abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88771713
Aanschouw hier; het 23e autorij topic.

Discussieer hier over:
- Autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Klussen aan auto's
- Poetsen van je heilige koe
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk ;)
Degene die willen:
- Purdey
- House_is_a_feeling
- Piles
- L0we
- FalleNk810i
- Marco001
- Monsterd.

Misschieners:
- Cherrylips
- Goddelijker
- Sjoegerd

Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst :)
Tap tap tap
pi_88771745
@TT: speak for yourself :{w :+

Volgens mij betaal ik 25 euro per maand WA-verzekering :9
pi_88771884
Goedemorgen. :O
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88771918
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goedemorgen. :O
Hoi :W

We gaan er hier niet zo'n inteelt-SC van maken hè :') ;)
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:26:08 #5
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88772021

Tvp.
pi_88772143
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:43 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit stiekem toch naar oude barrels op Marktplaats te kijken :@ Maar ik vind het lastig inschatten wat de maandelijkse kosten zullen zijn.
Meeste is wel genoemd, maar ik zou als je een leuk autootje op het oog hebt eerst eens googlen naar hoe betrouwbaar die dingen zijn. Of hier vragen natuurlijk... ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:42 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Jaaaaa, micra! *O*
Niet om micra's nou uitgebreid te promoten (dat doen we toch al wel hier); het zijn wel super betrouwbare auto's die weinig roesten. Ten minste, ik heb haast nooit een verroeste micra gezien :)
Misschien omdat ze het begeven voor ze kunnen gaan roesten? ;).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Een Kaatje is ook leuk. Daar heb ik ook nog naar gekeken voordat ik mijn bakkie kost, maar uiteindelijk bleek dat het toch niet zulke betrouwbare auto's zijn en ook veel roesten. Daarnaast zijn ze duurder in wegenbelasting wanneer je er stuurbekrachtiging op wil.
Klopt, kaatjes zou ik afraden! Ookal zijn ze erg leuk voor een dame ;).
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:49:11 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88772743
Cherry, wat wil je eigenlijk eventueel uitgeven? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:49:51 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88772767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:29 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Misschien omdat ze het begeven voor ze kunnen gaan roesten? ;).
SPOILER
[..]

Ja grappig :6
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_88774017
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja grappig :6
Sorry, k wist niet dat je boos werd ;(

Even serieus, er zijn wel een aantal series bekend die vrij veel last van roest hebben. Maar als je je auto schoon houdt (vooral wielkasten enzo goed afspuiten) zal je daar niet zo heel vlot last van hebben :)
pi_88774177
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:
Cherry, wat wil je eigenlijk eventueel uitgeven? :P
Ja geen idee :') De auto zelf is geen probleem op zich, ben ook wel bereid om een nieuwere auto te nemen, maar die maandelijkse kosten vind ik altijd zo ellendig aangezien ik geen vast inkomen heb.
Aan de andere kant: mochten m'n inkomsten door ziekte oid kelderen, kan die auto als eerste de deur uit natuurlijk.
Tap tap tap
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:42:05 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88774384
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Sorry, k wist niet dat je boos werd ;(

Even serieus, er zijn wel een aantal series bekend die vrij veel last van roest hebben. Maar als je je auto schoon houdt (vooral wielkasten enzo goed afspuiten) zal je daar niet zo heel vlot last van hebben :)
Nou mijn opmerking was ook niet zo serieus bedoelt hoor, dus er is niets aan het handje :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja geen idee :') De auto zelf is geen probleem op zich, ben ook wel bereid om een nieuwere auto te nemen, maar die maandelijkse kosten vind ik altijd zo ellendig aangezien ik geen vast inkomen heb.
Aan de andere kant: mochten m'n inkomsten door ziekte oid kelderen, kan die auto als eerste de deur uit natuurlijk.
Ik denk dat je voor om en nabij 1000 euro opzich best een prima beginners autotje kunt kopen. Ik en Purdey waren ongeveer het dubbele kwijt aan onze micra's :P

Ik wil eigenlijk dan ook wel langer in mijn bakkie rijden, zolang hij geen noemenswaardige problemen heeft behou ik hem ook gewoon :)
en mitis ik het in de toekomst kan blijven betalen natuurlijk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_88775153
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nou mijn opmerking was ook niet zo serieus bedoelt hoor, dus er is niets aan het handje :*

Zo vatte ik hem ook niet op hoor! Was ook niet gelijk verscheurd door verdriet ofzo ;). :*
quote:
[..]

