ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ligt het nu aan mij of viel die uitzending op de BBC een beetje tegen? Mooie beelden van Nederland hoor, zonder meer, maar niet echt treinengerelateerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik hoor overigens net dat de NS Flirt geen toelating zou hebben ontvangen. Er zouden aanpassingen moeten plaatsvinden aan hetzij de regelgeving, hetzij de trein om het ding nog toegelaten te krijgen, zo schijnt. Interessant genoeg lijkt de typegoedkeuring wél rond te zijn en zouden dus specifiek de NS en R-Net versie afgekeurd zijn.
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Wagon 23, de twee na achterste is nog helemaal leeg (qua reserveringen), je hoeft niet te reserveren denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 26 oktober 2016 15:34 schreef _serial_ het volgende: Vorige week werd er hier toch ergens nog gemeld dat de NS-Flirts wel hun toelating hadden ?
blijkt dus typetoelating te zijn geweest
Daarnaast moet iedere trein nog toegelaten worden en juist daar wringt de schoen
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Het is ook midden op de dag, lijkt mij daarom niet echt nodig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- last.fmAlbum top 100
Als ik het goed heb begrepen is er iets met de remhendels en de snelremstand. Dit zou niet meer volledig pneumatisch zijn, maar alsnog elektrisch aangestuurd worden. Hierdoor beschikken de treinen dus niet meer over de wettelijk vereiste rem. Maar dit is het gerucht dat de ronde doet. In hoeverre het écht klopt weet ik niet en ook in het geciteerde bericht wordt er vijf slagen om de arm gehouden. Ik zou zeggen dat dan de RNet versie er wel aan voldoet omdat die nog een tweede rempookje heeft, maar schijnbaar wordt ook die dan elektrisch aangestuurd.
Als het inderdaad zo is, kan je (volgens mij) twee dingen doen: ILT kan een ontheffing regelen voor dit type trein, waardoor de trein snel ingezet kan worden en eventueel later aangepast, of je moet alle treinstellen aan gaan passen.
Overigens heb ik nog geen enkele instructie op het spul gehad, dus dit is koffietafelpraat wat ik napraat En jullie weten wel wat voor kletskousen machinisten zijn, dus wellicht is het iets totaal anders dat de toelating tegenhoudt.
In de basis zit er een kern van waarheid in, 95% van onze regelgeving komt uit Europa
Ja, maar zonder ATB, wat je nergens anders vindt, krijgt er geen treintype een onvoorwaardelijke toelating. Allemaal leuk en aardig met je 95% maar dat soort statistieken en percentages zeggen totaal niets.
En daarnaast zijn de Europese regels richtlijnen die in het land zelf omgezet moeten worden naar wetteksten. Daarbij mag het altijd meer, maar nooit minder zijn (de veilige kant op uiteraard). Dus als de Europese richtlijn iets over een remimplementatie zegt, moet de overheid die overnemen, maar kan zelf extra eisen toevoegen als dit voor extra veiligheid zou zorgen volgens hun.
Overigens ben ik het met de post op Tweakers eens. Als het écht ernstig en niet op te lossen was, waren allang de stellen aan de kant gezet en de instructies voorlopig afgeblazen. Daar heb ik nog niets over gehoord en ook vandaag heeft de Flirt weer een aantal opleidingsritten achter de rug, dus dan lijkt het mij dat het vooral een administratieve wijziging of zoiets zou moeten zijn, of wellicht een softwareupdate (hopen dat het in dat geval niet zoals bij SLT gaat ).
Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef b2py het volgende: Utrecht Sportpark heeft bajonet ligging en de overweg ging dicht dus ik dacht, de trein! Kwam de trein naar Weesp voorbij #fwp
Utrecht heeft erg veel stations, maar precies deze ken ik niet
Bovenleiding Zwolle-Wierden is klaar, schrijft ProRail op vleesboek
quote:
Na 350 dagen dag en nacht werken, is de bovenleiding van de 40 km lange spoorlijn Zwolle-Wierden klaar. Er zijn drie onderstations gebouwd, honderden bovenleidingpalen geplaatst en tientallen kilometers kabels en draden aangelegd. Een jaar lang moesten reizigers ’s avonds omreizen of met de vervangende bussen, maar vanaf deze week rijden er weer treinen in de avonduren.
Gelijk ook een mooie treinkaart van Duitsland, ook als app
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
het is alweer even geleden dat er een landelijke staking is geweest dit is wel de snelste manier om er weer 1 te krijgen
Aan de andere kant valt het aan de reiziger niet uit te leggen dat een trein tussen Zwolle en Groningen niet rijdt omdat de machinist vanwege een wisselstoring vast staat in Tiel.
Reden te meer om te hopen dat dat rondje om de kerk er zo snel mogelijk komt.
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
It's your job! Do it!
bedankt voor je steun! Het hele punt is nu juist dat we hetzelfde werk willen blijven doen als we de afgelopen jaren hebben gedaan!
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
It's your job! Do it!
En dan vaak "verdedigd" met dat gelul dat dergelijke afwisseling goed is voor de kwaliteit en veiligheid van het werk, omdat ze zich er anders met een Jantje van Leiden afmaken. Alsof je een orthopeed voortaan ook maar hartoperaties moet laten uitvoeren om te voorkomen dat zijn werk een sleur wordt...
nou als ik voor de 9e keer in een week van rotterdam naar hoek van holland rij zit ik wel degelijk anders in de stoel naar buiten te kijken als wanneer ik van amersfoort naar zwolle rij waar ik wel wegbekend ben maar wat niet in mijn rooster zit (en ik er dus ook niet zo heel vaak kom)
Op donderdag 27 oktober 2016 16:50 schreef Salatrel het volgende: nou als ik voor de 9e keer in een week van rotterdam naar hoek van holland rij zit ik wel degelijk anders in de stoel naar buiten te kijken als wanneer ik van amersfoort naar zwolle rij waar ik wel wegbekend ben maar wat niet in mijn rooster zit (en ik er dus ook niet zo heel vaak kom)
Als jij voor de 9e keer in een week van Rotterdam naar Hoek van Holland rijdt, ben je vast een stuk beter in staat om vragen van reizigers over dit of aansluitende trajecten te beantwoorden dan wanneer je van Amersfoort naar Zwolle rijdt.
Ik snap best dat je het hinderlijk vindt om het rijden af en toe te onderbreken als er weer van die vervelende mensen op het perron staan die zo nodig mee moeten, maar ik neem toch aan dat je af en toe enige rekening met hen houdt en bij een station stopt.
De eerste Eurostar TGV-TMST is vanochtend naar de sloper gebracht. Over enige tijd zal treinstel 3005/3006 als een stel scheermesjes te bewonderen zijn.
6X73 23.40 (26th) ex St Pancras, 102 late. 60100, having stabled the 02.04 oil train ex Humber (106 late) is in the siding and the 1V83 06.25 Newcastle to Reading Voyager waits at the signal, losing 15 minutes which it could not make up. The M42 southbound is at a standstill. There is a large reception committee.
ik word gewoon doodziek van dat verwende gezeik. Als jij het een kutargument vindt, prima
Wat nou verwend gezeik, als jij vanaf nu alleen nog maar wachtwoorden zou mogen wijzigen de rest van je professionele leven zou je ook staan te steigeren, hypocriet.
Wat nou verwend gezeik, als jij vanaf nu alleen nog maar wachtwoorden zou mogen wijzigen de rest van je professionele leven zou je ook staan te steigeren, hypocriet.
Of wat anders zoeken he Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in deze "discussie" die al tienmiljard keer gevoerd is.
Ik snap dat gezeur ook niet zo. Dat je hersendood wordt van de hele dag de sprinter Leiden - Utrecht kan ik wel begrijpen, maar de meeste omlopen zijn toch wel redelijk lang? Dan doe je 3 keer het rondje, ga je lunchen om vervolgens 3 keer een ander rondje te doen.
En op een IC Rotterdam - Leeuwarden heb je al helemaal niks te klagen. Genoeg afwisseling op dat traject.
En het is best afwisselend hoor. 5 dagen in de week kunnen de normale sudoku's genaakt worden, de andere twee dagen mag je reizigers begeleiden naar de treinvervangende bussen
Op donderdag 27 oktober 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende: Ik snap dat gezeur ook niet zo. Dat je hersendood wordt van de hele dag de sprinter Leiden - Utrecht kan ik wel begrijpen, maar de meeste omlopen zijn toch wel redelijk lang? Dan doe je 3 keer het rondje, ga je lunchen om vervolgens 3 keer een ander rondje te doen.
En op een IC Rotterdam - Leeuwarden heb je al helemaal niks te klagen. Genoeg afwisseling op dat traject.
Ik heb geen zin om mijn eigen mening over dit hele spul (inclusief dat werkoverleg) op een publiek forum te gaan zitten geven, dus daar ga ik even niet op in. Echter wel even inhaken op het voorbeeld Rotterdam - Leeuwarden: Als ik even kijk naar de werkpakketten van de diverse standplaatsen, zal het niet om Rotterdam - Leeuwarden gaan, maar om Rotterdam - Utrecht v.v. gaat of Rotterdam - Gouda v.v.. Aangezien een aantal standplaatsen de Flirt niet (direct) krijgen, vallen een heleboel stoptreindiensten opeens weg, inclusief Limburg. Ook Gouda - Alphen gaat natuurlijk naar een andere vervoerder en vanaf april gaat de Hoekse Lijn er uit. Juist op die lijntjes zit behoorlijk wat werk. Dus de zuid/oostelijke standplaatsen gaan vooral in de regio stopperen i.v.m. matbekendheid Flirt, de randstad blijft alleen in de randstad, met nog een hele enkele dienst richting het noorden (Den Helder, Leeuwarden of Groningen) en het noorden blijft eigenlijk zoals het is: altijd eerst de trein richting Amsterdam of Zwolle en vanaf daar de regio in.
Op donderdag 27 oktober 2016 18:58 schreef dennistd het volgende: Dat hangt er vanaf hoever je van de kerk af mag komen. Maar ik neem aan dat je Den Haag bedoelt
Vandeweek een buurtbewoonster aan de bel. 's Avonds om een uur of 8. Ze zijn formulieren aan het uitdelen om de Overlast in kaart te brengen die de buurtbewoners hebben van het station. Het is werkelijk een bezienswaardigheid op zich waar mensen allemaal last van kunnen hebben In het begin dacht ik van "okee, nou, vul ik in dat ik het wel mee vind vallen" maar hoe verder ik kwam hoe meer ik dacht van "mens, is verhuizen voor jou niet een veel beter idee?"
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
mja, bij sommigen laat de leeftijd zich lastig raden
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
Nee joh, dat station lag er opeens op een mistige zondagochtend.
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Ik heb jaren met een spoorlijn in m'n achtertuin gewoond. Ja, de eerste nacht is het even wennen, en daarna sliep ik heerlijk door. Reizigerstreinen, check. Goederentreinen, check. Werktreinen, check. Midden in de nacht, check. Spoorovergang die tingelt, check. En dat wisten we toen we er kwamen wonen. Daarom was het huis ook goedkoper Mens moet niet zo zeuren. Als je er op gaat letten valt elke trein je wel op en kan je over alles gaan zeiken. What's next? De passerende auto's? Of de voetgangers?
Ik woon langs een spoorlijn én een vierbaansweg, nieuwbouw, na een paar maanden kreeg iedereen in de flat een briefje in de bus met ook een vragenlijstje 'want het verkeer maakt toch wel erg veel herrie. Wat zou een oplossing kunnen zijn?' 'Een zes etages hoge geluidsmuur, of auto's verbieden'. Zeur niet, dit wist je toen je ervoor tekende.
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Hoe zien die mensen het verschil tussen zware en lichte goederentreinen?
Methanol of CNG en zware stookolie worden in dezelfde wagons vervoerd toch?
Ik woon ín het station, zal ik gaan klagen over het geluid dat de reizigers maken?
Dat neemt niet weg dat ik een buurvrouw heb die een paar weken terug klaagde over de omroepinstallatie. Die hoor je normaalgesproken nooit, maar iemand had een deur opengezet waardoor je hem nu wel hoorde. En zij vond dat hinderlijk.
Op donderdag 27 oktober 2016 19:49 schreef MTL het volgende: Ik heb jaren met een spoorlijn in m'n achtertuin gewoond. Ja, de eerste nacht is het even wennen, en daarna sliep ik heerlijk door. Reizigerstreinen, check. Goederentreinen, check. Werktreinen, check. Midden in de nacht, check. Spoorovergang die tingelt, check. En dat wisten we toen we er kwamen wonen. Daarom was het huis ook goedkoper Mens moet niet zo zeuren. Als je er op gaat letten valt elke trein je wel op en kan je over alles gaan zeiken. What's next? De passerende auto's? Of de voetgangers?
Ach ja volgens mij gaan ze voorbij aan het feit dat die mensen zelf een slaapprobleem hebben dan. Van die mensen die zeggen ook drie weken last te hebben van zomertijd/wintertijd
Op donderdag 27 oktober 2016 18:30 schreef Prins_Pils het volgende: Wat ik wilde zeggen, er kan wel geroepen worden dat machinisten niet zo moeten zeuren maar weten ze zelf wel hoe dat is voor hen?
Geef maar op, de meeste mensen die niet zelf werkzaam zijn bij het spoor willen daar toch geen begrip voor opbrengen. Heb die discussie een paar jaar terug al geprobeerd te voeren hier
Geef maar op, de meeste mensen die niet zelf werkzaam zijn bij het spoor willen daar toch geen begrip voor opbrengen. Heb die discussie een paar jaar terug al geprobeerd te voeren hier
Als je begrip wil, moet je geen reizigers gaan pesten. Door te gaan staken op een van de drukste momenten van de dag maak je weer eens pijnlijk duidelijk welke groep er in ieder geval niet op 1, 2 en 3 staat.
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Hoe zien die mensen het verschil tussen zware en lichte goederentreinen?
Methanol of CNG en zware stookolie worden in dezelfde wagons vervoerd toch?
Weet ik het Alleen al de stelling dat het aantal goederentreinen erg is toegenomen. Is dat wel zo? Tussen wanneer en wanneer?
Maar sowieso, ze steken er kennelijk nogal wat moeite in. Dan hebben ze er zeker wel HEEL erg veel last van. Overal van. Nou ja, de makelaar zit om de hoek hoor