abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:07:20 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50740355
Las het op teletekst inderdaad... En het is niet eens donderdag
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:02:24 #153
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50742156
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:38 schreef Remzz het volgende:
Gedoe vandaag, Amersfoort - Zwolle was een half uurtje geen treinverkeer mogelijk. Rond half 5 op vrijdag middag. Het was dus echt gigantisch druk op Zwolle - Deventer kon echt niemand meer bij(plan v+ plan t). Ook Deventer - Almelo was staan.
En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen ramp . Mensen leken ook begrip te hebben op het perron.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_50742284
Zo hoort het ook. Niet erger maken dan het is. Een (half)uurtje extra op een station is prima verder.
pi_50742690
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal . Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2007 @ 21:19:51 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50742712
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:02 schreef Luco het volgende:

[..]

En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen ramp . Mensen leken ook begrip te hebben op het perron.
Ik deed om 17:40 *gauw handig* nog even de deuren open van de 17:25 IC naar Den Haag. Er puilde meteen een mountainbiker uit

Ik heb ze veel plezier gewenst en ben bij de Kiosk een biertje gaan halen. De 17:40 IC naar Rtd (+12) was lang niet vol trouwens Relaaaaaxed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2007 @ 21:48:35 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50743655
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal . Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:37:48 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50747665
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal . Weet iemand welke dit was en voor welke gelegenheid?
Was er geen 23'er van de SSN op pad met een gezelschapsritje?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 06:35:43 #159
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50753014
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo?
De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ik
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 23 juni 2007 @ 09:24:55 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50753541
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 06:35 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ik
Zoiets bleek inderdaad Grappig om die weer eens te zien rijden Weet iemand hoe het staat met dat geld voor die revisie die zo ontzettend hard nodig is/was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50757558



Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen.... is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?



VIRM 9502 op de Dijksgracht.






Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.


HSA rijtuig op Amersfoort Bokkeduinen. Vage lokatie voor de Beneluxdienst.

Plan U te Amersfoort

pi_50763440
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen.... is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?


[afbeelding]
VIRM 9502 op de Dijksgracht.


[afbeelding]


[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.

[afbeelding]
HSA rijtuig op Amersfoort Bokkeduinen. Vage lokatie voor de Beneluxdienst.
[afbeelding]
Plan U te Amersfoort

[afbeelding]
Kijk precies de dingen die ik iedere keer tegen kom!
pi_50768452
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:


[afbeelding]
Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo.
Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.
Nothing gets to me now, unless I'm thinking of how the future ain't what it used to be.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:02:55 #164
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50769149
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:33 schreef Paveway het volgende:

[..]

Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee.
Ja en nee. Het is de nieuwe HSA-kleurstelling, maar omdat ze die rijtuigen niet allemaal in een nachtje kunnen overspuiten wordt dan in delen gedaan en rijden ze zo lang in de benelux.

(plus dat de HSL nog niet echt klaar is...)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50769721
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen.... is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
dan vraag ik me af: waarom probeer je in hemelsnaam die deur te openen lijkt me toch niet de bedoeling dat die open kan.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:30:40 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50769999
ach, Connexxion is ooit met deuren open weggereden, staat nog wel ergens op youtube
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:33:56 #167
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50770195
quote:
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:44:27 #169
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50770412
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50770779
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Onder andere het mij niet toesturen van de arriva dagkaart voor de trein, ondanks dat ik op 100 meter van de lijn naar Roodeschool woon, de vertragingen op Lw-Gn en het geven van een door mij ingestuurde naam aan een GTW zonder dat ik daar over geīnformeerd wordt, terwijl dat wel toegezegd was.

Hou ik ze daar even bezig
Vandaag de dagkaart hier ontvangen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50772681
quote:
Dat is wel erg gevaarlijk, is niet beveiligd dan? Dat de trein niet harder kan dan 10 km/h met deuren open

Edit: Nog 2 filmpjes
Deuren open in schipholtunnel: http://www.youtube.com/watch?v=6Iz8chCwbKs
Beide kanten deuren open op station: http://www.youtube.com/watch?v=V3qog-jXLaU
Vind wel erg slechte zaak.

[ Bericht 13% gewijzigd door sander89 op 23-06-2007 22:53:14 ]
............................
pi_50773922
In Duitsland heb je dit ook heel vaak, daar is het vaak mogelijk beide kanten te openen. Verder heeft men daar vaak een andere mentaliteit, en doet men zelf de deur achter zich dicht, als je de laatste bent die instapt in een rijtuig met dezelfde deuren. Daarnaast loopt de conducteur ook vaak een aantal deuren langs om ze dicht te gooien.
pi_50777532
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijken .
pi_50777757
die veenexpress met opendeur is wel erg stom... zeker omdat die dingen altijd los reden dus de mcn moet het gezien hebben dat ze open waren

wel een keer vertrekkend vanaf lw richting SK gehad dat de achterste deur gesleutelt werdt, en dus open bleef omdat er niet op sluiten gedrukt werdt gelukkig kwam de HC er achter voor we het perron hadden achter gelaten
  zondag 24 juni 2007 @ 07:33:41 #175
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50779693
quote:
Op zondag 24 juni 2007 01:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijken .
Hmm, misschien moeten ze maar de spiegels van de DH stellen gebruiken daarvoor
  zondag 24 juni 2007 @ 07:34:32 #176
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50779695
quote:
Op zondag 24 juni 2007 02:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
die veenexpress met opendeur is wel erg stom... zeker omdat die dingen altijd los reden dus de mcn moet het gezien hebben dat ze open waren
Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijden
  zondag 24 juni 2007 @ 07:35:40 #177
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50779698
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:47 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat is wel erg gevaarlijk, is niet beveiligd dan? Dat de trein niet harder kan dan 10 km/h met deuren open
In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 juni 2007 @ 10:44:46 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50780898
quote:
Op zondag 24 juni 2007 07:35 schreef Wadloper het volgende:

In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingen
Lekker hoor, in de zomer zoeen fris windje op het balkon Vroegah (DE2, plan U, Mat'54) kon dat ook gewoon, al hadden de meeste HC's het liever niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50780973
Mogguh fles
  zondag 24 juni 2007 @ 13:05:32 #180
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50784024
quote:
Op zondag 24 juni 2007 07:34 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijden
Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50784150
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend...
de deur waar ze op sleutelen telt volgens mij idd bij een aantal ( of alle .. dunno ) treinseries niet mee voor vertrekt
  zondag 24 juni 2007 @ 14:26:26 #182
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50786610
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
  zondag 24 juni 2007 @ 15:17:37 #183
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50788177
Bij ICRm is het nog even wachten tot het spul in treinstelbedrijf gaat rijden, dan werkt dat groene lamp gedoe enzo gewoon.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50790166
Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en hier zijn genoeg mensen die er verstand van hebben.

Als ik savonds laat met de intercity ga van 22, 22.30 , 23 of 23.30 uur dan heb je tussen eindhoven en den bosch vaak een trein met meer dan 6 treinstellen, terwijl er maar misschien 30 mensen in de trein zitten. Waarom koppelt de NS niet al die overbodige treinstellen ervan af? Nu heb je treinstellen waar maar 1 of 2 mensen zitten als er plaats is voor meer dan 30 mensen.
Bij de stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen heb je ook vaak bijna lege treinstellen bij de minder drukke tijden. Weet iemand waarom men die teveel treinstellen niet gewoon in Nijmegen of Den Bosch laat staan?
pi_50790675
enige wat ik me kan bedenken dat de treinstellen de volgende ochtend ergens anders in het land nodig zijn?
pi_50790750
Misschien doen ze dat omdat ze al die treinstellen de volgende dag voor de ochtendspits nodig hebben. Als je het materieel zou laten staan, zou je de volgende dag bij het vertrek van een drukke forensentrein niet over al het materiaal kunnen beschikken, omdat dat domweg op een ander station staat.

Als je het materieel apart zou laten rijden is dat duurder omdat je dan toch nog een machinist en een locomotief oid nodig hebt. Daarnaast wordt ook zo de drukte op de spoorwegen beperkt, volgens het principe van een vleugeltrein (Wikipedia)

Correct me if I'm wrong...

[ Bericht 3% gewijzigd door Charango op 24-06-2007 16:52:32 ]
Socialist in Mercedes
pi_50790810
"enige wat ik me kan bedenken dat de treinstellen de volgende ochtend ergens anders in het land nodig zijn?"

Ou-tanno was me al voor....
Socialist in Mercedes
pi_50790813
Je slaat de spijker aardig op zn kop

Je wiki doet het trouwens niet
  zondag 24 juni 2007 @ 18:33:30 #189
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50793767
quote:
Op zondag 24 juni 2007 16:26 schreef ruben3123 het volgende:
Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en hier zijn genoeg mensen die er verstand van hebben.

Als ik savonds laat met de intercity ga van 22, 22.30 , 23 of 23.30 uur dan heb je tussen eindhoven en den bosch vaak een trein met meer dan 6 treinstellen, terwijl er maar misschien 30 mensen in de trein zitten. Waarom koppelt de NS niet al die overbodige treinstellen ervan af? Nu heb je treinstellen waar maar 1 of 2 mensen zitten als er plaats is voor meer dan 30 mensen.
Naar mijn mening valt het met het geringe aantal reizigers nog al eens mee in de treinen. Ik heb vaak de trein van 22:08 van Utrecht naar Eindhoven en die zit (met uitzondering van de voorste paar bakken) aardig goed vol.
Probleem van deze trein is ook dat deze in Sittard gesplitst moet worden, dus je hebt al minstens twee treinstellen nodig.
En in die treinen rijdt nu eenmaal IRM (die dubbeldekkers), dus dan zit je met minimaal 8 bakken (IRM is er alleen maar in de smaken 4 en 6 bakken) 's avonds. Ander materieel is ook niet handig voor alleen die paar late treinen, omdat je dan vreemd materieel ver weg van het inzetgebied hebt.
Bovendien: de treinen die zo rond 21:00 vanuit Utrecht naar Eindhoven rijden, zijn wel de treinen die midden in de avondspits al Maastricht/Heerlen-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam-Alkmaar hebben gereden en nu weer terug gaan.
quote:
Bij de stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen heb je ook vaak bijna lege treinstellen bij de minder drukke tijden. Weet iemand waarom men die teveel treinstellen niet gewoon in Nijmegen of Den Bosch laat staan?
Dat doen ze ook wel. Die treinen rijden met plan T (vier bakken mat'64), en in de spitsen worden die verlengd met een plan V (tweedelig mat'64).
Alleen in de avonduren wordt er regelmatig wat materieel meegestuurd omdat dat 's ochtends in Den Bosch of Nijmegen aanwezig moet zijn voor eerste treinen of reserve. Daarom wordt ook de stoptrein Eindhoven-Den Bosch 's avonds regelmatig met 3 stellen plan V gereden, waar er dan maar eentje van terug gaat naar Eindhoven. Dat is natuurlijk goedkoper dan een machinist apart met die twee lege stellen naar Den Bosch laten rijden
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 24 juni 2007 @ 18:38:14 #190
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50793896
Oh, ik zie nu dat je Eindhoven-Den Bosch bedoelt Nou ja, komt het verhaal op het zelfde neer, maar dan de andere kant op
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50794001
Ik denk dat hij het over de 800 heeft. Deze serie wordt in Sittard gesplitst in een deel voor Heerlen en Maastricht. De trein moet dus altijd uit 2 stellen bestaan. S' avonds is dat zwaar overdreven en kan je het met 4 bakken VIRM ook wel af. Ik denk dat het verhaal van stellen die s'ochtends op de juiste plaats moeten zijn wel klopt. Echter ten dele, de 800 rijd namelijk beide kanten op met 2 stellen s'avonds. Dus dan kon 1 van die stellen gewoon blijven waar die was.
De NS kan dan s'avonds een vleugeltrein inzetten naar Heerlen (met aansluit garantie)
Voordelen:
Minder bakkilomters dus goedkoper
sociale veiligheid verbeterd.
Tegengaan vernielingen in de trein door sociale controle
Wellicht minder conducteurs nodig (er moeten een minimaal aantal conducteurs per zoveel bakken zijn toch? Dus als je meer dan 6 bakken hebt moet je 2 HC's hebben geloof ik?)

Ik vind het soms lachwekkend als ik 10 bakken VIRM s'avonds ri Heerlen/Maastricht zie gaan. De bakken die het verst van de trap zitten zijn vaak compleet verlaten.
pi_50794169
's Ochtends ook, in bijvoorbeeld de 7:08 of 7:38 uit Ut ri Mt, vooraan heerlijk leeg. Pas bij Roermond wordt het daar iets drukker...
  zondag 24 juni 2007 @ 18:47:46 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50794194
De 800 Ut->Ehv zit in de avonduren vaak vol genoeg (dat wil je niet in een enkel stel). En omdat 's ochtends de spits Limburg->Ehv->Ut ligt, moeten die stellen dus 's avonds richting zuiden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50794236
Lekker lang laten die treinen 's avonds. Kan me herinneren (geen idee of dat nu nog steeds zo is) dat de voorlaatste intercity van Eindhoven naar Amsterdam een heel lange trein was (toen nog ICR). Die was lekker rustig, terwijl de laatste intercity 1 stel Plan V was, die superdruk was.
  zondag 24 juni 2007 @ 18:51:55 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50794322
Die heb ik ook eens gehad, de laatste IC vanuit Maastricht met een enkel V'tje, goed druk, ingangscontrole, ik kom met mn duffe kop vanaf Brussels-south airport (lees: charleroi).
Gelukkig had ik met mijn vooruitziende blik een 1e klas kaartje, dus kon heerlijk met de armsteunen omhoog liggen in een coupé
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50794351
Nou nog een fatsoenlijke overstap van de 800 op de NoordOost te Ut.... EN het liefst andersom ook
  zondag 24 juni 2007 @ 18:55:11 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50794423
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou nog een fatsoenlijke overstap van de 800 op de NoordOost te Ut.... EN het liefst andersom ook
Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).

Overstap Noordoost -> 800 (van -2 minuten) wilde tot een tijd terug nog wel regelmatig lukken...zal wel aan de viersporigheid liggen dat het nu niet meer lukt...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50794566
Mijn ervaring met drukte in de trein s'avonds zijn toch wel anders dan. In de 800/3000 vind ik het erg rustig. Toch rijden ze ongeveer even lange treinen als overdag. Op Amsterdam-Utrecht rijden natuurlijk wel 4 ic's per uur, ook s'avonds.
Tussen Utrecht en Eindhoven s'avonds maar 2. Dus wat dat betreft kan het daar wel drukker zijn.
Ik ben iig voorstander van het inkorten van treinen s'avonds. Dit omdat ik het echt onzin vind om lucht te verplaatsen.
pi_50794583
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven).
Reed die niet in heet weekend dan?
pi_50794831
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Overstap Noordoost -> 800 (van -2 minuten) wilde tot een tijd terug nog wel regelmatig lukken...zal wel aan de viersporigheid liggen dat het nu niet meer lukt...
Afgelopen woensdag:
Lw 5:04 tot Amersfoort 6:53, daar had ik een -1 overstap op de 12700 die in Amersfoort begint, en gehaald Bedankt rijtijdspeling
Te Ut aankomst 7:07, vertrek 800 ri Mt om 7:08. Ook die gehaald, ook al scheelde het niet veel
Maar meestal gaat het in Ut fout
  zondag 24 juni 2007 @ 19:41:04 #201
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50795872
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:00 schreef Remzz het volgende:

[..]

Reed die niet in heet weekend dan?
3500 reed in het weekend eerst alleen maar tussen Schiphol en Utrecht, en niet verder.
pi_50796017
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:41 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk dat hij het over de 800 heeft. Deze serie wordt in Sittard gesplitst in een deel voor Heerlen en Maastricht. De trein moet dus altijd uit 2 stellen bestaan. S' avonds is dat zwaar overdreven en kan je het met 4 bakken VIRM ook wel af. Ik denk dat het verhaal van stellen die s'ochtends op de juiste plaats moeten zijn wel klopt. Echter ten dele, de 800 rijd namelijk beide kanten op met 2 stellen s'avonds. Dus dan kon 1 van die stellen gewoon blijven waar die was.
De NS kan dan s'avonds een vleugeltrein inzetten naar Heerlen (met aansluit garantie)
Voordelen:
Minder bakkilomters dus goedkoper
sociale veiligheid verbeterd.
Tegengaan vernielingen in de trein door sociale controle
Wellicht minder conducteurs nodig (er moeten een minimaal aantal conducteurs per zoveel bakken zijn toch? Dus als je meer dan 6 bakken hebt moet je 2 HC's hebben geloof ik?)

Ik vind het soms lachwekkend als ik 10 bakken VIRM s'avonds ri Heerlen/Maastricht zie gaan. De bakken die het verst van de trap zitten zijn vaak compleet verlaten.
De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is. Bij Alkaar - Utrecht rijdt het in de ochtendspits, daarna is het rustig. Dus je moet wel voor de hele rit plannen wat er waar nodig is aan capaciteit!

Alleen overdag tot 19 uur is het een complete IC van Alkmaar tot Maastricht / Heerlen. Daarna wordt het steeds korter , Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Sittard als laatste stations.
  zondag 24 juni 2007 @ 19:47:29 #203
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_50796089
Vanochtend had ik ook weer een overstap van 15 seconden te Ut... Irritante is ook gewoon dat je weet dat de 500 toch nog 8 minuten zal gaan niksen te Amersfoort :
pi_50796672
Ik haalde nog wel eens de -1 overstap Leeuwarden - Zwolle, Zwolle - Enschede. Maar nu die 2 minuten later vertrekt in Lw red ik dat niet meer.

Nu trouwens het Kamerlijntje ook goed aansluit is Enschede de enige pauper aansluiting die er nog is. Als de trein binnen komt rijden staat er verder geen enkele andere trein ook als de trein weg gaat is dat zo
  zondag 24 juni 2007 @ 22:06:58 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50800985
Vertel mij wat...het is nu kiezen uit twee kutopties: ofwel 29 minuten wachten in Zwolle of wel in te vol mat'64 via Dv...

Ik pleit er dan maar weer voor om de 7900 terug te leggen in de oude dienstregeling en de 7000 elk halfuur te laten rijden en door te trekken naar Es.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 25 juni 2007 @ 09:02:54 #206
86072 thatsme
and That's you!
pi_50810659
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen.... is dat een normale mogelijkheid of een technische storing?
Bij alle rijtuigen die Nederland telt is dit mogelijk. Dit doordat de veiligheidsvoorzieningen van deze deuren anders zijn dan van treinstellen. Onder de 5km/h is het mogelijk om de deuren te openen aan beide kanten. Deze worden namelijk gewoon ontgrendeld door het rijtuig zelf en niet door machinist zoals in treinstellen. Het rijtuig regelt de vergrendeling door de gereden snelheid te meten. Zo sluiten de deuren ook vanzelf weer boven de 5km/h.

De een noemt het gevaarlijk, de andere vindt het normaal. Ik denk dat het gezond verstand van de mensheid nog steeds gebruikt mag worden. Of gaan we naar de tijd dat je zelfs verankerd op je stoel moet zitten omdat je je anders misschien we bezeerd in het geschommel in de wisselstraat?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50810784
Vraag Fles maar eens hoe het in Roemenie is, deuren die de gehele tijd open kunnen tijdens de rit, is heel normaal daar. Het gaat zoals thatsme al zegt, meer om het gezonde verstand
pi_50813316
Dat kon vroeger in Nederland ook. Toen kon je alle deuren gewoon openen tijdens het rijden. En nog eerder kwam de conducteur zelfs buitenlangs om terwijl de trein aan het rijden was om de kaartjes te knippen toen er nog allemaal aparte coupés waren.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 11:15:33 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50813935
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vraag Fles maar eens hoe het in Roemenie is, deuren die de gehele tijd open kunnen tijdens de rit, is heel normaal daar. Het gaat zoals thatsme al zegt, meer om het gezonde verstand
Ja, dat is Roemenië

Daar hebben we het trouwens over deuren die niet eens dicht KUNNEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 11:21:04 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50814113
Station alkmaar dicht en ontruimd vanwege een schietpartij trouwens

Teletekst 120. Verder nog niks bekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50814393
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:54 schreef Socios het volgende:
Dat kon vroeger in Nederland ook. Toen kon je alle deuren gewoon openen tijdens het rijden. En nog eerder kwam de conducteur zelfs buitenlangs om terwijl de trein aan het rijden was om de kaartjes te knippen toen er nog allemaal aparte coupés waren.
In de Veenexpress kon dat volgensmij nog steeds
  maandag 25 juni 2007 @ 11:30:16 #212
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50814448
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is.
Sterker nog, diezelfde trein is om 7.15 uit Den Helder vertrokken (bij wijze van spitstrein Den Helder-Alkmaar), die heeft er dus 3:54 opzitten voor die een keer in Heerlen is. Dat is ook gelijk de langste verbinding in de huidige dienstregeling.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:53:15 #213
97079 Jeff89
Conquer All
pi_50815252
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..





  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 11:59:20 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50815469
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim plan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 juni 2007 @ 12:02:58 #215
97079 Jeff89
Conquer All
pi_50815590
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim plan
Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
  maandag 25 juni 2007 @ 12:07:01 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50815692
Je vindt het wel mooi, die pauperbeschilderingen?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 25 juni 2007 @ 12:08:19 #217
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50815729
Vanochtend @ station Tilburg, spoor 3:

2.32, Vertraging circa 60 minuten
De Sneltrein naar Amsterdam Centraal via Tilburg West, Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur, Roosendaal, Elst, Arnhem, Arnhem Velperpoort, Dieren, Zutphen en Deventer.

Goed bezig, die CTA-bakkies .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_50815874
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Ik vind het toch niet normaal om treinen onder te kalken met die rommel, ramen inkrassen. Als jij je daar niet aan stoort dan denk ik dat je echt in het verkeerde topic zit.
De enigste reden dat ik laatst wat "kunstuitingen" van Amsterdam Amstel poste is omdat ik wil dat de NS het weghaald. Maar dat verdomme ze op een of andere manier
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juni 2007 @ 12:26:37 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50816286
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:44 schreef Eix het volgende:
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld.
Bij de schoonmaak van ICM in Groningen staan de deuren ook vaak aan beide zijden van een stel open. Dit gebeurt alleen met de ICM stellen die op spoor 7 of verder riching opstel staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 12:30:05 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50816389
Ja, dat bij stilstand alle deuren tegelijk open kunnen lijkt me niet zo vreselijk bijzonder, wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 juni 2007 @ 12:33:35 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50816472
Bij ICRm kan dat altijd. Ideaal als je op het balkon zit en wat extra frisse lucht wil bij een tussenstop.

Die deuren gaan inderdaad bij lage snelheden ook al open. Ik sta meestal al buiten op en zie dan de andere deuren opengaan .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 12:34:54 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50816506
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Station alkmaar dicht en ontruimd vanwege een schietpartij trouwens
quote:
Station Alkmaar is maandag op last van de politie ontruimd en gesloten voor reizigers wegens een schietpartij. Bij de schietpartij is een dode gevallen. Dat maakte de politie bekend.
Ook is een slachtoffer zwaargewond geraakt, maakte de politie bekend. Er is nog niets bekend over de toedracht.
Tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 juni 2007 @ 12:35:19 #223
86072 thatsme
and That's you!
pi_50816516
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Als je je niet aan stoort stel je eigen huis en auto beschikbaar! Bekladden van andermans eigendommen is not-done.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:36:05 #224
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_50816534
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
Opbokken met die kutplaten.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 12:36:42 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50816545
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:33 schreef JDude het volgende:
Bij ICRm kan dat altijd. Ideaal als je op het balkon zit en wat extra frisse lucht wil bij een tussenstop.

Die deuren gaan inderdaad bij lage snelheden ook al open. Ik sta meestal al buiten op en zie dan de andere deuren opengaan .
Ik ben zo trouwens met mat'54 ooit een keer uit een net-niet-langzaam-genoeg-rijdende trein gelazerd. In Rhenen. Broek kapot, knieën open, handen open, mensen lachen.... Pret voor het hele gezin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50817575
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:02 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja
gast, opgerot hier, doei
  maandag 25 juni 2007 @ 13:48:34 #227
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50818834
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Jeff89 het volgende:
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..
Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjes
pi_50825965
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..

mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
  maandag 25 juni 2007 @ 17:02:49 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50826061
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..
Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50826163
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien?
nee..
  maandag 25 juni 2007 @ 17:16:04 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50826511
no further questions
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50829688
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..

mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereen maar als je bijvoorbeeld in Leeuwarden de zuidkant van het emplacement daar bekijkt: wat is daar soms voor moois gemaakt zeg.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_50829749
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:53 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereen maar als je bijvoorbeeld in Leeuwarden de zuidkant van het emplacement daar bekijkt: wat is daar soms voor moois gemaakt zeg.
Je bedoelt op die platen voor die appartementen? Dat is idd echt heel erg mooi vooral die koploper en die GTW naast elkaar
  maandag 25 juni 2007 @ 19:00:40 #234
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50829933
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..

mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Mee eens Dan kan er best wat moois uitkomen
Maar wat je nu vaak ziet is gewoon dom gekladder
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juni 2007 @ 19:02:28 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50829995
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor..

mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 19:29:47 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50831029
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je bedoelt een soort van antivandalismetrein?
Welnee, gewoon een paar standrechtelijke executies. 10 of zo. Of 30. Als voorbeeld. DAAR dan heel youtube mee volgooien. Sommige zaken moet je sommige mensen gewoon DUIDELIJK maken

En de eerstvolgende die betrapt wordt: poef. En de volgende weer. Dan houdt het vanzelf op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50831523
onderzoeks rapportje van Goederentrein VS 2x Plan V @ amersfoort is ook eens klaar :d
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 19:59:41 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50832054
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
onderzoeks rapportje van Goederentrein VS 2x Plan V @ amersfoort is ook eens klaar :d
Zo zo, vruchtbaar dagje Da's al rapport nummer 3, en de zon is nog niet onder

Linkje trouwens?

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr_Flash op 25-06-2007 20:06:15 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 20:06:53 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50832314
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50833559
Vanaf 1 juli al het regionaal treinverkeer in geheel Duitsland rookvrij. Per 1 september een algeheel rookverbod in alle treinen in Duitsland en Oostenrijk. Daarnaast gaan ook de rookzones in Duitsland op de ban. Je mag dus vanaf 1 september NIET meer roken in de rookzones aldaar.

Nu Nederland nog


bron: Eisenbahn Magazin en Eisenbahn Kurier
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 20:52:13 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50834170
Ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven tijdens om het even welk stoomtreinfestival

En daar hebben ze er in Duitsland nogal wat van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50834427
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :S
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 21:37:23 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50836113
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :S
Ja, een stoomtrein en een TGV ergenstussen schubbekuttenveen en Madrid kan ook wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50836304
quote:
cool, dat is vet
  maandag 25 juni 2007 @ 22:03:46 #246
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50837359
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 22:05:50 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50837461
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Luco het volgende:
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Geinig, precies de dingen waar ik ook over viel in die frambozenlollies die op de HSL gaan rijden (en die nu soms meerijden in de BNL)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50838123
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem?
Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:22:11 #249
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50838248
Ik zag zaterdag vlak voor Zwolle de 766 Mat 54 trein voorbij rijden Die reed richting Zwolle.
Zelf zat ik in een Plan V'tje richting Deventer, geen camera bij de hand helaas
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 22:22:18 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50838253
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
ja, en niet wist dat de seinen die voor hem bestemd waren rechts van zijn spoor stonden. En doordat ERS niet checkte of die MCN wel wegbekendheid had daar. Tikkie slordig toch.

van ACTS gehuurde loc: 225 k euro kreukels
NS stellen 826 en 531: samen 660 k euro kreukels
infra, nog 200 k schade

samen een kleine 1,1 M euro.

Hebben we het nog niet gehad over 3 gewonde railwerkers en 58 gewonde reizigers, van wie 1 zwaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 22:25:25 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50838387
Godverdomme de 826 kortgereden die homo

Ons RondjeNederland startstel

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 juni 2007 @ 22:25:49 #252
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50838407
Hoi
  maandag 25 juni 2007 @ 22:30:29 #253
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50838605
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme de 826 kortgereden die homo

Ons RondjeNederland startstel

Grmpl
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juni 2007 @ 22:35:39 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50838831
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:22 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik zag zaterdag vlak voor Zwolle de 766 Mat 54 trein voorbij rijden Die reed richting Zwolle.
Zelf zat ik in een Plan V'tje richting Deventer, geen camera bij de hand helaas
Stel schijnt oa naar Heerenveen te zijn gereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50839870
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende.
ja die bedoel ik.. maar dat was toch 2x V VS ACTS dieselloc?
pi_50839910
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stel schijnt oa naar Heerenveen te zijn gereden.
Kom je nu mee!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:04:22 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50840142
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja die bedoel ik.. maar dat was toch 2x V VS ACTS dieselloc?
Dat was V+T vs een door ERS van ACTS gehuurde, door ACTS van EWS geleasede Class 66 met 20 containerwagens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50840335
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was V+T vs een door ERS van ACTS gehuurde, door ACTS van EWS geleasede Class 66 met 20 containerwagens.
mmzzm ok :p dan heb ik scheel naar de TV gekeken
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:16:09 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50840626
Nou ja, leuk om te melden dat zoeen rapport er IS, maar LEES het dan ook ff weet je, staat alles in namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50840803
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, leuk om te melden dat zoeen rapport er IS, maar LEES het dan ook ff weet je, staat alles in namelijk
heb t nog niet kunnen vinden... anders had ik allaang een linkje gezet er heen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juni 2007 @ 23:22:35 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50840874
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb t nog niet kunnen vinden... anders had ik allaang een linkje gezet er heen
Klik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:22:48 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50840885
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb t nog niet kunnen vinden... anders had ik allaang een linkje gezet er heen
Slechtste smoes ooit.pdf

Peterselie was me voor

Je hebt heel niet gezocht dooie flapkanarie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50840923
Linkje naar dat verslag (pdf)
Edit: HeHe iets telaat
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:25:35 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50840998
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:23 schreef thats-me het volgende:
Linkje naar dat verslag (pdf)
Edit: HeHe iets telaat
Mja, binnen de minuut 3 man die met die link aan komen En meneer heeft "het nog altijd niet kunnen vinden"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50841326
jah was IVW ff kwijt x)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:39:35 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50841460
nee

ĪK HEB NOOIT GEZOCHT

eerlijk duurt het langst
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50841501
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
nee

ĪK HEB NOOIT GEZOCHT

eerlijk duurt het langst
heb ik wel.. alleen als je op de verkeerde site zoekt
pi_50841790
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

gast, opgerot hier, doei
en dat bepaal jij dus zeker niet he
vind je het niet mooi, fijn kun je gerust vermelden maar op bovenstaande manier posten is zeker niet de bedoeling!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 25 juni 2007 @ 23:55:55 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50842045
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

en dat bepaal jij dus zeker niet he
vind je het niet mooi, fijn kun je gerust vermelden maar op bovenstaande manier posten is zeker niet de bedoeling!!
Hij heeft wel gelijk TF

Overigens zijn er veel meer mensen die hun ongenoegen kenbaar maken over de post van jeff89. Daar moet je dan ook tegen optreden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50843057
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde..
bye
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:31:44 #271
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50844730
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Luco het volgende:
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak...
Omdat zo'n armleuning erg lekker is als je de krant zit te lezen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:38:00 #272
86072 thatsme
and That's you!
pi_50847529
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:24 schreef Petre het volgende:
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde..
Je beklad eigendommen van een ander.. Hoe zou jij het vinden als je je auto of huis zo terug vindt?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50848079
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk TF

Overigens zijn er veel meer mensen die hun ongenoegen kenbaar maken over de post van jeff89. Daar moet je dan ook tegen optreden?
En nu reageert TF natuurlijk niet meer, prutsers hier af en toe...
pi_50848105
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:24 schreef Petre het volgende:
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde..
En ook jij hebt niet veel begrepen van je opvoeding. 'Mensen' zoals jij ben ik en de meeste hier liever kwijt dan rijk. Zodoende spreek ik de mening uit van de gangbare gang hier, met het verzoek dit soort zaken niet meer te posten. Je zou toch beter moeten weten met je extra titeltje hier

Verder, zie de post van thatsme. Ik mag gruwelijk hopen dat je auto binnenkort in alle kleuren van de regenboog terug te vinden is
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:55:37 #275
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50850540
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Omdat zo'n armleuning erg lekker is als je de krant zit te lezen.
Klopt, ik vroeg me ook af wat het nut was om deze omhoog te doen... Met je rug daartegenaan zit sowieso vrij brak... Maar omdat ding dan rechtop in je rug te hebben steken is helemaal kut... Klap je dat ding omhoog, kan je je arm nergens op een normale manier kwijt... Als hoofdsteun istie ook niet te gebruiken... Vaag ontwerp...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_50850943
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:38 schreef thatsme het volgende:

[..]

Je beklad eigendommen van een ander.. Hoe zou jij het vinden als je je auto of huis zo terug vindt?
1. Ik heb geen auto
2. Ik woon op 2 hoog, knap als ze dat redden.
3. vlakbij hebben ze wel schilderingen op de dichtgetimmerde ramen van een huis. best mooi overigens .
4. Hebben we het in dit topic niet over treinen?

@zug-chef, verschil van smaak en/of mening is niet gelijk ene rechtvaardiging voor jouw gekaffer.
bye
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:17:33 #277
97079 Jeff89
Conquer All
pi_50851197
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En ook jij hebt niet veel begrepen van je opvoeding. 'Mensen' zoals jij ben ik en de meeste hier liever kwijt dan rijk. Zodoende spreek ik de mening uit van de gangbare gang hier, met het verzoek dit soort zaken niet meer te posten. Je zou toch beter moeten weten met je extra titeltje hier

Verder, zie de post van thatsme. Ik mag gruwelijk hopen dat je auto binnenkort in alle kleuren van de regenboog terug te vinden is
Geweldig dat dat auto-voorbeeld altijd word aangehaald
Alleen als je in het bezit bent van een cube-truck ofzo heb je het risico dat iemand hem tagged.. Niemand doet personenauto's
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:38:18 #278
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_50851973
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:17 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Geweldig dat dat auto-voorbeeld altijd word aangehaald
Alleen als je in het bezit bent van een cube-truck ofzo heb je het risico dat iemand hem tagged.. Niemand doet personenauto's
Goed, in dat geval maken we ervan dat de auto wordt bekrast met een sleutelhanger. Net zo goed een beschadiging van het uiterlijk, en net zo goed duur om weg te halen.

Het gaat er niet om of het gebeurt of niet, het gaat er om dat je gewoon van andermans spullen af moet blijven. Of dat nu gaat om spullen van een persoon, van een bedrijf als de ns, of van de overheid.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Milf dinsdag 26 juni 2007 @ 12:30:00 #279
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_50853671
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:48 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjes
Volgende keer kun je vertrekken met zo'n opmerking. Doodsverwensingen schelden etc doen we hier niet aan.

Voor iedereen:
En zullen we weer even ontopic gaan in dit topic. Zoals de moderator hier al aangaf.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:35:38 #280
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50853850
Alle uitgerangeerde treinen rond GV en GVC hebben allemaal de railrem (zo heet dat ding toch wat tussen de wielen zit en naar beneden kan?) naar beneden
Denk dat dat is om ervoor te zorgen dat de trein niet opeens weg kan rijden door de wind

Tevens stond er op GV een koploper, de 4230, waarvan de kleuren van de NS helemaal versleten waren
En er stonden bordjes in, Iets met:
Prins Mauritssch ofzo, iemand enig idee wat dat koplopertje daar doet?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:45:18 #281
86072 thatsme
and That's you!
pi_50854176
dat is de magneetrem, deze wordt gebruikt als parkeerrem om inderdaad het wegrollen te voorkomen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50870045
*whatever*

ontopic maar weer:

Ik kreeg een sms over late avondspits chaos tussen Lw en Gn. Er zou een defecte trein staan / gestaan hebben bij Buitenpost, de sneltrein van 17:57 ri Gn is vlak voor Buitenpost gestrand en terug gereden naar Veenwouden, waar deze trein nog steeds staat. Iemand die hier iets meer over weet ?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 juni 2007 @ 19:53:21 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50870213
Nope.

Zag wel op internet de punctualiteitscijfers van Arriva tot en met week 24 staan. Let hierbij eens op het traject Lw-Hlgh

http://www.arriva.nl/corp(...)k%20WEBSITE%2024.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50870568
zo de tering, dat is niet best zeg. Hoe kan dat? Door Oerol ofzo?
pi_50870659
Haha, ja, door die Wadlopers die de ´nieuwe´ dienstregeling niet aankunnen. Gelukkig vandaag weer lekker GTW.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 juni 2007 @ 23:25:32 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50880213
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kreeg een sms over late avondspits chaos tussen Lw en Gn. Er zou een defecte trein staan / gestaan hebben bij Buitenpost, de sneltrein van 17:57 ri Gn is vlak voor Buitenpost gestrand en terug gereden naar Veenwouden, waar deze trein nog steeds staat. Iemand die hier iets meer over weet ?
Dit staat er nu op Somda:
quote:
30253 gestrand tussen Veenwouden en Buitenpost, 30300 reed Gn-Bp en vv, niet naar Lw, alle andere treinen reden wel. Rond 20.00 was de storing voorbij.
GTW'tjes 10235 en 10237 hebben het begeven onderweg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 26-06-2007 23:44:10 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50880282
kut GTW! :p
  woensdag 27 juni 2007 @ 06:19:50 #288
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50887041
Gisteren nog wat boten en trams gezien op ongewone plaatsen
Ik mis alleen de treinen. En dan het aantal 5 Protos'en en 2 Linten of 5 Protos'en en 2 DH-1's?

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:48:13 #289
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50889014
Lichtelijk zooitje vanochtend in Tilburg, alles vertraagd, en de treinen rolden héél langzaam het station binnen. Even later werd me duidelijk waarom; de IC naar Roosendaal mocht door een rood sein vertrekken. Kennelijk een storing waardoor men op zicht van en naar het station moest rijden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_50890047
De 4011 staat trouwens gerangeerd in Leeuwarden, word dus waarschijnlijk vandaag wel ingezet
pi_50890503
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Nope.

Zag wel op internet de punctualiteitscijfers van Arriva tot en met week 24 staan. Let hierbij eens op het traject Lw-Hlgh

http://www.arriva.nl/corp(...)k%20WEBSITE%2024.pdf
Stelt in vergelijking met Gn-Rd niets voor.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50890916
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:25 schreef Remzz het volgende:
De 4011 staat trouwens gerangeerd in Leeuwarden, word dus waarschijnlijk vandaag wel ingezet
Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.
pi_50891341
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.
O.o

is dat zo? dan rees ik na school ff naar lw.. om vanaf LW weer naar heerenveen te rijden met de 4011 x)
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:12:59 #294
86072 thatsme
and That's you!
pi_50891504
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS.
Ik zag de 4011 of 4012 om half 8 langs meppel rijden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50891604
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:12 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik zag de 4011 of 4012 om half 8 langs meppel rijden.
richting? t noorden of t zuiden?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 juni 2007 @ 11:27:59 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50892004
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 06:19 schreef MREn het volgende:
Gisteren nog wat boten en trams gezien op ongewone plaatsen
Ik mis alleen de treinen. En dan het aantal 5 Protos'en en 2 Linten of 5 Protos'en en 2 DH-1's?

[afbeelding]
ZO veel CXX om je heen... ja, dan ging ik ook lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50892023
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ZO veel CXX om je heen... ja, dan ging ik ook lopen
hmm nou nee... maar ik weet nu wel waar de uitgevallen bussen uithingen dus..
pi_50892304
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
is dat zo? dan rees ik na school ff naar lw.. om vanaf LW weer naar heerenveen te rijden met de 4011 x)
Lol, ik ga zelf ook even heen en weer naar Heerenveen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:52:52 #299
86072 thatsme
and That's you!
pi_50892943
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

richting? t noorden of t zuiden?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 12:02:57 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50893366
Dat was de 4012. Die is namelijk gestart in de 522 in Gn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:16:11 #301
86072 thatsme
and That's you!
pi_50893916
oke! ik kon in de flits alleen zien dat het een gerenoveerde was, of hoe de NS het noemt: gempimpte.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')