abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:27:46 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48324530
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:22 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Jammer, ik had je hoger ingeschat...
Ik vind de Kain en Abel vergelijking op jouw post zeer toepasselijk, je bent bereid rechten te verkopen voor een veel onbelangrijker item.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:57:14 #27
84328 Lllaura
painting pictures
pi_48325189
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind de Kain en Abel vergelijking op jouw post zeer toepasselijk, je bent bereid rechten te verkopen voor een veel onbelangrijker item.
Dan begrijp je me toch echt verkeerd. En ik krijg ook niet echt het idee dat je me wilt begrijpen. Daarnaast voel ik me niet genoodzaakt om me te verdedigen.

Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_48327264
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schoteltje linzen?
Je opent een topic. Mensen reageren er serieus op en dan ga je wat kwelen over Kain, Abel en linzen?

Kinderachtig
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:31:33 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48327591
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

Intresseert je het ook niet als ze tegen het homohuwelijk gaat stemmen, abortus wil verbieden, net als euthenasie, wil dat op zondag niet gewerkt of gefeest mag worden, etc etc?
Waarom zou een zevendedagsadventist tegen werken of feesten op zondag moeten zijn dan?
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:34:32 #30
45206 Pietverdriet
pi_48327681
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:31 schreef freako het volgende:

[..]

Waarom zou een zevendedagsadventist tegen werken of feesten op zondag moeten zijn dan?
Omdat men de bijbel letterlijk neemt?
pi_48327894
Ik snap trouwens niet wat die lijstduwers nu moeilijk lopen te doen? Ik wist al voor de verkiezingen dat Thieme bij die enge sekte hoorde. Dat zij zo dom zijn om zich bij een partij aan te sluiten zonder zich er even in te verdiepen waar ze precies voor staan en wie er achter zitten, sja...
pi_48328096
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:31 schreef freako het volgende:

[..]

Ik dacht dat zij de zaterdag als de zevende dag dus de sabbath zien ?
pi_48328880
Wel een goede actie van Thieme .
pi_48328917
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Intresseert je het ook niet als ze tegen het homohuwelijk gaat stemmen, abortus wil verbieden, net als euthenasie, wil dat op zondag niet gewerkt of gefeest mag worden, etc etc?
Welk bezwaar zou je er tegen hebben dat ze daarover haar afkeuring zou uitspreken? Alsof bijvoorbeeld abortus één of andere universele recht is.
  zaterdag 14 april 2007 @ 19:22:26 #35
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48328994
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat zij de zaterdag als de zevende dag dus de sabbath zien ?
Exact. .
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:11:34 #36
45206 Pietverdriet
pi_48330444
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:19 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Welk bezwaar zou je er tegen hebben dat ze daarover haar afkeuring zou uitspreken? Alsof bijvoorbeeld abortus één of andere universele recht is.
Je mist het punt, het gaat erom als je er op gestemt hebt, of dat dan je mening representeert, en wat je daar van vind,.
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:11:55 #37
45206 Pietverdriet
pi_48330457
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:22 schreef freako het volgende:

[..]

Exact. .
Weer wat geleerd.
  zondag 15 april 2007 @ 11:36:58 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48343630
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:42 schreef Genverbrander het volgende:
Ik snap trouwens niet wat die lijstduwers nu moeilijk lopen te doen? Ik wist al voor de verkiezingen dat Thieme bij die enge sekte hoorde. Dat zij zo dom zijn om zich bij een partij aan te sluiten zonder zich er even in te verdiepen waar ze precies voor staan en wie er achter zitten, sja...
Ja, maar stammen de uitspraken van Thieme over Adem en Eva niet van na de verkiezingen? Dan zou ik de reactie van de lijstduwers kunnen begrijpen. Al snap ik persoonlijk niet dat je zo'n partij gaat duwen.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 april 2007 @ 11:38:30 #39
45206 Pietverdriet
pi_48343665
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar stammen de uitspraken van Thieme over Adem en Eva niet van na de verkiezingen? Dan zou ik de reactie van de lijstduwers kunnen begrijpen. Al snap ik persoonlijk niet dat je zo'n partij gaat duwen.....
Als je een grachtengordelinteeld trendy ik hoor er ook bij figuur bent dan doe je dat.
pi_48344053
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

grachtengordelinteeld
pi_48344586
Achja wees blij dat er nog iemand oprecht in God gelooft.

Al Gore, kom er maar in.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 15 april 2007 @ 12:37:49 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48344820
als thieme de dieren wil redden onder het mom: "we zijn allemaal gecreëerd door god, dus ik wil graag dat we met zoveel mogelijk respect omgaan met deze geschenken van god". dan snap ik de ophef niet helemaal eik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48356531
Ik snap geen zak van de ophef. Triest dat Maarten 't Hart zich zo laat gaan en dat enkele domoren zich mee laten slepen.
pi_48367360
quote:
Dierenpartij in de greep van sekte?

Geschiedenis van de Zevende Dagsadventisten

Kan je als Zevendedags Adventist leiding geven aan de Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer, of zit je geloof je dan te veel in de weg? Dat is de vraag waar nu al een week over gediscussieerd wordt. Aanleiding: de column hierover die schrijver Maarten 't Hart vorige week in het radioprogramma Vroege Vogels heeft uitgesproken. Hij zette daarin vraagtekens bij de volgens hem fundamentalistische geloofsovertuiging van Marianne Thieme en Niko Koffeman van de Partij voor de Dieren - de partij waar 't Hart zelf lijstduwer voor was.

In zijn column roept 't Hart beide dierenactivisten op hun kamerzetel op te geven, omdat die functie volgens hem niet te combineren is met hun geloof.
Dat leidde weer tot een discussie in de media die nog steeds voortduurt. Een deel van de bekende Nederlanders die de Partij voor de Dieren steunde, stelde zich achter Maarten 't Hart, een ander deel achter Marianne Thieme. Thieme heeft inmiddels laten weten gewoon in de Kamer te blijven en dat niet strijdig te vinden met haar geloofsovertuiging. Die is volgens haar privé en de partij seculier.

Ook homo's hoeven zich volgens Thieme niet ongerust te maken en abortus en euthanasie staan niet ter discussie. Een lijstduwer als Paul Cliteur is hier tevreden over. Anderen hebben nog hun twijfels.

Maar hoe zit het met dat geloof van Thieme en Koffeman? Wat zijn Zevende Dagsadventisten precies en heeft Maarten 't Hart een punt met zijn aantijging van fundamentalisme, of slaat hij de plank volledig mis?

Volgens kerkhistoricus Gerard Hoekstra, auteur van 'Wegwijs in gelovig Nederland', is de feitelijke informatie die Maarten 't Hart in zijn column ventileert wel juist, maar blijken zijn conclusies aanvechtbaar. De Zevende Dagsadventisten behoren, samen met bijvoorbeeld de Jehova's Getuigen, tot de halverwege de negentiende eeuw ontstane revivalbewegingen. Dat waren bewegingen die ervan uitgingen dat Jezus binnen afzienbare tijd op aarde terug zou keren. Toen dat niet gebeurde zochten de verschillende groeperingen daar ook verschillende verklaringen bij. Volgens de Zevende Dagsadventisten is de oorzaak van de niet-wederkomst vooral te zoeken in het feit dat het overgrote deel van de mensheid de sabbat -- de zaterdag -- niet viert, maar in plaats daarvan op zondag te kerke gaat. Bovendien vervuilen de mensen hun lichaam, terwijl dat toch een tempel Gods is.

Hoekstra gelooft dat het Zevende Dagsadventisme uitstekend bij de Partij voor de Dieren past, omdat leden van dit kerkgenootschap vaak vegetariër zijn en 'respect dienen te hebben voor al wat leeft'.

'Zo snijdt het mes aan twee kanten', aldus Hoekstra. Pas als de ook door Maarten 't Hart zo verfoeide, bio-industrie verdwenen is, zal Jezus terugkeren op aarde.
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/34246752/
  maandag 16 april 2007 @ 00:32:18 #45
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48368421
Gaat weer helemaal nergens over.Ik ben geen aanhanger van de PvdD (dwz, ik ben het eens met hun standpunten over dierenrechten, maar ze doen naar mijn mening aan sympthoonbestrijding) en van orthodox gelovigen moet ik ook niets hebben, maar ik word ziek van manupilatieve media en zwartmakerij. We laten Marianne Thieme zelf maar even aan het woord.:
quote:
De PvdD is niet terug te duwen

Nederland is het enige land ter wereld met een Partij voor de Dieren in het parlement. De voorzitter van het Europees Parlement wist dat niet toen hij deze week op bezoek weas in Den Haag en kwam even kennis maken. Maar wij waren bezig met een mediahype over mijn lidmaatschap van de Adventkerk. Dat dateert van 2006 en dus niet van 2004, wat NRC Handelsblad beweert. Ik zou om die reden de evolutietheorie uit het Europees verkiezingsprogramma hebben geschrapt. Het verkiezingsprogramma was bovendien de verantwoordelijkheid van het bestuur, dat overigens voor 80 procent uit atheisten bestaat.
Toen ex-lijstduwer Maarten 't Hart op paasochtend bekendmaakte samen met Rudy Kousbroek te willen optrekken tegen mijn rol in de Partij voor de Dieren (PvdD), leek dat aanvankelijk weinig mensen te boeien. Volgens 't Hart zou de kerk waarvan ik lid ben er 'lugubere opvattingen' op nahouden (Binnenland, 11 april) en zou ik het eten van vlees 'zondig' vinden.
Vervolgens publiceert 't Harts medekruisvaarder Rudy Kousbroek een stuk in de Volkskrant (Forum, 12 april) waarin hij er gemakshalve van uitgaat dat de Adventkerk abortus categorisch afwijst, wat naar zijn vrees implicaties zou hebben voor het stemgedrag van de Partij voor de Dieren.
Ik kan hem geruststellen, de Adventkerk kent dergelijke afwijzingen niet, en de PvdD als seculiere partij die scheiding van kerk en staat voorstaat nog veel minder. Ook de veronderstelling dat ik 'zieleheil' meer prioriteit zou willen geven dan rechten van dieren, kan alleen door fantasie zijn ingegeven. Mogelijk is Kousbroek in de war met een andere kerk waartoe tientallen Kamerleden behoren en waarvan de leider (tevens staatshoofd) heeft gezegd: 'Rooms-katholieke politici moeten zich houden aan kerkelijke moraal. Het is verboden mee te werken aan de legalisering van abortus, euthanasie en homohuwelijken.' dat heeft nauwelijks de krant gehaald, zoals nooit eerder individuele politici werden afgerekend op standpunten van de kerk waarvan ze lid zijn, bijvoorbeeld over condoomgebruik. De selectieve fascinatie van veel media voor de religieuze priveopvattingen van slechts een volksvertegenwoordiger moet een andere oorzaak hebben dan die opvattingen zelf.
Mogelijk is het een knagend geweten, veroorzaakt door de opmars van een emancipatiebeweging voor de rechten van het dier die te stoppen is met kwalificaties als 'ze lijden aan een moreel superioriteitsgevoel' of 'het is een vorm van decadentie.'
Alleen persoonlijke misstappen van sletelfigeren in de emancipatiebeweging zouden het ondersteunend bewijs kunnen leveren van het niet deugen van de beweging. Dat zou het knagen doen stoppen, daar is het zoeken naar. Als prominente ex-lijstduwers bereid zijn zich daarbij op te stellen als terugduwers, is dat kennelijk mooi meegenomen. Hoewel niet voor de dieren.
Marianne Thieme
De volkskrant, zaterdag 14 april
  maandag 16 april 2007 @ 00:46:28 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48368771
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:32 schreef rood_verzet het volgende:
Gaat weer helemaal nergens over.Ik ben geen aanhanger van de PvdD (dwz, ik ben het eens met hun standpunten over dierenrechten, maar ze doen naar mijn mening aan sympthoonbestrijding) en van orthodox gelovigen moet ik ook niets hebben, maar ik word ziek van manupilatieve media en zwartmakerij. We laten Marianne Thieme zelf maar even aan het woord.:
[..]

De volkskrant, zaterdag 14 april
Ha, Michel Wijnholt.
  maandag 16 april 2007 @ 00:48:49 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48368814
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ha, Michel Wijnholt.
Ja hij gebruikte de omschrijving sympthoonbestrijding ook, maar nee, ik ben hem niet.
  maandag 16 april 2007 @ 00:50:37 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48368846
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:48 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja hij gebruikte de omschrijving sympthoonbestrijding ook, maar nee, ik ben hem niet.
Dat weet ik, ik moest gewoon ineens denken aan dat filmpje van ooit.
  donderdag 19 april 2007 @ 10:55:35 #49
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_48494959
Jammer voor Bos (PvdA) dat hij (Bos) ook in een hogere macht gelooft (die wel een hekel aan
veel-meer-dan-nodig-rijkdom heeft) anders had ’t Hart zich daar bij de pvda in nood wellicht thuis
gevoelt, lekker de ene dag dit en de andere dag dat ! :-))
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 25 april 2007 @ 20:07:58 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48716314
quote:
Thieme: 't Hart is moeilijk te bestrijden fantast

AMSTERDAM - Maarten 't Hart is een fantast die het bestrijden van godsdienst kennelijk belangrijker vindt dan het beschermen van dieren. Dat stelt partijleider van de Partij voor de Dieren Marianne Thieme. Zij vraagt zich af of de schrijver, die lijstduwer was voor de partij, nog wel binnen de partij past.

Thieme reageert op kritische uitlatingen van 't Hart over zevendedagsadventisten, een christelijke geloofsgemeenschap waartoe Thieme behoort. De partij houdt er volgens hem 'lugubere' opvattingen op na. De schrijver eiste onlangs het vertrek van Thieme als partijleider, maar kwam hier later op terug.

Discriminatie

't Hart blijft echter onwaarheden verkondigen, stelt Thieme, die hem beticht van discriminatie. "Wij zijn een partij die tegen elke vorm van discriminatie is, dus dan vraag ik me af of hij zich nog wel thuis moeten voelen binnen de partij."

Volgens Thieme brengt 't Hart allerlei onwaarheden over haar en de partij naar buiten. "Ik zou het eten van vlees zondig vinden. Dat is absoluut onzin. t' Hart is een fantast tegen wie je je moeilijk kan verweren."

Beïnvloeden

Berichten dat Thieme als adventist tegen homoseksualiteit, tegen abortus en euthanasie is, bestrijdt ze. Voorts benadrukt de partijleider dat de PvdD een seculiere partij is. "Ik zit niet in de Kamer als adventist. Mensen kunnen me afrekenen op mijn stemgedrag." 't Hart zei eerder dat hij vreesde dat de religieuze opvattingen van Thieme de partijstandpunten negatief zouden beïnvloeden.

Thieme overweegt niet 't Hart te royeren als partijlid. "Zo'n soort partij zijn we niet. Ik hoop dat hij gewoon ophoudt."
Bron

Thieme slaat terug alleen een beetje erg laat.......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')