b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:23 | |||
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 10-01-2017 22:14:38 ] | ||||
Kansenjongere | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:31 | |||
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd. Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever. Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen. | ||||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:37 | |||
Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn... | ||||
MTL | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:43 | |||
Jezus, dat je met een aktielijst komt (ja, ook maar met een 'k' ), OK. Maar zorg verdomme dan wel dat je goed geďnformeerd bent over punten. Solver zou 'konstanz' (pun intended ) ingezet worden. Dat is wel de bak van de eeuw. Solver is een computerprogramma dat bij puinhopen kan worden ingezet. Het programma kijkt naar het beschikbare personeel en spuugt er zo efficiënt mogelijk diensten uit, met inachtneming van de tijden die vermeld staan in de CAO en stuurt deze naar het personeel. Op de railpocket komt dan een 'S' te staan als bron van het dienstkaartje. Dat lukt natuurlijk nooit helemaal, dus geeft het programma voorstellen voor de overgebleven treinen. Die moeten dan handmatig door de bijsturing bijgestuurd worden. Daar ging het mis: collega's kregen een nieuw dienstkaartje, hoorden dat Solver was ingezet, en namen aan dat het Solver was die de normtijden niet in acht nam. Nee beste collega's, dat was de bijsturing, vandaar dat er een 'B' als bron staat. En dat mag de bijsturing gewoon doen volgens diezelfde cao, in tegenstelling tot Solver die wél de normtijden aan moet houden. Solver moet handmatig aangezet worden en dat mag enkel met toestemming van de OR. Dat is afgelopen jaar exact één keer gebeurd bij mijn weten. Ik heb persoonlijk nog nooit een dienstkaartje ontvangen dat door Solver gegenereerd was. Constant is dus, eh, ietwat overdreven | ||||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:46 | |||
Onzin, oprotten met je getrol. | ||||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:46 | |||
Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen... | ||||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:53 | |||
Waar is prins Pils gebleven? | ||||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:55 | |||
Opgedronken, ik had dorst. | ||||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:55 | |||
Proost! | ||||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:55 | |||
ehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K. | ||||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:56 | |||
Oh, krijgen we dat weer. | ||||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:58 | |||
Kan me voorstellen dat je de tijd wilt hebben om over te stappen. Aan de andere kant: al buschauffeurs hebben we midden in de spits overstappen van 2 minuten tussen de bussen... Als chauffeurs zijn we niet anders gewend dat we eten van huis meenemen. De meesten gewoon brood, maar ook een bakje eten opwarmen in de magnetron gebeurt vrij veel. Ik begrijp dat dat onder machinisten dus totaal niet gebeurt? Dat kan ik me voorstellen ja. Maar hoeveel tijd van tevoren zijn die nieuwe roosters dan bekend? Als het meer dan twee-drie weken is dan lijkt me dat toch niet zo'n probleem. Dat ze het je thuis laten doen kan ik in komen (beschikbaarheid van pc's e.d.), maar de tijd zou gewoon vergoed moeten worden. Dan kan ik het me voorstellen ja. Als machinist moet je inderdaad je cabine uit om te sleutelen, nogal onhandig en vertragingsgevoelig. Wat lengte betreft: ik kan me niet voorstellen dat een regionale vervoerder met 3x GTW 2/8 wel het achterste stel goed in de gaten kan houden. Zaken die niet toegestaan zijn (zeker als het gevaar kan opleveren) zou ik ook niet gaan uitvoeren nee. Lijkt me toch dat degene die je dat op wil leggen bij de bijsturing daarvoor ook op het matje geroepen zou moeten worden... Dat is inderdaad nog wel een stukje... Waarom zijn er dat soort ritten, en is het niet goedkoper om als NS zelf auto's te hebben staan op wat strategische plekken (die eventueel de volgende dag door goedkope studenten weer op de juiste plek neergezet worden)? Dan moeten die tochtstrips gewoon vervangen worden. Dat soort dingen zou bij het regulier onderhoud meegenomen moeten worden (wel via een lijst met punten die gemeld zijn, zodat ze niet onnodig gecontroleerd worden). Maar dan nog: ik mag niet hopen dat het spoor er bij ligt zoals sommige wegen waar ik met de bus overheen moet. Dan hobbel je namelijk past echt alle kanten op. Zijn de machinistenstoelen eigenlijk luchtgeveerd? Dat scheelt namelijk al heel veel ten opzichten van een gasveer kan ik je vertellen (zeker voor je heupen). Ik kan me voorstellen dat je niet zonder kunt. Maar waarom buiten de openingstijden geen kluisje waar een reserve-GSM of reserve-Railpocket ligt dat door de bijsturing (of wie dan ook) op afstand voor je te openen is zodat je in elk geval bij aanvang dienst werkend spul hebt. Telefoonnummers zouden dan gewoon doorgeschakeld moeten kunnen worden met een druk op de knop. Dan kun je na afloop van je dienst (als er wel iemand is, ik neem aan dat er geen diensten na 23u beginnen en voor 7u eindigen tenminste) je kapotte spul wel inleveren. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk dus dan krijg je dat soort levertijden. Overigens snap ik niet dat een enorm bedrijf als NS geen voorraad heeft om missers bij de levering op te vangen, of bijvoorbeeld kapotte kleding direct te vervangen Een nuttige app dus, maar batterijvretend is niet handig nee.... Wel een goede reden om in het tweede deel van je dienst niet meer bereikbaar te zijn trouwens. | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:02 | |||
Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik. | ||||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:02 | |||
ja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest. Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:07 | |||
Je had heus wel mee gemogen hoor | ||||
GlenSpey | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:07 | |||
| ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:08 | |||
Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3 | ||||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12 | |||
Ik doelde eigenlijk op weer allerlei machinistencollectieven die naar believen de boel platgooien. Ik hoop voor jullie dat de werklijnen wel echt zo mooi worden overigens. | ||||
MTL | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12 | |||
Sorry, ben er afgelopen november nog geweest. In een specifiek hotel, iets met een graf en een Zeppelin of zo... Laat ik het zo zeggen: het lag er nog, en ik heb een andere locatie in gedachten voor mijn voorjaarsvakantie Edit: Graf moest natuurlijk met een hoofdletter Overigens blijft het prima toeven langs de Bodensee. | ||||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12 | |||
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan? | ||||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:15 | |||
Beide | ||||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:15 | |||
Aye chef | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:15 | |||
Het is terug te lezen. Ik denk niet dat ik lichtgeraakt heb gereageerd. Begin december geloof ik. | ||||
SevenWonders | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:18 | |||
Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi ! | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:20 | |||
Heb ik nog nooit als ervaring gehad. | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:21 | |||
| ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:23 | |||
Moet wel lukken. Ekte rokers vinden die plekken. | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:24 | |||
En de niet-rokers ruiken de rookplek meestal snel en wijzen dan waar hij is. Vet handig. | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:24 | |||
Okay. | ||||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:27 | |||
Meyer Werft in Papenburg wil een bredere doorgang voor schepen bij de spoorbrug van Weener. Er zouden aan hun plan geen meerkosten verbonden zijn, maar het herstel zou wel 2 jaar langer duren en pas in 2023 gereed zijn. Overleg over de brug is op 23 januari. https://www.oogtv.nl/2017(...)nd-twee-jaar-langer/ | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:29 | |||
In Duitsland is een goede vuistregel 2 a 3 rookplekken per perron. Altijd afgebakend met oranje verf in een vierkant om een put die fungeert als asbak. Ze zitten meestal sowieso aan de uiteindes van de perrons, maar heeeel soms is er een in het midden. Er zijn een paar compleet rookvrije stations in het fernverkehr, maar heel veel in de S-Bahn. | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:29 | |||
2019? | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:31 | |||
Ik heb geen idee welke stations we allemaal tegenkomen. | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:33 | |||
Of naja heb het lijstje gezien maar geen idee of het s bahn is of wat dan ook. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34 | |||
Niet in Duisburg. Wel in Baden-Baden. Op de terugweg misschien in Friedrichshafen, verder eigenlijk nergens. | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34 | |||
Oh. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:35 | |||
Ja, maar 200 meter lopen naar het strafschopgebied, peukie paffen en 200 meter terug lopen gaat niet lukken in 4 minuten | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:37 | |||
Erheen rennen, peuk op voor je er bent en de trein in als het moet en door de trein naar de rest lopen | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:38 | |||
Denken in problemen, niet in uitdagingen. Problemen kan je oplossen. | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:39 | |||
Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan. | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:40 | |||
Ai | ||||
_serial_ | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:41 | |||
Ligt het nu aan mij of is het echt een gebrek aan ambitie ? de bouw van de compleet nieuwe hanzeboog bij zwolle die 3x zo lang is, duurde 3 jaar. | ||||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:49 | |||
Zoiets Het heeft met het Duitse systeem van planning en budgettering te maken. Daarom zie je ook dat overal op de snelwegen jarenlange werkzaamheden zijn zonder dat je ziet dat er veel gebeurt. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:50 | |||
We gaan niet op je wachten iig | ||||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:52 | |||
Dat verwacht ik ook helemaal niet hoor. | ||||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:56 | |||
Het zijn rijtuigen vanaf Duisburg, gewoon de trein doorlopen. | ||||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:56 | |||
Roken kan in Keulen, tijd zat, indien geen vertraging, je kan zelfs brood gaan halen bij backwerk of een Korn met een Stange bij Kölner Treff nuttigen. | ||||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:38 | |||
Maar na het roken moet je het eerste kwartier apart zitten | ||||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:38 | |||
Ik heb alle stops even een een rijtje gezet, maar er is nauwelijks tijd voor roken
| ||||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:47 | |||
Zouden ze het wel geloven als jij het zegt? | ||||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:51 | |||
Geen idee, maar ik was zelf ook benieuwd of er nog ergens langere stops zouden zijn. | ||||
bork | woensdag 11 januari 2017 @ 00:36 | |||
EC9 duh, ik neem altijd de ICE, 1x EC gedaan voor de mooi, doen we niet meer , sorry Liesje. Of je blijft in de ICE zitten en doet net of je niks snapt en stapt in Keulen over op de EC9, heb je 5 extra minuten! Twee peuken makkelijk zat . Of je blijft tot Offenburg in de ICE zitten ben je nog een uur eerder in Konstanz, dan lukt het zeker. . [ Bericht 15% gewijzigd door bork op 11-01-2017 00:42:11 ] | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 00:46 | |||
We hebben juist de EC genomen vanwege het Panoramarijtuig langs de Rijn Oh ja, en het was ook veel goedkoper | ||||
derLudolf | woensdag 11 januari 2017 @ 00:54 | |||
Neem wat nicotinepleisters mee | ||||
Darkwing_Duck | woensdag 11 januari 2017 @ 01:18 | |||
Maar die branden zo kut en die smaken nergens naar... | ||||
derLudolf | woensdag 11 januari 2017 @ 02:55 | |||
Smaakt vast beter dan een chemokuur | ||||
MTL | woensdag 11 januari 2017 @ 03:12 | |||
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody? Edit: nee Salatrel, jij telt niet mee vannacht. Alleen ff naar Leiden en met de taxi vanaf Hollands Spoor terug telt niet mee [ Bericht 43% gewijzigd door MTL op 11-01-2017 03:26:12 ] | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 07:33 | |||
Sneeuw! | ||||
Dos37 | woensdag 11 januari 2017 @ 08:45 | |||
Schnee | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 09:15 | |||
Dat is voor vandaag toch? Oh, morgen. Ook goed. | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 09:47 | |||
Mooi dat ik vandaag in Enschede zit en niet morgen dus | ||||
Darkwing_Duck | woensdag 11 januari 2017 @ 10:12 | |||
Nope | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 12:00 | |||
Nou, hoe zit het met de staking? | ||||
_JdM_ | woensdag 11 januari 2017 @ 12:50 | |||
Ze hadden zich verzameld in de OV Terminal, thv Catharijnetoren. | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 12:53 | |||
30 man op station, 10 voor het hoofdkantoor en waarschijnlijk nog wat binnen ook. Poeh poeh | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 13:11 | |||
Storm in een glas water dus weer. | ||||
Litpho | woensdag 11 januari 2017 @ 13:22 | |||
Nou ja, als zelfs de VVMC het ietwat voorbarig vindt om te staken... | ||||
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2017 @ 13:42 | |||
Een retourticket voor het gehele VRR gebied wat inbegrepen zit bij een voetbalkaartje, is die dan ook geldig vanaf Venlo? | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 13:45 | |||
Het ene VRR-kaartje is wel geldig naar Venlo en het andere weer niet... Als je zeker wil zijn haal dan even een Zusatzticket, want de controleurs daar schijnen echte nazi's te zijn. | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 14:04 | |||
Dat komt natuurlijk omdat er altijd alleen maar drugsverslaafden en ander uitschot in die treinen zit daar. | ||||
GlenSpey | woensdag 11 januari 2017 @ 14:06 | |||
Het is dan ook geen staking | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 14:18 | |||
Nee, dat blijkt Het is een huilbriefje, niks meer en niks minder. Is genoteerd. Aan het werk | ||||
Salatrel | woensdag 11 januari 2017 @ 14:19 | |||
ik was zo van streek door deze opmerking dat ik de trein van 5:42 gepakt heb ipv 6:12 | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 14:28 | |||
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst: http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/ [ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 11-01-2017 14:37:39 ] | ||||
MTL | woensdag 11 januari 2017 @ 14:30 | |||
| ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 14:41 | |||
Mooi ding! Op de Engelse site staat trouwens het hele artikel in het Engels ipv Frans | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 14:48 | |||
Ik zag een tweet van Alstom Frankrijk, vandaar | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 14:57 | |||
1860 passagiers in 130 meter trein, goeiedag | ||||
GlenSpey | woensdag 11 januari 2017 @ 15:06 | |||
Velen zijn gewoon aan het werk, als je niet in Utrecht was op het tijdstip van aanvang kon je dus ook niet mee doen. Overleg =/= staking | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 15:40 | |||
130 meter trein. Zeker 2,5 meter aan beide kanten onbruikbaar door cabines, dus nog 125m over. Die dubbeldeks-stukken zijn niet langer dan 10 meter. Totaal dus 165m trein, van (standaard omgrenzingsprofiel) 3,15m breed. Dat maakt zo'n 520 m˛. Over de hele trein (inclusief zitplaatsen, rolstoelplaatsen, trappen e.d.) moeten er dus 3,58 mensen per m˛ gestopt worden. Lijkt me nogal heel erg krap... | ||||
MTL | woensdag 11 januari 2017 @ 15:42 | |||
Kan precies. Officiële norm voor het tellen van staanplaatsen is 4 personen per m2 | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 15:50 | |||
Tuurlijk pas het wel als je dit ziet: | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 15:53 | |||
Dus als je alle stoelen eruit sloopt kan het nčt an 1860 keer 100 kg is 186 ton. Kunnen ze dat dragen? ook die tussenvloeren van die dubbeldeks? (vast wel, trouwens ) | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 15:55 | |||
De Chinezen kunnen er ook wat van, waarbij opvalt dat het door de drukte het proces er bepaald niet efficiënter op wordt. Met iets meer discipline hadden ze in diezelfde periode twee metro's kunnen laten rijden en waren meer mensen vervoerd. | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 15:58 | |||
achterlijk kutvolk. Geen ruimte geven aan uitstappers is het domste wat je kunt doen. Die maken juist plaats voor je | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 16:03 | |||
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis: | ||||
Salatrel | woensdag 11 januari 2017 @ 16:07 | |||
die aftiteling | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 16:07 | |||
Ik denk dat je de vloerlengte onderschat | ||||
MTL | woensdag 11 januari 2017 @ 16:09 | |||
Nederlandse norm, dus voor die kleine Fransen zal het wel op 8 per m2 liggen | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 16:09 | |||
Zeker weer zo'n ballenkrabbertje van 14 | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 16:11 | |||
ik denk een 50+'er die aandacht wil | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 16:18 | |||
Er zijn per dubbeldeksdeel vijf vis-a-vis zitjes. Van rugleuning naar rugleuning is echt niet meer dan twee meter, eerder minder. | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 16:43 | |||
Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen. | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 16:50 | |||
Dat strookt niet met de gegeven verblijfstijden | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 17:05 | |||
Trein opgeheven. Sta je daar in Raalte. Iets met een defect aan de deur. Trein vertrekt naar Zwolle. Onbegrijpelijk. | ||||
ReisT | woensdag 11 januari 2017 @ 17:16 | |||
Als ik dat plaatje zo bekijk en de stoelen aan de andere kant van het gangpad er bij denk: wordt dat niet gewoon boven 2+3, en beneden 3+2? Dan heb je boven en beneden evenveel stoelen. | ||||
bork | woensdag 11 januari 2017 @ 17:20 | |||
@PSM, jij weet dit misschien wel? MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #47:Vliegensvlug verder. | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 17:26 | |||
Ik zou zeggen boven een 2+2 opstelling, en beneden een 2(+1 klap) aan de ene kant en staanplaatsen (evt. met klapzitjes in de langsrichting) aan de andere kant. | ||||
Peter | woensdag 11 januari 2017 @ 18:00 | |||
Raalte | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 18:00 | |||
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 18:02 | |||
Ik hou het alleen bij Nederland wat betreft de street view quiz | ||||
Peter | woensdag 11 januari 2017 @ 19:22 | |||
Den Haag | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 19:27 | |||
Ik sta echt tienduizend keer liever in Raalte dan in Wijhe. In Raalte is nog een snackbar. Koffie voor ¤1,20 <3 | ||||
derLudolf | woensdag 11 januari 2017 @ 19:28 | |||
Klopt | ||||
derLudolf | woensdag 11 januari 2017 @ 19:36 | |||
Waarom rijden ze daar proefritten? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor? Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 19:41 | |||
Er zal wel een rit gereden moeten worden als opleiding. "Waar zullen we eens heen gaan... Emmen zijn we al een tijd niet meer geweest, zullen we die kant maar op gaan?" | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 19:45 | |||
Of het zijn gewoon toelatingen? | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 19:51 | |||
Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 19:52 | |||
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper. | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 19:59 | |||
En daarom zou je in theorie een D-GTW er ook wel solo moeten kunnen laten rijden tussen Mariënberg en Hardenberg. | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 20:00 | |||
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet. 18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016 | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 20:01 | |||
En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen | ||||
Duvel | woensdag 11 januari 2017 @ 20:07 | |||
Echt lelijk. Sorry. | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 20:08 | |||
Mag je vinden Het is wel een kenmerkende kop. | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 20:08 | |||
Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk... | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 20:10 | |||
Het zijn denk ik schuifdeuren die enkel zijwaarts openen. Dat heeft meer Transilien-materieel. | ||||
Duvel | woensdag 11 januari 2017 @ 20:12 | |||
Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt... | ||||
Darkwing_Duck | woensdag 11 januari 2017 @ 20:14 | |||
Jezus Christus te paard..... Zijn ze wel voorbereid op poortjes op de perron's qua deurafstand... | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 20:15 | |||
Die halen het verstoringenblok meestal net niet | ||||
Salatrel | woensdag 11 januari 2017 @ 20:17 | |||
zelfs als het verlopen zou zijn is het niet heel moeilijk om het opnieuw te krijgen. | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 20:18 | |||
Het is maar een impressie hč, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit. De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen: | ||||
Darkwing_Duck | woensdag 11 januari 2017 @ 20:24 | |||
De inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken... | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 20:29 | |||
Waarom is het station dicht? | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 20:30 | |||
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen.. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 20:32 | |||
Wat? Een percentage is relatief? Huh? | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 11 januari 2017 @ 20:34 | |||
Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik? | ||||
Peterselieman | woensdag 11 januari 2017 @ 20:38 | |||
Ook fors meer seinstoringen ... | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 20:42 | |||
Breda staat op #3 bij stations met de meeste storingen. Komt vast door de ICd | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 20:42 | |||
Tegen die tijd (2021) is het belegen. Er rijden een land verderop sinds 2012 al Hamsterbacken. Daar lijkt dit wel verdomd veel op sowieso. | ||||
b2py | woensdag 11 januari 2017 @ 20:44 | |||
Absolute aantallen inderdaad | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 21:41 | |||
Hoogeveen: "Regio-IC's verbeteren verbinding randstad - Noorden" Het Mastwijkisme is dus nog niet uitgebannen? | ||||
Darkwing_Duck | woensdag 11 januari 2017 @ 22:18 | |||
verdacht pakketje | ||||
Duvel | woensdag 11 januari 2017 @ 22:19 | |||
Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies. | ||||
Zelfscanner | woensdag 11 januari 2017 @ 22:26 | |||
Parijs Disneyland toevallig? | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 22:26 | |||
Nee ik denk Pornopark Schaamharen. | ||||
Zelfscanner | woensdag 11 januari 2017 @ 22:27 | |||
Niet de befteling noemen | ||||
Dr_Flash | woensdag 11 januari 2017 @ 22:30 | |||
Jij moet nog een hoop leren | ||||
Zelfscanner | woensdag 11 januari 2017 @ 22:31 | |||
Want | ||||
James1988 | woensdag 11 januari 2017 @ 22:33 | |||
Het voorste stel, die blauwe met de Alsace-bestickering, draagt de naam Régiolis (Alstom noemt 'm de Coradia Polyvalent). 13 Franse regio's hebben zulke treinstellen besteld, net als de spoorwegen uit Roemenië en Algerije. Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd. Deze zijn door SNCF besteld in opdracht van de Franse overheid, om het intercitynetwerk (TET) een boost te geven. Daar rijden nu nog veel Corail-rijtuigen rond, de Liners zullen dit overnemen. De bestickering van de Regiolis is in elke regio anders, want de regio's financieren de treinstellen en de regionale treindiensten (TER) zelf. De Intercitytreinen worden door SNCF gereden en dragen de "Grandes lignes"-huisstijl (Carmillon) die nu ook steeds vaker op TGVs wordt toegepast. | ||||
derLudolf | woensdag 11 januari 2017 @ 22:36 | |||
Slagharen, daar geniet je nog het meest. Goede herinneringen aan, vaak geweest Jantje Beton organiseerde altijd voor basisschoolkinderen uit arme gezinnen een dagje Slagharen. De stichting waar ik vrijwilliger was vroeg dat ook altijd aan. Ik mocht dan altijd mee als begeleiding. Maar kinderen uit groep 7/8 vinden begeleiding niet cool, we waren er vooral ter geruststelling van de ouders. Prima, hadden wij als begeleiders ook een dagje uit. Ooit ¤35 in een arcade ding gesmeten. Teenage mutant turtles helemaal uitgespeeld | ||||
ReisT | woensdag 11 januari 2017 @ 23:13 | |||
Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen... | ||||
dennistd | woensdag 11 januari 2017 @ 23:30 | |||
Het lijkt er wel wat op, maar echt hetzelfde vind ik ze niet: | ||||
MTL | woensdag 11 januari 2017 @ 23:44 | |||
De ICNG is voor zover ik weet niet direct gebaseerd op de Coradia Liner V200, maar is een ontwerp specifiek voor NS. Ze delen wel een (groot?) aantal dingen qua ontwerp. Sorry, ik heb geen linkje om het openbaar te onderbouwen Edit: overigens zal jullie nieuwsgierigheid over niet al te lange tijd bevredigd worden, als ik mij niet vergis. [ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 00:36:38 ] | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 00:01 | |||
Oeh, spannend | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 01:13 | |||
| ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 01:15 | |||
Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch? | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 01:46 | |||
Het was even zoeken, maar het is vlak bij Schlesisches Tor. Wel dezelfde lijn (U1) maar zo'n 4,5km verderop. | ||||
MTL | donderdag 12 januari 2017 @ 03:51 | |||
Pff, heb ik weer Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was. Toen bleek dat het niet zo snel opgelost was, hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en zijn toen omgekeerd richting Schiphol, om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen. Zo de terugweg weer, we gaan het meemaken Edit: terugweg tot nu toe vlekkeloos verlopen. De storing was gelukkig opgelost, dus we zijn weer via Amsterdam Centraal gereden Edit 2: laat maar weer. Defect wissel bij Schiedam. Totale schade weer +10 [ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 06:21:22 ] | ||||
Salatrel | donderdag 12 januari 2017 @ 04:23 | |||
zit Lelylaan niet op slot snachts joh? | ||||
MTL | donderdag 12 januari 2017 @ 05:35 | |||
HC is speciaal even gaan kijken of de reizigers er uit konden. Dat was gelukkig voor hen het geval | ||||
Salatrel | donderdag 12 januari 2017 @ 06:12 | |||
je bent te laat! | ||||
MTL | donderdag 12 januari 2017 @ 06:17 | |||
Jouw trein daardoor ook Kapot wissel bij Schiedam, elke trein moet er 'stapvoets' overheen. Ik zat achter een Sprinter dus moest eerst wachten tot die er eveneens 'stapvoets' overheen gereden was. En daarna ikzelf nog Gelukkig heb ik mijn treintje naar huis keurig gehaald [ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 06:34:54 ] | ||||
Salatrel | donderdag 12 januari 2017 @ 06:45 | |||
vertel mij wat ben net bij Lombardijen | ||||
Darkwing_Duck | donderdag 12 januari 2017 @ 08:36 | |||
Weet jij of met de bestelling van de regio PACA, Monaco ook wat mee heeft gefinancierd? | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 10:07 | |||
Treinverkeer bij Dinslaken is gestremd door een ontspoorde goederenlocomotief. Die botste vannacht tegen een geldautomaat aan die criminelen na de diefstal op het spoor hadden gegooid | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 10:08 | |||
Ze hebben nog 47 uur om het op te ruimen. | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 10:31 | |||
En anders mag DB het oplossen | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 10:46 | |||
Nee niet "en anders". Wij gaan daar gewoon langs, en precies op tijd ook. Klaar. | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 10:53 | |||
Het is opgelost | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 11:01 | |||
Fijn zo | ||||
ReisT | donderdag 12 januari 2017 @ 11:26 | |||
Geldautomaat die het niet heeft overleefd: Ontspoorde lok die het verder wel heeft overleefd Maar niks wat de hulptroepen met hun stoere lok niet aankunnen: Bron: WAZ.de | ||||
_serial_ | donderdag 12 januari 2017 @ 12:34 | |||
Treinreizen wordt ieder jaar kutter en kutter | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 12:35 | |||
Tering, dan heb je ook vrij weinig geweten als je een trein gebruikt om zo'n automaat te 'kraken'. Als een ICE daar met hoge snelheid op was geknald of een van die wagons was ook ontspoord Ben benieuwd of de daders ook een Noord Afrikaans uiterlijk hadden, uit de omgeving van Utrecht kwamen en in een Audi (R)S4/5/6 reden. Leuk scrabblewoord gevonden overigens in een artikel dat werd gelinkt onder het hier geposte artikel: "Freizeitbrennholzselbstwerber". Blijft leuk, Duitsers die alles aan elkaar plakken | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 12:41 | |||
Lekker jankhoekje | ||||
#ANONIEM | donderdag 12 januari 2017 @ 12:45 | |||
Wat ook gewoon op de Instagram stond van de fotomaker | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 12:48 | |||
Lijkt me niet. Die gebruiken doorgaans andere methoden | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 12:49 | |||
Voor 2017 kunnen ze een nieuw argument erbij pakken. Die jij vorige week al hebt genoemd. (Dat de treinen op windenergie rijden) | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 12:51 | |||
Het waait niet genoeg, dus er moet gesneden worden in de treindienst | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 12:53 | |||
Ja klopt, blazen de boel meestal op. Misschien was dit geen stortingsautomaat. Maar dan zou ik zeggen, rijd naar de volgende bank want de meeste automaten dat zijn automaten waarmee je zowel kunt opnemen als storten. | ||||
ziggyziggyziggy | donderdag 12 januari 2017 @ 13:53 | |||
Niet alleen in stortingsautomaten zit geld... | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 14:00 | |||
Klopt, maar de gemiddelde NL's automaat komt het geld uit een soort brievenbus. De automaten waarmee je kunt storten (die in NL alleen binnen staan en buiten openingstijden niet bereikbaar zijn) hebben een soort bakje die open gaat en waar het geld in ligt. Daar kun je makkelijk een explosief in leggen. edit Dit kleppie gaat open, daar kun je je geld uitpakken. Of inleggen als je wilt storten. | ||||
Zelfscanner | donderdag 12 januari 2017 @ 15:05 | |||
ABN Amro heeft steeds meer van deze automaten buiten staan. Met name waar een bankkantoor sluit wordt de buitenautomaat vervangen voor opnemen en storten. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 16:00 | |||
Ben ik in Plofkraak-Tips voor de Audibende verdwaald of zullen we het weer over treinen gaan hebben? | ||||
Darkwing_Duck | donderdag 12 januari 2017 @ 16:07 | |||
Werden die Douwe Egberts automaten in de trein vroeger niet ook geploft? | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 16:12 | |||
Automaat op testmodus zetten. 10 minuten gratis tappen, is geen geweld voor nodig | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 16:12 | |||
DB laat morgen ICE's langzamer rijden ivm sneeuw: https://www.bahn.de/p/vie(...)GESCHWINDIGKEIT_LZ01 NS & ProRail passen niet aan | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 16:17 | |||
Is het vermogen misschien niet al verhoogd? Omdat de NS al reed met de Super-V's daar, V's met extra vermogen. Of was het opgenomen vermogen gelijk en alleen het afgegeven vermogen hoger | ||||
Zelfscanner | donderdag 12 januari 2017 @ 16:23 | |||
Koffie automaten in de trein? | ||||
Darkwing_Duck | donderdag 12 januari 2017 @ 16:23 | |||
Dat was toch om de dienstregeling te halen? Eigenlijk waren de oude V's gedowngraded..ivm slijtage...zoiets was t toch? | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 16:24 | |||
Nee. Check de prorail netverklaring maar. | ||||
Darkwing_Duck | donderdag 12 januari 2017 @ 16:25 | |||
Ja, er moet nog ergens een foto zijn.... | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 16:56 | |||
Maar DAT geeft niet. Aansluitingen met reserveringsplichtige treinen worden gewoon overgenomen. Ze wachten (in de regel) net zo lang als nodig is Gewoon omdat het alternatief (iedereen omboeken) nog veel meer gezeik geeft. | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 17:22 | |||
Bijna niet. | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 17:29 | |||
Hmm, op nieuws.ns.nl stond dat ze niets deden. Maar goed, prima actie, ROD. (Kent u hem nog?) Edit: dat nieuwsbericht op ns.nl is ook weer verdwenen | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 17:40 | |||
RUD? | ||||
hooibaal | donderdag 12 januari 2017 @ 17:47 | |||
| ||||
Fred | donderdag 12 januari 2017 @ 18:10 | |||
De vingerverfclub zit weer aan de knoppen om het verkeer bij Gouda te regelen... Volgens de borden moet de intercity naar Rotterdam binnen komen, er komt echter de sprinter naar Goverwelle voorrijden. Nu willen ze de IC naar Utrecht en de sprinter naar Den Bosch tegelijk op spoor 3 zetten, waar de IC naar Leeuwarden al staat. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 18:13 | |||
| ||||
Adrie072 | donderdag 12 januari 2017 @ 18:30 | |||
Heerlijk! | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 18:37 | |||
Regionale uitdunning | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 18:38 | |||
Ja. Maar jij zei ROD. Dacht al dat je RUD bedoelde. Afko's jwz | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 18:41 | |||
De afkorting is ROD ja, geen RUD. Geen idee hoe ze daarbij komen | ||||
MTL | donderdag 12 januari 2017 @ 18:53 | |||
Limburgs, hč. Regionale OtDunning. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 18:55 | |||
b2py hč, Taal is zeg maar helemaal niet zijn ding. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 18:57 | |||
Maar als het landelijk gebeurt is het wel LUD. Dus regionaal is het ook RUD. Tering, is echt ALLES te moeilijk voor die mensjes? | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 19:00 | |||
Oh is dat echt? Wat? | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 19:00 | |||
Regionaal Onzekere Dienstregeling. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 19:02 | |||
Ik krijg de indruk dat hij het serieus meent ja, die blonde gup. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 19:05 | |||
Hahaha, ik moest gelijk denken aan god ipv gup | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 19:05 | |||
Ja deadlock dat was de grap. I know right. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 19:10 | |||
Oh niet eens Ik vind hem echt een gup Maar nu je er zo over begint | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 19:42 | |||
Over 48 uur zitten we lekker Schnitzeltjes te hakken Am Seeufer /stuiterstuiter | ||||
derLudolf | donderdag 12 januari 2017 @ 19:50 | |||
Als jullie halverwege niet stranden in de sneeuw | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 19:52 | |||
Stel je niet aan, dat valt reuze mee | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 19:53 | |||
Halverwege is Bonn ongeveer toch? Niets mis mee om daar te stranden en Schnitzels te happen | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 19:54 | |||
Nou nee. Halverwege is minstens Bingen of anders Mainz. Er wordt niet gestrand | ||||
b2py | donderdag 12 januari 2017 @ 19:58 | |||
http://www.strandbarbonn.de/ | ||||
TemulMelvin | donderdag 12 januari 2017 @ 20:05 | |||
ROD staat toch voor een regionaal ontkoppelde dienstregeling. Zal dus wel overstappen in Den Bosch of Eindhoven opleveren. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:08 | |||
ja ja. Zo van, gesneden spaghetti slikt makkelijker. | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 20:11 | |||
En ondertussen zien de reizigers hun IC's leeg vanaf Eindhoven vertrekken omdat dit vanwege de personeelsdiensten beter uitkomt | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:21 | |||
Wie? | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 20:28 | |||
oh ja. het is zelfladende vracht | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:34 | |||
Morgelorgel naar Amsteldammel. Dat wordt lachen | ||||
Mr_Klaasje | donderdag 12 januari 2017 @ 20:40 | |||
Jij ook al? Ik ook. Hoe laat? | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:43 | |||
planmatig 7:48 | ||||
Kansenjongere | donderdag 12 januari 2017 @ 20:47 | |||
Klinkt als een matig plan. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:47 | |||
NU al he Hoe laat wou jij dan? Oh, jij bent klaasje helemaal niet | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 20:54 | |||
Nu al sneeuw in je ogen? | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:55 | |||
Nee die twee halve tammen hebben dezelfde avatar. | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 20:57 | |||
Neem je wel genoeg proviand mee voor de horrorreis des doods? | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 20:58 | |||
Nee. De ENIGE trein die geen catering aan boord heeft is de Trans-Friedrichshafen-Expres. Als die uitvalt gaan we gewoon lopen met behoud van alle aansluitingen. Kun je nagaan. | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:01 | |||
Heeft die RE van Baden-Baden naar Konstanz ook catering ja? | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:01 | |||
Godver. Ik had "maatregelen" in de smoezenbingo moeten opnemen http://nos.nl/artikel/215(...)sneeuw-en-storm.html | ||||
Mr_Klaasje | donderdag 12 januari 2017 @ 21:01 | |||
Zo laat had ik vandaag de trein. Morgen ga ik iets later. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:01 | |||
Ja, die zeker Die van FN naar Ulm weet ik niet zeker, maar best kans van | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:02 | |||
Dat doe je expres, kut. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:02 | |||
Nou ik ga het op een zuipen zetten. Heb wat te vieren. | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 21:03 | |||
Ik heb het over morgen | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:03 | |||
Oh, okee. Ga ik lekker verder studeren in de trein | ||||
Maegrim | donderdag 12 januari 2017 @ 21:03 | |||
lief dagboek, vandaag heb ik voor het eerst een ns flirt zien rijden bij amsterdam | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 21:03 | |||
Calamiteitenreiniging gehad? | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:03 | |||
ach Het ergste wat me kan gebeuren is dat ik Amsterdam haal, en er tegen de tijd dat ik terug wil niks meer rijdt. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:04 | |||
Doe dan eens een piccie van je souvenirs dan | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:05 | |||
Vier koelkastmagneetjes en een Virgin First treinkaartje? Okay, komt eran. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:07 | |||
KOELKASTMAGNEETJES??! VIER??!! | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:14 | |||
Ik spaarde eerst koffiemokken van alle plaatsen waar ik ben geweest en ik heb echt heel veel hele mooie. Maar m'n keuken werd te klein. Dus overgestapt op koelkastmagneetjes. | ||||
Mr_Klaasje | donderdag 12 januari 2017 @ 21:18 | |||
Succes! | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:19 | |||
Geen idee hoe groot 'ie is geworden. De resolutie is nog geen 1080p: De omcirkelde zijn de toevoegingen. CPH heb ik alleen truien/T-shirts van, ben er nu precies 40 keer geweest dus mooie toevoeging. Dan de ronde knoop, die is gemaakt van Tweed. Rechts; Berwick upon Tweed (heuh) en de vaagste die ik kon vinden van London. Ik vind dat ik er wel geweest ben maar niet genoeg om een duidelijke aan te schaffen (autisme much?). Voor de rest; vraag maar gerust. | ||||
liesje1979 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:31 | |||
Koelkastmagneten. | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 21:33 | |||
Klopt. Emmerlijn is zo slap als een vaatdoek. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:33 | |||
Wil je d'r eentje van het Bellagio in Las Vegas zoals die daar ook op de foto hangt? Is de enige die ik dubbel heb. | ||||
greavy | donderdag 12 januari 2017 @ 21:34 | |||
Zo, duurde ff, maar ik lees ook weer mee hier. Ik ben rond 7.45 op Utrecht, was er al een plek afgesproken? Ben al best lang niet meer op Utrecht geweest, dus niet heel bekend meer met waar wat precies zit. | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 21:35 | |||
Oh, mooi, wij zijn niet de enigen die dit soort draken verzamelen. | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 21:36 | |||
Welke van de tig in Nederland aanwezige types? | ||||
liesje1979 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:36 | |||
Graag! Maar mijn koelkast is bijna vol. Ik heb een dubbele uit Hoorn voor jou? | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:37 | |||
Oooh dat zou ik echt heel erg cool vinden, als je er vanaf wilt dan! Ik zie jullie zondag in Keulen en ik zal 'm alvast bijsteken. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 12 januari 2017 @ 21:38 | |||
Nope. En ik ben er ook vrij trots op. | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:38 | |||
Utrecht Centraal lijkt tegenwoordig nog het meeste op een vliegveld. Het is gigantisch ten opzichte van een paar jaar geleden. | ||||
liesje1979 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:39 | |||
Haha cool! Zal hem zo gelijk alvast in mijn tas doen. | ||||
liesje1979 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:41 | |||
Ik hoop rond 8 uur op Utrecht te zijn. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:43 | |||
koelkastmagnetenlove is in the air | ||||
Maegrim | donderdag 12 januari 2017 @ 21:47 | |||
dazeggiktog richting amsterdam vanaf muiderpoort dus lijkt me niet | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 21:49 | |||
Ohw. Drietje of viertje dan? | ||||
Maegrim | donderdag 12 januari 2017 @ 21:51 | |||
al sla je me dood morgen met de simulator in amersfoort rommelen, mij kennende zal het wel weer kapot gaan | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 21:52 | |||
Wat ga je leren? | ||||
Maegrim | donderdag 12 januari 2017 @ 21:57 | |||
dat nedtrain tegenwoordig toch echt bij de ns hoort denk ik ns techniek yo nah, herinstructie regelgeving / icm / sgm / kleine blusmiddelen | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:57 | |||
Hem kennende: Niks | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 21:59 | |||
Het begint inmiddels toch wel langzaamaan tijd te worden dat Hoog_Groen haar tieten hier weer eens komt showen, eigenlijk | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 22:02 | |||
Ik ken 'm niet. | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 22:02 | |||
NS Techniek. OK. Herinstructie kleine blusmiddelen en dan het simulatorcentrum doen affikken. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:03 | |||
Ik ook niet | ||||
Maegrim | donderdag 12 januari 2017 @ 22:06 | |||
ja sorry, ik ken hier alleen mensen die niet zo van treinen houden | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:09 | |||
| ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 22:17 | |||
Toch zijn er ook wel hobbyende machinisten... | ||||
MTL | donderdag 12 januari 2017 @ 22:17 | |||
Oh dolletjes. Ik ben er alweer vanaf, vorige week het hele spul gehad | ||||
Peterselieman | donderdag 12 januari 2017 @ 22:17 | |||
Een SGMm fikt onderweg wel af. Vandaag in Zandvoort voor de tweede keer in korte tijd een toiletbrand ... | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 22:19 | |||
Ook genoeg hobbyende conducteurs. Zolang je het tijdens je sollicitatie maar niet al te veel laat doorschijnen, toch? | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 22:21 | |||
Nou, ik ben geen machinist, dus misschien heb je gelijk. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:21 | |||
Dat zo'n woord alleen al bestaat | ||||
Duvel | donderdag 12 januari 2017 @ 22:22 | |||
Dat krijg je met dat scherpe voedsel op de stations. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:22 | |||
ja dat is echt heel bijzonder. Als je enorm gemotiveerd bent om reizigers in een waanzinnig gecompliceerd raderwerk van tabellen en dienstregelingen te vervoeren ben je bij voorbaat ongeschikt verklaard. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:22 | |||
Zou vet grappig zijn als het niet waar was. | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 22:23 | |||
Ik denk dat ze vooral bang zijn dat je tijdens je werk gaat hobbyen (met kladblokje en potloodje). | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:23 | |||
Sluiten we al die ongein toch? kan NS zich ook weer eens met zijn core business bezig gaan houden. Liever niet met al te gemotiveerd personeel natuurlijk. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:24 | |||
Tsja, dat is immers het allerergste wat de mensheid kan overkomen. Hoe denk je dat het in de IT gaat? | ||||
Kansenjongere | donderdag 12 januari 2017 @ 22:25 | |||
Misschien iets om in het volgende "werkoverleg" ter tafel te brengen? | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 22:27 | |||
Dáár wordt wat afgehobbyed, niet te zuinig | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:28 | |||
PRECIES en meestal gewoon puur in belang van de klant | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:33 | |||
Nou, daar zal vast wel weer wat constructiefs uit rollen, denk je ook niet? | ||||
James1988 | donderdag 12 januari 2017 @ 22:33 | |||
Absoluut | ||||
bork | donderdag 12 januari 2017 @ 22:45 | |||
sinds 1 december niet meer makker http://www.schwarzwaelder(...)f9-2a505486e628.html | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 22:58 | |||
Mooi kut. In BadenBaden dus 200 bier inslaan en onderweg verkopen | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 23:13 | |||
Denken we ook even aan de audioguide? https://www.bahn.de/regio(...)swb_audioguide.shtml | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 23:32 | |||
voor wie aan het boekje van Ome Fles nog niet genoeg heeft Kan best interessant zijn | ||||
Fred | donderdag 12 januari 2017 @ 23:36 | |||
Een vlokje sneeuw en de trein is al van slag: bij het binnenrijden van Rotterdam Alexander verkondigd de trein dat we Rotterdam Noord binnen rijden. | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 23:40 | |||
jeetje zo laat nog op de baan Je speelt met je leven | ||||
dennistd | donderdag 12 januari 2017 @ 23:41 | |||
Bij Arriva wordt bij station Spaubeek door de machinist omgeroepen dat het Nuth is, en de automatische omroep vond in de sneltrein vanuit Heerlen dat Maastricht Meerssen genoemd moest worden | ||||
Dr_Flash | donderdag 12 januari 2017 @ 23:44 | |||
daar zijn de laatste dagen vaker problemen mee geweest | ||||
Fred | donderdag 12 januari 2017 @ 23:47 | |||
moet toch op een manier thuiskomen Met mijn auto nu de weg op gaan is misschien nog wel meer spelen met mijn leven | ||||
Fred | donderdag 12 januari 2017 @ 23:49 | |||
Het vingerverven in Gouda gaat zo te zien nog steeds van toepassing. Sta nu stil in een weiland om de tegentrein op linker spoor terug te laten gaan naar rechterspoor. | ||||
liesje1979 | donderdag 12 januari 2017 @ 23:57 | |||
Ik dacht heel in het begin een keer een routekaartje gezien te hebben van het nieuwjaarsrondje. Is die nog ergens? | ||||
James1988 | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:01 | |||
Dát kaartje niet (te lui om terug te zoeken), maar met de routeplanner van DB kom ik hierop uit: Zaterdag: Zondag: | ||||
liesje1979 | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:03 | |||
Ah tof, dank je wel, nu kan ik het ook een beetje voor me zien. | ||||
dennistd | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:18 | |||
Ook leuk om alvast te kijken over de Schwarzwaldbahn: http://www.swr.de/eisenba(...)6/17rl7hf/index.html | ||||
dennistd | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:22 | |||
Deze zoek je denk ik: Het groene stuk met die kruisjes er doorheen doen we dus niet, in plaats daarvan gaan we via de blauwe lijn (langs de Rijn, net als op de heenweg) terug. | ||||
James1988 | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:22 | |||
En de kilometertjes volgens Jizdenka:
Totaal: 1.515 km, waarvan 24 km per catamaran en 1.491 kilometer per trein. | ||||
bork | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:26 | |||
Is er dat ook voor trams? | ||||
dennistd | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:27 | |||
Via de TrassenpreisKalkulator van de DB kom om ik 724,949 voor de heenreis en 721,415 voor de terugreis (alleen trein). Arnhem-Grens is daarbij als 19km meegenomen. | ||||
derLudolf | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:32 | |||
Ik ga er vanuit dat jij die volledig hebt uitgeschreven. | ||||
derLudolf | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:34 | |||
Ah, dat je vooral poederblussers op elektronica gebruiken moet zeker? | ||||
liesje1979 | vrijdag 13 januari 2017 @ 00:41 | |||
Bedankt voor alle info Dennisd, ik krijg er steeds meer zin in! Denken jullie dat we ook sneeuw zien onderweg? |