Nee hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
je hebt gewonnen
Je weet niet wat een voltooid deelwoord isquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:26 schreef KumA het volgende:
voltooid deelwoord?? wtf?
nahja ik heb weer een paar biertjes extra vandaag
Ik heb me scheerde????quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
, is het verleden van scheren nou "ik heb me gescheert" of "ik heb me geschoren"??
Antwoord Geen van beide: het is scheerde.
Hij bedoelde natuurlijk het voltooid deelwoord. En die had ie goed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
, is het verleden van scheren nou "ik heb me gescheert" of "ik heb me geschoren"??
quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
blijkbaar nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:26 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Je weet niet wat een voltooid deelwoord is?
Hij bedoelt dat, maar zegt het niet en het is weddenschap dus je moet zeggen wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij bedoelde natuurlijk het voltooid deelwoord. En die had ie goed.
ben jij een vrouw?? want de vraag was of t "geschoren" of "gescheert" is.....scheerde zat er niet tussen!!quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat, maar zegt het niet en het is weddenschap dus je moet zeggen wat je bedoelt.
Als ik mezelf scheer, snij ik dan iets af, ga ik rakelings naast iets?quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:29 schreef Guilin het volgende:
Scheren heeft zowel een zwakke als een sterke vervoeging. Met betekenis 'afsnijden' is de verleden tijd schoor en met de betekenis 'rakelings langs iets gaan' is de verleden tijd scheerde. Dit geldt ook voor het voltooid deelwoord, wat dus zowel gescheerd als geschoren kan zijn.
Dit is zeker een slecht moment om te vragen wat een kaderkind isquote:
In dat geval is het dus: "Ik heb me geschoren". Wat dus het voltooid deelwoord is en niet de verleden tijd. Overigens is gescheert nooit goed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als ik mezelf scheer, snij ik dan iets af, ga ik rakelings naast iets?![]()
Joh.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:32 schreef Guilin het volgende:
[..]
In dat geval is het dus: "Ik heb me geschoren". Wat dus het voltooid deelwoord is en niet de verleden tijd. Overigens is gescheert nooit goed.
VMBO Kader jewHIV.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:32 schreef KumA het volgende:
[..]
Dit is zeker een slecht moment om te vragen wat een kaderkind is![]()
Volgens mij zit jij er opquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:29 schreef Guilin het volgende:
Scheren heeft zowel een zwakke als een sterke vervoeging. Met betekenis 'afsnijden' is de verleden tijd schoor en met de betekenis 'rakelings langs iets gaan' is de verleden tijd scheerde. Dit geldt ook voor het voltooid deelwoord, wat dus zowel gescheerd als geschoren kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |