klopt, heb nu een Sony A100(met 18-200, 50mm F2.8 en Metz F58 flitser), maar de A65 staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Net als een nieuwe auto trouwens.. dilemma's....quote:Op woensdag 5 december 2012 22:48 schreef Goddelijker het volgende:
Een dSLR is leuk om mee te klooien
Ik heb een Canon 1000D met 18-55mm kitlens en een 50mm.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt, heb nu een Sony A100(met 18-200, 50mm F2.8 en Metz F58 flitser), maar de A65 staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Net als een nieuwe auto trouwens.. dilemma's....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de trend van vandaag:
quote:Op woensdag 5 december 2012 23:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb een Canon 1000D met 18-55mm kitlens en een 50mm.
De lekkerste auto-plaatjes die ik er mee geschoten heb:In de trend van vandaag, Finland, met Nikon D90(geloof ik, zo'n hybrid camera):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de trend van vandaag:
[ afbeelding ]
relevant voor dit topic, want ze hadden er een aantal met dezelfde motor als in de Suzuki Alto zit:
Finland 16-03-2010 047 by autofotografie, on Flickr
ik ben de voorste..
[ Bericht 0% gewijzigd door Marco001 op 05-12-2012 23:20:31 ]MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Dat lijkt me zo gaaf he, snowscooters...quote:Op woensdag 5 december 2012 23:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In de trend van vandaag, Finland, met Nikon D90(geloof ik, zo'n hybrid camera):
relevant voor dit topic, want ze hadden er een aantal met dezelfde motor als in de Suzuki Alto zit:
[ link | afbeelding ]
Finland 16-03-2010 047 by autofotografie, on Flickr
ik ben de voorste..
Dat ja, hier reden ze gisternacht al 20 ofzo op een weg waar je 50 mag en kan(want recht, vrijwel geen bomen)Ik wou vanmiddag even naar Groningen toe, denk dat ik straks al weg ga.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo gaaf he, snowscooters...
Ik vind sneeuw heerlijk. Ik heb alleen een bloedhekel aan die mensen die bang zijn zodra ze maar een vlokje sneeuw zien...
Ben erg benieuwd hoe deze auto zich echt gedraagt in de sneeuw (we hebben alleen over "echte" sneeuw gereden met de zomerbanden in deze auto...) Vanmorgen ging het in ieder geval fantastisch (totdat ik op die N360 kwam natuurlijk, waar ik eigenlijk gewoon bij de eerste de beste rotonde helemaal rond had moeten gaan, terug naar huis, want wat een stelletje !@#$!!@ op de weg vandaag....) Je hoorde het lekker knisperen onder die enorme sloffen die eronder zitten (m'n yaris had een stuk kleinere bandjes!). Hij is natuurlijk ook een paar honderd kilo zwaarder...
Die buurtbus reed ook niet harder dan 20... Was blij dat hij af moest en ik rechtdoor kon... En juist in dat stuk hadden nog niet veel mensen gereden en was het nog een prachtig sneeuwdek.quote:Op donderdag 6 december 2012 09:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat ja, hier reden ze gisternacht al 20 ofzo op een weg waar je 50 mag en kan(want recht, vrijwel geen bomen)Ik wou vanmiddag even naar Groningen toe, denk dat ik straks al weg ga.
prutsers.. buschauffeurs in Finland waren (toen ik er was) gewoon rustig de rotonde's aan het ronddriften en handheld bellen/ een broodje aan het eten tegelijk...quote:Op donderdag 6 december 2012 09:34 schreef Goddelijker het volgende:
Beetje sneeuw en meteen komen er 2 bussen niet en wegslippen bij bushaltes.
Weet ik. En ik kan hem ook wel begrijpen, de weg bij ons was nog een mooi sneeuwdek en als je dan een bocht door moet, kan dat best lastig zijn in zo'n busje. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij was dat ik niemand meer voor me had en gewoon op m'n eigen tempo kon rijden (20km/u is een rotsnelheid met deze auto... te traag voor z'n 3 en te snel voor z'n 2...)quote:Op donderdag 6 december 2012 09:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
sweetpea, buurtbusbestuurders zijn pensionado's (Van Dijk had de busjes in onderhoud/gesponsord)
Die oude busjes kan je nog niet eens laten glijden in de verse sneeuw ook al zou je dat zelf willen... (spreek uit ervaring..) die nieuwere daarentegen willen wel lekker..quote:Op donderdag 6 december 2012 09:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Weet ik. En ik kan hem ook wel begrijpen, de weg bij ons was nog een mooi sneeuwdek en als je dan een bocht door moet, kan dat best lastig zijn in zo'n busje. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij was dat ik niemand meer voor me had en gewoon op m'n eigen tempo kon rijden (20km/u is een rotsnelheid met deze auto... te traag voor z'n 3 en te snel voor z'n 2...)
Nu nog steeds? De ring is nog steeds rustig... Ik ga niet te laat naar huis denk ik, ik wil wel eens een keer 80 rijden vandaag!quote:Op donderdag 6 december 2012 14:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die oude busjes kan je nog niet eens laten glijden in de verse sneeuw ook al zou je dat zelf willen... (spreek uit ervaring..) die nieuwere daarentegen willen wel lekker..
Vader stuurt me net een smsje, van Delfzijl naar Eemshaven(RWE) nergens boven de 50 kunnen rijden i.v.m. drukte..
Neuh, hij moet om 07.00 beginnen. dus was rond 6.30 weggegaan. (normaal 15minuten rijden)quote:Op donderdag 6 december 2012 14:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nu nog steeds? De ring is nog steeds rustig... Ik ga niet te laat naar huis denk ik, ik wil wel eens een keer 80 rijden vandaag!
Vanmorgen hè? Same here... van die pipo's die 45@100 rijden. . Lazer dan een eind op en ga naar huisquote:Op donderdag 6 december 2012 12:21 schreef Renesite het volgende:
Heerlijk. Was vandaag bijna 1,5u onderweg itt. 40min. Top. Gewoon top
Misschien waren ze wel al op weg naar huisquote:Op donderdag 6 december 2012 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vanmorgen hè? Same here... van die pipo's die 45@100 rijden. . Lazer dan een eind op en ga naar huis
Toen ik thuis vertrok stond er nog geen 200km. Toen ik op m'n werk aan kwam, 600km inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien waren ze wel al op weg naar huis
Sorry ik weet flauw.
Maar morgen wordt het nog erger hè? En net die ene dag moet ik wel met de auto weg Maar vanmorgen stond er om 8.30uur al 500km file dacht ik
So it wàs you after all!quote:Op donderdag 6 december 2012 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Toen ik thuis vertrok stond er nog geen 200km. Toen ik op m'n werk aan kwam, 600km inderdaad.
Heb ik dan 400km file gecreëerd?
En prima als ze onderweg waren naar huis. Laat ze daar de komende 48u dan ook maar blijven
sorry!quote:Op donderdag 6 december 2012 19:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
So it wàs you after all!
Mja was het maar zo makkelijk maar helaas kan dat niet en gaan ook al die mensen die normaal al nauwelijks auto kunnen rijden morgen ook de weg op.
Vooruit omdat jij het bent en ik vanmorgen niet met de auto hoefde!quote:Op donderdag 6 december 2012 20:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
sorry!
Dat is het nadeel inderdaad. Vandaag ook... ligt er wat sneeuw, dan snap ik dat je rustig aan doet ivm de kans op gladheid... maar van die mensen die op een kaarsrechte weg zonder zijstraten 50 rijden, daar snap ik niets van. Het was er niet eens glad . Maar ja, aan de overzijde ook zo'n koekenbakker. Dan kan niemand er dus voorbij en rij je met een lint van 40 man achter een Wagon R+
quote:Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vooruit omdat jij het bent en ik vanmorgen niet met de auto hoefde!
Dat soort mensen inderdaad. Of van die mensen die om de 100 meter even op de rem gaan staan want er ligt sneeuw op de stoep en ja dan is het overzicht natuurlijk helemaaaaal weg
Inderdaad. Maar dat weten ze natuurlijk nietquote:Op donderdag 6 december 2012 20:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Genoeg van die koekenbakkers ja. Die zich dan ook niet realiseren dat het, áls het dan ook echt glad is (wat het 1 op de 350 keer is), het beter is om op de motor te remmen, dan op de voetrem. Maar ja.
Het wachten is ook morgen weer op die droeftoeters die toch weer de weg op gaan maar vervolgens mij een lichte helling niet meer weg komen, en vervolgens wel al het verkeer ophouden
Die is ook wel behoorlijk. Samen met Dennenstraat één van de steilste hier denk ik? Ik kom er wel langs morgen dus wie weet!quote:Op donderdag 6 december 2012 21:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onderweg zitten wel wat hellinkjes. Je moet voor de grap morgen bij de Wolfskuilseweg gaan posten, kruising met de Graafseweg.
Ik had 2 jaar terug met mijn zomerbanden in de winter geen enkel probleem, reed iedereen voorbij op de provinciale weg. Maarja ik heb ook geen grote brede sloffen.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Winterbanden zijn geen wonderbanden inderdaad, je moet nog steeds nadenken en je aanpassen. En met zomerbanden kom je er uiteindelijk ook wel ja. Op fietstempo . Met tachtig man achter je die je gruwelijk in de weg rijdt omdat je niet op een normaal tempo veilig kan rijden. Lazer dan gewoon op, denk ik dan. Prima als je niet wil investeren, maar daar hoeft de rest van rijdend Nederland toch niet ook onder te lijden?
Die zomerbandenrijders op sneeuw zijn net zo erg als al die fossielen die normaal met 80 op de linkerbaan lopen te plakken en alles ophouden. Alleen daar mag collectief over gemekkerd worden, en dat is bij zomerbanden op sneeuw/ijs nog niet geaccepteerd blijkbaar.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb ook een paar jaar op zomerbanden gereden in de winter. Maar ik merkte toen al dat ik eigenlijk te langzaam was. En sinds ik winterbanden heb, weet ik vooral met dit soort omstandigheden wat het verschil is. Je zal mij dan ook niet horen mekkeren over winterbanden onder de 7 graden etc, want dat maakt amper verschil. Onder de huidige omstandigheden echter zéker wel.
Klopt of je moet wegrijden in z'n 2 (kan ook met deze automaat) als het echt glad is. En nee inderdaad, omdat ik tegenwoordig echt 99% van de tijd ook kan beslissen de auto te laten staan .quote:Op donderdag 6 december 2012 21:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt al ja. Maar ook een automaat kan tricky zijn. En jij hebt ook geen winterbanden toch?
Daarom heeft bij ons de starlet ook geen winterbanden. Die gaat in principe met dit weer de weg gewoon niet op (op vrijdag werk ik tegenwoordig thuis en kan m'n partner dus de Auris meenemen) Toen het twee (drie?) jaar geleden zo'n heerlijke winterse winter was, heeft hij van half december tot februari gewoon stil gestaan (hij moest in februari wel de weg op, vanwege de APK )quote:Op donderdag 6 december 2012 23:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt of je moet wegrijden in z'n 2 (kan ook met deze automaat) als het echt glad is. En nee inderdaad, omdat ik tegenwoordig echt 99% van de tijd ook kan beslissen de auto te laten staan .
Kijk nou maar uit, zometeen ligt die fransoos weer helemaal in puinquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:36 schreef Fiorano het volgende:
HHHHHAAAAAAANNNNDDDREEEEEEEMMMMMMMMMMMM
Helemaal gelijk in! niet bij stilgestaan bij het openen...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Actaeon het volgende:
Hé trouwens dit is ook het 100e deel! Toch wel een mijlpaal ergens denk ik zo.
Smoel....quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk nou maar uit, zometeen ligt die fransoos weer helemaal in puin
Wel mooi, 100 topics al over autorijdenquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in! niet bij stilgestaan bij het openen...
En randzaken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel mooi, 100 topics al over autorijden
Dan rijst de vraag natuurlijk op wie je eerst was of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:42 schreef Actaeon het volgende:
Dat is dan weer het nadeel van een nieuwe account, ik sta niet meer in de analen.
Dan heb je iets gemist ik heb het in den beginne wel vertelt namelijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:47 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dan reist de vraag natuurlijk op wie je eerst was of heb ik iets gemist?
HD schat ik zo..quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan heb je iets gemist ik heb het in den beginne wel vertelt namelijk
Ik zag het aan je post geschiedenis in dit topic en een aantal andere topics. Laten we het maar weer hebben over dit feest- of horror weer voor andere.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Scherp. En nu weer verder tot de orde van de dag, ik wil die account niet meer.
Die SC zekerquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:52 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik zag het aan je post geschiedenis in dit topic en een aantal andere topics. Laten we het maar weer hebben over dit feest- of horror weer voor andere.
Wegen zijn (hier) best goed te doen. Alleen een beetje winderig bij open vlakten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die SC zeker
Ik vind het wel mooi maar moet er straks nog doorheen
Vanmorgen van Maastricht naar Utrecht weinig last gehad relatief. Straks weer terug Ik denk dat ik er dan niet zo goed vanaf kom.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die SC zeker
Ik vind het wel mooi maar moet er straks nog doorheen
Denk ook dat het dan erger is, wegen worden ook steeds slechter hierquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:58 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Vanmorgen van Maastricht naar Utrecht weinig last gehad relatief. Straks weer terug Ik denk dat ik er dan niet zo goed vanaf kom.
Hier worden ze juist minderquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wegen zijn (hier) best goed te doen. Alleen een beetje winderig bij open vlakten.
Ik heb volgende week ook een tentamen.quote:
Hahahaquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb volgende week ook een tentamen.
Maar nu eerst de bende hier maar eens opruimen. Ik weet dat ik een bureau heb, maar ik zie 'm niet meer.
Ik roep al 2 weken dat ik zou gaan opruimen, maar het komt er maar niet van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hahaha
Ik heb ook volgende week! Maar ga gewoon lekker met het boek op de bank liggen met een muziekje op
Toch maar eens doen dan inderdaadquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik roep al 2 weken dat ik zou gaan opruimen, maar het komt er maar niet van.
Que?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Fiorano het volgende:
Ik zit al een paar uur aan het Postioneringsmodel van Ries en Trout
Economische model waar mee je kunt uitzoeken op welke manier je een bedrijf kunt positioneren in de doelmarkt. Onderdeel voor het Strategisch Marketingplan waarmee we bezig zijn op schoolquote:
Jij ook!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch maar eens doen dan inderdaad
Succes met opruimen en leren!
Klinkt erg interessantquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Economische model waar mee je kunt uitzoeken op welke manier je een bedrijf kunt positioneren in de doelmarkt. Onderdeel voor het Strategisch Marketingplan waarmee we bezig zijn op school
Ook leuk haha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant
Ik ga mij weer eens buigen over de overdrachtsbelasting
Mwah dat valt heel erg meequote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ook leuk haha.
Ach het is wel een leuk project, alleen weet de opdrachtgever eigenlijk zelf niet eens waar hij mee bezig is. Laat staan dat hij ons kan voorzien van de juiste informatie. Dus het is een beetje gissen af en toe
Als je er meer over wil weten:
http://www.12manage.com/methods_trout_positioning_nl.html
Kan ik me voorstellen, ben ook niet zo van cijfertjes enzo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mwah dat valt heel erg mee
Thanks! Wat doe je eigenlijk voor iets?
Had ik met mijn Civic Hybrid ook last van. Daarbij hielp het enorm door de auto in bergstand (L) te zetten bij het wegrijden. De automaat greep dan net wat langzamer aan waardoor de wielen niet direct doorspinde waardoor je direct al je grip verliestquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een automaat is best kut met sneeuw, je kan minder gecontroleerd optrekken. Kwam de heuvel hier niet op toen moest ik omrijden.
Terwijl zoiets met een handgeschakelde auto geen probleem is.
Oh het is ook helemaal niet cijfermatig hoorquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, ben ook niet zo van cijfertjes enzo.
Ik studeer Sportmarketing, eigenlijk gewoon Marketing maar dan metname gericht op de Sportmarkt. Die is nogal dynamisch dus daarom wel zo interessant.
En jij ?
Het kán ook wel. Maar het ligt wel aan de omstandigheden. Normaal gesproken is het zo dat bij twee vergelijkbare auto's en chauffeurs, de winterbanden in het voordeel zijn. Maar er rijden ook genoeg prutsers rond op zowel zomer- als winterbanden, waardoor een 1:1-vergelijking niet te maken is. Ik weet wél, dat er vandaag weer te veel angsthazen op pad waren. Weer hele stukken 50@80 gereden zonder enige noodzaak.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik had 2 jaar terug met mijn zomerbanden in de winter geen enkel probleem, reed iedereen voorbij op de provinciale weg. Maarja ik heb ook geen grote brede sloffen.
nee, hij draait echt heel langzaam, wordt trouwens wel langzaam warm... ,maar de koelslang blijft koud?quote:
Als je het BKD-blok hebt, kun je opbossen. Duur geintje en het blok staat erom bekend.quote:Op zaterdag 8 december 2012 07:56 schreef gateway het volgende:
De Touran doet wel gek, buiten dat ie KVS zuipt (schijnbaar vaker voorkomend bij de 2.0 TDI's, haarscheurtjes in het blok?) vanmorgen vriendin naar het werk gebracht en toen ff stukje gereden voor ruitondooien kwam ik thuis, stap uit, hoor ik de koelventilator??? Metertje kwam nauwelijk / niet uit de hoek (50 graden) ?
Welk blok?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:27 schreef Renesite het volgende:
Auto stationair kut. Toeren vallen weg, verontreinigingslampje brandt.
G o d v e r d o m m e .
Aldoor wat met die kut toledo van me !!!
1.6 , met gasinstallatie, maar met benzine doet-ie t ookquote:
Dat brandt niet...quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oh ik dacht al, vriend van me wilt een andere kopen maar dat is een diesel.
EGR klep vies?
opbossen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je het BKD-blok hebt, kun je opbossen. Duur geintje en het blok staat erom bekend.
En die thermostaat kun je niet uitlezen via VAG-com.
De meest gangbare betekenis van 'opbossen' is iets, touw bijvoorbeeld, tot een bosje maken. Maar ergens denk ik niet dat dit de beoogde betekenis was in dit geval Ongetwijfeld is hier iets bedoelt als in 'maak je borst maar nat'.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:53 schreef gateway het volgende:
[..]
opbossen?
lees net dat een draiende koelfan bij koud blok vaker voorkomt, dan is de ECU van de fans naar de klote; nieuw paneel incl. fans kopen
valt me op dat ie heel zacht loopt, en las ook dat de sensor ook daar onderin zit, misschien dat ie dan net te warm is en dus de fan aanstuurt?
Dat is ziekquote:Op zondag 9 december 2012 11:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat Actaeon zegt . Dan ben je het haasje . Het 2.0TDI BKD-blok staat erom bekend dat er een gietfout in zit, de nokkenassen uitslijten en dat er scheurtjes in de cilinderkop komen. Reparatie loopt in de vier cijfers, en meestal begint het niet met een 1...
Ja klopt het wordt wel kwetsbaarder natuurlijk allemaal.quote:Op zondag 9 december 2012 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Welkom in de techniek van tegenwoordig
Mijn bak heeft ook een kwetsbaar punt: gaat bij veel auto's eraan na 200-250k, maar er zijn ook voldoende exemplaren die al vier ton mee gaan. Reparatie minimaal 1.500 euro... Ik kom nu dus ook op een twijfelpunt wat te doen Doorrijden en hopen dat ie heel blijft of de gok nemen en misschien binnenkort 1.500 euro kwijt zijn, waardoor ik in elk geval een paar jaar moet doorrijden om de kosten er een beetje uit te hebben.
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)quote:Op zondag 9 december 2012 11:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat Actaeon zegt . Dan ben je het haasje . Het 2.0TDI BKD-blok staat erom bekend dat er een gietfout in zit, de nokkenassen uitslijten en dat er scheurtjes in de cilinderkop komen. Reparatie loopt in de vier cijfers, en meestal begint het niet met een 1...
Omdat VW een ijzersterke reputatie heeft en mensen hun auto's toch wel kopen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:00 schreef gateway het volgende:
[..]
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)
Als dat zo'n bekend probleem is, wrom doet VW er dan niks aan?
Jammer is dat.... Service ho maar.....quote:Op zondag 9 december 2012 13:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat VW een ijzersterke reputatie heeft en mensen hun auto's toch wel kopen.
Het zijn er twee?quote:Op zondag 9 december 2012 12:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja klopt het wordt wel kwetsbaarder natuurlijk allemaal.
Lastig lastig inderdaad. Maar je hebt het wel ook wel regelmatig over dat je een keer wat anders wilt right? Dus dat indachtig zou je ook door kunnen rijden en hopen dat ie heel blijft en zo niet ..heb je een reden voor een andere auto.
Wat veel tongsmileys in één post voor jouw doen trouwens.
VW heeft in het begin een coulanceregeling toegepast. Maar zelfs van de nieuwe koppen is bekend dat ze weer kunnen scheuren. Als je een beetje weet hoe VAG met die coulance omgaat, dan kun je op je vingers natellen dat er nu niet meer heel veel te halen is.quote:Op zondag 9 december 2012 13:00 schreef gateway het volgende:
[..]
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)
Als dat zo'n bekend probleem is, wrom doet VW er dan niks aan?
Welkom!quote:Op zondag 9 december 2012 15:05 schreef MrManuel het volgende:
Ik meld me aan!
Seat Ibiza 1.9 TDi 130 pk Sport 5 Deurs
Normaal doe je er niet echt veel tochquote:Op zondag 9 december 2012 17:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het zijn er twee?
Ik wil al een tijdje wat anders ja, gewoon omdat het kan. Maar financieel is dat niet slim nu. Straks nog even gekeken wat nu handig is, maar er moet sowieso een paar duizend bij voor de gewenste upgrade. En dan nog maandelijks het geld. Ik gok er wel op dat de boel niet kapot gaat. En zo wel, dan zie ik dan wel weer...
[..]
VW heeft in het begin een coulanceregeling toegepast. Maar zelfs van de nieuwe koppen is bekend dat ze weer kunnen scheuren. Als je een beetje weet hoe VAG met die coulance omgaat, dan kun je op je vingers natellen dat er nu niet meer heel veel te halen is.
Er zijn ook blokken die tonnen mee gaan, maar het is gewoon een kwetsbaardere unit.
Je kunt het zien door even de kap los te trekken. Links van de motor zit een plaatje waar een drieletterige code op staat.
Zeker rijd zeer fijn..quote:Op zondag 9 december 2012 18:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Welkom!
Fijne auto om te rijden enzo?
Welke klasse en wat voor idee heb jezelf?quote:Op zondag 9 december 2012 19:31 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Zeker rijd zeer fijn..
Maar helaas zal deze auto mij zeer snel gaan verlaten.. want ik mag een Lease Auto gaan uitzoeken..
Iemand tips?
Precies. Genoeg andere uitgaven de komende tijd, dus een andere auto staat echt even niet bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik ben juist zo blij dat die verzekering met een paar tientjes per maand omlaag kan, nogal krom als ik dat nu ineens knalhard ga uitgeven aan een duurdere autoquote:Op zondag 9 december 2012 18:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Normaal doe je er niet echt veel toch
Goed plan inderdaad paar duizend is ook wel veel om ineens op te hoesten.
Welke klasse/budget en eisen heb je?quote:Op zondag 9 december 2012 19:31 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Zeker rijd zeer fijn..
Maar helaas zal deze auto mij zeer snel gaan verlaten.. want ik mag een Lease Auto gaan uitzoeken..
Iemand tips?
Haha inderdaad beetje krom dan. Alle sneeuw is weg hier heb al heel lang geen auto meer gereden eigenlijk. Pas morgen weer een afspraak ergens.quote:Op zondag 9 december 2012 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Genoeg andere uitgaven de komende tijd, dus een andere auto staat echt even niet bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik ben juist zo blij dat die verzekering met een paar tientjes per maand omlaag kan, nogal krom als ik dat nu ineens knalhard ga uitgeven aan een duurdere auto
Wat een omschakeling ineens dan.quote:Op zondag 9 december 2012 21:58 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
"Meh, we kunnen beter in de werkplaats kijken, officieel mag ik je niet afslepen, maar het is ook slecht weer..."
Wel een bekijks, voor twee bobines. Hadden ze niet, dus leenauto mee. Een Renault Clio 1.2
Hoeveel pk/gewicht heb je nu dan en had je?quote:Op zondag 9 december 2012 22:02 schreef Renesite het volgende:
Wel een splinternieuwe, tho. Maar onduidelijke cruisecontrol (electronisch, raar systeem ) en ik mis zo'n 30/40PK. Je merkt het wel gelijk.
Dat is ook wel een aanzienlijk verschil. Ik wil ook echt niet meer minder pk's dan nu eigenlijkquote:Op zondag 9 december 2012 22:05 schreef Renesite het volgende:
Clio is 1000/75pk (1pk 13kg)
Toledo is 1150/105pk (1pk 10kg)
Je merkt het hoe dan ook wel !
Scherp!quote:Op zondag 9 december 2012 22:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
1150kg en 105pk is geen 1pk per 10kg
Mwah toch nog onder de 10 toch dus best cool nog. Tot nu toe nog één van de snelstequote:Op zondag 9 december 2012 23:04 schreef FalleNk810i het volgende:
1pk per 9,44 ... Is ook wel te merken:p
Hoe is zoiets?quote:Op zondag 9 december 2012 23:32 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, valt me nog mee dan.
Wel een vooruitgang aangezien het bij mn polo 1pk per 14 was
Niks om je voor te schamen in het A segment inderdaad.quote:Op zondag 9 december 2012 23:56 schreef Sjoegerd het volgende:
1 pk per 11.73 kg..
60 paardjes van 20 jaar oud op 704 kilo. Niet slecht naar mijn idee voor het kleine segment.
En voor een 20 jaar oude auto .. Rij gemiddeld nu 1 op 14,9 meestal. Ook niks om over te klagen.quote:Op zondag 9 december 2012 23:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niks om je voor te schamen in het A segment inderdaad.
Van een vriend ofzo?quote:Op maandag 10 december 2012 00:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En voor een 20 jaar oude auto .. Rij gemiddeld nu 1 op 14,9 meestal. Ook niks om over te klagen.
Gisteren wel eindelijk in een Volvo 850 gezeten, ben verkocht
Inruiler op het werk . Alleen verplaatst omdat hij weggezet moest worden. Alleen het gewicht en verbruik zijn een beetje jammer.quote:
Ook dat went welquote:Op maandag 10 december 2012 00:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Inruiler op het werk . Alleen verplaatst omdat hij weggezet moest worden. Alleen het gewicht en verbruik zijn een beetje jammer.
Zeker! Je kan voor weinig een best knappe vinden (zonder turbo dan). Maar als ik van 43 per kwartaal wegenbelasting naar 190 ga.. Wel grote stap met een studenteninkomenquote:Op maandag 10 december 2012 00:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ook dat went wel
Nee zonder gekkigheid je moet het er natuurlijk wel voor over hebben en alles. Maar je krijgt er wel veel voor terug!
Ik weet het. Ik ken het .quote:Op maandag 10 december 2012 00:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zeker! Je kan voor weinig een best knappe vinden (zonder turbo dan). Maar als ik van 43 per kwartaal wegenbelasting naar 190 ga.. Wel grote stap met een studenteninkomen
Da's wel heel dramatisch inderdaad Nouja, er gaat in elk geval iets mee gebeuren. Hopelijk valt de rekening mee!quote:Op zondag 9 december 2012 21:58 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
"Meh, we kunnen beter in de werkplaats kijken, officieel mag ik je niet afslepen, maar het is ook slecht weer..."
Wel een bekijks, voor twee bobines. Hadden ze niet, dus leenauto mee. Een Renault Clio 1.2
Duur geintje voor jou dan Mrb zal ook fors zijn neem ik aan? Je hebt die 3.0 V6 toch? Hakt er lekker in, ook stilstaand!quote:Op zondag 9 december 2012 21:06 schreef Actaeon het volgende:
Haha inderdaad beetje krom dan. Alle sneeuw is weg hier heb al heel lang geen auto meer gereden eigenlijk. Pas morgen weer een afspraak ergens.
Klopt, klopt.. Zoiets komt er ook echt wel eens. Mogelijk met G3 erin, kan ik lekker kilometers roffelen!quote:Op maandag 10 december 2012 00:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik ken het .
Zo'n T5'je is toch wel even net wat vetter toch
Nja 'lang' in deze was een week.quote:Op maandag 10 december 2012 00:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's wel heel dramatisch inderdaad Nouja, er gaat in elk geval iets mee gebeuren. Hopelijk valt de rekening mee!
Die nieuwe Clio schijnt best aardig te rijden toch? Ondanks dat 't zo'n basisversie is misschien, hoe is de rest? CC is dus matig?
Pk/gewicht kom ik op 1:8 ongeveer. Best aardig.
[..]
Duur geintje voor jou dan Mrb zal ook fors zijn neem ik aan? Je hebt die 3.0 V6 toch? Hakt er lekker in, ook stilstaand!
Mooi geluid inderdaad!quote:Op maandag 10 december 2012 00:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, klopt.. Zoiets komt er ook echt wel eens. Mogelijk met G3 erin, kan ik lekker kilometers roffelen!
Ik heb mezelf gezegd dat ik sowieso na mijn opleiding wat leuks mag uitkiezen voor niet al te veel geld. Kan voor 2000 euro een leuke auto kopen in ieder geval. Misschien gebeurd het wel wat eerderquote:Op maandag 10 december 2012 00:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooi geluid inderdaad!
Ik zie wel wat zich over een paar jaar weer aandient
Je moest nog 2 jaar toch?quote:Op maandag 10 december 2012 00:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb mezelf gezegd dat ik sowieso na mijn opleiding wat leuks mag uitkiezen voor niet al te veel geld. Kan voor 2000 euro een leuke auto kopen in ieder geval. Misschien gebeurd het wel wat eerder
Jup, daarna misschien nog deeltijd HBO er achteraan. Of niet, zie wel .. En pas mijn eisen voor een auto daar ook wel op aan tegen die tijd. Misschien wordt het juist wel een kleine diesel.quote:Op maandag 10 december 2012 00:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moest nog 2 jaar toch?
Ik kijk wel weer eens na m'n studie.
Echt? Toch niet zo'n Corsa EcoFlex ding ofzo toch?quote:Op maandag 10 december 2012 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jup, daarna misschien nog deeltijd HBO er achteraan. Of niet, zie wel .. En pas mijn eisen voor een auto daar ook wel op aan tegen die tijd. Misschien wordt het juist wel een kleine diesel.
Nee, een kleine auto met een leuke potente diesel .. Fabia TDi of iets in die klasse.quote:Op maandag 10 december 2012 00:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Echt? Toch niet zo'n Corsa EcoFlex ding ofzo toch?
Niet diesel moet gewoon lekker flink en groot/groter zijnquote:Op maandag 10 december 2012 00:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, een kleine auto met een leuke potente diesel .. Fabia TDi of iets in die klasse.
Ja maar een Landcruiser met 4.2 diesel of een Fabia/Polo met een 1.9/2.0 zit wel een groot verschil in kostenquote:Op maandag 10 december 2012 00:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet diesel moet gewoon lekker flink en groot/groter zijn
True truequote:Op maandag 10 december 2012 00:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar een Landcruiser met 4.2 diesel of een Fabia/Polo met een 1.9/2.0 zit wel een groot verschil in kosten
5 cylinder in een leuke station/sedan wordt het dan eerderquote:Op maandag 10 december 2012 00:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
True true
Range Rover SDV8 als je op SUV toer moet
En anders gewoon een mooie 6 of 8 cillinder diesel in een elegante sedan
Als het diesel moet that is.
Dàt kan ook. Maar heb zelf toch liever 6/8/12 dan 4 of 5quote:Op maandag 10 december 2012 00:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
5 cylinder in een leuke station/sedan wordt het dan eerder
Daihatsu Charade 1.0 GTTi, 3 cylinder met 100 pkquote:Op maandag 10 december 2012 00:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dàt kan ook. Maar heb zelf toch liever 6/8/12 dan 4 of 5
3 ga ik niet eens serieus overwegen.
Hij voelde nog aardig snel aan, de eerste 3 versnellingenquote:
Alsjeblieft nietquote:Op maandag 10 december 2012 00:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daihatsu Charade 1.0 GTTi, 3 cylinder met 100 pk
Het lijkt mij heel stuiterig?quote:Op maandag 10 december 2012 08:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hij voelde nog aardig snel aan, de eerste 3 versnellingen
Ook een andere beleving als een je het vergelijkt met een A4.
Haha, ja stuiterde als een kartquote:Op maandag 10 december 2012 10:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet
[..]
Het lijkt mij heel stuiterig?
Ik zou, als ik A4 eigenaar zou zijn, gelukkiger zijn als ie er zo uitzag zoals jouwe nu dan deze.quote:Op maandag 10 december 2012 11:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja stuiterde als een kart
Zag net dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou een heel gelukkig mens zijn als mijn A4 er zo uit zag, wow
Iets minder laag misschien, voor het praktische gedeelte, maar verder
Haha, ja maaar hij is zo suf nu.quote:Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou, als ik A4 eigenaar zou zijn, gelukkiger zijn als ie er zo uitzag zoals jouwe nu dan deze.
Ik moet echt elke keer weer lachen als ik jouw UI zie
Suf? Valt toch wel mee man een Toyota Corolla is sufquote:Op maandag 10 december 2012 11:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja maaar hij is zo suf nu.
En zo hoog, en ik haat dat deinende gevoel.
Oppan gangnam style haha
Ja, nou braaf dan.. Van die inniminnie 16 inch velgen met mega banden, welke 3 a 5 centimeter binnen de wielkasten vallenquote:Op maandag 10 december 2012 11:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Suf? Valt toch wel mee man een Toyota Corolla is suf
Kan je het dansje ook zelf?
Heb dat nog nooit gehad, deurrubbers die bleven plakken door de kou..quote:Op maandag 10 december 2012 11:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat ik mijn auto maar even ga afspuiten vandaag. En nog een keer de rubbers insmeren, die bleven toch nog een klein beetje plakken toen het zo gevroren had 's nachts.
Ik ook niet, maar van de week toen het zo gesneeuwd had, had ik maar een klein stukje gereden. Dus toen was het half gesmolten en dan wordt alles zo lekker nat. Blijkbaar waren mn rubbers ook nat geworden.quote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, nou braaf dan.. Van die inniminnie 16 inch velgen met mega banden, welke 3 a 5 centimeter binnen de wielkasten vallen
Nee haha
[..]
Heb dat nog nooit gehad, deurrubbers die bleven plakken door de kou..
Hmm ook dat valt ook wel mee toch, ik zou het gewoon 'normaal' noemen ik heb zelf 17 inch en vind het wel echt genoeg eigenlijkquote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, nou braaf dan.. Van die inniminnie 16 inch velgen met mega banden, welke 3 a 5 centimeter binnen de wielkasten vallen
Nee haha
[..]
Heb dat nog nooit gehad, deurrubbers die bleven plakken door de kou..
Ja, op die manier haha. Als het dan nat is en gaat vriezen zal het wel goed vast zittenquote:Op maandag 10 december 2012 11:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar van de week toen het zo gesneeuwd had, had ik maar een klein stukje gereden. Dus toen was het half gesmolten en dan wordt alles zo lekker nat. Blijkbaar waren mn rubbers ook nat geworden.
Ja, maar origineel/normaal is best wel saai. Tenzij je het over een Lamborghini hebt ofzoquote:Op maandag 10 december 2012 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ook dat valt ook wel mee toch, ik zou het gewoon 'normaal' noemen ik heb zelf 17 inch en vind het wel echt genoeg eigenlijk
Op zich viel het nog best mee. Maar wil niet hebben dat ze een keer goed vast zitten.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, op die manier haha. Als het dan nat is en gaat vriezen zal het wel goed vast zitten
[..]
Ja, maar origineel/normaal is best wel saai. Tenzij je het over een Lamborghini hebt ofzo
OEM+ bedoelt u?quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het leukste is origineel, maar dan beter. De auto zo maken zoals de ontwerpers 'm wilde hebben als er geen compromissen nodig waren.
Zo heb ik mijn eigen auto ook aangepast.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het leukste is origineel, maar dan beter. De auto zo maken zoals de ontwerpers 'm wilde hebben als er geen compromissen nodig waren.
Tia, geef het beestje een naam.quote:
Soort van faceliften dusquote:Op maandag 10 december 2012 11:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zo heb ik mijn eigen auto ook aangepast.
OEM met onderdelen van de MK2.
Huh? welke oude sportwagens?quote:Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tia, geef het beestje een naam.
Ik vind het leuk om de concepten achter de modellen te ontdekken en met dat als inspiratie aan de slag te gaan.
Oude sportwagens zijn niet bedacht met 13" velgen, smalle banden en een rietje als uitlaat.
Precies.quote:Op maandag 10 december 2012 12:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Soort van faceliften dus
[..]
Huh? welke oude sportwagens?
Maakt hem een stuk frisser inderdaad!quote:Op maandag 10 december 2012 12:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies.
Lichtmetaal, nieuwere type achterlichten, nieuwere type koplampen, metalen instaplijsten, chromen tellerringen, alles meegespoten.
Interesse in een setje H7 4300K met Slim-ballasten?quote:Op maandag 10 december 2012 12:18 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Maakt hem een stuk frisser inderdaad!
Zijn ook mijn plannen, gewoon upgraden met OEM spul.
En dan nog een schroefsetje eronder, maar geen Autostyle pauper tuning spul!
Dat is inderdaad zielig.quote:Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hmm, lichtmetaal onder de auto wil ik nog nemen (heb ik ook gedaan met de Auris...), maar voor de rest... En vooral mensen die dan zo'n oerlelijke 50 maten te grote uitlaat onder de auto monteren. En dan het liefst nog zo'n fake aan de andere kant ook!
Jaren '70/'80.quote:
Het zijn meestal wel het zelfde type wat daar in zit... En die denken dat alles "sportief" is, zolang het maar lelijk is en zij erin zittenquote:Op maandag 10 december 2012 12:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zielig.
Maar tegenwoordig liggen al dubbele uitlaten onder een 1.8T van Audi geloof ik, dus iets heel sportiefs is het ook niet meer.
En onder een retetrage Lagunaquote:Op maandag 10 december 2012 12:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zielig.
Maar tegenwoordig liggen al dubbele uitlaten onder een 1.8T van Audi geloof ik, dus iets heel sportiefs is het ook niet meer.
Origineel is mooi en dat soort auto's moet je inderdaad helemaal nooit willen aanpassen:Pquote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, op die manier haha. Als het dan nat is en gaat vriezen zal het wel goed vast zitten
[..]
Ja, maar origineel/normaal is best wel saai. Tenzij je het over een Lamborghini hebt ofzo
Maar dat is wel subtiel gedaan vind ik!quote:Op maandag 10 december 2012 12:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zielig.
Maar tegenwoordig liggen al dubbele uitlaten onder een 1.8T van Audi geloof ik, dus iets heel sportiefs is het ook niet meer.
Wat is er mis met 13 inch velgen dan?quote:
Dat soort auto's niet, maar goed veel andere auto's welquote:Op maandag 10 december 2012 13:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Origineel is mooi en dat soort auto's moet je inderdaad helemaal nooit willen aanpassen:P
Ik zit op 9 rond, rijdt best lekker!quote:Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mwah toch nog onder de 10 toch dus best cool nog. Tot nu toe nog één van de snelste
Rond de 285¤,- met 35% wat ik erover heen mag met zelf bij betalen.quote:Op zondag 9 december 2012 19:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Welke klasse en wat voor idee heb jezelf?
Rond de 285¤,- met 35% wat ik erover heen mag met zelf bij betalen.quote:Op zondag 9 december 2012 21:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Welke klasse/budget en eisen heb je?
Mja, zo lang het kan .quote:Op maandag 10 december 2012 00:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja 'lang' in deze was een week.
Die 3.0 V6 kost altijd wat, rijdend of stilstaand. Hoort erbij ik kijk er nooit echt naar eigenlijk. Het kan gewoon dus. mrb is iets van ¤220 per kwartaal ofzo? Weet niet eens precies eigenlijk.
De oude Fabia? Dan in elk geval een RS nemen, anders kom je helemaal niet van je plek .quote:Op maandag 10 december 2012 00:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, een kleine auto met een leuke potente diesel .. Fabia TDi of iets in die klasse.
Daaromquote:Op maandag 10 december 2012 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, zo lang het kan .
[..]
De oude Fabia? Dan in elk geval een RS nemen, anders kom je helemaal niet van je plek .
Ik zou eerder voor een Leon of een Ibiza TDI gaan dan, als je toch iets 'kleiners' wil. Met een chipje zit je zo op 160+pk.
Dat type 7serie is zo mooi zo elegant!quote:Op maandag 10 december 2012 15:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Maar dat is wel subtiel gedaan vind ik!
[ afbeelding ]
[..]
Wat is er mis met 13 inch velgen dan?
[..]
Dat soort auto's niet, maar goed veel andere auto's wel
Ik bedoel, een 7 serie bijvoorbeeld is een dikke bak!
Maar met een verlaging en BBS velgen is die nog veel mooier
[ afbeelding ]
Toyota op z'n bestquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:14 schreef Actaeon het volgende:
Zo'n Lexus Ls600 is ook wel vet eigenlijk. Wel heel chique, elegant en op een Amerikaanse manier zakelijk.
Mooiste 7 serie ooit gemaakt!quote:Op maandag 10 december 2012 23:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat type 7serie is zo mooi zo elegant!
True. Het enige dat ze maken dat nog enigszins de moeite waard is.quote:
Lomp, really? Ik vind het juist wel iets verfijnds hebben eigenlijk. Hij oogt heel dynamisch.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mooiste 7 serie ooit gemaakt!
Ls600 vind ik dan weer niks, interieur is mooi maar het exterieur, nee te lomp.
Audi A8 it is. Jag ni meegeteld
Nja ieder z'n ding natuurlijk had jij verder nog last van winterissues eigenlijk met je auto?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, die rare opgetrokken neus. Vind het net niks.
Winterissues?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja ieder z'n ding natuurlijk had jij verder nog last van winterissues eigenlijk met je auto?
Ik heb een ander mailprogramma sinds net en ik heb 6 jaar lang nooit de moeite genomen m'n oude mail te verwijderen kom ik net achter
Ja weet je wel vastgevroren deuren, moeilijk starten etcquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Winterissues?
Behalve dat het de eerste 5 minuten koud is in de auto omdat de kachel nog niet warm is en mijn auto er niet uit ziet door het smerige weer, niet nee
Nee, dat soort gekheid nog niet gehad gelukkigquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja weet je wel vastgevroren deuren, moeilijk starten etc
Ik heb trouwens ooit je PM gereplyed
Zouden ze eigenlijk in MyAt moeten zetten he?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, dat soort gekheid nog niet gehad gelukkig
Ja, ik weet het. Beetje luiheid en vergeten aangezien die niet bij mijn actieve topics staat
Klopt haha!quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zouden ze eigenlijk in MyAt moeten zetten he?
Inderdaad gelukkig. Ik ook niet.
Ga je eigenlijk nog een keer dubbele uitlaat doen bij je Audi?
Of gewoon dubbel aan één kant zegmaar? Dat heb ik, ziet er ook wel nice uit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt haha!
Je bedoelt zoals die B6 die ik eerder poste?
Gaat niet lukken aangezien daar geen sparing in mn bumper zit. Ga er iig niet in zagen!
Ja precies, zoals de S4 van het model wat ik heb heeft.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of gewoon dubbel aan één kant zegmaar? Dat heb ik, ziet er ook wel nice uit.
Ja precies! Ziet er ook goed uitquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja precies, zoals de S4 van het model wat ik heb heeft.
De bumper heb ik al... dus tja wie weet
[ http://img522.imageshack.us/img522/9877/67177203.jpg (copy/paste deze link) ]
Overkwam mij ooit ook eens al was dat door ochtendmoeheid en ik raakte een stoepje . De auto aan de kant gezet, dop gezocht en er weer op gezetquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef Fiorano het volgende:
Kut, 1 van m'n wieldoppen is er afgevlogen gisteren. Rij nu dus met 3 wieldoppen rond
Nee hoor, is overal 80.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Alleen frustrerend als er iemand voor je zit die geen 100kmu rijdt.
Na Beneden-Leeuwen wordt het 100 (volgens mij rond Druten?) Richting A50/A73.quote:
Ja dat zeker wel, komt wel op mijn lijstje van dingen die ik nog ga veranderen als ik verder niks meer te doen hebquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja precies! Ziet er ook goed uit
En vind een dubbele uitlaat toch wel wat extra's geven aan een auto.
Ik vind 'm echt gruwelijk saai en burgerlijk Net als alles van Ford eigenlijk. Al zal het best een prima ding zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:41 schreef Marco001 het volgende:
Net nog een auto bijgekomen op de lijst "auto's die ik wel zou willen als vervanging van de Ibiza" :
de Ford B-max, zaterdag in 1 gezeten, en het is best een mooie auto, helemaal met het grote panoramadak.
Goed plan maar eerst nog een lading andere dingen dus?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja dat zeker wel, komt wel op mijn lijstje van dingen die ik nog ga veranderen als ik verder niks meer te doen heb
lekker laag bij de grond, leuke velgjes en klaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind 'm echt gruwelijk saai en burgerlijk Net als alles van Ford eigenlijk. Al zal het best een prima ding zijn.
[..]
Goed plan maar eerst nog een lading andere dingen dus?
Dat probleem zal ik ook hebben. Tot die tijd kijk ik er dus maar niet naarquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb een ander mailprogramma sinds net en ik heb 6 jaar lang nooit de moeite genomen m'n oude mail te verwijderen kom ik net achter
Ja, die deuk moet er ook nog steeds uit haha:pquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind 'm echt gruwelijk saai en burgerlijk Net als alles van Ford eigenlijk. Al zal het best een prima ding zijn.
[..]
Goed plan maar eerst nog een lading andere dingen dus?
En saaie motoren? En als 'lekker laag bij de grond' en 'leuke velgjes' je criteria zijn kun je vast wel leukere dingen kopen dan een B-Maxquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
lekker laag bij de grond, leuke velgjes en klaar.
Van binnen zeker met de 2-tone bekleding en het panoramadak best mooi.
Oh haha, ja dat is ook wel belangrijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, die deuk moet er ook nog steeds uit haha:p
Die Ford B-max is net een Golf 5 plus, ziet er raar uit op een of andere manier..
Plan wel alvast een paar uur in voor het opschonen en ordenen als je switcht danquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat probleem zal ik ook hebben. Tot die tijd kijk ik er dus maar niet naar
een Golf+ vind ik echt oerlelijk..quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En saaie motoren? En als 'lekker laag bij de grond' en 'leuke velgjes' je criteria zijn kun je vast wel leukere dingen kopen dan een B-Max
[..]
Oh haha, ja dat is ook wel belangrijk.
Maar zo'n Golf+ is gewoon wat ie is. En zo'n B-Max pretendeert nog hip te zijn heb ik het idee.
Echt niet. Dat is gewoon alles van een maand en ouder *hop* de prullenbak in.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Plan wel alvast een paar uur in voor het opschonen en ordenen als je switcht dan
En een B-Max niet. Ik zie dat gewoon als de pretentieuze versie van een Golf+quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
een Golf+ vind ik echt oerlelijk..
Ik moest alles met de hand doen en sommige dingen waren toch weer de moeite van het archiveren waard. Enfin, je kent het wel denk ik.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Echt niet. Dat is gewoon alles van een maand en ouder *hop* de prullenbak in.
Het sneeuwt zelfs weer echt hier.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad. zeker wel een cm of 5-10..
Hier nu meer natte sneeuw volgens mij.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het sneeuwt zelfs weer echt hier.
Was heel typisch. Thuis lag er een centimeter of 10, in Groningen was praktisch niets bijgevallen... Het is alleen jammer dat die temperatuur niet 10 graden lager ligt....quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier nu meer natte sneeuw volgens mij.
Net even gekeken; alle leuke "speelplekjes" waren schoongeveegd. Iets wat ze normaal nooit doen.
Vandaag zelfs de schoolroute door de wijk schoongemaakt, kon dus alleen in onze straat een beetje spelen, al is daar bar weinig ruimte voor..
Zat net te twijfelen of ik zou vegen, maar ik wacht eerst deze sneeuwbui wel even af.
Hier is het meeste ook al weg nu.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier nu meer natte sneeuw volgens mij.
Net even gekeken; alle leuke "speelplekjes" waren schoongeveegd. Iets wat ze normaal nooit doen.
Vandaag zelfs de schoolroute door de wijk schoongemaakt, kon dus alleen in onze straat een beetje spelen, al is daar bar weinig ruimte voor..
Zat net te twijfelen of ik zou vegen, maar ik wacht eerst deze sneeuwbui wel even af.
Door de stad?quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:06 schreef Goddelijker het volgende:
Heb gisteren over 45 km bijna een uur gedaan.
Altijd goed toch?quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:43 schreef Actaeon het volgende:
Is het jullie ook weleens opgevallen dat mensen altijd heel aardig voor elkaar zijn in dit topic? In tegenstelling tot veel andere reeksen/SC's
Das inderdaad goed om even in de gaten te houden. Kan zomaar zijn dat je een lekkende klauw of wielremcylinder hebt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren begon m'n lampje van m'n handrem te knipperen, maar die stond vrij. Kon ook nog staan voor remvloeistof, daar iets bijgegooid, stond tegen minimaal aan. Verder geen geknipper meer gezien, maar ff goed in de gaten houden!
Veerpoot vervangen ivm gebroken veer en er is een draagarm vervangen ivm veel speling op een fuseekogel.quote:
Ja, het was ook positief/complimenteus bedoelt! Maar het viel me zo op dat er hier weinig ego-gedrag is in tegenstelling tot sommige topics waar ik ook wel (regelmatig) kom.quote:
Precies, vandaar dat ik het ook al zei.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Das inderdaad goed om even in de gaten te houden. Kan zomaar zijn dat je een lekkende klauw of wielremcylinder hebt.
remblokken controleren als die niet te ver zijn versleten, en kijken naar lekkagequote:Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren begon m'n lampje van m'n handrem te knipperen, maar die stond vrij. Kon ook nog staan voor remvloeistof, daar iets bijgegooid, stond tegen minimaal aan. Verder geen geknipper meer gezien, maar ff goed in de gaten houden!
Remblokken lijkt me sterk, want het gebeurde als ik m'n gas losliet (en dus niet remde). Heb hem afgetekend tot hoe hoog hij nu zat, binnenkort weer even controleren.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
remblokken controleren als die niet te ver zijn versleten, en kijken naar lekkage
Alles zelf gedaan? Anders is 't voor 170 euro wel echt een koopjequote:Op zaterdag 15 december 2012 17:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Veerpoot vervangen ivm gebroken veer en er is een draagarm vervangen ivm veel speling op een fuseekogel.
Daarbij ook een stofhoes van de aandrijfas vervangen en de versnellingsbak bijgevuld.
Allemaal trouwens aan dezelfde kant dus alles was toch los :p
Laten doen . Heb alleen de veerpoot zelf meegenomen want die had ik al gehaald. Draagarm is via de garage geregeld, wel een tweedehands.quote:Op zondag 16 december 2012 12:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Alles zelf gedaan? Anders is 't voor 170 euro wel echt een koopje
Da's goed te betalen!quote:Op zondag 16 december 2012 12:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laten doen . Heb alleen de veerpoot zelf meegenomen want die had ik al gehaald. Draagarm is via de garage geregeld, wel een tweedehands.
Maarja een universele garage met een uurloon van ¤43,50 excl btw.
Ik had graag nog E achter B gehaald dit jaar ivm de soepele normen, maar financieel zit het er even niet in. Komt nog wel eens .quote:Op maandag 17 december 2012 21:47 schreef monsterd. het volgende:
Iemand van jullie in het bezig van E achter B en zin om zaterdag a.s. met mij een fiatje ergens ophalen?
Als je toch vloeistoffen aan het controleren bent, gelijk even de ruitenwisser meenemen! Het lijkt erop dat die auto van ons erop rijdt ofzo...quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Remblokken lijkt me sterk, want het gebeurde als ik m'n gas losliet (en dus niet remde). Heb hem afgetekend tot hoe hoog hij nu zat, binnenkort weer even controleren.
Waar woon je?quote:Op maandag 17 december 2012 21:47 schreef monsterd. het volgende:
Iemand van jullie in het bezig van E achter B en zin om zaterdag a.s. met mij een fiatje ergens ophalen?
Zutphen en moet een fiat ophalen in Schiedamquote:
Ik woon in Barneveld haha, dus dat wordt hem niet. Succes!quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zutphen en moet een fiat ophalen in Schiedam
Wil zelf ook e achter b halen om niet afhankelijk te zij. Van anderen, maar tot nu toe heb ik daar nog geen mogelijkheden voor gehad.
Hoe zit het eigenlijk verder met het blok na het inbouwen? Vaak moeten de kleppen vaker gesteld worden toch? Slijt het blok niet significant meer etc.?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:57 schreef L0we het volgende:
Je kan altijd de inbouw van LPG overwegen. Mijn pa heeft dat laten doen, na 9 maanden had hij de kosten eruit, en nu rijdt hij significant goedkoper.
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzinequote:Op zaterdag 22 december 2012 00:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk verder met het blok na het inbouwen? Vaak moeten de kleppen vaker gesteld worden toch? Slijt het blok niet significant meer etc.?
quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
En hoe zit het dan met auto's die van fabriek af zijn voorzien van LPG? Komen er dan ook veel problemen voor na jaren, laten we zeggen 10 jaar?quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
Die hebben al een kop die geschikt is voor LPG, vaak zit daar de kat ook net iets verder weg van het blok, om de thermische belasting iets lager te krijgenquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
[..]
En hoe zit het dan met auto's die van fabriek af zijn voorzien van LPG? Komen er dan ook veel problemen voor na jaren, laten we zeggen 10 jaar?
Tja, die zal je ook bij de seat aantreffen; Lambdasonde meet verkeerde waarde's en laat bij mij continu het motormanagement lampje branden..quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
Mooie huizen op de achtergrond.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe dopjes ipv doppen. Staat net wat stoerder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghe Ghe de overkant van mijn huisquote:
Neuh simpel rijtje. Huis van m'n ouders btw haha.quote:
Dat lijken op allemaal normale aan slijtage onderhevige onderdelen, behalve die bobine.. Beetje vreemd dat die zo vaak stuk gaat?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, die zal je ook bij de seat aantreffen; Lambdasonde meet verkeerde waarde's en laat bij mij continu het motormanagement lampje branden..
Monsterd, de Seat heb ik nu 2 jaar en word in januari 10 jaar oud. Door de km stand van 166680(inmiddels) heeft ie wel wat dingetjes(piepende geluidjes bij wegrijden, deur die af en toe beetje kraakt bij open/dicht doen, gordel die niet goed oprolt en de passagiersstoel wil niet meer naar voren klappen, maar technisch heb ik vrij weinig problemen met de auto.(op elke 25000km een nieuwe bobine na).
Hij krijgt 1 grote beurt per jaar(tegelijk met APK) en dat is het wel qua onderhoud(tussendoor de slijtagedingetjes af en toe; zo is er in juli een nieuw wiellager in gekomen)
Nope, Seat kwaaltje.. Vrij gewoon dat hij zo "vaak" stuk gaat.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat lijken op allemaal normale aan slijtage onderhevige onderdelen, behalve die bobine.. Beetje vreemd dat die zo vaak stuk gaat?
Herkenbaar, maar dan met wel een RWD.. Met een E-diesel automaat; ESP/TC was stuk, en gaf iets te veel en lang gas in een bocht.. 2 hele mooie sporen achtergelaten de berm in..quote:Op woensdag 26 december 2012 21:17 schreef RetepV het volgende:
Och, och, ik heb een Subaru Impreza AWD. Jammer genoeg maar een 1.6. Maar vorig jaar in de sneeuw toch een hoop pret met driften over de rotondes.
Bij hoge snelheid wordt driften overigens wel een beetje tricky, ook met een AWD. Ik moet me nog steeds even bij verkeer en waterstaat verontschuldigen voor die diepe wielsporen in de berm...
De look is echt iets tè fout imoquote:Op woensdag 26 december 2012 19:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
In het kader van 'rondkijken is altijd leuk':
A6 3.0TDI
Ook een erg leuke kar. Die RS-look en de velgen zijn wat fout, maar het heeft ook wel wat. En zo'n 3-liter blok dat met een chipje makkelijk tot tegen de 280pk komt, da's ook niet verkeerd. Helaas is ie wel wat duur om te rijden
Dat is ook weer zo; je bandenprijs gaat echt giga snel omhoog bij grotere velgen . En wat je zegt..zo'n kit hoort gewoon niet op een diesel. Maar alleen op de eckte..naar mijn meningquote:Op donderdag 27 december 2012 10:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, het is tenminste geen tupperwarekit . Al hoort die RS-look eigenlijk gewoon niet bij een diesel. Hoewel je natuurlijk na een chippie wel een erg vlotte diesel hebt, is 't toch een beetje cheaten en zal de liefhebber je met medelijden aankijken.
De velgen vind ik wel echt matig. 19" winter en 20" zomer is te groot, te lomp, past niet bij een wat luxere auto vind ik. En ze zijn achterlijk duur: setje banden kost je dan 1.000 euro, en Vredestein Sessanta's... kleven prima maar gaan maar 15-20k mee. Wil je Pilot Sports, kun je nog 300 euro extra meenemen.
Daarom is 17" of 18" nog wel te overzien, maar dan houdt het ook echt op. 18" is al twee keer zo duur als m'n 16"-balonnetjesquote:Op donderdag 27 december 2012 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo; je bandenprijs gaat echt giga snel omhoog bij grotere velgen . En wat je zegt..zo'n kit hoort gewoon niet op een diesel. Maar alleen op de eckte..naar mijn mening
Whut?quote:Wat was jij ook nog laat wakker trouwens vanmorgen/vannacht.
Inderdaad! Ik had eerst 15" dat is echt goedkoop ivm 17"quote:Op donderdag 27 december 2012 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daarom is 17" of 18" nog wel te overzien, maar dan houdt het ook echt op. 18" is al twee keer zo duur als m'n 16"-balonnetjes
[..]
Whut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |