ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 27-01-2017 00:14:11 ]
Ik zag dat afgelopen week er een website gelanceerd over de opwaardering van de Maaslijn. Er komt waslijn te hangen, een nieuw station bij Grubbenvorst, meer dubbelspoor en allerlei aanpassingen aan overwegen en op enkele plaatsen wordt boogverruiming toegepast om treinen sneller te kunnen laten rijden
Even een badslippersupdate uit Willemsdorp van vandaag.
LTE 189 210 + graan- of sojabonen 22 Januari 2017 - Vandaag vroeg opgestaan, om de RheinCargo DuKo nog even vast te kunnen leggen in een lichtelijk bevroren landschap. Die liet even op zich wachten, maar LTE had er wel zin in. LTE kwam in het allereerste zonlicht om 09:01 van de dag langs Willemdorp met een fraaie en bijna geheel oranje trein beladen met graan of sojabonen. Ongeveer halverwege was er één blauwe VTG wagen verstopt. De trein is onderweg richting Venllo en verder Duitsland in.
TS 107 + containertrein 22 Januari 2017 - Ook TrainServices liet zich nog even zien buiten de Rotterdamse havens. Net als RRF doet TrainServices veel havenwerk. De trein is onderweg in de richting van Venlo. De politie kwam ook even een rondje rijden, vanwege mogelijke personen in of bij het spoor. Wij werden niet aangesproken, maar de foto werd hierdoor even met een opvallend voertuig extra uitgedost.
DBC 189 074 + staaltrein 22 Januari 2017 - Bij Willemsdorp passeerde ook nog een heel fraai staalttreintje naar Venlo en verder. Aan de lok één Shimmns, 8 Samms beladen met staalrollen en tenslotte nog 4 Shimmns.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-01-2017 15:16:58 ]
Ja, kwam heel toevallig precies goed uit met de trein. En hebben geen gebaren gemaakt of iets gevraagd. Hij zwaaide even en reed weer door toen de overweg weer open was. Is later nog 4 keer langsgereden, en daarna gingen de treinen ook weer sneller rijden.
Sinds de treinnummers van leeg mat/testritten van NS Int veranderd zijn, komen die dingen met enige regelmaat op de borden te staan: ze worden er niet meer automatisch uitgefiltert, wat eerder met de oude nummers wel gebeurde.
Op zondag 22 januari 2017 23:26 schreef MTL het volgende: Sinds de treinnummers van leeg mat/testritten van NS Int veranderd zijn, komen die dingen met enige regelmaat op de borden te staan: ze worden er niet meer automatisch uitgefiltert, wat eerder met de oude nummers wel gebeurde.
Op zondag 22 januari 2017 23:23 schreef MTL het volgende: Altijd weer leuk als een testrit in de vertrekstaat komt te staan Gokje, dit was de Eurostar?
Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd?
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Dat weekend hebben 7 deelstaten (nog) (school) vakantie
Op zondag 22 januari 2017 13:59 schreef Peterselieman het volgende: Ik zag dat afgelopen week er een website gelanceerd over de opwaardering van de Maaslijn. Er komt waslijn te hangen, een nieuw station bij Grubbenvorst, meer dubbelspoor en allerlei aanpassingen aan overwegen en op enkele plaatsen wordt boogverruiming toegepast om treinen sneller te kunnen laten rijden
Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe het met dat dubbelspoor zit. Er komen bijvoorbeeld stukken dubbelspoor bij bij Cuijk en Boxmeer, maar hoe lang zijn die stukken? De stations zijn al dubbelspoor en ik neem aan dat bruggen niet verdubbeld gaan worden. Worden de bestaande stukken gewoon verlengd? Voegt dat zo veel toe?
Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe het met dat dubbelspoor zit. Er komen bijvoorbeeld stukken dubbelspoor bij bij Cuijk en Boxmeer, maar hoe lang zijn die stukken? De stations zijn al dubbelspoor en ik neem aan dat bruggen niet verdubbeld gaan worden. Worden de bestaande stukken gewoon verlengd? Voegt dat zo veel toe?
ik denk ook dat de bestaande stukken wat verlengd gaan worden. Het voegt in zoverre wat toe dat treinen bij halteringen minder lang op elkaar hoeven te wachten, waardoor je per stop tien tot twintig seconden bespaart.
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Als je de ICE weghaalt als reisoptie krijg je nog genoeg sparpreis opties
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Dan zouden de IC's toch ook niet zichtbaar moeten zijn?
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Vorkaufszeitraum:
Das Angebot kann frühestens 180 Tage und bis kurz vor Abfahrt gebucht werden.
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Voor ¤59 kunt het met IC's, met RE's is ¤35,90 het goedkoopste wat ik kon vinden.
ik denk ook dat de bestaande stukken wat verlengd gaan worden. Het voegt in zoverre wat toe dat treinen bij halteringen minder lang op elkaar hoeven te wachten, waardoor je per stop tien tot twintig seconden bespaart.
Inderdaad gaat het vooral om verlenging van de bestaande kruisingssporen. In twee gevallen loopt het dubbelspoor door tot de volgende kruisingsmogelijkheid. Daar kan dus een vliegende kruising komen halverwege twee stations.
Gaat goed met Thalys: aan het begin van de middag kwam de Thalys naar Brussel even voor 12 uur vlak voor Rotterdam tot stilstand met mogelijk brand aan boord. Na een klein uur kwam de melding dat de brandweer geen brand had kunnen ontdekken en dat de trein met één motorwagen uitgeschakeld verder zou rijden. Inmiddels zijn we een aantal uur later en hoor ik van een collega dat de trein een poging heeft gedaan om met 60 minuten vertraging verder te rijden naar Brussel, maar inmiddels alweer een paar uur kapot bij Antwerpen zou staan. Gaat lekker zo
Geen idee of-ie hier al voorbij is gekomen, maar dit is natuurlijk wel een ideale woning voor de spoorliefhebber: Dienstwoning 31 in Hilversum. Met dank aan deze post van Roosgeluk
Als je de ICE weghaalt als reisoptie krijg je nog genoeg sparpreis opties
Ah ja, er is daadwerkelijk wat te vinden, dat klopt maar gewoon simpel een ticket boeken is er heel specifiek dit weekend niet bij.
quote:
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Zat ik ook aan te denken, zo staan de IC-bussen Eindhoven-Dusseldorf ook nog niet in de reisplanner vanaf april. Iets anders is dat de ICE's via Venlo worden omgeleid dat weekend amar zou niet weten waarom dat uit zou maken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er staat bij dat het een monument is... Dat is nogal een drempel heh, omdat de buitenkant niet gewijzigd mag worden en de binnenkant alleen onder strikte voorwaarden, waardoor je aan gespecialiseerde - dus dure - opdrachtnemers vast zit.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Er staat bij dat het een monument is... Dat is nogal een drempel heh, omdat de buitenkant niet gewijzigd mag worden en de binnenkant alleen onder strikte voorwaarden, waardoor je aan gespecialiseerde - dus dure - opdrachtnemers vast zit.
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Sparpreismodule werkt niet, nog altijd niet
quote:
Sehr geehrte ........, die Problematik ist bekannt und man arbeitet mit Hochdruck an der Behebung. Sie können sich jedoch an meine Kollegen vom telefonischen DB Reise-Service 0180 6 99 66 33 (20 ct/Anruf aus dem Festnetz, Tarif bei Mobilfunk max. 60 ct/Anruf) oder an ein DB Reisezentrum für die Buchung wenden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik hoop echt dat het deze week weer eens normaal gaat rijden op mijn traject, waar er gisterenochtend op last van de brandweer weinig tot geen treinen reden vanaf Dordrecht, reed er vanmiddag weer bijna niets vanaf Rotterdam terug door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Het ging niet echt lekker inderdaad. Ik moest op Rotterdam keren met de IC Breda - Den Haag, was ik weer in Breda, staat er vervolgens weer een trein defect op de HSL stil. Kon ik dus weer mooi ouderwets via Dordrecht naar Rotterdam
Op dinsdag 24 januari 2017 21:11 schreef MTL het volgende: Het ging niet echt lekker inderdaad. Ik moest op Rotterdam keren met de IC Breda - Den Haag, was ik weer in Breda, staat er vervolgens weer een trein defect op de HSL stil. Kon ik dus weer mooi ouderwets via Dordrecht naar Rotterdam
Hoe meer treinen over de HSL, hoe meer machinisten over de HSL, hoe groter de kans op strandingen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mwa, het grootste probleem vandaag was (tenminste toen ik weer naar huis ging) dat die tunnel bij Rijswijk in de storing lag. Die was toen op dat moment net opgelost. Die stilstaande trein was geloof ik een klein kwartiertje later alweer weg, dus dat kan niet zoveel impact hebben gehad. Dat was aan het eind van de middag. Maar goed, ik krijg natuurlijk ook niet alles mee en wat er vanavond aan de hand is weet ik ook niet
NS abonnementen voor die lijn worden gewoon per 1 april beëindigd of kunnen aangepast worden. Abonnementhouders die aan de lijn wonen zijn afgelopen oktober hierover geïnformeerd. Zie ook http://www.ns.nl/reisinfo(...)ten/hoekse-lijn.html
Op donderdag 26 januari 2017 09:32 schreef derLudolf het volgende: Nadat ze dat hebben ingevoerd zullen ze de sneltrein wel weer invoeren zodat je drukste IC's sneltreinen worden
Ja, want dat brengt "een oplossing voor de reiziger" WEL dichterbij
Zullen we als reizigers beloven dat we in minstens de helft van de gevallen minstens de helft van het tarief echt betalen?
[..]
Aaaah. NS die zich drukt maakt om een oplossing voor de reizigers. Hoe aandoenlijk
kansloze zaak verder. Zat ook vaak in die trein, de reden dat het ineens zo tiefus tering kut was is omdat er koplopers gingen rijden ipv virm. Maar vooral het drukste traject van nl meeten...
kansloze zaak verder. Zat ook vaak in die trein, de reden dat het ineens zo tiefus tering kut was is omdat er koplopers gingen rijden ipv virm. Maar vooral het drukste traject van nl meeten...
Ja, dat is toch precies het punt dan? Capaciteit onvoldoende, betaalde product / dienst niet geleverd, compensatie. Klaar
Aaaah. NS die zich drukt maakt om een oplossing voor de reizigers. Hoe aandoenlijk
desalnietteplus klopt het wel wat hij zegt. Consumentenclaim heeft helemaal geen interesse in een oplossing maar wil alleen geld zien want dat is namelijk het enige waar zij het voor doen. ze krijgen anders namelijk zelf geen cent.
Ik denk eigenlijk dat het verhaal te zwak is voor een toewijzing van de claim. NS had misschien wat sneller mogen zijn met extra materieel maar we kunnen niet zeggen dat NS stilgezeten heeft. Tevens is aanspraak maken op de grote-vertragingen-regeling een beetje gek als je dat baseert op 15 minuten vertraging. Kortom.. Allereerst is het al de vraag of je zou kunnen zeggen dat NS nalatig is geweest en in de tweede plaats is route voor de claim ook al bijzonder omdat onvoldoende hard is gemaakt dat er echt veel vertraging is geweest. Ik gok dus dat de claim wordt afgewezen.
Dat is aan de rechter, eigenlijk. En als zoals gezegd wordt in het artikel 20% (zo uit mijn hoofd) moest achterblijven, dan kan je veel zeggen, maar daar kan je niet mee thuiskomen.
Op donderdag 26 januari 2017 14:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is aan de rechter, eigenlijk. En als zoals gezegd wordt in het artikel 20% (zo uit mijn hoofd) moest achterblijven, dan kan je veel zeggen, maar daar kan je niet mee thuiskomen.
Wat is er in Enschede aan de hand? Minstens 10 man politie op het perron, zeker 15 man politie met mountainbikes in de stationshal, en op het plein ook een grote groep auto's, busjes en motoren
Ik heb alleen de hele middag politie motoren langs zien komen met een scooter erachter. Zal ook wel een controle actie zijn. Overigens konden trein- en ook busreizigers gewoon doorlopen
Oh dan zijn ze weer een scootercontrole aan het houden op het stationsplein. Gebeurt regelmatig, dan rijden er politiemotoren door het hele centrum die scooters meenemen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 januari 2017 16:50 schreef b2py het volgende: Mevrouw naast me vindt denk ik dat ik teveel ruimte met mijn been inneem want ze duwt terug. Die kan je krijgen ook! [/liefdagboek]
Misschien moet je haar erop wijzen dat de koffer ook elders kan zetten?
Misschien moet je haar erop wijzen dat de koffer ook elders kan zetten?
Hahahahaha, jajajaja, mensen die tegenwoordig op een normale manier tegen elkaar zeggen dat ze het niet zo plezant vinden, scheer je weg, ouderwetsch fichuur! b2py gaat gewoon zoals het hoort posten op een forum erover en een sukkel zijn.
desalnietteplus klopt het wel wat hij zegt. Consumentenclaim heeft helemaal geen interesse in een oplossing maar wil alleen geld zien want dat is namelijk het enige waar zij het voor doen. ze krijgen anders namelijk zelf geen cent.
Heb je het nu over Consumentenclaim of over de beleidsmakers en de juridische afdeling van NS?
Consumentenclaim ja, zij werken op no cure no pay basis
Tsja, ik moet weinig hebben van dat soort clubjes, maar feit is dat NS lak heeft aan de reizigers en pas bereid is om iets te gaan doen wanneer het ze geld dreigt te gaan kosten. Als de toezichthouder uitblinkt in de andere kant op kijken, dan kunnen dit soort lui wellicht wel voor de broodnodige verandering zorgen.
Tsja, ik moet weinig hebben van dat soort clubjes, maar feit is dat NS lak heeft aan de reizigers en pas bereid is om iets te gaan doen wanneer het ze geld dreigt te gaan kosten. Als de toezichthouder uitblinkt in de andere kant op kijken, dan kunnen dit soort lui wellicht wel voor de broodnodige verandering zorgen.
En ook wel weer stereotypisch dat NS-ers alle andere kanten op wijzen.
Ja, dat is toch precies het punt dan? Capaciteit onvoldoende, betaalde product / dienst niet geleverd, compensatie. Klaar
nou ja, daar zal de ns niet zo heel moeilijk over doen denk ik. Het probleem lijkt me eerder dat het niet vast te stellen is dat iemand niet mee kon. Dat je dan ook niet kan bepalen dat hij vertraging had.
Ik heb overigens nog geen enkele conducteur "Changez" horen omroepen op het moment dat we vijftien minuten onderweg waren en er blijkbaar een andere groep reizigers aan de beurt was om te gaan staan.
nou ja, daar zal de ns niet zo heel moeilijk over doen denk ik. Het probleem lijkt me eerder dat het niet vast te stellen is dat iemand niet mee kon. Dat je dan ook niet kan bepalen dat hij vertraging had.
Een Brit heeft £ 2400 teruggekregen van z'n jaarabonnement, hij had een chargebackclaim ingediend bij z'n creditcardmaatschappij omdat zijn vervoerder (Southern) regelmatig niet leverde. De claim werd goedgekeurd en hij kreeg z'n geld terug.
Een Brit heeft £ 2400 teruggekregen van z'n jaarabonnement, hij had een chargebackclaim ingediend bij z'n creditcardmaatschappij omdat zijn vervoerder (Southern) regelmatig niet leverde. De claim werd goedgekeurd en hij kreeg z'n geld terug.
Nouja, dat is leuk voor britten
Maar het is dus even de vraag, leveren ze nou niet als jij de volgende trein hebt moeten pakken?
Als dat regelmatig gebeurt wel. De OV-chipkaartgegevens kun je naast de reisplanner leggen, en bewijzen dat je niet meekan kun je met een foto van een vol balkon.
Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Dr_Flash het volgende: In ander nieuws: Ik bezit sinds nu één van de kleinste modelspoorbanen ter wereld. Schaal 1:1000, en hij doet het nog ook
Op donderdag 26 januari 2017 20:00 schreef James1988 het volgende: Als dat regelmatig gebeurt wel. De OV-chipkaartgegevens kun je naast de reisplanner leggen, en bewijzen dat je niet meekan kun je met een foto van een vol balkon.
Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Hoe zit het bij de volgende deur?
Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Hoe zit het bij de volgende deur?
Je redenatiespoortje heeft inmiddels wel een stootjuk bereikt. Het spoortje heet trouwens "omgekeerde bewijslast". Ga terug naar het wissel en laat NS hun eigen problemen fiksen
Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Dr_Flash het volgende: In ander nieuws: Ik bezit sinds nu één van de kleinste modelspoorbanen ter wereld. Schaal 1:1000, en hij doet het nog ook
Je redenatiespoortje heeft inmiddels wel een stootjuk bereikt. Het spoortje heet trouwens "omgekeerde bewijslast". Ga terug naar het wissel en laat NS hun eigen problemen fiksen
Ik zeg alleen maar dat het een totaal kansloze zaak is. Ik reis overigens vaak genoeg op dat stuk en zo vreselijk is het echt allemaal ook weer niet.
Een Brit heeft £ 2400 teruggekregen van z'n jaarabonnement, hij had een chargebackclaim ingediend bij z'n creditcardmaatschappij omdat zijn vervoerder (Southern) regelmatig niet leverde. De claim werd goedgekeurd en hij kreeg z'n geld terug.
Wat een raar verhaal, 'Southern leverde niet'. Dus de treinen kwamen helemaal nooit niet? Of zitten er aan die abonnementen daar bepaalde reistijden verbonden? Reistijden als in; de trein van 8:36 naar A en de trein van 17:32 weer terug.
Wat een raar verhaal, 'Southern leverde niet'. Dus de treinen kwamen helemaal nooit niet? Of zitten er aan die abonnementen daar bepaalde reistijden verbonden?
De meeste mensen nemen een jaarabonnement in verband met werk of school. Dan heb je dus niet zo veel aan OOIT op je bestemming aankomen, dan wil je er ook OP TIJD zijn.
Wat een raar verhaal, 'Southern leverde niet'. Dus de treinen kwamen helemaal nooit niet? Of zitten er aan die abonnementen daar bepaalde reistijden verbonden? Reistijden als in; de trein van 8:36 naar A en de trein van 17:32 weer terug.
Abonnementen zijn geldig voor alle treinen op een bepaald traject, al kunnen ze wel gebonden zijn aan een bepaalde vervoerder.
Maar je neemt zo'n abonnement omdat je om 9u op je werk wil zijn. Als je er dan consequent pas om 10u15 kúnt zijn (omdat eerdere treinen niet rijden) kun je wat mij betreft wel spreken van het niet nakomen van de leveringsverplichting.
Niemand herkent de herstoffeerde banken in DDAR waardoor de hele 1e klas vol zit met reguliere 2e klas-reizigers. Is ook feitelijk een wanprodukt met enig gebrek aan beenruimte en comfort.
Op donderdag 26 januari 2017 22:38 schreef Bitlord het volgende: Niemand herkent de herstoffeerde banken in DDARDDM1 waardoor de hele 1e klas vol zit met reguliere 2e klas-reizigers. Is ook feitelijk een wanprodukt met enig gebrek aan beenruimte en comfort.
GroupSave offers groups of three to nine adults travelling together 1/3 off Off-Peak tickets on participating train company services.
Participating train companies Greater Anglia; c2c; Chiltern Railways; Great Western Railway; Gatwick Express; Great Northern; London Midland; London Overground; ScotRail; South West Trains; Southeastern; Southern; Stansted Express; Thameslink;
Sommige TOCs (zoal Virgin) hebben een afwijkende regeling.
Oh, UK? Ik had al beetje zitten kijken naar de Duitse Oostzeekust enzo Eurostar is best duur toch?
Nee met de boot natuurlijk. vrijdagavond heen, zondagavond terug. Dan heb je 2 volle dagen om door Engeland te treinen. Kunnen we nog kiezen welke bootverbinding we heen of terug pakken: Hoek-Harwich, Rotterdam-Hull of IJmuiden-Newcastle
Nee met de boot natuurlijk. vrijdagavond heen, zondagavond terug. Dan heb je 2 volle dagen om door Engeland te treinen. Kunnen we nog kiezen welke bootverbinding we heen of terug pakken: Hoek-Harwich, Rotterdam-Hull of IJmuiden-Newcastle
Al kunnen we een dergelijk ambitieus plan ook laten liggen voor het 10-jarig jubileum in 2020.
Op donderdag 26 januari 2017 19:45 schreef Kansenjongere het volgende: Ik heb overigens nog geen enkele conducteur "Changez" horen omroepen op het moment dat we vijftien minuten onderweg waren en er blijkbaar een andere groep reizigers aan de beurt was om te gaan staan.
Logisch, dan moeten de collega's ineens opstaan voor reizigers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ach, misschien hoeven we ook niet per se in jaar 8 en jaar 9 nieuwe landen aan te boren. We kunnen ook best een keer fatsoenlijk Frankrijk in of zo.
En wat ook kan (out of le box denkende): Opsplitsen in 2 groepjes met een verschillende bestemming. Bijv tot Köln of Frankfurt samen op rijden, een groepje daarna naar ergens midden in het Schwarzwald en een ander groepje HSL's knallen naar Wenen of zo. En dan de volgende dag eind van de middag weer samen komen en het laatste deel samen terug reizen. Kan ook super vet zijn
Ik wil nog een keer met een Mecklenburg-Vorpommern-Ticket reizen van Tonder (Denemarken) naar Swinowietse (Polen). Enige landerticket die zo'n epische reis mogelijk maakt.
Op donderdag 26 januari 2017 23:59 schreef MCH het volgende: Ik wil nog een keer met een Mecklenburg-Vorpommern-Ticket reizen van Tonder (Denemarken) naar Swinowietse (Polen). Enige landerticket die zo'n epische reis mogelijk maakt.
Lijkt me best een leuk ritje op zich idd Maar plz leer eens plaatsnamen spellen of zo
Op donderdag 26 januari 2017 23:59 schreef MCH het volgende: Ik wil nog een keer met een Mecklenburg-Vorpommern-Ticket reizen van Tonder (Denemarken) naar Swinowietse (Polen). Enige landerticket die zo'n epische reis mogelijk maakt.
Prima. Overnachten we in de hoofdstad Schwerin, op de foto's ziet die stad er wel gaaf uit
Klopt geen ene tieves meer van trouwens. De omschrijving van Goverman hoort bij b2py, Flodder is toevallig de laatste tijd weer af en toe als in leven zijnde gesignaleerd, Crientj komt hier echt helemaal nooit meer (wat op zich best jammer is) en bordjesknallen doe ik ook niet meer. Niet meer echt.
Klopt geen ene tieves meer van trouwens. De omschrijving van Goverman hoort bij b2py, Flodder is toevallig de laatste tijd weer af en toe als in leven zijnde gesignaleerd, Crientj komt hier echt helemaal nooit meer (wat op zich best jammer is) en bordjesknallen doe ik ook niet meer. Niet meer echt.
Goverman heeft die beschrijving zelf opgegeven dacht ik. Crientj was de eerste keer mee toch op nieuwjaarsronde?
Op vrijdag 27 januari 2017 00:13 schreef liesje1979 het volgende: Ik bedacht me net dat ik vanuit Budapest ook wel een dagje kon treinen misschien. Is de route naar Bratislava mooi?
Ik ben jaren geleden per trein van Boedapest naar Praag gereisd (dus via Bratislava), maar die route heeft op mij destijds geen enkele indruk gemaakt.
Nee meer van dat ze het wel helemaal bedacht heeft, waarschijnlijk mensen enthousiast heeft gemaakt enzo maar zelf nooit is gegaan.
Ja, dat is wel jammer. Er was zelfs sprake van TWEE vrouwen al op de eerste rit, maar uiteindelijk was Liesje de eerste vrouw die ook echt mee ging ( met de 7e rit)
Ja, dat is wel jammer. Er was zelfs sprake van TWEE vrouwen al op de eerste rit, maar uiteindelijk was Liesje de eerste vrouw die ook echt mee ging ( met de 7e rit)
En ik kan het elke vrouw aanraden. Als je me eerder enthousiast had gemaakt was ik misschien al een eerdere editie meegegaan.
Norddeich-Norddeich Mole is toch een traject zonder waslijn? Dan komt er een diesellocomotief voor de IC toch? Zat es beetje te neuzen voor een grappige route
Norddeich Mole heeft gewoon bovenleiding hoor. Net als Emden Außenhafen trouwens. Friedrichshafen Hafen dan weer niet, maar de aansluitende lijnen hebben daar ook geen waslijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat de paspoortcontroles op de (Belgische) grensoverschrijdende treinen betreft wordt er nu alleen gesproken over de Thalys en Eurostar. Die laatste is wel apart, want die heeft toch al strenge controles?
Op vrijdag 27 januari 2017 08:56 schreef Dr_Flash het volgende: Zon blauw-gele 186 in de sprinter Apeldoorn -Enschede lijkt me wel wat trouwens. Of aan kop van de Pimpel
Op vrijdag 27 januari 2017 02:10 schreef dennistd het volgende: Norddeich Mole heeft gewoon bovenleiding hoor. Net als Emden Außenhafen trouwens. Friedrichshafen Hafen dan weer niet, maar de aansluitende lijnen hebben daar ook geen waslijn.
Op vrijdag 27 januari 2017 11:19 schreef ReisT het volgende: Die groepskorting is als je naar Duitsland gaat Het wordt sowieso weer een internationaal reisje.
Op vrijdag 27 januari 2017 11:19 schreef ReisT het volgende: Die groepskorting is als je naar Duitsland gaat Het wordt sowieso weer een internationaal reisje.
Dan doe ik wel mee met die groepskorting
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op vrijdag 27 januari 2017 11:19 schreef ReisT het volgende: Die groepskorting is als je naar Duitsland gaat Het wordt sowieso weer een internationaal reisje.
En zeer waarschijnlijk ook wel weer een meerdaags reisje
Dat is dus het stel dat er normaal in Bergen op Zoom bij komt als stoptrein laten rijden vanaf Vlissingen (3 minuten voor patroon) en het stel dat nu als stopper rijdt als IC laten rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 januari 2017 16:02 schreef dennistd het volgende: Dat is dus het stel dat er normaal in Bergen op Zoom bij komt als stoptrein laten rijden vanaf Vlissingen (3 minuten voor patroon) en het stel dat nu als stopper rijdt als IC laten rijden.
prima oplossing lijkt me. Het gaat op werkdagen om twee treinen richting Rotterdam en twee terug.
Kan je nog steeds kaartjes uit de automaat halen voor een grensretour en zijn die nog steeds een maand geldig? Ik moet op 2 april naar Linz en 14 april terug, heb geboekt vanaf Bad Bentheim en moet nu nog een retour Bad Bentheim Grens-Bad Bentheim hebben.
Zijn geen maand geldig. Je moet nu in de automaat de reisdata selecteren. Bij een retour dus voor de heenreis 2 april, voor de terugreis 14 april. Andere dagen kan je er dus niet meer mee reizen.
12 euro. De minimumprijs voor grensoverschrijdende vervoersbewijzen met DB Fernverkehr is op ¤6,00 gezet, ergens begin vorig jaar. Ook als je NS-traject Vrij hebt, krijg je geen korting meer. Dus een kaartje Oldenzaal-Bad Bentheim is even duur als Oldenzaal Grens-Bad Bentheim. Of die tarieven ook al vanaf Hengelo ¤6 per enkele reis zijn of duurder, weet ik zo niet.
De vijfde en zesde trein per uur tussen Groningen en Assen gaan niet vanaf 1 mei maar pas vanaf 1 september rijden. De reden hiervoor is de dienstroosters en de planningscapaciteit
Dat er extra treinen gaan rijden heeft te maken met de aanpak van de zuidelijke ringweg Groningen en de poging om meer mensen uit de auto te krijgen om zo de files te beperken.
Op vrijdag 27 januari 2017 16:02 schreef dennistd het volgende: Dat is dus het stel dat er normaal in Bergen op Zoom bij komt als stoptrein laten rijden vanaf Vlissingen (3 minuten voor patroon) en het stel dat nu als stopper rijdt als IC laten rijden.
Dat is niet wat er staat, er staat dat het apart naar Rotterdam rijdt.
Op vrijdag 27 januari 2017 16:23 schreef greavy het volgende: 12 euro. De minimumprijs voor grensoverschrijdende vervoersbewijzen met DB Fernverkehr is op ¤6,00 gezet, ergens begin vorig jaar. Ook als je NS-traject Vrij hebt, krijg je geen korting meer. Dus een kaartje Oldenzaal-Bad Bentheim is even duur als Oldenzaal Grens-Bad Bentheim. Of die tarieven ook al vanaf Hengelo ¤6 per enkele reis zijn of duurder, weet ik zo niet.
Op vrijdag 27 januari 2017 16:58 schreef b2py het volgende: How, dat stond idd in een andere bron. Overigens denk ik wel dat je gelijk verder hebt hoor.
Op vrijdag 27 januari 2017 18:40 schreef Zelfscanner het volgende: En wat zetten we in na een aanrijding met een persoon in de spits? Juist, een SGM2 die niet solo mag rijden met deze temperaturen
SGM2 mogen in de herfst niet solo rijden ivm gladheid (blad op het spoor maakt extreem snel glad). SGM2 hebben namelijk geen magneetremmen (SGM3 wél), die je gaan helpen bij een snel (nood) remming. De temperatuur heeft er niet zoveel mee van doen
Op vrijdag 27 januari 2017 18:40 schreef Zelfscanner het volgende: En wat zetten we in na een aanrijding met een persoon in de spits? Juist, een SGM2 die niet solo mag rijden met deze temperaturen
Serie over markante spoorlijnen.Afl.: Zwitserland:Lauterbrunnen-Wengen-Kleine Scheidegg
Met de Wengern Alp Bahn gaat de reis over de langste tandrad-smalspoorbaan ter wereld:ruim 19 kilometer lang.Via de WAB kunnen de vele toeristen het autovrije dorp Wengen bereiken.
In Wengen stappen we uit om een demonstratie van lawine-reddingshonden mee te maken.Het centrale punt van veel wintersportactiviteiten is Kleine Scheidegg,op ruim 2000 meter hoogte. Het is ons eindpunt voor vandaag.
Ja als we zo gaan denken. Daardoor krijg je dus die rechtzaak.
Ja vind ik ook godgeklaagd hoor. Bakker levert geen brood, int wel vrolijk 2,50 per persoon, en als je er wat van zegt krijg je te horen "wees blij dat er nog wat kruimels op de vloer lagen". Wil je klappen of zo
Ja als we zo gaan denken. Daardoor krijg je dus die rechtzaak.
mja, dat gaat om het meer structurele tekort aan vervoersplaatsen. Wat jij meemaakte was incidenteel en dan kan het materieel sterk afwijken van wat je verwacht
mja, dat gaat om het meer structurele tekort aan vervoersplaatsen. Wat jij meemaakte was incidenteel en dan kan het materieel sterk afwijken van wat je verwacht
Wat jij verkeerd doet is bovenstaande als "normaal" beschouwen.
Wat jij verkeerd doet is bovenstaande als "normaal" beschouwen.
De NS heeft geen toverstaf om iedere trein na een verstoring meteen op de goede lengte en in de juiste samenstelling te laten rijden. Neemt niet weg dat zo snel als mogelijk er weer voldoende lange treinen moeten rijden.