*Trekt zweepjes uit de kast*quote:Op zondag 15 april 2007 11:01 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Pssst, je hebt een 'de' te veel. Snel, verander het voordat Floripas weer langs komt!
Me dunkt dat "het topic" onzijdig is.quote:Op zondag 15 april 2007 08:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
"Nee, maar als je zeikt over andermans brief in een topic dat bedoeld is om te zeiken over andermans foutjes mag ik best eens op de splinter in andermans oog wijzen."
Die.
Het is "de topic".quote:Op zondag 15 april 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
Me dunkt dat "het topic" onzijdig is.
quote:to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
quote:Op zondag 15 april 2007 15:59 schreef oor het volgende:
[..]
pshygologische mensen worden toch ook geholpen? waarom een transexueel niet?
Verdraaid. Volgens het Groene Boekje kan het allebei. Ik had echt gezworen dat "de topic" niet kon.quote:
Me dunkt dat we elkaar niet meer zo hoeven te wijzen op splinters in ogen in deze topic?quote:Op zondag 15 april 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
Verdraaid. Volgens het Groene Boekje kan het allebei. Ik had echt gezworen dat "de topic" niet kon.
Nee hoor, het was allemaal in goede zin. Maar ik vind het alleraardigst dat mensen die anderen graag wijzen op spelfouten zelf de prikkels opzetten als waren ze stekelbaarsjes die hun nest verdedigen.quote:Op zondag 15 april 2007 17:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Me dunkt dat we elkaar niet meer zo hoeven te wijzen op splinters in ogen in deze topic?
Mekkeblaat!quote:Op zondag 15 april 2007 20:40 schreef Zyggie het volgende:
Goede berichtgeving om je beeld nog subjectiever te schapen.
Jawel hoor, er is er laatst nog een verzopen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, ik kan gewoon niet geloven dat er écht iemand is die zo schrijft en zo denkt enzo
Ik las eerst de eerste twee woorden in het Duits: Ach, gut, na ja, voll toll!quote:Op zondag 15 april 2007 22:04 schreef RZero het volgende:
Ach gut WW2 wordt er weer bij gehaald.
Lutser.
quote:Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het zijn toch veel donkere kleuren die de plank slaan
quote:Op woensdag 11 april 2007 00:05 schreef UncleSam het volgende:
* He wat ben je sagereinig?
- Ik ben helemaal niet sagereinig!
* Ja zie je wel, kijk dan hoe je reageert.
quote:Op zondag 15 april 2007 23:14 schreef Aneurism het volgende:
Een pof op ze oge is het minimale..
En dan laat ik de interpunctie (of het gebrek daaraan) en vreemde constructies maar even zitten. Wel knap voor iemand die college volgt.quote:Op zondag 15 april 2007 22:45 schreef Stampurtjuh het volgende:
Het zit zo ik volg college en bij mij in de klas zit er een mede studente (deze noemen we voor het gemak I.) die ik al vanaf het begin van de studie wel leuk vindt.
Na een tijdje heb ik dit ook aan haar durfen te vertellen, hierbij vemelde zij gelijk dat ze nog meerdere jongens achter haar aan had zitten.
Geen probleem op dat moment ik zou immers wel zien hoe het zou lopen.
Maar na verloop van tijd koos ze volgens haar eigen zeggen voor die ene jongen laten we hem voor het gemak M. noemen.
Goed I. en ik daten wat om elkaar wat beter te leren kennen, waarbij ik geheel vrijblijvend vanuit mijn kant dus aanbiedt om deze dagjes uit te betalen omdat zij erg krap bij kas zit.
Ondertussen staat M. nog op het toneel en deze ziet ze ook geregeld toch komt ze bij mij klagen dat hij alleen maar thuis met haar voor de televisie wilt hangen.
En dat ze behoefte heeft aan iemand met wie ze wat meer kon ondernemen ik vertelde haar hierop dat ze dan mischien toch de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Echter tijdens eerdere gesprekken die we hebben gehad gaf ze aan toch niet zo zeker te zijn van haar keuze en zei ze niet te weten wat ze nou precies wilt.
Vandaag echter brak de bom los bij mij en ik heb verteld dat ik hier totaal niets meer om geef en dat ik het gewoon zat ben dat zij geen keuze kan maken in wat zij nou eigenlijk wilt.
Ik koos dus voor mijzelf op dat moment, hierop raakte ze erg verontwaardigd en zei ze dat ik toch wel te ver ging in mijn bewoordingen.
Ach jah morgen wordt weer eens een fijn dagje aangezien we elkaar morgen weer zien maar geen woord meer met elkaar wisselen.
Is het zo gek dat iemand nou gewoon duidelijkheid wilt, ik stond toch enigzins verbaast toen ze zo verontwaardigt reageerde namelijk.
Het is toch iemand zijn goed recht om een ander aan de kant te schuiven als hij/zij genoeg heeft van iemand zijn houding ten opzichte van het niet kunnen maken van keuzes.
Technische studie zekerquote:Op maandag 16 april 2007 09:19 schreef piepster het volgende:
[..]
En dan laat ik de interpunctie (of het gebrek daaraan) en vreemde constructies maar even zitten. Wel knap voor iemand die college volgt.
quote:Op zondag 15 april 2007 19:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, anders kan ik ook elk nieuwsbericht uit het plaatselijke snuffertje gaan plaatsen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:10 schreef emblame het volgende:
Het is juist zo geschreven dat de mensen met vooroordelen zich een beetje interesseren. Want het was al te verwachten zo'n qliche zou opspelen. Dit heeft 0% te maken met het christendom in dit verslag staan alleen maar bewijzen dat er veel dingen niet haaks zijn aan het sprookjesverhaal over dino's
Het hele stukje is niet haaks.quote:Op maandag 16 april 2007 11:52 schreef Rewimo het volgende:
Niet haaks zijn aan is ook wel een leuke in dat stukje
Gebakken kampioenenquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:28 schreef Logitik het volgende:
Ik ga vanavond zelf pizza maken! Erg lekker, want met shoarma
Nu wil ik er ook graag champions bij maken, want dat maakt het extra lekker. Shaorma moet niet zo lang bakken als de champions (volgens mij) Hoe krijg ik de champions nu wel lekker? Gewoon in een losse (kleine) pan?
Ik heb altijd hetzelfde probleem gehad als ik ze door de macaroni gooi trouwens![]()
quote:Op maandag 16 april 2007 14:10 schreef daanski82 het volgende:
ik zou een contract laten opstellen dat in een vroeg stadium al duidelijk is dat X zwanger is en X wil GEEN abortus plegen en Y het kind niet erkend.(uiteraard laten ondertekeken bij een notaris).
en dat in het dan niet hoeft betaald te worden.
dan is het aan de rechter om te zeggen of dat wettig is of niet.
want daarin geeft Y aan dat hij dat kint niet wenst en X wilt het kind wel na dan mag ze zelf voor de gevolgen opdraaien.
Okee, het is een typfout, maar wel van een hoogstaand niveauquote:Op maandag 16 april 2007 18:11 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dankje, ik had het overigens net al uitgevogeld. Maar het werkt niet zoal sidk acht.
Het moet uiteraard "schrokdt", met dt zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 17:30 schreef pberends het volgende:
Elke maand is er weer zo'n sirenetest. Zulke totale domheid maak je tijdens de mensheid zelden mee.
1) Het schrokt sommige mensen misschien
quote:De rechtbank in Brussel heeft een agent veroordeeld, omdat hij een slachtoffer van een overval niet heeft geholpen. De man kwam bloedend het politiebureau in Schaarbeek binnen. Hij was overvallen en mishandeld. De agent stuurde de man weg, omdat hij geen tijd had. Hij beveelde dat het slachtoffer maar naar een ander politiebureau te gaan.
Dat deed de man. Op het commissariaat van Laken werd hij onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht waar hij negen dagen moest doorbrengen voordat hij was hersteld. De 54-jarige agent moet het slachtoffer een schadevergoeding van 500 euro betalen.
Ik zie wel vaker op dit forum dat het woord gierig wordt gebruikt als synoniem voor hebberig.quote:Op maandag 16 april 2007 22:08 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik zit ook niet om schoenen verlegen, maar dat neemt niet weg dat nog een paar altijd welkom isik denk dat Mel B gewoon gierig is.
Aparte zonquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:32 schreef Gremen het volgende:
Wel een beetje jammer van de velle zon als je foto's wilt maken
Hoeveel fouten tel je?quote:Op maandag 16 april 2007 00:12 schreef LazyDave het volgende:
Ook de maatregelen die hij voorsteld t.a.v. de islamisering,en die in vele islamitische landen gemeengoed zijn,b.v. een verbod op hoofddoekjes in openbare functies en universiteiten en een verbod op de moslimbroederschap zijn zaken waar de zittende politiek zijn handen niet aan durft te branden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 april 2007 22:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoeveel fouten tel je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een spion!quote:Op maandag 16 april 2007 12:12 schreef woniya het volgende:
[..]
Ja, ik had ook zo'n soort functie, en ik ben een medisch secretaresse gaan volgen en deed mijn huiswerk op het werk. Geen mens had het door, kon lekker alles uitwerken en leren. En ik heb mijn diploma nog gehaald ook.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:09 schreef newsman het volgende:
[..]
Ja en we allemaal een stamvader en dat begrijpen die zielepoten niet, relegie ik als Rooms Katholiek zeg het volgende, je mag in god geloven, maar kap is met je pyschoses, nee we zijn niet allemaal Mohammed, of Jesus, jij bent jij, leer daar maar is mee leven.
Ligt het aan mij of worden zijn posts steeds warriger?quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:56 schreef newsman het volgende:
Krijg nu iets raars, shooter zou colombine, een kids place laten lijken.
Wat moet ik nog geloven. Geloof er geen reet van.
The dress code mafia. Martin Scorsese, maar dan stijlvoller.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:30 schreef newsman het volgende:
Hij wilde colombine high nadoen zover ik gehoord heb, hij was een van de dressed code maffia.
Mooie kruising tussen engels en nederlandsquote:Op dinsdag 17 april 2007 01:25 schreef newsman het volgende:
Het gaat over 2 semi automatische pistolen en vreselijk veel amuntie.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:25 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik denk dat een bedrijf dat wel degelijk kan schelen waar je die facature hebt gezien, zo kan een bedrijf bekijken waarbij de meeste reactie's vandaan komen en in vervolg nog een keer daar adverteren.
Hier past mooi het woord 'muntgeld'quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:23 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Mooie kruising tussen engels en nederlands![]()
watskeburt?quote:Op zondag 15 april 2007 23:08 schreef candygirl het volgende:
blunders waarbij je helemaal in een deuk ligt, tenminste als het andere mensen gebeurd![]()
maar wat als je zelf regelmatig blunders maakt,![]()
zal zelf maar beginnen, mij gebeurd het regelmatig,
Ducktape. Daarmee binden ze eenden vast enzo. Veelgemaakte foutquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:41 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
dan had ik t wel terecht gevonden, maar deze had al een leuk setje aan
en dan plakken ze d'r ducktape over en ook over haar mond!
![]()
zó--->![]()
Volgens mij mag Ducktape en ducttape allebei.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:48 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ducktape. Daarmee binden ze eenden vast enzo. Veelgemaakte fout
En ja, weer viswijfje![]()
http://www.m9magazine.nl/article.php?Mid=9quote:De odes aan de duct tape springen als paddenstoelen uit de grond. Momenteel levert ducktape zo'n 293.00 hits op in google en duct tape 485.000. Trek daar de websites van de wereldwijde Gamma's en Doelands van af en je houdt nog steeds een overtuigende hoeveelheid hobby- en humorsites over.
De kern van het duct tapedebat? De naam. Want de echte fans zijn nog steeds in een verhitte discussie verwikkeld over de werkelijk naam van de plakrol. Maar hoewel het leuker is om te geloven in de fantastische verhalen van de tapefetisjisten-die volhouden dat het ducktape is omdat het tijdens de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt om munitiekisten vochtvrij te houden, en de fabrikant het daarom zo waterproof maakte als een eend waardoor de soldaten het ducktape noemden- biedt de oude Webster's Dictionnary een meer betrouwbaarantwoord. Duct tape is duct tape, etymologisch verklaarbaar vanuit het Latijnse aquaduct. Het betekent een stukje klevend materiaal dat wordt gebruikt voor het afplakken van buizen ('ducts') met warme of koude lucht. Kunstenaar Todd Scott maakt er kunstwerken van en een rockband uit Minnesota koos de naam Duct Tape uit respect voor het 'alles reparerende plakband'.
die ene i maakt toch wel wat verschilquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:12 schreef 1900 het volgende:
[..]
oke sorry man lijkt wel een communie hier. We zitten toch op internet/fok mag. zet er anders lekker een wachtwoord op. Oja sorry jongens dat ik jullie stageperiode verpest omdat ik meedoe in dit topic![]()
![]()
Ik begin er niet eens aan om aan te geven wat er niet kloptquote:Op woensdag 18 april 2007 01:14 schreef newsman het volgende:
Ik kan ook naar Verginia gaan en een gun kopen, als ex soldaat, kan terror achter laten, maar ik wil het niet, dus iedere geflipte kan dus blijkbaar in Verginia terecht, je hebt geen lincese meer nodig om een gun te krijgen, omdat de bardy bill is afgelopen, trouwens is een wapenhandelaar een spychiater, ik zeg altijd het is de verkeerde medicijn op het medicijn.
Dat is Amerika.
Raad het woord!quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:41 schreef kless het volgende:
*vetischime met voeten is heel begrijpelijk. In je brein ligt je lul/kut vlak bij je tenen/voeten. En stimuleert erkaar een beetje zegmoar*
Misschien fetisj, ofzo?quote:
Bijna goed!quote:
Fetisjisme.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Bijna goed!![]()
Wie gaat er door voor de wasmasjiene?
Grappigquote:Op woensdag 18 april 2007 23:13 schreef Isabeau het volgende:
Vigagiste gezocht
Wat precies is een vigagiste? Geen typefout overigens, in de openingspost noemt hij het ook een vigagiste.
We hebben hier het liefst fouten gemaakt door Fok!kers. Het hoeven dus niet per se fouten tegen het Nederlands zijn, al zullen die uiteraard wel het vaakst voorkomen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:05 schreef TNA het volgende:
Moet het trouwens om Nederlandse fouten gaan? Anders past de link in dit topic hier ook prima
Okidoquote:Op donderdag 19 april 2007 09:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
We hebben hier het liefst fouten gemaakt door Fok!kers. Het hoeven dus niet per se fouten tegen het Nederlands zijn, al zullen die uiteraard wel het vaakst voorkomen.
Zo arrogant en dan zo'n taalfout...quote:Op donderdag 19 april 2007 17:56 schreef M42 het volgende:
[..]
IQ van 40 he...![]()
Als je ook eens keek naar het plaatje (usericon) en misschien het verband kon leggen tussen dat plaatje en de naam dan was je er misschien achter gekomen dat het misschien wel iets met astronomie te maken had. Als je dan eens met google op die naam had gezocht dan had je geweten dat het staat voor Messier object 42, of terwijl de Orion Nevel.
quote:Op maandag 16 april 2007 00:48 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja hij gebruikte de omschrijving sympthoonbestrijding ook, maar nee, ik ben hem niet.
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:21 schreef DerBolle het volgende:
ik ben ook enigskind... nooit last gehad van het geen broers / zussen hebben.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:54 schreef corc het volgende:
Tweede overigens vandaag die geen "s" op zijn tobo heeft.quote:Als weldenkend lid van de intelligentia achtte ik het mijn plicht om dat docudrama eens te bekijken.
Dat is niet vergeten maar niet weten (maar zal volgende keer mezelf onthouden van een dergelijke trivialiteit)quote:Op vrijdag 20 april 2007 04:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
1 s-je vergeten is nou niet echt een orginele spelfout
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:04 schreef GoldenBatt het volgende:
ongetwijfelt der wel langs gaan, dan maar dagje vrij nemen ofzo. Denk wel dat ze dat zou waderen opzich, maar waarom nu pas over de rooie idd?
quote:
Wat alleen nog niet duidelijk is, is waar een woordenboek dan wel nuttig voor is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:30 schreef SpecialK het volgende:
Een woordenboek is niet bedoeld als handelijding voor een filosofisch gesprek. Dat lijkt mij iig meer dan duidelijk.
Wanneer je de context niet snapt, dan wordt het een moeilijk verhaal. Zou dit een cyborg zijn?quote:Het is nog nooit vastgelopen bij mij. Tenminste, nadat ik mijn geheugen heb veranderd (daarvoor crashte het elk uur )
quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:20 schreef annoylikethewind het volgende:
waar halen jullie al die fouten toch vandaan? ONZ?
quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:16 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Ja het is 10/20 cm vanaf de onderkant aan de voorkant en bij een shirt van Levi's aan de zeikant. Ik kan d'r niet tegen ik koop een shirt van 65 euro(Armani) en dan zit er een gaatje in(Ik heb tegelijk van dit topic een beetje een klaagbaak gemaakt
, maar ik hoor wel graag een oplossing
)
quote:
En dan ook gewoon totaal het besef niet hebben dat je zoiets in een woordenboek kunt opzoeken.quote:
Wat een beeldspraak!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:50 schreef Biancavia het volgende:
Op woensdag 18 april 2007 17:28 schreef MeneerTim het volgende:
Het voelt grotdroog.
Uhm, jaquote:Op woensdag 18 april 2007 15:38 schreef XiChico het volgende:
WAT BETEKEND TVP EIGUHLUK?
Ik heb al veel varianten gezien, maar deze is nieuw voor mij. Waar die b ineens vandaan komt (in de verder sowieso al foute spelling)...quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef furian het volgende:
ahhahahahahah ik denk niet dat mijn vriendin dat zobiezo leuk gaat vindedus ik kan maar beter gewoon door blijven gaan :p
Zijn er ook mannelijke medewerksters dan? Op de FP staan soweiso wel veel foutenquote:Vrijdag zocht Phillips zijn baas op. Hij bond de vrouwelijke medewerkster vast en hield haar urenlang gevangen. Later schoot Phillips zijn baas en zichzelf dood.
quote:Op zondag 22 april 2007 16:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was ik bij de Ikea, waar een grote poster één van de ruiten sierde.
Op die poster stond een gruwelijke spelfout (je betaald...).
Ik heb héél demonstratief een zwarte pen gepakt en de fout verbeterd. Ongelooflijk dat dit soort fouten voorkomen bij een bedrijf met een miljardenomzet. Beangstigend gewoon...
Zeg het maar, ik kom er niet uitquote:
quote:Op maandag 23 april 2007 09:12 schreef Logician het volgende:
Hen trouwens net ff de webcam van boven gehaald en op proffesorische manier geinstalleerd zodat jullie mee kunnn genieten als ze bevalt(laptop)
Je was me voor!quote:Op maandag 23 april 2007 09:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook.quote:Op maandag 23 april 2007 10:06 schreef dubidub het volgende:
[..]
Volgens mij vond Mutsig het gewoon grappig, geen fout. Ik zie hem anders ook niet
Inderdaad. Was een reactie op twee posts boven mij.quote:Op maandag 23 april 2007 10:06 schreef dubidub het volgende:
[..]
Volgens mij vond Mutsig het gewoon grappig, geen fout. Ik zie hem anders ook niet
Goeie actie!quote:Op zondag 22 april 2007 16:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was ik bij de Ikea, waar een grote poster één van de ruiten sierde.
Op die poster stond een gruwelijke spelfout (je betaald...).
Ik heb héél demonstratief een zwarte pen gepakt en de fout verbeterd. Ongelooflijk dat dit soort fouten voorkomen bij een bedrijf met een miljardenomzet. Beangstigend gewoon...
quote:Op maandag 23 april 2007 10:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Goeie actie!
Zo smeedde ik jaren geleden al plannen om een keer een nachtelijke tocht door de stad te maken en elk bord te slopen en elke etalageruit in te gooien waar taalfouten op staan.![]()
Maar ik ben nooit dronken genoeg geweest om het echt te durven.
Wat vind je?quote:Wat vindt je in de huis kamer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |