abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50585246

Hier alweer deel 73 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 18:14:12 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50585273
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is
Ze hadden ruimte nodig voor de verdubbeling van de spoorbaan en in de dienstregeling voor station Camminghaburen. Dat het gebouw zelf weg is, is wel jammer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50585310
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hadden ruimte nodig voor de verdubbeling van de spoorbaan en in de dienstregeling voor station Camminghaburen. Dat het gebouw zelf weg is, is wel jammer.
slechte zaak
pi_50585337
quote:
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is
Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvliet Alleen nog een kut belbusje
  maandag 18 juni 2007 @ 18:17:59 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50585363
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:16 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvliet Alleen nog een kut belbusje
Ach ja, dan was de sluiting van dat station ook wel logisch eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 juni 2007 @ 19:00:08 #6
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50586553
trekvlektopic
pi_50586634
Kijk es wat ik vond in mn archieven

klikbaar
pi_50586930
Ok nog eentje vanuit Garmisch Partenkirchen


Hoogste station van Duitsland, Klais, op de lijn München - Innsbruck


Beroemd
  maandag 18 juni 2007 @ 19:22:01 #9
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50587421
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

strak plan!
Idd
Wil toch nog ff wat wadjes op de foto zetten op het station
En misschien nog ff een ritje ofzo
pi_50587456

een BR628 als RB Augsburg - Weilheim (Oberbay) op 26 juni 2004

En speciaal voor Fles:

Deze beide bordjes hangen nu hier thuis
  maandag 18 juni 2007 @ 19:26:58 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50587625
Oh ja die bordjes heb ik ook nog aan zitten denken, maar ja, wat moet ik ermee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50587654
Hangen er nog steeds bordjes in de CNL ?
  maandag 18 juni 2007 @ 19:28:34 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50587696
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk es wat ik vond in mn archieven


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50587785
Geile shit zijn die loks idd, rijden nu nog tussen Koblenz en Luxembourg, ik ga er komende zomer zelfs een tijdje langs de lijn Trier - Koblenz voor staan Vette loks zijn meerspanningsloks, en zijn gebouwd in de jaren 70
  maandag 18 juni 2007 @ 19:32:33 #15
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50587834
Wel vet dat die techniek zelfs in de jaren 70 er al was
  maandag 18 juni 2007 @ 20:18:33 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50589707
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:32 schreef Wadloper het volgende:
Wel vet dat die techniek zelfs in de jaren 70 er al was
Ja precies, dat blijkt nog geen sinecure te zijn. Nico Spilt heeft een artikeltje gewijd aan meerspanningslocs. Het blijkt dus idd pas sinds de jaren 1970 voor te komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50591416
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijd om even te rukken
http://www.youtube.com/watch?v=9Zy2USSCj1o
Wat een ruk filmpje
pi_50593091
Net als Visvliet, had het station van Kollumerzwaag ook wel mogen blijven.

Gistermiddag bij aankomst middagboot had men een Wadloper bestaande uit zes(!) bakken kunnen fotograferen op station Harlingen Haven Ferry Terminal. Was mooi om te zien, heb helaas geen fototoestel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 21:42:06 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50593256
Ze pakken wel uit op Lw-Hlgh zeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50593857
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ze pakken wel uit op Lw-Hlgh zeg.
En in de 3700 rijdt nog steeds een 2*Plan V rond .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 21:57:07 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50594008
Alles op Lw-Hlgh vanwege Oerol he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50594102
Alleen reed er vandaag weer gewoon GTW
pi_50594278
Die (lange) Wadlopers rijden vanwege het Oeralfestival op Terschelling inderdaad. Afgelopen vrijdag zat ik in de 4.59uur vanuit Leeuwarden, dat was ook gewoon een Spurt, terwijl later ´s middags wel weer Wadlopers reden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 22:03:06 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50594291
logisch. In de weekenden is het veel drukker met passagiers voor zo'n festival. Alleen wou het volgens 2 beveiligingsknakkers die in Leeuwarden kaartjes uitdeelden voor de terugreis niet zo vlotten met de mensen op de vrijdagochtend. Ze hadden al meer mensen verwacht.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2007 @ 22:03:54 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50594324
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:02 schreef Socios het volgende:
Die (lange) Wadlopers rijden vanwege het Oeralfestival op Terschelling inderdaad. Afgelopen vrijdag zat ik in de 4.59uur vanuit Leeuwarden, dat was ook gewoon een Spurt, terwijl later ´s middags wel weer Wadlopers reden.
Die reden er in de ochtend al op. Kwam om 10.58 al een setje uit Hlgh.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50594349
Ow, haha, okey, toen sliep ik nog.
pi_50596785
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:04 schreef Socios het volgende:
Ow, haha, okey, toen sliep ik nog.
Kijk-mij-verkapt.....
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:01:59 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50597052
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:56 schreef JustinK het volgende:

[..]

Kijk-mij-verkapt.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 00:09:17 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50600134
Even een GTW filmpje wat ik zojuist tegenkwam:

Link

Is het deeltraject Veenwouden-Hurdegaryp. Verder staan er nog enkele stukje van gn-Lw.

[ Bericht 22% gewijzigd door Peterselieman op 19-06-2007 00:14:24 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2007 @ 07:22:08 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50603142
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:56 schreef JustinK het volgende:

[..]

Kijk-mij-verkapt.....
Slapen...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:49:14 #32
86072 thatsme
and That's you!
pi_50603938
gisteren op Hoogeveen:

De intercity had iets geraakt tussen Meppel en Hoogeveen waardoor alle mensen in Hoogeveen uit mochten stappen en op de stoptrein mochten wachten. Deze kwam binnen op spoor 3 want spoor 1 was nog bezet door de Intercity. Op spoor 2 kwam kort na vertrek van de stoptrein naar Gn de Stoptrein naar Zwolle binnen. Deze heeft een heel stuk heel langzaam gereden om te kijken wat er geraakt was.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50606084
Defecte brug Meppel - Steenwijk
Tussen Meppel en Steenwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte brug rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen.

Gisteren ook al, gare kut bootjes hele tijd
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:38:04 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50614640
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor Maar ik denk eerder een 1300, hij was vrij lang. En zoals anderen al schreven, er wordt vaker materieel uit Frankrijk aangekocht door NS. Of dat was in het verleden iig zo, dat was namelijk handig omdat Frankrijk toen ook op 1500 Volt reed.
Er is anders nog steeds een groot 1500V-gehalte in La France (bruine lijnen = 1500V):
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:10:29 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50620308
En wat ziet Nederland er kaal uit tov België...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50621969
Alleen is de frequentie van treinen in Nederland en Belgie veel hoger dan in Frankrijk.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:22:31 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50622802
Uiteraard...de gekke Fransozen doen zelfs aan middagpauzes midde in de dienstregeling ...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:00:27 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50624139
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:22 schreef MREn het volgende:
Uiteraard...de gekke Fransozen doen zelfs aan middagpauzes midde in de dienstregeling ...
Oh misschien was dat het wel dan, wat ik bij Rognac meemaakte vorige week Rognac, een slaperig stadje tussen Marseille en Aix en Provence.

13:37 Wij rijden station Rognac binnen. En stoppen. Deuren blijven dicht.
13:41 uit de richting Aix en Provence komt een dieselloc met een autotrein. Die stopt ook in Rognac.
13:44 Autotrein rijdt door richting Marseille.
13:46 wij rijden achteruit richting Marseille het station Rognac uit en gaan even buiten het station stilstaan. De autotrein staat daar ook stil.
13:50 de loc van de autotrein loopt om en wordt weer aan de autotrein gekoppeld.
13:51 een goederentrein passeert in de richting Aix en Provence.
13:55 een dieselloc met 2 rijtuigen passeert in de richting Aix en Provence.
14:02 wij staan nog steeds met ronkende dieselmotor stil naast die autotrein.
14:05 we vertrekken noordwaarts en passeren zonder te stoppen station Rognac.

Met absoluut NUL informatievoorziening, en naar uit de volgende halteringen zou blijken, nog volkomen planmatig ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50624321
Ja mooi is dat ja, verzin je toch niet, half uur niks in de drgl, laat de mensen er dan even uit dan kunnen ze stukkie benen strekken... maarja
pi_50624470

Te Leeuwarden Camminghaburen buffel 3449 als sneltrein richting Leeuwarden.


Even later de wadlopers 3212 en 3206 als stoptrein naar Leeuwarden.


Met op de achtergrond de vuurtoren van Harlingen, passeert de Arriva Spurt 308 richting Leeuwarden


In verband met Oerol op Terschelling rijden er weer wadlopers naar Harlingen Haven, op de foto de aankomst van de stoptrein uit Leeuwarden te station Harlingen Haven bestaande uit wadlopers 3213 en 3113.


Vertrek van de 3113 en de 3213 richting Leeuwarden.


De Arriva Spurt 308 komt weer aan te Harlingen Haven.


Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:11:50 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50624501
Ja, er begonnen al mensen te foeteren of de trein stuk was of zo

Schraal klotevolk ook, fransen. Frans-sprekenden eigenlijk sowieso zelfs. Walloniërs en franco-zwitsers zijn ook schorem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50624872
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:10 schreef MREn het volgende:
En wat ziet Nederland er kaal uit tov België...

[afbeelding]
Nou ja , wij hebben sommige plaatsen niet aangesloten. Maar haast alle grote plaatsen zijn goed te bereiken via Trein .Drachten boeit me niet zoveel .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 19:25:56 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50625075
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://img149.imagevenue.com/loc994/th_72770_Arriva32123206Lwc_122_994lo.jpg]afbeelding]
Even later de wadlopers 3212 en 3206 als stoptrein naar Leeuwarden.

[[url=http://img153.imagevenue.com/loc737/th_72793_Arriva32123206Adh_122_737lo.jpg]afbeelding]
Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206.
Hoe laat heb je die platen geschoten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50625234
Die eerste om 14:48 en de tweede om 18:53
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 19:30:46 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50625279
Vanochtend heeft dat setje Leeuwarden in ieder geval niet gehaald. De trein naar Lw van 10.01 vanochtend vertrok met +12, nadat de stellen al met +20 in Gn waren aangekomen. Om 10.01 kwam er wel materieel uit Lw, maar dat waren 2 GTW'tjes als ledig materieel. Net voor Hardegarijp werd ons even medegedeeld dat de trein niet verder zou rijden en dat we moesten wachten op de volgende. Daar was ik nogal kwaad om, omdat ik mijn 'aansluitende' bus niet wilde missen, daarom ben ik naar de bushalte gerend en heb er zo voor gezorgd dat ik mijn aansluiting alsnog gehaald heb. Hier heb ik maar 2 woorden voor: Arriva bedankt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50625327
Dat verhaal had ik ook gehoord van een studiegenoot. Balen inderdaad
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 19:32:54 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50625362
Door de bus te nemen is mijn aansluiting niet in gevaar gekomen, maar leuk is anders.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:44:27 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50625809
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nou ja , wij hebben sommige plaatsen niet aangesloten. Maar haast alle grote plaatsen zijn goed te bereiken via Trein .Drachten boeit me niet zoveel .
Nouwww, wij hebben juist al heel veel plaatsen weer AFgesloten. In 1930 zag de spoorkaart er zo uit namelijk.

Ik weet niet of ze zo'n saneringsrondje ook al eens in België gemaakt hebben, maar er kan best her en der wat onredabels dicht lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:48:26 #49
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50625953
Als geheel is België onrendabel. Waar de NS per jaar een 20 miljoen winst maakt op reizigers vervoer, moet er in het zuiden elk jaar zo'n 2 miljard in de NMBS worden gepompt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:51:31 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50626080
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:48 schreef MREn het volgende:
Als geheel is België onrendabel. Waar de NS per jaar een 20 miljoen winst maakt op reizigers vervoer, moet er in het zuiden elk jaar zo'n 2 miljard in de NMBS worden gepompt.
Enig idee hoe de cijfers voor de CFL zijn trouwens? Als je ziet wat daar hoogfrequent en puik spul rijdt, en hoe'n handjevol man erin zitten, en wat een graaistuiver een kaartje kost daar.... Dat kan toch ook niet economisch zijn zou je denken?

Oh ja, en het merendeel van de stationnetjes gewoon bemand en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')