Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:30 | |||
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||||
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:32 | |||
Hee Zug-Chef ik zie nu jouw tramfoto in de banner bovenin, ik herken het nu meteen uit Lissabon | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 07:43 | |||
Prima nacht zie ik? | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 07:46 | |||
Treinen NS rijden jaar eerder op groene stroom http://nu.nl/duurzaam/434(...)r-groene-stroom.html Roger gaat nog even door op dat radiobericht van vannacht Pils. Duurzaamheid is wel het grootste speerpunt van NS, wanneer gaan ze terug naar de kern? | ||||
Goverman | woensdag 26 oktober 2016 @ 09:42 | |||
Ligt het nu aan mij of viel die uitzending op de BBC een beetje tegen? Mooie beelden van Nederland hoor, zonder meer, maar niet echt treinengerelateerd. | ||||
ReisT | woensdag 26 oktober 2016 @ 11:57 | |||
Ik ken het format, dus ik wist wat ik kon verwachten. Is altijd wel interessant, ook al gaat inderdaad niet over de treintjes. | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:33 | |||
Net als Rail Away dus | ||||
boriq | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:57 | |||
Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren? | ||||
James1988 | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:31 | |||
Iets over de NS- en R-Net-FLIRTs:
| ||||
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:37 | |||
Dat komt van Tweakers? | ||||
James1988 | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:44 | |||
Yep. | ||||
#ANONIEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:51 | |||
Zonde geld voor zo'n kort stukje. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:52 | |||
Ik kom daar eigenlijk nooit meer in het spoorwegentopic maar toevallig 3 minuten voordat jij het postte wel | ||||
Peterselieman | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:53 | |||
Wel typetoelating, maar niet NS en R-NET Zou dat nog steeds te maken hebben met het remsysteem? | ||||
bork | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:55 | |||
Wagon 23, de twee na achterste is nog helemaal leeg (qua reserveringen), je hoeft niet te reserveren denk ik. | ||||
boriq | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:58 | |||
Dank beide! | ||||
dennistd | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:10 | |||
Dat je toevallig eens de metro leest en meteen b2py erin ziet staan... | ||||
_serial_ | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:34 | |||
Vorige week werd er hier toch ergens nog gemeld dat de NS-Flirts wel hun toelating hadden ? | ||||
Peterselieman | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:35 | |||
blijkt dus typetoelating te zijn geweest Daarnaast moet iedere trein nog toegelaten worden en juist daar wringt de schoen | ||||
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:50 | |||
Dat spul rijdt in heel Europa al een hier moeten we weer moeilijk doen? | ||||
Felagund | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:53 | |||
Het is ook midden op de dag, lijkt mij daarom niet echt nodig. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:54 | |||
Wel eens gehoord van ATB? | ||||
Goverman | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:56 | |||
Is niet zo gek toch? Zeker na het Fyra-debacle... | ||||
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:01 | |||
Levert dat zoveel problemen op dan? Die arriva dingen zijn toch wel al toegelaten? | ||||
MTL | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:02 | |||
Als ik het goed heb begrepen is er iets met de remhendels en de snelremstand. Dit zou niet meer volledig pneumatisch zijn, maar alsnog elektrisch aangestuurd worden. Hierdoor beschikken de treinen dus niet meer over de wettelijk vereiste rem. Maar dit is het gerucht dat de ronde doet. In hoeverre het écht klopt weet ik niet en ook in het geciteerde bericht wordt er vijf slagen om de arm gehouden. Ik zou zeggen dat dan de RNet versie er wel aan voldoet omdat die nog een tweede rempookje heeft, maar schijnbaar wordt ook die dan elektrisch aangestuurd. Als het inderdaad zo is, kan je (volgens mij) twee dingen doen: ILT kan een ontheffing regelen voor dit type trein, waardoor de trein snel ingezet kan worden en eventueel later aangepast, of je moet alle treinstellen aan gaan passen. | ||||
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:02 | |||
Had dat in heel Europa toelatingen dan? | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:04 | |||
| ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:04 | |||
De Arriva Flirt is blijkbaar geen enkel probleem? | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:06 | |||
Sinds wanneer zijn Europa en Nederland hetzelfde? En een FLIRT is niet overal dezelfde FLIRT. | ||||
MTL | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:07 | |||
Er wordt niet gezegd dat de Arriva Flirt wél is toegelaten. | ||||
James1988 | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:07 | |||
Andere manier van remmen aansturen, wellicht? | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:08 | |||
True True, zo kwam het wel over overigens | ||||
MTL | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:09 | |||
Overigens heb ik nog geen enkele instructie op het spul gehad, dus dit is koffietafelpraat wat ik napraat En jullie weten wel wat voor kletskousen machinisten zijn, dus wellicht is het iets totaal anders dat de toelating tegenhoudt. | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:56 | |||
In de basis zit er een kern van waarheid in, 95% van onze regelgeving komt uit Europa | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:05 | |||
Ja, maar zonder ATB, wat je nergens anders vindt, krijgt er geen treintype een onvoorwaardelijke toelating. Allemaal leuk en aardig met je 95% maar dat soort statistieken en percentages zeggen totaal niets. | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:09 | |||
Leuk, dat vetjes maken | ||||
MTL | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:13 | |||
En daarnaast zijn de Europese regels richtlijnen die in het land zelf omgezet moeten worden naar wetteksten. Daarbij mag het altijd meer, maar nooit minder zijn (de veilige kant op uiteraard). Dus als de Europese richtlijn iets over een remimplementatie zegt, moet de overheid die overnemen, maar kan zelf extra eisen toevoegen als dit voor extra veiligheid zou zorgen volgens hun. | ||||
MTL | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:27 | |||
Overigens ben ik het met de post op Tweakers eens. Als het écht ernstig en niet op te lossen was, waren allang de stellen aan de kant gezet en de instructies voorlopig afgeblazen. Daar heb ik nog niets over gehoord en ook vandaag heeft de Flirt weer een aantal opleidingsritten achter de rug, dus dan lijkt het mij dat het vooral een administratieve wijziging of zoiets zou moeten zijn, of wellicht een softwareupdate (hopen dat het in dat geval niet zoals bij SLT gaat ). | ||||
Dr_Flash | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:07 | |||
b2py, voor al uw dagelijks klein leed | ||||
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:12 | |||
Ja wat was het probleem nou? | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:17 | |||
Hilversum Sportpark heeft bajonet ligging en de overweg ging dicht dus ik dacht, de trein! Kwam de trein naar Weesp voorbij #fwp [ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 26-10-2016 18:26:11 ] | ||||
Dr_Flash | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:21 | |||
En Kuttelikker Hbf? Heb je ook problemen met een station dat ECHT bestaat? | ||||
Peterselieman | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:23 | |||
Utrecht heeft erg veel stations, maar precies deze ken ik niet Je leest toch niet te veel fantasy dingen he? | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:26 | |||
Ja ja | ||||
Dr_Flash | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:28 | |||
Morgen in de krant: "Ik deed een Wildersje en toen wees iedereen naar mijn haarkleur! " | ||||
b2py | woensdag 26 oktober 2016 @ 18:30 | |||
Vergeet #treinleven niet | ||||
GlenSpey | woensdag 26 oktober 2016 @ 23:48 | |||
Joh dat gaat natuurlijk weer een dramatische start worden net als bij SLT. Toevallig een paar dagen terug voor t eerst op de stoel voorin gezeten in een Flirt Niet om daadwerkelijk te rijden nee, dat dan weer niet helaas. | ||||
James1988 | donderdag 27 oktober 2016 @ 00:03 | |||
Hoe zat de stoel? Comfortabel? | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:58 | |||
Bovenleiding Zwolle-Wierden is klaar, schrijft ProRail op vleesboek
| ||||
ReisT | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:23 | |||
Voor de fappers nog ruim een jaar genieten van diesel onder de draad. | ||||
bork | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:22 | |||
http://db-livemaps.hafas.(...)nmap&L=vs_baustellen Gelijk ook een mooie treinkaart van Duitsland, ook als app | ||||
GlenSpey | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:54 | |||
Heerlijk, al is het maar vanwege de geur van al dat nieuwe leer wat je tegemoet komt zodra je de trein binnenkomt | ||||
MPG | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:05 | |||
Ontevreden NS'ers onderbreken werk maandag | ||||
b2py | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:00 | |||
Ik hoop dat ze er gelukkig van worden | ||||
James1988 | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:17 | |||
Voor de liefhebbers van citybuilders: Cities Skylines is in de uitverkoop bij Paradox Interactive. En dankzij wat mods kun je daar tegenwoordig ook fatsoenlijke spoornetten in aanleggen | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:17 | |||
Reden te meer om te hopen dat dat rondje om de kerk er zo snel mogelijk komt. | ||||
Salatrel | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:28 | |||
het is alweer even geleden dat er een landelijke staking is geweest dit is wel de snelste manier om er weer 1 te krijgen | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:32 | |||
De snelste manier om het spoorverkeer in Nederland lam te leggen is volgens mij nog altijd de dreiging van een paar sneeuwvlokjes. | ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:33 | |||
Aan de andere kant valt het aan de reiziger niet uit te leggen dat een trein tussen Zwolle en Groningen niet rijdt omdat de machinist vanwege een wisselstoring vast staat in Tiel. | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:40 | |||
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken" It's your job! Do it! | ||||
Salatrel | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:43 | |||
bedankt voor je steun! Het hele punt is nu juist dat we hetzelfde werk willen blijven doen als we de afgelopen jaren hebben gedaan! | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:45 | |||
Ja, ik snap ook nooit zo goed waarom dat soort kutargumenten als waar Fles mee komt gebruikt blijven worden. | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:46 | |||
En dan vaak "verdedigd" met dat gelul dat dergelijke afwisseling goed is voor de kwaliteit en veiligheid van het werk, omdat ze zich er anders met een Jantje van Leiden afmaken. Alsof je een orthopeed voortaan ook maar hartoperaties moet laten uitvoeren om te voorkomen dat zijn werk een sleur wordt... | ||||
Salatrel | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:50 | |||
nou als ik voor de 9e keer in een week van rotterdam naar hoek van holland rij zit ik wel degelijk anders in de stoel naar buiten te kijken als wanneer ik van amersfoort naar zwolle rij waar ik wel wegbekend ben maar wat niet in mijn rooster zit (en ik er dus ook niet zo heel vaak kom) | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:52 | |||
Als jij voor de 9e keer in een week van Rotterdam naar Hoek van Holland rijdt, ben je vast een stuk beter in staat om vragen van reizigers over dit of aansluitende trajecten te beantwoorden dan wanneer je van Amersfoort naar Zwolle rijdt. | ||||
Salatrel | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:54 | |||
ik beantwoord geen vragen tijdens het rijden | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:56 | |||
Ik snap best dat je het hinderlijk vindt om het rijden af en toe te onderbreken als er weer van die vervelende mensen op het perron staan die zo nodig mee moeten, maar ik neem toch aan dat je af en toe enige rekening met hen houdt en bij een station stopt. | ||||
b2py | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:57 | |||
De informatie in en om de trein zo voldoende duidelijk moeten zijn dat er geen vragen nodig zijn, duhh | ||||
James1988 | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:58 | |||
De eerste Eurostar TGV-TMST is vanochtend naar de sloper gebracht. Over enige tijd zal treinstel 3005/3006 als een stel scheermesjes te bewonderen zijn. '66704 very slowly reverses Eurostar set 3006/5 into Kingsbury Sidings for scrapping' door Derningtona
| ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:01 | |||
Onderweg naar de sloop nog even aan andere trein +15 aansmeren. Schandalig | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:04 | |||
ik word gewoon doodziek van dat verwende gezeik. Als jij het een kutargument vindt, prima | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:06 | |||
Wat nou verwend gezeik, als jij vanaf nu alleen nog maar wachtwoorden zou mogen wijzigen de rest van je professionele leven zou je ook staan te steigeren, hypocriet. | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:30 | |||
Of wat anders zoeken he Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in deze "discussie" die al tienmiljard keer gevoerd is. | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:31 | |||
Beste stuurlui staan aan wal te schreeuwen... | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:01 | |||
Dooddoener. | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:17 | |||
-nvm, geen zin om me druk te maken- | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:25 | |||
Antwoord dan niet met zo'n gaar cliché wat aantoonbaar onjuist is. | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:29 | |||
Nou, toon dat maar aan dan als je het allemaal zo goed weet. | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:30 | |||
Wat ik wilde zeggen, er kan wel geroepen worden dat machinisten niet zo moeten zeuren maar weten ze zelf wel hoe dat is voor hen? | ||||
Nattekat | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:35 | |||
Ik snap dat gezeur ook niet zo. Dat je hersendood wordt van de hele dag de sprinter Leiden - Utrecht kan ik wel begrijpen, maar de meeste omlopen zijn toch wel redelijk lang? Dan doe je 3 keer het rondje, ga je lunchen om vervolgens 3 keer een ander rondje te doen. En op een IC Rotterdam - Leeuwarden heb je al helemaal niks te klagen. Genoeg afwisseling op dat traject. | ||||
_JdM_ | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:45 | |||
En het is best afwisselend hoor. 5 dagen in de week kunnen de normale sudoku's genaakt worden, de andere twee dagen mag je reizigers begeleiden naar de treinvervangende bussen | ||||
Peter | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:53 | |||
*Trivavraag: In welke plaats kun je letterlijk op rails een rondje rond de kerk rijden? | ||||
dennistd | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:58 | |||
Dat hangt er vanaf hoever je van de kerk af mag komen. Maar ik neem aan dat je Den Haag bedoelt | ||||
MTL | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:17 | |||
Ik heb geen zin om mijn eigen mening over dit hele spul (inclusief dat werkoverleg) op een publiek forum te gaan zitten geven, dus daar ga ik even niet op in. Echter wel even inhaken op het voorbeeld Rotterdam - Leeuwarden: Als ik even kijk naar de werkpakketten van de diverse standplaatsen, zal het niet om Rotterdam - Leeuwarden gaan, maar om Rotterdam - Utrecht v.v. gaat of Rotterdam - Gouda v.v.. Aangezien een aantal standplaatsen de Flirt niet (direct) krijgen, vallen een heleboel stoptreindiensten opeens weg, inclusief Limburg. Ook Gouda - Alphen gaat natuurlijk naar een andere vervoerder en vanaf april gaat de Hoekse Lijn er uit. Juist op die lijntjes zit behoorlijk wat werk. Dus de zuid/oostelijke standplaatsen gaan vooral in de regio stopperen i.v.m. matbekendheid Flirt, de randstad blijft alleen in de randstad, met nog een hele enkele dienst richting het noorden (Den Helder, Leeuwarden of Groningen) en het noorden blijft eigenlijk zoals het is: altijd eerst de trein richting Amsterdam of Zwolle en vanaf daar de regio in. | ||||
Peter | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:29 | |||
Yep | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:35 | |||
Vandeweek een buurtbewoonster aan de bel. 's Avonds om een uur of 8. Ze zijn formulieren aan het uitdelen om de Overlast in kaart te brengen die de buurtbewoners hebben van het station. Het is werkelijk een bezienswaardigheid op zich waar mensen allemaal last van kunnen hebben In het begin dacht ik van "okee, nou, vul ik in dat ik het wel mee vind vallen" maar hoe verder ik kwam hoe meer ik dacht van "mens, is verhuizen voor jou niet een veel beter idee?" | ||||
MTL | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:40 | |||
Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen | ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:42 | |||
mja, bij sommigen laat de leeftijd zich lastig raden | ||||
derLudolf | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:45 | |||
Nee joh, dat station lag er opeens op een mistige zondagochtend. | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:45 | |||
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen" en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it. | ||||
MTL | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:49 | |||
Ik heb jaren met een spoorlijn in m'n achtertuin gewoond. Ja, de eerste nacht is het even wennen, en daarna sliep ik heerlijk door. Reizigerstreinen, check. Goederentreinen, check. Werktreinen, check. Midden in de nacht, check. Spoorovergang die tingelt, check. En dat wisten we toen we er kwamen wonen. Daarom was het huis ook goedkoper Mens moet niet zo zeuren. Als je er op gaat letten valt elke trein je wel op en kan je over alles gaan zeiken. What's next? De passerende auto's? Of de voetgangers? | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:53 | |||
Ik woon langs een spoorlijn én een vierbaansweg, nieuwbouw, na een paar maanden kreeg iedereen in de flat een briefje in de bus met ook een vragenlijstje 'want het verkeer maakt toch wel erg veel herrie. Wat zou een oplossing kunnen zijn?' 'Een zes etages hoge geluidsmuur, of auto's verbieden'. Zeur niet, dit wist je toen je ervoor tekende. | ||||
derLudolf | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:54 | |||
Hoe zien die mensen het verschil tussen zware en lichte goederentreinen? Methanol of CNG en zware stookolie worden in dezelfde wagons vervoerd toch? | ||||
James1988 | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:58 | |||
Ik woon ín het station, zal ik gaan klagen over het geluid dat de reizigers maken? Dat neemt niet weg dat ik een buurvrouw heb die een paar weken terug klaagde over de omroepinstallatie. Die hoor je normaalgesproken nooit, maar iemand had een deur opengezet waardoor je hem nu wel hoorde. En zij vond dat hinderlijk. Waarom ga je dan bij een station wonen? | ||||
Prins_Pils | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:00 | |||
Als het Fles+vuvuzela is mag je hoor | ||||
derLudolf | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:04 | |||
Ach ja volgens mij gaan ze voorbij aan het feit dat die mensen zelf een slaapprobleem hebben dan. Van die mensen die zeggen ook drie weken last te hebben van zomertijd/wintertijd | ||||
GlenSpey | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:11 | |||
Geef maar op, de meeste mensen die niet zelf werkzaam zijn bij het spoor willen daar toch geen begrip voor opbrengen. Heb die discussie een paar jaar terug al geprobeerd te voeren hier | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:16 | |||
Als je begrip wil, moet je geen reizigers gaan pesten. Door te gaan staken op een van de drukste momenten van de dag maak je weer eens pijnlijk duidelijk welke groep er in ieder geval niet op 1, 2 en 3 staat. | ||||
Peter | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:16 | |||
Niet eens de poortjes voor de Chipkaart? | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:26 | |||
Weet ik het Alleen al de stelling dat het aantal goederentreinen erg is toegenomen. Is dat wel zo? Tussen wanneer en wanneer? Maar sowieso, ze steken er kennelijk nogal wat moeite in. Dan hebben ze er zeker wel HEEL erg veel last van. Overal van. Nou ja, de makelaar zit om de hoek hoor | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28 | |||
Nee, zijn buurtbewoners he, geen reizigers | ||||
MTL | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:08 | |||
Alweer op Tweakers: Nieuw bericht dat er a.s. maandag met een tijdelijke ontheffing in een proefbedrijf zonder reizigers gereden gaat worden met de Flirt Ben benieuwd of het door gaat. Dat zou mooi zijn als alles gewoon op tijd weer op z'n pootjes terecht komt https://gathering.tweaker(...)ge/48913225#48913225 | ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:19 | |||
Goed nieuws | ||||
Nattekat | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:31 | |||
SLIRT | ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:41 | |||
Jij moet het met oude rommel doen | ||||
Nattekat | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:41 | |||
SLeT Wel gewoon een Nederlandse naam. | ||||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:44 | |||
Die is uitgewoond Het is dat we de KISS nog niet hebben. Anders was het feest helemaal compleet geweest | ||||
Nattekat | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:47 | |||
Ow... ik mijd sprinters sowieso al. Kutdingen. En nu mijden ze mij. | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 22:01 | |||
Zal toch ook wel goed komen gewoon. Overal rijdt het al gewoon | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 22:53 | |||
http://www.nu.nl/werk-en-(...)-treinreizigers.html Slim plan. Is totaal niet te handhaven namelijk. | ||||
Kansenjongere | donderdag 27 oktober 2016 @ 23:07 | |||
En je moet toch wel een ontzettende droeftoeter zijn om als conducteur iemand te gaan beboeten die met een 2e klas kaartje in de 1e klas staat. Als die gewoon hun gezond verstand gebruiken zijn extra regels niet nodig. | ||||
Dr_Flash | donderdag 27 oktober 2016 @ 23:24 | |||
Dat is dus ook precies wat er nu gebeurt | ||||
Fred | vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:51 | |||
Pareltje weer bij de NS: Stationsomroep: de trein naar Enschede van 15:50 rijdt niet verder dan Gouda ivm een defecte bovenleiding. Conducteur: hier is mij nog niks over bekend. | ||||
MTL | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:02 | |||
Jep, dat soort omroepen worden direct vanuit het occr (operationeel controlecentrum rail) uitgestuurd. Dus de omroep is daardoor direct nadat het plaats heeft gevonden op de hoogte (zij krijgen de eerste meldingen binnen). Pas dan zal de informatie verder verspreid worden, ook naar het treinpersoneel. Hierdoor kan het dus zijn dat het personeel nog niet op de hoogte is, terwijl je het al via de omroep hoort. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:27 | |||
Drie horecaondernemers al vertrokken uit station Breda: 'Kosten te hoog, klandizie te laag' De warme bakker en Hen House sluiten hun deuren, er komen te weinig klanten om de huur van te kunnen betalen. Ik verwacht dat er de komende maanden nog wel meer winkels zullen sluiten, zoals de Bruna en De Tuinen. | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:32 | |||
Toen ik er was bij de opening vond ik het ook maar een raar ingedeeld station... | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:33 | |||
uhuh. Ik was er ergens in juni dacht ik en had hetzelfde idee. Alleen de Appie ligt echt in de looproute | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:35 | |||
Die hele winkelgalerij is een flop. Het ziet er mooi uit, maar praktisch is het niet. De winkels liggen uit de loop en uit het zicht (de Bruna zie je niet eens!). Dat er nog zoveel vierkante meters vrij zijn is niet vreemd. | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:37 | |||
Waar staat deze 6 naast het sein voor? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:38 | |||
60km/u. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:38 | |||
Toegestane snelheid (* 10) | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:41 | |||
Afremmen naar 60kmh volgens mij | ||||
b2py | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:46 | |||
Zo'n halte heeft ook niet voldoende reizigers voor het gebouwde volume | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:46 | |||
Dit is bij vertrek. Lijkt mij dat dit vaker gebeurt vanwege de stop op Velperpoort die al snel volgt | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:46 | |||
Ik ben net eens even gaan kijken bij die bakker, de "nieuwe" openingstijden zijn maar sneu: ma - za 8:30 - 15:00. Je mist de kantoortijgers en de studenten (die vertrekken rond 8:00) en tegen de tijd dat die terug zijn ben je alweer dicht. | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:49 | |||
Dat is wel erg dom ja | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:49 | |||
Ga dan open van 6.30u tot 9.30u en van 15.30u tot 19u of zo... En op zaterdag dan 7.30u tot 12u en op zondag van 8.30u tot 12u | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:50 | |||
Zijn daar geen seinen/ATB signaaltjes voor? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:50 | |||
Ja daar zijn seinen voor, daar post je net een plaatje van. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:51 | |||
Wauw, wat een hoop wollig taalgebruik in één zin. Ik ben het niet helemaal met je eens, er is potentie genoeg. Zeker met de komst van de internationale trein en de groei van 'BrabantStad' met Breda als sleutel. De indeling die is gekozen is alleen zo ontzettend onhandig dat elk potentieel meteen weg is. Een aantal winkelpanden zijn veel te groot voor een stationslocatie, andere panden liggen te ver uit de loop en sommige winkels zijn niet eens zichtbaar (Bruna, Etos, Starbucks, de Playmobilexpositie) of liggen aan de zijkant waar je ze evenmin ziet. Ik ben ervan overtuigd dat de winkels het een stuk beter zouden doen als ze meer in de primaire looproute zouden liggen. | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:53 | |||
ATB-EG kan niet alles afdekken. Nederland heeft het stelsel zo eenvoudig mogelijk gemaakt. De getallen naast de seinen geven de maximaal toegestane snelheid voor de betreffende trein op dat gedeelte van het spoor aan. Is zo duidelijk mogelijk gemaakt voor de gebruikers. | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:56 | |||
Het systeem is helemaal niet zo eenvoudig mogelijk gemaakt, voor die tijd was het cutting edge. | ||||
b2py | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:57 | |||
Tijd om die HSL dan maar eens volledig te benutten en te groeien naar 50k per dag? | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:59 | |||
Daar hoopt de gemeente en de provincie al jaren op. Die internationale trein (naar Antwerpen) had er dan ook al 3,5 jaar moeten zijn... | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:59 | |||
Als je het vergelijkt met andere landen is het vrij eenvoudig | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:01 | |||
Welke systemen? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:01 | |||
Als je Indusi zegt krijg je een mep. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:04 | |||
NS-54 als seinstelsel is eenvoudiger dan wat ze in Duitsland of Oostenrijk gebruiken. Qua techniek is Indusi vele malen simpeler. | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:04 | |||
Ik dacht dat oranje sowieso betekende afremmen tot 40. Maar het is dus een aanvulling | ||||
b2py | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:06 | |||
Geel betekent 'Rekening houden met volgende sein dat rood kan tonen' | ||||
b2py | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:06 | |||
Hap hap | ||||
MTL | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:07 | |||
Klopt helemaal De juiste benaming is dan ook 'Begrenzen naar 60'. Die snelheid (of lager) moet bij het volgende sein bereikt zijn. | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:08 | |||
En niet fouttolerant waardoor Harmelen nog steeds had kunnen gebeuren. ATB is ontwikkeld en uitgerold in een tijd dat het cutting-edge techniek was én het is ook nog eens een zeer eenvoudige techniek (bij gelijkstroomtractie). Indusi is niet veilig, PZB'90 lost een paar dingen op maar PZB'90 maakt het geheel weer dusdanig veel complexer dat ATB een eenvoudig speeltje lijkt. | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:08 | |||
België of Frankrijk bijvoorbeeld | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:09 | |||
Crocodile? Dat dateert uit 1930... Niet te vergelijken. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:10 | |||
België complex? Het enige wat je daar moest doen is op een knopje drukken wanneer je een geel sein passeerde. Nu met TBL1+ is het wel beter, dat is enigszins te vergelijken met Indusi. Frankrijk weet ik niet. | ||||
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:12 | |||
Je hebt meer seinbeelden dan hier, maar die krokodil stelde dan weer niets voor. | ||||
MTL | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:12 | |||
Nee, PZB is geweldig Dat spul heeft totaal geen snelheidsbewaking en je rijdt, afhankelijk van de magneten en de trein die je rijdt, nog altijd met een gangetje van 60 door de rooie. | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:24 | |||
*zwaai zwaai* naar Fles. Staan hier al best een tijdje stil langs het perron | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:31 | |||
Waarmee? | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:36 | |||
Ik krijg net een Whatsapp van greavy over Konstanz: de reizen zijn geboekt.
Op de heenweg zitten we tot Duisburg 2e klas zonder reservering, daarna 1e klas met in EC 9 een reservering in het Panoramarijtuig. Terug reizen we geheel 2e klas, met zitplaatsreservering in de ICE en EC.. We gaan opnieuw langs de Rijn, dit scheelde 15 euro in de kosten tov de NBS Frankfurt-Köln. Daardoor is er een korte overstap in Ulm. Die in Friedrichshafen Stadt kan langer door een trein eerder uit Hafen te nemen (is toch geen Zugbindung). Totaalprijs ¤83 p.p. inclusief boekingskosten bij de Treinreiswinkel. | ||||
bork | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:38 | |||
Strakke overstapjes, ik ben benieuwd. | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:39 | |||
Toch gelukt met dat panoramarijtuig ja? Tof joh | ||||
bork | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:40 | |||
Heel leuk, ik ben er nooit in geweest, had ik ook wel gewild. | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:41 | |||
Oh ik ga ook niet mee hoor, maar ik vind het wel leuk voor hunnie | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:01 | |||
Met een DDZ6. https://www.ovtijden.com/arnu/rl/3654/2016-10-28T17:30:00+0200 | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:20 | |||
krijg je allemaal diensten van 3 uur. Vind je geen personeel voor | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:21 | |||
Ik meen me te herinneren dat ze ooit open waren tot 18:00. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:22 | |||
beheersbaar risico imo | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:25 | |||
In Arnhem alvast wat inslaan voor de lunch Want ¤ 5,50 voor koffie en een croissant is mij wat te duur | ||||
ReisT | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:46 | |||
Lunch neem ik wel mee van huis, voor de koffie heb ik nog Francen liggen. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:57 | |||
Als je op zaterdagavond bijv nog ff naar Weinfelden wilt of zo, heb je ook Franken nodig he | ||||
ReisT | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:06 | |||
Ik heb nog genoeg liggen | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:08 | |||
Genoeg? Het is Zwitserland... | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:10 | |||
Het bankgeheim is onlangs opgeheven dus misschien heeft hij inderdaad genoeg | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:12 | |||
Zolang je nog ruim 10,- betaalt voor baco.... | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:12 | |||
Als hij nog heeft liggen weet hij toch zelf ook wel wat 'genoeg' is? | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:12 | |||
Maar jullie overnachten toch in Dld? Kun je toch met euro's en kaartje kopen? ¤10,60 volgens DB Navigator | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:15 | |||
Bla bla grenztarif bla bla SBB-automaat in KN veel goedkoper bla bla alles ditdat lastigmoeilijk | ||||
ReisT | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:17 | |||
Zolang ik geen baco drink... | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:18 | |||
Moet je in Zwitserland niet per ademhaling betalen als blijkt dat je verder geen geld uitgegeven hebt tijdens je verblijf? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:26 | |||
En wat dan nog. Franken die hier liggen zijn maar dood geld. Beter kun je er wat mee DOEN | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:43 | |||
En je kan vast wel met Maestro in een Zwitserse automaat dokken. De wisselkoersafrekening volgt later wel. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:44 | |||
Stel je niet zo aan | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:44 | |||
INB4 "Look who's talking!" | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:47 | |||
Ja, Maestro is in Zwitserland/Engeland/Schotland niet zo'n probleem gelukkig. En Zwitsers accepteren volgens mij die twee gekke Belgische systemen (BanContact en Mr Cash ofzo?) | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:48 | |||
Proton? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:50 | |||
Das toch de Belgische chipknip die ook al weg is? Meen ik ergens gelezen te hebben. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:51 | |||
Oh, okee. Weet ik ook veel | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:51 | |||
Proton bestaat al sinds begin vorig jaar niet meer | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:07 | |||
Mr Cash en Sofortuberweisung zijn de Belgische respectievelijk Duitse Ideal equivalenten geloof ik. | ||||
Peter | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:20 | |||
creditcard accepted? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:22 | |||
Maestro zelfs. | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:25 | |||
Bancontact. Mr Cash bestaat niet meer. Sofortuberweisung is slechts een term die aangeeft dat er een directe transfer van iets plaatsvindt, de correcte term voor een pinpas in het Duits is Elektronisches Lastschriftverfahren, het gebruikte systeem is een mesh van Maestro en het lokale GiroCard. | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:26 | |||
| ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:31 | |||
Als je geld moet hebben horen we het per PB wel he greavz. Ik zal morgen wel ff een paar uurtjes in het boekje steken | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:33 | |||
Hou wel ff rekening met de gewijzigde terugreis he | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:33 | |||
Ik stuur straks een mailtje rond. Heb niks meer gehoord van Bitlord, dus het is voor 6 man geboekt. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:34 | |||
ja die uit post 151 toch? Ik kon tot op heden sowieso niks. | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:36 | |||
Klopt, die Dennis postte is de goede. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:38 | |||
Aaight | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:41 | |||
Dus niet over de HSL, maar heen+terug via de Rijn. Wat wel een stuk fraaier is. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:43 | |||
Awesome. Terug ook Panoramarijtuig? | ||||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:43 | |||
En in die EC, die op de terugreis ook nog steeds een Panoramarijtuig heeft, zitten we gewoon 2e klas. De gehele reis. Alleen heenreis dus het panoramarijtuig. De kosten per persoon zijn ¤83 (excl het door jezelf geboekte hotel, de benodigde versnaperingen enz) | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:44 | |||
Oh terug tweedeklas, prima | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:45 | |||
Namens iedereen alvast bedankt voor het regelen (dennis ook voor het mede-uitzoeken ) Stuur ff betaalgegevens rond per PB | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:46 | |||
Ik heb de zondag in m'n agenda gezet dat ik naar Duitsland afreis en mee terugga. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:47 | |||
Vanaf Koblenz of zo dan? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:51 | |||
Ja, ik wil eigenlijk ff naar Mainz want vond dat wel een leuk station, moest overstappen daar toen ik vanuit Wiesbaden kwam. Kan ik mooi combineren denk ik. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:52 | |||
Wil je ook een boekje? Maak ik wel een lightversie | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:01 | |||
Ik zal je vanavond nog ff een nieuwe kilometer tabel sturen | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:04 | |||
Oeh ja. Kank weer fapp'm | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:06 | |||
Ja joh. | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:11 | |||
Stiekem meeleest. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:14 | |||
greavy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:14 | |||
Ter info voor de barre gaanders van het Nieuwjaarsrondje: Zie uw email | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:17 | |||
Betaald | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:18 | |||
Jouw schuld. | ||||
James1988 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:19 | |||
Ook betaald Leuk dat je een stukje meereist, Deadlock! | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:20 | |||
Kom haten joh | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:21 | |||
Jij hebt gewoon een rss trigger op "boekje" he | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:23 | |||
Maar denk niet dat ik durf hoor. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:24 | |||
Is weinig aan te durven hoor Maar misschien kun je zondag met deadlock voor "Dä Kleini Rundfahrt" gaan | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:32 | |||
Moet ik het wel op tijd weten als er 2 man bij komen voor het avondmaal in K | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:34 | |||
Ik weet niet eens welke datum het is. | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:35 | |||
15 januari | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:41 | |||
Hmm en jullie overnachten waar? Want ik zie een heel groot stuk water tussen de laatste halte op dag 1, en de opstap plaats op dag 2, | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:43 | |||
Konstanz. Eerste etappe zondag is met de Catferry naar Friedrichshafen | ||||
dennistd | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:19 | |||
De gewijzigde terugreis is wel goed voor de kilometers trouwens: we reizen nu een dikke 14km meer | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:31 | |||
Sodekanarie | ||||
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:36 | |||
14km is wrs nog best veel op de hoeveelheid kilometers die je tot dan in 2017 hebt gemaakt per trein (er vanuitgaande dat je nog in Zutphen werkt dan) | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:46 | |||
totally onbelangrijk. We hebben nu 6 man die voor de Grossi Rundfahrt gaan: • Dennistd • Fles • Greavy • James • Peter • ReisT Daarnaast nog een drietal, hoe zeg je dat. Drenkelingen die we toch ook graag aan boord hijsen • Bitlord - Weet over XX dagen of hij al of niet mee kan en accepteert dat hij dan wat meer voor zijn tickets kwijt is; • Liesje1979 - Wil heel erg graag maar wil niet TE impulsief doen, morgen is vroeg genoeg; • Deadlock2k - Wil graag de terugreis vanaf Mainz of Koblenz meebeleven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd We hopen op zo kort mogelijke termijn ook van de leden van onze supportersvereniging ( ) duidelijkheid te hebben wat ze willen, zodat we e.e.a. eventueel nog kunnen aanpassen | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:48 | |||
Fijne beeldspraak | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:51 | |||
Hmm. Dat aanhaken is wel een leuk idee Misschien dat ik wel vanaf K meega in combinatie met een dage NRW voor mezelf. Zie dan wel | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:51 | |||
DAARUIT VOLGT. Chef Tickets (greavy): In de loop van dit weekend contact hebben met Bitlord en Liesjen en kijken in hoeverre ze bijgeboekt kunnen worden. (voor het panorijtuig smoezen we wel wat met de Zugbegleiter ) Chef Phoodz ( oh wacht dat ben ik ) : Uitzoeken hoeveel van die 3 er nog bijkomen voor het avondeten zondag in Köln en reservering dienovereenkomstig aanpassen. Chef Boekje ( ) : Apply any and all changes. | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:54 | |||
Oh eh Chef Phoodz: dat wordt dan voor mij een beslissing op een week of 2-3 vantevoren Kan ik ter plekke aanschuiven zonder reservering (als ik ga) dan prima, zo niet dan zie ik jullie op het station wel | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:55 | |||
Daaruit volgt tevens dat we voor het eeuwige klassement onderscheid gaan maken tussen mensen die de Nieuwjaarsronde "geheel" versus "gedeeltelijk" hebben bijgewoond. Dat maakt eigenlijk voor niemand ene flikker uit, behalve dat Socios zijn enige "deelname" gedegradeerd wordt tot de helft | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:56 | |||
Komt goed. Hoe weet ik nu ook nog niet, maar het komt goed | ||||
liesje1979 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:58 | |||
Wat is het record aantal mensen wat (gedeeltelijk) is mee geweest eigenlijk? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:59 | |||
record als in "meeste mensen tegelijk in 1 keer? | ||||
Prins_Pils | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:59 | |||
Chef Phoodz, Chef Boekje, Chef Statistieken.. Hauptmeister Chefboss Neujahrsründchen? | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:01 | |||
Delegate Chef Tickets naar Greavy. Chef planning zijn Greavy en Dennis eigenlijk samen. En onderschat niet wat een teringhoop tijd daar in gaat zitten | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:01 | |||
dan 9 voor afgelopen jaar. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:02 | |||
ÜberOberChefMeister ben ik natuurlijk wel | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:04 | |||
Tevens ben je Chef Vuvuzela. Dat ding laat je wel thuis hoop ik? | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:04 | |||
Godver zeg jullie hadden er wel HEEL ERG VEEL LAST van he | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:05 | |||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:05 | |||
Nee tuurlijk gaat die mee wat denk je zelf. En dit was nog maar de tenorvuvu. De basvuvu gaat ook mee. | ||||
James1988 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:06 | |||
Die klotevuvuzela | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:06 | |||
Dennis die klaagt over geluidsoverlast. Het moet bij Jupiter niet gekker worden nou. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:06 | |||
Hou toch je smoel kut | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:06 | |||
Heb je een heel assortiment? Nu snap ik ook waar die buurtgenoten van je over klagen: dat zijn niet de treinen, maar dat ben jij met je vuvuzela-collectie | ||||
James1988 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:07 | |||
| ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:07 | |||
Het gaat door voeg en steen. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:07 | |||
Ik denk dat zelfs Pils hem nog hoort vanuit zijn huis | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:08 | |||
Ja ik heb er twee, altijd erg lucratief. ELKE pizzakoerier stopt, ook al heb ik niks besteld. heel gek | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:08 | |||
Vragenlijstje invullen.
| ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:09 | |||
Daar gaat het al fout. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:11 | |||
Hee maar laten we even wel de aandacht houden waar die hoort. Wie contact Bitlord of hij meegaat of niet? En als hij niet het hele weekend meekan, dan misschien toch de zondag samen met deadlock?
| ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:13 | |||
Het radionieuws zegt iets over NS-medewerkers die, met terugwerkende kracht tot 5 jaar, duizenden euro's achterstallig vakantiegeld kunnen opstrijken rond de kerst omdat eoa regeling met terugwerkende kracht wordt ingevoerd? Ging even te snel om zogauw mee te tikken, eens kijken hoe dat zit. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:13 | |||
Ze krijgen hun onregelmatigheidstoeslag nu ook over de wettelijke vakantie-uren betaald, is een uitspraak van Europa | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:16 | |||
Prima ik hoop dat ze een fijne kerst hebben | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:17 | |||
Hèhè. Werd tijd. Nu ik nog betaald krijgen op 29 februari | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:20 | |||
Aah helder, logisch Huh? Werkt mijn sarcasmometer niet of krijg je écht niet betaald voor werken op 29-2? Edit: neeh dat zal toch wel niet. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:22 | |||
Ik krijg gewoon een vast loon per maand. Of de maand nou 28, 29, 30 of 31 dagen is. En hoeveel weekenden er dan wel of niet in vallen. Dat middelt zich op den duur allemaal wel uit joh. | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:25 | |||
Ik krijg 28 dagen per maand betaald en ik krijg 13 maanden per jaar betaald. Fles denk k eigenlijk ook, óf ze betalen hem 365/12 aan salaris, dat kan ook. Maargoed, 29 februari krijg ik dus niet betaald en ik ga dan dus ook niet naar kantoor. Of ga jij voor nop 8 uur asperges steken? Nou is m'n werk geen aspergesteken, maar ik werk natuurlijk primair voor het geld en secundair pas voor de andere dingen. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:27 | |||
Ik krijg gewoon betaald voor elk uur dat ik werk | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:28 | |||
Kan je vinden, maar ik heb dat gedeeltelijk ingeruild voor (kort door de bocht); ik bepaal zelf wanneer ik werk en hoeveel dagen ik op kantoor ben. Vrijheid. Fijn. Ik kan ook wel op m'n strepen gaan staan maar dan snij ik mezelf in de vingers. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:28 | |||
enig opportunisme is jou ook niet vreemd wel Toen ik gisteren van leer trok tegen de verwende NS-ers durfde je het maken van meerdere slagjes op de Hoekse Lijn gelijk te stellen aan "eeuwig passwordjes resetten" en nou is er EEN dag in het jaar discussie over of er wel of niet gewerkt moet worden, krijg je dit Mooi man | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:29 | |||
Oh. Naja ik heb altijd loon gekregen naar daadwerkelijk gewerkte uren, weet ik veel Foekie krijgt loon naar 38upw maar of dat per maand dan wisselt weet ik niet. Ik ga tevens de volgende keer dat de OP heb het tekstje bij mijn naam wijzigen in 'het vallende kwartje heeft een vertraging van 10 minuten'.. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:30 | |||
Welk een oase van realiteitszin. Je verwacht het niet | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:32 | |||
Yep. Komt omdat de directeuren zich een salarisverhoging van 15% hebben gegeven in de schoolleiders CAO terwijl wij 10 jaar op de nullijn zijn gezet. Met een of andere kutsmoes dat ze BAPO (uren die door de baas meebetaald worden en een paar gratis, ingevoerd in de jaren 80 om geen salarisverhoging door te hoeven voeren voor het gehele onderwijs én aangezien docenten minder gingen werken kon er wat verlichting aan het lerarentekort gegeven, verder niet zoveel mis mee) niet konden opnemen als directie en DUS dat geld als salarisverhoging zouden moeten krijgen. Dat is op de gewone man pissen. Dus er zijn een paar principiële kwesties waar ik een goede motivatie voor heb. Volgens mij ligt dit trouwens in het verlengde van wat ik gisteren zei; de mensen op de werkvloer moet je niet naaien. En die moeten zich niet laten naaien. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:34 | |||
Ja, vanaf hier zijn we het zeker eens. En dat betekent: tot aan hier zijn we het impliciet ook wel eens | ||||
James1988 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:36 | |||
Dat is dit verhaal: http://nos.nl/artikel/214(...)tigheidstoeslag.html | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:36 | |||
Jemig. Is er nog wel een sector waarin de directeuren zich níét van alles toe-eigenen? Ten koste van Jan met de korte Achterlul? | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:39 | |||
Onregelmatigheidstoeslag over hun vakantie-uren WAT? SRSLY Oh jee ik WOU eigenlijk de hele avond Grolsch gaan pompen, maar nee nu wordt het Hertog Jan, daar moet ik toch zeker wel voor gecompenseer dworden Ga is ff normaal doen met zn allen kiddies | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:39 | |||
Wajoooo, dat grapje gaat, als er geen reservering voor opgenomen is, in de tientallen miljoenen lopen | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:40 | |||
Ben wel benieuwd trouwens of ik daar nu ook recht op heb... Eens ff de cao lezen | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:41 | |||
Waarschijnlijk weer zo'n grapje "Oeps, hadden we niet aan gedacht, hebben we ook geen geld voor, tarieven paar procentjes opplussen " | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:42 | |||
Andersom dus eah In de CAO staat meestal iets als dat je 8% van je salaris als vakantietoeslag uitbetaald krijgt, bruto. Dat hoort te worden berekend over je volledige bruto jaarsalaris. Overuren gelden ook gewoon voor de vakantietoeslag, in het onderwijs geldt het ook, mijn onregelmatigheidstoeslag vertaalt zich echter in een factor van de uren. Dus een uur tussen 00:00 en 06:00 op zondag is 200% ofzo. [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-10-2016 00:48:21 (van netto bruto gemaakt) ] | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:42 | |||
BOYCOTT!!!! OP DE BARRICADES!!! | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:43 | |||
Verliespost, dus daar hoeft geen belasting en dividend over betaald te worden, maar vermindert brutowinst. Het effect in de balans kan na belasting best klein zijn eigenlijk! 2 miljard was vorig jaar de omzet toch? Dat is dan in het slechtste geval euhhh *duimzuig* 40 miljoen op die 2 miljard schelen. Tja. | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:45 | |||
Het heeft me een paar minuten denken gekost en een half-geschreven 'oneens'-post maar zelfs ik snap nu dat het eigenlijk wel logisch is. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:46 | |||
moet een tariefstijging overheen. | ||||
James1988 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:47 | |||
Ergens snap ik het wel, als je elke maand 250 euro uitbetaald krijgt aan onregelmatigheidstoeslag ga je dat zien als een vast stuk van je inkomen. Dat kan toch een aardig verschil opleveren als je 3 weken met verlof gaat. Aan de andere kant: het is een toeslag die je krijgt omdat je om 02:45 moet opstaan of omdat je pas ruim na middernacht thuis bent. Het zit zelfs al in de naam, dus om het dan als een vast component van je loon te zien? Alhoewel... ik krijg van mijn werkgever maandelijks een vaste onkostenvergoeding. Dat is in mijn hoofd ook een stukje salaris, terwijl het bedoeld is om bijvoorbeeld een kop koffie met een klant van te betalen. | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:50 | |||
Dan moet die toeslag dus omhoog. Juist door al die onregelmatige diensten heb je meer risico op burn-out, overspannen, stressfouten. Je zou kunnen beargumenteren dat je van meer geld minder andere zorgen hebt en dat het dus gewoon terecht is, afgezien van m'n eerder feitelijke beredenering van de wetgeving en uitspraak van de rechter. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:50 | |||
Als je ECHT niet kunt begrijpen dat "drie weken vakantie" gelijk staat aan "drie weken geen uitbetaling van toeslagen voor krankzinnige uren" dan kun je altijd nog bij NS gaan werken. Ik zal me verder onthouden van mijn mening. | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:51 | |||
Het gaat niet om het doorbetalen van de onregelmatigheidstoeslag tijdens vakantie, dronken tor. | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:51 | |||
Ja dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar vakantietoeslag is nou eenmaal x procent van je loon, dus waarom zou die toeslag dan niet meegeteld moeten worden? | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:52 | |||
wAT? | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:52 | |||
Anders zou de onregelmatigheidstoeslag onbelast moeten zijn, dat lost het probleem ook op, maar daar gaat de belastingdienst en de regeling loonheffing vast niet meer akkoord. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:53 | |||
Nou, wel. Als ik de argumentatie van James moet volgen. Of die moet de dronken tor in het verhaal zijn, dat kan ook natuurlijk | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:53 | |||
Nee als het toch eens makkelijk in elkaar zat Regeltje x eruit is regeltje y erbij.. | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:55 | |||
Zijn tweede (tegen-)argument, ja. Zijn hoofdargument, nee. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:56 | |||
Krankzinnigheid ten top. Geldt natuurlijk alleen voor werknemers in de spoorsector? Hmm hmm. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:57 | |||
Fuck this ik ga me er niet druk over maken ook Genoeg werk aan het boekje Morgen horen we meer (genoeg? ) | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:58 | |||
Nee natuurlijk niet. In een heleboel andere sectoren was dit al gemeengoed. En soms is er expliciet geen onregelmatigheidstoeslag zoals bijvoorbeeld in de CAO Horeca. | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:59 | |||
Klopt Terwijl je in de horeca net zo goed onregelmatig-onregelmatig werkt, of kan werken, als op het spoor. | ||||
derLudolf | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:59 | |||
Het is ook puur belastingtechnisch dat ze het toeslag noemen ipv dat ze je een hoger uurloon geven lijkt mij? Als je altijd onregelmatig werkt is het mi wel vast onderdeel van je salaris. Als ze je ontslaan zak je dan ook wel fors in loon dan. Omdat die toeslag niet meegerekend wordt. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:59 | |||
Zo'n boekje zit altijd flink wat werk in ja, verkijk je je elke keer weer op | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:00 | |||
Nee daar hoort onregelmatigheid erbij dus zit het al verdisconteerd in je salaris. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:01 | |||
Oh ik doe het met plezier hoor Waar heb je last van dan? | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:02 | |||
Kan het op mijn loonstrookje niet terugvinden. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:03 | |||
Ik maak zelf ook elk jaar een excursieboekje voor de NVBS Twente. Twaalf pagina's (A5) vullen is makkelijk, maar zorgen dat de werkelijk zinvolle info ook gelezen wordt door iedereen is lastig. Maar het is best leuk wel hoor | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:04 | |||
Nee, het idee is dat in plaats van toeslagen, je basisloon gewoon een stuk hoger is. De werkelijkheid is natuurlijk dat daar ook geen ene kanker van terecht komt. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:05 | |||
Wat? Serieus wat? Nee dat is niet lastig. | ||||
Prins_Pils | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:06 | |||
Fles plaatst elke zoveel pagina's een schone spoorse dame, reken maar dat er dan gelezen wordt. | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:07 | |||
"Inherent aan het werk.", veel jongeren en weinig ouderen, weinig mensen actief de vakbeweging ingaan. Spoor is zo'n beetje het tegenovergestelde. Daarnaast was er traditioneel gezien maar één of slechts een handvol bedrijven met werknemers, zodat het heel eenvoudig wordt om met een kleine mondige vertegenwoordiging veel voordelen voor elkaar te krijgen. Machinisten krijgen ook gewoon nog echt goed betaald (vind ik voor het niveau van het werk). Good for them. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:09 | |||
Nou ja dat een EEN deel van het geheel maar serieus, TWAALF kntjes interessante materie kan echt iedere sperzieboon komopnou. | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:09 | |||
Topic | ||||
dennistd | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:10 | |||
VOL! En hier komen we langs 14 en 15 januari: |