Eix | dinsdag 12 juni 2007 @ 10:35 |
![]() Hier alweer deel 72 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
thatsme | dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32 |
Plaspauze wordt machinist fataal AMSTERDAM - De Duitse treinmachinist die vorige week om het leven kwam nadat hij tijdens de rit uit zijn locomotief viel, moest waarschijnlijk plassen. Dat blijkt uit onderzoek van de politie. De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist ten val kwam. De trein kwam daarna snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld. De 41-jarige machinist werd dood gevonden langs de rails, met zijn broek open. Volgens de politie is de man gevallen toen hij de deur van de locomotief opende om zo te kunnen plassen. Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. "Als er maar één man in de locomotief zit kan het vaak niet anders", aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt. (c) NU.nl/Chris Heijmans | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 11:45 |
Tja, lullig ![]() | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 11:49 |
quote:Daar heb je weinig aan,want je blijft toch met je kruisingen zitten op de enkelsporige baanvakken waarmee je dienstregeling voor een groot deel vast ligt. | |
Petre | dinsdag 12 juni 2007 @ 12:48 |
Zit er bij de NS ook geen WC in de locs? Hoe pissen die lui dan? ![]() | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 13:06 |
Wachten op pauze, of wellicht even snel in het rijtuig dat er achter hangt (op een station natuurlijk). Bij cargo machinisten wordt het wel wat lastig, maar die moeten in dit land toch regelmatig aan de kant ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 12 juni 2007 @ 13:23 |
En zie hier....deel 72 alweer... gezeik vrij ![]() | |
Brembo | dinsdag 12 juni 2007 @ 13:47 |
quote:Denk dat je gewoon eff planned als je gaat rijden, en ze zullen nooit 8 uur lang achter elkaar rijden... Maar over Syntus, ze zouden toch nog best wel 2*stoptrein en 2*sneltrein tussen Doetinchem - Arnhem kunnen invoeren ? Daar heeft de reiziger meer aan dan aan dubbeldeks materieel! | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 14:00 |
Wellicht, er ligt op bijna elk station een kruisingsmogelijkheid, en tussen Doetinchem en Zevenaar liggen de stations nog redelijk dicht bij elkaar. Ik denk dat het vooral af zal hangen van het aantal goederenpaden dat via Arnhem-Zevenaar blijft rijden of er capaciteit vrij komt voor Lyntus. | |
Remco | dinsdag 12 juni 2007 @ 14:11 |
De 4011 en 4012 staan trouwens al een paar dagen in Deventer gerangeerd. Als je uit Zwolle komt 300 meter voor Deventer links(op dat rangeerspoortje) iemand die weet wat het idee erachter is? | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 14:41 |
De rijden toch gewoon in de 1500...misschien dat je er langs komt op de tijden dat ze in Deventer staan? | |
Remco | dinsdag 12 juni 2007 @ 14:42 |
quote:Ja dat zou idd ook kunnen aangezien de koplampen wel aan waren. | |
Lausteen | dinsdag 12 juni 2007 @ 14:59 |
Hoe zit het eigenlijk met het lichtbeeld van frontseinen? Verlichten ze de baan goed of zijn het meer markeringslampen? [ Bericht 7% gewijzigd door Lausteen op 12-06-2007 16:15:55 ] | |
Zug-Chef | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:07 |
Rustig dagje op het spoor vandaag, goh, de temperaturen zijn ook lager ![]() | |
MREn | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:21 |
![]() Het valt ook niet mee allemaal... | |
Brembo | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:43 |
quote:Maar geloof dat Westervoort ook weer een station krijgt, dus dat betekend nog een extra stop. Zal me niks verbazen dat er een trein komt van Zevenaar - Arnhem en in de spits van Doetinchem. Daarbij als de goederen over de betuweroute gaan rijden dan is het er stuk meer ruimte op dit traject! | |
Remco | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:47 |
quote:Dat is de NS toch helemaal niet ![]() | |
Wadloper | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:49 |
quote:Nee, violensloper is dat ![]() | |
Remco | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:51 |
quote:Ik dacht al op dat screenshot stond 'NS' vandaar ![]() Wegens een materieeltekort zie ik staan ![]() | |
Brembo | dinsdag 12 juni 2007 @ 16:02 |
quote:Gelukkig hebben ze bussen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 juni 2007 @ 18:58 |
quote:Het laatste. Het is om gezien te worden, niet om zelf te zien. Dan zou je namelijk machinisten van tegentreinen kunnen verblinden. | |
Peterselieman | dinsdag 12 juni 2007 @ 19:01 |
Vandaag een leuk Arrivadagje. Heb vanochtend op het stukje Groningen Noord - Groningen in de 10240 gezeten, de Eise Eisinga. Eindelijk hebben ze de naam die ik ingestuurd had op een stel gezet. Zonet heb ik de nieuwkomer 10313 al aan het werk gezien. Normaal duurt het 2 dagen voordat stellen die net uit Zwitserland gekomen zijn op dient worden ingezet, maar deze zat binnen enkele uren dus al op dienst. Wellicht hadden ze het bij Voith te druk, omdat er voor en naast de loods het nodige stond, namelijk 2 GTW 2/6 en een GTW 2/8. Waarschijnlijk zal er ook nog wel wat binnen hebben gestaan. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 00:10 |
meer toverijzers op de baan is altijd fijn toch? ![]() | |
Socios | woensdag 13 juni 2007 @ 07:13 |
Jawel. ![]() | |
Duvel | woensdag 13 juni 2007 @ 07:56 |
quote:In de 1300 zat een pisbak. ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 13 juni 2007 @ 08:32 |
quote:Mwaah, ze rijden in de spits nu al met een overvolle kwartiersdienst. En dit is ook vaak nog de oorzaak van alle vertragingen. | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 11:10 |
Zeg, Zug, waar blijven de plaatjes van die witte diesels? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 11:18 |
quote:Ik weet dat hij ze gespot heeft ergens in Limburg, dus dat kan denk ik nog even duren. | |
Fred | woensdag 13 juni 2007 @ 12:13 |
nog iets het vorige deel, waar Peterselieman een stukje van het AD quote:quote:Buiten dat niet verder komt dan niveau huis-aan-huis-krant slaat de tekst echt helemaal nergens op... Duidelijk te merken dat de auteur weinig moeite voor research heeft gedaan. De trams zijn namelijk overgenomen van de HTM, die alles wat ze van dat type in gebruik hebben allang buiten dienst hebben gezet omdat het gewoon baggertrams zijn. Daarnaast vraag ik me af hoe de auteur de A32-tram zou omschreven. Beetje kort door de bocht om de NS de schuld zo in de schoenen te schuiven omdat ze geen ervaring met trams zouden hebben. Denk trouwens dat er nog meer geklaag uit Houten gaat komen als de mensen uit deze woningen door gaan hebben dat ze straks practisch vanuit de voordeur zo in de trein kunnen stappen... | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 12:15 |
quote: ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 13 juni 2007 @ 12:46 |
Hier reed dat trammetje nog ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 12:50 |
Hopelijk wordt dat ding snel gerepareerd, want ik wil er nog een keer mee reizen. | |
Duvel | woensdag 13 juni 2007 @ 13:01 |
quote:Niet ontvankelijk, dat is al zo lang bekend! ![]() | |
ReisT | woensdag 13 juni 2007 @ 13:21 |
quote:Het nieuwe station komt alleen niet op die plek, maar meer hier zo ongeveer. Dat lijkt nu nog een vreemde plek, maar als het goed is verrijst daar binnenkort het winkelcentrum "Castellum". Krijgt ook een beetje de plattegrond van een romeins castellum, er is dan ook een min of meer rechthoekig stuk grond voor opengehouden, precies in het midden daarvan komt dus dat nieuwe station. Dan nog mogen die mensen juist blij zijn, er wordt al sinds 1995 ofzo (toen met de plannen voor Houten-Zuid werd begonnen) dat die mensen een winkelcentrum en station om de hoek zouden krijgen, maar 't is er dus nog altijd niet. | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 15:27 |
Hier staan al wat platen van de diesel ICE: http://www.euregiobahn-aachen.de/forum/viewtopic.php?t=215&start=0 | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 16:16 |
quote:moderne versie van der TEE! ![]() | |
Brembo | woensdag 13 juni 2007 @ 17:40 |
quote:Heeft dat ding ATB aan boord ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 17:42 |
Lijkt me niet he. | |
Duvel | woensdag 13 juni 2007 @ 18:36 |
quote:Inderdaad. | |
Wadloper | woensdag 13 juni 2007 @ 18:43 |
quote:Jep | |
Brembo | woensdag 13 juni 2007 @ 18:58 |
quote:Hoe wou je zonder ATB naar amsterdam gaan en harder dan 40 km/h rijden ![]() | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 18:59 |
quote:Gewoon gas in en kachelen met die bakken. De 40 km/uur grens heeft nu weer met de ATB te maken, en die ontbreekt juist. Je kan ook prima zonder rijden, want het is slechts een hulpmiddel, al wordt het daar vaak niet voor gebruikt. | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 18:59 |
Ontheffing aanvragen. Omdat het eenmalig is, moet dat geen probleem zijn. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 19:03 |
zonder ATB rijd t prima. .alleen je mist enkele beveiligingen. goed dat kan je loc sided mischien nog opnemen.. voor een deel. ![]() | |
ReisT | woensdag 13 juni 2007 @ 20:08 |
Paar plaatjes van de ICE TD, een klein uurtje geleden bij Lunetten.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 20:22 |
Veolivla heeft er weer een nieuw wadje bij. De 3220 is nu in het zuiden des lands gezien. Dit stel stond al enkele weken in het noorden terzijde. | |
NordicBlue | woensdag 13 juni 2007 @ 20:22 |
tvp | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 20:28 |
quote:hebben ze weer wat minder materieel tekort::') | |
Duvel | woensdag 13 juni 2007 @ 21:13 |
quote:Ontheffing. Er komt wel vaker iets aparts de grens over. (Een paar jaar geleden nog een V200 o.i.d.) | |
Brembo | woensdag 13 juni 2007 @ 21:29 |
quote:Snap het, heb hem niet gespot ![]() ![]() | |
Eix | woensdag 13 juni 2007 @ 21:41 |
ICE TD te Sittard: En verder is het filmpje wat ik met mijn camera probeerde te maken nogal mislukt. ![]() ![]() (hoewel... de paar die ik heb zijn ook zeer matig. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Eix op 13-06-2007 21:59:57 ] | |
italiaan1987 | woensdag 13 juni 2007 @ 22:09 |
wat doen die ICE's in nederland? | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 22:14 |
Viering van samenwerking tussen Parkstad Limburg en StädteRegion Aachen http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=6057&postdays=0&postorder=asc&start=0 | |
thats-me | woensdag 13 juni 2007 @ 22:16 |
Was net ff aan het kijken naar het uitleg over het Combi plan van de A35 te Nijverdal, kom ik dit pdfje tegen, Hier geven ze uitleg met tekst en plaatjes. Op de pagina's 20-21-22 laten ze een paar tekeningen zien, met vervangend materiaal voor de DM'90 stellen. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 22:19 |
quote: ![]() ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 13 juni 2007 @ 22:24 |
quote:Whehe, ze zien zichzelf dus nu al als ICE station na een verplaatsing ![]() | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 22:25 |
Ze hebben er wel een stroomafnemer opgeknutseld ![]() | |
Eix | woensdag 13 juni 2007 @ 22:26 |
Trouwens, zo'n ICE TD is natuurlijk wel de oplossing voor Veolia. ![]() ![]() | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 22:27 |
Als je geld over de balk wil smijten wel. Hoewel een doorgaande IC (Luik-Mt-)Rm-Vl-Nm-(Ah-Dv-Zl) natuurlijk wel potentie zou hebben. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 22:32 |
quote:voor welke waslijn? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 22:33 |
quote:hehe! scheelt wel vertragingen.. alleen zouden ze hem wel heel kunnen laten? | |
MREn | woensdag 13 juni 2007 @ 22:36 |
quote:Begint iedereen in de complottheorie te geloven dat het aan Veolia ligt dat die wrakken het begeven? Die dingen zijn gewoon versleten en worden op de maaslijn net even een stuk intensiever gebruikt dan op die suffe 80km-lijntjes door de weilanden. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 22:36 |
quote:True ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 22:40 |
quote:Hier in het noorden is de dienstregeling ruim opgezet, zodat er hier idd minder last is. Suf wil ik die lijntjes niet noemen, behalve die pure Groninger lijnen door de weilanden dan. | |
Brembo | woensdag 13 juni 2007 @ 22:41 |
quote:Ach de NS lacht momenteel nog wel eff op de manier hoe Veolia al deze problemen probeert op te lossen! | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 22:42 |
Het leidt tenminste wel de aandacht van het stellentekort van de NS af. | |
Brembo | woensdag 13 juni 2007 @ 22:47 |
quote:Volgens mij kan de Veolia al langere treinen maken dan de NS in de 3700 ![]() | |
Eix | woensdag 13 juni 2007 @ 22:47 |
quote:Volgens mij zijn daar inderdaad geen problemen mee. En ja, die wadlopers... Dat Veolia er niet al te zuinig mee om gaat klopt denk ik enigzins wel, maar die dingen zijn ook zo'n beetje op gereden dus het is niet verwonderlijk dat er zoveel uitvallen. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 22:55 |
quote:mja ze beulen ze wel af, als ze nou eens niet zo stug die dienstregeling willen rijden.. dan blijven ze mischien iets langer heel... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 22:56 |
Soms worden stellen die al lange tijd niet meer op dienst gespot zijn toch weer opgelapt, zie de 3209, al heeft dat stel tot nu toe nog geen meter weer op dienst gereden. | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 23:23 |
Dit stond op Somda en is neergezet door de gebruiker Plaid:quote:Dit is het afleverschema van de Arriva GTW'tjes. [ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 13-06-2007 23:38:58 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 23:33 |
schiet lekker op zo he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2007 @ 23:40 |
Als Arriva slim is, zet het midden juli de wadjes definitief terzijde. Dat moet met 4 extra stellen en een zomervakantie nu wel lukken. Dan kunnen de buffels er begin/half september uit. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 juni 2007 @ 23:46 |
quote:stuur ze allemaal maar naar t zuiden ![]() | |
Socios | donderdag 14 juni 2007 @ 07:14 |
Laat zo´n ICE TD de Inselzug rijden! ![]() | |
thatsme | donderdag 14 juni 2007 @ 08:23 |
quote:De buffels heeft de NS al andere plannen mee.. Die gaan dus niet naar Veolia. | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 08:37 |
ICE TD in Heerlen bij aankomst (nashot ivm zon):![]() ICE TD bij Roermond op de terugreis: ![]() Rest van de foto's volgen vanmiddag ![]() | |
MREn | donderdag 14 juni 2007 @ 11:25 |
quote:Aan de nummers te zien, zijn dat er dus een stuk of 90? ![]() | |
Willy84 | donderdag 14 juni 2007 @ 12:29 |
Heeft iemand hier enig idee waar je met klachten terecht kan over het onderhoud cq beheer van het station? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 12:40 |
Klagen moet via de NS. NSStations is verantwoordelijk voor wat zich op en rond de stations afspeelt. | |
MREn | donderdag 14 juni 2007 @ 12:44 |
quote:Niet helemaal, de 'transferruimte' is eigendom van ProRail, de schil daar omheen is van NS Poort (combinatie van vroegere NS Vastgoed en NS Stations). | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 12:58 |
Het is een grote wirwar van bedrijfsonderdelen. | |
NordicBlue | donderdag 14 juni 2007 @ 13:12 |
quote:Wat zijn de specs van je camera, wat gebruik je? ![]() | |
Willy84 | donderdag 14 juni 2007 @ 13:18 |
In Mijn geval gaat het om Amsterdam Amstel. Een NS station en een GVB metrostation. plus uiteraard trams en buslijnen, maar die liggen buiten het station. Volgens de monitor spoorgebruik in 2005 ruim 18000 reizigers per dag. En dat alleen van de trein. We zijn nu 2 jaar verder plus de metro reizigers kun je er ook nog bijtellen. Druk station dus. Het gaat om grote hoeveelheden graffitie. Rondslingerend glas op het station. Glas in de fietsenstalling, krotfietsen die nooit worden verwijderd. Er is op Amstel wel continu personeel bezig, erg betrokken lijken ze niet. Het schoonmaak mannetje rijd de hele dag op een karretje in de stationshal. De ns servicemedewerkers zitten een beetje in dat bakje de spits te lezen. En de mensen in het loket komen er niet uit. Weinig betrokkenheid dus. Dat loopt al maanden. Heb ik gister de NS gebelt. Die vertelde mij dat eens in de zoveel tijd een station helemaal wordt gereinigd door een bedrijf. Echter is dit in geen maanden gedaan. Een kleine indruk: Let op het glas Dit was dus een kleine selectie van Amsterdam Amstel. Beetje jammer dat ik dit moet posten, echter de NS doet gewoon niks. Als je ze belt wordt je afgewimpelt. Het personeel op het station maakt zich er ook niet druk over. Ik vroeg nog of ik het email adres of postadres van de afdeling kon krijgen die gaat over de planning van het schoonhouden van de stations. Dit kon echter niet. Zij zijn niet bereikbaar. ![]() Op het station is onlangs het witte hek vervangen door een nieuw zwart hek. Waarom, geen idee ![]() ![]() Nog een treinplaatje om het goed te maken ![]() | |
Fred | donderdag 14 juni 2007 @ 13:27 |
Reed net langs de werkplaats bij Leidschendam en daar stond het helemaal vol met VIRM... Iemand enig idee waarom ze daar staan? | |
Willy84 | donderdag 14 juni 2007 @ 13:29 |
Ik dacht dat Leidschendam SGMm, DDAR metrostellen deed. Meer geloof ik niet. Dus niet voor onderhoud zou ik zeggen? Alhoewel ik er tijdens de opendag aldaar ook een VIRM binnen heb zien staan waaraan onderhoud werd gepleegd. Misschien alleen de simpele dingen? | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 13:30 |
Leidschendam doet het onderhoud aan VIRM IV. Onnen doet VIRM VI. | |
NordicBlue | donderdag 14 juni 2007 @ 13:35 |
quote:Daar staat het meestal vol met Waarom die VIRM's er dan opeens staan weet ik niet | |
Eix | donderdag 14 juni 2007 @ 13:38 |
Weet iemand hier toevallig waarom Veolia de zijruitjes van Plan V zwart heeft geschilderd? Deze zijn toch normaal geel bij Plan V en bij Plan T zwart... ![]() | |
NordicBlue | donderdag 14 juni 2007 @ 13:46 |
Wat leuke plaatjes die ik toevallig tegen kwam: Regiorunner trekt plan v Buffel trekt Regiorunner Thalys trekt ICE Loc trekt Lint | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 13:47 |
quote:Zie de post boven je ![]() | |
NordicBlue | donderdag 14 juni 2007 @ 13:53 |
Wat doet dat treinstel midden in een intercity"? | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 13:57 |
Dat is geen treinstel, maar een DD-ar-bak, of gewoonweg een rijtuig. | |
Lausteen | donderdag 14 juni 2007 @ 13:58 |
Extra zitplaatsen creëren ![]() Zat in 2006 in de 900 Haarlem - Heerlen/Maastricht | |
NordicBlue | donderdag 14 juni 2007 @ 13:59 |
Inderdaad, kon me herinneren dat ik ooit is zo'n treincombinatie had gezien op utrecht toen ik daar 1x was, iedereen tegen wie ik het zei verklaarde me voor gek Maar dat was deze dus ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 14:07 |
In de zomer was het onderste deel van de dubbeldeksbak een fietsenrijtuig. In de winter werden er stoelen geplaatst voor meer zitplaatsen. | |
thatsme | donderdag 14 juni 2007 @ 14:47 |
quote:zo te zien duidelijk het rokerscoupe SPOILER | |
Ou-Tannu | donderdag 14 juni 2007 @ 15:53 |
die bak kon wel een lik verf gebruiken zeg ![]() | |
Brembo | donderdag 14 juni 2007 @ 16:26 |
Trouwens zaterdag gaat de betuweroute eindelijk in gebruik! Maar zal nu de hele zwik goederentreinen over de betuweroute rijden of gaat dat nog steeds via Ah-Ut-Rtd ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 16:28 |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 16:30 |
quote:Ik denk niet dat er voorlopig veel via de betuweroute zal rijden. Er zijn denk ik nog te weinig bevoegde machinisten. | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 16:31 |
quote:Het gaat als volgt gebeuren: Je hebt even simpel gezegd 2 in en uitgangen op de hele route (zevenaar-barendrecht). Als er een trein bij een van beide plaatsen de route op rijdt, mag er pas weer een volgende trein naar binnen als de eerste trein van de route af is. Er is dus maar 1 blok voor de gehele route. M.a.w. grotendeels zal bijna alles nog wel via de gewone route gaan via Utrecht dus | |
thatsme | donderdag 14 juni 2007 @ 16:32 |
quote:Ik gok van wel aangezien er nog weinig ECTS loks zijn en opgeleid personeel. | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 16:33 |
Het is uiteraard wel een tijdelijke maatregel totdat alle onvolkomenheden zijn opgelost. | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 16:34 |
quote:Leuke combi. Waar heb je die geplaat? | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 16:35 |
De foto's van een dagje Euregio:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en natuurlijk niet te vergeten: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 16:39 |
quote:Amersfoort Centraal, op 13 juni 2006 | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 16:44 |
quote:Mooie platen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 14 juni 2007 @ 20:47 |
Op het goederenrangeerterein van Amersfoort staan een 3tal Plan U's opgesteld... wie weet de status van deze treinstellen? Waar gaan ze heen? | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 20:49 |
in ieder geval 2 ervan zijn bestemd voor Slowakije, mits er nog even betaald wordt, dus ook voor het transport. | |
Ou-Tannu | donderdag 14 juni 2007 @ 20:55 |
quote:en als er niet betaalt word ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 20:56 |
Dan zijn de stellen voor niets opgelapt en blijven ze in Nederland. | |
Dichterbijer | donderdag 14 juni 2007 @ 21:03 |
quote:Geef ze dan maar aan Veoslopia ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 14 juni 2007 @ 21:05 |
quote:of op de schrootlijn? | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 21:05 |
Die willen voor die 6 maanden er ook niets mee doen. Ze hebben tenslotte de wadjes al. | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 22:23 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 15-06-2007 05:24:21 ] | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 22:24 |
Kikker ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 juni 2007 @ 22:24 |
maar niet als je er op klikt, hoe kan dat ? Is trouwens een foto die ik zelf heb geupload | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2007 @ 22:26 |
Imageshack heeft Fok geblockt. | |
sander89 | donderdag 14 juni 2007 @ 22:57 |
Kan iemand mij uit leggen waarom de tunnens van de betuweroute extra hoog zijn, zodat 2 containers boven op elkaar gestapeld door de tunnel passen.(pas nu niet bovenleiding is meter te laag) Lijkt me niet realistisch dat ze bovenleiding ooit is gaan verhogen en dan moeten ze dat ook in Duitsland doen enz. Of wat dit ook weer leuke wat extra kosten, niet veel maar toch. | |
Duvel | donderdag 14 juni 2007 @ 23:17 |
quote:Voorlopig niet, maar stèl dat je ooit double-stack gaat rijden, dan is het hoger hangen van de bovenleiding een koud kunstje vergeleken met het verhogen van te laag gebouwde tunnels. M.a.w.: men vond het blijkbaar te verantwoorden om de tunnels hoger te maken omdat je anders een nieuwe tunnel had moeten bouwen. | |
Brembo | donderdag 14 juni 2007 @ 23:59 |
quote:Zoals mijn voorganger zegt, momenteel niet. Maar stel je voor dan in 2050 de capaciteit van de betuwereoute beperkt is, dan kan er besloten worden om double stack te rijden. Maar dan heb je tweede deel van de lijn, Zevenaar - Ruhrgebied en we mogen onze handen dichtknijpen dat er in 2015 een extra goederen spoor ligt op dit traject. Dit komt omdat Duitsland nog geen hol heeft gedaan aan de komst van de betuweroute. Ik hoop alleen dat al het goederenvervoer in de toekomst over de betuweroute gaat, zo intensief mogelijk gebruitk wordt. Is het weer wat rustiger op het spoor! Zeker het traject Ut-Ah, want je komt zo 3 goederentreinene op dit traject tegen... | |
Peterselieman | vrijdag 15 juni 2007 @ 00:00 |
De NS zal behoorlijk blij zijn als er wat goederenpaden vrij komen voor de reizigersdienst. | |
Fred | vrijdag 15 juni 2007 @ 01:49 |
Wat gaan ze eigenlijk allemaal doen op de opening? Ze hebben overigens zo'n beetje vanaf mijn huis (ik woon langs de A15 bij Rotterdam) een route uitgestippeld naar de parkeerplaats, dus ze moeten nogal wat volk verwachten... | |
Zug-Chef | vrijdag 15 juni 2007 @ 05:26 |
quote:Dat valt best mee hoor, dr rijden zo'n 6 kolenetreinen per richting per dag, plus nog een staal/kalk trein per richting per dag, en verder nog enkel los grut, niet meer dan dat. Waar Ah-Ut vooral om bekend staat is dat het een boel dienstregelingspaden heeft voor goederen die alleen gebruikt worden als er een extra trein moet rijden. Over het algemeen is het best wel rustig dus ![]() | |
JDude | vrijdag 15 juni 2007 @ 14:06 |
![]() Renault Mégane gepwnd door een 17/1800. De inzittenden zijn allen net op tijd ontsnapt en ongedeerd. Maar de brute kracht is weer eens goed te zien. | |
Doc__Zenith | vrijdag 15 juni 2007 @ 14:40 |
Daar sta je dan met je geavanceerde shit... | |
sander89 | vrijdag 15 juni 2007 @ 15:36 |
quote:Een trein die geeft niet mee dus je hebt er niks aan als je auto 5 sterren Euro Ncap heeft. | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 15:51 |
quote:de trein heeft er als je t bekijkt gewoon 500 ![]() | |
Brembo | vrijdag 15 juni 2007 @ 16:58 |
quote:Machinist merkt amper iets van, die zit zeer comfortabel in zijn stoel met zo'n loc. Maar vandaag weer 2*Plan V in de 3700, en de conducteur had medelijden met de reizigers en bleef zelf ook staan ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 17:56 |
quote:mischien kunnen ze die 2 Plan U in zetten als die niet weg gaan :] | |
Brembo | vrijdag 15 juni 2007 @ 18:02 |
quote:Koppel er aan wat maar beschikbaar is, maakt me tegenwoordig geen drol meer uit. DD-AR, SGM tjah als het maar tuft en wat lengte heeft, want met een kleine 300~400 man in 2*Plan V proppen schiet niet echt op ![]() Zal me niks verbazen dat in september de wadlopers ook maar gaan helpen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 18:04 |
quote:dat is letterlijk roeien met het schroot wat je hebt ![]() | |
Wadloper | vrijdag 15 juni 2007 @ 19:27 |
quote:Maar als het even kan helpen, waarom niet? ![]() ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 15 juni 2007 @ 19:31 |
Zug-Chef, kun je me nu is vertellen welke camera-apparatuur je gebruikt? 4e keer ![]() | |
Willy84 | vrijdag 15 juni 2007 @ 19:45 |
Gister een klein rondje gemaakt... ![]() s'middags weggegaan. Amsterdam Centraal de 3000 gepakt ri Arnhem. Daar een ritje met lijn 1 van de Trolleybus gemaakt. Daarna de Ic 3700 genomen en in Zutphen de trein naar Oldenzaal genomen. Tussen Hengelo en Oldenzaal kwam ik de 140 ri Amsterdam C tegen. Uit Oldenzaal hetzelfde Lintje terggepakt ri Hengelo. Vlak voor Hengelo dik 10 gewacht op een plekje in het station. Er was een ongeluk mogelijk. In Hengelo aangekomen werd het lindje bestormd door mensen die omreisden omdat Almelo niet bereikbaar was. Ik ben er maar uitgegaan en rondje in Hengelo gaan lopen. Lekker rustig daar met koopavond ![]() Kom ik terug. Waren er bussen geregeld. Ik met de touringcar naar Almelo. De bus ging via Born ofzo ![]() Dit ging via een klein straatje. Stond daar een hele groep uit de 140 op straat.Zij hadden meer dan 1 uur in de trein vastgezeten, gratis drankjes uitgedeeld. Gingen wat mensen in onze bus en er bleef een hele groep met toeristen staan. Daarvoor werd een directe bus naar Amsterdam geregeld. Op Almelo aangekomen, tijdje staan wachten. Niet heel druk ofzo. Toen een hele sliert ICM die binnenkwam ri Schiphol genomen 5 min vertraging. In het oosten was het prachtig weer. Tussen Apeldoorn en Amersfoort echter was het veel regen. Bij barneveld werd er stapvoets gereden en met de typhoon getoetert. Een overweg was gesloten en er stond politie bij. Blijkbaar in storing? Langs de baan stond een hele laag water. Het had er flink gehoost en in het oosten niks gezien Bij Amersfoort aangekomen nog steeds vertraging en de aansluitingen natuurlijk weg. Daar werd gerangeerd met plan-U. 2 mooie opgeknapte en 1 die er minder aan toe was. Tevens zag ik geloof ik bij Apeldoorn een trein met tanks en pantservoertuigen staan. Op Duivendrecht aangekomen natuurlijk de sprinter ri Amstel gemist, toen maar de metro genomen. Was 10 uur. | |
Doc__Zenith | vrijdag 15 juni 2007 @ 20:18 |
quote: ![]() Borne ![]() | |
Brembo | vrijdag 15 juni 2007 @ 20:37 |
quote:Tjah opzich of je nou DH materieel inzet als IC of mat'64 maakt niet zoveel uit, DH is geschikt voor 100 km/h mat'64 voor 130 km/h das het enigste verschil. Daarbij als er bijvoorbeeld 16 bakken DH materieel wordt ingezet dan kan iedereen misschien een keer zitten, lijkt me toch een stuk beter ![]() ![]() Als de NS slim was hadden ze, SM90 pas halverwege 2008 gesloopt had toch weer 18 bakken extra geweest op het spoor, was er weer minder problemen ![]() | |
Socios | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:00 |
Vandaag allemaal lange wadlopers op Leeuwarden - Harlingen Haven. En GTW richting Stavoren. ![]() | |
Remco | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:03 |
quote:DM 90 kan/mag 130 | |
Dr.Aart | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17 |
Snorfietser komt om na botsing met trein ALMELO - Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is donderdagavond in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein. ![]() Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd. Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse. Wanneer je goed naar het plaatje kijkt of naar het filmpje op www.tctubantia.nl zie je goed dat er geen bomen zijn aan deze kant van het spoor. Aan de andere zijde wel, zodat je wellicht geneigd bent door te lopen/rijden totaan de spoorboom. Maar dan sta je dus op het, enige, spoor. Kan me voorstellen dat de buurtbewoners boos zijn! | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:24 |
quote:je mag volgens mij maar 5x DH koppelen ![]() | |
Brembo | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:25 |
quote:DH-1 of DH-2, we hbeben de over de schrootlijn ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:29 |
quote:op die foto zie ik idd geen bomen.. ? iemand daar uit de buurt? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:33 |
quote:dm90 mag toch 140? ![]() en DH-1/2 is prima voor t schrootlijntje toch? ![]() kunnen ze op nijmegen tenminste nog zwaaien naar de andere DH1/2en van veolia ![]() | |
thats-me | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:47 |
quote:Aan de rechterkant buiten beeld zitten wel spoor bomen, voor de auto's. Links van haar stond eerst een hek zo dat je daar niet kon oversteken. Die is weggehaald, wanneer je nu met je fiets daar gaat staan sta je ongeveer meteen op het spoor. | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 21:52 |
quote:aha.. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:37 |
JAA! Geef Prorail maar de schuld van de onveilige situatie.. hallo! je moet ook niet LINKS rijden om het over het spoor te komen.. | |
thats-me | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:38 |
Gisteren ook nog wat geinigs meegemaakt, Zit lekker in een DM'90 richting Enschede. Begint de persoon schuin tegen overmij zijn lunch voor te bereiden. Pakt eerst 2x volkoren brood uit zijn tas, Daarna een plakje kaas, toen een plakje ham. Vervolgens pakt hij zijn zakmes om een tomaat aan stukjes te snijden. Daar ging nog een sla blaadje boven op, die hij eerst nog even met wat water schoonspoelde. ![]() | |
thats-me | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:39 |
quote:Doet bijna de helft van fietseres daar, of schuin oversteken over de overgang. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:40 |
quote:doe ik ook altijd hoor? zeker bij een langere trip ![]() ask Peterselie maar ![]() alleen dan niet zo uitgebreid ![]() | |
Wadloper | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 15 juni 2007 @ 23:12 |
quote:Jo ![]() ![]() | |
thats-me | vrijdag 15 juni 2007 @ 23:14 |
quote:Nou Peterselie kun je dit bevestigen ![]() | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 00:00 |
quote:DM'90 in de 3700, doe is eff normaal! Das veelste, veelste modern voor die lijn. Missschien hebben ze nog wel wat bij de VSM rijden ... Met echte rijtuigen en balkon en nog een 3e klasse voor de ov-studentenkaart ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 00:08 |
quote:Thanks, vind dat je erg mooie kiekjes maakt ![]() Keep up doing the good work | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 00:14 |
quote:njah dr komt van de zomer wel DM90 vrij.. dus t zou niet raar zijn om dat op de 3700 te gooien.. mischien de DM90 stopper van Zwolle - Groningen vervangen door 2x plan V ![]() * Ou-Tannu parkeert zich maar eens voor BahnTV.. trein door de regen en onweer ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 juni 2007 @ 11:20 |
Nou het was gister een mooi dagje met beetje bewolking maar vooral veel zon, en veel leuke dingen: Tb 9:19 RN 1621 + UC ri Ehv Tb 9:38 RN 232 901 + 6475 + Containertrein ri Bd Tb 10:03 NMBS 7771 + 7778 + Containertrein ri Bd Tb 10:15 RN 1611 + UC 45712 ri Bd Tb 10:26 Veolia 1001042 + Keteltrein ri Tba Tb 10:46 ERS 6615 + Containertrein ri Bd Tb 10:48 RN 6491 + 6421 + 6501 LLT ri Ehv Tb 10:59 BAM Unimat 204 ri Tba Tb 11:11 Strukton Carin + werkmat (afkomstig uit Mp/Zl) ri Bd Tbw 11:20 Veolia 5001648 + Containertrein 60702 ri Tb Bd 11:44 Veolia 8653-01 + Containertrein 60701 ri Ddr Gz 12:08 RN 232 904 + Containertrein ri Tb Gz 12:15 RN 1614 + UC 45719 ri Tb Gz 12:23 ACTS 1001038 + Containertrein 60275 ri Bd Gz 12:42 RN 1611 + Nacco silotrein ri Tb Gz 12:51 RN 6439 + 6517 + Containertrein ri Bd Gz 13:09 RN 232 901 + Containertrein ri Tb Gz 13:25 ACTS 7102 + 5812 + Containertrein ri Ht Gz 13:48 RN 1621 + UC 45714 ri Bd Gz 14:12 R4C PB01 + Graantrein ri Tb Gz 14:35 RN 6477 + Buurtgoederen Tilburg ri Tb Gz 14:45 Veolia 5001571 + Leeg autotransport tr 47060 ri Bd Gz 14:50 HGK DE83 + DE81 + Keteltrein ri Bd Gz 14:56 RN 6501 + 6421 + 6491 + Lege ertstrein ri Bd Gz 15:05 RN 6406 + 6417 + 6432 + 1604 + Containertrein ri Tb Bd 15:46 RN 266 453 + OPEL trein 47758 ri Rsd Bd 16:04 RN 6517 + 6439 + Containertrein ri Tb Bd 16:12 RN 1621 + UC 45721 ri Tb Bd 16:20 NMBS 7778 + 7771 + Containertrein ri Tb Bd 16:27 RN 1614 + 6450 + UC 45720 ri Ddr Bd 16:57 Veolia 5001648 + Containertrein 60703 ri Ddr Bd 17:15 NMBS 7780 + 7786 LLT ri Tb Bd 17:19 ACTS 7103 + Containertrein ri Tb Bd 17:28 RN 6430 + Keteltrein ri Ddr Bd 17:31 DLC PB15 + Containertrein 43551 ri Tb Bd 17:45 RN 6440 + 6471 + 6456 LLT ri Ddr Bd 17:59 RN 232 901 + Containertrein ri Ddr Zwd 19:05 R4C 2002 + Containertrein ri Ddr ![]() ![]() | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 12:19 |
quote:Dm'90 of Plan T de stoelen zijn hetzelfde alleen DM'90 ziet er wel wat leuker uit! | |
Eix | zaterdag 16 juni 2007 @ 12:34 |
Gisteravond was de NS in een erg gulle bui. Rijd de laatste stoptrein Maastricht Randwyck - Roermond normaal met slechts 1 plan v, nu kwamen er opeens 3 stellen aanrijden. Ik had volgens mij een trein voor mij alleen gehad als ik vooraan was ingestapt. ![]() En die arme mensen in de 3700 maar staan ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 juni 2007 @ 12:37 |
Gisteren was het ook feest in de 19.32 IC Rtd - Lw, met slechts 1 ICM 3tje kon ik nog net zitten op het balkon, maar het was overvol. Beetje triest, as usual | |
Remco | zaterdag 16 juni 2007 @ 12:42 |
quote:Die 19.20 vertrok op Zwolle naar Leeuwarden had 10 bakken. | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 13:54 |
Er ligt een betonblok op de Betuweroute. | |
Remco | zaterdag 16 juni 2007 @ 13:55 |
Achterlijke hippies ook ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 13:59 |
quote:nou das snel ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:05 |
Een beetje arrestatieteam maakt er wel kortemetten mee. | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:22 |
quote:Het hele ding is van beton ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:37 |
De trein gaat vanmiddag niet verder dan de tunnel van Barendrecht, door die acties..... | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 14:43 |
zet er een DH1 op met reinforced baanschuiver ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 15:40 |
Wat een kneuterige boel trouwens, die opening... ![]() | |
allsystemshalt | zaterdag 16 juni 2007 @ 16:03 |
![]() ![]() ![]() Hup Arriva Hup ![]() ![]() Mysterieuze storingen bij treinen Arriva ![]() ![]() | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:27 |
quote:Enigste mooie was die Siemens Dispolok, en die paar andere goederen vervoerders. Zag laatst in Ut ook een vreemde ICR(m?) deze was blauw (vrij donker) met gele strepen ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:30 |
quote:Wat dacht je van het koninklijke rijtuig? ![]() | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:39 |
quote:Dat is hem ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 18:08 |
DH-II 3221 heeft een rangeerongelukje gehad... Deze heeft zich in een stootjuk geboord bij het emplacement. Schade is 2 frontseinen kapot + koppeldozen ingedeukt. Hij is gerangeerd naar een kopspoortje op het midden van het emplacement. En door welke wadloper denk je? De 3209 en 3203 ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 18:09 |
quote:Vandaag genoeg materieel in de 3700: - VIRM-VI - 2x een DD-AR 78xx - 1x V + T - 2x 3 V'tjes ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 18:42 |
quote:mischien ist handig als je ff er bij meld waar deze rond rijd? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:01 |
Deze rijdt rond in het Noorden des lands, of bedoel je dat niet? ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 19:04 |
quote:tuurlijk.. maar mischien is de lokatie van het ongelukje ook wel handig ?:p noorden is nog groot ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 20:11 |
Hehe, het emplacement van het mooie station Groningen ![]() Vlak over het Emmaviaduct zie je een spoor, met daarnaast een weg waar je met auto's op kan. En dat spoor bedoel ik. Zal morgen ofzo wel even een foto posten ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 20:16 |
quote: ![]() ok | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:07 |
Hier de foto's! ![]() ![]() ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:09 |
Zouden ze hier werk van maken of gewoon laten rusten? Door een stootblok heen gaan is volgens mij formeel het negeren van een sts. | |
Brembo | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:43 |
quote:Het is weekend en zie je gelijk, want DD-AR komt er standaard niet voor. Normaal is het Plan T/V aangevuld met wat V-IRM. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:47 |
Mischien kunnen ze nog wat museum materieeel inzetten op de 3700 :p mat 54 anyone? ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:50 |
quote:Geen idee, maar het is denk ik einde verhaal voor deze bak. Misschien dat ze de onbeschadigde nog kunnen gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze deze nog uitdeuken. N.B. In 't seinreglement dat in mijn kast staat (uit 1975 ![]() ![]() De betekenis van beide borden is overigens "stop", net als een rood lichtsein (sein 215). Wat leuk is aan mijn versie is dat er nog armseinen in staan, en ook seinstelsel 1946. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 21:57 |
die DH kan nog wel rijden.. alleen je moet um niet willen koppelen ![]() lampjes vervangen is nog wel te doen ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:17 |
quote:Hij heeft zo te zien ook wat problemen met de juiste afstelling van de koplampen. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:35 |
quote:je wordt toch wel gezien dan toch? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:39 |
Er hingen 2 lantaarns in de cabine, in beide hoeken van het raam. Deze lantaarns zitten in elke cabine van een trein. Dus in principe kan je deze dus gebruiken als front en sluit seinen ![]() Overigens kan je hem misschien koppelen met de onbeschadigde bak van de 3210 ![]() 3221 onbeschadigd + 3210 onbeschadigd = 3232 ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:41 |
quote:DH-2 bakken zijn toch bijde gelijk.. op de plee na? | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:48 |
quote:Ik heb geen idee, en ik heb geen zin om 't op te zoeken. ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 22:59 |
22:34:33 16-06-07 9 G BRAN Pr 1 STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP HV827 TS837 TS847 TS737 HVB502 VC599 COH508 OvD930 HvD950 RGS940 Ongeval/Spoorvervoer ongeval/Trein - Trein 22:34:33 16-06-07 9 G BRAN Pr 1 STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP HV827 TS837 TS847 TS737 HVB502 VC599 COH508 OvD930 HvD950 RGS940 Ongeval/Spoorvervoer ongeval/Trein - Trein 706162234330703153 0703153 BRW Hilversum ( Bevelvoerder van Dienst Beroeps ) 22:35:57 16-06-07 9 G BRAN Pr 1 STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP (GRIP: grip,2) RCD960 Ongeval/Spoorvervoer ongeval/Trein - Trein 0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK ) 0704998 BRW Gooi en Vechtstreek ( Lichtkrant AC ) 0703460 BRW Gooi en Vechtstreek 0703459 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703458 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703457 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703454 BRW Gooi en Vechtstreek ( Regionaal Commandant ) 0703410 BRW Gooi en Vechtstreek 0703409 BRW Weesp / Muiden ( Commandant ) 22:39:27 16-06-07 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : GOOI EN VECHTSTREEK/STATION WEESP 706162239270120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 ) 22:50:52 16-06-07 9 G BRAN STATION WEESP STATIONSPLEIN 2 WEESP ** U HOEFT NIET MEER OP TE KOMEN, AFGESCHAALD NAAR GRIP 0 ** 0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK ) 0703460 BRW Gooi en Vechtstreek 0703459 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703458 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703457 BRW Gooi en Vechtstreek ( Rampenbeheersing ) 0703454 BRW Gooi en Vechtstreek ( Regionaal Commandant ) | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:01 |
Spannend. | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:01 |
OK, ik zal deze overdadige berichtgeving even samenvatten. Aanrijding tussen twee treinen bij Weesp. Er zijn geen gewonden, een van beide treinen is gedeeltelijk ontspoord. Aldus het radionieuws zojuist. | |
Eix | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:01 |
Arriva had zoiets van "Wat Veolia kan kunnen wij ook"? ![]() -edit- bedoel die wadloper die tegen dat stootjuk op rijd, niet dat ongeluk in Weesp. | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:04 |
quote:Oh, en als er geen gewonden zijn, wat gaat die lifeliner daar dan doen? | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:04 |
quote:en de GTWs die misterieus uitvallen? | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:04 |
WEESP - In Weesp zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. De treinen hebben elkaar zijdelings geraakt, waarbij één treinstel ontspoorde. Niemand raakte gewond, meldde het Korps landelijke politiediensten even later. De botsing gebeurde even buiten het station van Weesp. De passagiers uit de treinen konden daar allen zelf naartoe lopen. [ Bericht 23% gewijzigd door NordicBlue op 16-06-2007 23:05:26 (update) ] | |
Eix | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:06 |
quote:Daar zal Veolia vast ook wel mee te maken krijgen als de GTW's in december (toch?) komen. ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:08 |
quote:Geen idee, ik ben geen helderziende. | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:09 |
quote:Ik denk rondjes vliegen en luchtfoto's maken ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:10 |
lal! die gaat de trein weer op de rails chopperen dh | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:18 |
quote:Goed plan, opruimen en verder rijden met die treinen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:32 |
quote:wat wil je anders? | |
MREn | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:37 |
En truste...ik kan geen 143'er meer zien | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:39 |
quote:Laten liggen, bij daglicht is het beter fotograferen. | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:40 |
quote: ![]() BTW: ik kende die dieselstellen nog niet in die grijze kleuren. | |
MREn | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:46 |
quote:Ja, uiteraard ![]() quote:Dat is ook geen diesel...achter die oude grijze zooi zit een mooie gele Dispolok Taurus ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:50 |
quote:Qraps! Dan ken ik 'm helemaal niet! | |
NordicBlue | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:53 |
Om trouwens weer even een discussie te starten over de kreukelzone's in de Plan V/T/U , waarvan gezegt word dat dat de balkons zijn, dit plaatje spreekt het tegen: | |
sander89 | zondag 17 juni 2007 @ 00:30 |
quote:Ze hebben net nog een botsproef gedaan ![]() WEESP - In Weesp zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. De treinen hebben elkaar zijdelings geraakt, waarbij eenn treinstel ontspoorde. Niemand raakte gewond, meldde het Korps landelijke politiediensten even later. Het voorval gebeurde rond 22.30 uur vlak voor het station van Weesp. De passagiers uit de treinen konden daar allen zelf naartoe lopen. Het is onduidelijk hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, zegt een woordvoerder van de Spoorwegpolitie. Twee van de vier sporen ter plaatse zijn nog beschikbaar. Treinreizigers van en naar Weesp krijgen als gevolg van het ongeluk te maken met een vertraging die kan oplopen tot een uur. Van: www.nu.nl | |
Erosjuhhh | zondag 17 juni 2007 @ 00:52 |
ik geloof bij amersfoort staat iets van een railhopper geloof ik en die heeft een huge ass vierkant blok op het dak aan 1 zijde, wat is het? de eerste airco voor treinen? heb donderdag voor t eerst in de 4012 gezeten, leuk ding! helaas ontbraken de tv's en zat de deur van het toilet nog op slot (erg aparte deur!) en die airco is ook een genot. | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 10:35 |
quote:Ik had toch laatst echt daar een foto van geplaatst : P ![]() Leuke foto's verder MrEN | |
Duvel | zondag 17 juni 2007 @ 10:38 |
quote:De Taurus kende ik, maar die stuurstand niet. ![]() | |
thats-me | zondag 17 juni 2007 @ 11:05 |
Trein 7032 6 bakken Mat'64 ![]() en Trein 7034 reed met 2x ICM-3 namelijk 4058V - 4042A. ![]() Overgens was het wel een overkill aan materiaal inzet. Zaten zo ongeveer 2 personen per bak. ![]() -Vanochtend ook nog even voor navigator gespeeld ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 17 juni 2007 @ 11:53 |
quote:Volgens mij wel, alleen heeft de 3221 1e klas en de 3210 een Fries interieur ![]() Maar ach, een beetje mixen is ook niet erg ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 12:04 |
quote:boeiend.. je moet natuurlijk wel ff zorgen dat de WC er in zit.. een wcloze trein doen willen we niet he :w en als je dr 2 hebt dan ben je luxer dan een ICMm ![]() | |
NordicBlue | zondag 17 juni 2007 @ 12:07 |
Foto's van dat ongeval in weesp gister | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 14:06 |
quote:Ziet er goed uit ![]() EN een virm kapot, EN een DDAR kapot ![]() Wat wil je nog meer? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 14:08 |
quote:ik voelde hem al hangen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 14:32 |
Even wat probeersels van mij van vrijdag:![]() ![]() ![]() ![]() Aanklikbaar ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Zug-Chef op 17-06-2007 15:09:52 ] | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 15:07 |
Nog maar wat picca's:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MREn | zondag 17 juni 2007 @ 15:43 |
quote:Zitplaatsen? | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 16:16 |
minder cargo opt regulieren spoor ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 16:21 |
Cargo über alles, jaaaawoooooooooooohllllll ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 16:23 |
quote:Koop die woning van die bejaarden van gister te klagen op t nieuws ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 16:25 |
Nee kijk Als Verkeerskundige ben ik voor de betuweroute, maar als fotograaf gruwelijk tegen. Dus tja... dan toch maar niet daar wonen | |
Areyoutalkingtome | zondag 17 juni 2007 @ 16:29 |
quote:Wel makkelijk. Op één plek komt gewoon alles langs. | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 16:38 |
Nah er zal altijd een deel over het gewone spoor gaan, helemaal de binnenlandse goederen. Zeker naar Leeuwarden, Veendam, Onnen, Coevorden, Blerick, Acht en alles richting België zal niet over de Betuweroute gaan. En de komende tijd zullen er zo'n 50 goederentrein per maand over de Betuweroute gaan, dus dat zijn er niet veel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 16:44 |
Oh ja, treinplaatjes ![]() Maastricht, 4 juni 2007. NMBS-loc 1352 aan kop van een IC naar Brussel. ![]() Liège Guillemins (B), 4 juni 2007. De NMBS laat zich van zijn modernste kant zien ![]() ![]() Kautenbach (L), 4 juni 2007. Treinstel 2013 is zojuist binnengelopen uit Wiltz en wordt afgerangeerd. ![]() Noertzange (L), 5 juni 2007. CFL-loc 4019 duwt een stoptrein naar Luxembourg. ![]() Noertzange (L), 5 juni 2007. CFL-loc 1807 met een lange staaltrein op weg naar Esch-sur-Alzette. ![]() Esch-sur-Alzette (L), 5 juni 2007. Een rangeerder op de bok van SNCF/FRET-loc 427 027 discussieert met een fotograaf. ![]() Luxembourg (L), 6 juni 2007. Treinstel 628 455 als RegionalExpress naar Trier. ![]() Petange (L), 6 juni 2007. Rail-wegvoertuig T19 aan het shunten met wat goederenwagens. ![]() Luxembourg (L), 6 juni 2007. CFL-treinstel (!) 628 505 is zojuist binnengelopen als RegionalExpress uit Trier. ![]() Luxembourg (L), 6 juni 2007. Dubbeldeks treinstel 2206 en een TGV-motorwagen broederlijk naast elkaar. ![]() Metz Ville (F), 6 juni 2007. Treinstel 73815 vertrekt als stoptrein richting Nancy (?). ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. SNCF-loc 522313. ![]() Miramas (F), 7 juni 2007. SNCF/FRET-dieselloc 467529 en een soortgenoot trekken een 8-assig meetrijtuig of iets dergelijks. ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. SNCF-loc 67580 komt zojuist binnen met een sneltrein uit Miramas. ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. SNCF-loc 7340 met enigszins defect frontsein. ![]() Manosque-Gréoux-les-Bains (F), 7 juni 2007. SNCF-treinstellen 72665 en 72621 onderweg als InterCity van Marseille naar Briançon. ![]() ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. SNCF-loc 525619 staat op het punt om wat rijtuigen af te rangeren. ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. SNCF-treinstel 231544 is zojuist binnengelopen. ![]() Marseille St. Charles (F), 7 juni 2007. TGV-treinstel 250 in vol ornaat. ![]() Luxembourg (L), 8 juni 2007. NMBS-treinstel 505 achterop een InterCity naar Brussel-Zuid. ![]() Arlon (B), 8 juni 2007. NMBS-treinstel 4110 als stoptrein naar Athus en Virton. ![]() Rodange (L), 8 juni 2007. CFL-treinstel 2203 als stoptrein naar Longwy (F). ![]() Wiltz (L), 10 juni 2007. CFL-loc 4009 aan kop van een stoptrein naar Luxembourg. ![]() Ettelbrück (L), 9 juni 2007. CFL-museumtreinstel Z208A op het plaatselijke Stoomfeest. ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. Stoomlocje Anna nr. 9 (Hohenzollern, Düsseldorf, 1908. Oorspronkelijk nummer 2227) stoomt op en neer op het emplacement van Ettelbrück. ![]() ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. CFL-railbusje RZ1011. ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. CFL-dieselloc 202020 omringd door toeristen. ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. Overzicht over het Stoomfeest vanuit een hoogwerker. ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. Stoomloc 64.169. ![]() Ettelbrück (L), 10 juni 2007. Stoomlocje 503. ![]() Luzern (CH), 11 juni 2007. SBB-treinstel 523 008 is zojuist binnengelopen als S-Bahn uit Zug. ![]() Luzern (CH), 12 juni 2007. BLS-treinstel 997. ![]() Meiringen (CH), 12 juni 2007. Railvoertuig Tm 597. ![]() Meiringen (CH), 12 juni 2007. MIB-treinstel als stoptrein richting Aareschlucht en Innertkirchen. ![]() Alpnachstad (CH), 14 juni 2007. 3 treinstellen van de Pilatus-bahn, met (gedeeltes van) 48 % de steilste tandradbaan ter wereld. ![]() ![]() ![]() Locarno (CH), 15 juni 2007. FART-treinstel 51 als Treno Diretto naar Domodossola, wachtend op vertrek. ![]() Domodossola (IT), 15 juni 2007. Gelede E-loc 646 204 van de FS met een sleep rijtuigen. ![]() Konstanz (D), 16 juni 2007. DB-loc 110 325 aan het rangeren met een BahnTouristikExpress naar Leonberg. ![]() Konstanz (D), 16 juni 2007. Om het af te maken een IC-Neigezug naar Biel/Bienne. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 17-06-2007 16:52:42 ] | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 16:50 |
K*nkervette platen man, vooral al die shizzle in Frankrijk en Luxemburg. Mooie vakantie ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 17 juni 2007 @ 16:57 |
Mooie platen! ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 17:06 |
leuke platen Fles. mn scroll wheel slijt nu alleen wel in rap tempo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 17:40 |
quote:Dan zal ik de bordjes speciaal voor jou even anders doen, goed? ![]() ![]() ![]() | |
thats-me | zondag 17 juni 2007 @ 18:30 |
Doe maar wat langzaamer ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 18:34 |
quote:ik mis de waarschuwing voor mensen met epelepsie ofzo ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 18:44 |
Weer niet goed ![]() Langzamere versie. | |
Luco | zondag 17 juni 2007 @ 19:06 |
![]() Die Fransen hebben dezelfde loc's als de NS? | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 19:06 |
quote:volgens mij zijn de 16/1700 series er idd van afgelijd? | |
Dichterbijer | zondag 17 juni 2007 @ 19:08 |
Er zijn mensen die zeuren dat de OP te lang was in sommige andere voorgaande delen... maar dit slaat alles... ondanks dat er een paar leuke fototjes tussen zitten. | |
SNArky | zondag 17 juni 2007 @ 19:08 |
Ettelbrueck ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 19:10 |
quote:Jij moet gewoon ophouden met zaniken. | |
Dichterbijer | zondag 17 juni 2007 @ 19:12 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 juni 2007 @ 19:27 |
quote:zeiken! ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 juni 2007 @ 19:35 |
quote:Ik vind m goed zo hoor, zoals die nu bovenaan dit topic is | |
_Xbox_Master_ | zondag 17 juni 2007 @ 20:12 |
quote:Idd ![]() ![]() Mooie foto's idd ![]() Ik ga ook maar eens een keer richting Luxemburg ![]() Het dieselstelletje vanaf Wesel naar Bocholt genomen vanaf het verotte smerige ongebruikte goederenperron van Bocholt ![]() ![]() | |
Eix | zondag 17 juni 2007 @ 20:25 |
Eej Fles, toffe foto's joh. ![]() Met wat voor soort ticket heb je eigenlijk gereisd? Interrail ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 21:37 |
In Zwitserland had ik zoeen 4-dagen interrail ja. Die overigens niet geldig bleek op een paar bergbaantjes. Die zijn trouwens echt achterlijk duur, dus daar ben ik maar niet aan begonnen ook ![]() In Luxemburg betaal je 5 euro voor een dagkaart, of 20 euro voor een boekje van 5 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 17 juni 2007 @ 21:44 |
quote:Nee, NS heeft de zelfde locs als de Fransen. @Fles: Gave reizen!! | |
thats-me | zondag 17 juni 2007 @ 22:25 |
Heb ff een rondje gefiets om luchtballonen te spotten ![]() ![]() 3x Plan V in de 7000 ![]() (al fietsend geschoten, Niet echt ene succes) Zo'n stop machine (dacht ik) Die ze in Almelo hebben gebruikt. De lucht ballon. Een Wals bij de aanleg van de A35/36 (hier verkeerde instellingen ![]() Nog 2x ICM-3 in de 7000. Terwijl geen trein ook voldoende was ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2007 @ 22:29 |
quote:Dank je ![]() ![]() ![]() @Thats-me: leuke foto's ![]() ![]() | |
thats-me | zondag 17 juni 2007 @ 22:33 |
Hehe, Denk je ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door thats-me op 17-06-2007 22:49:38 ] | |
RealZeus | zondag 17 juni 2007 @ 23:29 |
quote:Nee. De Fransen hadden deze locs al.Als ik mij goed uit de boeken herinner is er zo'n loc in 1976 op proef geweest en dat beviel , want daar is de 1600 serie van afgeleid. In 1986 is de doorontwikkelde versie (die de SNCF ook al had) hier op proef geweest en daar is de 1700/1800 serie van afgeleid. | |
RealZeus | zondag 17 juni 2007 @ 23:32 |
![]() Zeg ik iets geks als ik deze loc op een 1100 of een 1300 vind lijken? | |
Dichterbijer | zondag 17 juni 2007 @ 23:57 |
Lijkt wel of er metrostellen achter die loc hangen... op zich hebben de fransen best aardig materieel. Btw. heeft frankrijk 1 spoorwegbedrijf of zijn het er meerdere. | |
thatsme | maandag 18 juni 2007 @ 09:06 |
quote:Volgens mij is het allemaal SNCF. Misschien nog een paar kleine prive bergbaantjes Maar de 1100 zijn ook frans van Alstom, dus ze zullen er wel op lijken! quote: | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 09:17 |
quote:Nee hoor ![]() | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 09:23 |
Gaan er nog mensen foto's nemen van de eerste echte trein die vandaag over de betuweroute rijd? | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 09:33 |
quote:Ik niet iig ![]() ![]() klik | |
Dichterbijer | maandag 18 juni 2007 @ 09:50 |
Er rijden straks nog genoeg treinen over dat traject. Na ik heb gehoord word dat in de toekomst om 2 min. Maar ff serieus: om de 2 minuten een goederentrein! Wat wil je dan steeds vervoeren... dat zou betekenen dat er geen enkele binnenvaartschipper meer vaart of een vrachtwagen die meer richting Duitsland gaat... | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 09:52 |
quote:Wat zou dat heerlijk zijn, niewaar? ![]() | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 09:54 |
quote:Maar het is toch juist appart om nou juist de 1e te fotograferen ![]() | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 09:54 |
quote:Stuk minder files ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 09:59 |
quote:Dat is zo ja ![]() ![]() | |
Dichterbijer | maandag 18 juni 2007 @ 10:01 |
quote:Ik denk meer aan werkgelegenheid ![]() quote:Nouja... in principe ben je dan nu al te laat en tevens reed die trein leeg over de betuwelijn. Daarnaast vertrok die ook nog eens met een +60 vanwege technische problemen. Als dit zo doorgaat... | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 10:06 |
quote:Misschien is het oplossen van het fileprobleem (althans voor een heel groot deel) economisch gezien wel meer waard ![]() Iedere 2 minuten lijkt me trouwens stug, ik dacht dat blokafstand minstens 3 minuten tussen elke 2 treinen was? En idd, ZO achterlijk veel zooi hebben we ook weer niet te verslepen naar Duitsland. Ieder kwartier een trein per richting lijkt me al behoorlijk fors eigenlijk, maar dat is ook maar een gevoel ![]() | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 10:09 |
quote:Ze willen 15 treinen per uur 1 kant op laten rijden. Dat is dus om de 4 minuten een trein. Er moeten ook 15 treinen per uur richting Rotterdam komen. Dus in totaal komt er om de 2 minuten een trein langs. | |
sander89 | maandag 18 juni 2007 @ 10:11 |
quote:Eerste goederentrein over Betuweroute Eerst trein is er al over geweest of al een heel eind op weg over de betuweroute, alleen verwegen linkstuig wat misschien op de rails feestje loopt te houden rijdt de trein niet harder dan 40 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 10:22 |
quote:Hant er een beetje van af waar je gaat staan natuurlijk, maar 30 treinen per uur dus. Dat is nogal wat. Ik wist niet dat er zoveel materieel bestond in Nederland ![]() | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 10:25 |
quote:Met welk materieel gaan ze rijden op de Betuweroute? | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 10:36 |
quote:Goederenmaterieel lijkt me. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om elke 4 minuten een loc met 2 of 3 wagonnetjes langs te sturen. En de meeste treinen rijden verder door naar het oosten. Laten we zeggen dat een loc die vertrekt, niet binnen 24 uur terug is. Dan heb je op z'n minst al 24 x 30 = 720 locs nodig. Plus dat een beetje trein toch uit een wagon of 30 minimaal zal bestaan. Dat is dan 21.600 wagons en 720 locs. Voor alleen die Betuweroute. Hoe groot is de totale Nederlandse reizigersvloot aan railmaterieel eigenlijk? Hoeveel locs, rijtuigen en treinstelbakken zijn dat alles bij elkaar? Voor het hele net? ![]() | |
Dichterbijer | maandag 18 juni 2007 @ 10:37 |
Het zal ook buitenlands materiaal toch zijn wat er komt te rijden? Heb gehoord dat ze in Zwitserland nu bezig zijn om tunnels te graven voor de europese uitbreiding van de betuwelijn. | |
Snatsie | maandag 18 juni 2007 @ 10:39 |
quote:Ik neem aan dat het allemaal nieuw materiaal is? Want de Betuweroute gebruikt een ander voltage dan de rest van het spoor in Nederland. En de meeste treinen zullen stoppen in het ruhrgebied. die zijn na een uur of 5 wel weer terug in Rotterdam. | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 10:39 |
quote:De Lötschberg-basistunnel is net open inderdaad. 34,7566 km lang, op dit moment de 3e tunnel ter wereld qua lengte. Loopt van Frutigen tot Raron en is geschikt voor 250-280 km/h. Aan de Gotthard-basistunnel (Erstfeld - Bodio, 57 km) wordt nog gebouwd. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 11:00 |
quote:Ik zag het ja. De wadjes reden wel met vertraging ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 11:02 |
quote:Ja ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 11:05 |
quote:De 3221 was laatst al kaduuk. Stel heeft toen namelijk een aanzienlijk deel van de dag toen op het putspoor in Lw gestaan en was later afgerangeerd. | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 11:06 |
Over een stopmachine gesproken:![]() Klikbaar | |
thatsme | maandag 18 juni 2007 @ 15:58 |
![]() Plan U in Slovakia | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 16:03 |
Net geschilderd en nu alweer zo mishandeld. | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 16:05 |
Oh dat schiet lekker op ja ![]() | |
JDude | maandag 18 juni 2007 @ 16:07 |
Dat is toch ook geen opstelterrein te noemen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 16:10 |
nee ze staan daar wel heel toegankelijk, zo vlak naast de openbare weg. ![]() | |
Dichterbijer | maandag 18 juni 2007 @ 16:10 |
Als je van utrecht naar amsterdam gaat zie je net voor of net na Utrecht Zuilen aan de linkerkant een 'begraafplaats' voor treinstellen waar sindskort ook een treindeel van een koploper staat, ondergespoten onder het 'schiterende' verf. | |
Ou-Tannu | maandag 18 juni 2007 @ 16:11 |
ist nu al weer stuk? ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 16:19 |
Ik las net op Somda dat Arriva over 2 weken de wadjes de deur uit doet. Liefhebbers van wadjes moeten dus snel zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 18 juni 2007 @ 16:20 |
quote:dan moet ik snel nog maar ff wat wadkilometers maken | |
Chrispeter | maandag 18 juni 2007 @ 16:39 |
Treinen ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 16:54 |
Mensen van Stadler waren vanmiddag in Groningen al aan het kijken naar een van de defecte treinstellen. | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 17:11 |
quote:Blijf dan ook maar lekker weg ![]() | |
Wadloper | maandag 18 juni 2007 @ 17:24 |
quote:Ja, zaterdag dus maar even naar Leeuwarden ofzo ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 17:29 |
Morgen maar even wat pakken tussen Lw en Sk en tussen Lw en Gn, enige dag dat het nog beetje mooi weer wordt. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 17:31 |
Ik reis morgenochtend al met een wadje van Gn naar Lw en dan aan het eind van de middag weer met de GTW terug ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 17:32 |
Maar ik ga er niet inzitten, ik ga ze fotograferen langs de baan ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 17:35 |
quote:Visvliet is een mooie fotolocatie ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 17:37 |
Alleen kom ik daar weer totaal niet zonder een fiets mee te nemen in de trein tot Grijpskerk, fucking afgelegen dat gat | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 17:47 |
Of je moet vanaf Buitenpost gaan fietsen. Het ligt halverwege Buitenpost en Grijpskerk. | |
Ou-Tannu | maandag 18 juni 2007 @ 17:57 |
quote:strak plan! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 18:11 |
Doodzonde dat station Visvliet toen gesloopt is ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 18:12 |
Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvliet ![]() |