Ik denk dat je voor om en nabij 1000 euro opzich best een prima beginners autotje kunt kopen. Ik en Purdey waren ongeveer het dubbele kwijt aan onze micra's :P
Minder uitgeven kan ook wel, maar dan moet je wel veel geluk hebben met wat je koopt.
quote:
Ik wil eigenlijk dan ook wel langer in mijn bakkie rijden, zolang hij geen noemenswaardige problemen heeft behou ik hem ook gewoon :)
en mitis ik het in de toekomst kan blijven betalen natuurlijk :P
groot gelijk! En het is gewoon leuk om je eigen auto te blijven rijden zolang hij het doet, en betrouwbaar is :)
pi_88775434
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zou van tevoren even goed nadenken over de kosten, en wat te doen wanneer je hem opeens niet meer kan betalen. Het lastige is vaak dat als je een auto snel moet verkopen, je er vaak niet de prijs voor krijgt als dat je er voor betaald hebt. Zou zonde zijn als je daar een hoop bij inlevert.
pi_88776081
L0we: het argument stroomverbruik voor het al dan niet rijden met dimlicht aan is echt kolder. De geleerden hebben eens doorgerekend wat dat nou eigenlijk kost. Omgerekend op 40.000km per jaar kwamen de heren op 3 tot 5 liter benzine. Per jaar. Daar wil ik wel gewoon góed voor gezien worden, in plaats van nog altijd later dan noodzakelijk. Het kost natuurlijk wat meer lampen, maar dat loopt ook zo'n vaart niet. Ter illustratie: ik rijd áltijd met gewoon dimlicht aan, en ik heb in 4,5 jaar nu beide lampen 1 keer vervangen. Nou nou, dat zet zoden aan de dijk zeg om daar op te besparen 8)7
Overigens is ook overdag rijden met stadslicht gewoon verboden, en erger ik me kapot aan lui die vergeten om het dimlicht aan te zetten als het donker wordt. Die klapjosties kijken naar hun tellers en denken dan dat ze gewoon licht aan hebben, terwijl ze amper te zien zijn :')
Dat nieuwe auto's verplicht met dagrijverlichting uitgerust moeten worden klopt, en ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van, maar het is nog altijd wat anders dan stadsverlichting. Dagrijverlichting is een stuk feller namelijk :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88776273
Cherrylips: neem GEEN Ka. Die krengen roesten al als je er alleen maar naar kijkt. Lache autootjes hoor, maar roestbakken tot en met. Zoek dan liever een goeie Micra, een VW Lupo/Seat Arosa (dezelfde auto), een Toyota Starlet of een Suzuki Swift. Hebben allemaal ook hun voors en tegens, maar roesten in ieder geval een stuk minder dan zo'n Ford gedrocht :+

Edit: een ex van me reed in een Kia Picanto. Een knaloranje. Mijn eerste reactie: :')
Tot ik er in gereden had, het viel me echt niks tegen. Stuur lekker, verbazingwekkend ruim, zit goed. En kwalitatief geloof ik ook niet dat het echt onder doet voor die andere alternatieven. Nadeel: je kunt niet zelf je koplamp vervangen schijnbaar :')
pi_88776335
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:32 schreef Bartholomeus het volgende:
L0we: het argument stroomverbruik voor het al dan niet rijden met dimlicht aan is echt kolder.
Dat weet ik, dat was ook niet mijn bewering he? ;). Dan kan ik beter mn achterkant leegruimen, dat scheelt zo 50-100 kg aan belading, dat zal stukken meer schelen in het verbruik ;)
quote:
De geleerden hebben eens doorgerekend wat dat nou eigenlijk kost. Omgerekend op 40.000km per jaar kwamen de heren op 3 tot 5 liter benzine. Per jaar. Daar wil ik wel gewoon góed voor gezien worden, in plaats van nog altijd later dan noodzakelijk. Het kost natuurlijk wat meer lampen, maar dat loopt ook zo'n vaart niet. Ter illustratie: ik rijd áltijd met gewoon dimlicht aan, en ik heb in 4,5 jaar nu beide lampen 1 keer vervangen. Nou nou, dat zet zoden aan de dijk zeg om daar op te besparen 8)7
Ik doe het ook niet voor de besparing, meer gewenning eigenlijk :P. Een lampje kost ook niets, dus ik zou net zo goed dimlicht aan kunnen zetten.
quote:
Overigens is ook overdag rijden met stadslicht gewoon verboden, en erger ik me kapot aan lui die vergeten om het dimlicht aan te zetten als het donker wordt. Die klapjosties kijken naar hun tellers en denken dan dat ze gewoon licht aan hebben, terwijl ze amper te zien zijn :')
Dat is erg vervelend inderdaad, maar daar ben ik erg alert op! Ik vind zichtbaar zijn toch wel erg belangrijk :)
quote:
Dat nieuwe auto's verplicht met dagrijverlichting uitgerust moeten worden klopt, en ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van, maar het is nog altijd wat anders dan stadsverlichting. Dagrijverlichting is een stuk feller namelijk :)
Klopt ja, ik zit dat ook te overwegen om te gaan plaatsen. Aan de andere kant merk ik bij mezelf gewoon dat auto's met het minste beetje licht al meer opvallen dan de auto's zonder licht. Dan kan ik wel dimlicht gaan voeren, maar ik weet niet of je daar overdag nog meer mee opvalt.
pi_88776469
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Cherrylips: neem GEEN Ka. Die krengen roesten al als je er alleen maar naar kijkt. Lache autootjes hoor, maar roestbakken tot en met. Zoek dan liever een goeie Micra, een VW Lupo/Seat Arosa (dezelfde auto), een Toyota Starlet of een Suzuki Swift. Hebben allemaal ook hun voors en tegens, maar roesten in ieder geval een stuk minder dan zo'n Ford gedrocht :+
Alles heeft zn voors en tegens, en elke individuele auto heeft zn sterke en zwakke punten. Blijft goed opletten als je een auto koopt :)
quote:
Edit: een ex van me reed in een Kia Picanto. Een knaloranje. Mijn eerste reactie: :')
Tot ik er in gereden had, het viel me echt niks tegen. Stuur lekker, verbazingwekkend ruim, zit goed. En kwalitatief geloof ik ook niet dat het echt onder doet voor die andere alternatieven. Nadeel: je kunt niet zelf je koplamp vervangen schijnbaar :')

die? Best wel kek wagentje, al zou ik dr zelf niet in gezien willen worden ;).
pi_88776511
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:38 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat weet ik, dat was ook niet mijn bewering he? ;). Dan kan ik beter mn achterkant leegruimen, dat scheelt zo 50-100 kg aan belading, dat zal stukken meer schelen in het verbruik ;)

[..]

Ik doe het ook niet voor de besparing, meer gewenning eigenlijk :P. Een lampje kost ook niets, dus ik zou net zo goed dimlicht aan kunnen zetten.
In het vorige topic zei je anders dat je het deed om de stroombesparing, ik weet niet hoor :P

quote:
Dat is erg vervelend inderdaad, maar daar ben ik erg alert op! Ik vind zichtbaar zijn toch wel erg belangrijk :)

[..]

Klopt ja, ik zit dat ook te overwegen om te gaan plaatsen. Aan de andere kant merk ik bij mezelf gewoon dat auto's met het minste beetje licht al meer opvallen dan de auto's zonder licht. Dan kan ik wel dimlicht gaan voeren, maar ik weet niet of je daar overdag nog meer mee opvalt.
Doe dan gewoon je dimlicht aan :) Aftermarket dagrijverlichting vind ik er altijd zo :') uitzien, zo van: ik wil wel maar ik kan het eigenlijk niet betalen. Ondanks dat het natuurlijk niks minder zin heeft dan op een nieuwe auto :)
pi_88776667
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:41 schreef L0we het volgende:

[..]

Alles heeft zn voors en tegens, en elke individuele auto heeft zn sterke en zwakke punten. Blijft goed opletten als je een auto koopt :)

[..]

[ afbeelding ]
die? Best wel kek wagentje, al zou ik dr zelf niet in gezien willen worden ;).
Uiteraard, maar bepaalde modellen hebben nou eenmaal meer zwakke punten dan anderen :)

Dat ding ja! Ik zou ook niet willen ruilen, vind het een beetje een vrouwenautootje. Het was dan ook háár auto. En dat paste dan wel weer erg goed, ze had echt schik met dat ding :)

Een peug 106 vind ik ook wel een geinig dingetje trouwens, ook nie zo heul duuâh volgens mij :)
pi_88776716
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

In het vorige topic zei je anders dat je het deed om de stroombesparing, ik weet niet hoor :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:55 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik doe altijd mn stadslichten overdag aan, dan ben je toch nét even wat beter zichtbaar, en zoveel stroom kost het toch ook weer niet. :)
Oke, blinkt niet echt uit in duidelijkheid, maar bedoelde iig dat het voeren van verlichting niet veel stroom kost. :)
quote:
[..]

Doe dan gewoon je dimlicht aan :) Aftermarket dagrijverlichting vind ik er altijd zo :') uitzien, zo van: ik wil wel maar ik kan het eigenlijk niet betalen. Ondanks dat het natuurlijk niks minder zin heeft dan op een nieuwe auto :)
Ja, daar zit ik dus ook nog een beetje mee, ik moet het wel ergens fatsoenlijk weg zien te werken dan... Zodat ik het een beetje origineel kan laten lijken :)
pi_88776830
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:47 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Oke, blinkt niet echt uit in duidelijkheid, maar bedoelde iig dat het voeren van verlichting niet veel stroom kost. :)

[..]

Ja, daar zit ik dus ook nog een beetje mee, ik moet het wel ergens fatsoenlijk weg zien te werken dan... Zodat ik het een beetje origineel kan laten lijken :)
Ik heb zelf een golf 4 van 2002. Die zijn echt niet met dagrijverlichting geleverd. Kan je doen wat je wil, het gaat er nooit origineel uitzien :P Ook niet een beetje :P

Wat mij betreft mogen ze het wel net doen als in zweden. Gewoon verplicht altijd met dimlicht aan rijden :Y
pi_88777239
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:49 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb zelf een golf 4 van 2002. Die zijn echt niet met dagrijverlichting geleverd. Kan je doen wat je wil, het gaat er nooit origineel uitzien :P Ook niet een beetje :P

Dit vind ik dr dan nog wel redelijk strak uitzien hoor :).
quote:
Wat mij betreft mogen ze het wel net doen als in zweden. Gewoon verplicht altijd met dimlicht aan rijden :Y
Prima idee ja! En vaker controleren op de werking van alle lichten is ook wel een must eigenlijk! Hoevaak ik wel niet mensen tegenkomen met lichten die het niet doen, of compleet verkeerd staan afgesteld...
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:52 #23
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_88777930
Okay, om even verder te gaan over de lichten. Het word nu donkerder en aangezien ik nogal lichtgevoelige ogen heb vat ik veel lampen op als te fel waardoor ik soms even verblind word. Wat kan ik hier tegen doen zodat de lichten van andere auto's minder fel worden? Folie heeft geen zin, want dat gaat mijn baas nooit in de bedrijfsauto toelaten en om nou een zonnebril te dragen bij avonds ;( .
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_88778223
Bedankt voor alle tips :) Dat van de Ka had ik al eerder gehoord, maar het is dus wel een ernstig probleem. De Micra staat nog heel hoog, de donkerblauwe O+ . En ik vind de nieuwe Micra's ook heel leuk, al zijn die wat duurder... M'n vader is bevriend met een dealer in de buurt, daar komen bijna alle auto's van de familie vandaan ondertussen, misschien heeft hij wat leuks staan :P
Tap tap tap
pi_88778340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:59 schreef L0we het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vind ik dr dan nog wel redelijk strak uitzien hoor :).

Dat zeg ik, erg jammer :') Ieder z'n meug hoor, als jij het mooi vindt, vooral doen. Maar ik vind het niks :)

quote:
Prima idee ja! En vaker controleren op de werking van alle lichten is ook wel een must eigenlijk! Hoevaak ik wel niet mensen tegenkomen met lichten die het niet doen, of compleet verkeerd staan afgesteld...
Meestal hebben die lui de lamp er scheef in gedrukt, waardoor ze ook verkeerd in de reflectoren schijnen en jij dus verblind wordt. Het is ook erg moeilijk om 3 pinnetjes tegelijk in het goeie gaatje te stoppen. Sommigen hebben al moeite met 1 pinnetje 8)7

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef napoleonfour het volgende:
Okay, om even verder te gaan over de lichten. Het word nu donkerder en aangezien ik nogal lichtgevoelige ogen heb vat ik veel lampen op als te fel waardoor ik soms even verblind word. Wat kan ik hier tegen doen zodat de lichten van andere auto's minder fel worden? Folie heeft geen zin, want dat gaat mijn baas nooit in de bedrijfsauto toelaten en om nou een zonnebril te dragen bij avonds ;( .
Zo'n gele bril schijnt wonderen te doen daarvoor. Dat is dus geen zonnebril, maar echt een bril bedoeld voor 's nachts :)
Edit: volgens google voor een paar euries te koop bij zaken als kruitvat of een automaterialenzaak :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')