greavy | zondag 22 januari 2017 @ 13:52 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 27-01-2017 00:14:11 ] | |
Peterselieman | zondag 22 januari 2017 @ 13:59 |
Ik zag dat afgelopen week er een website gelanceerd over de opwaardering van de Maaslijn. Er komt waslijn te hangen, een nieuw station bij Grubbenvorst, meer dubbelspoor en allerlei aanpassingen aan overwegen en op enkele plaatsen wordt boogverruiming toegepast om treinen sneller te kunnen laten rijden https://www.demaaslijn.nl | |
Dr_Flash | zondag 22 januari 2017 @ 14:01 |
Vanaf een topic of zeshonderd geleden ja | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:05 |
Ik heb dat niet in de OP gezet hoor | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:05 |
En mijn plaatje heeft frontseinen | |
Dr_Flash | zondag 22 januari 2017 @ 14:16 |
Jeej | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:30 |
Even een badslippersupdate uit Willemsdorp van vandaag. LTE 189 210 + graan- of sojabonen 22 Januari 2017 - Vandaag vroeg opgestaan, om de RheinCargo DuKo nog even vast te kunnen leggen in een lichtelijk bevroren landschap. Die liet even op zich wachten, maar LTE had er wel zin in. LTE kwam in het allereerste zonlicht om 09:01 van de dag langs Willemdorp met een fraaie en bijna geheel oranje trein beladen met graan of sojabonen. Ongeveer halverwege was er één blauwe VTG wagen verstopt. De trein is onderweg richting Venllo en verder Duitsland in. TS 107 + containertrein 22 Januari 2017 - Ook TrainServices liet zich nog even zien buiten de Rotterdamse havens. Net als RRF doet TrainServices veel havenwerk. De trein is onderweg in de richting van Venlo. De politie kwam ook even een rondje rijden, vanwege mogelijke personen in of bij het spoor. Wij werden niet aangesproken, maar de foto werd hierdoor even met een opvallend voertuig extra uitgedost. DBC 189 074 + staaltrein 22 Januari 2017 - Bij Willemsdorp passeerde ook nog een heel fraai staalttreintje naar Venlo en verder. Aan de lok één Shimmns, 8 Samms beladen met staalrollen en tenslotte nog 4 Shimmns. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-01-2017 15:16:58 ] | |
James1988 | zondag 22 januari 2017 @ 14:48 |
Leuk, die politiewagen | |
Dr_Flash | zondag 22 januari 2017 @ 14:52 |
Graanbonen? | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:54 |
graantrein of sojabonentrein | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:54 |
Maar ik pas de tekst wel ff wat aan | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 14:56 |
Ja, kwam heel toevallig precies goed uit met de trein. En hebben geen gebaren gemaakt of iets gevraagd. Hij zwaaide even en reed weer door toen de overweg weer open was. Is later nog 4 keer langsgereden, en daarna gingen de treinen ook weer sneller rijden. | |
Dr_Flash | zondag 22 januari 2017 @ 14:56 |
De tekst is goed hoor, alleen dat streepje in de caption "loc zoveel met graan- of sojabonen" | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 16:17 |
Maar het was sojabonen volgens een kennis. | |
greavy | zondag 22 januari 2017 @ 16:17 |
En dat was de machinist zelf. Die ken ik. Maar wist niet dat hij erop zat | |
Salatrel | zondag 22 januari 2017 @ 23:11 |
Pareltje weer hoor. | |
MTL | zondag 22 januari 2017 @ 23:23 |
Altijd weer leuk als een testrit in de vertrekstaat komt te staan Gokje, dit was de Eurostar? | |
derLudolf | zondag 22 januari 2017 @ 23:23 |
Waarom laat je een extra trein rijden als je niet mag instappen? | |
MTL | zondag 22 januari 2017 @ 23:26 |
Sinds de treinnummers van leeg mat/testritten van NS Int veranderd zijn, komen die dingen met enige regelmaat op de borden te staan: ze worden er niet meer automatisch uitgefiltert, wat eerder met de oude nummers wel gebeurde. | |
derLudolf | zondag 22 januari 2017 @ 23:27 |
Kennen jullie deze site trouwens? http://www.grahnert.de/fernbahn/reihung/reih0043.html | |
derLudolf | zondag 22 januari 2017 @ 23:27 |
Aha. | |
Salatrel | zondag 22 januari 2017 @ 23:59 |
er kwam een Thalys aanrijden. | |
Darkwing_Duck | maandag 23 januari 2017 @ 08:37 |
Best frustrerend als je de laatste verbinding naar het Brusselse gemist heb | |
GlennQuagmire | maandag 23 januari 2017 @ 10:15 |
Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? | |
Darkwing_Duck | maandag 23 januari 2017 @ 10:23 |
Dat weekend hebben 7 deelstaten (nog) (school) vakantie | |
Peterselieman | maandag 23 januari 2017 @ 11:34 |
Drie kwartier geleden ging in Groningen iets niet helemaal goed | |
De_Hertog | maandag 23 januari 2017 @ 11:40 |
Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe het met dat dubbelspoor zit. Er komen bijvoorbeeld stukken dubbelspoor bij bij Cuijk en Boxmeer, maar hoe lang zijn die stukken? De stations zijn al dubbelspoor en ik neem aan dat bruggen niet verdubbeld gaan worden. Worden de bestaande stukken gewoon verlengd? Voegt dat zo veel toe? | |
Peterselieman | maandag 23 januari 2017 @ 11:47 |
ik denk ook dat de bestaande stukken wat verlengd gaan worden. Het voegt in zoverre wat toe dat treinen bij halteringen minder lang op elkaar hoeven te wachten, waardoor je per stop tien tot twintig seconden bespaart. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 11:57 |
Bamberg, bier zuipen | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 11:58 |
Als je de ICE weghaalt als reisoptie krijg je nog genoeg sparpreis opties | |
James1988 | maandag 23 januari 2017 @ 12:01 |
Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 12:01 |
Dan zouden de IC's toch ook niet zichtbaar moeten zijn? | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 12:02 |
Vorkaufszeitraum: Das Angebot kann frühestens 180 Tage und bis kurz vor Abfahrt gebucht werden. | |
dennistd | maandag 23 januari 2017 @ 12:09 |
| |
derLudolf | maandag 23 januari 2017 @ 12:11 |
Voor ¤59 kunt het met IC's, met RE's is ¤35,90 het goedkoopste wat ik kon vinden. | |
derLudolf | maandag 23 januari 2017 @ 12:13 |
Hoe zit dat met die Bahncards eigenlijk? Betaal je dan altijd de sparpreis? | |
dennistd | maandag 23 januari 2017 @ 12:15 |
Nee, dat is korting op de normalpreis. Bij de Bahncard 25 krijg je ook 25% korting op de sparpreis. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 12:15 |
Zou mooi zijn | |
ReisT | maandag 23 januari 2017 @ 13:13 |
Inderdaad gaat het vooral om verlenging van de bestaande kruisingssporen. In twee gevallen loopt het dubbelspoor door tot de volgende kruisingsmogelijkheid. Daar kan dus een vliegende kruising komen halverwege twee stations. | |
MTL | maandag 23 januari 2017 @ 16:54 |
Gaat goed met Thalys: aan het begin van de middag kwam de Thalys naar Brussel even voor 12 uur vlak voor Rotterdam tot stilstand met mogelijk brand aan boord. Na een klein uur kwam de melding dat de brandweer geen brand had kunnen ontdekken en dat de trein met één motorwagen uitgeschakeld verder zou rijden. Inmiddels zijn we een aantal uur later en hoor ik van een collega dat de trein een poging heeft gedaan om met 60 minuten vertraging verder te rijden naar Brussel, maar inmiddels alweer een paar uur kapot bij Antwerpen zou staan. Gaat lekker zo | |
Dr_Flash | maandag 23 januari 2017 @ 17:44 |
Jezus. En dan te bedenken dat er tijden waren dat die eerste VIJF legs zonder overstap konden | |
_serial_ | maandag 23 januari 2017 @ 19:19 |
Een van de defecten van de mooie dienstregeling van 2017. | |
Fred | maandag 23 januari 2017 @ 19:36 |
die is alleen van invloed op de eerste 3 legs, die andere twee zijn in de jaren '90 al gesneuveld. | |
Fred | maandag 23 januari 2017 @ 19:55 |
Die negendelige stam is wel erg zwaar geloof ik: (waren overigens maar 6 bakken getekend...) | |
derLudolf | maandag 23 januari 2017 @ 19:59 |
Voor het geval er een locje mocht sneuvelen... | |
Fred | maandag 23 januari 2017 @ 20:08 |
Geen idee of-ie hier al voorbij is gekomen, maar dit is natuurlijk wel een ideale woning voor de spoorliefhebber: Dienstwoning 31 in Hilversum. Met dank aan deze post van Roosgeluk | |
GlennQuagmire | maandag 23 januari 2017 @ 22:39 |
Zou dat veel uitmaken? Het weekend daarvoor is er ook vakantie maar zijn er nog genoeg sparpreisen beschikbaar Ah ja, er is daadwerkelijk wat te vinden, dat klopt maar gewoon simpel een ticket boeken is er heel specifiek dit weekend niet bij. Zat ik ook aan te denken, zo staan de IC-bussen Eindhoven-Dusseldorf ook nog niet in de reisplanner vanaf april. Iets anders is dat de ICE's via Venlo worden omgeleid dat weekend amar zou niet weten waarom dat uit zou maken. Dank allemaal in ieder geval voor het meedenken | |
James1988 | maandag 23 januari 2017 @ 22:55 |
Heeft iemand een idee van wat er in vredesnaam in Haarlem is gebeurd? Bron foto: Skyscrapercity | |
derLudolf | maandag 23 januari 2017 @ 22:58 |
Oepsie. | |
Dr_Flash | maandag 23 januari 2017 @ 22:58 |
Oefening? | |
Maegrim | maandag 23 januari 2017 @ 23:02 |
Brandweer training krijg ik hier te horen | |
James1988 | maandag 23 januari 2017 @ 23:05 |
Ah, dank | |
_serial_ | maandag 23 januari 2017 @ 23:07 |
Zat er ook al aan te denken, botsproeven oid ? Edit: Ah is al beantwoord inmiddels | |
James1988 | maandag 23 januari 2017 @ 23:09 |
DB heeft een nieuwe reclamespot, met als hoofdrolspeler: de zelfrijdende auto. | |
Duvel | maandag 23 januari 2017 @ 23:14 |
Best knap om dit te veroorzaken met een BDs op bokken. | |
bork | maandag 23 januari 2017 @ 23:18 |
Wie verzamelde er trein gerelateerde liedjes? Ziggy? Ik kwam er twee vandaag tegen Hallo Bimmelbahn - Nighttrain Wel heel duidelijk dat Frank Fabian van het betere jatwerk was Gezien als een van de eerste rock en roll nummers Sister Rosetta Tharpe - This Train (ook versies met Johhny Cash etc.) | |
derLudolf | maandag 23 januari 2017 @ 23:27 |
Deze mogen niet ontbreken | |
Stokken_en_stenen | maandag 23 januari 2017 @ 23:50 |
Pssst Dienstwoning 31 staat te koop iets voor jullie? K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #151 | |
b2py | dinsdag 24 januari 2017 @ 07:33 |
Met de grond gelijk maken, wat een krot | |
Dr_Flash | dinsdag 24 januari 2017 @ 08:07 |
Nou inderdaad. Welke idioot vraag daar zo'n bedrag voor? | |
derLudolf | dinsdag 24 januari 2017 @ 09:10 |
Sommige flatjes in Amsterdam gaan voor veel meer weg. Hier is opzich wat van te maken | |
Dr_Flash | dinsdag 24 januari 2017 @ 09:39 |
Ja, een hoop breuksteen voor het volgende bouwproject ja. | |
Goverman | dinsdag 24 januari 2017 @ 10:11 |
Er staat bij dat het een monument is... Dat is nogal een drempel heh, omdat de buitenkant niet gewijzigd mag worden en de binnenkant alleen onder strikte voorwaarden, waardoor je aan gespecialiseerde - dus dure - opdrachtnemers vast zit. | |
Peterselieman | dinsdag 24 januari 2017 @ 10:13 |
Die aannemer uit Hengelo weet er wel raad mee | |
Darkwing_Duck | dinsdag 24 januari 2017 @ 10:16 |
Misschien iets om een watersportwinkel in te huisvesten? Of een bonbonzaak? | |
Flodder450 | dinsdag 24 januari 2017 @ 14:19 |
Firma Biereco herverbouwt t wel eventjes | |
bork | dinsdag 24 januari 2017 @ 14:38 |
Sparpreismodule werkt niet, nog altijd niet
| |
Dr_Flash | dinsdag 24 januari 2017 @ 15:05 |
Oh nou, dat is dan gunstig Weet je in elk geval zeker dat het aan hun kant ligt. En dat niet straks alle goedkope tickets al weg zijn of zo | |
Duvel | dinsdag 24 januari 2017 @ 17:06 |
| |
GlennQuagmire | dinsdag 24 januari 2017 @ 19:54 |
Ah dan binnenkort even bellen of gewoon wachten dus | |
_serial_ | dinsdag 24 januari 2017 @ 20:18 |
Ik hoop echt dat het deze week weer eens normaal gaat rijden op mijn traject, waar er gisterenochtend op last van de brandweer weinig tot geen treinen reden vanaf Dordrecht, reed er vanmiddag weer bijna niets vanaf Rotterdam terug door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk | |
MTL | dinsdag 24 januari 2017 @ 21:11 |
Het ging niet echt lekker inderdaad. Ik moest op Rotterdam keren met de IC Breda - Den Haag, was ik weer in Breda, staat er vervolgens weer een trein defect op de HSL stil. Kon ik dus weer mooi ouderwets via Dordrecht naar Rotterdam | |
Duvel | dinsdag 24 januari 2017 @ 21:21 |
Hoe meer treinen over de HSL, hoe meer machinisten over de HSL, hoe groter de kans op strandingen? | |
MTL | dinsdag 24 januari 2017 @ 22:00 |
Mwa, het grootste probleem vandaag was (tenminste toen ik weer naar huis ging) dat die tunnel bij Rijswijk in de storing lag. Die was toen op dat moment net opgelost. Die stilstaande trein was geloof ik een klein kwartiertje later alweer weg, dus dat kan niet zoveel impact hebben gehad. Dat was aan het eind van de middag. Maar goed, ik krijg natuurlijk ook niet alles mee en wat er vanavond aan de hand is weet ik ook niet | |
Flodder450 | woensdag 25 januari 2017 @ 09:58 |
DAT DUS | |
Peterselieman | woensdag 25 januari 2017 @ 12:08 |
Darkwing_Duck | woensdag 25 januari 2017 @ 12:42 |
Stukje over station Utrecht in het nieuws van Belgie http://www.rtl.be/info/video/606371.aspx | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 januari 2017 @ 12:44 |
En nog een video over de Levering van Alstom Belgie aan Nederland http://www.rtl.be/info/video/590520.aspx | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 12:46 |
Mazzel dat daar geen doden bij gevallen zijn. Wel jammer van al die dealXtreme-pakketjes natuurlijk. | |
b2py | woensdag 25 januari 2017 @ 13:01 |
De beelden hebben België inmiddels bereikt? | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 januari 2017 @ 13:05 |
jup... | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 januari 2017 @ 13:53 |
https://www.ret.nl/home/r(...)r-reisproducten.html Ofwel, krijg de tieves maar, in de overgangsperiode Je bent altijd de lul... | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 14:20 |
Wat is het probleem? | |
James1988 | woensdag 25 januari 2017 @ 15:39 |
Hoezo? Vanaf 1 april gelden de RET-tarieven, en dus ook voor het metrovervangend vervoer. | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 januari 2017 @ 15:43 |
En voor abbonement die bijvoorbeeld de 15e in gaan? | |
dennistd | woensdag 25 januari 2017 @ 15:54 |
Dan laat je je NS abonnement eindigen per 1 april en vraag je een RET abonnement aan met die ingangsdatum? | |
b2py | woensdag 25 januari 2017 @ 16:55 |
Dat is wel heel ingewikkeld hoor voor de gemiddelde bewoner aan de Hoekse Lijn | |
MTL | woensdag 25 januari 2017 @ 16:57 |
NS abonnementen voor die lijn worden gewoon per 1 april beëindigd of kunnen aangepast worden. Abonnementhouders die aan de lijn wonen zijn afgelopen oktober hierover geïnformeerd. Zie ook http://www.ns.nl/reisinfo(...)ten/hoekse-lijn.html | |
Fred | woensdag 25 januari 2017 @ 16:57 |
Daarom gaat de NS ook contact opnemen met de abonnementshouders | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 17:28 |
Er is dus helemaal niets aan de hand | |
Fred | woensdag 25 januari 2017 @ 17:33 |
Was vanmorgen erg knus op de IC naar Breda: | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 17:40 |
Duidelijk toch? N.b.: Nul bakken | |
Maegrim | woensdag 25 januari 2017 @ 18:30 |
ik heb wel eens 16 mensen uit een net aangekomen traxxloc zien komen, was instructie | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 18:57 |
Zit daar ook zo'n doorloopgangetje in het midden? | |
James1988 | woensdag 25 januari 2017 @ 18:59 |
Ja. | |
MTL | woensdag 25 januari 2017 @ 19:04 |
Alsjeblieft, uit de OP: PTA / Treinentopic #529: sneeuwjacht [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 25-01-2017 20:43:20 (Zeikerd) ] | |
Dr_Flash | woensdag 25 januari 2017 @ 20:17 |
Aha Al neem ik voor het gemak maar even aan dat je de OP bedoelt | |
Maegrim | woensdag 25 januari 2017 @ 20:30 |
Hee, die ken ik | |
MTL | woensdag 25 januari 2017 @ 20:42 |
Zoiets ja | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 08:39 |
http://nos.nl/artikel/215(...)ervolle-treinen.htmlZullen we als reizigers beloven dat we in minstens de helft van de gevallen minstens de helft van het tarief echt betalen? Aaaah. NS die zich drukt maakt om een oplossing voor de reizigers. Hoe aandoenlijk | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2017 @ 09:20 |
Niet langer dan een kwartier staan in een IC? Het komt regelmatig wel voor bij treinen die te krap in zijn gepland | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 09:32 |
Nadat ze dat hebben ingevoerd zullen ze de sneltrein wel weer invoeren zodat je drukste IC's sneltreinen worden | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 09:42 |
Ja, want dat brengt "een oplossing voor de reiziger" WEL dichterbij | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 09:59 |
Alsof ze daar in zijn geïnteresseerd | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2017 @ 10:03 |
IJzer schuiven is belangrijker | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 10:06 |
Ik zie reclame voor Railtech op het forum. Is de firma BES ook aanwezig? | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 10:11 |
kansloze zaak verder. Zat ook vaak in die trein, de reden dat het ineens zo tiefus tering kut was is omdat er koplopers gingen rijden ipv virm. Maar vooral het drukste traject van nl meeten... | |
b2py | donderdag 26 januari 2017 @ 10:17 |
Onbeperkt reizen met TGV voor 16-27 jarigen met het nieuwe TGV Max http://www.railjournal.co(...)16-27-year-olds.html | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 11:08 |
Ja, dat is toch precies het punt dan? Capaciteit onvoldoende, betaalde product / dienst niet geleverd, compensatie. Klaar | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 januari 2017 @ 12:52 |
Lijkt mij ook. | |
Darkwing_Duck | donderdag 26 januari 2017 @ 13:10 |
Ik ben te vroeg geboren | |
Salatrel | donderdag 26 januari 2017 @ 14:02 |
desalnietteplus klopt het wel wat hij zegt. Consumentenclaim heeft helemaal geen interesse in een oplossing maar wil alleen geld zien want dat is namelijk het enige waar zij het voor doen. ze krijgen anders namelijk zelf geen cent. | |
Mr_Klaasje | donderdag 26 januari 2017 @ 14:34 |
Ik denk eigenlijk dat het verhaal te zwak is voor een toewijzing van de claim. NS had misschien wat sneller mogen zijn met extra materieel maar we kunnen niet zeggen dat NS stilgezeten heeft. Tevens is aanspraak maken op de grote-vertragingen-regeling een beetje gek als je dat baseert op 15 minuten vertraging. Kortom.. Allereerst is het al de vraag of je zou kunnen zeggen dat NS nalatig is geweest en in de tweede plaats is route voor de claim ook al bijzonder omdat onvoldoende hard is gemaakt dat er echt veel vertraging is geweest. Ik gok dus dat de claim wordt afgewezen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 januari 2017 @ 14:38 |
Dat is aan de rechter, eigenlijk. En als zoals gezegd wordt in het artikel 20% (zo uit mijn hoofd) moest achterblijven, dan kan je veel zeggen, maar daar kan je niet mee thuiskomen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 14:51 |
Dat is ze niet ontgaan | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 16:31 |
Wat is er in Enschede aan de hand? Minstens 10 man politie op het perron, zeker 15 man politie met mountainbikes in de stationshal, en op het plein ook een grote groep auto's, busjes en motoren | |
dennistd | donderdag 26 januari 2017 @ 16:34 |
Ik zag net een berichtje voorbij komen dat er een controle-actie bij de bussen was. Meestal wordt dat gelijk met de NS gedaan. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 16:36 |
Ik heb alleen de hele middag politie motoren langs zien komen met een scooter erachter. Zal ook wel een controle actie zijn. Overigens konden trein- en ook busreizigers gewoon doorlopen | |
dennistd | donderdag 26 januari 2017 @ 16:47 |
Oh dan zijn ze weer een scootercontrole aan het houden op het stationsplein. Gebeurt regelmatig, dan rijden er politiemotoren door het hele centrum die scooters meenemen. | |
b2py | donderdag 26 januari 2017 @ 16:50 |
Mevrouw naast me vindt denk ik dat ik teveel ruimte met mijn been inneem want ze duwt terug. Die kan je krijgen ook! [/liefdagboek] | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 17:47 |
Wat een knussigheid b2py | |
_JdM_ | donderdag 26 januari 2017 @ 18:17 |
Misschien moet je haar erop wijzen dat de koffer ook elders kan zetten? | |
b2py | donderdag 26 januari 2017 @ 18:54 |
Ze had een rugzak tussen haar benen | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 18:56 |
Als je tas te zwaar is om hem bovenin te gooien, dan laat hem lekker thuis Van dat kutvolk dat mijn ruimte in gaat nemen met koffers | |
DeaDLocK2K | donderdag 26 januari 2017 @ 18:58 |
Hahahahaha, jajajaja, mensen die tegenwoordig op een normale manier tegen elkaar zeggen dat ze het niet zo plezant vinden, scheer je weg, ouderwetsch fichuur! b2py gaat gewoon zoals het hoort posten op een forum erover en een sukkel zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 19:36 |
Goddomme wat druk je je weer flatteus uit | |
Kansenjongere | donderdag 26 januari 2017 @ 19:36 |
Heb je het nu over Consumentenclaim of over de beleidsmakers en de juridische afdeling van NS? | |
Frozen-assassin | donderdag 26 januari 2017 @ 19:37 |
Consumentenclaim ja, zij werken op no cure no pay basis | |
Kansenjongere | donderdag 26 januari 2017 @ 19:40 |
Tsja, ik moet weinig hebben van dat soort clubjes, maar feit is dat NS lak heeft aan de reizigers en pas bereid is om iets te gaan doen wanneer het ze geld dreigt te gaan kosten. Als de toezichthouder uitblinkt in de andere kant op kijken, dan kunnen dit soort lui wellicht wel voor de broodnodige verandering zorgen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 19:40 |
En ook wel weer stereotypisch dat NS-ers alle andere kanten op wijzen. | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 19:41 |
nou ja, daar zal de ns niet zo heel moeilijk over doen denk ik. Het probleem lijkt me eerder dat het niet vast te stellen is dat iemand niet mee kon. Dat je dan ook niet kan bepalen dat hij vertraging had. | |
Kansenjongere | donderdag 26 januari 2017 @ 19:45 |
Ik heb overigens nog geen enkele conducteur "Changez" horen omroepen op het moment dat we vijftien minuten onderweg waren en er blijkbaar een andere groep reizigers aan de beurt was om te gaan staan. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 19:47 |
In ander nieuws: Ik bezit sinds nu één van de kleinste modelspoorbanen ter wereld. Schaal 1:1000, en hij doet het nog ook En echt bewegend beeld Nu nog een beschaafd blokje piepschuim en wat verf Ook eentje? | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 19:50 |
Een Brit heeft £ 2400 teruggekregen van z'n jaarabonnement, hij had een chargebackclaim ingediend bij z'n creditcardmaatschappij omdat zijn vervoerder (Southern) regelmatig niet leverde. De claim werd goedgekeurd en hij kreeg z'n geld terug. | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 19:53 |
Nouja, dat is leuk voor britten Maar het is dus even de vraag, leveren ze nou niet als jij de volgende trein hebt moeten pakken? | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 20:00 |
Als dat regelmatig gebeurt wel. De OV-chipkaartgegevens kun je naast de reisplanner leggen, en bewijzen dat je niet meekan kun je met een foto van een vol balkon. | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 20:21 |
Hij is tof | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 20:29 |
Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Hoe zit het bij de volgende deur? | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 20:33 |
Je redenatiespoortje heeft inmiddels wel een stootjuk bereikt. Het spoortje heet trouwens "omgekeerde bewijslast". Ga terug naar het wissel en laat NS hun eigen problemen fiksen | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2017 @ 20:42 |
Leuke YT kanaal Fles, nu ben ik wat minder zenuwachtig voor de meet | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 20:43 |
Meet? Hebben we een meet gepland? | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 20:45 |
Ik zeg alleen maar dat het een totaal kansloze zaak is. Ik reis overigens vaak genoeg op dat stuk en zo vreselijk is het echt allemaal ook weer niet. | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2017 @ 20:45 |
Nieuwjaarsrondje zaterdag 21 januari 2018 | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 20:48 |
Oh, dat zien we dan wel weer | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 20:50 |
Jij bent er vroeg bij | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 20:57 |
Wanneer begin je aan het boekje? | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 21:09 |
Eind september zo'n beetje. | |
GlenSpey | donderdag 26 januari 2017 @ 21:32 |
Wat een raar verhaal, 'Southern leverde niet'. Dus de treinen kwamen helemaal nooit niet? Of zitten er aan die abonnementen daar bepaalde reistijden verbonden? Reistijden als in; de trein van 8:36 naar A en de trein van 17:32 weer terug. | |
Kansenjongere | donderdag 26 januari 2017 @ 21:33 |
De meeste mensen nemen een jaarabonnement in verband met werk of school. Dan heb je dus niet zo veel aan OOIT op je bestemming aankomen, dan wil je er ook OP TIJD zijn. | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 21:33 |
Mooi op tijd. Check de OP trouwens es Misschien ga ik volgende keer ook wel mee | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 21:37 |
Abonnementen zijn geldig voor alle treinen op een bepaald traject, al kunnen ze wel gebonden zijn aan een bepaalde vervoerder. Maar je neemt zo'n abonnement omdat je om 9u op je werk wil zijn. Als je er dan consequent pas om 10u15 kúnt zijn (omdat eerdere treinen niet rijden) kun je wat mij betreft wel spreken van het niet nakomen van de leveringsverplichting. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 21:53 |
| |
Fred | donderdag 26 januari 2017 @ 21:55 |
NS logica: de ene SLT-6 afrangeren en een andere SLT-6 terugplaatsen | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 21:56 |
Plee verstopt, had iemand gekotst, remblokjes versleten | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 21:57 |
De ene was moe en de ander had net gerust. Zo ging het voor 1839 ook. Wat snap je niet? | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 22:05 |
Het station (Breda) als inspiratiebron: 'Details waar de Engelsen nooit op zouden komen' | |
Fred | donderdag 26 januari 2017 @ 22:08 |
Waar ik nu sta na 1839 ook nog wel | |
Fred | donderdag 26 januari 2017 @ 22:09 |
Het schoonmaken wil ook niet echt lukken geloof ik. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 22:11 |
Nou dan | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 22:11 |
Wat moeten we zien? | |
drakin | donderdag 26 januari 2017 @ 22:20 |
Doe ik dan ook een keer mee. Afgelopen keer net gemist | |
Salatrel | donderdag 26 januari 2017 @ 22:20 |
misschien moest ie voor zijn controle? Of was er een storing gemeld die op die locatie verholpen kon worden? | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2017 @ 22:21 |
Leuke details, zoals de winkels in een vleugel stoppen waar geen hond komt | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2017 @ 22:21 |
ja, maar die spin heeft niet zwartgereisd hoor | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 22:21 |
Wordt nog druk | |
Salatrel | donderdag 26 januari 2017 @ 22:33 |
kijk maar uit dat hè niet hoeft te staan | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 22:33 |
Straks hebben we een hele coupe nodig. En ruzie om de rummikub. | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 22:35 |
M'n ouders hebben nog wel een XL versie van Rummikub, voor zes of acht personen. | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 22:36 |
Een reisversie? Want die tafeltjes zijn soms best klein. | |
Bitlord | donderdag 26 januari 2017 @ 22:38 |
Niemand herkent de herstoffeerde banken in DDAR waardoor de hele 1e klas vol zit met reguliere 2e klas-reizigers. Is ook feitelijk een wanprodukt met enig gebrek aan beenruimte en comfort. | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 22:38 |
Nee dat dan weer niet... Neem ik ook wel een plaatje triplex mee | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 22:40 |
Lol. Gewoon een tafel bouwen. https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse Dit lijkt me trouwens een minder geschikt reisspel, kan je op je knieën de hele coupe door om die poppetjes weer op te zoeken. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 22:48 |
Als jullie eens gewoon gaan doen waar ik je voor betaal he. Joligerd | |
Salatrel | donderdag 26 januari 2017 @ 22:51 |
| |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:03 |
Toren van Pisa in een trein spelen. | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2017 @ 23:06 |
Stef de Stuntpiloot | |
Salatrel | donderdag 26 januari 2017 @ 23:09 |
Jenga | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:10 |
rummikub met magneetjes moet prima kunnen als die tafels een beetje magno zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:17 |
Dus Nieuwjaarsronde 2018: MCH DerLudolf drakin DeZwabber aan debutanten geen gebrek zien we wel | |
Peter | donderdag 26 januari 2017 @ 23:22 |
Met jou, Greavy en mij zitten we al over het minimum van 6 heen (Of doet de UK niet aan groepskortingen?) | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:23 |
Mag de rest niet meer mee? | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:25 |
Natuurlijk wel. Sommige TOCs (zoal Virgin) hebben een afwijkende regeling. | |
Peter | donderdag 26 januari 2017 @ 23:25 |
Tuurlijk wel, ik zeg alleen dat het minimumaantal al behaald is, als er 6 man minimaal nodig zou zijn voor groepskorting ( zoals in Duitsland) | |
Anne | donderdag 26 januari 2017 @ 23:26 |
Jij wel. | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:26 |
3 is al genoeg | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:26 |
Sowieso moet Dennis mee want die heeft nog een 100 % score op deelnames | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:27 |
Als we naar het VK gaan ga ik sowieso mee! En anders ook wel | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:30 |
Lijkt me best vet. Baguettistan zijn we strikt genomen al geweest | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:30 |
Gelukkig. | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:31 |
En Graevy want die doet de tickets. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:33 |
Is dat zo Leisje? | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:33 |
| |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:33 |
Volgens die logica zijn we ook al in Zwitserland geweest | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:33 |
Oh. | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 23:34 |
Oh, UK? Ik had al beetje zitten kijken naar de Duitse Oostzeekust enzo Eurostar is best duur toch? | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:34 |
Ja klopt | |
liesje1979 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:34 |
Ik vind dat dat gewoon telt hoor. | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:35 |
Vanaf 59 euro voor een enkele reis, en is vast ook wel weer een groepskorting voor. | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:36 |
Nee met de boot natuurlijk. vrijdagavond heen, zondagavond terug. Dan heb je 2 volle dagen om door Engeland te treinen. Kunnen we nog kiezen welke bootverbinding we heen of terug pakken: Hoek-Harwich, Rotterdam-Hull of IJmuiden-Newcastle | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:39 |
Al kunnen we een dergelijk ambitieus plan ook laten liggen voor het 10-jarig jubileum in 2020. | |
Duvel | donderdag 26 januari 2017 @ 23:45 |
Logisch, dan moeten de collega's ineens opstaan voor reizigers. | |
GlenSpey | donderdag 26 januari 2017 @ 23:46 |
Een beetje collega zit gewoon eersteklas of in de achteroplopende cabine | |
Duvel | donderdag 26 januari 2017 @ 23:49 |
| |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:50 |
Eat your own dog food | |
James1988 | donderdag 26 januari 2017 @ 23:50 |
Die twee hele meters? | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:52 |
MAKkelijk | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 23:55 |
Misschien is tegen die tijd Berlijn-Warschau-Kaunas-Riga-Talinn rondje Finland-Zweden-Stockholm terug naar NL ook mogelijk | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:57 |
Ach, misschien hoeven we ook niet per se in jaar 8 en jaar 9 nieuwe landen aan te boren. We kunnen ook best een keer fatsoenlijk Frankrijk in of zo. En wat ook kan (out of le box denkende): Opsplitsen in 2 groepjes met een verschillende bestemming. Bijv tot Köln of Frankfurt samen op rijden, een groepje daarna naar ergens midden in het Schwarzwald en een ander groepje HSL's knallen naar Wenen of zo. En dan de volgende dag eind van de middag weer samen komen en het laatste deel samen terug reizen. Kan ook super vet zijn | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:57 |
Oh nee wacht dan moet ik twee boekjes maken, dat wordt wat te gek | |
Dr_Flash | donderdag 26 januari 2017 @ 23:59 |
jij steekt er een beetje de draak mee he | |
#ANONIEM | donderdag 26 januari 2017 @ 23:59 |
Ik wil nog een keer met een Mecklenburg-Vorpommern-Ticket reizen van Tonder (Denemarken) naar Swinowietse (Polen). Enige landerticket die zo'n epische reis mogelijk maakt. | |
derLudolf | donderdag 26 januari 2017 @ 23:59 |
Had je nou al in de OP gekeken | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:00 |
ja ja ja | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:00 |
Yep. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:01 |
Lijkt me best een leuk ritje op zich idd Maar plz leer eens plaatsnamen spellen of zo | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:01 |
Lol. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:01 |
Prima. Overnachten we in de hoofdstad Schwerin, op de foto's ziet die stad er wel gaaf uit | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:02 |
Braaaf | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:04 |
Ik hoor dat #teamLiesje langs Lublin moet. En RIga | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:05 |
Ik doe mee met Riga. Scheelt me een hotelovernachting | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:06 |
En schijnt de mooiste hoofdstad van de Baltische Staten te zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:06 |
Klopt geen ene tieves meer van trouwens. De omschrijving van Goverman hoort bij b2py, Flodder is toevallig de laatste tijd weer af en toe als in leven zijnde gesignaleerd, Crientj komt hier echt helemaal nooit meer (wat op zich best jammer is) en bordjesknallen doe ik ook niet meer. Niet meer echt. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:07 |
Kan maar zo, nooit geweest | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:09 |
Goverman heeft die beschrijving zelf opgegeven dacht ik. Crientj was de eerste keer mee toch op nieuwjaarsronde? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:10 |
Nee, de nieuwjaarsronde was een gezamenlijk idee van haar en mij. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:10 |
Tijd voor een travelsnack Ben alleen in Vilnius geweest (een andere steden in Litouwen maar dat zijn geen hoofdsteden) en vond dat een leuke stad. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:11 |
En uiteindelijk trok ze de keutel weer in? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:11 |
PTA / Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 263 | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:11 |
Ehm nee, wiseguy. Uiteindelijk is het een geweldige traditie geworden, mocht het je ontgaan zijn. | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:12 |
Hoezo? | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:13 |
Ik bedacht me net dat ik vanuit Budapest ook wel een dagje kon treinen misschien. Is de route naar Bratislava mooi? | |
Kansenjongere | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:15 |
Ik ben jaren geleden per trein van Boedapest naar Praag gereisd (dus via Bratislava), maar die route heeft op mij destijds geen enkele indruk gemaakt. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:15 |
Nee meer van dat ze het wel helemaal bedacht heeft, waarschijnlijk mensen enthousiast heeft gemaakt enzo maar zelf nooit is gegaan. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:16 |
Connecties | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:18 |
Lol oh, dat is jammer.. Heb ook maar 3 dagen dus misschien ook wel beetje ambitieus allemaal. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:25 |
Ja, dat is wel jammer. Er was zelfs sprake van TWEE vrouwen al op de eerste rit, maar uiteindelijk was Liesje de eerste vrouw die ook echt mee ging ( met de 7e rit) | |
Kansenjongere | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:25 |
Kun je die dan niet beter in Boedapest besteden? | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:25 |
Vorig jaar had je nog meer de nachttrein kunnen gaan | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:25 |
Wat je natuurlijk wel kunt doen is een kort ritje vanuit Budapest ergens heen en dan weer terug. Dat hoeft geen hele dag te kosten. | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:26 |
En ik kan het elke vrouw aanraden. Als je me eerder enthousiast had gemaakt was ik misschien al een eerdere editie meegegaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:27 |
nou, we zijn nog niet dood he Er komt nog veeel meer | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:27 |
Ja maar ze hebben me hier een beetje verpest. Nu denk ik, ha tripje, ha misschien ook nog even een trein pakken dan. Hunnie schuld. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:28 |
kom haten dan joh | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:28 |
Maar dan zie je helemaal niets onderweg. Kan ook. Ik wil gewoon een stukje leuke route en uit het raam staren. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:29 |
Dacht trouwens dat je met de trein naar Budapest wou. Vandaar de nachttrein opmerking | |
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:31 |
Ik reageer ook dom, want de treinreis zou 2,40 minuten duren. Dat zou een heel kort nachtje zijn. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 00:38 |
Norddeich-Norddeich Mole is toch een traject zonder waslijn? Dan komt er een diesellocomotief voor de IC toch? Zat es beetje te neuzen voor een grappige route | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 02:10 |
Norddeich Mole heeft gewoon bovenleiding hoor. Net als Emden Außenhafen trouwens. Friedrichshafen Hafen dan weer niet, maar de aansluitende lijnen hebben daar ook geen waslijn. | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 02:17 |
Wat de paspoortcontroles op de (Belgische) grensoverschrijdende treinen betreft wordt er nu alleen gesproken over de Thalys en Eurostar. Die laatste is wel apart, want die heeft toch al strenge controles? http://www.demorgen.be/ni(...)scontroles-bf6c8670/ http://nos.nl/artikel/215(...)ernationale-bus.html | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 08:49 |
Ik snap niet welk probleem daarmee opgelost zou moeten worden | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 08:56 |
Zon blauw-gele 186 in de sprinter Apeldoorn -Enschede lijkt me wel wat trouwens. Of aan kop van de Pimpel | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:45 |
gelukkig is het 21 januari en niet 20, dan heb ik al wat. | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:46 |
Dat is toch geen probleem in eerste klas? | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:48 |
Zwabber mee? Ik hoop wel dat we dan nog ergens komen 😂 | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:48 |
Zwabber is lief, dat wel | |
ReisT | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:49 |
Deze bedoel je? | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 10:50 |
Ik heb een weekendabo, dus ik reis niet mee met groepskorting. Of gaan we echt naar UK of Duitsland? | |
ReisT | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:19 |
Die groepskorting is als je naar Duitsland gaat Het wordt sowieso weer een internationaal reisje. | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32 |
Oh, dan was ik daar mee in de war waarschijnlijk Norddeich Mole was zelfs een had zelfs een internationale verbinding in het verleden | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37 |
Is dat echt zo sowieso? | |
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:38 |
Ik ga niet een heel weekend in een VIRMm of SLT zitten | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:40 |
greavy doet zoiets wel met plezier hoor | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 11:50 |
Dagje Wuppertal kan ook bijvoorbeeld | |
Salatrel | vrijdag 27 januari 2017 @ 12:08 |
wel sandwich dan met 2x DD-AR | |
drakin | vrijdag 27 januari 2017 @ 12:22 |
Dan doe ik wel mee met die groepskorting | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 12:57 |
En zeer waarschijnlijk ook wel weer een meerdaags reisje | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:06 |
Ik hoor net dat dat ook onder internationaal valt | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:09 |
Ging mij meer om sowieso meerdaags | |
Peter | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:43 |
Is er weer een koningsdag-rit? wellicht is dat wel een leuke tussenmeet voor dit topic | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:50 |
http://nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20161213 | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 14:33 |
Bedankt voor de kaart Fles <3 | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21 |
Dan quote je de verkeerde | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21 |
Nu pas Zaterdag al op de bus gedaan | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21 |
'Zeeland krijgt toch intercity in de spits' http://nu.nl/binnenland/4(...)ercity-in-spits.html | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:02 |
Dat is dus het stel dat er normaal in Bergen op Zoom bij komt als stoptrein laten rijden vanaf Vlissingen (3 minuten voor patroon) en het stel dat nu als stopper rijdt als IC laten rijden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:03 |
Was er al een poosje maar ik doe de post maar één keer per week :$ | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:06 |
prima oplossing lijkt me. Het gaat op werkdagen om twee treinen richting Rotterdam en twee terug. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:12 |
Kan je nog steeds kaartjes uit de automaat halen voor een grensretour en zijn die nog steeds een maand geldig? Ik moet op 2 april naar Linz en 14 april terug, heb geboekt vanaf Bad Bentheim en moet nu nog een retour Bad Bentheim Grens-Bad Bentheim hebben. | |
greavy | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:14 |
Zijn geen maand geldig. Je moet nu in de automaat de reisdata selecteren. Bij een retour dus voor de heenreis 2 april, voor de terugreis 14 april. Andere dagen kan je er dus niet meer mee reizen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:17 |
Jammer want op dat stukje zou ik anders toch niet gecontroleerd worden. Enig idee wat dat gaat kosten? | |
greavy | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:23 |
12 euro. De minimumprijs voor grensoverschrijdende vervoersbewijzen met DB Fernverkehr is op ¤6,00 gezet, ergens begin vorig jaar. Ook als je NS-traject Vrij hebt, krijg je geen korting meer. Dus een kaartje Oldenzaal-Bad Bentheim is even duur als Oldenzaal Grens-Bad Bentheim. Of die tarieven ook al vanaf Hengelo ¤6 per enkele reis zijn of duurder, weet ik zo niet. | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:45 |
De vijfde en zesde trein per uur tussen Groningen en Assen gaan niet vanaf 1 mei maar pas vanaf 1 september rijden. De reden hiervoor is de dienstroosters en de planningscapaciteit https://www.oogtv.nl/2017(...)en-pas-in-september/ Dat er extra treinen gaan rijden heeft te maken met de aanpak van de zuidelijke ringweg Groningen en de poging om meer mensen uit de auto te krijgen om zo de files te beperken. | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:51 |
Dat is niet wat er staat, er staat dat het apart naar Rotterdam rijdt. | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:55 |
Er staat niet dat ze los van elkaar rijden, kan best zijn dat ze gewoon gekoppeld rijden. | |
b2py | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:58 |
How, dat stond idd in een andere bron. Overigens denk ik wel dat je gelijk verder hebt hoor. http://www.omroepzeeland.(...)ntercity-spits-video | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:59 |
Thanks brah! | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:59 |
Omroep Zeeland is in deze de betere bron dan nu dat de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt | |
ReisT | vrijdag 27 januari 2017 @ 17:43 |
Wat een prachtige beeldspraak! De vertrektijd uit Rotterdam die omroep Zeeland noemt is die van de huidige IC - dat wordt dus splitsen in Roosendaal of Bergen op Zoom. [ Bericht 20% gewijzigd door ReisT op 27-01-2017 17:49:01 ] | |
Zelfscanner | vrijdag 27 januari 2017 @ 18:40 |
En wat zetten we in na een aanrijding met een persoon in de spits? Juist, een SGM2 die niet solo mag rijden met deze temperaturen | |
GlenSpey | vrijdag 27 januari 2017 @ 18:49 |
SGM2 mogen in de herfst niet solo rijden ivm gladheid (blad op het spoor maakt extreem snel glad). SGM2 hebben namelijk geen magneetremmen (SGM3 wél), die je gaan helpen bij een snel (nood) remming. De temperatuur heeft er niet zoveel mee van doen | |
Zelfscanner | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:00 |
Alphen express gespot op Amsterdam. Lekker lang | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:01 |
Nou geweldig, ik lach me m'n broek op m'n knieën | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:08 |
Wees blij dat er iets rijdt | |
Zelfscanner | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:11 |
Ja als we zo gaan denken. Daardoor krijg je dus die rechtzaak. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:11 |
KIJKALARM Serie over markante spoorlijnen.Afl.: Zwitserland:Lauterbrunnen-Wengen-Kleine Scheidegg Met de Wengern Alp Bahn gaat de reis over de langste tandrad-smalspoorbaan ter wereld:ruim 19 kilometer lang.Via de WAB kunnen de vele toeristen het autovrije dorp Wengen bereiken. In Wengen stappen we uit om een demonstratie van lawine-reddingshonden mee te maken.Het centrale punt van veel wintersportactiviteiten is Kleine Scheidegg,op ruim 2000 meter hoogte. Het is ons eindpunt voor vandaag. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:13 |
Ja vind ik ook godgeklaagd hoor. Bakker levert geen brood, int wel vrolijk 2,50 per persoon, en als je er wat van zegt krijg je te horen "wees blij dat er nog wat kruimels op de vloer lagen". Wil je klappen of zo | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:27 |
mja, dat gaat om het meer structurele tekort aan vervoersplaatsen. Wat jij meemaakte was incidenteel en dan kan het materieel sterk afwijken van wat je verwacht | |
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:28 |
Wat jij verkeerd doet is bovenstaande als "normaal" beschouwen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:36 |
Ja, soort van "Wees blij dat je AIDS hebt en geen kanker". Okay. | |
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:41 |
De NS heeft geen toverstaf om iedere trein na een verstoring meteen op de goede lengte en in de juiste samenstelling te laten rijden. Neemt niet weg dat zo snel als mogelijk er weer voldoende lange treinen moeten rijden. | |
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:41 |
Er gaat helemaal geen trein naar Alphen vanuit Amsterdam |