abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48349784
Hoe denken jullie over Transseksuelen mensen? En wat vind jij dat er vergoed moet worden zoals geslachtsoperatie('s), ontharing, hormonen e.d.? word er teveel of te weinig vergoed?
geef hier je mening, leef je uit!?!
pi_48349811
Wordt er iets vergoed dan?!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 15:58:09 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48349952
Cosmetische veranderingen om gevolgen van een ongeluk (bv. brandwonden) vind ik prima om te vergoeden, maar cosmetische veranderingen omdat je toevallig niet lekker in je vel zit en je je geslacht wil laten veranderen ga je maar lekker voor sparen.
Carpe Libertatem
  zondag 15 april 2007 @ 15:59:46 #4
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_48350001
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Cosmetische veranderingen om gevolgen van een ongeluk (bv. brandwonden) vind ik prima om te vergoeden, maar cosmetische veranderingen omdat je toevallig niet lekker in je vel zit en je je geslacht wil laten veranderen ga je maar lekker voor sparen.
pshygologische mensen worden toch ook geholpen? waarom een transexueel niet?
OOЯ
pi_48350008
Nee. Individuele keuze, geen medische noodzaak -> dus voor eigen rekening.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 16:03:41 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48350125
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:59 schreef oor het volgende:
Een transeksueel krijgt gewoon psychologische hulp als hij/zij/het dat nodig heeft.
Carpe Libertatem
pi_48350133
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:59 schreef oor het volgende:

[..]

Waar is de noodzaak bij een transseksuele? Wordt deze bijvoorbeeld gevaarlijk als hij of zij niet snel van geslacht veranderd?

Ik zou een minder dure hobby kiezen.
  zondag 15 april 2007 @ 16:05:01 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48350177
als je zo gek bent dat je denkt dat je in een ander lichaam zit, dan moet je volledige begeleiding krijgen. kost wat maar anders krijg je john wayne's
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48350200
domme reacties van mensen die blijkbaar niet snappen wat transseksualiteit inhoudt.
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
  zondag 15 april 2007 @ 16:15:33 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48350458
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:05 schreef Sailmaker het volgende:
domme reacties van mensen die blijkbaar niet snappen wat transseksualiteit inhoudt.
leg het eens psychologisch uit dan.
pi_48350535
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:05 schreef Sailmaker het volgende:
Helemaal mee eens!!! volgens mij dwalen er hier een flink aantal mensen rond die totaal geen gevoel hebben!
waarom zou een transseksueel geen hulp mogen hebben op operationeel gebied?
ik ben zelf een transseksueel en heb daar echt niet voor gekozen en een hobby is het zeker niet!
  zondag 15 april 2007 @ 16:20:32 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48350608
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:18 schreef Noukske het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!!! volgens mij dwalen er hier een flink aantal mensen rond die totaal geen gevoel hebben!
ik ben zelf een transseksueel en heb daar echt niet voor gekozen en een hobby is het zeker niet!
ik denk dat mensen het niet begrijpen omdat het vaak zover van hun bed staat dat het lachwekkend is om te zien op tv, in bepaalde kroegen of gayparades.

snap jij dat?
pi_48350655
ik snap zeker wel dat het lachwekkend is voor mensen die er verder vanaf staan, maar een beetje respect zou ook welkom zijn!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 16:23:54 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48350708
quote:
Geslachtsverandering is geen medische noodzaak. Als ik liposuctie of een neuscorrectie operatie wil ondergaan omdat ik daar diep emotioneel onder zou lijden dan wordt dat ook niet vergoed, de mentale verzorging wel.

Ik zie echt geen zinnige reden waarom andere mensen voor jouw operatie van man/vrouw naar vrouw/man zouden moeten betalen, dat heeft geen reet met wel of niet gevoel hebben te maken. Met diezelfde reden worden borstverkleiningen omdat een vrouw enorme tieten heeft en daar fysieke klachten van ondervind WEL vergoed en een operatie om een cup A naar C op te pompen NIET.
Carpe Libertatem
pi_48350722
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:00 schreef sizzler het volgende:
Nee. Individuele keuze, geen medische noodzaak -> dus voor eigen rekening.
Ja dit.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 16:25:21 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48350740
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:22 schreef Noukske het volgende:
ik snap zeker wel dat het lachwekkend is voor mensen die er verder vanaf staan, maar een beetje respect zou ook welkom zijn!
Als je de bovenstaande replieken als "geen respect" vind overkomen dan zal jij wel een heel, heel zwaar leven hebben.
Carpe Libertatem
pi_48350757
quote:

[..]

Vrijheid van satire he. Maar leg eens uit, is het nou een geestesziekte of zo?
pi_48350889
Je hebt er wel voor gekozen! Anders had je het niet gedaan toch? Het is niet dat je verplicht was je om te laten bouwen, toch?
pi_48351219
het is allesbehalve een geestesziekte! dit zijn foutjes van de natuur waar je mee op de wereld komt. stel dat jij die gene bent die zo geboren word. dan zou jij ook maar al te blij zijn met de hulp die tegenwoordig geboden word. een trans betaald zelf ook genoeg om recht te hebben op deze hulp. waarschijnlijk meer dan jij betaald. echt niet alles word vergoed. bijvoorbeeld ontharen word niet vergoed, maar de hormonen wel voor een groot gedeelte. de geslachtsoperatie word volledig vergoed.
pi_48351271
Bullcrap.
pi_48351344
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:40 schreef Noukske het volgende:
het is allesbehalve een geestesziekte! dit zijn foutjes van de natuur waar je mee op de wereld komt. [...]

de geslachtsoperatie word volledig vergoed.
Krijgen transseksuelen ook borstvergroting vergoed? Ben nl wel benieuwd wat daar de precedentwerking van zal zijn. M.a.w. kunnen we borstvergroting niet opnemen in het basispakket?
pi_48351377
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:42 schreef Beelzebub85 het volgende:
Bullcrap.
lastig hè, als je nniks nuttigs weet te zeggen?
pi_48351432
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

Krijgen transseksuelen ook borstvergroting vergoed? Ben nl wel benieuwd wat daar de precedentwerking van zal zijn. M.a.w. kunnen we borstvergroting niet opnemen in het basispakket?
je krijgt over het algemeen 1 cupmaat vergoed, maar daar houd het wel mee op. je krijgt van de hormonen wel enige borstvorming, de één wat meer dan de ander, maar veel is het niet. je moet dan denken aan een kleine a cup
pi_48351560
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:47 schreef Noukske het volgende:

[..]

je krijgt over het algemeen 1 cupmaat vergoed, maar daar houd het wel mee op. je krijgt van de hormonen wel enige borstvorming, de één wat meer dan de ander, maar veel is het niet. je moet dan denken aan een kleine a cup
Zou je het terecht vinden als iedereen (ook vrouwen dus) gratis borstvergroting kon krijgen? Zeg ook één cup groter.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 16:53:02 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48351624
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:40 schreef Noukske het volgende:
het is allesbehalve een geestesziekte! dit zijn foutjes van de natuur waar je mee op de wereld komt. stel dat jij die gene bent die zo geboren word. dan zou jij ook maar al te blij zijn met de hulp die tegenwoordig geboden word.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om ermee te leren leven zonder je om te laten bouwen.
quote:
een trans betaald zelf ook genoeg om recht te hebben op deze hulp. waarschijnlijk meer dan jij betaald.
Aha, er zijn speciale ziektekostentarieven voor transseksuelen die afwijken van de normale basis ziektekostenpremies?
quote:
echt niet alles word vergoed. bijvoorbeeld ontharen word niet vergoed, maar de hormonen wel voor een groot gedeelte. de geslachtsoperatie word volledig vergoed.
Als jij voor je verandering allemaal operaties vergoed krijgt, waar moet je dan een grens stellen? Ik bedoel, misschien lijdt ik wel enorm onder het hebben van geen haar op mijn harses en zou het mij emotioneel helpen om haarimplantaten te laten nemen. Dat moet volgens jouw filosofie ook maar opgehoest worden door iedereen?

Emotionele begeleiding wordt al vergoed. Waarom zou in godsnaam (ohnee, die maakte het foutje) andere mensen geld moeten ophoesten voor jouw operaties die verder geen enkele toegevoegde waarde hebben in jouw functioneren?
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')