ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ligt het nu aan mij of viel die uitzending op de BBC een beetje tegen? Mooie beelden van Nederland hoor, zonder meer, maar niet echt treinengerelateerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik hoor overigens net dat de NS Flirt geen toelating zou hebben ontvangen. Er zouden aanpassingen moeten plaatsvinden aan hetzij de regelgeving, hetzij de trein om het ding nog toegelaten te krijgen, zo schijnt. Interessant genoeg lijkt de typegoedkeuring wél rond te zijn en zouden dus specifiek de NS en R-Net versie afgekeurd zijn.
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Wagon 23, de twee na achterste is nog helemaal leeg (qua reserveringen), je hoeft niet te reserveren denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 26 oktober 2016 15:34 schreef _serial_ het volgende: Vorige week werd er hier toch ergens nog gemeld dat de NS-Flirts wel hun toelating hadden ?
blijkt dus typetoelating te zijn geweest
Daarnaast moet iedere trein nog toegelaten worden en juist daar wringt de schoen
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Het is ook midden op de dag, lijkt mij daarom niet echt nodig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Als ik het goed heb begrepen is er iets met de remhendels en de snelremstand. Dit zou niet meer volledig pneumatisch zijn, maar alsnog elektrisch aangestuurd worden. Hierdoor beschikken de treinen dus niet meer over de wettelijk vereiste rem. Maar dit is het gerucht dat de ronde doet. In hoeverre het écht klopt weet ik niet en ook in het geciteerde bericht wordt er vijf slagen om de arm gehouden. Ik zou zeggen dat dan de RNet versie er wel aan voldoet omdat die nog een tweede rempookje heeft, maar schijnbaar wordt ook die dan elektrisch aangestuurd.
Als het inderdaad zo is, kan je (volgens mij) twee dingen doen: ILT kan een ontheffing regelen voor dit type trein, waardoor de trein snel ingezet kan worden en eventueel later aangepast, of je moet alle treinstellen aan gaan passen.
Overigens heb ik nog geen enkele instructie op het spul gehad, dus dit is koffietafelpraat wat ik napraat En jullie weten wel wat voor kletskousen machinisten zijn, dus wellicht is het iets totaal anders dat de toelating tegenhoudt.
In de basis zit er een kern van waarheid in, 95% van onze regelgeving komt uit Europa
Ja, maar zonder ATB, wat je nergens anders vindt, krijgt er geen treintype een onvoorwaardelijke toelating. Allemaal leuk en aardig met je 95% maar dat soort statistieken en percentages zeggen totaal niets.
En daarnaast zijn de Europese regels richtlijnen die in het land zelf omgezet moeten worden naar wetteksten. Daarbij mag het altijd meer, maar nooit minder zijn (de veilige kant op uiteraard). Dus als de Europese richtlijn iets over een remimplementatie zegt, moet de overheid die overnemen, maar kan zelf extra eisen toevoegen als dit voor extra veiligheid zou zorgen volgens hun.
Overigens ben ik het met de post op Tweakers eens. Als het écht ernstig en niet op te lossen was, waren allang de stellen aan de kant gezet en de instructies voorlopig afgeblazen. Daar heb ik nog niets over gehoord en ook vandaag heeft de Flirt weer een aantal opleidingsritten achter de rug, dus dan lijkt het mij dat het vooral een administratieve wijziging of zoiets zou moeten zijn, of wellicht een softwareupdate (hopen dat het in dat geval niet zoals bij SLT gaat ).
Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef b2py het volgende: Utrecht Sportpark heeft bajonet ligging en de overweg ging dicht dus ik dacht, de trein! Kwam de trein naar Weesp voorbij #fwp
Utrecht heeft erg veel stations, maar precies deze ken ik niet
Bovenleiding Zwolle-Wierden is klaar, schrijft ProRail op vleesboek
quote:
Na 350 dagen dag en nacht werken, is de bovenleiding van de 40 km lange spoorlijn Zwolle-Wierden klaar. Er zijn drie onderstations gebouwd, honderden bovenleidingpalen geplaatst en tientallen kilometers kabels en draden aangelegd. Een jaar lang moesten reizigers ’s avonds omreizen of met de vervangende bussen, maar vanaf deze week rijden er weer treinen in de avonduren.