Kansenjongere | maandag 6 februari 2017 @ 23:51 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 06-02-2017 23:57:58 ] | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 00:18 | |
Sappemeer Oost http://www.dvhn.nl/gronin(...)r-Oost-21979982.html | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 00:32 | |
Nja, dat was de vraag niet als je een nieuwe kaart moet hebben kost dat een X bedrag aan geld. Om die kaart aan te maken. WAAROM je een nieuwe kaart nodig hebt, heeft daar geen enkele invloed op. "Oh beste Opeldealer ik wil graag kutbrik zoveelnogwat XL van u kopen! Wat kost die?" -"Nou mevrouwtje dat hangt er vanaf. Is uw huidige auto gestolen dan kost hij 20k, is hij in de prak gereden door uzelf dan kost hij 30k, is hij in de prak gereden door iemand anders dan kost hij 10k." De buitenaardse redeloosheid van NS, TLS, de Chipkaart en letterlijk ALLES wat ermee te maken heeft, wil maar niet doordringen blijkbaar. | ||
Kansenjongere | dinsdag 7 februari 2017 @ 00:40 | |
Het feit dat het ruim vijf jaar duurt voor er heel langzaam een eerste aanzet is gemaakt (en dan uiteraard wederom pas als er een bevel komt vanuit Den Haag, want denk maar niet dat ze uit eigen beweging rekening gaan houden met de klant) om zonder kosten je eigen geld terug te kunnen krijgen, ook wanneer je niet bereid bent daar vijf jaar op te wachten, is wat dat betreft veelzeggend. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 04:51 | |
Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even | ||
Maegrim | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:03 | |
kut OP | ||
Kansenjongere | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:15 | |
Je bent zelf een kut OP. | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:34 | |
Sluitseinen | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:40 | |
Dit | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:42 | |
Om mij is het 2x per eeuw | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:16 | |
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.
[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 10:23:09 ] | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:36 | |
Ene stationbewoner uit Breda geloof ik | ||
#ANONIEM | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:42 | |
Zijn evengoed prima treinen toch? En een InterCity in Nederland is in vergelijking met pakweg Frankrijk of Duitsland toch eerder een soort S-Bahn-Express of Snel-RER. | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:46 | |
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia la NS Kan daar ook niet meer over gezeurd worden | ||
ReisT | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:59 | |
Ik lees alleen dat het een Coradia wordt. Dat wisten we al. De V200 is gewoon een variant van de Polyvalent. Waar de ICNG op wordt gebaseerd, is nu steeds niet bekend. | ||
Flodder450 | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03 | |
vraagje trouwens: zijn de verschillende breedtes van deuren van de koplopers een overblijfsel van bagagecompartementen etc? EDIT: nvm, dacht dat er ook verschillende breedtes deuren zaten in de tussenrijtuigen, alleen de voorkanten van de kopbakken hebben bredere deuren, voor de rest is alles gelijk [ Bericht 43% gewijzigd door Flodder450 op 07-02-2017 11:10:30 ] | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13 | |
Qua comfort zal een Regional Express anders gebouwd zijn dan een IC toch? Niet alleen andere stoeltjes | ||
ReisT | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:20 | |
Nee, waarom? De Duitse dubbeldeks IC is ook gewoon een RE-trein met andere stoeltjes. | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:24 | |
Zal wel meevallen. De Coradia Nordic versie mag bijvoorbeeld 180 en die valt ook onder dezelfde reeks treinen. Toen ik daar was viel het mij juist op hoe rustig die rijdt, ook bij hogere snelheden. Draaistellen en vering moeten geschikt zijn voor 200 km/u en de Coradia NS is drukdicht, dus meer comfort in de tunnels (minder last van de oren e.d.). Dus qua comfort maak ik mij niet al te veel zorgen. | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:28 | |
Dan vraag ik me af waar wel op bezuinigd is | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:32 | |
Na dat gedoe met die Fyra zijn alle ogen op NS gericht. Dit project moet gewoon goed gaan. Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG, dan gaat het wel goed komen met die trein Tenzij er natuurlijk enorme kwaliteitsproblemen zijn met de bouw. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:36 | |
Ook over de magneet van de WC-rol-houder? | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:37 | |
Zonder gekheid: daar kan je het wellicht wel mee vergelijken | ||
James1988 | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45 | |
Alstom heeft geen product genaamd "Coradia Regional" in het assortiment. Het hele Coradia-gamma is ontwikkeld voor regionale treinen, de intercityversie (Coradia Liner) is een doorontwikkeling van de Polyvalent. Het grootste verschil zit in de afwerking, van de Polyvalent heeft Alstom ook een versie ontworpen die 200 km/u kan. | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:04 | |
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt. De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt. Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS. En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG [ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 12:11:45 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:15 | |
Och jezus. Moest er weer zo nodig iets met "een geheel eigen gezicht" komen? Well, think again | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:28 | |
Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentile dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel, tot behoorlijk grote dingen als interieur of positie van het toilet. Maar andersom ook weer hele kleine niet essentile dingen, die desondanks toch het rijden een klein stukje aangenamer maken. En soms kan ook iets niet gerealiseerd worden omdat het bijvoorbeeld in de knoei komt met apparatuur of andere dingen. [ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:41:27 ] | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:28 | |
vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:30 | |
Ja, in de achterste cabine zeker | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:35 | |
Iets als de positie van knoppen op de stuurtafel kan toch al een jaar of 40 gewoon standaard zijn? Net zoals in elke auto het licht aan de linker hendel en de ruitenwisser aan de rechter hendel zit? Daar hoeft toch niet ELKE keer weer iemand iets anders van te vinden? Wat een onzin lijkt me dat zeg | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:36 | |
Volgens mij is het in Duitsland aardig gestandaardiseerd inderdaad. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:37 | |
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:39 | |
ja hallo toen was ik nog niet eens uit Rotterdam weg | ||
sjonhetplatenkanon | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:40 | |
Zolang er geen passagiers op het dak zitten... | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:41 | |
De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is. Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:43 | |
Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:44 | |
Okee, fair enough. Maar dan heb je toch aan een stuk of 3 configuraties uiterlijk wel genoeg zou je denken? | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:46 | |
Als er maar een USB poort inzit zodat ik mijn micro koeler aan kan zetten om een blikje fristi koud te zetten. | ||
Kansenjongere | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:47 | |
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:50 | |
Deventer - Enschede in 15 minuten lijkt me het begin van een mooie tegenprestatie | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:51 | |
Een springer bij Borne. En ik wilde net naar huis. | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:51 | |
Tja, je zou inderdaad denken dat het tegenwoordig wel een beetje uitgekristalliseerd is qua voorkeuren voor de cabines. Maar als bijvoorbeeld Alstom standaard de tractiehendel links plaatst en NS wil 'm meer rechts omdat ander materieel het op dezelfde plek heeft, dan moet dat gewoon kunnen. Maar andersom geldt natuurlijk ook: soms is inderdaad ook een voorstel van de kant van de vervoerder niet altijd een verbetering. Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken [ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:44:23 ] | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:57 | |
ben ik toch mooi op tijd terug zeg rij al tussen Gouda en Rotterdam net vanmorgen wezen wegleren daar.. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00 | |
Ja dat snap ik. Maar op een gegeven moment ben je er wel een keertje uit natuurlijk. | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:01 | |
Het kan altijd beteranders! | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:05 | |
Ik ken onderhand van iedere boom en struik die ik onderweg tegenkom de geboortedatum en burgerlijke staat. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09 | |
Op het station, dat krijg je met alle hekken tegenwoordig... | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:10 | |
Gaan we daar ook hekken zetten | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:12 | |
Zoals op station Zevenaar, waar ze hekken langs spoor 2 hebben geplaatst (waar vanaf april Abellio moet gaan stoppen) | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:13 | |
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:14 | |
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:18 | |
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding... Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:25 | |
En nu begint het ook nog te sneeuwen in Twente Apocalyps... Echt nu dus:
| ||
ReisT | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:45 | |
Alleen maakt Alstom zelf niet zo'n duidelijk onderscheid, als je op de site het portfolio "main line" opzoekt krijg je een overzicht van alle Coradia's te zien inclusief de V200. De Coradia Liner V200 is een doorontwikkeling van de regionale series. De Coradia die NS krijgt is ook een doorontwikkeling van de regionale series. Het kan een aparte ontwikkeling zijn, het kan dezelfde ontwikkeling zijn. We weten het gewoon niet. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 13:47 | |
Het belangrijkste voor de reizigers is dat die dingen het, in tegenstelling tot de IC Defect, wel gewoon blijven doen en dat het comfort prima is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:00 | |
Een week van tevoren worden ze natuurlijk wel eerst geschilderd. Daarvoor zal helaas het treinverkeer voor onbepaalde tijd stilgelegd moeten worden in verband met de veiligheid | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:00 | |
. [ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:40:55 (Blaat) ] | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:03 | |
Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig? | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:14 | |
Die is alleen bevoegd voor rangeren met staalrollen. | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:15 | |
Jamaar Nederlandse loc, taalbarrire blablabla. Waarom moet de loc omlopen eigenlijk? | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:20 | |
NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:21 | |
Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate. | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:22 | |
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:27 | |
En dat is een rangeerbeweging en dat mag in Nederland alleen zonder reizigers :herp: | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:28 | |
Het zijn bijna altijd Nederlanders en spreken sowieso Nederlands genoeg om te mogen rangeren... | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:34 | |
Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland? | ||
MTL | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:35 | |
Over het algemeen niet, inderdaad. maar tenzij dat recent veranderd is, zouden ze dat wel degelijk ook zelf mogen doen in geval van calamiteiten. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:37 | |
Nee, maar er is een springer, kom op ff bijblijven. | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:40 | |
Gebeurt met een leeg materieel rit [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-02-2017 14:50:09 ] | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:44 | |
Ik ben nu toch bij | ||
dennistd | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:06 | |
| ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:15 | |
ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:19 | |
Ik hou m'n takken open voor je. | ||
Kansenjongere | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:20 | |
Je zoekt een takkewijf? | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:22 | |
Goorlappen | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:24 | |
Das niet tussen Hengelo en Almelo maar tussen Hengelo en Zutphen. | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:27 | |
Niet per ongeluk naar greavy sturen h | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:32 | |
die is meer van het scharen... | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:33 | |
Ja maar niet met van die botte exemplaren. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:35 | |
Hij heeft vaak een keukentrapje mee, dus pas maar op | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:55 | |
Pokkepleuris sneeuw, kenkert op joh | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:01 | |
Oh, er is dus wat speling qua iph | ||
Dos37 | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:34 | |
duurt wel extra lang daar in Borne, zal wel een zooitje zijn geweest. | ||
Salatrel | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:44 | |
misschien was het een aanrijding met een buffel | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:46 | |
Volgens mij heeft de hele topic z'n grapjurk aan vandaag! | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:50 | |
Lolbroek | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 17:55 | |
Jij bent net een wijf dus grapjurk. | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 17:56 | |
Vrouwen hebben toch meestal de broek aan? | ||
James1988 | dinsdag 7 februari 2017 @ 18:09 | |
Haaaaaaat aan de stoptrein 's-Hertogenbosch - Dordrecht. Tussen Tilburg en Breda rijdt dat kreng een paar minuten voor de intercity naar Roosendaal, als dat ding een paar minuten vertraagd is krijgt de intercity daar dus ook meteen last van. | ||
b2py | dinsdag 7 februari 2017 @ 18:33 | |
Schuld van de Duitse staat | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 7 februari 2017 @ 18:34 | |
Vrouwen zijn hele andere wezens dan wijven. | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 07:33 | |
Klacht, clubje vrienden die met zijn drien in een SLT vierzitter erbij komen zitten RIP beenruimte | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 07:43 | |
Fingers crossed dat Fles niet naar Enschede hoeft vandaag | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 08:03 | |
Was het niet van plan nee. Hoezo? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 08:08 | |
Ik blijf nog ff thuis in ieder geval | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 08:09 | |
Storinngggg (Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..) | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 08:10 | |
n DDZ-viertje in een trein waar er normaal twee worden ingezet. Kansloos weer. | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 08:21 | |
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 08:51 | |
En ook de tweede trein is 33% van z'n capaciteit kwijt. | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 09:04 | |
Die is as we speak Almelo binnen komen rollen op spoor 4 met +20 | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 09:06 | |
Pas 1 keer hoeven omreizen, en dat was net 1 dag dat ik op ene andere locatie zat | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 09:47 | |
Het vervelendste is gewoon dat je er niet op kunt rekenen. Elke dag voelt het gewoon als "mazzel" als je vanuit Deventer Enschede haalt of Utrecht of Amsterdam of Delft. Aan de andere kant, zelfs als je die mazzel 's morgens hebt, bekruipt je meteen het gevoel "doe ik hier wel goed aan? Ik moet vanmiddag ook nog terug...." . | ||
Blistering | woensdag 8 februari 2017 @ 10:45 | |
De NS stimuleert binnen blijven. Lekker de hele dag vlammetjesomeletten maken | ||
Kansenjongere | woensdag 8 februari 2017 @ 10:51 | |
Het is treurig dat het moet, maar ik heb om die reden de reisplanner widget voor mijn heen- en terugreis op mijn telefoon staan, zodat ik alleen de verversknop hoef aan te tikken om te zien of het de NS behaagt om mij van of naar mijn werk te vervoeren. | ||
bork | woensdag 8 februari 2017 @ 11:05 | |
Vertel! | ||
Mr_Klaasje | woensdag 8 februari 2017 @ 11:21 | |
Hoe makkelijk ook die IC Almere-Amsterdam CS er afgelopen maandag uitgefietst werd "omdat dat nodig is".. Hoezo? Is die trein niet nodig om mensen te vervoeren? | ||
Blistering | woensdag 8 februari 2017 @ 11:29 | |
Ons Flash is wereldkampioen GoPro vlammetjesomelet maken | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 11:30 | |
Dat ding is trouwens halverwege de dag weer gaan rijden, bewustwording? | ||
bork | woensdag 8 februari 2017 @ 11:36 | |
ei, ei, ei. | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2017 @ 12:14 | |
De Noord-Hollanders willen de FLIRT kennelijk ook wel http://www.nhnieuws.nl/ni(...)noord-hollands-spoor Het filmpje betreft btw een testrit van 5 oktober, zo valt bij de buren te lezen | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 12:19 | |
En jij bent...? | ||
Blistering | woensdag 8 februari 2017 @ 12:24 | |
Je buurman uit Apeldoorn. [ Bericht 2% gewijzigd door Blistering op 08-02-2017 12:31:36 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 12:33 | |
Ah. How le fuq should I know hmm. | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 12:36 | |
Geen treinen tussen Dronrijp en Harlingen Haven:http://www.omropfryslan.n(...)ding-mei-trein-harns Is trouwens een WILO, dus dan zal er wel weer een onderzoek volgen dat zo'n overweg (vergelijkbaar met de oude AKI) onveilig is: https://www.google.nl/map(...)441269!6m1!1e1?hl=nl | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 12:44 | |
Is een leuk idee voor chirurgen. Dat ze zeg maar halverwege bedenken dat dat hart verwijderen om een arm te opereren niet zo handig is. | ||
Zelfscanner | woensdag 8 februari 2017 @ 12:44 | |
De 1e poortjes bij Sloterdijk staan er inmiddels (Het hoofdgebouw) Ja, het gebouw [ Bericht 27% gewijzigd door Zelfscanner op 08-02-2017 12:50:00 ] | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 12:45 | |
Het hoofdgebouw. | ||
Maegrim | woensdag 8 februari 2017 @ 12:47 | |
De hoofdgebouwtje | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2017 @ 12:47 | |
Zou een beetje onzinnig zijn niet? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 12:48 | |
Ohjee | ||
Zelfscanner | woensdag 8 februari 2017 @ 12:49 | |
Sorry | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 12:53 | |
InfoPruts. | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 12:56 | |
Heb je de boel weer gesloopt? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 12:59 | |
NOG niet | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 13:09 | |
Even inloggen op de wifi op het station, dan kun je dat ding vast en zeker zo via telnet bereiken | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 14:23 | |
Auto in Harlingen zit wel mooi in mekaar: | ||
Salatrel | woensdag 8 februari 2017 @ 15:56 | |
Weer geen overwegbomen? | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 15:59 | |
Nee, ARGOS | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 16:22 | |
Wel knipperlichten en bel. Dus blinde koe. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 16:24 | |
Het is informatie over prutswerk. Achterlijke Reizigers Gaan Overal Staan dan. | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 16:27 | |
Ik zal je vertellen, zonder knipperlichten en bel had dat Twingootje er heel wat beter uit gezien! Weg met knipperlichten en bel | ||
Peter | woensdag 8 februari 2017 @ 17:40 | |
Jij hebt toch een scherm boven het trapgat hangen? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 17:55 | |
Het is al meerdere keren gebeurd dat dat scherm aangaf dat er niets aan de hand was, en dat ik 3 minuten later op het station aankwam en ineens de pleuris uitgebroken bleek te zijn. | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 18:35 | |
En wr zit die kutsprinter naar Dordrecht in de weg. Optyfen, grafding. | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 18:40 | |
gewoon een paar beukers erop geven! | ||
ReisT | woensdag 8 februari 2017 @ 18:43 | |
Toen ik net in Utrecht uit de trein stapte werd er omgeroepen dat er 'gegeven de huidige situatie' gratis koffie te krijgen is. Ik had geen idee over welke situatie dat ging... Maar de koffie smaakt prima. | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 18:48 | |
Ri Woerden? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 18:49 | |
Yes. Altijd ff proberen koffie te scoren. | ||
ReisT | woensdag 8 februari 2017 @ 18:53 | |
Heb ik niks mee te maken. | ||
_serial_ | woensdag 8 februari 2017 @ 19:12 | |
Zit je toevallig in de goedmaak (maar zeer langzame) IC naar Breda ? | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 19:18 | |
Dan kunnen ze nog wel gratis koffie schenken vanwege die storing | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 19:19 | |
En dan zie je auto er na de tijd dus zo uit: http://www.bd.nl/regio/bo(...)-in-boxtel-1.6889436 | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 19:22 | |
Nee, ik was onderweg van Den Bosch naar Breda | ||
ReisT | woensdag 8 februari 2017 @ 19:26 | |
Ik heb net in Den Bosch de aansluiting gemist dus moet zo met die kutsprinter mee. Maar hier is geen gratis koffie... | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 19:48 | |
En nou issie sjtuk | ||
derLudolf | woensdag 8 februari 2017 @ 19:52 | |
Die had ook niet veel later moeten uitstappen. | ||
Salatrel | woensdag 8 februari 2017 @ 19:53 | |
Kwam vast te zitten op de spoorwegovergang zei de tomtom dat ie af moest slaan ofzo? kijk waar dat blik staat. Heeft deze jongeman zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ofzo? | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 19:56 | |
"Ineens had ik een lege band, ik kon niet meer sturen. " http://www.bd.nl/regio/bo(...)eer-sturen-1.6888012 | ||
dennistd | woensdag 8 februari 2017 @ 20:35 | |
http://daserste.ndr.de/ex(...)anke,extra12438.html | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 21:38 | |
Hoe kom je daar toch, zoek je dit op ofzo? | ||
derLudolf | woensdag 8 februari 2017 @ 21:43 | |
Je bent verder bekend met het programma Extra3? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 21:47 | |
Is echt niet te geloven wat ze bij Realer Irrsinn allemaal tegenkomen Zoiets zouden ze in belgi moeten hebben | ||
Zug-Chef | woensdag 8 februari 2017 @ 22:09 | |
Als vervolg op PTA / Het grote treinentopic #1049 - Met de Alpen Express naar Alphen Omdat we inmiddels zo dichtbij de Nederlands/Belgische grens waren loonde het niet meer echt om terug richting de Brabantroute te rijden. Net over de grens bij Eijsden/Vis ligt de belangrijkste goederenspoorlijn van Belgi, die het Duitse Aachen met de Antwerpse haven verbindt. Deze lijn had ik in het dieseltijdperk in 2007 een paar keer bezocht maar sinds de electrificatie niet meer. Een goede reden om dit nu eens te gaan doen. Op zondag is een deel van de lijn urenlang dicht ivm onderhoudswerkzaamheden, waardoor vele goederentreinen niet verder kunnen rijden dan grensstation Aachen West. 's Middags even voor 15:00 gaat de lijn dan open en is het net als elke andere zondag een optocht van treinen richting de haven van Antwerpen of Zeebrugge. Ook al is het pas eind januari en is het laatste licht om 16:30, dat zou toch nog anderhalf uur tijd opleveren voor een paar goederentreinen. De eerste trein die mocht vertrekken uit Aachen West is de BLOG/NMBS 2827 met ketelwagentrein 47560 uit Ludwigshafen naar Antwerpen BASF. De trein werd opgewacht bij het Franstalige dorpje Warsage. De Railtraxx class 66 is in Nederland maar lastig te krijgen met een goed/vol beladen trein. Op lijn 24 had ik een stuk meer geluk toen op zondagmiddag 22 januari 2017 de 266 035, voorzien van een Railtraxx logo, met een volledig beladen containertrein uit het Hongaarse Pspkladny naar Zeebrugge Voorhaven West voorbij kwam. Crossrail Benelux deed ook een duit in het zakje door de rode DE6310 te sturen met een zeer fraai beladen trein uit Ludwigshafen naar Antwerpen Combinant. Deze homogene sleep groene B-Logistics staalwagens zijn onderweg van het Zuid-Duitse Dingolfing naar Kinkempois en worden vanaf Kln Gremberg door de 2818 getrokken. Het geheel is hier onderweg ter hoogte van het dorpje Warsage op lijn 24 richting Vis op zondag 22 januari 2017. Het geluk kon niet op toen er een tweede rode Crossrail class 66 verscheen. De PB13 had eerder deze zondag al een trein van Antwerpen naar Brhl en keerde in de middag met de retourtrein weer terug, gelukkig ditmaal via lijn 24 waaraan Warsage gelegen is. In heerlijk winters namiddaglicht passeert de PB13 van Crossrail met een volledig beladen trein uit Busto naar Antwerpen Combinant op zondag 22 januari 2017. Voordat de zon definitief in de sluierbewolking zou zakken dienden zich nog twee treinen aan van B-Logistics, de goederentak van de Belgische spoorwegen NMBS. De eerste was meteen de mooiste van de twee en laat ik hier nog als afsluiter zien van een mooie en vruchtbare middag. De van een E-drivers-logo "30% less energy" voorziene 2843 is met een fraaie intermodale trein uit Novara onderweg van Aachen West naar Antwerpen Combinant en passeert hier ter hoogte van het dorpje Warsage. | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 22:13 | |
Ik begrijp dat de drukste goederenlijn in Belgi enkelspoor is? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 22:16 | |
Nee pipo, ze rijden daar links | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:19 | |
Net als in o.a. Frankrijk, Zwitserland, het VK, en Zweden. In Zweden reden ze tot in 1967 zelfs op de weg links. | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2017 @ 22:22 | |
knetterbek allemaal. Waarom kunnen ze dat niet gelijk trekken? | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:27 | |
Omdat dat miljarden gaat kosten. Alles is ontworpen op "links rijden", dat gooi je niet zomaar even om. In Engeland bijvoorbeeld is "bidirectional signalling" (dubbel enkelspoor-beveiliging) echt een uitzondering. Als het even kan staan er alleen aan de linkerkant van de baan seinen, en de machinist zit ook links. Als je wil dat de treinen rechts gaan rijden betekent dat dat de seinen ook naar rechts moeten (er is niet genoeg ruimte tussen de sporen), maar dan moet je de cabine ook spiegelen. In Zweden hebben ze zo'n omkeeractie uitgevoerd op de weg: Dagen H. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 22:28 | |
Wat maakt het uit? Zeker IT'er ofzo, kunnen alleen maar in standaarden denken. | ||
b2py | woensdag 8 februari 2017 @ 22:33 | |
Lijkt wel alsof er maar 1 spoor ligt.. | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 22:34 | |
Nee. Liggen er 2. Kijk dan hoe breed die portalen zijn. Of zijn het masten hihi haha domo vla. | ||
Frozen-assassin | woensdag 8 februari 2017 @ 22:34 | |
Hangen twee stroomleidingen + brede portaal. Apart is het wel. Lijkt me toch niet handig dat de treinen op gegeven moment elkaar moeten kruisen, al zal dat wellicht niet zo vaak voorkomen of tunnels/bruggen? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 22:36 | |
Maakt geen zak uit. | ||
Frozen-assassin | woensdag 8 februari 2017 @ 22:37 | |
Als u het zegt | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:37 | |
Of zijn het spanningleidingen? | ||
Dr_Flash | woensdag 8 februari 2017 @ 22:40 | |
Het is niet alsof ze op die lijn bij uitzondering links rijden. Heel Belgi rijdt links. Dus je hebt dezelfde kruisingssituatie als wanneer rechts je standaardrichting is, alleen dan gespiegeld. | ||
Frozen-assassin | woensdag 8 februari 2017 @ 22:41 | |
Nee dat snap ik, maar geeft gedoe bij de grenzen vind ik Al heb je dan wellicht al gedoe met spanningssluizen dan maakt het ook minder uit | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2017 @ 22:44 | |
Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn | ||
James1988 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:49 | |
Valt wel mee... het is niet alsof er op de grens een fly-over ligt. | ||
dcm360 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:50 | |
En als ze dat wel gedaan hadden, was er ook 1 fly-over meer nodig bij Breda (in het geval van de HSL-zuid) | ||
DeaDLocK2K | woensdag 8 februari 2017 @ 22:55 | |
Een dertigtal verschillende systemen die goed werken maar misschien niet alle functionaliteit bieden is beter dan een gehandicapt systeem waarvan de verschillende implementaties niet 1-op-1 compatible met elkaar zijn terwijl het nu ruim 20 jaar getest wordt. Dikke anus met je standaard. | ||
derLudolf | donderdag 9 februari 2017 @ 00:19 | |
Zonder dwarsliggers rijdt ook verdomd lastig | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2017 @ 00:32 | |
Kijk, dat is nou net iets dat ik niet bedoelde. Ik had het alleen over de rijrichting op de sporen. Niet over de beveiligingssystemen. | ||
dennistd | donderdag 9 februari 2017 @ 05:12 | |
Ik kwam hem tegen op OVNL Op de HSL-zuid wordt ten zuiden van Rotterdam al links gereden, dat bespaart inderdaad een fly-over bij Prinsenbeek. En bij Rotterdam Lombardijen heb je toch al ingewikkelde constructies nodig. De aansluiting richting het zuiden bij Breda is dan weer op de allergoedkoopste manier gemaakt. Op de HSL zelf was er nog geld voor een fly-over, maar vervolgens sluit het als een enkelsporige lijn gelijkvloers aan op de lijn uit Roosendaal... Over links rijden gesproken trouwens: er is in Nederland ook nog een niet-grensbaanvak waar links gereden wordt. Welke? | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 06:34 | |
Brexit grexit nexit. Europese tweentachtigwording. | ||
b2py | donderdag 9 februari 2017 @ 06:54 | |
Utrecht - Blauwkapel | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 07:49 | |
Oh ja met dat bordje VS Maliebaan - Blauwkapel dan. | ||
dennistd | donderdag 9 februari 2017 @ 07:59 | |
Maliebaan-Blauwkapel is het rechter spoor buiten gebruik, dus dat is eigenlijk gewoon enkelspoor. Op Blauwkapel-Utrecht centraal is het wel echt links rijden | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 08:17 | |
Hee zogenaamd milieuvriendelijke NS, let eens op die verwarming joh. Net anderhalf uur gekookt zitten worden in een ICM. Mijn fles lekker fris drinkwater is inmiddels een soort soep, mijn kauwgom is gesmolten en ik heb een paar keer moeten verzitten om geen brandwonden op te lopen. Nadenken. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 9 februari 2017 @ 10:31 | |
Twee man sterk op twee bakken DM'90. Risicolijn dit. | ||
Salatrel | donderdag 9 februari 2017 @ 10:36 | |
je weet maar nooit al dat tuig uit heino en raalte | ||
Salatrel | donderdag 9 februari 2017 @ 10:37 | |
stelletje racisten ook daar hoor want toen ik in mijn HC tijd daar een omroepje deed hoorde ik ook gelijk een vrouwtje door de cabinedeur zeggen: "Nou, die is ook niet van hier!" | ||
Mr_Klaasje | donderdag 9 februari 2017 @ 10:52 | |
Heb je nog een omroepbericht voor de mevrouw in kwestie achteraan gedaan? | ||
Salatrel | donderdag 9 februari 2017 @ 11:06 | |
nee wel mijn best gedaan zo Rotterdams mogelijk te praten | ||
DeaDLocK2K | donderdag 9 februari 2017 @ 11:07 | |
Ja dat soort collaborateurs moet je voorzichtig mee zijn. | ||
dennistd | donderdag 9 februari 2017 @ 11:09 | |
Westerlingen kun je nou eenmaal niet vertrouwen | ||
greavy | donderdag 9 februari 2017 @ 11:10 | |
9 Februari 2017 - In de Antwerpse haven op de linkeroever moest ik even pauze nemen, en dat kan hier nog langs de weg op parkeerstroken. Toen ik net stil stond zag ik dit fraaie keteltreintje rangeren, dus even de camera erbij gepakt en een klikje maken met mijn vrachtwagen ernaast. | ||
derLudolf | donderdag 9 februari 2017 @ 11:26 | |
Is toch groene stroom, boeiuh Toen NS nog Emmen-Zwolle reed was dat 's winters ook erg, dan stond de kachel ook de hele nacht op standje snijbrander. Trein van 5:15 was een crematorium op wielen. | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 11:51 | |
Nee natuurlijk niet. Wel een grote kanis op Fok! maar echt iets aan de situatie DOEN, ho maar. Schijterd | ||
#ANONIEM | donderdag 9 februari 2017 @ 12:04 | |
Troll | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2017 @ 16:09 | |
Iemand een tuinkabouter kwijt? Een overijverige Arriva-controleur heeft op Apeldoorn - Zutphen namelijk eentje uit de trein gezet omdat de kabouter geen vervoersbewijs kon tonen http://www.destentor.nl/r(...)-uit-gezet-1.6891481 | ||
Zelfscanner | donderdag 9 februari 2017 @ 17:38 | |
Man man man | ||
Salatrel | donderdag 9 februari 2017 @ 18:49 | |
"kut NS" | ||
dennistd | donderdag 9 februari 2017 @ 19:28 | |
Overgangsbewijs 2e klas -> 1e klas (dagkaart) voor 4,50: https://www.ns.nl/product(...)ade-februari-1901006 | ||
dennistd | donderdag 9 februari 2017 @ 20:50 | |
Aankomende woensdag bij de NVBS afdeling Twente een interessant verhaal over de Franse hogesnelheidslijnen: http://us7.campaign-archi(...)9aad96&id=9131a1d296 Aanvang om 19.30u, het duurt tot ongeveer 22.30u (eerder weggaan kan ook als je de trein moet halen), de zaal is open om 18.30u, het is 10 minuten vanaf het station, we hebben gehaktballen en bier, en de entree is 2,50. Oh ja, en je hoeft geen lid te zijn van de NVBS. | ||
Duvel | donderdag 9 februari 2017 @ 21:49 | |
Bovenleiding. | ||
Duvel | donderdag 9 februari 2017 @ 21:50 | |
Onzin, het zijn geen stoomtreinen. In NL hadden voor de 1600 alle e-locs de stuurtafel rechts. Het werkt allebei. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 21:52 | |
Van Harinxmakanaal - Leeuwarden? Waar de trein uit Harlingen en de trein naar Stavoren "links" rijden. Tussen Alphen a/d Rijn en Gouda wordt bij het kruisen ook over linkerspoor gereden. | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2017 @ 21:55 | |
Dan kun je de Arrivalijnen in Groningen ook noemen Of de kruisingsstations die op zijn Engels gaan | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 21:58 | |
Er is ook nog een pad tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Noord goederen dat linkerspoor door de Willemsspoortunnel gaat. | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 21:58 | |
de tunnelvisie was dik daar ja | ||
James1988 | donderdag 9 februari 2017 @ 22:06 | |
Vanuit een Electrostar of Desiro (zo'n trein met een doorloopkop) is het zicht vanuit de cabine naar rechts aardig beroerd. Bij andere modellen maakt het minder uit, omdat daar de voorruit vrij is. | ||
Duvel | donderdag 9 februari 2017 @ 22:12 | |
In dit soort treinen is het inderdaad kut, je hebt een punt. Komt dit buiten het VK nog voor? (De Belgische motorstellen even niet meetellend want uitstervend). | ||
James1988 | donderdag 9 februari 2017 @ 22:26 | |
Ik kan eigenlijk geen niet-Britse treinen bedenken die nog een doorloopkop hebben. Het zou me ook niet verbazen als zo'n kop niet meer te combineren valt met de meest recente botsnormen. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 22:35 | |
Hebben de NMBS MS96 / DSB IC3 niet een doorloopkop? In Japan heeft de JR East E257 ook nog een doorloopkop. En deze hebben ze er ook nog: Daar hebben ze ook dubbeldekkerslaaptrein uitvoeringen van: [ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 09-02-2017 22:44:58 ] | ||
James1988 | donderdag 9 februari 2017 @ 22:48 | |
Dat hebben ze inderdaad, maar daarbij klapt als het ware de hele cabine opzij. De machinist zit in het midden en heeft prima uitzicht naar beide kanten. Bij de Electrostars zit de machinist ter hoogte van de linker spoorstaaf. | ||
Dr_Flash | donderdag 9 februari 2017 @ 23:53 | |
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he. Eoa droplul op een kantoor besluit dat iets wat altijd prima werkte plotseling "niet meer veilig" is, en HOPPA de trein is fout, alles moet acuut van de baan, fabrikant is Schuldig, hanged drawn & quartered, de hele mikmak. En waarom? Om niks. Alsjeblieft schiet toch eens op met die onzin iedere keer | ||
James1988 | donderdag 9 februari 2017 @ 23:57 | |
Nou ja, vergelijk de schade maar: Die SLT heeft een nieuwe kop gekregen en rijdt weer rond, de schade aan de cabine viel alleszins mee. Die VIRM daarentegen... | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:00 | |
Ja, ik heb niet eens zin om een plaatje van een konijn met een pannekoek op zijn kop te gaan zoeken. Wat jij zegt slaat gewoon totaal nergens op. | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:00 | |
Dan niet, zuurpruim. | ||
liesje1979 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:05 | |
Fred | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:06 | |
Volgens mij valt dat wel mee in geval van bestaand materieel dat niet meer voldoet aan de normen. Dat is nog altijd blijven rijden. De 1100 zijn ook zonder botsneus blijven rijden tussen het moment dat de beslissing is gevallen om de neus toe te passen en het moment dat de laatste is voorzien van een neus. En de 1600/1700/1800 zijn ook niet massaal van de baan gegaan na dit ongeval: Mat '64 is ook nog jaren gebleven na dit: | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:06 | |
Nah, wel dan? Ten eerste ging het over doorloopkoppen, die noch SLT noch VIRM hebben. Ten tweede is VIRM gewoon gekeurd, veilig bevonden en toegelaten. Een treintype wordt niet opeens "onveilig" zodra er een "nog veiliger" treintype op de markt komt. Dat staat gewoon los van elkaar. Snap je dat niet? | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:06 | |
Hmm, pannenkoek | ||
liesje1979 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:07 | |
Op een konijn he? Ik was verbaasd dat daar echt plaatjes van waren. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:09 | |
Oh massa's | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:11 | |
Maar dat beweert toch ook helemaal niemand? En het ging toch ook helemaal niet over doorloopkoppen in VIRMs? Een bestaand type moet niet ineens van de baan omdat de botsnormen worden verscherpt. Het bestaande model is niet ineens onveilig omdat er niet meer aan de normen wordt voldaan, maar het nieuwe model is wel veiliger. Dat zie je wl bij die foto die ik plaatste. De VIRM (gebouwd volgens de oude normen) zit zwaar in de kreukels, en als de machinist niet op tijd had kunnen vluchten zou die er aanzienlijk letsel aan hebben overgehouden. De SLT heeft ook flinke schade, maar de cabine zelf is vrijwel intact gebleven. En de machinist dus ook. | ||
liesje1979 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:11 | |
Ik zag het. Is een meme ofzo. Dacht dat je zomaar iets riep. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:12 | |
Ja want dat doe ik altijd he | ||
liesje1979 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:13 | |
Ga je nou ook al boos tegen mij doen?
| ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:15 | |
Dat ontken ik toch ook niet Ja, een SLT is voor de machinist veiliger dan een VIRM als je naar dat plaatje kijkt Wie dan WEL de impact van de botsing pakt....? Soberzo had die botsing natuurlijk nooit plaats moeten vinden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:15 | |
ja, komt allemaal door die hoerige kut bol punt kom. Edit: en lazer ook maar op met je autolinkjes ook.
| ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:17 | |
zo maar eens slapen. EN maak er morgen allemaal maar lekker een puinzooi van op het spoor, ik blijf thuis | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:18 | |
Energie gaat naar de zwakste van de twee, de VIRM dus. Dat zag je ook wel in Bad Aibling... die twee FLIRTs boorden zich frontaal in elkaar aan hoge snelheid, en waren er allebei erg slecht aan toe. De energie ging naar beide treinstellen. Dat sowieso. Ik ook | ||
bork | vrijdag 10 februari 2017 @ 01:37 | |
Slapen is voor watjes | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 09:31 | |
De provincie Overijssel is niet blij met hoe Arriva het lijntje Almelo - Marinberg uitvoert. De Lintjes trekken het niet http://www.destentor.nl/r(...)t-het-niet-1.6893577 | ||
GlenSpey | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:21 | |
Hop gauw terug naar NS | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:22 | |
DM'90 gaat dit niet beter maken. Die gaat van 0 naar 120 in vijf jaar. | ||
MTL | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:29 | |
Bi-mode Flirt | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:31 | |
Of een waslijntje ophangen. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:32 | |
Ik denk dat de definitieve oplossing nog ruim een jaar op zich laat wachten wanneer cxx haar twee FLIRTs voor de Kippenlijn krijgt en er in Nederland twee D-GTW's over zijn. Die kunnen dan naar de Achterhoek, waarna vanuit daar twee 2/6 door kunnen schuiven naar Almelo-Marinberg-Hardenberg. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:55 | |
nee. Kut NS | ||
Dos37 | vrijdag 10 februari 2017 @ 12:55 | |
| ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:13 | |
Wat DDAR/DDM bakken opknappen tot niveau DDZ en dan Sandwich met 6400's | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:16 | |
Dat trekt net zo snel op als een slak in behangplaksel | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:20 | |
En lekker koud in de winter. | ||
Fred | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:25 | |
De energiewagens zijn zeker al afgevoerd? (net zoals de bijbehorende Plan E rijtuigen en 2200 D-locs) | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:26 | |
Of een paar 218'ers overnemen van DB? | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:35 | |
Wat ik begrepen heb kunnen de 6400's niet n energie n tractie leveren, dus zit je dan vast aan drie locs per set. | ||
MTL | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:03 | |
Wat kan er dan mis gaan? | ||
bork | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:06 | |
Volgens mij heeft de DSB binnenkort wat snelle diesels over. | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:07 | |
Of een stuurstroomkabel en de ene loc voor verwarming mee laten draaien... | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:08 | |
Past dat langs de perrons? | ||
bork | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:08 | |
oe en ICE-Td die zijn ook toch uitgereden? Yup staan te koop, kan er zo mee wegrijden https://www.db-gebrauchtz(...)wdetails&bid=6790316 | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:14 | |
Met 3 locs kun je in ieder geval niet meer stranden | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:15 | |
Oh ik dacht dat je die bedoelde. | ||
dennistd | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:18 | |
Ah, daarom is het zakspoor in Almelo dus verlengd | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:27 | |
Staat wel leuk spul te koop trouwens om zelf een treintje te maken. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:28 | |
Uit een niet nader te noemen spaghettifabriek zeker? | ||
MTL | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:41 | |
Of drie keer meer mogelijkheden tot ellende | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 15:54 | |
KIJKALARM
| ||
_serial_ | vrijdag 10 februari 2017 @ 16:11 | |
ILT: Regelgeving of brancheafspraken nodig voor proefritten nieuwe treinen https://www.ilent.nl/actu(...)raken-nodig-voo.aspx | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 16:46 | |
Oh jezus wat geil *Fapfap MOAR REGELGEVING!!! Oeh aaaaaaah OOOOOOHHHHH | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 16:48 | |
Tuig bij International ook | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:04 | |
Overigens ontgaat het mij waarom International de testing regelde voor de FLIRT maar dat terzijde | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:05 | |
Het rapport lezen helpt. | ||
James1988 | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:11 | |
"alleen in het veiligheidsbeheersysteem van NS Internationaal zijn regelingen rond beproevingsritten opgenomen." Want NSR koopt nooit nieuwe treinen? | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:22 | |
Ik heb alleen de samenvatting en uitgebreide conclusies gelezen, weinig tijd | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:26 | |
Goed geregeld daar zeg ... | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:28 | |
Het maken van duidelijke afspraken is waar het ILT terecht voor pleit. Het proces was nodeloos ingewikkeld, waardoor het mis heeft kunnen gaan. Niet iedereen was namelijk op de hoogte van allerlei afspraken en wat er moest gebeuren. En zo ontstaan miscommunicaties. | ||
MTL | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:29 | |
Neu. Alle NS treinen worden door het IPB / TTC getest. En die tak van sport valt onder NS International. Waarom zou je dan een tweede team speciaal voor NS Reizigers in gaan richten? Moet je ook daar weer mensen voor aannemen, trainen, up-to-date houden, enz. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:31 | |
Dat incident bij Dronten eah, reed die trein op ATB ofzo? | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:43 | |
Vindt die organisatie niet ook zijn oorsprong in de Fyra/HSL?Betuweroute? Toen we in NL van testen een kerntaak hebben gemaakt? | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:44 | |
Sinds wanneer ben jij zulke goeie vrienden met die blonde uit Bijlmer-Noord? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:45 | |
Huh? | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:46 | |
LEZEN | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:47 | |
Uitgeschakeld voor testdoeleinden, aldus het rapport | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:49 | |
Je komt zelf uit Bijlmer-Noord | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 17:54 | |
Oh met b2py? Wij hebben elkaar naakt gezien. | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:06 | |
Dikke V12 Mercedes onder de kap. Is goed spul | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:14 | |
Did we? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:23 | |
Ja geen idee eigenlijk. Je was op een gegeven moment wel aan het facetimen met je familie of met je tinderchick terwijl je aan het poepen was met de deur open en via de spiegel aan het laten zien was hoe de hotelkamer eruit zag. Bijna hetzelfde | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:43 | |
Dan hebben we dezelfde herinnering | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 19:50 | |
Wij hebben nogeens een bed met elkaar gedeeld geloof ik. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 19:50 | |
Nu EO kijken trouwens | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 10 februari 2017 @ 19:54 | |
Mnchen. | ||
b2py | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:04 | |
Dat strookt niet met je voorgaande post | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:18 | |
Geweldigenoten | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:21 | |
Dus terwijl hij zat te schijten, besloot jij in je blote kont door de kamer te lopen? Interessant. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:25 | |
Misschien moet je niet te ver gaan in het beproeven van je geluk. Je zou maar eens meer kunnen krijgen dan waar je voor pingelde. Wil je dat wel? | ||
Duvel | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:31 | |
Je moet niet alles letterlijk nemen. Klemtoon op letterlijk. | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 februari 2017 @ 20:54 | |
En op nemen zeker. Ouwe geilaard | ||
Fred | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:04 | |
NS geeft nu af en toe nu wel materieel info voor de 1100, maar of het ook betrouwbaar is...
Volgens deze info zou de 1176 door een sandwich van twee TRAXX-en met daartussen, jawel, een TRAXX. | ||
Maegrim | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:17 | |
Ik heb dat ding vanochtend nog de watergraafsmeer uitgeschopt, lokomotief Bombardier TRAXX F140 MS2 186-033 met lokomotief Bombardier TRAXX F140 MS2 186-013 [ Bericht 42% gewijzigd door Maegrim op 11-02-2017 00:22:46 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:19 | |
praat is normaal | ||
James1988 | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:21 | |
eens* | ||
derLudolf | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:22 | |
Waar staat dat filmpje eigenlijk? Dacht dat die op jou YT kanaal stond. Van de week wou ik dat filmpje nog zoeken. Wat een inparkeerskills trouwens | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:46 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 februari 2017 @ 01:01 | |
Als je nog n keer is in plaats van eens zegt stuur ik je een plaatje van een lul. | ||
derLudolf | zaterdag 11 februari 2017 @ 01:05 | |
Eens dat een dreigement of een belofte? | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 februari 2017 @ 01:23 | |
Als ik het doe, doe ik het met opzet, dat weet je best | ||
liesje1979 | zaterdag 11 februari 2017 @ 01:45 | |
Even spammen hoor. De travelsnacks van Fles over het Nieuwjaar rondje! TRV / Fles' Travelsnacks #2 | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 11 februari 2017 @ 02:56 | |
Ja van jou verwacht niemand beter | ||
MTL | zaterdag 11 februari 2017 @ 07:36 | |
Vanaf de 13e (nee, geen grap ) zou het goed moeten gaan gok ik zo. Ik zag op mijn dienstkaartje opeens de treinaanduiding Sandwich9/SW9 als treintype staan. | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 07:37 | |
Dat zal toch niet de langverwachte SoftWare (versie) 9 zijn? | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 09:16 | |
Lekker nuttig: Om 9.15u een automatische omroep in Almelo over een overwegstoring Zwolle-Groningen die om 10.00u verholpen is. Je bent pas op z'n vroegst om 10.11u in Zwolle, als de storing al opgelost is dus... | ||
Zelfscanner | zaterdag 11 februari 2017 @ 10:07 | |
Net als in Eindhoven omroepen dat er geen treinen tussen amsterdam en haarlem rijden... | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 10:15 | |
Nou ja, dan kun je als reiziger naar Haarlem beter via Breda en dan de oude lijn reizen, ipv via Amsterdam Centraal wat normaal sneller zou zijn. Dat bericht heeft tenminste nog nut. | ||
MTL | zaterdag 11 februari 2017 @ 10:28 | |
Nope. Gewoon een aanduiding van de trein, net als TR25 voor de Icd. SR9 (Softwarerelease 9) laat nog ff op zich wachten | ||
b2py | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:05 | |
Bijna | ||
b2py | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:06 | |
Vol |