greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:02 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-05-2017 19:20:14 ] | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:03 |
Foto pas ik zometeen in de East Midland train wel aan. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:09 |
Heb afgelopen vrijdag nog bij de ''trdl' van Glenfinnan een hele rondleiding in het seinhuis gehad. Echt nog oude hendels om wissels om te leggen, niks digitaal. Hij kan ook niet zien waar een trein is, hij wordt alleen gebeld dat er een trein aankomt omdat de Token beschikbaar was enzo. Was gewoon zo brutaal om te vragen of ik even binnen mocht kijken. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 18:18 |
Mooi he, dat dat daar allemaal nog kan | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 18:18 |
Wat trouwens nog kutter is qua internet aan boord is dat MyWay of zo wat Veolia toen had. Ja we hebben wel internet aan boord maar we blokkeren zo'n beetje alles omdat ANDERS het internet het niet meer doet | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 18:18 |
Ohja, MyWay | |
Zug-Chef | zondag 21 mei 2017 @ 18:33 |
Een van de redenen waarom de vlag uitging toen Veolijaa eindelijk opgedonderd was daar Anno 2017 boeit dat hele wifi in de trein sowieso niet echt meer want 24 GB bij Vodafone | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 18:36 |
Een trein heeft wel betere antennes dan een telefoon. Als ik in een DDZ zit zie ik toch net iets te vaak een "no signal"-melding in m'n scherm staan | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 19:05 |
Ik breng lange treinreizen tegenwoordig voornamelijk door met een sudokuboekje en een Rubik's cube | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 19:21 |
Bij mij is het inmiddels 10GB bij KPN, dankzij KPN Compleet 20GB. Voor dezelfde prijs als toen ik het abonnement met 2GB(KPN Compleet werd 4GB) afsloot. Hoewel de laatste periode er 5GB was, en werd 10GB, gebruikte ik zelden meer dan 7GB. En de foto onderaan in de OP is aangepast! | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 19:23 |
19 Mei 2017 - Vandaag heb ik mij gewaagd naar het wereldberoemde Glenfinnan-viaduct, die zo populair werd door de Harry Potter-filmreeks. Dit viaduct kwam meermaals in beeld in diverse scenes. De lokale bevolking en overheid hebben er inmiddels een hele toeristische attractie van gemaakt, inclusief een Glenfinnan Visitors Center, mogelijke rondleiding naar het viaduct, bewegwijzering en een begaanbaar bergpad naar een paar uitzichtspunten op het viaduct. Hier passeert de eerste stoomtrein van vandaag, de 'The Jacobite Morning Service' naar Mallaig, die zoals al de hele week met de fraaie Black 5, de 62005, rondrijdt tussen Fort William en Mallaig en terug. 19 Mei 2017 - Na de klik van de ochtendtrein naar Mallaig was er meer dan 4 uur over om even rond te wandelen. Ik ben uiteindelijk bij het Viewpoint bij het Viisitors Center beland, en strak op tijd passeert de fraaie trein het beroemde Glenfinnan-viaduct opweg naar Malaig. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 19:23 |
Wij kregen wel alcohol in die treinen voor gratis. Was wel op het randje nog 2016. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 19:24 |
| |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 19:24 |
Die eerste klas in deze Class 222 diesel van East Midland is zo slecht ook nog niet. | |
Kansenjongere | zondag 21 mei 2017 @ 19:26 |
Mooie foto's, greavy! | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 19:26 |
Men had ff een blik Jappen geopend, kwartier voor doorkomst kwamen er ineens ruim 50 Jappen aan. Stonden daar met een man of 80... Bij de 2e foto stonden we met een man of 40. Daar zie je ook een aantal beneden op de weg staan, en via de verrekijker zag ik op de plek waar ik in de ochtend stond ook een hele groep staan. Allemaal mede mogelijk gemaakt sinds ze er een grote toeristische attractie van gemaakt hebben. En wat vergeten ze? prullenbakken voor vuil. Hoewel er nauwelijks zwerfvuil te bekennen was, toch een beetje jammer. | |
Peterselieman | zondag 21 mei 2017 @ 19:35 |
je wordt toch geen conducteur he? | |
Peterselieman | zondag 21 mei 2017 @ 19:36 |
Fraai | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 19:38 |
Nee, die cuben niet | |
Zug-Chef | zondag 21 mei 2017 @ 19:56 |
Gave platen Durk! Ik heb wel het gevoel dat beiden een klein beetje teveel naar links hangen of ligt dat aan mij? | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 20:08 |
Weet je wat heel mooi zou zijn op dat viaduct? Bovenleidingmasten. Of zijn het nou portalen? | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 20:36 |
Weet je wat ook heel mooi zou zijn? Een poffert op jouw neus | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 20:37 |
ftfy | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 20:38 |
| |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 20:47 |
Terwijl je daar op zich niet echt IQ voor hoeft te hebben. Een computer kan het ook. | |
_serial_ | zondag 21 mei 2017 @ 21:24 |
toevallig in de voorste treinstel ? | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 21:39 |
Eigenlijk overal wel. | |
derLudolf | zondag 21 mei 2017 @ 21:43 |
Je bedoelt de motorwagen, dat is niet per se de voorste. Maar in de mddm worden bepaalde elektro-magnetische velden opgewekt die storen dacht ik. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 21:45 |
Ja, en de koeien gaan er zure melk van geven. Kom op zeg | |
_serial_ | zondag 21 mei 2017 @ 21:45 |
Ja dat | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 21:48 |
Zo simpel als dit is het niet maar het is met 4G wel redelijk onwaarschijnlijk ja | |
Duvel | zondag 21 mei 2017 @ 21:49 |
Volgens mij ook. Anders was DDZ waarschijnlijk niet toegelaten... | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2017 @ 21:49 |
Hier heb je alvast een poffert | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 21:50 |
Ik krijg over enige tijd een auto met Wi-Fi hotspot die op 4G werkt. Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, naar het schijnt heeft dat ding een antenne die een stuk krachtiger is dan die van mijn telefoon. | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2017 @ 21:51 |
Hihi, een Opel? | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 21:51 |
| |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 21:56 |
OnStar is echt MACHTIG IRRITANT in huurauto's. Fucking hell. Maar ik huur niet meer zonder want internet in het buitenland <3 En het werkt verbazingwekkend snel want ze hebben soms contracten met heel veel verschillende providers in hetzelfde land dus je gaat gewoon naar de beste verbinding over, zoals het hoort. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 22:04 |
Weet iemand hoeveel kilometer Maastricht-Luik, Luik-Ans-Leuven via Lijn 2, Leuven-Zaventem(diabolo) Zaventem-Mechelen-Antwerpen-Roosendaal is? | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 22:06 |
Dit herken ik heel sterk, ook in SLT | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 22:09 |
Ik heb het idee dat de constructie en de nieuwe raamfolie (die ook het GPS-signaal redelijk blokkeert) daar een rol in spelen. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 22:11 |
In SLT merk ik het juist weer veel minder. Ik zou het eens in FLIRT moeten proberen, maar dat kom ik nog niet tegen. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 22:20 |
FLIRT, tja, ik heb nog niet met de NS-units gereisd maar ik verwacht niet veel anders dan met andere vervoerders eigenlijk. Ik vind ze in de Arriva Zuid-Limburg-kleurstelling echt ontzettend mooi (maar die maakt zelfs een Citea mooi) en de Abellio's ook, maar de NS; bah. Jeetje. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 22:22 |
Dat ben ik met je eens, de sprinter-huisstijl pakt niet zo goed uit op een FLIRT. | |
Kansenjongere | zondag 21 mei 2017 @ 22:43 |
Ik vind ze er van binnen wel mooi uitzien. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 22:44 |
Thanks! Die laatste foto vond ik lastig om beter te krijgen, die eerste staat volgens mij wel goed | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 22:50 |
Mooi greavy! Jeetje zeg! Die fluitketel op dat viaduct in de OP, hemeltje <3 Eindelijk alles op m'n gemak terug kunnen lezen. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 23:13 |
Ik vind de NS-FLIRTs van binnen een beetje druk ogen, dat komt hoofdzakelijk door die Mondriaan-achtige patroontjes op de wand van het toilet. Afgezien daarvan vind ik het een mooie trein. Dat vind ik overigens ook voor het ICR: het materieel zelf ziet er prima uit (je zou niet zeggen dat het uit de jaren 80 stamt) maar die bestickering op de kopwanden vind ik net iets te veel van het goede. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 23:18 |
Benelux-ICR is prima trouwens! | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 16:25 |
Er zit zeker weer een uitzendkracht aan de knoppen. IC Den Haag -Enschede zit al vanuit de start achter een vertraagde sprinter aan te sukkelen. Goverwelle kunnen we er EINDELIJK voorbij | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 16:37 |
Kogel is door de kerk, sneltrein Zwolle - Enschede is een jaar uitgesteld: http://www.treinreiziger.(...)een-jaar-uitgesteld/ | |
Mr_Klaasje | maandag 22 mei 2017 @ 16:51 |
Hé! Dan zitten we in dezelfde trein. Ik ben in Utrecht ingestapt. De schade is +4 in Deventer naar verwachting. | |
Mr_Klaasje | maandag 22 mei 2017 @ 16:52 |
En... we staan stil. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 17:08 |
Ja, +10 bij vertrek uit Amersfoort. Collega wil de sprinter naar Colmschate halen. Kan ook wel lastig worden. Dus daar weer achteraan sukkelen tot Rijssen. Enschede +20 of zo | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 17:09 |
Waar zit jij trouwens Klaasje? Ik zit in de inmiddels achterste bak van stel 4042. | |
Mr_Klaasje | maandag 22 mei 2017 @ 17:20 |
Achterste bak van de 4047. Helemaal achterin. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 17:22 |
Wauw waarom? Kei ver lopen! | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 17:23 |
Jou ontlopen, evident | |
Mr_Klaasje | maandag 22 mei 2017 @ 17:25 |
Die 100 meter... | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 17:30 |
Homo b2py | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 17:32 |
<3 | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 18:00 |
Ja ik ook van jou jeweetz | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 18:01 |
Tevens is het weer tijd voor het KIJKALARM
| |
cherrycoke | maandag 22 mei 2017 @ 18:26 |
dat rode klote ding is altijd te laat tussen alphen en gouda, godver me overstap gemist in alphen en toen in leiden, ik moest op den haag HS zijn gelukkig zag ik op leiden CS een intercity naar dordrecht die stopte in HS all met all was ik 15 minuten te laat. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 18:29 |
bla bla enkelspoor hoogfrequent bla robuust bla bla pech gehad bla reiziger op 1-2-3 | |
JDude | maandag 22 mei 2017 @ 18:31 |
Je haalde het R-Net-Niet. | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 18:32 |
Ach meid, wil je erover praten? | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 19:09 |
BADUM tsssss <3 | |
Peter | maandag 22 mei 2017 @ 19:10 |
pics? | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 19:12 |
| |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 19:19 |
PETER Jij moet rust houden van de dokter | |
Peter | maandag 22 mei 2017 @ 19:22 |
ik verveel me snel in bed | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 19:27 |
Meh, hij kijkt scheel. Das naar als hij van tussen je benen omhoog kijkt hoor. | |
RokStarr | maandag 22 mei 2017 @ 19:44 |
Daaammnn die is goed Is je bus missen bij die groene (of hier wit-rode) vervoerder dan je Connexxion mislopen? | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 19:45 |
Disconnexxion. | |
JDude | maandag 22 mei 2017 @ 19:47 |
Connexxioff. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 19:52 |
Conn-maybe-the-next-ion de grappen worden slechter en slechter | |
JDude | maandag 22 mei 2017 @ 20:01 |
Je n'arriva pas. Veoli-janeemdevolgendemaar. | |
Peterselieman | maandag 22 mei 2017 @ 20:14 |
En mocht je vertraging hebben dan kun je onderweg nog altijd de rubiksqbuzz doen | |
RokStarr | maandag 22 mei 2017 @ 20:18 |
Hahahaha wat een heerlijkheid dit Hit van Justin Timberlake over OV missen: cry me arriva | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 20:31 |
Oh deze vind ik wel goed eigenlijk | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 20:31 |
Gaat me niet veel helpen, ik ben er met 2 minuten wel mee klaar | |
_serial_ | maandag 22 mei 2017 @ 21:33 |
ProRail liet stoptrein Ede-Wageningen 'met opzet' ontsporen | |
MTL | maandag 22 mei 2017 @ 21:42 |
Jep, er zat iemand aan de knoppen bij ProRail die zei: we gaan 'm laten ontsporen *muisklik* *trein ontspoort* | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 21:44 |
Dat is nog best een lange ontspoortong. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 21:45 |
Ja weer lekker tendentieus mediagezanik. KIJK PRORAIL IS DE DUIVEL Alleen jammer dat zo veel mensen het wel geloven | |
greavy | maandag 22 mei 2017 @ 21:46 |
Hier in Engeland zijn ze maar iets korter. | |
DriekOplopers | maandag 22 mei 2017 @ 21:46 |
Genuanceerd verhaal in nieuwsbericht op FP, dat doorlinkt naar nog genuanceerder verhaal, dat vanmorgen verscheen op die groene website. Trein uit de rails door 'ontspoortong' | |
dennistd | maandag 22 mei 2017 @ 21:48 |
Dat is geen ontspoortong maar een compleet wissel (dat weliswaar nergens heen leidt, maar goed). | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 21:49 |
Driekj0n | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 21:51 |
Je bedoelt het direct vingertje wijzen naar de vervoerder en betichten van dingen onder het tapijt vegen? Die nuance. Ga weg. | |
Peterselieman | maandag 22 mei 2017 @ 21:51 |
Interessanter vind ik eigenlijk dat ze bij een brand/rookmelding bij Schiphol niet meteen alle treinen schrappen, maar alles met een aangepast tempo door laten rijden tot duidelijk is waar de melding vandaan kwam. Zo ligt niet bij het minste of geringste de hele treindienst op zijn gat. Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand zijn, dan schrappen ze alles natuurlijk alsnog. http://www.prorail.nl/nie(...)lding-schipholtunnel | |
DriekOplopers | maandag 22 mei 2017 @ 21:52 |
| |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 21:52 |
De Britten noemen het "catch points". Ik vind dit een mooie constructie: | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 21:53 |
Het heeft dezelfde functie. Close enough | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 21:54 |
Peace and love swa Imagine all the people Kom op nou | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 21:55 |
Het lag gelukkig niet aan mij dus | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 21:57 |
Ik vraag me af waarom je niet kan reageren op die website. Is toch vóór OV-gebruikers dóór OV-gebruikers? PVV van de vervoersclubs, dat is het. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 21:58 |
Veeg nou eens ff die blinde haat uit je ogen man. Kom op nou. Kajsa Ollongren is toch ook best een lekker wijf? Geniet gewoon van wat er WEL is | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 21:59 |
Dat was er ooit wel meen ik me te herinneren. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 22:01 |
Zegt de man die vanmiddag aan het klagen was over 10 minuten vertraging En nee, ceterum censeo VBOVum esse delendam. | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 22:01 |
Ga even lekker op je piano liggen ofzo | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 22:02 |
Verheven doen door een dooie taal te gebruiken die niemand verstaat, mist echt ELK doel. Probeer het nogeens. | |
DriekOplopers | maandag 22 mei 2017 @ 22:03 |
| |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 22:04 |
Tevens zijn wij van mening dat Voor Beter OV vernietigd moet worden | |
Kansenjongere | maandag 22 mei 2017 @ 22:04 |
Ook gij, Thierry? | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 22:05 |
Het komt van de Partij voor de Dieren natuurlijk, niet van het Forum voor Demogagie. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 22:10 |
Ik zou trouwens niet weten waarom ik argumenten zou moeten gebruiken die ergens op slaan. Als dat van die domme idioot getolereerd wordt ga ik ook m'n best niet doen natuurlijk. | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 22:12 |
Als ik Edith Schippers erbij moet roepen is het Barkenbiet'n he Kom op nou doe ff normaal met mekaar allemaal | |
derLudolf | maandag 22 mei 2017 @ 22:16 |
| |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 22:20 |
Waarom zie ik reclames van OuiBUS? Flikker toch op, ik ga toch niet van Rotterdam naar Parijs met de bus? | |
derLudolf | maandag 22 mei 2017 @ 22:20 |
Naar Parijs gaan | |
derLudolf | maandag 22 mei 2017 @ 22:22 |
Ik heb beide keren dat ik in Litouwen was overigens maanden na die tijd nog advertenties hier op FOK gezien van Nissan Lietuva Verkeerd ingezet marketing budget volgens mij | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 22:25 |
Het valt mij al mee dat ik geen reclames meer zie van Arlanda Express. Anderhalf jaar na mijn laatste bezoek aan Stockholm zag ik die soms nog | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 22:26 |
In de App Store krijg ik ook nog steeds suggesties voor de app van de lokale transportmeuk van bijvoorbeeld Salt Lake City | |
Peterselieman | maandag 22 mei 2017 @ 22:27 |
Mooie stad. Laatste keer dat ik er was ging ik met de Thalys die toen nog niet over de HSL reed | |
Xetran | maandag 22 mei 2017 @ 22:32 |
Ik zoek cijfers van de punctualiteit en aantal afgeschafte treinen van de NS van een recente periode (liefst een jaar).. Weet misschien iemand van jullie hoe ik daar snel aan kan komen? Spoormonitor.nl is wel leuk, maar daar kan ik geen algemene cijfers vinden.. De NS heeft ze wel, maar het liefst heb ik ze van een andere instantie. Anders krijg je een beetje het slager-keurt-z'n-eigen-vlees verhaal | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 22:36 |
Dit misschien? https://prestaties.prorail.nl | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 22:36 |
https://prestaties.prorai(...)eizigersvervoer.aspx Bij details verder klikken | |
Xetran | maandag 22 mei 2017 @ 22:37 |
Dank allen, hier kan ik iets mee | |
Salatrel | maandag 22 mei 2017 @ 22:42 |
wat is de relatie tussen deze 2 zaken als ik vragen mag? | |
Dr_Flash | maandag 22 mei 2017 @ 22:46 |
Dat weet niemand. NS zelf in de eerste plaats niet. | |
Xetran | maandag 22 mei 2017 @ 23:07 |
Zocht wat cijfers om wat achtergrond te krijgen in hoe het momenteel gesteld is met het reizigersvervoer op 't spoor.. Ik doe een klein onderzoekje voor school, maar niks serieus. Ze hebben toch gewoon dataverzamelingsinstrumenten? Ik bedoel, hun jaarverslag staat vol met KPI's.. Is dat uit de lucht gegrepen? | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 23:08 |
Dat is een beetje wij van wc eend natuurlijk | |
Xetran | maandag 22 mei 2017 @ 23:08 |
Daarom heb ik liever een andere bron dan de NS of Prorail zelf, zodoende dat ik jullie vroeg om hulp ^^ | |
James1988 | maandag 22 mei 2017 @ 23:10 |
Hoe wordt een trein eigenlijk geteld als hij op tijd is vertrokken uit bijvoorbeeld Maastricht, tijdens z'n rit flink wat vertraging oploopt en daardoor met +25 aankomt in Utrecht, en vervolgens wordt opgeheven? Is hij dan vertraagd, opgeheven, of beide? | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 23:13 |
Als de trein 10 meetpunten heeft van a naar b, bij 5 op tijd, 3 te laat en 2 opgeheven is de punctualiteit 5/8 geloof ik. | |
Xetran | maandag 22 mei 2017 @ 23:15 |
Het is toch gewoon (zoals ik het op de site van Prorail heb begrepen) dat ze alle 'treinaankomsten' op een hoop smijten, en daaruit grijpen welke te laat zijn? Ergo: een trein met 100 stops waar hij op de laatste vijf stops te laat is maakt het 95% punctualiteit? Treinen die afgeschaft zijn worden daar niet in meegenomen omdat ze überhaupt niet aankomen? Zo zou je het ook met geannuleerde treinen kunnen doen? Immers heeft een trein die voor een langer traject is geannuleerd met veel meer inpact als eentje die maar tot Arnhem gaat ipv. Nijmegen bijvoorbeeld Het is en blijft gissen ja.. | |
iBugged | maandag 22 mei 2017 @ 23:16 |
Voor zo ver ik weet, is niet één trein met één meetpunt, maar wordt de punctualiteit gemeten op de grotere stations. Dan krijg je dus dat ie in Maastricht op tijd is vertrokken, in Eindhoven vertraagd is en op Utrecht opgeheven is. Correct me if I'm wrong. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 mei 2017 @ 23:20 |
Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig. Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen. En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng. | |
b2py | maandag 22 mei 2017 @ 23:21 |
50 "representatieve" punten | |
Dr_Flash | dinsdag 23 mei 2017 @ 00:05 |
Nee, in de lucht gegooid. En alle data van dei roodhemden ook. Het is allemaal leuk privacyschendend verzameld, maar ze hebben geen idee wat er nu mee moet . | |
Dr_Flash | dinsdag 23 mei 2017 @ 00:07 |
Ja, 1982 belde. Ik hoop dat je 0,10 % bedoelde. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 mei 2017 @ 08:22 |
Ja, dat is als ze alle factoren mee gaan nemen. Ik weet niet of ze zo ver gaan. | |
b2py | dinsdag 23 mei 2017 @ 09:02 |
Wat zou de meerwaarde zijn van meten op >400 plekken tov 50? | |
greavy | dinsdag 23 mei 2017 @ 09:43 |
willen ze van die loopbrug af? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 mei 2017 @ 10:03 |
Het is belangrijk voor deep-learning en neurale netwerken om zoveel mogelijk ruwe informatie binnen te krijgen. Sterker nog, die 400 punten (alleen de stations) is veel te weinig. Continue bewaking is hier echt wel redelijk sleutel bij. Hoe je dat dan verwerkt in zinnige grafieken voor de eindgebruiker; Ja, dan is de punctualiteit op stations het belangrijkste en kan je er eenvoudige grafische weergaven van produceren. Als je het slim aanpakt dan hou je het met een API beschikbaar zodat je per station kan controleren hoe vaak het goed of mis gaat. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 mei 2017 @ 15:50 |
Machinist roept om dat de trein uit Swollen [sic] er nog niet is en dat wij pas verder kunnen rijden naar Swollen [sic] als de trein uit Swollen [sic] er is. | |
dennistd | dinsdag 23 mei 2017 @ 16:25 |
In Almelo gaat het ook fijn zo te zien: op spoor 4 staat de sprinter naar Zwolle van 15.00u defect (2x DM'90). Daarom moet alle verkeer afgehandeld worden op spoor 2... (met uitzondering van de sprinter Apeldoorn die keer op 4a en de stopper uit Mariënberg dan). | |
Bitlord | dinsdag 23 mei 2017 @ 18:44 |
Dag heren, Mij passeerde net een VIRM 4+4+4. Had ik nooit eerder gezien. Of komt dat toch wel vaker voor? | |
Peterselieman | dinsdag 23 mei 2017 @ 18:48 |
Ik heb het wel meermalen gezien. Is enige tijd zelfs planmatig geweest in enkele treinen in de treinserie Alkmaar-Maastricht | |
Dr_Flash | dinsdag 23 mei 2017 @ 19:05 |
De 766 staat in Nijmegen. Met 150 jaar rRode Kruis bestickering erop. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19 |
Ja, dat was mijn trein. En zo defect klonk 'ie niet. Zal wel iets met ATB zijn geweest. Heb de pimpel gepakt die er lange tijd met gesloten deuren tegenover stond, daarna IC van Deventer naar Zwolle. | |
b2py | dinsdag 23 mei 2017 @ 19:37 |
Niet volgens planning maar soms wel via de bijsturing | |
Dr_Flash | dinsdag 23 mei 2017 @ 19:51 |
19.55-20.25 uur RAIL AWAY (HH) Serie over markante spoorlijnen. Frankrijk: Genève - Chamonixdelbahn Vanuit Genève,diplomatenstad bij het meer,gaat de treinreis de Franse Alpen in. Door het dal van de Arve en met een overstap in St.Gervais reizen we naar de hoofdstad van de bergsport,Chamonix. In een ander treintje genieten we van vergezichten,terwijl we over hellingen van de Mont Blanc naar Montenvers kruipen. | |
Peter | dinsdag 23 mei 2017 @ 21:55 |
Die zal dit jaar nog een aantal ritjes maken . | |
_serial_ | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:11 |
Vanavond is er een aanrijding met persoon geweest tussen Tilburg en Eindhoven, via een vriend hoor ik een beetje hoe het allemaal gaat, heel professioneel, en goede communicatie naar reizigers. Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat er eerst een evacuatie van de trein plaatsvond, diversen reizigers met een bus verder gingen, die bus vol zat, en nu de overgebleven reizigers met de aanrijdingstrein de trein vervolgen, dit is meestal ongebruikelijk ? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:14 |
Met de aanrijdingstrein?? Dat lijkt me niet nee Er zal wel iets anders voor komen rijden toch? | |
_serial_ | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:19 |
Nu ook te lezen op omroep Brabant. | |
James1988 | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:27 |
Misschien was er geen noodzaak voor calamiteitenreiniging en was er een vervangende machinist? | |
_serial_ | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:30 |
Ik denk dat dat het is inderdaad. | |
b2py | dinsdag 23 mei 2017 @ 22:30 |
Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker. | |
James1988 | dinsdag 23 mei 2017 @ 23:06 |
Volgens Omroep Brabant kon er nog worden gereanimeerd, en is het slachtoffer uiteindelijk afgevoerd met de traumahelikopter. Dat klinkt op zich positief. | |
_serial_ | dinsdag 23 mei 2017 @ 23:07 |
Even voor 21:00 kwamen de bussen, aanrijding vond plaats rond 19:30. Vrij vlot dus. | |
b2py | dinsdag 23 mei 2017 @ 23:45 |
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk | |
dennistd | dinsdag 23 mei 2017 @ 23:56 |
Op 20 mei werd bij de SGB een fotodag georganiseerd. Terwijl de deelnemers werden vervoerd in een Schienenbus zorgden de SSN-stoomloc 8811 en de SGB-diesellocs 521 en 264 voor de tractie van de fototreinen. De eerste fotostop werd gehouden bij de coupure in de dijk net ten noorden van station Kwadendamme. Terwijl de SSN 881 met drie ketelwagens in de dijk staat te poseren verdringen bijna vijftig fotograferen elkaar om het perfecte plaatje te kunnen maken. Nergens voor nodig, want een paar minuten later staat de trein er ook nog en kun je rustig je foto maken. Het geeft wel een mooi beeld van de dag Na de stop in de dijkcoupure reed de trein verder naar het station Kwadendamme. Hier kon de trein vastgelegd worden met het voormalige stationsgebouw dat thans een woonhuis is. Aan het gebouw zelf is trouwens niet te zien waar je bent: de stations 's Gravenpolder-'s Heer Abtskerke, Nisse en Baarland beschikken over hetzelfde type gebouw, net als een aantal voormalige stations aan de opgebroken westelijke zijde van de ringlijn. Nadat de deelnemers hun plaatjes gemaakt hebben komt de Schienenbus weer naar het station om ze op te pikken. Bij de SGB wordt deze motorwagen omCc 909 genoemd, maar bij de DB noemde men hem nog 798 680 en later, na ombouw voor eenmansbediening, 796 680. Over een paar jaar zal deze motorwagen niet meer bij de SGB actief zijn: dan worden de reizigers vervoerd in een tot echte NS omC omgebouwd broertje van deze Uerdinger Schienenbus. | |
James1988 | woensdag 24 mei 2017 @ 00:25 |
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen. | |
b2py | woensdag 24 mei 2017 @ 07:48 |
Ah, dat helpt niet nee | |
b2py | woensdag 24 mei 2017 @ 13:56 |
De wagenwerkplaats te Amersfoort wordt omgebouwd tot een opstelterrein: https://www.tenderned.nl/(...)515ddb18/cid/2228396 | |
dennistd | woensdag 24 mei 2017 @ 14:09 |
Dat had ik al eens ergens gelezen ja. Het zou moeten gaan om de sporen voor de wagenwerkplaats waar nu jarenlang Plan U's, Wadlopers, DM'90 en Linten hebben gestaan. Nu zijn deze sporen ongeëlektrificeerd en alleen te bereiken door een keer op vijf kop te maken. Ook is er nogal veel tussenruimte tussen de sporen. Helemaal bovenaan zie je de Bokkeduinen, we kijken hier in westelijke richting [ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 24-05-2017 14:19:36 ] | |
Mr_Klaasje | woensdag 24 mei 2017 @ 14:23 |
Deze sporen zouden een rechtstreekse aansluiting moeten krijgen op de losweg bij de Birkt. | |
MTL | woensdag 24 mei 2017 @ 15:53 |
Projectje van @Goverman? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 mei 2017 @ 15:58 |
Klopt. En beleid is inderdaad om de reizigers binnen 60 minuten "vrij" te hebben. In een dergelijk geval worden er drie acties tegelijk opgestart: het regelen van een evacuatietrein, een sleeptrein/loc en evacuatiebussen. Daarna wordt gekeken welke handig en/of mogelijk zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 24 mei 2017 @ 16:46 |
19.55-20.30 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen. Zwitserland:Flüelen-Göschenen-Realp- Furka Flüelen,prachtig gelegen aan een van de uitlopers van het Vierwoudstedenmeer, is het vertrekpunt van onze treinreis. Met de Schweizerische Bundesbahnen (SBB) verplaatsen we ons over de Gotthardspoorlijn,die Noord- en Zuid-Zwitserland met elkaar verbindt en dwars door het bergmassief van de Alpen gaat.We passeren liefst driemaal het kerkje van Wassen. | |
Goverman | woensdag 24 mei 2017 @ 21:06 |
Dat had maar zo het geval kunnen zijn, maar nee... Hiervoor is vanuit het ministerie geen financiering beschikbaar gesteld, NS (NedTrain, maar goed dat is een onderdeel van NS) is zelf opdrachtgever, aldus TenderNed. Eigenlijk ook wel logisch, omdat het een NS-werkplaats is, met bijbehorende sporen. En het terrein wordt ook gebruikt voor de instroom van nieuw materieel, dus niet zozeer voor de dagelijkse dienstregeling. Evengoed, mooie ontwikkeling | |
toblorone | woensdag 24 mei 2017 @ 21:27 |
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen? | |
Peterselieman | woensdag 24 mei 2017 @ 21:41 |
Als ik het goed begrepen heb moet het naast het huidige emplacement Westhavenweg komen. Richting de Nieuwe Hemweg is nog wat ruimte vrij https://www.google.nl/map(...)7,801m/data=!3m1!1e3 Zie hoofdstuk 6.3 van dit document http://ftp.ruimtelijkepla(...)B0905BPGST-VG01.html | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 21:44 |
Ik had zondag bedacht dat alle werkplaatsen opgeheven moeten worden en naar een centrale plaats moeten zoals ergens tussen Utrecht en Den Bosch of in de flevopolder ofzo. Volledige centralisatie met een stuk of 5 tot 8 van die strategisch gelegen kleine onderhoudsplaatsen met een putspoor. Dan kan alles wat nu werkplaats is opgeruimd worden/verbouwd tot opstelterrein. Als de lokatie en de aansluitingen goed worden gepland moet het in de omlopen passen zonder al te veel gezeik. Er wordt nu vaak over langere afstanden gereden om iets voor elkaar te krijgen. | |
toblorone | woensdag 24 mei 2017 @ 21:48 |
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 21:50 |
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar! | |
Maegrim | woensdag 24 mei 2017 @ 22:03 |
De dijksgracht is aardig leeg ondertussen, wanneer gaan ze daar bouwen? | |
Goverman | woensdag 24 mei 2017 @ 22:04 |
Bij Hoofddorp komen extra opstelsporen. Ook komt er een extra gelijktijdigheid, zodat er sneller gekeerd kan worden. | |
greavy | woensdag 24 mei 2017 @ 22:08 |
Kijfhoek? Die wordt al aangepast voor extra noodwegen voor hulpdiensten. Schijnen per 10 opstelsporen minstens één pad te moeten komen waar hulpdiensten met een voertuig langs kunnen. Althans, dat is wat de gemeente geëist had, en die liepen vorige week blij te roeptoeteren dat het eindelijk gebeuren gaat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 22:10 |
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken. Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo. Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken. Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën. | |
Peter | woensdag 24 mei 2017 @ 22:13 |
Doe dan ook gelijk een verbinding naar Lelystad airport en een echte aansluiting voor Rotterdam-The Hague airport | |
toblorone | woensdag 24 mei 2017 @ 22:14 |
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 22:17 |
Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 22:19 |
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 22:20 |
Ik heb een week vakantie en een hele goede dag en zeker vijf Weizen gedronken, sorry. Vakantiegeld ook, gelijk graafmachine geregeld en worteldoek en straatzand en een stratenmaker voor vrijdag. Zaterdag van Zwolle naar Schiphol via Deventer (ik weet niet of er werkzaamheden zijn), dan drie nachtjes naar Schotland. Zinin. | |
James1988 | woensdag 24 mei 2017 @ 22:22 |
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda! | |
Goverman | woensdag 24 mei 2017 @ 23:12 |
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos.... Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch... | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 23:24 |
Ach, Duitsland heeft het gebruik van lawaaiige goederenwagons al verboten, dus die gaan die kant alleen nog maar op met een bijzondere ontheffing, zoals de ertsboten. Containervervoer wordt stiller en stiller en dat is de grootste hap nu. Technologie <3 | |
Peterselieman | woensdag 24 mei 2017 @ 23:24 |
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 23:25 |
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu. | |
James1988 | woensdag 24 mei 2017 @ 23:26 |
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk. Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben. | |
Goverman | woensdag 24 mei 2017 @ 23:31 |
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u). | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 mei 2017 @ 23:37 |
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte. | |
Peterselieman | woensdag 24 mei 2017 @ 23:38 |
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan? Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt. | |
James1988 | woensdag 24 mei 2017 @ 23:48 |
Dat zou inderdaad kunnen. Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet. Stel, er gebeurt wat bij Vught Aansluiting, waardoor er helemaal niks meer naar het zuiden kan. Vanuit Utrecht krijg je 6 treinen per uur te verwerken: 4 intercities en 2 sprinters. Vanuit Oss komen er twee intercities en twee sprinters (plus wat spitsversterkers). Dat zijn 10 treinen op een heel uur, er zijn 9 perronfases waarop je die kunt afhandelen (soms alleen bereikbaar met wat linkerspoor rijden, maar dat moet dan maar). Daarnaast zijn er nog twee spoortjes ten westen van het station (alleen bereikbaar vanaf sporen 7 en 8), en is er nog een terrein van NedTrain waar 4 sporen zijn aan de oostkant. Als het station na een uur vol staat met treinen die geen kant op kunnen gaat er toch echt iets verkeerd | |
Peterselieman | woensdag 24 mei 2017 @ 23:59 |
Nu de autotreinen en dergelijke niet meer rijden is de noodzaak idd minder | |
dennistd | donderdag 25 mei 2017 @ 08:29 |
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig... De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen. | |
b2py | donderdag 25 mei 2017 @ 11:36 |
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen. | |
Dr_Flash | donderdag 25 mei 2017 @ 13:07 |
| |
James1988 | donderdag 25 mei 2017 @ 14:04 |
Van Somda:
| |
derLudolf | donderdag 25 mei 2017 @ 14:27 |
Meer ijzer, meer asfalt Altijd goed voor de economie | |
Maegrim | donderdag 25 mei 2017 @ 15:23 |
De geleidehoorns van de stroomafnemers worden eraf gereden bij een brug had ik begrepen | |
MTL | donderdag 25 mei 2017 @ 15:25 |
Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden. Ergens kwam uiteindelijk het idee om eens te kijken in de richting van de Willemsspoortunnel zelf ipv het HSL spoor. Spoor H is een tijd buiten dienst geweest. Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd. Daarna is de verstoring weer opgeheven, maar zitten nu wel nog een heleboel Traxxen zonder geleidehoorns op de stroomafnemers. Die moeten dus allemaal vervangen worden. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken vóór morgenochtend. [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:27 ] | |
derLudolf | donderdag 25 mei 2017 @ 15:26 |
Waarom worden alleen die van 1500V eraf gereden dan, die zijn toch niet in gebruik op de HSL? Of zitten die op dezelfde pantograaf? | |
MTL | donderdag 25 mei 2017 @ 15:28 |
Het was dus helemaal niet op het HSL spoor, maar na de Willemsspoortunnel bij Rotterdam Zuid. In het begin dacht men dat het ergens bij de op- of afritten lag van de HSL omdat enkel ICd/1100/Thalys er last van had. | |
b2py | donderdag 25 mei 2017 @ 15:38 |
We gaan het zeker voor elkaar krijgen om iedereen naar huis te krijgen HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE NOODREMTREKKERS EN WIJ HADDEN HEUL WEL LANGE TREINEN | |
James1988 | donderdag 25 mei 2017 @ 15:39 |
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold. Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen? | |
MTL | donderdag 25 mei 2017 @ 15:51 |
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval. Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden. | |
Peterselieman | donderdag 25 mei 2017 @ 15:57 |
Sodeknetters zeg. Dat zijn er nogal wat ... Vergeet trouwens niet dat er ook van de Thalys bij liggen | |
MTL | donderdag 25 mei 2017 @ 16:01 |
En IC Brussel. | |
b2py | donderdag 25 mei 2017 @ 16:02 |
Ging er hard aan toe op Mokum CS gisteravond: http://www.dumpert.nl/med(...)e_actie_du_jour.html | |
b2py | donderdag 25 mei 2017 @ 16:02 |
Is het toeval dat alleen HSL treinen geraakt zijn of rijdt er uberhaupt geen ander verkeer dan HST over HA? | |
MTL | donderdag 25 mei 2017 @ 16:09 |
Alleen doorgaande treinen die niet op Blaak stoppen gaan via H. De sprinters en intercities naar Dordrecht gaan via de binnensporen. Dus inderdaad, dan hou je ICd/1100/Thalys/IC Brussel en eventuele goederentreinen over. [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:03 ] | |
Kansenjongere | donderdag 25 mei 2017 @ 16:22 |
En niemand had kunnen vermoeden dat al die mensen na de wedstrijd ook weer terug zouden willen, dus dat NS daar niet op voorbereid was kun je hen niet verwijten. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 25 mei 2017 @ 16:23 |
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 mei 2017 @ 16:39 |
Nou en? | |
b2py | donderdag 25 mei 2017 @ 16:53 |
Als je de perrons maar klein genoeg maakt is het overal vol | |
dennistd | donderdag 25 mei 2017 @ 18:38 |
Staat die fluitketel nog in Breda James? | |
James1988 | donderdag 25 mei 2017 @ 18:39 |
Stond er een fluitketel in Breda? | |
dennistd | donderdag 25 mei 2017 @ 18:44 |
Ja, spoor 2. De SSN. | |
James1988 | donderdag 25 mei 2017 @ 18:49 |
Kan het niet zien, er staat een DDZ voor | |
James1988 | donderdag 25 mei 2017 @ 19:05 |
Daar gaattie: | |
greavy | donderdag 25 mei 2017 @ 21:19 |
Vanochtend in Goes gestart met foto's bij de SGB, en geëindigd bij Willemsdorp voor de SSN 01 1075 met de nieuwe waterwagen. Vanochtend die trein niet geklikt. 25 Mei 2017 - Vandaag ging ook de SSN op reis naar Goes voor een bezoek aan het Sporen naar het Verleden-evenement bij de SGB. Nadat vanochtend de trein in Goes was aangekomen en de lok heeft omgelopen in de Sloehaven, werd er met tender voor naar Breda gereden en aldaar de lok weer omgelopen, om zo het laatste stuk weer met ketel voor te rijden en de waterwagen aan de lok te krijgen. Hier passeert de trein in een fraai zonnetje met een helderblauwe lucht de ruim 20 toegesnelde fotografen bij Willemsdorp, en zal nog reizigers afzetten in Dordrecht, Rotterdam Centraal en Gouda. Detail: De waterwagen heeft vandaag zijn eerste inzet in dienst gedaan bij de SSN. | |
dennistd | vrijdag 26 mei 2017 @ 01:11 |
Dat klinkt alsof iemand de trekdraden heeft doorgeknipt of zo | |
MTL | vrijdag 26 mei 2017 @ 05:42 |
Nog niet alle TRAXX-en zijn gerepareerd. Tot (huidige prognose) 12 uur minder IC's tussen Den Haag en Eindhoven. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 mei 2017 @ 08:40 |
Is de oorzaak nou al gevonden? | |
MTL | vrijdag 26 mei 2017 @ 08:44 |
Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 mei 2017 @ 08:48 |
Stoute boomtak | |
Frozen-assassin | vrijdag 26 mei 2017 @ 08:51 |
Aanklagen die hap! | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 09:02 |
Feestje: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170526_02898720 | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 26 mei 2017 @ 12:02 |
Takken. Gesnoeid door de gemeente, en lekker op de hekken laten liggen. Ruimt ProRail wel op, blijkbaar. | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:05 |
Te druk met Ajax | |
MTL | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:09 |
Nah, dat voetbal vinden ze in Rotterdam 3x niks denk ik zo | |
dennistd | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:17 |
Als ik het zo lees nog maar 11 manden hoor:
| |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:18 |
Rekening houdt met Wallonië | |
MTL | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:43 |
Letten jullie wel ff op de storing tussen Haarlem en Zandvoort? Er rijden namelijk extra treinen | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:45 |
Salatrel | vrijdag 26 mei 2017 @ 14:09 |
hold my beer | |
Dr_Flash | vrijdag 26 mei 2017 @ 17:09 |
Goden verzoeken dit | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 26 mei 2017 @ 18:54 |
Dat zijn klanten van NS die vervoert willen worden | |
Salatrel | vrijdag 26 mei 2017 @ 20:25 |
Niet eens een kijkalert voor een aflevering railaway vol prachtige virm beelden? | |
mart_83 | vrijdag 26 mei 2017 @ 20:44 |
Misschien daarom juist niet? Ik heb deze aflevering (en de andere in Nederland) nog op m'n Ziggo recorder staan bedenk ik me net... | |
James1988 | vrijdag 26 mei 2017 @ 21:19 |
SNCF gaat wat naamswijzigingen doorvoeren: de merknaam TGV wordt ingeruild voor inOui, de website voyages-sncf.com zal worden omgedoopt in Oui.sncf. | |
Peterselieman | vrijdag 26 mei 2017 @ 21:35 |
Dit is een grap mag ik hopen? | |
Maegrim | vrijdag 26 mei 2017 @ 21:36 |
oui | |
James1988 | vrijdag 26 mei 2017 @ 21:38 |
Neen. http://www.leparisien.fr/(...)-05-2017-6987396.php http://www.leparisien.fr/(...)-05-2017-6987471.php | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:06 |
Hopeloos | |
MTL | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:12 |
Nu maar hopen dat de inuit geen kopierechten op de naam gaan claimen | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:13 |
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid. | |
Peterselieman | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:20 |
Precies en zeker omdat ze al het goedkope OuiGo hebben. Dan zet je er geen nieuw premium merk met een beetje gelijkende naam tegenover. | |
James1988 | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:38 |
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's. Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:48 |
Óf! Er werkt een nieuwe manager die graag z'n stempel erop wil drukken! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:48 |
"Zien jullie dat jongens? Heb papa gedaan!" | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:49 |
Maargoed, marketingtechnisch zal de motivatie wel zijn dat stilstand achteruitgang is, dat het niet meer sexy is, dat het geassocieerd wordt met oude mensen en meer van dat soort dingen. Volgende stap; Deutsche Bahn verandert ICE in Ictanis! IC Aber nicht immer schneller. | |
b2py | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58 |
Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uit | |
James1988 | vrijdag 26 mei 2017 @ 23:01 |
Dat zijn maar twee voorbeelden, er zijn genoeg merken die zo bekend zijn dat niemand meer aan het specifieke merk denkt, maar aan een product. Luxaflex bijvoorbeeld. | |
dennistd | vrijdag 26 mei 2017 @ 23:07 |
Morgen rijdt de jaarlijkse Sonderzug van Westfalendampf weer vanuit Duitsland naar Amsterdam. Tot Bad Bentheim wordt de trein getrokken door een e-loc, vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam verzorgen beide 23'ers van de VSM de tractie. 's Avonds rijdt de trein weer terug. De globale dienstregeling: Bad Bentheim a ±8.45u Bad Bentheim v 9.08u Deventer ± 10.15u [non-stop tot Amersfoort] Amsterdam C a ±12.15u Amsterdam C v 18.03u [non-stop vanaf Amersfoort] Deventer ± 19.45u Bad Bentheim a 20.50u Bad Bentheim v 21.04u De ± tijden kunnen 5-10 minuten afwijken. | |
Peterselieman | vrijdag 26 mei 2017 @ 23:26 |
De nieuwe Friesenbrücke moet er in 2024 liggen, zoals het nu lijkt tenminste. https://www.oogtv.nl/2017(...)t-er-in-2024-liggen/ | |
dennistd | vrijdag 26 mei 2017 @ 23:56 |
De NDR meldt (in de video) dat het een draaibrug zou gaan worden: een klapbrug met een doorvaartbreedte van 60 meter (wat de Meyer-werf graag wil) wordt ook 60m hoog als ie openstaat, wat een probleem kan worden bij harde wind. http://www.ndr.de/nachric(...)iesenbruecke278.html | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:03 |
Dubbele ophaalbrug.... | |
b2py | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:19 |
Tussen Bad bentheim en Deventer stopt ie wel overal? | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:46 |
Nee, nergens. Had speciaal voor Fles de Deventer-tijd nog toegevoegd, alleen nu staat het er wat ongelukkig. | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:47 |
Gaat dat wel goed zonder ondersteuning in het midden? Voetgangers of auto's wel denk ik, maar treinen zijn toch wel een stukje zwaarder... | |
James1988 | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:50 |
Daar zijn ingenieurs voor hè, die berekenen dat soort dingen | |
b2py | zaterdag 27 mei 2017 @ 09:05 |
Als je geen doekoe op tafel legt maken wij het! | |
Mr_Klaasje | zaterdag 27 mei 2017 @ 09:22 |
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers? | |
MTL | zaterdag 27 mei 2017 @ 09:35 |
Helemaal naar het station voor een waterkoker Ik heb er thuis een staan. Een echte Tefal | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:15 |
VSM vanmorgen in De Lutte: Betere kwaliteit volgt vanavond vanaf de sd-kaart, deze is nog gestreamd vanuit de lucht. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:21 |
Oh dat is nu? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:22 |
Nee, moet nog uitslapen Kijk vanavond vanaf het balkon wel | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:28 |
Hoe laat? Ik moet zo naar Deventer en vanavond naar Schiphol. | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:32 |
Ja Vanavond weer een kans, dan is ie over spoor 1 gepland. | |
derLudolf | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:39 |
Ik ga tweede Pinksterdag met een waterkoker spelen, alleen drijft deze maar een wiel aan Wolf Magdeburg 1901. | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 11:01 |
Groeten uit VIRM 9559 met niet opstartende OBIS-schermen: | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 11:07 |
Het is echt bizar dat die dingen ondersteboven hangen. Ik kan er echt niet bij waarom... | |
b2py | zaterdag 27 mei 2017 @ 11:08 |
kabelaansluitingen oid? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 11:10 |
Nee. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 11:49 |
Ik heb hem wel gehoord Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig | |
Salatrel | zaterdag 27 mei 2017 @ 12:18 |
Australische import | |
Peter | zaterdag 27 mei 2017 @ 12:22 |
vergeet je je notitieblok te noemen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 12:32 |
Hehehe. Achter me iemand met telefoon check in. Nice. | |
Flodder450 | zaterdag 27 mei 2017 @ 14:12 |
machtige machines! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 14:54 |
Fles ik zag je hoofd! | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 15:42 |
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt? Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS. Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan".... Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein) Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:20 |
Meid toch. Koop een taart en taart hem | |
Peter | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:21 |
Zijn er al slingerende spoorstaven van de warmte? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:25 |
Je moeder is een slingerende spoorstaaf | |
Peter | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:26 |
Wat ben je rebels deze dagen.. ongesteld? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:27 |
Oostenwind op komst denk ik | |
b2py | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:30 |
Nee | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 16:57 |
haha zit ik lekker als een sk1ere pauper op m'n balkonnetje blikken te slobberen, komt ineens DeadLock2K langs fietsen Hij wou niet eens een biertje voor onderweg mee Het was gewoon gekoeld flippo | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:03 |
Lol ja. Trein halen. Hindernisbaan naar Schiphol. Krijsend kind in de stiltecoupé. | |
Maegrim | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:19 |
C1 tm C8 op de Watergraafsmeer onbereikbaar door spoorspatting in een wissel | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:22 |
Gevolgen voor het treinverkeer of dat niet? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:36 |
Prettige zaterdag nog | |
Maegrim | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:41 |
Nah, wat extra rangeerklussen denk ik | |
Peterselieman | zaterdag 27 mei 2017 @ 17:56 |
| |
Salatrel | zaterdag 27 mei 2017 @ 18:07 |
niet voor het eerst ik stap in Barendrecht in de trein en stond ook al eens raar te kijken toen de trein wel erg vroeg aan kwam rijden die stempelautomaat begon ook gelijk weer met vertrekprocedure dus toen heb ik er maar een stokje voor gestoken | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 18:38 |
Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:16 |
Kapotte airco in een ICM is met dit weer zelfs voor mij te warm. Pfieuw. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:19 |
Groenland is lekker man. Lekker beetje bootje cruisen bij -14 ºC yolo | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:31 |
Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat... | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45 |
staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken? | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45 |
+30 want hij stond net bij Stroe aan de kant om de overvolle IC waar ik in zit voorbij te laten | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45 |
toch ruk voor de zon | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:46 |
en daarom ben ik thuis | |
dennistd | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:46 |
Staan bij hoevelaken, loc is gevorderd van de China-shuttle die ergens tussen 1830 en 1900 Amersfoort binnen kwam rijden vanuit Utrecht. | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:47 |
LTE schijnt af te gaan slepen. Morgen een weekje naar het Maintal in Duitsland, het goederenparadijs ook wel genoemd qua hoeveelheid cargo daar. |