pshygologische mensen worden toch ook geholpen? waarom een transexueel niet?quote:Op zondag 15 april 2007 15:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Cosmetische veranderingen om gevolgen van een ongeluk (bv. brandwonden) vind ik prima om te vergoeden, maar cosmetische veranderingen omdat je toevallig niet lekker in je vel zit en je je geslacht wil laten veranderen ga je maar lekker voor sparen.
Een transeksueel krijgt gewoon psychologische hulp als hij/zij/het dat nodig heeft.quote:Op zondag 15 april 2007 15:59 schreef oor het volgende:
pshygologische mensen worden toch ook geholpen? waarom een transexueel niet?
Waar is de noodzaak bij een transseksuele? Wordt deze bijvoorbeeld gevaarlijk als hij of zij niet snel van geslacht veranderd?quote:Op zondag 15 april 2007 15:59 schreef oor het volgende:
[..]
pshygologische mensen worden toch ook geholpen? waarom een transexueel niet?
leg het eens psychologisch uit dan.quote:Op zondag 15 april 2007 16:05 schreef Sailmaker het volgende:
domme reacties van mensen die blijkbaar niet snappen wat transseksualiteit inhoudt.
Helemaal mee eens!!! volgens mij dwalen er hier een flink aantal mensen rond die totaal geen gevoel hebben!quote:Op zondag 15 april 2007 16:05 schreef Sailmaker het volgende:
domme reacties van mensen die blijkbaar niet snappen wat transseksualiteit inhoudt.
ik denk dat mensen het niet begrijpen omdat het vaak zover van hun bed staat dat het lachwekkend is om te zien op tv, in bepaalde kroegen of gayparades.quote:Op zondag 15 april 2007 16:18 schreef Noukske het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!!! volgens mij dwalen er hier een flink aantal mensen rond die totaal geen gevoel hebben!
waarom zou een transseksueel geen hulp mogen hebben op operationeel gebied?
ik ben zelf een transseksueel en heb daar echt niet voor gekozen en een hobby is het zeker niet!![]()
Geslachtsverandering is geen medische noodzaak. Als ik liposuctie of een neuscorrectie operatie wil ondergaan omdat ik daar diep emotioneel onder zou lijden dan wordt dat ook niet vergoed, de mentale verzorging wel.quote:Op zondag 15 april 2007 16:18 schreef Noukske het volgende:
Helemaal mee eens!!! volgens mij dwalen er hier een flink aantal mensen rond die totaal geen gevoel hebben!
ik ben zelf een transseksueel en heb daar echt niet voor gekozen en een hobby is het zeker niet!![]()
Ja dit.quote:Op zondag 15 april 2007 16:00 schreef sizzler het volgende:
Nee. Individuele keuze, geen medische noodzaak -> dus voor eigen rekening.
Als je de bovenstaande replieken als "geen respect" vind overkomen dan zal jij wel een heel, heel zwaar leven hebben.quote:Op zondag 15 april 2007 16:22 schreef Noukske het volgende:
ik snap zeker wel dat het lachwekkend is voor mensen die er verder vanaf staan, maar een beetje respect zou ook welkom zijn!
Vrijheid van satire he. Maar leg eens uit, is het nou een geestesziekte of zo?quote:Op zondag 15 april 2007 16:18 schreef Noukske het volgende:
[..]
Krijgen transseksuelen ook borstvergroting vergoed? Ben nl wel benieuwd wat daar de precedentwerking van zal zijn. M.a.w. kunnen we borstvergroting niet opnemen in het basispakket?quote:Op zondag 15 april 2007 16:40 schreef Noukske het volgende:
het is allesbehalve een geestesziekte! dit zijn foutjes van de natuur waar je mee op de wereld komt. [...]
de geslachtsoperatie word volledig vergoed.
lastig hè, als je nniks nuttigs weet te zeggen?quote:Op zondag 15 april 2007 16:42 schreef Beelzebub85 het volgende:
Bullcrap.
je krijgt over het algemeen 1 cupmaat vergoed, maar daar houd het wel mee op. je krijgt van de hormonen wel enige borstvorming, de één wat meer dan de ander, maar veel is het niet. je moet dan denken aan een kleine a cupquote:Op zondag 15 april 2007 16:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Krijgen transseksuelen ook borstvergroting vergoed? Ben nl wel benieuwd wat daar de precedentwerking van zal zijn. M.a.w. kunnen we borstvergroting niet opnemen in het basispakket?
Zou je het terecht vinden als iedereen (ook vrouwen dus) gratis borstvergroting kon krijgen? Zeg ook één cup groter.quote:Op zondag 15 april 2007 16:47 schreef Noukske het volgende:
[..]
je krijgt over het algemeen 1 cupmaat vergoed, maar daar houd het wel mee op. je krijgt van de hormonen wel enige borstvorming, de één wat meer dan de ander, maar veel is het niet. je moet dan denken aan een kleine a cup
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om ermee te leren leven zonder je om te laten bouwen.quote:Op zondag 15 april 2007 16:40 schreef Noukske het volgende:
het is allesbehalve een geestesziekte! dit zijn foutjes van de natuur waar je mee op de wereld komt. stel dat jij die gene bent die zo geboren word. dan zou jij ook maar al te blij zijn met de hulp die tegenwoordig geboden word.
Aha, er zijn speciale ziektekostentarieven voor transseksuelen die afwijken van de normale basis ziektekostenpremies?quote:een trans betaald zelf ook genoeg om recht te hebben op deze hulp. waarschijnlijk meer dan jij betaald.
Als jij voor je verandering allemaal operaties vergoed krijgt, waar moet je dan een grens stellen? Ik bedoel, misschien lijdt ik wel enorm onder het hebben van geen haar op mijn harses en zou het mij emotioneel helpen om haarimplantaten te laten nemen. Dat moet volgens jouw filosofie ook maar opgehoest worden door iedereen?quote:echt niet alles word vergoed. bijvoorbeeld ontharen word niet vergoed, maar de hormonen wel voor een groot gedeelte. de geslachtsoperatie word volledig vergoed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |