abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:58:43 #51
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50626375
Ze hebben die wadlopers weer te pakken gekregen, die 'kunstschilders'
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:04:03 #52
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50626580
Als ik het jaarverslag ff snel bekijk, haalden ze (in '05) met 14 miljoen reizigers (hm, dat doet de NS in twee weken) een bedrijfsresultaat van 6,2 miljoen, maar als daar de financiering ed. nog mee wordt gerekend, blijft er 2,2 miljoen negatief over.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 20:06:21 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50626651
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:
Ze hebben die wadlopers weer te pakken gekregen, die 'kunstschilders'
De 3213 was voor vrijdag al onder handen genomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50626819
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 3213 was voor vrijdag al onder handen genomen.
Check mn foto van de 3213 en je zult versteld staan
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 20:11:38 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50626857
Dat sta ik niet gauw
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:03:51 #56
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50628731
3206 hebben ze wel gekregen
Afvoeren zulke gasten
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 21:23:57 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50629459
Nieuwe einddatum wadjes schijnt 9 juli te zijn, vanwege alle (software)problemen met de GTW'tjes.

Vanochtend waren ze in Groningen in ieder geval wel met de 10307 aan het werk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:41:07 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50630159
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:04 schreef MREn het volgende:
Als ik het jaarverslag ff snel bekijk, haalden ze (in '05) met 14 miljoen reizigers (hm, dat doet de NS in twee weken) een bedrijfsresultaat van 6,2 miljoen, maar als daar de financiering ed. nog mee wordt gerekend, blijft er 2,2 miljoen negatief over.
Ah okee, valt me nog mee dan, 15 cent toeleggen per reiziger
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50630348
wie weet welk lijntje dat was vandaag bij rail away met die stoomtrein
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 22:02:04 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50631015
Even een stukje over de Protos:
quote:
Dit treinstel heeft wel een probleempje...

Voor de aardingsprocedure moet je op het dak wezen. En laat dat nou net even niet toegestaan zijn. Beteje rare constructie dat je voor het aarden van een elektrisch treinstel op het dak moet zijn. IVW zal het treinstel voorlopig dus niet goedkeuren.

Bron: IVW na telefoongesprek.
Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50631129
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:46 schreef densmee het volgende:
wie weet welk lijntje dat was vandaag bij rail away met die stoomtrein
HSB, Harzer Schmallspurbahnen

http://www.hsb-wr.de
pi_50631142
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Even een stukje over de Protos:
[..]

Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen
IVW
pi_50631220
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

HSB, Harzer Schmallspurbahnen

http://www.hsb-wr.de
is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50631322
Die stoomtrein ging van Wernigerode via Drei Annen Hohne naar Brocken.
pi_50631442
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef densmee het volgende:

[..]

is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan
durf je dat nog te vragen
JA tuurlijk, dat is een van de weinige plekken in Europa waar er nog dagelijks met stoomtractie gereden wordt. En de natuur is zo fucking mooi daar. Prachtig. Dikke aanrader dus !
pi_50631555
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

durf je dat nog te vragen
JA tuurlijk, dat is een van de weinige plekken in Europa waar er nog dagelijks met stoomtractie gereden wordt. En de natuur is zo fucking mooi daar. Prachtig. Dikke aanrader dus !
dan gaan we van de winter eens kijken als het hier sneeuwt en wij niet kunnen werken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:48:33 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50633118
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Even een stukje over de Protos:
[..]

Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen
Ja hoor, en daar komen ze NU ineens achter zeker

Ik geloof het gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58:42 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50633658
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef densmee het volgende:

[..]

is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan
Zie m'n foto's van een paar topics geleden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50634113
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, en daar komen ze NU ineens achter zeker

Ik geloof het gewoon niet.
Des te beter.. t ding is lelijk
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:37:26 #70
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50635515
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Des te beter.. t ding is lelijk
Nou en? Als ie toch lekker zit en al die herriekleuters allemaal aan de ene kant zitten zodat het rustig wordt aan de andere kant, lijkt me dat erg positief.
Het ding zal in ieder geval stiller zijn dan mat'64.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 23:42:57 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50635740
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:37 schreef MREn het volgende:
Het ding zal in ieder geval stiller zijn dan mat'64.
Dat is ook niet zo lastig
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:52:15 #72
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50636080
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo lastig
Net als beter zitcomfort dan in Br425
Ik had zaterdag weer het genoegen een 50minuten in zo'n barrel te zitten (twee gekoppeld, en nog stampvol ook), maar goed, ik had ze ruim twee jaar weten te ontlopen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50636360
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Net als beter zitcomfort dan in Br425
Ik had zaterdag weer het genoegen een 50minuten in zo'n barrel te zitten (twee gekoppeld, en nog stampvol ook), maar goed, ik had ze ruim twee jaar weten te ontlopen
Wat is er mis met die treinen? Ik meende dat het best prima zat, maar goed, ik reis er niet dagelijks mee.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59:25 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50636365
Kan iemand nog wat nimby's afschieten?
quote:
BABBERICH - Bewoners uit Babberich die langs de Betuwelijn wonen, klagen over stankoverlast.

Op het traject mogen voorlopig alleen dieseltreinen rijden en die diesellucht zorgt bij de bewoners voor problemen. ProRail heeft ventilatoren laten plaatsen in de huizen, maar deze zuigen de vieze lucht juist naar binnen.

Maandag is de eerste lege goederentrein over de Betuwelijn vertrokken naar Hongarije om daar graan op te halen. Kijk op www.omroepgelderland.nl via Extra's voor ons Betuwelijn-dossier.
Let wel: er hebben al wel twee treinen (ofzo) op de BR gereden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:01:29 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50636442
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat is er mis met die treinen? Ik meende dat het best prima zat, maar goed, ik reis er niet dagelijks mee.
Dat het meer een stoffeerde plank is dan nog echte zitkussens zoals in de goede oude Silberlingen.
Voordeel van die dingen is wel dat ze vrij snel zijn en inmiddels ook goed kunnen remmen, maar ik hoop echt dat NS betere stoelen kiest.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50636461
Wat kun je ruiken van die drie treinen die langs zijn gekomen? Dat is zeiken om het zeiken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 00:12:10 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50636865
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat kun je ruiken van die drie treinen die langs zijn gekomen? Dat is zeiken om het zeiken.
idd. Eén trein merk je echt niet, zeker niet als er ook nog eens manshoge geluidsschermen de huizen scheiden van het spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:14:38 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50636956
Iedereen weet toch dat dieseltreinen stinken en alleen maar gevaarlijke stoffen vervoeren en allemaal onschuldige mensen doodrijden op overwegen, en vrachtwagens niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 00:38:42 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50637753
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef MREn het volgende:
Iedereen weet toch dat dieseltreinen stinken en alleen maar gevaarlijke stoffen vervoeren en allemaal onschuldige mensen doodrijden op overwegen, en vrachtwagens niet.
Welke overwegen in de betuweroute
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:41:14 #80
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50637819
Dat maakt niet uit; treinen rijden nu eenmaal onschuldige mensen dood. Vorige week in Almelo ook. Gevaarlijke overweg heet dat dan. Je had ook gewoon kunnen redeneren dat die scooterkneus niet aan de linker kan van de weg tussen de spoorbomen met bel en rode lichten door had moeten slingeren...maar nee: de overweg is gevaarlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 00:44:11 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50637900
Het is net zoiets als naast een boerderij gaan wonen en klagen dat het af en toe wat stinkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50638364
net als in dit dorp wonen en dan klagen dat t naar Koffie ruikt zo nu en dan..

of bij een zwembad wonen en klagen dat t naar chloor stinkt.. komop zeg!

zulke mensen mogen wmbt dood vallen
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:56:25 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50641729
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
Het is net zoiets als naast een boerderij gaan wonen en klagen dat het af en toe wat stinkt.
Ja, of onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan gaan janken over lawaai En miljoenen aan belastingcenten verkwisten met geouwehoer over een bulderbos en zo Mooi land hier joh

Lekker wakkere nimby's ook trouwens, daar in Babberich. Over een tijdje gaat de spanning erop en rijden we elektrisch. En wat is het volgende? Vonken van de bovenleiding die het wasgoed beschadigen? Ophorken met die huilies zeg ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:42:19 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50642755
quote:
Rekenkamer kraakt regie HSL-flitstrein

DEN HAAG - Opnieuw ligt het ministerie van Verkeer en Waterstaat onder vuur. De Algemene Rekenkamer oefent woensdag zware kritiek uit op de regierol van het ministerie bij de slepende problemen rond de snelle treinverbinding naar Brussel en Parijs, de HSL-Zuid.

Ging de eerste vrachttrein over de Betuwelijn een half jaar later dan beoogd maandag rijden, de vraag is wanneer de HSL-Zuid opengaat. Verkeersminister Camiel Eurlings kondigde een maand geleden al aan dat hij pas in september met harde opleveringsdata komt. Dit voorjaar hadden de eerste treinen moeten gaan rijden.

Volgens de Rekenkamer, in de arm genomen door de Tweede Kamer, liggen veel problemen aan het departement. De HSL-Zuid is aanbesteed door een ingewikkeld stelsel van contracten. In combinatie met een gebrek aan integrale aansturing, heeft dit het 'adequaat' managen van risico's en tegenvallers bij de aanleg en de exploitatie bemoeilijkt, schrijft de Rekenkamer.

Onzekerheid over de exploitatie is troef. "Zo zijn de treinen waarschijnlijk niet tijdig beschikbaar en bestaan zorgen over de punctualiteit (op tijd rijden) van het vervoer."
Het valt ook niet mee he, leren van het verleden

Randstadrail: drama door bureaucratische versnippering
Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing
HSL-zuid: drama door nog wat meer oorzaken
Zuiderzeelijn: helemaal afgeblazen (en dat is misschien maar beter ook )
Hanzelijn ook maar mee stoppen dan?

Waardeloos gepruts allemaal verdorie En wie kan het allemaal gaan betalen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:43:53 #85
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50647127
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat het meer een stoffeerde plank is dan nog echte zitkussens zoals in de goede oude Silberlingen.
Voordeel van die dingen is wel dat ze vrij snel zijn en inmiddels ook goed kunnen remmen, maar ik hoop echt dat NS betere stoelen kiest.
NS heeft al voor betere stoelen gekozen, tenminste ik neem aan dat ik niet voor niets vorig jaar hebben mogen proefzitten om m'n favoriet uit te kiezen. Zat allemaal beter dan wat er nu in SGMm zit, dus dat moet haast wel goed zitten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:14:11 #86
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50654945
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:

Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing
Dat valt eigenlijk best mee, het ding is vrijwel binnen budget gebouwd.
Mat probleem is alleen geweest dat dat budget steeds verhoogd is om de zeikers af te kopen met zinloze tunnels en geluidsschermen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50655002
Hoe meer spoor en treinen, hoe beter!
pi_50655019
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het valt ook niet mee he, leren van het verleden

Randstadrail: drama door bureaucratische versnippering
Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing
HSL-zuid: drama door nog wat meer oorzaken
Zuiderzeelijn: helemaal afgeblazen (en dat is misschien maar beter ook )
Hanzelijn ook maar mee stoppen dan?

Waardeloos gepruts allemaal verdorie En wie kan het allemaal gaan betalen?
zuiderzeelijn moet je gewoon uitvoeren in std spoor! en in segmenten leggen
niks fancy magnetische treinen enzo!

desnoods rijd je er tot lelystad met GTW's
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:47:43 #89
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50656068
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, of onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan gaan janken over lawaai En miljoenen aan belastingcenten verkwisten met geouwehoer over een bulderbos en zo Mooi land hier joh

Lekker wakkere nimby's ook trouwens, daar in Babberich. Over een tijdje gaat de spanning erop en rijden we elektrisch. En wat is het volgende? Vonken van de bovenleiding die het wasgoed beschadigen? Ophorken met die huilies zeg ik.
Verschil is dat deze mensen er (waarschijnlijk) al woonden toen de Betuweplannen kwamen, en er niet zijn gaan wonen toen er gebouwd werd :"P
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:03:59 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_50656696
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogste station van Duitsland, Klais, op de lijn München - Innsbruck
[[url=http://img101.imagevenue.com/loc881/th_86869_BahnhofKlais_122_881lo.jpg]afbeelding][/URL]
Het is het hoogst gelegen intercitystation, maar het station op de Brocken (aan het einde van de brockenbahn, een smalspoorbaan in de Harz) en Feldberg - Barenthal in het Zwarte Woud.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_50660641
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
foto´s
Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206.
Prachtige foto´s
Vind het er altijd zo mooi uit zien, van die dieseltreinen op enkelsporen zonder bovenleiding
pi_50660660
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
desnoods rijd je er tot lelystad met GTW's
En dan van Lelystad tot gn met ICRm graag.
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:35:47 #93
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50663402
En weer thuis
3e dag op rij met achterlijke vertragingen

Maandag: Defecte trein, geen treinverkeer mogelijk tussen Aalten en Winterswijk
Dinsdag: Wisselstoring, vertraging van 15 -30 min
Woensdag: Sein en overwegstoring, geen treinverkeer mogelijk tussen Winterswijk en Doetinchem

Morgen zal het wel een stroomstoring worden, die hadden we nog niet gehad deze week.

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 20:01:50 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50664553
Lekker traject is dat dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:02:18 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50664581
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:04:14 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50664706
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet
En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50664805
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
HAHAHAHAHA!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 20:06:36 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50664837
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt.
Zou het?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:08:21 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50664930
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou het?
Weet ik 't, sta erbij en kijk ernaar. Vergeet niet te fotograferen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2007 @ 20:10:13 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50665024
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Weet ik 't, sta erbij en kijk ernaar. Vergeet niet te fotograferen.
Ik heb met Arriva momenteel al ellende genoeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')