Daar kwam ik achter in pharos abyssalquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:58 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik ben daar gigantisch op mijn bek gegaan omdat ik een heel onregelmatig geleveld team had. Speelde bijvoorbeeld nooit met Ashe of Balthier. Maar heb daar wel geleerd dat je AL je poppetjes een beetje moet bijhouden.
Succes! :![]()
Bij bijna alle FF's moet je op het einde je team splisen in 2 of meer groepen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:58 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik ben daar gigantisch op mijn bek gegaan omdat ik een heel onregelmatig geleveld team had. Speelde bijvoorbeeld nooit met Ashe of Balthier. Maar heb daar wel geleerd dat je AL je poppetjes een beetje moet bijhouden.
Succes! :![]()
Nee ik let niet meer zo op de DS. DS games heb je binnen 2á3 dagen uitgespeeld dus ben ik FF bijna vergeten totdat ik een advertentie op internet zag.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Nu pas?, je had hem ook kunnen importeren.![]()
Zeker een leuk spel voor de RPG liefhebber.
Zo mooi vind ik hem eigenlijk helemaal niet.quote:
Ik heb hem al sinds november hier liggen. Heb jij tenminste nog wat uren speelplezier te gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef mini-lellan het volgende:
[..]
Nee ik let niet meer zo op de DS. DS games heb je binnen 2á3 dagen uitgespeeld dus ben ik FF bijna vergeten totdat ik een advertentie op internet zag.![]()
Hoelang heb jij erover gedaan? met of zonder side quests...?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Zo mooi vind ik hem eigenlijk helemaal niet.![]()
[..]
Ik heb hem al sinds november hier liggen. Heb jij tenminste nog wat uren speelplezier te gaan.![]()
Pff, even denken hoor, het is alweer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:31 schreef mini-lellan het volgende:
[..]
Hoelang heb jij erover gedaan? met of zonder side quests...?
Nee man, gilgamesh wtfbbq'de Seifer wel even in FF8...watdenkje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Gilgamesh is gewoon een overloper en een watje, en alles behalve king
ik heb het dan ook over FFV gilgameshquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee man, gilgamesh wtfbbq'de Seifer wel even in FF8...watdenkje.
Die heerscht.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb het dan ook over FFV gilgamesh
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef torn_Machina het volgende:
Zo mooi vind ik hem eigenlijk helemaal niet.![]()
whehehe, nee die is wel noob.. maar de FF8 is weer pwn, en ff12 is hij wtfpwn.quote:
Matheus is een 'man' of hoe je die visvorm van hem kan noemen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:05 schreef Ang3l het volgende:
Hmm, ik vind dat die hoer van een matteus er zo aangaat
quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Matheus is een 'man' of hoe je die visvorm van hem kan noemen.![]()
Die vrouwelijke vorm die je ziet is een ijsgodin die hij gevangen heeft genomen en gebruikt als menselijk schild.
Dit kun je later lezen in de bestiary.
Ik heb matteus/famfrit en die esper met wolken (naam ff vergeten) nieteens ook maar één keer gebruiktquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Matheus is een 'man' of hoe je die visvorm van hem kan noemen.![]()
Die vrouwelijke vorm die je ziet is een ijsgodin die hij gevangen heeft genomen en gebruikt als menselijk schild.
Dit kun je later lezen in de bestiary.
Same here, en hoe kan een man een hoer zijn danquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik gebruik die Belias (da's de enige die ik nu nog heb) ook nooit eigenlijk. Quickenings wel, maar Esper niet. Gebruikte hem alleen maar ff om te zien hoe het filmpje eruit ziet.
Kun je beter even mee wachten, Cuchulainn is in tegenstelling tot de meeste espers echt kolere moeilijk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:28 schreef torn_Machina het volgende:
Espers gebruik ik eigenlijk ook niet, alleen een keer voor de lol met een Esper door een zone heen lopen en alles killen.![]()
Ik heb nu Belias, Matheus, Addremalech, Zalera, Shemhazai en Exodus.
Ik ga zo even proberen of ik Chuchulain (of hoe je het ook spelt.) kan verslaan.
Ninja Swords zijn alleen handig bij 1 gevecht en dat is tegen Yiazmat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:44 schreef xienix84 het volgende:
Overigens, wanneer zijn ninja swords wél handig? In bijv Giruvegan en Nabudis absorberen de meeste vijanden dark... dus dan is een ninja sword niet heel handig.... op de plains wel, maar in dungeons....![]()
FF3 heeft toch helemaal niet zoveel sidequests. Wat ik me ervan kan herinneren teminste. Of hebben ze er een heleboel bijgedaan?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:39 schreef torn_Machina het volgende:
Pff, even denken hoor, het is alweer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb.
Ik gok dat ik er zeker 30-35 uur zoet mee was en sidequests had ik toen nog niet veel gedaan.
Ik wist niet eens dat Gilgamesh voorkwam in FF8, wel in FF5. In 6 kon je hem btw tegenkomen in die battle arena, heb ik gehoord.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee man, gilgamesh wtfbbq'de Seifer wel even in FF8...watdenkje.
Nee, daar links bovenin op de kaart in world of ruin. Waar je fights kon doen op zo'n podium. Daar kon je ook Shadow terugvinden, als je gezorgd hebt dat hij die ene battle had overleefd.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:09 schreef BaajGuardian het volgende:
whehehe, nee die is wel noob.. maar de FF8 is weer pwn, en ff12 is hij wtfpwn.
(in ff6 zat hij toch in die zone-eater?)
Arcquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Pritt het volgende:
Hmm ik heb hier nog Arc the Lad (PS2) en Disgaea 2 klaar staan.
Welke zal er als eerst aan gaan?
Disgaea kun je echt honderden uren insteken als je wilt. Het is niet echt te vergelijken met een standaard RPG. Om het spel 1x doortespelen moet je maar lvl 60 zijn. Lvl 9999 bereik je alleen maar door er veel tijd aan te besteden en de hoge lvl's zijn vooral nodig voor alle optionele quests/bosses.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Pritt het volgende:
Hmm ik heb hier nog Arc the Lad (PS2) en Disgaea 2 klaar staan.
Welke zal er als eerst aan gaan?
Je kunt het gewoon besturen met de toetsen. Verder zou je het spel helemaal kunnen spelen met je stylus, alleen ik vraag me af wie dat nu wil.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:00 schreef Ixnay het volgende:
FF3 heeft toch helemaal niet zoveel sidequests. Wat ik me ervan kan herinneren teminste. Of hebben ze er een heleboel bijgedaan?
Wordt dat btw niet lame met dat touchscreen, kun je het ook gewoon met de toetsen besturen?
http://www.youtube.com/watch?v=iDh5L18VGig
Ik heb geen DS btw, maar ik vroeg het me gewoon af.
Mateus was inderdaad een slet. Het zag er allemaal heel indrukwekkend uit, dus gooide ik mijn controller moedeloos aan de kant en werd ik afgeslacht. Toen ik hem de dag daarna eenmaal aan ging pakken bleek hij echt helemaal niks tegen mijn posse in te kunnen brengen. Mietje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:05 schreef Ang3l het volgende:
Hmm, ik vind dat die hoer van een matteus er zo aangaat
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:46 schreef xienix84 het volgende:
En reddas vind ik ook maar zo zo... Ik wil hem ook niet bij mijn tweede keer Gilgamesh, want ik wil kunnen stelen tot ik de items heb... maar goed. Gaat Reddas je party nog uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A.F.C. Ajax - Piet de Visser
Ja daar zat ik ook al aan te denken, ik heb liever vroeg de volledige genji setquote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:10 schreef torn_Machina het volgende:
Je kunt Reddas ook gewoon eerst zelf KO slaan en d.m.v gambits zorgen dat alleen je party wordt geressed en Reddas niet. Dus als je naar hartelust wilt stelen is dit een goede optie als Reddas nog in je party is.
Uiteraardquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Liever vroeg? het is de enige manier om de genji set te krijgen
Ja hoor, ga gerust je gang.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:31 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel met 'vroeg' dan ook, voor ik naar de Pharos ga, niet pas daarna. Dus mijn vraag is dan ook hoe moeilijk hij de tweede keer is, en of ik met lvl 60 sterk genoeg ben/
In elke zone zijn een aantal mensen met Key Words en die moet je linken aan andere mensen in diezelfde zone. Gewoon 1 Key Word onthouden en dan iedereen waarmee je kan praten in die zone langsgaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:21 schreef Ixnay het volgende:
Ik moet in Archades nu een of andere quest doen met chops en ik snap er niks van.
Dity soort dingen vind ik nou het grote minpunt aan FF.
Tot nu toe ben ik ze in FF12 nog niet vaak tegengekomen.
Yiazmat is helemaal leuk met 50 miljoen HP. De meeste mensen zeggen dat het meer een uithoudingstest is tot je hem beneden de 5 miljoen HP krijgt en dan begint Yiazmat helemaal los te gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:46 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch nog steeds een gevoel dat ik een hoop sterker moet worden. Yiazmat wil ik voorlopig nog effe laten wachten. Ik heb vandaag Hell Wyrm al gehad met die GIGANTISCHE hoop HP (9 miljoen volgens sommige FAQs) dus heb voorlopig geen zin om wéér zo'n langdradige hunt te gaan PWnen.
mwoa, je krijgt wel beter ja maar de genji gloves zijn een mustquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:29 schreef xienix84 het volgende:
Maar is die Genji armor nou zo goed? Als ik naar de stats kijk zijn bijv. grand armor en maximilian een stuk beter, zelfde geldt voor zodiac schild...
Je kunt gewoon GBA games op je DS spelen en ik ga zeker FF5 en 6 nog kopen zodat ik deze weer kan spelen op mijn DS.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:30 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb juist de tijd voor FF12 uit kwam opgevuld met FF9, hierna is deel 7 weer aan de beurt denk ik.
Overigens, FF5 kan wel op emulator enzo, heb ik lang geleden ook wel gedaan, maar aangezien ik een DS vroeg ik me af of je de FF5 voor de gameboy advance ook op de DS kan spelen? En zoja, is het dat waard?
Nou Gilgamesh dood na vandaag, Zodiac schild, masamune en wat marks(masamune en genji gloves) Geen slechte score denk ik zo.
Nou, Ik had totaal geen moeite met Pandemonium de schildpad, een of andere vliegende vis (oil+firaga ftw) en om eerlijk te zijn was meneer de tijger 'fenrir' helemala niet zo moeilijk als de guide zeiquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Een gemiddeld PS1 spel is zo'n 5 euro waard tegenwoordig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
quote:Op zondag 1 april 2007 01:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[spoilerHey ik snap trouwens alleen niet waarom ze in FF12 Vaan als eindbaas hebben ik bedoel je speelt echt het hele spel met em en dan eindigt dat zo dom... [/spoiler]
oh en..Mijn arme hart begaf het bijna na zo'n spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
de eerste 2 gebruik ik danquote:Op zondag 1 april 2007 01:13 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Op dit moment alleen Libra, Steal en Expose.![]()
quote:Op zondag 1 april 2007 01:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[spoilerHey ik snap trouwens alleen niet waarom ze in FF12 Vaan als eindbaas hebben ik bedoel je speelt echt het hele spel met em en dan eindigt dat zo dom... [/spoiler]
oh en..Nu is er 1 theorie minderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Expose is echt handig, vooral als bosses aan het einde meer defence krijgen. Een paar keer Expose aan het begin casten en je hebt dan al bijna gewonnen.quote:Op zondag 1 april 2007 01:42 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik gebruik die expose ook niet, alleen libra en steal inderdaad, nouja...en telekinesis maar dat staat in mn gambits.
Wel platinum.quote:Op zondag 1 april 2007 12:04 schreef HAL9000S het volgende:
FFVII nieuw gekocht op dimension plus voor 30 euro
Ik gebruik steal niet meer sinds ik Mirror Knights kan chainen. Met een half uur chainen heb je daar zo 150k binnen. Toen heb ik ook maar direct alle Forgotten Grimoires gekocht. Daar had ik eerst nooit geld voor.quote:Op zondag 1 april 2007 15:02 schreef xienix84 het volgende:
Ik gebruik heel vaak steal. Omdat je daardoor meer en betere loot kan krijgen.
Je kunt er High Arcana van maken en dat is een van de items die je nodig hebt om een Tournesol te maken.quote:Op zondag 1 april 2007 16:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat heeft dat Arcana voor nut eigenlijk? Ik merk ineens dat monsters ze hartstikke vaak droppen sinds ik die Jar heb maar ik kan d'r in feite niks mee, verkopen voor 10 Gil per stuk ja.
De loot heb je nodig om equip te unlocken op de bazaar he, dus van alle beesten zon 10 van elk item stelen is toch echt wel zo slim.quote:Op zondag 1 april 2007 15:04 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik gebruik steal niet meer sinds ik Mirror Knights kan chainen. Met een half uur chainen heb je daar zo 150k binnen. Toen heb ik ook maar direct alle Forgotten Grimoires gekocht. Daar had ik eerst nooit geld voor.![]()
Ach, het enige dat ik in de bazaar heb gemaakt is zijn die extra ammo voor guns en bows.quote:Op zondag 1 april 2007 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De loot heb je nodig om equip te unlocken op de bazaar he, dus van alle beesten zon 10 van elk item stelen is toch echt wel zo slim.
Huh, equip unlocken? Wat is dat dan?quote:Op zondag 1 april 2007 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De loot heb je nodig om equip te unlocken op de bazaar he, dus van alle beesten zon 10 van elk item stelen is toch echt wel zo slim.
BJ omschrijft het een beetje raar. Bepaalde combinaties loot die je verkoopt maken wapens,armor of items en die kun je dan kopen in de bazaar. Deze zijn meestal goedkoper dan in de normale shops.quote:
Er zijn eigenlijk 2 kansen dat je een Zodiac Spear kan krijgen. De eerste is door een aantal kisten niet te openen, maar als je dit niet weet dan is deze kans al verkeken. De tweede kans is al net zo erg.quote:Op zondag 1 april 2007 18:30 schreef HAL9000S het volgende:
Wat denk je van die zodiac spear... no way dat je er ooit zelf achter kunt komen hoe je die kan krijgen.
Elke FF is makkelijk als je hoog lvl bent en endgame equipment hebt.quote:Op zondag 1 april 2007 18:51 schreef HAL9000S het volgende:
Nee mij ook niet... ik denk dat de Zodiac spear het spel ook veel te makkelijk maakt, en het is al niet een van de moeilijkste FF's op z'n zachtst gezegd.
Heb je die ninjasword nodig voor Yiazmat? Kun je niet beter de Orochi maken, deze heeft iets minder attack power dan de Yagyu Darkblade.quote:Op zondag 1 april 2007 19:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Pff, nu al zeker zo'n 20 keer Bombshell gePwnd en nog steeds geen Darkblade. -_-
Die verschrikkelijke random factor die je alleen al op chests hebt is rete irritant met dit soort dingen. Hetzelfde had ik helemaal in 't begin met die Demonsbane nadat je die eerste Demonwall verslaat.
quote:Bazaar:Sell Coeurl Whiskers x2, Sickle-Blade x2, Cancer Gem x3
Loot Locations:
Coeurl Whiskers:Drops from Ose(Great Crystal, Upper Layer)
Steal from Rare Game;Grimalkin(Tchita Uplands)
Sickle-Blade:Drops from Preying Mantis(Feywood)
Steal from Rare Game;Rageclaw(Salikawood)
Cancer Gem:Drops from Preying Mantis(Feywood)
FF 10 ging het ook allemaal om geluk hoor. Ik kan me nog herinneren hoe lang het duurde voordat die Wraiths mij een armor met No Encounters gaven.quote:Op zondag 1 april 2007 19:44 schreef xienix84 het volgende:
Ja ik vind de randomfactor ook onhandig. Heeft dan niets te maken met of je goed bent, of handig in minigames of watdanook, meer met geduld... Het was leuker geweest als je er iets moeilijks voor had moeten doen ipv resetten of watdanook...
Ik heb gisteren geprobeerd om een Ribbon te krijgen uit die kist in Cerobi Steps.quote:Op zondag 1 april 2007 20:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Nou goed, nog steeds geen Darkblade. Ik geef het op, zit al ruim 2 uren Bombshell opnieuw en opnieuw te Pwnen en ik ben alleen 12 Bomb Ashes en zo'n 500 LP rijker.
Ik had steeds een hoge chain door de Vampyrs die in Lhusu rondvliegen te Pwnen, hielp ook totaal niks. Volgens mij werkt dat chain gebeuren ook niet met Rare monsters hoor.quote:Op zondag 1 april 2007 20:18 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Trouwens zou chainen niet werken? Probeer eerst een aardige chain lvl te krijgen door gewone bombs te killen en dan weer terug gaan naar Lusu Mines en dan hopen dat je de Darkblade toch nog krijgt.
Jawel, dit is wel aangetoond.quote:Op zondag 1 april 2007 20:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik had steeds een hoge chain door de Vampyrs die in Lhusu rondvliegen te Pwnen, hielp ook totaal niks. Volgens mij werkt dat chain gebeuren ook niet met Rare monsters hoor.
Hmm, probeer ik dat een andere keer wel 's dan. Nu even totaal geen zin meer om nóg een keertje te proberen die Darkblade te krijgen.quote:
Cleanse magic of een Vaccine gebruiken.quote:Op zondag 1 april 2007 22:39 schreef Ixnay het volgende:
Is er geen magick waarmee ik "Disease" kan removen?
Dat is echt de meest lullige status ailment die je kan hebben.
En maakt het in die Pharos toren wat uit of je zonder wapens, magic, items of kaart speelt.
Als je het zonder wapens haalt moet je toch wel iets speicaals krijgen.
Dat is een Dark Aeon. Dark Valefor is de makkelijkste hiervan. Je zult echt de Celestial Weapons nodig hebben om hem te verslaan. De makkelijkste manier is Yojimbo summonen en hopen dat je Zanmato krijgt.quote:Op maandag 2 april 2007 11:08 schreef Twarres het volgende:
Mensen vraagje.. In FF X heb ik gelezen dat je Valefor's 2e overdrive kan krijgen van een dame bij de Temple in Besaid. Maar als ik daar naartoe probeer te gaan, komt er een of andere knakker die me een "infadel" noemt en dan komt er zo'n Valefor kloon en die ramt me hele party plat.
Hulp anyone??
Je kunt altijd nog Yojimbo proberen. Alle Dark Aeons droppen ook Ribbon armor, dus het is eigenlijk best het proberen waard.quote:Op maandag 2 april 2007 11:24 schreef Twarres het volgende:
Da's lekker but dan.. Ik heb geen Celestial Weapons. Nou ja, dan maar zonder die 2e overdrive.
Ik heb geen zin om zwaar ingewikkeld te doen.
Da's een beetje het probleem. Ik heb Yojimbo ook niet. Ik heb namelijk alle FF games gespeeld, maar nog geen enkele uitgespeeld, en met deze (omdat'ie lekker makkelijk was) wilde ik eigenlijk erg graag het einde zien en ben dus niet op zoek gegaan naar extra aeons en equipment enzo.. Dus ik vrees dat ik alles zal moeten oplossen zonder de hulp van die overdrive. Ach maakt niet uit. Ik kom er wel.quote:Op maandag 2 april 2007 11:28 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog Yojimbo proberen. Alle Dark Aeons droppen ook Ribbon armor, dus het is eigenlijk best het proberen waard.
Ik hoop wel dat je genoeg Gill hebt, want Zanmato krijgen tegen een Dark Aeon is niet goedkoop.![]()
FF3 natuurlijk.quote:Op maandag 2 april 2007 11:33 schreef xienix84 het volgende:
En celestial weapons krijgen bij FF10 vond ik best leuk. Soms ontzettend frustrerend(ik noem een thunder plains en chocoborace),..maar leukOeh, moeilijke keuze, na FF12, wordt het FF10, FF9, OF pak ik de DS uit de kast voor FF5 en in mei FF3.... En dan loop ik nog stage ook nog....
![]()
Dark Valefor dus.quote:Op maandag 2 april 2007 11:08 schreef Twarres het volgende:
Mensen vraagje.. In FF X heb ik gelezen dat je Valefor's 2e overdrive kan krijgen van een dame bij de Temple in Besaid. Maar als ik daar naartoe probeer te gaan, komt er een of andere knakker die me een "infadel" noemt en dan komt er zo'n Valefor kloon en die ramt me hele party plat.
Hulp anyone??
Om FFX uit te spelen heb je al die celestial weapons echt niet nodig.quote:Op maandag 2 april 2007 11:36 schreef Twarres het volgende:
[..]
Da's een beetje het probleem. Ik heb Yojimbo ook niet. Ik heb namelijk alle FF games gespeeld, maar nog geen enkele uitgespeeld, en met deze (omdat'ie lekker makkelijk was) wilde ik eigenlijk erg graag het einde zien en ben dus niet op zoek gegaan naar extra aeons en equipment enzo.. Dus ik vrees dat ik alles zal moeten oplossen zonder de hulp van die overdrive. Ach maakt niet uit. Ik kom er wel.
Nee, je kan Valefors 2e attack zelfs al krijgen op het begin van het spel, je moet wat rondlopen in de shop en dan praten en dan is er iets met een hond, dan naar buiten en de hond zoeken en die heeft dan wat in zn bek (dan krijg je dus wat ie in zn bek heeft en dat unlocked valefors attack.)quote:Op maandag 2 april 2007 11:08 schreef Twarres het volgende:
Hulp anyone??
Waar kan ik Yojimbo vandaan krijgen dan? En als ik begin tegen die Dark Aeon, dan begint hij toch? En als hij dan een aanval doet die 9999 damage doet, is het snel afgelopen.quote:Op maandag 2 april 2007 12:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Haal Yojimbo (super belangrijk voor wel meer trouwens, deze aeon moet je echt hebben)
Save voor de Dark aeon, geef yojimbo en hoop op "Zantetsuken" Doet ie dat niet reset dan en probeer weer.
(200k geld (200.000 ja) is 30% kans op Zantetsuken, en de limiet voor de kansverhoging)
Yojimbo vind je in de calm lands, ik stel voor om veel geld mee te nemen want dan buff je zn stats (als je 2x het hoogst gevraagde bedrag betaald)quote:Op maandag 2 april 2007 12:45 schreef Twarres het volgende:
[..]
Waar kan ik Yojimbo vandaan krijgen dan? En als ik begin tegen die Dark Aeon, dan begint hij toch? En als hij dan een aanval doet die 9999 damage doet, is het snel afgelopen.
Dan ga je er hard aan tenzij je een overkill aan phoenix downs, megaelixers en vooral STATS hebt, met andere woorden... heb je niet al je stats max, dan ga je doodquote:Op maandag 2 april 2007 15:15 schreef Twarres het volgende:
Hmm.. Ik ga het toch zonder Yojimbo proberen, maar zeker leuk om nog eens een keertje te proberen denk ik. Toch bedankt voor de info!
Ik doelde eigenlijk meer op de game uitspelen, want die dark aeons zijn volgens mij idd onmogelijk zonder Yojimbo, want ik neem aan dat dat toch nog wel prima te doen is zonder die dingen? Toch?quote:Op maandag 2 april 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dan ga je er hard aan tenzij je een overkill aan phoenix downs, megaelixers en vooral STATS hebt, met andere woorden... heb je niet al je stats max, dan ga je dood
(dark valefor mept namelijk 9999 per klap en kan ook zn overdrive doen = alle characters 9999
alle andere Dark aeons doen 99999 damage, ja dat is 100.000 damage
good luck enzo he
(ik heb wel eens Dark valefor maar ook Dark ifrit helemaal zelf verslagen, duurde wel een uur ofzo tho)
Penance is dat, ik heb hem zelf ook nog nooit op de normale manier verslagen. Ik heb het toen maar met Zanmato gedaan. Ik ga het zeker nog eens proberen om hem 'legaal' te verslaan.quote:Op maandag 2 april 2007 17:06 schreef Tuvai.net het volgende:
Met de meeste van die Dark Aeons heb ik nooit echt veel moeite gehad. Alleen in m'n eerste game want daar was ik die Crest vergeten voor Tidus' sterkste wapen, op die plek waar je later Dark Bahamut tegen komt. Dus in m'n eerste game kon ik de Dark Aeons wel vergeten.
Volgende game Pwnde ik ze best wel, alleen Dark Yojimbo is zwaar kut. Met de Dark Magus Sisters had ik weer helemaal geen moeite. Dat geval dat je tegen komt als je alle Dark Aeons hebt verslagen, op 't airship, is gewoon vet moeilijk.
quote:VAAN
I want to be a sky pirate! Wait, scratch that.
PENELO
Hi. I'm Penelo.
DALAN
The Empire has taken over our town. Go look for magic rocks.
VAYNE
Let us all live together in peace and harmony.
VAAN
Never!
VAAN
Hey, a magic rock!
BALTHIER
Give me that. I'm cooler than you.
VAAN
Right you are.
VAAN
You! You killed my brother!
BASCH
No, no, that was my evil twin. Here, watch this flashback.
VAAN
Oh, okay.
ASHE
I am now in charge. You will all do naught but follow me around from this day forward.
BALTHIER
Even if you don't know where you're going?
VAAN
What do you mean, "if"?
BALTHIER
We've been captured.
VAAN
We escaped!
ASHE
Let's go recover the Dawn Shard. It's proof of my ancestry.
PENELO
Hi. I'm Penelo.
VAAN
We've been captured.
ASHE
We escaped!
MAGIC ROCK GUY
Do you have any proof of your ancestry?
ASHE
No.
PLAYER
What about the Dawn-
ASHE
Silence, peasant!
FRAN
We've been captured.
VAAN
Ah! ...Sorry, I forgot you were there. Um, yeah, we escaped.
JUDGE DRACE
Hi, I'm Ju-- (dies)
GABRANTH
I've just killed a trusted comrade as a step toward Vayne's tragic but inexorable rise to power.
ASHE
Let's go ask around about magic rocks.
VAYNE
I've just killed my father as a step toward my tragic but inexorable rise to power.
ASHE
Anybody know about magic rocks?
BASCH
Dusk Shard, Dusk Shard, magicite, Dynast King.
ASHE
Nethecite, Dawn Shard, Nethecite, manufactured Nethecite.
BALTHIER
Anybody want to go hike to the Empire?
PARTY
Sure, whatever.
LOCKED DOOR
I'm a locked door. Go talk to some Moogles.
LOCKED DOOR #2
I'm a locked door. Go wander off and find the key.
GUARD
I'm a guard. Go talk to NPCs until you find the one who lets you get past me.
TAXI DRIVER
Go bring me nine chops.
SQUARE ENIX
This is AWESOME!
CID
I'm incredibly entertaining.
PLAYER
Where were you when we were bored out of our skulls?
BALTHIER
Oh, I'm his son, by the way.
PARTY
'Kay.
REDDAS
I come from nowhere to steal your thunder! Excelsior!
PENELO
Hi. I'm Penelo.
REDDAS
I'm an ex-Judge who resigned after witnessing the Empire's cruelty.
BALTHIER
You're kidding! I'M an ex-Judge who resigned after witnessing the Empire's cruelty!
REDDAS
I became a sky pirate!
BALTHIER
No way! I became a sky pirate!
REDDAS
I'm cooler than five of the party members combined!
BALTHIER
Seriously? I'M-
GABRANTH
Behold! I betrayed and murdered Ashe's father and Vaan's brother!
VAAN
I had a brother?
ASHE
I had a father?
BASCH
I got this.
CID
Sorry I couldn't stay longer. *dies*
BALTHIER
Take it easy, Pop. Hey, who's hungry?
ASHE
Vayne! At last, we come to our final battle!
VAYNE
I'm sorry; do I know you?
GABRANTH
I've decided to stop betraying people. By betraying you, Vayne!
VAYNE
Ha! You're no match for me. I'm the most complex, intellectual overlord in the history of Ivalice! (turns into the Hulk) (dies)
ASHE
I am victorious! Begone, my underlings!
VAAN
Wow, I didn't do anything.
BASCH
You did more than me.
FRAN
And me.
EVERYONE
(looks at Penelo)
PENELO
Hi. I'm Penelo.
De oude PSone schijnt een beter verhaal en meer diepgang te hebben.quote:
Oh ja? Volgens mij wordt het gewoon een port met wat extra's. Tactics had toch al genoeg diepgang?quote:Op maandag 2 april 2007 23:05 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De oude PSone schijnt een beter verhaal en meer diepgang te hebben.
Maar de DS-game wil ik ook spelen hoor.
Doulmagus!quote:Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Ixnay het volgende:
What a pity
is dat nou zo'n naaistreek? , S-E is een groot bedrijf dat winst wil maken, als je dan multi-/crossplatform gaat bedien je een grotere doelgroep en als de installments succesvol zijn maak je meer winst, denk je echt dat S-E een of andere welzijns organisatie is die de RPG junk om de 3 jaar aan een nieuw deel van een installment helpt op de console waar hij deze het liefst op speelt?quote:Op maandag 2 april 2007 23:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind het eigenlijk een gigantische naaistreek van square-enix dat ze FF spellen voor meer consoles maken, zo kan een fan dus nooit alle FF spellen hebben of moet de FF fan alle consoles aanschaffen, stelletje fucking stakkers dat het zijn.
Nee jij, Rhapthorne.quote:
IX verschijnt op de DS(als de aankondigingen kloppen tenminste..)quote:Op maandag 2 april 2007 23:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Van Dragon Quest zie ik ook supergraag een deeltje 9 verschijnen, liefst nog op de PS2 of zo.
quote:Op maandag 2 april 2007 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
IX verschijnt op de DS(als de aankondigingen kloppen tenminste..)
Ja dat weet ik ook wel maar ik dacht "ik ga niks spoileren voor degenen die het spel spelen"quote:
Ik wacht sowieso even tot de prijzen zakken van de PS3, ben gek zeker om zon ding voor 1400 gulden te kopen...En over de meerdere consoles, het is gewoon weer die kutmarkt he...bah...quote:Maar inderdaad, dat je elke keer een nieuwe console aan moet schaffen vind ik ook maar niks, en dat gebeurt met wel meer game series. Ik ben naast een trouwe FF fan ook een trouwe Megaman fanatiekeling. Enig idee hoeveel Megaman spellen d'r zijn, verdeeld over hoe ongelooflijk veel consoles?
Maar inderdaad irri ja. Ik ga straks heul niet een Playstation 3 aanschaffen alleen voor FF 13.
Ja IX verschijnt op de DS.quote:Op maandag 2 april 2007 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
IX verschijnt op de DS(als de aankondigingen kloppen tenminste..)
Als ze winst willen maken moeten ze gewoon best sellers creeeren, spellen die je in 2 weken helemaal uit hebt gespeeld en daarna de kast in mietert voor altijd zijn geen bestsellers...maar ze passen wel in het plaatje winst maken ja, hoe sneller je klaar bent met een spel hoe sneller je een nieuwe koopt...het zijn gewoon smerige parasieten, buitenaardse kutwezensquote:Op maandag 2 april 2007 23:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
is dat nou zo'n naaistreek? , S-E is een groot bedrijf dat winst wil maken, als je dan multi-/crossplatform gaat bedien je een grotere doelgroep en als de installments succesvol zijn maak je meer winst, denk je echt dat S-E een of andere welzijns organisatie is die de RPG junk om de 3 jaar aan een nieuw deel van een installment helpt op de console waar hij deze het liefst op speelt?
Ik wil geen DS.quote:Op maandag 2 april 2007 23:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Voor deel 8 is dragon quest nog nooit in de EU regio uitgegeven, dus heb je op het laatste deel op de ps2 na, tenzij dat je geimporteerd hebt toch echt niet veel begrijpbaars gemist, besides is de DS zowiezo wel een optie aangezien je er FF 1t/m 6 op kan spelen(waarvan de remake van 3 met DS graphs)
Ik vind dat er een nieuwe suikoden moet komen waarin het verhaal na deel2 doorgaat...quote:Op maandag 2 april 2007 23:28 schreef Tuvai.net het volgende:
Voor de Dragon Quest spelers: voor deeltje 8 is er inderdaad nooit eentje officieel in Europe uitgekomen; wel in de US. Ook onder de naam 'Dragon Warrior' i.p.v. 'Dragon Quest'.Best leuke games.
Nee precies daar kost je vroeger een riante auto van man...quote:Op maandag 2 april 2007 23:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb toendertijds toen de PS2 uitkwam 300 Pleurie neergeteld voor een grote zwarte PS2 met één controller, géén memory card en géén spel toen die net uit kwam.
Nu ligt de PS2 in alle vormen en maten, in de mooiste designs, inclusief twee controllers, een memory card én een spel naar keuze voor 150 pleurie.
Ik wacht nog wel een jaartje of 2 met de Ps3. Ik heb veel geld over voor een veelbelovende console, maar geen 500 á 600 Pleurie. En zó onder de indruk ben ik niet bepaald van de Playstation 3, noch van het huidige aanbod van spellen ervan.
Ik ben het geheel eens met je opvatting over het gebrek aan verhaal(en na een uurtje of 20 ook gebrek aan fun) bij FFXII, maar hee op het moment dat S-E van FFXII een game van 20 uur had gemaakt hadden ze er nog een grotere shitload aan kritiek over zicht heen gekregen.quote:Op maandag 2 april 2007 23:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ze winst willen maken moeten ze gewoon best sellers creeeren, spellen die je in 2 weken helemaal uit hebt gespeeld en daarna de kast in mietert voor altijd zijn geen bestsellers...maar ze passen wel in het plaatje winst maken ja, hoe sneller je klaar bent met een spel hoe sneller je een nieuwe koopt...het zijn gewoon smerige parasieten, buitenaardse kutwezens
Jouw zaak. Ik ben wat S-E betrefd eerder teleurgesteld dat ze tig spinoffs van FFVII/XII/XIII uitbrengen/aankondigen, terwijl er genoeg installments van S-E zijn die ze op bepaalde consoles/handhelds gewoon een nieuw leven in kunnen blazen.quote:
quote:Op maandag 2 april 2007 22:45 schreef Strolie75 het volgende:
*schone onderbroek aantrekt*
[afbeelding]
Vendor in westersand (waar de 3 bangaa rondhangen) geloof ik, en zoniet dan was het de vendor in het door cactuar geplaagde stadje in de estersand.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:07 schreef L_auteur het volgende:
Vraagje over 12:
Volgens een guide die ik volg moet de Hastega spell nu te krijgen zijn, echter kan ik 'm bij geen een vendor vinden. Weet iemand waar ik die spell kan kopen?
Vond ik een van de minst leuke. Jammer want de gameplay is wel lekker, Kefka is een evil badass en het spel heeft veel leuke deuntjes. Vind het alleen ENORM vervelend om 3423432 characters te hebben waarvan je vaak per sé met een bepaald character in je team verder moet.quote:
He’d slit his mama’s throat for a nickel!quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:53 schreef Ixnay het volgende:
FF6 is wat verhaal en muziek betreft mijn favoriete deel.
En Shadow, mijn favo chracter doet erin mee.
Thanks, heb het gevonden!quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Vendor in westersand (waar de 3 bangaa rondhangen) geloof ik, en zoniet dan was het de vendor in het door cactuar geplaagde stadje in de estersand.
(ik had het zelfde probleem)
Ja het is gewoon FFT met een iets aangepast verhaal en wat extra's.quote:
Het wordt echt tijd dat ik de laaste paar boss batles ga doen in Sky Fortress Bahamut, anders blijft FF 12 ook nog liggen zonder dat ik het heb uitgespeeld.quote:Op maandag 9 april 2007 23:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Ben nu gewoon echt klaar met het spel. Goed, alleen Yiazmat valt nog te Pwnen maar daar heb ik zoals eerder gezegd totaal geen zin in. Kan me verder geen dingetjes meer bedenken die ik nog moet doen. FFXII kan wat mij betreft de kast in. Denk ook niet dat ik 'm het komende halfjaar nog aanraak, ik heb eerder zin gekregen om weer wat klassiekertjes te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet ook nog niet of ik die laatste hunts nog ga doen. Nu niet tenminste, en het is weinig uitdaging. Misschien zijn ze moeilijk, dat is nog leuk, maar het blijft hetzelfde idee, goed sterk zijn, gambits goed zetten, een bepaalde dungeon doorlopen tot je er bent. Niks speciaals.
Maar goed, ik vond het een erg leuk en vermakelijk spelheb er erg veel plezier mee gehad maar zo bij het einde heb ik het wel gehad met hunts en rondsjezen. Komt wel weer een keer
![]()
Bubble magic. Je kunt Bubble kopen in de Clan Shop in Rabanastre als je 10 of 12 Marks verslagen hebt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat me opvalt.
Ik heb met iedereen level 45 en daqn net geen 3000 hp
Is er ook iets dat je HP flink omhoog pusht ?
Bij light armour gaat dan wel een beetje omhoog, maar dat is ook niet zo veel/
FF 3 kun je gewoon importeren als het moet, ik heb die van mij bij een Nederlandse online retailer besteld in november 2006. Alle DS spellen zijn regio vrij, dus importeren is de beste keuze met DS spellen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:21 schreef xienix84 het volgende:
Wanneer komt FFV advance nu uit? Ik meen laatst te hebben gelezen dat die in april(rond nu) uitkomt, maar ik zat zojuist toevallig even op bol.com rond te kijken en zag bij FFV staan dat die 31.12.2007 uitkomt? Nu is bol niet de beste in games, maar komt die echt pas zo laat uit?
En FFIII DS, mei was het toch he?
Met FFXII ben ik eigenlijk niet meer verder gegaan. De laatste hunts doe ik nog wel een keer, zelfde met de beste wapens... Ik denk dat ik binnenkort weereens met FFVII ga beginnen![]()
http://www.ps3center.net/story-394.htmlquote:In news that is sure to rock the gaming world it has been confirmed that Final Fantasy XIII, the blockbuster RPG highly anticipated by millions of fans of the series, will not be an exclusive game for the PlayStation 3 console.
The Final Fantasy XIII project as of right now consists of two games for the PlayStation 3 as well as a mobile game. Motomu Toriyama of Square Enix has come out and made the confirmation that other consoles will be receiving Final Fantasy XIII on top of the PlayStation 3.
Ik heb nog een paar onofficiele, ongebruikte psx memory cards liggen, mocht je interesse hebben.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
idd eerst nog FFV uitspelen, FFIII & VI kopen en uitspelen, FF:T DS idem, dan nog kijken of ik ergens een officiele PSX memcard kan kopen voor FFVII, VIII en IX , en dan zie ik wel of ik het de moeite waard vind om FFXIII te kopen, maar mocht die een vergelijkbaar systeem hebben als XII, zou het zo de eerste FF game zijn die voor mij geen verplichte koop word.
neuh ik heb hier al twee onoffieciele liggen die niet door mn PS2 getrokken worden met het backuppen ervan, geen zin om daar nog meer geld aan uit te geven. Maar toch bedanktquote:Op donderdag 19 april 2007 16:50 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar onofficiele, ongebruikte psx memory cards liggen, mocht je interesse hebben.
Final Fantasy Tactics(ps1) is zeker de moeite waard. Chocobo's Dungeon 1 en 2 waren ook nog best leuk(ook ps1).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:53 schreef Ixnay het volgende:
Zijn er nog games (spin-offs) met de naam Final Fantasy buiten de main series (I t/m XII) die de moeite waard zijn om te gamen?
Maar dat wil niet zeggen dat het een slecht battle systeem isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vind FF Tactics vreselijk overhyped. Het verhaal is vrij mooi, maar ik heb een hekel aan een dergelijk battle system.
Turnbased strategy RPG's zijn juist tof.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:29 schreef Tuvai.net het volgende:
Jewaids, zo'n verschrikkelijk battle system waar alles écht turn based is en je maar een paar stapjes per beurt mag bewegen; á la Legend of Kartia, Fire Emblem, etc.
Ik vind SRPG ook echt geweldig!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:22 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Turnbased strategy RPG's zijn juist tof.
Dan zijn de spellen van Nippon Ichi denk ik niet aan jou besteed.![]()
We can only hope...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:46 schreef Ixnay het volgende:
Ook van FF4 komt een DS remake, zoals de meesten wel al zullen weten.
Square Enix kennende is de kans groot dat ze hetzelfde gaan doen met deel 5 en 6.
[afbeelding]
Dan heb je altijd nog de keuze om de GBA versies te halen(mits je een GBA/DS bezit natuurlijk), daar zijn alle delen op III na op uitgekomen in 2d vorm.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:14 schreef Pritt het volgende:
Ik vind het toch een beetje jammer, laat die pareltjes lekker liggen en ga werken aan nieuwe games. FF gaat echt de kant van Nintendo op waar succesjes enorm worden uitgemolken.
Soms verbeeld ik me tijdens het spelen van een 2-d spel hoe het karakter eruit zou zie en dan wanneer er een 3-d animatie van komt ziet hij/zij er ongelovelijk lomp uit.
FFXII: Revenant Wings is nieuw en voor de DS.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb eilk ook liever dat S-E eens met een nieuwe FF voor de DS uitkomt dan het recycelen van spellen die je al in het GBA slot van je DS kan stoppen.
Als je de belangrijke spells van de blue mage hebt (aqua breath, death l5, 1000 needles, emission/fireblast en missile) is het echt zo een stuk makkelijker, zeker aan het einde van world 1 waar je de laatste 4 van de laatste 5 bosses gewoon kan uitschakelen met een spell.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:46 schreef Ixnay het volgende:
De Blue Mage gebruikte ik nooit bij FF5.
Wel de Time Mage omdat ik bij bosses altijd mijn hele team "haste" wil hebben.
Ik ook niet meer Strolie, ik ook niet meer.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:10 schreef Strolie75 het volgende:
Pfffff...ik zie de bomen door het Final Fantasy bos ondertussen niet meer.
Ik heb dus ook nog FF VI voor de GBA en ik haal sowieso FFXII nog na mijn afstuderen. Daarna zie ik het wel weer.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga voor Final Fantasy Tactics op de PSP en ik heb nog Final Fantasy VI voor de GBA liggen.
Dan is het wel klaar.
SquareEnix =FF
Ik heb nu 1,5 maand al niet meer gespeeld in verband met chronisch tijdgebrek... En ik wil nu stiekum eerst aan GoW 2 beginnen...quote:
Begrijpelijkquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb nu 1,5 maand al niet meer gespeeld in verband met chronisch tijdgebrek... En ik wil nu stiekum eerst aan GoW 2 beginnen...
maar dat is al zo sinds de origins versie op de PSX en de remakes op de wonderswancolour (waat FF1-2GBA dan weer vandaan komen.)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga voor Final Fantasy Tactics op de PSP en ik heb nog Final Fantasy VI voor de GBA liggen.
Dan is het wel klaar.
SquareEnix =FF
Ik vind dat btw een beetje onzin, als je de brawl ability van de monk hebt, maakt het in die paar gevechten van de blue mage om de spells te verkrijgen niet zoveel uit,en deze spell hoeft tenslotte maar een keer succesvol op je gecast te worden om hem te leren. Daarnaast zijn er genoeg spells die een redelijke hoeveelheid damage geven tegen een redelijke MP prijs (missile en flamethrower bijvoorbeeld die meer damage doen dan een fira, maar toch respectievelijk 5 en 7 MP kosten en an heb je natuurlijk ook nog White wind die netzoveel HP heelt als de caster heeft op de hele groep).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:21 schreef Ixnay het volgende:
Bij FF geldt meestal dat je je physical strength het beste kunt verhogen, ivm je magic stats.
Black Magic is vaak niet effectief, of kost gewoon heel veel MP waardoor je het niet vaak kunt gebruiken. En dat je dus je MP spaart voor bosses en dat je in je random battles niets hebt aan een black/blue mage. Een white mage is wel vaak belangrijk, eigenlijk noodzakelijk, maar je hebt nog altijd items waarmee je meestal hetzelfde kunt als met een white mage. Een time mage sluit goed aan op je team als je veel met fighters werkt (physical attacks), zo gaat het aantal turns omhoog en kun je dus veel meer damagen. Een time mage kan zelf meestal ook nog wel iets wat betreft attacken.
Bij FF1 kun je het beste kiezen voor een team met 4 fighters. Je hebt bij dit spel namelijk weinig MP, waardoor je zoals ik eerder al zei al je MP bewaart voor bosses, waardoor je moeilijk door je random battles heenkomt. En items zijn goed betaalbaal om te healen. Verder kan een fighter ook een aantal white magic spells gebruiken wanneer hij knight is.
Bij FF5 had ik de eerste keer een red mage gekozen omdat ik verder "fighters" (knight, mystic knight, dragoon knight etc.) in mijn team wilde hebben. Die Red Mage is tot halverwege aan het spel handig, maar op een gegeven moment kun je niet meer doorgroeien. Terwijl dat wel lukt met een white/black mage.
De Blue Mage heeft idd hele sterke spells, maar het kost veel tijd om deze allemaal te sparen en te vinden. Je moet hem altijd in je team hebben om te kijken of een enemy een handige spell heeft.
Ik wil of een remake óf de mogelijkheid om hem op mijn PSP te spelen!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 02:06 schreef HAL9000S het volgende:
Ik zit weer heerlijk in FFVII...
[afbeelding]
Vincent blijft toch m'n favouriete character of all time
Ik speel m op de psp.. maar verder mag ik er hier niks over zeggenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil of een remake óf de mogelijkheid om hem op mijn PSP te spelen!
Ik zit nu @ de Mako Cannon, sta op het punt om Hojo af te maken na 47 uur... Hierna ga ik beginnen met chocobo's breeden met een budget van 300.000 Wat een fantastische game blijft het tochquote:Op maandag 21 mei 2007 11:07 schreef Counterattack het volgende:
Eindelijk na een tijd in mn bezit te hebben ben ik begonnen met FF12, maar eerlijk gezegt was ik het na een half uur alweer zat. Tvalt mij eigenlijk zwaar tegen moet ik zeggen.
Ondertussen ben ik weer bezig met final fantasy 7. 6 uur gespeelt en ben nu bij kalm
PM me even.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:25 schreef Counterattack het volgende:
Ik speel m op de psp.. maar verder mag ik er hier niks over zeggen![]()
GoW 2 gaat nog wel ff duren.. kan je 12 allang uitspelen..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb nu 1,5 maand al niet meer gespeeld in verband met chronisch tijdgebrek... En ik wil nu stiekum eerst aan GoW 2 beginnen...
Ik denk dat ie Gods of War bedoelt en niet Gears of War.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:11 schreef wc-eend het volgende:
[..]
GoW 2 gaat nog wel ff duren.. kan je 12 allang uitspelen..
Juistem!quote:Op maandag 21 mei 2007 19:36 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Gods of War bedoelt en niet Gears of War.![]()
Het is mogelijk als je alle antwoorden door het spel "vrouwonvriendelijk" beantwoordt mag je met Barret op date.quote:
het werkt!! is mij regelmatig gelukt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb eens zoiets gelezen ja. Maar werkt het ook echt? Heeft iemand het eens geprobeerd?
quote:Maandag 14 mei 2007 - Volgens vele is Final Fantasy VII de beste Final Fantasy ooit. Sinds de E3 van 2005, waar een tech-demo van de game werd getoond, gaan er geruchten over een remake van Final Fantasy VII. Echter worden deze geruchten steeds sterker. Onlangs liet Square Enix weten zich meer bezig te houden met remakes van oude games, omdat daar volgens hun vraag naar is. Bovendien nam 1UP FFVII al op in haar releaselijst.
Vandaag heeft zich opnieuw een gerucht aan het rijtje toegevoegd, want volgens een Konami insider, dezelfde als bij het Pro Evo bericht, is Final Fantasy VII bevestigd voor de PlayStation 3. Natuurlijk is het vreemd dat iemand van Konami zoiets bevestigd, terwijl de game van Sqaure Enix is. De beste man laat dan ook in zijn blog weten dat hij dit vernomen heeft op een 'developer meeting'. De tijd zal het ons leren.
Voor ps1 spellen heb je een ps1memory card nodig ja, die kun je gewoon in je ps2 inserten verder.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:08 schreef BaDaZz het volgende:
een backup is ook geen probleem.
Heb je trouwens een oude memorycard nodig om het te te kunnen spelen als ps1 spel op ps2 ?
Kopieer wat er op staat op een ps2 memorycard en gooi ze leeg, wanneer je die saves weer nodig hebt kopieer je ze weer van je ps2 kaart naar ps1kaart.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:03 schreef Ixnay het volgende:
Ja goeie vraag, mijn psx memorycards zijn ook alle 3 vol.
Er was toch laatst een bericht dat crisis core de laatste game uit vVII universum zou worden, en geen remake dus? van mij hoeft de remake niet.. laat mij maar vasthouden aan die nostalgiequote:Op donderdag 7 juni 2007 14:47 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk dat hij wel komt hoor. Het zou kapitaalvernietiging zijn om dit niet te doen... die gasten zijn ook niet gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |