Daarom worden er geen penisverlengingen uitgevoerd, siliconen spieren ingeplant en bestaat het adoniscomplex natuurlijk nietquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:54 schreef corc het volgende:
" Maar, vrouwen kunnen nu hun onzekerheid kwijtraken door een plastische chirurgie, en vrouwen laten hun schaamlippen verbouwen voor geld". Dan doe je dat toch lekker niet? Mannen stellen zich toch ook niet zo aan? Een balzak is een objectief lelijke en rimpelig stukje mannenlelijkheid, maar heb je ook gehoord van een man die zijn zak liet straktrekken?
Tot hier vond ik je nog best 'n punt hebbenquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:54 schreef corc het volgende:
Samenvatting: De vrouwen om http://www.beperkthoudbaar.info/ zijn lelijke verzuurde rimpelige oude taarten met hangkutten. Gelukkig kunnen wij mannen naar lekkere wijven kijken in abri's en bladen.
Dat verbaast me elke keer weer ja, hoe hard die wijven zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:56 schreef corc het volgende:
Ow, nog een lekkere ontwijkmogelijkheid, het zijn 'de mannen' hun deze ellende opdringen. Flikker toch op, heb je ooit een lelijk wijf gezien in een maandverbandreclame? Dat zijn wel degelijk reclames voor vrouwen, last time i checked.Vrouwen zijn misschien nog wel harder in het beoordelen van vrouwen op uiterlijk dan mannen.
Hamsters.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:16 schreef Spacehamster het volgende:
Deze thread is verkapte reclame voor de beperkthoudbaar site.
Dat ze tieten willen laten zien is inderdaad nog niet zo'n big deal, maar alle operaties vind ik wel 'n groeiend probleem. Het is veel te makkelijk om te roepen dat je als je 't niet fijn vindt om geopereerd te worden of het geld bijna niet hebt 'je je dan toch lekker niet laat opereren' of als je bijna dood gaat aan de anorexia en je doodongelukkig bent 'je dan toch lekker wel gaat eten?', er is duidelijk wel iets aan de hand met zowel 't moraal wat ontbreekt en een verkeerd irreeel beeld wat onder jonge vrouwen wordt verspreid.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:09 schreef Ladidadida het volgende:
Damn, ik ben het echt verschrikkelijk erg eens met TS.. Vooral die docu over dat boek is te triest voor woorden, dat 15-jarige meisjes het heel normaal vinden om hun tieten te laten zien aan mannen. Moeten ze toch zelf weten, laat ze lekker, betekent toch niet dat de hele wereld dat gaat doen ineens, omdat een paar bimbo's zo stom zijn?
Serieus, deze hele discussie is echt te triest voor woorden..
Volgens mij valt het aantal vrouwen dat daadwerkelijk een operatie laat uitvoeren om cosmetische redenen nog best mee. Je moet niet vergeten dat ook regelmatig plastische chirurgie wordt uitgevoerd vanwege medische redenen (bv. borstverkleiningen e.d.). Persoonlijk ken ik geen enkel meisje dat plastische chirurgie heeft laten doen of hier uberhaupt over nadenkt; hierdoor heb ik het idee dat dit allemaal enorm opgeblazen is door een paar onzekere troela's die o-zo-veel medelijden hebben met die arme 16-jarigen die het zo zwaar hebben dat ze aan een ideaalbeeld moeten voldoen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:41 schreef Taurus het volgende:
Dat ze tieten willen laten zien is inderdaad nog niet zo'n big deal, maar alle operaties vind ik wel 'n groeiend probleem. Het is veel te makkelijk om te roepen dat je als je 't niet fijn vindt om geopereerd te worden of het geld bijna niet hebt 'je je dan toch lekker niet laat opereren' of als je bijna dood gaat aan de anorexia en je doodongelukkig bent 'je dan toch lekker wel gaat eten?', er is duidelijk wel iets aan de hand met zowel 't moraal wat ontbreekt en een verkeerd irreeel beeld wat onder jonge vrouwen wordt verspreid.
Geen enkele vrouw kiest er voor veel te dik te zijn, ongezond te leven door je uit te dunnen, plastic in je borsten te laten plaatsen, allerlei correcties te ondergaan. Ze kiezen daar in letterlijke zin wel voor, maar 't zijn allemaal consequenties van iets. Daar ligt zeker wel 'n interessant fenomeen achter, dat valt niet zomaar weg te relativeren met 'wat 'n onzin-discussie'.![]()
Misschien valt het nú nog wel mee, maar het wordt steeds makkelijker/goedkoper en met name normaler. Er wordt nog wel enigszins op afgegeven door wat intelligente critici of uberhaupt de zekere vrouwen onder ons maar in bimboland (en dat zijn er nogal wat, vergis je daar in óók niet) wordt 't niet afgekeurd. Ik keur 't wel af.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:50 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal vrouwen dat daadwerkelijk een operatie laat uitvoeren om cosmetische redenen nog best mee. Je moet niet vergeten dat ook regelmatig plastische chirurgie wordt uitgevoerd vanwege medische redenen (bv. borstverkleiningen e.d.). Persoonlijk ken ik geen enkel meisje dat plastische chirurgie heeft laten doen of hier uberhaupt over nadenkt; hierdoor heb ik het idee dat dit allemaal enorm opgeblazen is door een paar onzekere troela's die o-zo-veel medelijden hebben met die arme 16-jarigen die het zo zwaar hebben dat ze aan een ideaalbeeld moeten voldoen.
Zo'n ideaalbeeld wordt al decennia lang verspreid, waarom is dat nu ineens een probleem? Iedereen kiest er zelf voor om in zijn/haar lichaam te laten snijden; het is nogal een onderneming, zowel financieel als lichamelijk, en als je dat laat doen puur om zekerder van jezelf te worden, dan ben je toch wel heel diep gezonken, lijkt me.
Wat dat betreft ben ik misschien ook wel naief en kort door de bochtquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien valt het nú nog wel mee, maar het wordt steeds makkelijker/goedkoper en met name normaler. Er wordt nog wel enigszins op afgegeven door wat intelligente critici of uberhaupt de zekere vrouwen onder ons maar in bimboland (en dat zijn er nogal wat, vergis je daar in óók niet) wordt 't niet afgekeurd. Ik keur 't wel af.
Zo'n ideaalbeeld wordt al decennia lang verspreid, en zo lang 't begint met 'n voorkeur in maat, bepaalde modeverschijnselen, haardracht etc., is er niets aan de hand inderdaad. Maar op het moment dat dat ideaalbeeld ten koste gaat van de gezondheid, en tevens van de mentale gezondheid (wat een nog groter probleem is denk ik dan de operaties) vind ik 't niet zo raar dat er aan de bel wordt getrokken door wat vrouwen die zich hier aan storen.
En met dat laatste ben ik het eens: dan ben je heel diep gezonken, maar in plaats van het die vrouwen zelf kwalijk te nemen of domweg 'eigen schuld, dikke bult ()' te roepen kun je ook kijken naar wat die houding onder vrouwen veroorzaakt. Want ik geloof niet dat je je laat opereren uit dat je je gelukkig voelt, en ik geloof ook niet dat het goed voor 'n mens is.
Zit wat in, maar de bevestiging zoeken meisjes toch voornamelijk zelf ook niet bij hun moeder of vader, maar bij de jongens en meisjes op middelbare scholen waar zich groepjesvorming plaats vindt, rivaliteit, en het ontwikkelen van een eigen identiteit. Mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat ik goed ben zoals ik ben, maar ik hechtte daar echt niet zoveel waarde aan toen ik 15 was. Ik wilde die ene jongen, er net zo uit zien als m'n idool, en hier komt toch dat MTV en TMF ding weer om de hoek kijken, niet uitgescholden worden om pukkels of dik zijn o.i.d. (voorbeelden hoor, fictiefquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik misschien ook wel naief en kort door de bocht![]()
Het probleem ligt volgens mij puur bij het feit dat die vrouwen (meisjes meestal) zo verschrikkelijk onzeker zijn, en waar dat dan weer uit voort komt, daar kun je heel lang over discussieren. Persoonlijk denk ik niet dat het veel te maken heeft met de hiphopvideo's en de modellen in tijdschriften; mijn inziens ligt dat veel breeder, begint dat bijvoorbeeld al thuis. Ik bedoel: ik zie de video's en de tijdschriften ook en ik heb er geen last van, begin er niet spontaan van te dieëten of naar een chirurg te bellen wanneer hij mijn tieten kan vergroten of m'n lippen kan opspuiten, simpelweg omdat ik meegekregen heb dat ik prima ben zoals ik ben, dat ik er niet geweldig uit hoef te zien, etc. Als meisjes die bevestiging thuis niet krijgen, gaan ze die ergens anders zoeken en als ze daar alleen maar horen/zien dat ze goed zijn als ze cup DD hebben een een strak koppie, tsja, dan gaan ze daarin geloven idd. Toch ligt ook ergens eigen verantwoordelijkheid, het zal een mix zijn van die 2 denk ik.
Ja, dan voegt zo'n zinnetje inderdaad stukken meer toequote:Op vrijdag 20 april 2007 13:22 schreef EricG het volgende:
Wat een lappen tekst in dit topic zeg.
Maar als de mentaliteit bij scholen vandaan komt, dan moet die daar dus al hangen bij bepaalde jongeren. Hoe is die daar dan gekomen? Want het moet toch ergens beginnen, het kan elkaar niet aansteken als niemand het heeft..quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zit wat in, maar de bevestiging zoeken meisjes toch voornamelijk zelf ook niet bij hun moeder of vader, maar bij de jongens en meisjes op middelbare scholen waar zich groepjesvorming plaats vindt, rivaliteit, en het ontwikkelen van een eigen identiteit. Mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat ik goed ben zoals ik ben, maar ik hechtte daar echt niet zoveel waarde aan toen ik 15 was. Ik wilde die ene jongen, er net zo uit zien als m'n idool, en hier komt toch dat MTV en TMF ding weer om de hoek kijken, niet uitgescholden worden om pukkels of dik zijn o.i.d. (voorbeelden hoor, fictief) dus daar doe je dingen voor, uit die onzekerheid. Iedereen wil mooi gevonden worden, natuurlijk kunnen veel vrouwen dat naderhand relativeren en weten ze dat de uitstraling zoveel belangrijker is, innerlijk etc., maar je kan 'n goeie knauw hebben meegekregen door de 'harde' behandeling die je op dit gebied op de middelbare school of basisschool krijgt. Die onzekerheid gaat er moeilijk uit. En als door de televisie, wat een enorm belangrijk medium is wat betreft invloed uitoefenen, dat ideaalbeeld wat voor velen gewoon niet te bereiken is wel blijft bestaan (en tevens door de bladen etc.) zal dit het onverantwoordelijke gedrag van veel meisjes maar ook vrouwen blijven voeden.
Probleem is dat het mógelijk is. Plastische chirurgie bestaat samen met dat ideaalbeeld nog maar kort. De grenzen zijn dus verlegd. Ook het dun zijn is langzaam op komen zetten, vroeger werden rondingen velen malen meer gewaardeerd dan nu. Ik denk trouwens ook dat dat misschien fluctueert, in 'n soort golven op komt zetten en weer afneemt. Maar wat in de weg zit bij een 'maatje 38 mag weer'-golf zijn de medische mogelijkheden om het niet hoger dan het maatje 38 te laten worden, het is gewoon te verhelpen dus het is niet meer een 'die is iets molliger, deal er maar mee'-mentaliteit. Het feit dat borstvergrotingen mogelijk zijn zorgt er voor dat kleine borsten minder geaccepteerd worden, je kan er nu namelijk iets aan doen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Maar als de mentaliteit bij scholen vandaan komt, dan moet die daar dus al hangen bij bepaalde jongeren. Hoe is die daar dan gekomen? Want het moet toch ergens beginnen, het kan elkaar niet aansteken als niemand het heeft..
Ik heb toen ik 15 was echt nooit een voorbeeld genomen aan wat er op tv voorbij kwam, simpelweg omdat ik niet zo wilde zijn, ik inzag en van huis uit meekreeg dat ik me niet als een slet hoefde te gedragen om okee te zijn. Tuurlijk wil je erbij horen, maar niet ten koste van jezelf, en daar gaat dus ergens een knop om als je dat wèl gaat doen..
De tv is er al heel lang, die bimbo-mentaliteit pas sinds een paar jaar.. Dus ik geloof niet zozeer dat het van de tv komt, eerlijk gezegd.
Ik denk dat jongeren het deels van de oudere (reeds 'besmette') jongeren krijgt en dat het deels zelf ontwikkeld wordt door jongeren onderling ('human nature') wanneer ouderen dat niet bijsturen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:32 schreef Ladidadida het volgende:
Maar als de mentaliteit bij scholen vandaan komt, dan moet die daar dus al hangen bij bepaalde jongeren. Hoe is die daar dan gekomen? Want het moet toch ergens beginnen, het kan elkaar niet aansteken als niemand het heeft..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |