Als de trein 10 meetpunten heeft van a naar b, bij 5 op tijd, 3 te laat en 2 opgeheven is de punctualiteit 5/8 geloof ik.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe wordt een trein eigenlijk geteld als hij op tijd is vertrokken uit bijvoorbeeld Maastricht, tijdens z'n rit flink wat vertraging oploopt en daardoor met +25 aankomt in Utrecht, en vervolgens wordt opgeheven? Is hij dan vertraagd, opgeheven, of beide?
50 "representatieve" puntenquote:Op maandag 22 mei 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig.
Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen.
En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng.
Nee, in de lucht gegooid. En alle data van dei roodhemden ook.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:07 schreef Xetran het volgende:
Ze hebben toch gewoon dataverzamelingsinstrumenten? Ik bedoel, hun jaarverslag staat vol met KPI's.. Is dat uit de lucht gegrepen?
Ja, 1982 belde.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen
Ja, dat is als ze alle factoren mee gaan nemen. Ik weet niet of ze zo ver gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, 1982 belde.
Ik hoop dat je 0,10 % bedoelde.
Wat zou de meerwaarde zijn van meten op >400 plekken tov 50?quote:Op maandag 22 mei 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig.
Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen.
En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng.
willen ze van die loopbrug af?quote:Op maandag 22 mei 2017 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten noemen het "catch points".
Ik vind dit een mooie constructie:
[ afbeelding ]
Het is belangrijk voor deep-learning en neurale netwerken om zoveel mogelijk ruwe informatie binnen te krijgen. Sterker nog, die 400 punten (alleen de stations) is veel te weinig. Continue bewaking is hier echt wel redelijk sleutel bij. Hoe je dat dan verwerkt in zinnige grafieken voor de eindgebruiker; Ja, dan is de punctualiteit op stations het belangrijkste en kan je er eenvoudige grafische weergaven van produceren. Als je het slim aanpakt dan hou je het met een API beschikbaar zodat je per station kan controleren hoe vaak het goed of mis gaat.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat zou de meerwaarde zijn van meten op >400 plekken tov 50?
Ja, dat was mijn trein. En zo defect klonk 'ie niet. Zal wel iets met ATB zijn geweest. Heb de pimpel gepakt die er lange tijd met gesloten deuren tegenover stond, daarna IC van Deventer naar Zwolle.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:25 schreef dennistd het volgende:
In Almelo gaat het ook fijn zo te zien: op spoor 4 staat de sprinter naar Zwolle van 15.00u defect (2x DM'90). Daarom moet alle verkeer afgehandeld worden op spoor 2...
(met uitzondering van de sprinter Apeldoorn die keer op 4a en de stopper uit Mariënberg dan).
Niet volgens planning maar soms wel via de bijsturingquote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:44 schreef Bitlord het volgende:
Dag heren,
Mij passeerde net een VIRM 4+4+4. Had ik nooit eerder gezien. Of komt dat toch wel vaker voor?
Die zal dit jaar nog een aantal ritjes maken .quote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De 766 staat in Nijmegen. Met 150 jaar rRode Kruis bestickering erop.
Nu ook te lezen op omroep Brabant.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Met de aanrijdingstrein?? Dat lijkt me niet nee Er zal wel iets anders voor komen rijden toch?
Ik denk dat dat het is inderdaad.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:27 schreef James1988 het volgende:
Misschien was er geen noodzaak voor calamiteitenreiniging en was er een vervangende machinist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |