden op de 3700, icm met wat nog meer overtollig is in Nederland. Maar goed, mat'64 is nog niet zo erg als de lengte maar genoeg is, je kan niet een IC rijden met een Plan V in de avond-spits...quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:02 schreef MREn het volgende:
Ach, bekijk het van de positieve kant: er reed tenminste een trein, je had ook een halfuur kunnen moeten wachten
En gelukkig is DDM (en DDAR) de schrootlijn over het algemeen gespaard gebleven (alleen rond 2000 reden er planmatig een paar treinen met DD-AR)
Met daarin?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zo. Een gepeperd mailtje richting Arriva is onderweg![]()
ja.. vertel?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zo. Een gepeperd mailtje richting Arriva is onderweg![]()
Ach, soms moet je je frustratie even kwijtquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik hoor ze hier al in hun broek schijten van angst
Jawel hoor, als het er maar genoeg zijnquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:50 schreef Brembo het volgende:
je kan niet een IC rijden met een Plan V in de avond-spits...
Moet je doenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:42 schreef Socios het volgende:
Binnenkort stuur ik een tegendienstregeling naar ze op met het verzoek die m.i.v. het volgende spoorboekje in te voeren.
Ik ga stage lopen in Deventer, en reis dus vanuit Leeuwarden... EN moet dus ook vroeg daar zijn, dus ga niet echt 5 uur weg dagelijks om zo de schrootlijn te vermijden. UIteraard smiddags wel om via Amf...quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:01 schreef MREn het volgende:
Niets is verplicht
Zelfs vanuit Zwolle naar Zutphen heb je nog alternatieven
(bus 95 naar Apeldoorn en daar lekker met DM'90 ofzo)
Wacht eff Dv- Amf - Zl - Lw alleen om de 3700 te ontlopenquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik ga stage lopen in Deventer, en reis dus vanuit Leeuwarden... EN moet dus ook vroeg daar zijn, dus ga niet echt 5 uur weg dagelijks om zo de schrootlijn te vermijden. UIteraard smiddags wel om via Amf...
quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik hoor ze hier al in hun broek schijten van angst
Doe wat je niet laten kunt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik moet toch ergens mn 400 km per dag vandaan halenRechtstreeks zijn het er maar 250 per dag
Ja, jij moet wat zeggenquote:
Daar maak je een fundamentele denkfout. Je mag hier NIET posten wat je wilt. Er zijn vrijplaatsen geschapen waar mensen tamelijk ongestoord kunnen posten, zoals de diverse SC-reeksen, er is een heel subforum met idiotie (ONZ), daar heb je een zekere mate van vrijheid. Dit is een reekstopic over treinen. Met foto's, nieuws, en gepraat. De laatste tijd bijna alleen nog maar "gepraat", maar een betere omschrijving is geleuter. En ik heb geen zin om telkens meer dan drie pagina's geleuter door te worstelen op zoek naar een foto of iets nieuws. Ik kan niet meer over die teringzooi "heen lezen", omdat de teringzooi het interessante in het topic ver overtreft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is Fok en je mag posten wat je wilt. Als het je niet interesseert, dan lees je er maar overheen.
Wat hij zegt dus.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
verkanker maar in je kuttopic, want ik ben het stierlijk beu.
En in Haarlem staat een kopbak zonder VIRM! Die is van een van de twee treinen van het ongeval in Weesp, rest van de trein was blijkbaar niet beschadigd, dus.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Op watergraafsmeer tevens een VIRM zonder kopbak
Helemaal eensquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is Fok en je mag posten wat je wilt. Als het je niet interesseert, dan lees je er maar overheen.
En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen rampquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
Gedoe vandaag, Amersfoort - Zwolle was een half uurtje geen treinverkeer mogelijk. Rond half 5 op vrijdag middag. Het was dus echt gigantisch druk op Zwolle - Deventer kon echt niemand meer bij(plan v+ plan t). Ook Deventer - Almelo was staan.
Ik deed om 17:40 *gauw handig* nog even de deuren open van de 17:25 IC naar Den Haag. Er puilde meteen een mountainbiker uitquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:02 schreef Luco het volgende:
[..]
En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen ramp. Mensen leken ook begrip te hebben op het perron.
Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal. Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
Was er geen 23'er van de SSN op pad met een gezelschapsritje?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal. Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ikquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?
Zoiets bleek inderdaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 06:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ik
Kijk precies de dingen die ik iedere keer tegen kom!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
[afbeelding]
VIRM 9502 op de Dijksgracht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.![]()
[afbeelding]
HSA rijtuig op Amersfoort Bokkeduinen. Vage lokatie voor de Beneluxdienst.
[afbeelding]
Plan U te Amersfoort
[afbeelding]
Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.![]()
Ja en nee. Het is de nieuwe HSA-kleurstelling, maar omdat ze die rijtuigen niet allemaal in een nachtje kunnen overspuiten wordt dan in delen gedaan en rijden ze zo lang in de benelux.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:33 schreef Paveway het volgende:
[..]
Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.
dan vraag ik me af: waarom probeer je in hemelsnaam die deur te openenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
Vandaag de dagkaart hier ontvangen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Onder andere het mij niet toesturen van de arriva dagkaart voor de trein, ondanks dat ik op 100 meter van de lijn naar Roodeschool woon, de vertragingen op Lw-Gn en het geven van een door mij ingestuurde naam aan een GTW zonder dat ik daar over geïnformeerd wordt, terwijl dat wel toegezegd was.
Hou ik ze daar even bezig
quote:
Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijkenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Hmm, misschien moeten ze maar de spiegels van de DH stellen gebruiken daarvoorquote:Op zondag 24 juni 2007 01:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijken.
Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijdenquote:Op zondag 24 juni 2007 02:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
die veenexpress met opendeur is wel erg stom... zeker omdat die dingen altijd los reden dus de mcn moet het gezien hebben dat ze open waren
In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:47 schreef sander89 het volgende:
[..]Dat is wel erg gevaarlijk, is niet beveiligd dan? Dat de trein niet harder kan dan 10 km/h met deuren open
![]()
Lekker hoor, in de zomer zoeen fris windje op het balkonquote:Op zondag 24 juni 2007 07:35 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingen![]()
Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...quote:Op zondag 24 juni 2007 07:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijden![]()
de deur waar ze op sleutelen telt volgens mij idd bij een aantal ( of alle .. dunno ) treinseries niet mee voor vertrektquote:Op zondag 24 juni 2007 13:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Naar mijn mening valt het met het geringe aantal reizigers nog al eens mee in de treinen. Ik heb vaak de trein van 22:08 van Utrecht naar Eindhoven en die zit (met uitzondering van de voorste paar bakken) aardig goed vol.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:26 schreef ruben3123 het volgende:
Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en hier zijn genoeg mensen die er verstand van hebben.
Als ik savonds laat met de intercity ga van 22, 22.30 , 23 of 23.30 uur dan heb je tussen eindhoven en den bosch vaak een trein met meer dan 6 treinstellen, terwijl er maar misschien 30 mensen in de trein zitten. Waarom koppelt de NS niet al die overbodige treinstellen ervan af? Nu heb je treinstellen waar maar 1 of 2 mensen zitten als er plaats is voor meer dan 30 mensen.
Dat doen ze ook wel. Die treinen rijden met plan T (vier bakken mat'64), en in de spitsen worden die verlengd met een plan V (tweedelig mat'64).quote:Bij de stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen heb je ook vaak bijna lege treinstellen bij de minder drukke tijden. Weet iemand waarom men die teveel treinstellen niet gewoon in Nijmegen of Den Bosch laat staan?
Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).quote:Op zondag 24 juni 2007 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou nog een fatsoenlijke overstap van de 800 op de NoordOost te Ut.... EN het liefst andersom ook
Reed die niet in heet weekend dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).
Afgelopen woensdag:quote:Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Overstap Noordoost -> 800 (van -2 minuten) wilde tot een tijd terug nog wel regelmatig lukken...zal wel aan de viersporigheid liggen dat het nu niet meer lukt...
De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is. Bij Alkaar - Utrecht rijdt het in de ochtendspits, daarna is het rustig. Dus je moet wel voor de hele rit plannen wat er waar nodig is aan capaciteit!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:41 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk dat hij het over de 800 heeft. Deze serie wordt in Sittard gesplitst in een deel voor Heerlen en Maastricht. De trein moet dus altijd uit 2 stellen bestaan. S' avonds is dat zwaar overdreven en kan je het met 4 bakken VIRM ook wel af. Ik denk dat het verhaal van stellen die s'ochtends op de juiste plaats moeten zijn wel klopt. Echter ten dele, de 800 rijd namelijk beide kanten op met 2 stellen s'avonds. Dus dan kon 1 van die stellen gewoon blijven waar die was.
De NS kan dan s'avonds een vleugeltrein inzetten naar Heerlen (met aansluit garantie)
Voordelen:
Minder bakkilomters dus goedkoper
sociale veiligheid verbeterd.
Tegengaan vernielingen in de trein door sociale controle
Wellicht minder conducteurs nodig (er moeten een minimaal aantal conducteurs per zoveel bakken zijn toch? Dus als je meer dan 6 bakken hebt moet je 2 HC's hebben geloof ik?)
Ik vind het soms lachwekkend als ik 10 bakken VIRM s'avonds ri Heerlen/Maastricht zie gaan. De bakken die het verst van de trap zitten zijn vaak compleet verlaten.
Bij alle rijtuigen die Nederland telt is dit mogelijk. Dit doordat de veiligheidsvoorzieningen van deze deuren anders zijn dan van treinstellen. Onder de 5km/h is het mogelijk om de deuren te openen aan beide kanten. Deze worden namelijk gewoon ontgrendeld door het rijtuig zelf en niet door machinist zoals in treinstellen. Het rijtuig regelt de vergrendeling door de gereden snelheid te meten. Zo sluiten de deuren ook vanzelf weer boven de 5km/h.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen....is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
Ja, dat is Roemeniëquote:Op maandag 25 juni 2007 09:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vraag Fles maar eens hoe het in Roemenie is, deuren die de gehele tijd open kunnen tijdens de rit, is heel normaal daar. Het gaat zoals thatsme al zegt, meer om het gezonde verstand
In de Veenexpress kon dat volgensmij nog steedsquote:Op maandag 25 juni 2007 10:54 schreef Socios het volgende:
Dat kon vroeger in Nederland ook. Toen kon je alle deuren gewoon openen tijdens het rijden. En nog eerder kwam de conducteur zelfs buitenlangs om terwijl de trein aan het rijden was om de kaartjes te knippen toen er nog allemaal aparte coupés waren.
Sterker nog, diezelfde trein is om 7.15 uit Den Helder vertrokken (bij wijze van spitstrein Den Helder-Alkmaar), die heeft er dus 3:54 opzitten voor die een keer in Heerlen is. Dat is ook gelijk de langste verbinding in de huidige dienstregeling.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is.
Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim planquote:Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel jaquote:Op maandag 25 juni 2007 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim plan
Ik vind het toch niet normaal om treinen onder te kalken met die rommel, ramen inkrassen. Als jij je daar niet aan stoort dan denk ik dat je echt in het verkeerde topic zit.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Bij de schoonmaak van ICM in Groningen staan de deuren ook vaak aan beide zijden van een stel open. Dit gebeurt alleen met de ICM stellen die op spoor 7 of verder riching opstel staan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Station alkmaar dicht en ontruimd vanwege een schietpartij trouwens
Tofquote:Station Alkmaar is maandag op last van de politie ontruimd en gesloten voor reizigers wegens een schietpartij. Bij de schietpartij is een dode gevallen. Dat maakte de politie bekend.
Ook is een slachtoffer zwaargewond geraakt, maakte de politie bekend. Er is nog niets bekend over de toedracht.
Als je je niet aan stoort stel je eigen huis en auto beschikbaar!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Opbokken met die kutplaten.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Ik ben zo trouwens met mat'54 ooit een keer uit een net-niet-langzaam-genoeg-rijdende trein gelazerd. In Rhenen. Broek kapot, knieën open, handen open, mensen lachen.... Pret voor het hele gezinquote:Op maandag 25 juni 2007 12:33 schreef JDude het volgende:
Bij ICRm kan dat altijd. Ideaal als je op het balkon zit en wat extra frisse lucht wil bij een tussenstop.
Die deuren gaan inderdaad bij lage snelheden ook al open. Ik sta meestal al buiten op en zie dan de andere deuren opengaan.
gast, opgerot hier, doeiquote:Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjesquote:Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
nee..quote:Op maandag 25 juni 2007 17:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Je bedoelt op die platen voor die appartementen? Dat is idd echt heel erg mooi vooral die koploper en die GTW naast elkaarquote:Op maandag 25 juni 2007 18:53 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereen![]()
maar als je bijvoorbeeld in Leeuwarden de zuidkant van het emplacement daar bekijkt:
![]()
wat is daar soms voor moois gemaakt zeg.
Mee eensquote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Welnee, gewoon een paar standrechtelijke executies. 10 of zo. Of 30. Als voorbeeld. DAAR dan heel youtube mee volgooien. Sommige zaken moet je sommige mensen gewoon DUIDELIJK makenquote:Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?
Zo zo, vruchtbaar dagjequote:Op maandag 25 juni 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
onderzoeks rapportje van Goederentrein VS 2x Plan V @ amersfoort is ook eens klaar :d
of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :Squote:Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
Ja, een stoomtrein en een TGV ergenstussen schubbekuttenveen en Madrid kan ook wel.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :S
cool, dat is vetquote:Op maandag 25 juni 2007 19:03 schreef Dichterbijer het volgende:
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/35185882/
Geinig, precies de dingen waar ik ook over viel in die frambozenlollies die op de HSL gaan rijden (en die nu soms meerijden in de BNL)quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Luco het volgende:
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
ja, en niet wist dat de seinen die voor hem bestemd waren rechts van zijn spoor stonden. En doordat ERS niet checkte of die MCN wel wegbekendheid had daar. Tikkie slordig toch.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
Grmplquote:Op maandag 25 juni 2007 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme de 826 kortgereden die homo
Ons RondjeNederland startstel
Stel schijnt oa naar Heerenveen te zijn gereden.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:22 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik zag zaterdag vlak voor Zwolle de 766 Mat 54 trein voorbij rijdenDie reed richting Zwolle.
Zelf zat ik in een Plan V'tje richting Deventer, geen camera bij de hand helaas
ja die bedoel ik.. maar dat was toch 2x V VS ACTS dieselloc?quote:Op maandag 25 juni 2007 22:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
Kom je nu mee!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stel schijnt oa naar Heerenveen te zijn gereden.
Dat was V+T vs een door ERS van ACTS gehuurde, door ACTS van EWS geleasede Class 66 met 20 containerwagens.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja die bedoel ik.. maar dat was toch 2x V VS ACTS dieselloc?
mmzzm ok :p dan heb ik scheel naar de TV gekekenquote:Op maandag 25 juni 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was V+T vs een door ERS van ACTS gehuurde, door ACTS van EWS geleasede Class 66 met 20 containerwagens.
heb t nog niet kunnen vinden...quote:Op maandag 25 juni 2007 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, leuk om te melden dat zoeen rapport er IS, maar LEES het dan ook ff weet je, staat alles in namelijk
Klikquote:Op maandag 25 juni 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb t nog niet kunnen vinden...anders had ik allaang een linkje gezet er heen
Slechtste smoes ooit.pdfquote:Op maandag 25 juni 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb t nog niet kunnen vinden...anders had ik allaang een linkje gezet er heen
Mja, binnen de minuut 3 man die met die link aan komenquote:Op maandag 25 juni 2007 23:23 schreef thats-me het volgende:
Linkje naar dat verslag (pdf)
Edit: HeHe iets telaat![]()
heb ik wel.. alleen als je op de verkeerde site zoektquote:Op maandag 25 juni 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
nee
ÏK HEB NOOIT GEZOCHT
eerlijk duurt het langst
en dat bepaal jij dus zeker niet hequote:
Hij heeft wel gelijk TFquote:Op maandag 25 juni 2007 23:49 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
en dat bepaal jij dus zeker niet he![]()
vind je het niet mooi, fijn kun je gerust vermelden maar op bovenstaande manier posten is zeker niet de bedoeling!!
Omdat zo'n armleuning erg lekker is als je de krant zit te lezen.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Luco het volgende:
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Je beklad eigendommen van een ander.. Hoe zou jij het vinden als je je auto of huis zo terug vindt?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:24 schreef Petre het volgende:
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde..
En nu reageert TF natuurlijk niet meer, prutsers hier af en toe...quote:Op maandag 25 juni 2007 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk TF
Overigens zijn er veel meer mensen die hun ongenoegen kenbaar maken over de post van jeff89. Daar moet je dan ook tegen optreden?
En ook jij hebt niet veel begrepen van je opvoeding. 'Mensen' zoals jij ben ik en de meeste hier liever kwijt dan rijk. Zodoende spreek ik de mening uit van de gangbare gang hier, met het verzoek dit soort zaken niet meer te posten. Je zou toch beter moeten weten met je extra titeltje hierquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:24 schreef Petre het volgende:
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde..
Klopt, ik vroeg me ook af wat het nut was om deze omhoog te doen... Met je rug daartegenaan zit sowieso vrij brak... Maar omdat ding dan rechtop in je rug te hebben steken is helemaal kut... Klap je dat ding omhoog, kan je je arm nergens op een normale manier kwijt... Als hoofdsteun istie ook niet te gebruiken... Vaag ontwerp...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat zo'n armleuning erg lekker is als je de krant zit te lezen.
1. Ik heb geen autoquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:38 schreef thatsme het volgende:
[..]
Je beklad eigendommen van een ander.. Hoe zou jij het vinden als je je auto of huis zo terug vindt?
Geweldig dat dat auto-voorbeeld altijd word aangehaaldquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En ook jij hebt niet veel begrepen van je opvoeding. 'Mensen' zoals jij ben ik en de meeste hier liever kwijt dan rijk. Zodoende spreek ik de mening uit van de gangbare gang hier, met het verzoek dit soort zaken niet meer te posten. Je zou toch beter moeten weten met je extra titeltje hier![]()
Verder, zie de post van thatsme. Ik mag gruwelijk hopen dat je auto binnenkort in alle kleuren van de regenboog terug te vinden is
Goed, in dat geval maken we ervan dat de auto wordt bekrast met een sleutelhanger. Net zo goed een beschadiging van het uiterlijk, en net zo goed duur om weg te halen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:17 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Geweldig dat dat auto-voorbeeld altijd word aangehaald
Alleen als je in het bezit bent van een cube-truck ofzo heb je het risico dat iemand hem tagged.. Niemand doet personenauto's
Volgende keer kun je vertrekken met zo'n opmerking. Doodsverwensingen schelden etc doen we hier niet aan.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:48 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjes![]()
Dit staat er nu op Somda:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kreeg een sms over late avondspits chaos tussen Lw en Gn. Er zou een defecte trein staan / gestaan hebben bij Buitenpost, de sneltrein van 17:57 ri Gn is vlak voor Buitenpost gestrand en terug gereden naar Veenwouden, waar deze trein nog steeds staat. Iemand die hier iets meer over weet ?
GTW'tjes 10235 en 10237 hebben het begeven onderweg.quote:30253 gestrand tussen Veenwouden en Buitenpost, 30300 reed Gn-Bp en vv, niet naar Lw, alle andere treinen reden wel. Rond 20.00 was de storing voorbij.
Stelt in vergelijking met Gn-Rd niets voor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Nope.
Zag wel op internet de punctualiteitscijfers van Arriva tot en met week 24 staan. Let hierbij eens op het traject Lw-Hlgh
http://www.arriva.nl/corp(...)k%20WEBSITE%2024.pdf
Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:25 schreef Remzz het volgende:
De 4011 staat trouwens gerangeerd in Leeuwarden, word dus waarschijnlijk vandaag wel ingezet
O.oquote:Op woensdag 27 juni 2007 10:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.
Ik zag de 4011 of 4012 om half 8 langs meppel rijden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.
richting? t noorden of t zuiden?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:12 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ik zag de 4011 of 4012 om half 8 langs meppel rijden.
ZO veel CXX om je heen... ja, dan ging ik ook lopenquote:Op woensdag 27 juni 2007 06:19 schreef MREn het volgende:
Gisteren nog wat boten en trams gezien op ongewone plaatsen
Ik mis alleen de treinen. En dan het aantal5 Protos'en en 2 Linten of 5 Protos'en en 2 DH-1's?
[afbeelding]
hmm nou nee... maar ik weet nu wel waar de uitgevallen bussen uithingen dus..quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZO veel CXX om je heen... ja, dan ging ik ook lopen
Lol, ik ga zelf ook even heen en weer naar Heerenveen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
is dat zo?dan rees ik na school ff naar lw.. om vanaf LW weer naar heerenveen te rijden met de 4011 x)
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |