b2py | donderdag 15 december 2016 @ 12:09 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 12:19 |
Zo vaak hoef je machines niet te verplaatsen | |
GlenSpey | donderdag 15 december 2016 @ 14:20 |
Goverman | donderdag 15 december 2016 @ 14:27 |
Het tracébesluit Zwolle-Herfte is gepubliceerd. Zie hier de officiële bekendmaking. Het was even spannend of het allemaal ging lukken op tijd, ondermeer omdat de laatste aanmelding voor de Staatscourant dit jaar al op 9 december was... Dat verkort de mogelijkheden aanzienlijk. Maar gelukkig is het tracébesluit dus ondertekend. | |
MTL | donderdag 15 december 2016 @ 15:07 |
Toiletbrandje zo te zien. Eikels (nee, zo'n toilet vliegt niet vanzelf in de fik ). | |
Adrie072 | donderdag 15 december 2016 @ 15:40 |
Bekijk de Tweet van @marktraa: https://twitter.com/marktraa/status/809365752113467392?s=09 | |
Dr_Flash | donderdag 15 december 2016 @ 15:53 |
Nothing's changed..... really. | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 15:58 |
Met het verschil dat het destijds lastiger was iedereen continu te informeren. | |
Adrie072 | donderdag 15 december 2016 @ 16:04 |
I know 😈 | |
Peterselieman | donderdag 15 december 2016 @ 16:06 |
Tegenwoordig zijn de passagiers eerder op de hoogte van iets dan het personeel | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 16:13 |
Klopt, al een aantal keren meegemaakt. Dan kijkt de conducteur je daar aan als je vraagt of deze trein nog wel rijdt | |
Sandrvich | donderdag 15 december 2016 @ 17:14 |
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet. | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2016 @ 17:16 |
Excuses voor de plagiaat. | |
thommie90 | donderdag 15 december 2016 @ 17:43 |
Hallo kealties! Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 18:24 |
Lokale touringcar onderneming? Eerste hit op 'touringcar Twente'. Zijn vast wel meer te vinden. http://www.terbeekreizen.nl/kerstmarkt-munster/ | |
thommie90 | donderdag 15 december 2016 @ 18:37 |
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf | |
Peterselieman | donderdag 15 december 2016 @ 18:38 |
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt. Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/ | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 18:42 |
Oh, je hebt ook iets van een Schöneswochenende tickets van DB, maar dat is met RegionalExpress en Regiobalbahn en geen IC's. Is duurder. Ik zie hier ¤17,50, sprinter naar Enschede en de Regionalbahn van DB vanaf Enschede naar Münster. | |
dennistd | donderdag 15 december 2016 @ 18:57 |
Pak de IC naar Enschede (ivm ruime overstaptijd), haal daar uit de DB kaartautomaat een 'VGM 9 Uhr TagesTicket 5 Personen'. Kost je ¤36,20 en dan mag je naast je vriendin ook nog drie anderen meenemen. Voor Hengelo-Enschede v.v. moet je dan even een los retourtje halen of gewoon op saldo reizen. Mocht er een extreem lange rij bij de automaat staan (wat ik wel verwacht) dan kun je ook bij de automaat in de trein terecht. Een andere optie is (als je morgen toevallig al in Enschede komt) een kaartje van tevoren te halen. | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 19:56 |
16:30 intercity van Utrecht C naar den Haag C was een enkele ICM4 niet iedereen had een zitplaats | |
Zolderkamer | donderdag 15 december 2016 @ 20:22 |
Weet niet of het al gepost was, maar weer bijna raak in winsum: NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 20:44 |
Ik las het net ja. Dom van de vrachtwagenchauffeur. | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 20:46 |
Groeten vanuit NS Flirt 2211 Stoelen zitten beter als SLeT, 220V en 2USB poorten per bank, Mondriaan interieur. Best prima tot dusverre | |
Zolderkamer | donderdag 15 december 2016 @ 20:57 |
Ja lekker bezig idd weer... Erg mooi ding vind ik wel.. Ziet er ook robuust uit, tenminste die uitstraling heeft ie.. wat minder fancy ofzo.. Hij is alleen veul te wit... | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 20:59 |
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi. Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag. | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 20:59 |
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek | |
Zolderkamer | donderdag 15 december 2016 @ 21:01 |
Geen park? | |
MTL | donderdag 15 december 2016 @ 21:01 |
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 21:03 |
Wi-Fi is zo goed als het netwerk waar het op aangesloten is NS Wi-Fi gaat volgens mij nog steeds via T-Mobile | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 21:10 |
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR. Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 21:14 |
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 21:16 |
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid. | |
Peterselieman | donderdag 15 december 2016 @ 21:21 |
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 21:28 |
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken. | |
dennistd | donderdag 15 december 2016 @ 21:29 |
De hele omroep klinkt brak... Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 21:32 |
klinkt als die windhoos voorleeshulpkudt !!! | |
b2py | donderdag 15 december 2016 @ 21:40 |
Een van de eerste foto's van de Alstom Coradia's die in Frankrijk Intercités gaan rijden Via | |
James1988 | donderdag 15 december 2016 @ 21:52 |
Mooie dingen | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 22:25 |
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar. Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul? | |
Maegrim | donderdag 15 december 2016 @ 22:37 |
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af? | |
Salatrel | donderdag 15 december 2016 @ 22:39 |
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort | |
derLudolf | donderdag 15 december 2016 @ 22:54 |
Oh ik dacht dat het meer een kort rijles was | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:10 |
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:12 |
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is. | |
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 00:15 |
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:16 |
Dan nog. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:24 |
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und? | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 00:24 |
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:25 |
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 00:26 |
En anders maar wel. Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? | |
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 00:32 |
Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld. | |
dennistd | vrijdag 16 december 2016 @ 05:26 |
Geen idee, zo lang heb ik mijn rijbewijs nog niet | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 06:56 |
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem... | |
Fiorano | vrijdag 16 december 2016 @ 07:39 |
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen. | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 07:40 |
Die 'stoelen' van de SLT slijten ook flink, blauwige grotendeels weggesleten | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 07:40 |
Dan gaan ze alleen maar naar cursus | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 08:32 |
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben. | |
Salatrel | vrijdag 16 december 2016 @ 10:03 |
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen | |
Goverman | vrijdag 16 december 2016 @ 10:40 |
Goedemorgen allen! Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering. Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar... De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek . Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed! En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen... | |
MTL | vrijdag 16 december 2016 @ 11:02 |
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker? | |
MTL | vrijdag 16 december 2016 @ 11:05 |
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn? | |
Salatrel | vrijdag 16 december 2016 @ 11:14 |
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm) | |
GlenSpey | vrijdag 16 december 2016 @ 11:19 |
SGM niet leuk vinden | |
MTL | vrijdag 16 december 2016 @ 11:23 |
Oh, gaan we treinen bashen? Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ). | |
ReisT | vrijdag 16 december 2016 @ 11:24 |
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 december 2016 @ 11:25 |
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling. | |
Salatrel | vrijdag 16 december 2016 @ 11:28 |
ja dat is de reizigersruimte SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoor | |
GlenSpey | vrijdag 16 december 2016 @ 11:28 |
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64) | |
MTL | vrijdag 16 december 2016 @ 11:34 |
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie) Lekker overzichtelijke cabine, mooi zicht, niet te veel knopjes. Heerlijk lui rijden | |
Goverman | vrijdag 16 december 2016 @ 11:42 |
Er zit een verschil tussen "als" en "wanneer"... Die trappen gaan er zeker een keer komen. De brug is er al helemaal op voorbereid. Alleen het moment waarop ze komen is dus nog niet bekend. Heeft, zoals ReisT aangeeft, te maken met belangen van o.a. eigenaar van winkelcentrum Hoog Catharijne (die ook fors investeren in het stationsgebied, waardoor ze zich ook wel zorgen mogen maken over hun belangen natuurlijk). | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 11:53 |
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel? | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 11:55 |
Als de veiligheid op de huidige stijgpunten in het geding komt gaan ze komen, kwestie van tijd dus | |
Fiorano | vrijdag 16 december 2016 @ 14:00 |
Achso, dat is wel kneuzig. | |
_serial_ | vrijdag 16 december 2016 @ 14:58 |
De Deense spoorwegen gaan de IC4 treinen van Ansaldo Breda uitfaseren in 2024 Bron : http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529 | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 15:03 |
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doen | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 15:26 |
En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië ) en ook nog eens 23 IC2's... | |
_serial_ | vrijdag 16 december 2016 @ 15:34 |
In België worden er namens Infrabel kaartjes uitgedeeld hoe je in leven blijft | |
HeelVeelvragen | vrijdag 16 december 2016 @ 15:40 |
Pff wat een teringzooi is heerlen geworden. Bij het achterste perron stopte eerder de ic aan de linkerkant en de veolia trein aan de rechterkant van het perron. Met de invoering van de nieuwe dienstregeling stoppen de ic en de stoptrein heerlen-sittard links en de arriva trein rechts. Terwijl de paaltjes wel goed staan, ns paaltjes links, arriva paaltjes rechts. [ Bericht 1% gewijzigd door HeelVeelvragen op 16-12-2016 15:47:44 ] | |
Maegrim | vrijdag 16 december 2016 @ 15:44 |
jezus hee | |
Salatrel | vrijdag 16 december 2016 @ 15:45 |
Eurostar staan in leiden frontseintjes richting den haag | |
_serial_ | vrijdag 16 december 2016 @ 15:46 |
Fixed. | |
HeelVeelvragen | vrijdag 16 december 2016 @ 15:48 |
Het is nog even wennen. | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 15:48 |
Gaat vandaag het land weer uit | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 16:26 |
Godverde stervende hoeren pleuris aidslijeritis man. Moet je een kwart seconde uit je doppen kijken en 5 meter naar de andere kant lopen. DAAR heeft natuurlijk niemand om gevraagd Corrupte tiefesbende rabobank alles. | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 16:56 |
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit: Heeft wel wat weg van de Coradia Liner. [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 16-12-2016 17:01:32 ] | |
Jappie111 | vrijdag 16 december 2016 @ 17:12 |
Nieuwe dienstregeling goedgekeurd!! Traject Hilversum-Utrecht is zeker dubbel zo comfortabel geworden!! | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 17:20 |
Mooie trein! Vijf reeten | |
Peterselieman | vrijdag 16 december 2016 @ 17:46 |
Dus er gaan 40 dagelijks rijden en 37 zijn er dan in onderhoud. En de rest? Die staat wortel te schieten Goeie koop geweest dat spul | |
ReisT | vrijdag 16 december 2016 @ 17:49 |
Op de een of andere manier vind ik dit op Britse treinen lijken. Die zijn soms ook mooi van lelijkheid. Die gele bedoel ik dan. | |
MTL | vrijdag 16 december 2016 @ 18:09 |
Renders zijn van het aanbod van Alstom aan NS. Over het definitieve design wordt nog gekeuveld. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 18:11 |
Hoezo dan? | |
dennistd | vrijdag 16 december 2016 @ 18:18 |
IC materieel ipv SLT | |
ReisT | vrijdag 16 december 2016 @ 18:18 |
DDZ in plaats van SLT tussen Utrecht en Almere. | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 18:18 |
Breda - Tilburg - Den Bosch is ook integraal DDZ tegenwoordig | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 december 2016 @ 18:21 |
Ik heb een rondleiding gehad bij Alstom vandaag. Zijn kantoorgenoten. Vet gaaf. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 18:26 |
Primaas | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 18:32 |
Ja is echt een vooruitgang, net als die gedwongen stap om Overvecht over te slaan en direct naar Sportpark te rijden | |
Peterselieman | vrijdag 16 december 2016 @ 18:40 |
Tot september. Dan wordt het vervangen door de FLIRT. | |
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 19:03 |
Beter dan SLT. Tegen september zal die chemische 'nieuw geur' ook wel verdwenen zijn | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 19:05 |
| |
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 19:07 |
Jij vind slt beter? Of je houdt van dat chemische luchtje? | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 19:09 |
Dat laatste Ik heb nog niet in een NS FLIRT gezeten en kan dus niet oordelen. In other news: Alstom heeft de video verwijderd. Misschien moesten die impressies van de ICNG nog niet verschijnen. | |
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 19:10 |
Ik doorgaans ook wel, maar dit was een erg chemische lucht, niet fijn | |
ReisT | vrijdag 16 december 2016 @ 19:12 |
Gelukkig hebben we de foto's nog! Die eerste Flirt (van Arriva) waar ik zondag in stapte rook heerlijk! | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 21:26 |
Hier een paar foto's van de Moreelsebrug Zicht van de brug op het station, best wel impressive Richting de Rabobank, die uiteindelijk toch zijn naam niet heeft (mogen) verbonden/(Verbonden) aan de brug. Die kant niet af geweest overigens, zag er nog erg bouwputtig uit Richting het centrum. 2 dingen, foto's fotograferen vanuit Vaartsche Rijn zit er niet in, teveel portalen. Foto maken van een trein op het station zelf is wel goed mogelijk. Er mogen fietsers op de brug, dat was duidelijk maar mag er ook gefietst worden op de brug? Was niet altijd even veilig met die slingerende fietsers, [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-12-2016 23:10:48 ] | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 21:27 |
Leuk | |
Salatrel | vrijdag 16 december 2016 @ 22:21 |
heb je de foto's ook nog in hoge resolutie? | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 22:28 |
Niet hoger dan dit | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 22:35 |
Is er eigenlijk een sporenplan van de HSL te vinden waar ook de spoornummers op staan? Op sporenplan.nl staat alleen een schematische tekening zonder nummers. | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 22:44 |
Ze staan gedetailleerd bij Rotterdam | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 22:47 |
Zo te zien alleen de noordsectie? | |
Peterselieman | vrijdag 16 december 2016 @ 22:50 |
Zuidsectie staat een klein stukje bij Breda en Roosendaal en bij het stukje dat direct onder Rotterdam zit. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 23:09 |
Resize ff joh strontstamper | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 23:10 |
Mooi man, precies die dikke balk OVERAL voor | |
b2py | vrijdag 16 december 2016 @ 23:11 |
Ja chef | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 23:11 |
Is er toch nog een voordeel aan 3e rail | |
Dr_Flash | vrijdag 16 december 2016 @ 23:25 |
Nou ja dit is gewoon jammer. Ik snap ook wel dat het belang van de treinspotter de allerlaagste prioriteit van allemaal heeft hoor. Maar het is wel jammer | |
Nattekat | vrijdag 16 december 2016 @ 23:30 |
Ik vraag me af welke oen heeft besloten om Utrecht - Leiden met een ICM te rijden Dat past niet | |
Kansenjongere | vrijdag 16 december 2016 @ 23:32 |
Je kunt niet vanaf de perrons op die brug komen toch? (zou me een hoop tijd schelen van/naar de fietsenstalling bij de Catharijnesingel) | |
James1988 | vrijdag 16 december 2016 @ 23:33 |
Er zijn geen trappen naar de perrons, inderdaad. | |
Peter | vrijdag 16 december 2016 @ 23:34 |
Utrecht - Den Haag om 16:14u ook met 1 ICM4 vanmiddag.. was ook weer staan in de gangpaden.. | |
Claude_Viole | vrijdag 16 december 2016 @ 23:39 |
Een DD-AR zal niet passen bedoel je. | |
Nattekat | vrijdag 16 december 2016 @ 23:44 |
Tuurlijk wel Schijnt door de spoorverzakking te komen op het veen. dat ze hiermee de problemen alleen maar uitstellen... tja. Blijft politiek | |
Claude_Viole | zaterdag 17 december 2016 @ 00:09 |
Net als vorig jaar, toen een goede vriend een DD-AR spotte in de 8800. En jawel, een uur later was lag de 8800 er uit voor een aantal uurtjes . Heerlijk die bijsturingen | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 00:42 |
Enschede-Schiphol, vertrek 17:16. Single ICM3 | |
James1988 | zaterdag 17 december 2016 @ 03:51 |
In de nacht van vrijdag 16 op zaterdag 17 december werden er grensoverschrijdende testritten uitgevoerd met een Eurostar, om te controleren of de transitie bij Hazeldonk naar behoren functioneert. Hiervoor werd er gependeld tussen de stations Noorderkempen (in België) en de aansluiting bij Breda. e320-treinstel 4013/4014, dat enkele maanden eerder al in Nederland was voor testritten, was ook deze avond de gelukkige. Het stel is hier afgebeeld kort na aankomst uit Antwerpen, enkele minuten na het maken van de foto vertrok het in de richting van Breda. Terwijl het treinpersoneel de opdracht voor de nacht aan het doorspreken is, ben ik een paar meter opgeschoven om een foto te maken van de zijkant van de trein. De TL-verlichting onder de kap van spoor 2 zorgt ervoor dat het blauw in de Eurostar-huisstijl goed zichtbaar wordt. Enkele minuten voor vertrek werd de trein verplaatst tot aan het einde van het perron. Het achterste deel van de 400 meter lange trein stond nog buiten het perron, dat overdag enkel Desiro's van 80 meter lang ontvangt. Op dit deel van het perron is er geen overkapping meer, alle licht ter plaatse wordt geleverd door de voor België zo kenmerkende natriumlampen, wat de trein een heel andere uitstraling geeft. En een videootje van het vertrek: [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 17-12-2016 04:00:53 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 07:36 |
Leuk hoor james! | |
ReisT | zaterdag 17 december 2016 @ 08:12 |
De brug is niet voor niets in twee helften verdeeld met verschillende kleuren brugdek. Maar blijkbaar is niet duidelijk aangegeven welke helft het fietspad is. | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 08:29 |
Die conclusie had ik ook al getrokken maar het staat nergens aangegeven welke kleur voor wie bedoeld is. Verder zal niet iedereen het zien, niet iedereen is zo intelligent als wij | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 08:31 |
Tof James! Afgelopen week scheurde hij een paar keer langs te Utrecht, machtig ding | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 december 2016 @ 09:01 |
Daarom zijn we ooit begonnen met het rood schilderen en fietspaden. Beetje dom dat dat hier niet gedaan is. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 09:52 |
Misschien komt dat nog Die brug is dan wel "geopend" maar we hebben in dit land geleerd dat dat geenszins betekent dat hij ook "af" is | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 december 2016 @ 09:55 |
Volgens b2py is af gewoon echt af hoor! | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 09:59 |
Nou volgens mij niet want de fietsstroken zijn nog niet rood geschilderd | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 december 2016 @ 10:03 |
Gelukkig maar. Ik dacht al dat ik nog gekker werd. | |
Piles | zaterdag 17 december 2016 @ 10:40 |
Nee, komt nog markering: https://mobile.twitter.com/CU2030/status/809754327590047744 | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 10:44 |
Hé Prins Pils, even dimmen jij | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 10:45 |
Wat me trouwens net opvalt, die Franse stellen die ik eerder deze week postte hebben dubbele deuren, deze heeft 'maar' enkele deuren.. En het meest jammerlijke is eigenlijk dat die koppeling niet onder een kapje zit [ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 17-12-2016 10:53:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 11:06 |
Zie je nou | |
SevenWonders | zaterdag 17 december 2016 @ 11:15 |
Lelystad - Dordrecht gisterenmiddag met vIRM-4, pas in Dordt werd er voor de terugreis een stukbijgezet .... | |
Salatrel | zaterdag 17 december 2016 @ 11:21 |
ach bekijk het van de zonnige kant vandaag rijd ie helemaal niet tussen dordt en rotterdam | |
SevenWonders | zaterdag 17 december 2016 @ 11:23 |
Inderdaad :-) Maar ik zag zojuistt wel een trein de brug over snellen richting Zwijndrecht en ik dacht: huh, ze reden toch niet vandaag? Pas later bedacht ik me dat Zwijndrecht idd altijd het busstation is in deze gevallen. | |
Salatrel | zaterdag 17 december 2016 @ 11:29 |
wel goed gepland allemaal. 1 of ander evenementje in dordt dit weekend. voetbal in de kuip waar ook geen trein naartoe kan | |
#ANONIEM | zaterdag 17 december 2016 @ 11:31 |
Filmpje foetsie, had iets niet uitgelekt mogen worden? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 11:33 |
He foei, die KNVB toch. Wat denken ze wel | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 11:36 |
De waterkoker voor het Dickens festijn is aangekomen.Mwoa. | |
MTL | zaterdag 17 december 2016 @ 11:40 |
Nederlandse stellen zijn drukdicht vanwege de tunnels op de HSL en geintjes als de Drontermeertunnel. Dat kan alleen met enkele deuren, zie bijvoorbeeld ook de nieuwe KISS van de Westbahn in Oostenrijk. Daar klaagden mensen ook over hun oren, dus in de nieuwe versie zit een enkele deur om het geheel drukdicht te kunnen maken. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 17-12-2016 11:56:26 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 11:51 |
Bedoelde u "Westbahn"? | |
MTL | zaterdag 17 december 2016 @ 11:57 |
Eh oeps, nog niet helemaal wakker | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 11:58 |
Snel even naar het station gelopen. Waarom anders ga je op zo'n plek wonen niewaar | |
Peter | zaterdag 17 december 2016 @ 12:33 |
Mooie plaat, kun je hem ook nog op de IJsselbrug vastleggen of wordt dat te ingewikkeld? Of voor het 'torentje' verderop langs perron 1 (staat dat er nog?) | |
ReisT | zaterdag 17 december 2016 @ 12:54 |
Het gaat niet zo goed met R-net. NS meldt dat er geen treinen tussen Alphen en Gouda rijden. Wegens beperkingen in de materieelinzet. Dat is niet helemaal waar: de Hondekop waar ik nu in zit rijdt lekker wel! | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 12:58 |
Ja dat staat er nog. Maar de ijsselbrug wordt lastig, hij gaat pas om 18:00 weer weg en dan is het allang donker. Bovendien weet ik niet of ik niet vanmiddag alsnog halsoverkop naar m'n werk moet | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 17 december 2016 @ 12:59 |
eindejaar stress? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:16 |
Neuh. Migratieweekend. Maarmaar. Ik wil morgen naar Münster vanaf Enschede. Waar kan ik op internet een kaartje kopen? Niet bij Bahn.de | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:35 |
Nergens dus. Dat wordt morgen knokken bij die ene kaartautomaat die Enschede rijk is Kun je daar wel met pin of credit card betalen eigenlijk? | |
Kansenjongere | zaterdag 17 december 2016 @ 13:42 |
Kun je die kaartjes ook niet gewoon op elk ander station uit de automaat halen (m.a.w. waarom wachten tot morgen in Enschede)? | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 13:43 |
NS int ook niet? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:50 |
Verbundtarif Münsterland in een NS-kaartautomaat bedoel je? Dat lijkt me stug. | |
Kansenjongere | zaterdag 17 december 2016 @ 13:52 |
Volgens mij verkopen de kaartautomaten op Utrecht CS tickets naar diverse stations net over de grens in Duitsland, paar jaar terug op die manier een retourtje Utrecht - Münster gekocht. Al zou het natuurlijk wel verschil kunnen maken dat in dat geval een deel van de reis met NS werd afgelegd. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:54 |
Nee. | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 13:56 |
Waarom verander je hem dan niet naar Kennispark? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:56 |
Ik heb eigenlijk natuurlijk gewoon recht op 40 % korting tot aan Glanerbrug, maar okee. Wat is dat toch een ongelofelijke kutzooi. Waarom BLIJFT treinreizen over de grens zo'n marteling? Ik krijg d'r huilbuien van. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 13:57 |
Ik MOET onnodig teveel betalen om op de gewenste manier te kunnen betalen. Waarom doe ik dat niet denk je? | |
Kansenjongere | zaterdag 17 december 2016 @ 13:59 |
En als je vertrekstation wijzigt en aangeeft dat je recht hebt op 100 procent korting in Nederland of reis je het stukje tot de grens dan zwart? | |
MTL | zaterdag 17 december 2016 @ 14:00 |
Oh die bug weer. Koop een kaartje vanaf Deventer, met 100% korting in NL, dan krijg je gewoon de prijzen. Enkele reis is 13,30 met 100% korting in NL. 16,80 zonder korting tot de grens vanaf Enschede met Verkehrsbund tarief. Edit: oh. 40% korting. Dan is de totale rit vanaf Deventer 21,10. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 14:05 |
Ik bliep wel gewoon met de chipkaart op Deventer en Enschede. Via NS Int is Enschede Kennispark - Münster Hbf trouwens 1,50 goedkoper dan Enschede Hbf - Münster Hbf met een MVV-enkeltje uit de automaat Alleen een 9-Uhr-Tagesticket is nog (iets) goedkoper. Maar goed, ik vind het wel best zo. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 14:06 |
Al betaal ik nu waarschijnlijk dubbel opstaptarief. 16,80 vind ik trouwens een schreeuwende hoop geld voor de kleine piseindje. Zo ver is het toch niet? | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 14:10 |
Koop een retour Deventer - Munster met 40% eraf op NL deel? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 14:11 |
Ik heb het nou "al" geregeld. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 14:14 |
Met dank aan die pornohoerige kennisparkkontennaaierijconstructie. Hou ik in Enschede iig tijd over om nog even wat doekoes uit de muur te sleuren om op die stink kerstmarkt kapot te smijten. Kanniewachten. Maar die internationale tarieven zijn natuurlijk pure laaielichterij. | |
b2py | zaterdag 17 december 2016 @ 14:22 |
Waarom ga je eigenlijk? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 14:26 |
Is toch leuk man lekker knus allemaal houten huisjes en zo Bratwurst Glühwein Souvenirdingetje voor in m'n kastje aardappelkoekjes en allerlei troepjes en zooitjes kopen voor mee naar huis lekker op NS ranten | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 december 2016 @ 14:33 |
Nee en het is nog een van de traagste straathoekstoppers ook. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 15:22 |
Ik kon ook voor 24,75 1e klas reizen! Met more leg room (ja hoor, in een Talentje zeker ) en toegang tot de HiSpeed Lounges | |
_serial_ | zaterdag 17 december 2016 @ 15:27 |
Dat is al de hele week al zo.... | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 15:28 |
ja, de nieuwe DRGL is gewoon "Grof snijden in de materieelinzet." | |
_serial_ | zaterdag 17 december 2016 @ 15:31 |
En Serious request vanaf morgen. De gemeentes waren niet erg blij inderdaad. | |
Salatrel | zaterdag 17 december 2016 @ 15:49 |
serious request is klachtwaardig op zichzelf | |
_serial_ | zaterdag 17 december 2016 @ 15:57 |
Dat sowieso. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 december 2016 @ 18:07 |
Waterkoker op weg naar Apelhoern | |
MTL | zaterdag 17 december 2016 @ 18:18 |
Ah, die van mij staat gewoon op het aanrecht. Edit: die van mij is wel een echte Tefal | |
Maegrim | zaterdag 17 december 2016 @ 18:46 |
jij denkt ook aan alles he | |
MTL | zaterdag 17 december 2016 @ 19:25 |
Ja, ik moet wat met m'n vrije tijd, hè | |
bork | zondag 18 december 2016 @ 08:58 |
De nationale vingerverfbrigade is weer actief geweest vanmorgen. ICE 105 naar Basel past niet met twee treinstellen op perron 8. Iedereen moet voor in stappen van de omroepster, Nice en fijn dat ik weet wat ze bedoelen maar de horde om mij heen niet, klasse! | |
b2py | zondag 18 december 2016 @ 09:10 |
Hoe bedoel je past niet? Hij stopt al de hele week op spoor 18 | |
bork | zondag 18 december 2016 @ 09:16 |
Ah, in Arnhem had het personeel op het perron nog niet door dat de tweede trein daar open ging en stuurde iedereen weer naar de eerste trein, wederom klasse! | |
bork | zondag 18 december 2016 @ 09:18 |
Past niet op 8, ik schrijf niet 18. | |
greavy | zondag 18 december 2016 @ 10:17 |
Door personeelsgebrek bij Eurobahn rijden er de komende 2 weken veel minder treinen tussen Mönchengladbach en Venlo. De treinen die uitvallen worden vervangen door bussen. Men probeert 1x/2u een trein naar Venlo te kunnen sturen, ipv elk uur. Hierrr meer info De bus doet er meer dan een halfuur langer over, dus ter voorbeeld: de trein van 08:05 uit Venlo wordt vervangen door een stopbus die om 7:17 al vertrekt, terwijl er om 07:05 ook een trein rijdt. Om 07:48 gaat er nog een rechtstreekse snelbus. | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 11:33 |
Leuk, dat Dickens festijn. Maar met Victoriaanse hoepelrokken in de trein? Niet zo handig | |
DeaDLocK2K | zondag 18 december 2016 @ 11:34 |
Ik ga eens een trein arresteren. En een upgrade 2-1 weekenddag halen. | |
greavy | zondag 18 december 2016 @ 11:36 |
Wij hadden in de stomert ook een paar figuranten mee, enkel op de heenreis. Maar toen wij aan kwamen was er al een wachtrij rond de anderhalf tot 2 uur. Toen zijn wij doorgelopen, rondje door de stad en bij een Griek bij het marktplein gaan zitten en gegeten, en na bijna 4 uur kwamen we weer buiten om richting station te lopen | |
Peterselieman | zondag 18 december 2016 @ 11:51 |
Komt dat door vakanties en treinen die ze voor Thalys rijden? | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 11:52 |
Gewoon vier uur bij de Griek gezeten ja? #viesdik | |
DeaDLocK2K | zondag 18 december 2016 @ 12:15 |
Jaaaa niet stoppen in Duivendrek! | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 12:29 |
Bij Weesp in de achteruit, onderzoek politie veiligheid alles ditdat | |
DeaDLocK2K | zondag 18 december 2016 @ 12:34 |
Ze hadden wel wat mogen doen aan de snelheid waarmee dat gebeurt. Beetje kruipend | |
Salatrel | zondag 18 december 2016 @ 13:10 |
ies regelgeving ditdat | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 13:14 |
In Belgistan heb ik het weleens meegemaakt hoor. Woepsie, station gemist. Paar honderd meter achteruit, niks aan de hand | |
Peterselieman | zondag 18 december 2016 @ 13:15 |
De extra trein tussen Leeuwarden en Meppel kan mogelijk pas ergens in 2018 gaan rijden. Naast het plaatsen van een extra transformator in de diverse onderstations moet er ook een extra voedingskabel komen en die komt er in 2018 pas. http://www.lc.nl/frieslan(...)n-2018-21850334.html | |
Peterselieman | zondag 18 december 2016 @ 13:17 |
Ik een keer in Culemborg waar een stoppertje richting Utrecht het perron half gemist had. Even een stukje achteruit en alle deuren stonden wel langs het perron. Toen reden daar nog V'tjes. | |
Salatrel | zondag 18 december 2016 @ 13:20 |
wilden ze niet gaan dieselen daar? of is dat plan alweer afgeschoten of was dat gewoon een hersenscheet die hier geopperd werd? | |
Peterselieman | zondag 18 december 2016 @ 13:26 |
Arriva heeft het aangeboden aan de NS, maar ik betwijfel of het ooit een helemaal serieus aanbod is geweest. Voor de NS was het geen serieuze optie. Had de NS wel toegehapt dan had het zichzelf in de toekomst mogelijk in de vingers gesneden. Nu betaalt het bedrijf zelfs mee aan de verbetering van de stroomvoorziening. Dat komt ook niet vaak voor. | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 13:27 |
Een jaar wachten op een fucking kabel Het lijkt de DDR wel | |
Salatrel | zondag 18 december 2016 @ 13:28 |
ik dacht eigenlijk eerder aan DM'90 oid | |
Peterselieman | zondag 18 december 2016 @ 13:31 |
Dat had volgens mij achteraf wel gekund. Het schijnt dat er in Amersfoort in de loods nog een aantal rijvaardige exemplaren staan, namelijk een zestal dat voor Syntus heeft gereden. De rest van het spul daar is gestript om het andere DM'90 rijdend te houden. | |
greavy | zondag 18 december 2016 @ 14:11 |
Ja. Wat moesten we anders in Deventer? We hadden geen zin om nog 4 keer door de stad te slenteren. Of in de lange rij voor de ingang naar het Dickens festival | |
DeaDLocK2K | zondag 18 december 2016 @ 14:26 |
Er zijn echt veel leukere plekken. Zoals Midtown of De Heks. | |
greavy | zondag 18 december 2016 @ 14:34 |
Weet je hoe DRUK het overal was? Overal zat het rond 1 uur wel gruwelijk vol. | |
greavy | zondag 18 december 2016 @ 14:35 |
Wel jammer dat De Boemel in Deventer tijdje geleden failliet gegaan was. Anders hadden we daar eigenlijk heen willen gaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 18 december 2016 @ 14:37 |
Nee joh, juist een goede zaak dat die domme mongool geen zaken meer kan exploiteren. | |
b2py | zondag 18 december 2016 @ 15:17 |
Prachtige trein onder de monumentale betonnen bogen te Hilversum Sportpark | |
b2py | zondag 18 december 2016 @ 16:18 |
Draadbreuk Riekerpolder, oei oei | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 17:07 |
mooi hoor | |
b2py | zondag 18 december 2016 @ 17:13 |
In ultralage resolutie voor jou | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 17:38 |
fijn zo. Hij laadt ook mobiel prima | |
James1988 | zondag 18 december 2016 @ 18:23 |
South West Trains is weer eens aan het spelen met de reisinformatie: Leuk bedacht, maar voor toeristen is het natuurlijk niet echt duidelijk zo | |
Dr_Flash | zondag 18 december 2016 @ 19:55 |
Zal wel gewoon een marquee zijn he, zoals altijd daar. Dat snap je zelf ook wel. | |
James1988 | zondag 18 december 2016 @ 20:45 |
Dat is wel waar ja, die lui fappen op marquees ofzo. | |
Salatrel | maandag 19 december 2016 @ 05:33 |
Zo net door Rotterdam blaak heen. Stonden ProRail poppetjes op perron dus gelijk maar even melding gemaakt dat er enorm veel stof in de tunnelbuizen omhoog komt. Ook op station zelf hing een hoop. Bleek dat ze idd daarvoor aanwezig waren | |
b2py | maandag 19 december 2016 @ 06:56 |
De stofzuiger wasniet beschikbaar? | |
_serial_ | maandag 19 december 2016 @ 07:27 |
Die stofwolken waren er vorige week ook al. Niet zo gek gezien hoeveel tegels ze hebben lopen slijpen de afgelopen 2 weken, kan ik mij best voorstellen dat er nog het een en ander rondzweeft. We kunnen denk ik van geluk spreken dat niet brandmeldinstallatie van Schiphol op Rotterdam Blaak geïnstalleerd is. Anders was het kleine beetje treinen wat nog reed afgelopen week ook nog uitgevallen door een brandmelding. Nu nog even verder stofzuigen dus | |
GlenSpey | maandag 19 december 2016 @ 08:50 |
Maegrim | maandag 19 december 2016 @ 09:32 |
De stroomafnemers staan verkeerd op | |
MTL | maandag 19 december 2016 @ 10:55 |
Moet je die van mij ook hebben? Heb je al vier van de 9 bakken en nog een extra wegsleeploc | |
Dr_Flash | maandag 19 december 2016 @ 10:59 |
| |
Sandrvich | maandag 19 december 2016 @ 11:02 |
De trein reed zowaar! Station Kashar is inmiddels ook wel weer achterhaald met het feit dat er een mooie bushalte staat, maar er nooit een bus naar Tirana komt. Je moet 1,5 km naar een shoppingcenter lopen om daar de bus naar Tirana te pakken. | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 11:11 |
| |
Adrie072 | maandag 19 december 2016 @ 13:25 |
Van Boxtel zo bij radio1, 13:30. | |
Adrie072 | maandag 19 december 2016 @ 13:35 |
Henk de conducteur, al 25 jaar bij de NS is trots en zit naast Roger. | |
Adrie072 | maandag 19 december 2016 @ 13:53 |
En er gaat er nu eentje los over Anna Paulowna, wil ontslag van degene die dat beslist heeft | |
Peterselieman | maandag 19 december 2016 @ 13:59 |
Ook al iets geweest over treinen die veel te heet gewassen zijn? | |
Adrie072 | maandag 19 december 2016 @ 14:03 |
Nee dat niet, wel de blaadjes op het spoor. Moet zeggen dat ie best goed overkomt, lult niet moeilijker dan hoeft en heeft humor. | |
Zelfscanner | maandag 19 december 2016 @ 16:30 |
Fantastisch | |
Claude_Viole | maandag 19 december 2016 @ 16:43 |
Godsamme! Raap me op :") Die bouwkeet op het einde | |
greavy | maandag 19 december 2016 @ 19:57 |
Goh, ik zou er ook niet meer heen rijden met de bus als de trein er niet meer komt. Maar wel een verbetering dat er weer treinen rijden. | |
greavy | maandag 19 december 2016 @ 20:00 |
Er zouden 4 gerenoveerde rijtuigen moeten zijn. En 2 gerenoveerde loks. Maar wel opmerkelijk dat die gerenoveerde rijtuigen ingezet worden: Die werden heel de tijd in Dürres gebruikt om ter promotie in het station te staan. Ben benieuwd of er weer meer lijnen gaan rijden.. | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 20:02 |
Zonder enorme investeringen zal het spoor daar nooit wat worden. Want ja, volgens mij is de bus daar nog comfortabeler en bovendien sneller... | |
greavy | maandag 19 december 2016 @ 20:06 |
Euh, ja. Hoewel ik Dürres - Kashar in 2015 gedaan heb, en die lijn was dusdanig opgeknapt dat je er 50 km/h kon. Maar je komt ergens in een godvergeten buitenwijk, vanwege dat winkelcentrum waar je nu heen moet lopen om de bus te pakken, terwijl er continu rechtstreekse bussen Dürres - Tirana Centrum rijden. Ik denk wel 3 keer per uur, of vaker. Dürres - Rroghozine - Elbasan - Librazhd is daarentegen weer erg traag, ik heb de trein toen in 2 richtingen 15 keer ingehaald met de auto. In 2016 reden ze al niet meer verder dan Elbasan, vanwege een weggespoelde spoordijk door hevige regenval. En de EBRD heeft juist een enorme financiering toegezegd om het spoorwegnet in Albanië op te knappen en te verbeteren: http://www.ebrd.com/work-(...)banian-railways.html http://www.eurailpress.de(...)niens-eisenbahn.html | |
DeaDLocK2K | maandag 19 december 2016 @ 20:08 |
Binnenkort ligt het aan het front aan het nieuws te zien. /doemdenker | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 20:09 |
Griekenland ligt er nog tussen hè. Maar goed oorlog betekend waarschijnlijk investering in het spoor | |
Dr_Flash | maandag 19 december 2016 @ 20:12 |
Het is op het oost-Europese platteland anders best gebruikelijk dat trein en bus gewoon totaal langs elkaar heen bestaan. Station? Ja leuk, maar de bussen gaan bij het busstation. Andere kant van het dorp. OF je reist met de trein, OF je reist met de bus. Simpel | |
greavy | maandag 19 december 2016 @ 20:14 |
Daar heb je ook een punt inderdaad. Dat wordt vaak niet goed afgestemd. Of de enige busverbinding die dag in een richting 2-5 minuten voor aankomst van een Internationale trein laten vertrekken | |
DeaDLocK2K | maandag 19 december 2016 @ 20:16 |
Griekenland zou nog onder de voet gelopen kunnen worden door Liechtenstein man. | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 20:23 |
Volgens mij is de trein ook niet echt heel interesant in Albanië. Veel bergen, maar een paar grote steden, een internationale verbinding met bijvoorbeeld Belgrado, Sarajevo of Skopje lijkt me ook niet heel interessant. Dan kun je beter investeren in goede wegen en bussen Taxi's zijn ook veel gangbaarder in Oost Europa. In Bulgarije is het vrij normaal om met een taxi naar school te gaan. Dat heb ik in NL nog nooit gehoord. | |
b2py | maandag 19 december 2016 @ 20:36 |
Invalidetaxi? | |
Dr_Flash | maandag 19 december 2016 @ 20:49 |
Als je 12 bent mag je hier ook ramen likken in zo'n busje hoor Nog een paar jaartjes wachten /flauw | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 21:03 |
Ik wou het nog noemen Ik bedoel 'normale' mensen, de enige beperkening die ze hebben is dat ze niet kunnen fietsen. Echt, Bulgaren en fietsen wat een drama joh | |
DeaDLocK2K | maandag 19 december 2016 @ 21:49 |
Heel hard lachen wel | |
dennistd | maandag 19 december 2016 @ 22:19 |
Een beetje zoals vriezenveen: de trein aan de westkant, lijn 83 in het midden en lijn 80 aan de oostkant. | |
Kansenjongere | maandag 19 december 2016 @ 22:22 |
Op Sicilië ook wel gezien dat bus- en treinstation best een eind uit elkaar konden liggen. | |
Zelfscanner | maandag 19 december 2016 @ 22:51 |
En het is nog waar ook. Er is een coupe (half) afgefikt [ Bericht 0% gewijzigd door Zelfscanner op 19-12-2016 23:04:46 ] | |
Dr_Flash | maandag 19 december 2016 @ 23:39 |
Was ook wel erg makkelijk voor gegeven | |
derLudolf | maandag 19 december 2016 @ 23:48 |
Dan hoop ik dat het (volgens mij is het een lintdorp) in Noord/Zuid richting is gesitueerd | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 december 2016 @ 09:10 |
In vriezenveen hoort helemaal niets te stoppen. Opheffen. | |
dcm360 | dinsdag 20 december 2016 @ 14:40 |
Wow. Mijn eerste reisje met de nieuwe dienstregeling aan het plannen, en ik heb een overstap van 26 of 28 minuten van de sprinter naar de ic. Door de sprinter te vervangen door een bus of fiets(!) kan ik 20 minuten later weg van huis | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 december 2016 @ 14:54 |
Van, naar, via? | |
derLudolf | dinsdag 20 december 2016 @ 14:58 |
Dronten-Arnhem is een overstap van 26 minuten | |
dcm360 | dinsdag 20 december 2016 @ 14:59 |
In dit geval vanaf Rijswijk of Moerwijk overstappen op de ic naar Vlissingen. (of de route andersom, die is net zo dramatisch tegenwoordig) | |
Dos37 | dinsdag 20 december 2016 @ 15:15 |
hey geen grote mond over Vriezenveen | |
Salatrel | dinsdag 20 december 2016 @ 15:24 |
9 minuutjes in delft valt toch wel mee? mooi kop koffie scoren | |
ReisT | dinsdag 20 december 2016 @ 15:25 |
Alstom heeft opnieuw een jaaroverzicht van 2016 geüpload, dit keer zonder geel/zwart/blauwe trein erin. Ik zie wel "Coradia new generation Italy & Netherlands" voorbij komen met een plaatje van een Italiaanse Coradia Meridian erbij: | |
dcm360 | dinsdag 20 december 2016 @ 16:54 |
In de avond en in het weekend is het dus wel wat meer dan 9 minuten. 9 minuten had ik ook wel prima gevonden voor het halen van koffie | |
Peterselieman | dinsdag 20 december 2016 @ 17:30 |
greavy zal wel niet blij zijn, want de sloop van plan V is hervat https://www.facebook.com/(...)942/987928064646796/ | |
b2py | dinsdag 20 december 2016 @ 22:03 |
Opsodemieteren met die troep, hup hup | |
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2016 @ 22:46 |
hou jij je gemak es effe blondie | |
derLudolf | dinsdag 20 december 2016 @ 22:50 |
Wat heeft de hond van Hitler er mee te maken? | |
James1988 | woensdag 21 december 2016 @ 00:01 |
Dus... omdat badslippers belangrijk zijn gooi je 3 jaar lang het grensoverschrijdend reizigersvervoer plat zodat je aan de sporen kunt knutselen? Kan dat nou niet anders? De spoorlijn Kongsvinger - Lillestrøm is 115 km lang en is enkelsporig. | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 07:03 |
Waar lees jij drie jaar geen treinen? Ik zie alleen 2018 niet omdat ze aan de bovenleiding werken en dat het totale werkpakket drie jaar is | |
Fred | woensdag 21 december 2016 @ 07:26 |
Fijn die nieuwe dienstregeling. Overstap op de sprinter Gouda-Rdam op de sprinter Rdam-Den Haag is van 10 naar 1 minuut gegaan Dat is een paar seconden te weinig om van spoor 15 naar spoor 8 te lopen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 december 2016 @ 08:29 |
Is het niet 16 minuten dan? | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 08:29 |
VVMC gaat staken in Amsterdam, Rotterdam en Hoofddorp n.a.v. uitblijven toezeggingen op nieuwe werklijnen per april. 23-12-2016 aanvang dienst tot 11:00 | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 08:30 |
Ik heb dienst tot 10:30 | |
derLudolf | woensdag 21 december 2016 @ 09:14 |
1 minuut is geen overstap dacht ik. Dus is je overstap waarschijnlijk naar 14 of 29 minuten gegaan | |
Salatrel | woensdag 21 december 2016 @ 09:24 |
dit dus. De overstap van spr op spr is verlegd naar woerden. Zelfs de mensen die van Vleuten naar Gouda reizen kunnen beste inwierpen overstappendat scheelt (bijna) een kwartier want die uit den bosch naar de haag staat zowel op woerden als goverwelle een tijd stil | |
derLudolf | woensdag 21 december 2016 @ 09:32 |
Het moet trouwens 16 of 31 minuten zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 09:51 |
iksnaphiergeen enetiefesvansgreiv isnormaal | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 09:52 |
Ja elke trein die ik sindsdien genomen heb, rijdt met halve capaciteit. Echt geweldig. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 december 2016 @ 09:58 |
Mijn trein was vanochtend op tijd :| | |
derLudolf | woensdag 21 december 2016 @ 11:03 |
Het nieuws waarop we konden wachtenhttp://www.rtvnoord.nl/ni(...)een-doorn-in-het-oog | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 december 2016 @ 11:16 |
Toch jammer.. | |
b2py | woensdag 21 december 2016 @ 11:18 |
MTL | woensdag 21 december 2016 @ 11:19 |
Ja, je kon erop wachten Edit: @ toeteren uiteraard. | |
Gutz | woensdag 21 december 2016 @ 12:39 |
Groetjes van schiphol, waar de NS een nieuwe plaatsnaam heeft uitgevonden. | |
Kansenjongere | woensdag 21 december 2016 @ 12:40 |
Goed om te horen dat de reiziger nog steeds op 1, 2 en 3 staat! | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 13:16 |
| |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 13:20 |
Dat klopt helaas ja. | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 13:36 |
Het is ook totale onzin. Glaszuivere symboolpolitiek. | |
OEM | woensdag 21 december 2016 @ 13:36 |
Het was blijkbaar ook te veel moeite om Schiedam Centrum erop te zetten? | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 13:48 |
Oh wacht ik zie het nu pas, ik dacht eigenlijk dat je 'De Vink' bedoelde | |
Gutz | woensdag 21 december 2016 @ 13:53 |
Neuh, ik doelde meer op RooZendaal | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 13:57 |
Ja daar had ik overheen gekeken | |
Dr_Flash | woensdag 21 december 2016 @ 14:16 |
Nog mazzel dat die trein niet langs Koog aan de Zaanseschansterveensedijk of weet ik veel gaat. Dat schijnt ook nogal een uitdaging te zijn voor ze. | |
dennistd | woensdag 21 december 2016 @ 14:29 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 14:35 |
De dag die je wist dat zou komen... | |
James1988 | woensdag 21 december 2016 @ 14:54 |
Het besluit is genomen om Delft - Rijswijk te verdubbelen https://www.prorail.nl/re(...)en-delft-en-rijswijk | |
dennistd | woensdag 21 december 2016 @ 14:59 |
Nu Delft Zuid-Schiedam nog | |
Dos37 | woensdag 21 december 2016 @ 15:32 |
En Zwolle - Wierden | |
Zelfscanner | woensdag 21 december 2016 @ 15:51 |
En Houten - 'S hertogenbosch. | |
Zelfscanner | woensdag 21 december 2016 @ 15:51 |
Is het weer zover | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 december 2016 @ 15:52 |
Vol |