abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 22:05:35 #1
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_48397039
'Help' ik heb een onwijs leuke functie gevonden via ons CWI en ben bezig met een sollicitatiebrief maar spellen is niet mijn sterkste kant.
Is hier mischien iemand met een goed gevoel voor taal die de brief zou willen nakijken op taalfouten, stijlfouten en kromme zinnen?
Anderet tips zijn ook van harte welkom!

De persoonlijke gegevens haal ik even weg hoor...die staan in de echte brief natuurlijk gewoon vermeld.

Het gaat om een functie als administratief medewerker voor 10 uur (5 ochtenden van 2 uur) bij een logopedie praktijk.
Het gaat om redelijk simpel administratief werk, telefoon, klantenbestanden, orderinvoer, etc..

Ik wil hem later ook aanpassen voor 2 andere vacatures (1 vergelijkbare voor 8 uur per week en een iets hogere administratieve functie voor 24 uur).

komt ie:

Hardenberg, 16 april 2007

J M
-- ---- -
---- -- ----------

Betreft: sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster

Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik thuisblijfmoeder na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve funties bij W te H, L te B en L NV (moeten hier puntjes tussen?) te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap.
In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen.
De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring.
Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.
Tenslotte heb ik ruime computerervaring en ben ik ben op alle werkdagen in de ochtenduren beschikbaar.

Ik hoop dat deze E-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

J M
Bijlage: CV (moeten hier puntjes tussen?)
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 16 april 2007 @ 22:07:59 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48397177
Geen enters doen na elke zin. E-mail is zonder hoofdletter.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_48397183
Thuisblijfmoeder?
pi_48397282
Sowieso kan je dat hele voorstel rondje er wel gewoon uithalen hoor.
Dat stukje dat je elke ochtend beschikbaar bent kan er ook uit.
En in je laatste alinea niet zeggen dat je hoopt op een uitnodiging, staat zo wanhopig.
En helemaal schrijf je Curriculum Vitae (weet niet 100% zeker of dit de juiste spelling is), maar afkortingen zijn in principe niet de bedoeling in een sollicitatie gesprek.

Heb laatst ook de sollicitatie brief voor mijn zus geschreven en daardoor hadden ze de kandidate die ze eigenlijk al voor die functie hadden aangenomen afgezegd, puur op basis van die goede brief dus. (en dit schrijf ik er niet bij om arrogant te doen, maar om aan te geven dat ik wel een beetje weet waar ik mee bezig ben)
pi_48397559
In een sollicitatiebrief horen een aantal dingen zeker aan bod te komen:
- waarom ben jij zo ontzettend geschikt voor deze functie, beter geschikt dan een andere kandidaat?
- wat spreekt je aan in de functie?
- wat spreekt je aan in het bedrijf, waarom wil je liever hier werken dan elders?
En hier moet je behoorlijk concreet in worden, dus met (controleerbare) voorbeelden.
Het ziet er verder wel oke uit. Ik zou het "combineren met het moederschap" persoonlijk weglaten, dat zou ik meer tijdens het gesprek ter sprake brengen.

Als je wilt gaan notuleren en corresponderen moet de brief taaltechnisch natuurlijk foutloos zijn, dus laat hem maar door veel mensen lezen.
Geluk duurt je leven lang.
pi_48397570
Je moet niet in je brief schrijven wanneer je wel en niet beschikbaar bent. Ik als werkgever leg dan je brief direct al terzijde als dat mij niet uitkomt.

Verder niet aangeven dat je thuisblijfmoeder bent, dat is geen Nederlands woord en komt heel negatief over. Dat je even niet hebt gewerkt staat wel in je CV. Dit geldt ook voor de opsomming van je werkverleden.

Als je een ruime computer-ervaring hebt (en die is wellicht nodig voor de baan), moet je die benoemen wat je precies voor ervaring hebt en waarom je die kan gebruiken bij het werk.

Als je toch het een en ander opsomt v.w.b. de werkzaamheden die je bij vorige werkgevers hebt uitgevoerd, geef dan ook aan wat je hier het leukst aan vond en wat je verwacht te kunnen doen in de eventuele nieuwe baan.

Kortom, als ik (en ik heb er heel wat gezien) als leidinggevende die brief op mijn bureau had gehad, had ik je niet uitgenodigd.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_48397650
Alst
quote:
V
Kerklaan 5
3489 AB Lollerstad

J M
-- ---- -
---- -- ----------

Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H. Momenteel ben ik een moeder die na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies bij W te H, L te B en L NV te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen. De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.
Tenslotte heb ik ruime computerervaring en ben ik ben op alle werkdagen in de ochtenduren beschikbaar.

Ik hoop dat deze e-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,

J M

Bijlage: CV
Zowel NV als CV is zonder puntjes, de "bijlage" tekst moet geheel onder aan. Je moet beginnen met het adres van de geadreseerde, nouja je ziet het. Vraag maar als je iets niet snapt.

Qua spelling viel het volgens mij wel mee, maar ik ben der geen held in (dyslectisch en te lui om nu de regels te gaan toepassen )
pi_48397681
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:10 schreef mirannie het volgende:
Sowieso kan je dat hele voorstel rondje er wel gewoon uithalen hoor.
Dat stukje dat je elke ochtend beschikbaar bent kan er ook uit.
En in je laatste alinea niet zeggen dat je hoopt op een uitnodiging, staat zo wanhopig.
En helemaal schrijf je Curriculum Vitae (weet niet 100% zeker of dit de juiste spelling is), maar afkortingen zijn in principe niet de bedoeling in een sollicitatie gesprek.

Heb laatst ook de sollicitatie brief voor mijn zus geschreven en daardoor hadden ze de kandidate die ze eigenlijk al voor die functie hadden aangenomen afgezegd, puur op basis van die goede brief dus. (en dit schrijf ik er niet bij om arrogant te doen, maar om aan te geven dat ik wel een beetje weet waar ik mee bezig ben)
Dit zijn inderdaad ook dingen die belangrijk zijn, ik heb hoofdzakelijk naar de opmaak gekeken
  maandag 16 april 2007 @ 22:18:51 #9
33350 Janena
pi_48397732
Bedankt voor de tips alvast!

heb cv en email vast aangepast (ik dacht al dat email zonder hoofdletter was maar op de vacature stond het geschreven als 'E-mail'.

Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_48397891
Het is het CWI, dus zou ik er in ieder geval Centrum voor Werk en Inkomen van maken (wel zo netjes). De rest nog niet gelezen.
  maandag 16 april 2007 @ 22:21:52 #11
33350 Janena
pi_48397902
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:15 schreef Geluk het volgende:
In een sollicitatiebrief horen een aantal dingen zeker aan bod te komen:
- waarom ben jij zo ontzettend geschikt voor deze functie, beter geschikt dan een andere kandidaat?
- wat spreekt je aan in de functie?
- wat spreekt je aan in het bedrijf, waarom wil je liever hier werken dan elders?
En hier moet je behoorlijk concreet in worden, dus met (controleerbare) voorbeelden.
Het ziet er verder wel oke uit. Ik zou het "combineren met het moederschap" persoonlijk weglaten, dat zou ik meer tijdens het gesprek ter sprake brengen.

Als je wilt gaan notuleren en corresponderen moet de brief taaltechnisch natuurlijk foutloos zijn, dus laat hem maar door veel mensen lezen.
notuleren behoort (gelukkig) niet tot de werkzaamheden,

Ik zal nog wat brainstormen over mijn motivatie...
werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
pi_48398040
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:

heb cv en email vast aangepast (ik dacht al dat email zonder hoofdletter was maar op de vacature stond het geschreven als 'E-mail'.

Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Dan moet je gewoon benadrukken dat je 's ochtends kunt en niet gelijk over kinderen beginnen
pi_48398060
De tweede zin van de tweede alinea klopt niet (momenteel ben ik een moeder...). Je bent na 6 jaar werkzaam geweest als.. ja, wat eigenlijk? Daar moet dus nog wat achter.
De woorden : de eerste reden" zou ik ook weg laten of iets anders voor verzinnen, het impliceert namelijk een opsomming (tweede reden, derde reden) maar die komt niet.
Succes met de sollicitatie verder!
pi_48398083
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef JoeDank het volgende:
Het is het CWI, dus zou ik er in ieder geval Centrum voor Werk en Inkomen van maken (wel zo netjes). De rest nog niet gelezen.
Inderdaad, de eerste keer uitschrijven, de daaropvolgende mag het afgekort dus:
quote:
bla bla bla Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) blablablabla yadi yadi yadi CWI enzo ging het door.
pi_48398159
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:

Nou ja, als je 's ochtends niet beschikbaar bent, hoef je al niet te solliciteren, dus daar gaan ze al van uit. Dus dat stukje kan er echt uit.
  maandag 16 april 2007 @ 22:29:56 #16
33350 Janena
pi_48398246
cwi staat al uitgeschreven in de brief maar bedankt voor je tip!

Moet ik het adres van het bedrijf ook vermelden als de 'brief' verstuurd wordt via email?
Ik zal de opmaak nog wel even nalopen.

Het bedrijf geeft aan te werken met een eigen computersysteem, ik kan natuurlijk aangeven bekend te zijn met de bekende softwareprogamma's maar weet niet of dit nodig is.

ZOu ik de thuisblijfmoeder-zin gewoon kunnen verwijderen?
Hebben jullie tips voor een vervanging hiervan?
pi_48398252
ik zou de brief wat anders opzetten. (Let wel: ik ben it-nerd. Dus mijn woordkeus zal wellicht anders zijn)

Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature, die ik vond op het vacaturebord bij het CWI te Hardenberg, maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Zoals te lezen is in mijn bijgevoegd CV ben ik sinds .... thuisblijfmoeder. Hiervoor ben ik 6 jaar werkzaam geweest in verschillende administratieve functies bij diverse bedrijven. Ik heb in deze functies ervaring kunnen opdoen met betrekking tot telefoonbehandeling, postbehandeling en behandeling van problematische betalingen. (Vermeld hier een paar werkzaamheden, niet teveel, maar wel de werkzaamheden die perfect aansluiten.)

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen. Zo denk ik dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Ook ben ik goed in staat om zowel in teamverband alsook zelfstandig te kunnen werken. Tenslotte beschik ik over ruime computerervaring.

Momenteel ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. Doordat ik deze baan wil combineren met mijn moederschap zal ik in de ochtenduren beschikbaar zijn.

Ik hoop dat deze E-mail voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Ik zal dan graag mijn bijgevoegd curriculum vitae verder toelichten.

Met vriendelijke groet,

Trouwens, ik maakte gebruik van een standaard (mijn standaard) opening en afsluiting van de brief. De kern paste ik altijd op de functie aan. (Gewoon wat dingetjes benadrukken die ook in de vacature terugkomen. Klinkt leuker.... niet liegen, dat merken ze.)
Mijn CV was altijd hetzelfde.

Succes!
pi_48398290
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef DonJames het volgende:

De woorden : de eerste reden" zou ik ook weg laten of iets anders voor verzinnen, het impliceert namelijk een opsomming (tweede reden, derde reden) maar die komt niet.
Ook een goede inderdaad.
  maandag 16 april 2007 @ 22:31:38 #19
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_48398323
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
Volgens mij kan je daar best een zinnetje aan wijden, als je een kleine bedrijf (klein team, niet anoniem, directe contacten, zicht op alle bedrijfsprocessen .... vul verder in) inderdaad leuker vind dan een groot bedrijf. Maar niet al te veel uitbouwen.

succes.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_48398437
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Janena het volgende:
cwi staat al uitgeschreven in de brief maar bedankt voor je tip!
Ik weet niet of je mij verkeerd hebt begrepen maar het ging in mijn post om de hoofdletters.
  maandag 16 april 2007 @ 22:38:18 #21
33350 Janena
pi_48398679
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:33 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Ik weet niet of je mij verkeerd hebt begrepen maar het ging in mijn post om de hoofdletters.
Oeps, dat had ik inderdaad even gemist.

Wat geweldig om al verschillende reacties te krijgen hier op het forum, ik ga zo mijn bed opzoeken maar ga het morgen allemaal even rustig doorlezen en aanpassen....
pi_48398728
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Haagshe_Harry het volgende:

Zoals te lezen is in mijn bijgevoegd CV ben ik sinds .... thuisblijfmoeder.
Thuisblijfmoeder lijkt me geen geschikt woord, vind het erg lui overkomen. Zeg dan iets van dat je bewust gekozen hebt de eerste jaren voor je kinderen te zorgen of iets dergelijks.
quote:
Momenteel ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. Doordat ik deze baan wil combineren met mijn moederschap zal ik in de ochtenduren beschikbaar zijn.
Dit stuk is totaal niet van belang, gewoon weglaten dus.
quote:
Ik hoop dat deze E-mail voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Ik zal dan graag mijn bijgevoegd curriculum vitae verder toelichten.
Dit komt zo wanhopig over, deze zin vind ik beter:
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u nog een en ander willen toelichten. Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.
pi_48398978
en de belangrijkste tip; ga niet moeilijker doen dan voor de functie nodig is en je zelf waar kan maken. Prima om adviezen en tips en trucs te vragen maar het is wel jóuw brief, en jíj moet hem straks kunnen toelichten op een vergelijkbare wijze als in de brief.
pi_48399039
cv is met kleine letters!
pi_48399121
Moet de opmaak van een e-mail sollicitatie trouwens anders dan die van een brief.
quote:
Eigen naam
Adres
Plaats, 16 april 2007

Werkgever naam
t.a.v. (eventueel)
Adres

Geachte heer/mevrouw,

1e alinia.

2e alinia.

3e alinia.

Met vriendelijke groet,

Eigen naam

Bijlage: curriculum vitae
Dat is zeg maar een normale brief, moet dat ook zo in een email of kan je dat eerste gedeelte met je eigen naam enzo weglaten?
pi_48399156
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:46 schreef Rekkie het volgende:
cv is met kleine letters!
Ik zou het sowieso gewoon vol uitschrijven, heb je het in iedergeval goed .
pi_48399175
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:48 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Ik zou het sowieso gewoon vol uitschrijven, heb je het in iedergeval goed .
Ik ook, maar goed dat is niet noodzakelijk
pi_48401896
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:47 schreef Twisted_Logic het volgende:
Moet de opmaak van een e-mail sollicitatie trouwens anders dan die van een brief.
[..]

Dat is zeg maar een normale brief, moet dat ook zo in een email of kan je dat eerste gedeelte met je eigen naam enzo weglaten?
Ik zou voor een email sollicitatie grotendeels dezelfde indeling aanhouden. Je zou wel de naam en het adres van het bedrijf weg kunnen laten eventueel maar ik vind het in dergelijke correspondentie wel zo prettig als de standaard regels toegepast worden.
Als een email-sollicitatie te 'los' en vriendschappelijk is opgezet zou het voor mij een reden zijn om hem gelijk naar mijn prullebak te verwijzen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:17:22 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48402521
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:
en notuleren.
Hoe kun je notuleren als je de taal niet machtig bent? In steno ofzo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:11:25 #30
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_48403739
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:
Wat kan het het bedrijf in vredesnaam schelen waar je die vacature gevonden hebt? En dat je interesse hebt, is iedereen ook duidelijk. Je stuurt die brief toch niet voor niets?

Dit is gewoon een standaardzin die iedereen gebruikt omdat het zo makkelijk is (maar voornamelijk omdat men lui is), maar helemaal niets boeiends of belangrijks vermeldt. Als je je brief anders begint, val je meteen op. Als ik een sollicatiebrief zou moeten lezen, ben ik na de woorden 'Naar aanleiding van' meteen ál mijn interesse kwijt. Als je dan toch op een dergelijke manier je brief wilt beginnen, maak er dan iets origineels van, bijvoorbeeld:

Vorige week vrijdag was ik in het CWI in Hardenberg. Op het vacaturebord hingen diverse vacatures, één daarvan liet mij niet meer los. Dat is nou echt iets voor mij, dacht ik meteen.

Ik ben...
pi_48403852
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:17 schreef static het volgende:

[..]

Hoe kun je notuleren als je de taal niet machtig bent? In steno ofzo?
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:

[..]

notuleren behoort (gelukkig) niet tot de werkzaamheden,

Ik zal nog wat brainstormen over mijn motivatie...
werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:21:00 #32
39333 Zelva
pi_48403914
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:
Ik zou niet hameren op non-profit. Een logopediepraktijk is dat namelijk helemaal niet.
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:24:44 #33
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48403996
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:17 schreef Thieske het volgende:

[..]

[..]
Waarom dan noemen in een CV?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_48406113
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

maak er dan iets origineels van, bijvoorbeeld:

Vorige week vrijdag was ik in het CWI in Hardenberg. Op het vacaturebord hingen diverse vacatures, één daarvan liet mij niet meer los. Dat is nou echt iets voor mij, dacht ik meteen.

Ik ben...
Veel te informeel, niet doen dus.
pi_48406353
quote:

[..]

Wat kan het het bedrijf in vredesnaam schelen waar je die vacature gevonden hebt? En dat je interesse hebt, is iedereen ook duidelijk. Je stuurt die brief toch niet voor niets?
Ik denk dat een bedrijf dat wel degelijk kan schelen waar je die facature hebt gezien, zo kan een bedrijf bekijken waarbij de meeste reactie's vandaan komen en in vervolg nog een keer daar adverteren.
pi_48408004
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:25 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Ik denk dat een bedrijf dat wel degelijk kan schelen waar je die facature hebt gezien, zo kan een bedrijf bekijken waarbij de meeste reactie's vandaan komen en in vervolg nog een keer daar adverteren.
Dit is inderdaad zo! Het hoort gewoon in je brief te staan.
pi_48417228
quote:

J M
-- ---- -
---- -- ----------

Geachte mevrouw V,

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik thuisblijfmoeder na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve funties bij W te H, L te B en L NV (moeten hier puntjes tussen?) te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap.
In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen.
De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring.
Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.

Ik hoop dat deze E-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

J M
Bijlage: CV (moeten hier puntjes tussen?)
Dat van thuisblijfmoeder kun je weglaten, vertel je wel bij je sollicitatie. Je bent niet op zoek naar een baan die te combineren is met moederschap, maar naar een baan 'die voldoende ruinmte geeft om je ook elders te ontplooien'. Oftewel parttime.

Je kunt beter verwijzen naar je cv dan heel veel dingen opnoemen. Hou het op een stuk of 3.

'de eerste reden', kun je beter zeggen: allereerst o.i.d.

Laatste alinea ku je beter iets zeggen in de trant van:
graag kom ik e.e.a. in een persoonlijk gesprek toelichten

Verder wel oke.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48417468
quote:

Ik ben...
Hoe cliche... als ik zo'n brief zou krijgen zou ik hem meteen in de prullenbak flikkeren.

OT: Kijk eens even of die advertentie niet ergens anders staat... je maakt denk ik een betere indruk als je de advertentie uiit de krant ofzo hebt (=moeite doen) dan van een prikbord bij het cwi (=makkelijk)
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:38:43 #39
39333 Zelva
pi_48418599
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:11 schreef zure_apple het volgende:
Hoe cliche... als ik zo'n brief zou krijgen zou ik hem meteen in de prullenbak flikkeren.
Ja natuurlijk, en : ,,Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg" vind je minder cliché?

Ik zeg toch ook niet dat je brief zo moet starten, maar als je dan toch te lui bent om je brief eens anders te beginnen dan de grote massa, doe het dan in ieder geval door een andere zinsconstructie te hanteren dan alle andere 'oh-ik-zie-heel-veel-sollicitatiebrieven-zo-beginnen-dat-is-dus-goed-en-dan-doe-ik-het-ook-maar-zo,-lekker-makkelijkmensen'.
quote:
OT: Kijk eens even of die advertentie niet ergens anders staat... je maakt denk ik een betere indruk als je de advertentie uiit de krant ofzo hebt (=moeite doen) dan van een prikbord bij het cwi (=makkelijk)
Ja, advertenties in kranten moet je zo ontzettend veel moeite voor doen, dát geeft ze nou echt een goede indruk.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:42:44 #40
39333 Zelva
pi_48418805
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:01 schreef mirannie het volgende:

[..]

Veel te informeel, niet doen dus.
Informeel is nog altijd beter dan niet origineel en daardoor niet opvallen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:44:26 #41
39333 Zelva
pi_48418887
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:36 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dit is inderdaad zo! Het hoort gewoon in je brief te staan.
Ja, in feite is het zooooo belangrijk dat dat het eerste is wat je sollicitatiebrievenlezer moet meedelen. Daar hangt het nou eenmaal vanaf of je aangenomen wordt of niet.
pi_48419808
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in feite is het zooooo belangrijk dat dat het eerste is wat je sollicitatiebrievenlezer moet meedelen. Daar hangt het nou eenmaal vanaf of je aangenomen wordt of niet.
Dat zei ik niet, maar lezen is ook moeilijk.
pi_48419854
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Informeel is nog altijd beter dan niet origineel en daardoor niet opvallen.
Origineel is ok, maar het is een sollicitatie brief, dat hoort gewoon niet informeel.
pi_48420807
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel de standaard om dat te vermelden. Je kunt moeilijk zeggen: ik las uw advertentie.
pi_48420904
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:04 schreef mirannie het volgende:

[..]

Origineel is ok, maar het is een sollicitatie brief, dat hoort gewoon niet informeel.
Inderdaad. Als je het in jip-en-janneke-taal schrijft nemen ze je echt niet serieus hoor. Een zakelijke brief getuigt van beheersing van de Nederlandse taal en ook van een zakelijk karakter.
pi_48421192
Wat ik trouwens in de sollicitatie naar mijn stage heb gedaan was een normale brief en CV en allebij toegevoegd aan de bijlage.
pi_48421320
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
Wat ik trouwens in de sollicitatie naar mijn stage heb gedaan was een normale brief en CV en allebij toegevoegd aan de bijlage.
Ik hoop dat de spelling in je brief en CV beter waren Maar kan inderdaad. Ik las pasgeleden op Fok! dat mensen hun CV op internet hadden staan (website dus). Leuk idee!
pi_48427768
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:33 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Ik hoop dat de spelling in je brief en CV beter waren Maar kan inderdaad. Ik las pasgeleden op Fok! dat mensen hun CV op internet hadden staan (website dus). Leuk idee!
Leuk idee, maar hou er dan wel rekening mee dat niet iedere medewerker binnen het bedrijf toegang heeft tot internet. Zou toch lullig zijn als degene die het mailtje behandelt (en misschien uitprint voor HRM?) je cv dus niet kan bekijken.
pi_48462964
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
pi_48463098
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Motionblur het volgende:
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
Boeie of daar spelfouten in zitten...

Administratie is intern en wordt meestal alleen bekeken door een accountant.
Die snap echt wel dat Krediteuren hetzelfde is als Crediteuren of dat er met Televoonkosten hetzelfde wordt bedoelt als Telefoonkosten

Het wordt pas problematisch als brieven moet gaan schrijven/typen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')