abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:55:18 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194305573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Snelheid maakt geen reet uit.
Sterker nog je kan eerder theoretisch benaderen dat een lagere snelheid en lage versnelling met veel toeren beter is omdat de belasting dan lager is als bij hogere snelheid (en gelijk toerental) en er dus ook minder vervuiling optreedt.
De boel geregeld goed op temperatuur stoken is goed voor je auto. Beetje doorrijden gedurende grote afstanden is daarvoor een prima methode. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:32:38 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194305944
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

De boel geregeld goed op temperatuur stoken is goed voor je auto. Beetje doorrijden gedurende grote afstanden is daarvoor een prima methode. :)
Dat zeg ik toch ook niet?
Snelheid is echter niet per se relevant voor het opstoken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196861461
I.v.m. langdurige stilstand wil ik om de zoveel tijd de wagen starten, alleen vraag ik me af of er nog iets specifieks aangeraden wordt als je dan toch rondrijdt. In mijn geval is dat overigens op privéterrein met relatief lage snelheden.

Liever met een constante snelheid rondrijden (tweede versnelling, laag in de toeren) of toch eenmaal op temperatuur herhalend fel accelereren (max. derde versnelling)?

Druppellader helaas geen optie.
pi_196863524
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:24 schreef br00djekaas54321 het volgende:
I.v.m. langdurige stilstand wil ik om de zoveel tijd de wagen starten, alleen vraag ik me af of er nog iets specifieks aangeraden wordt als je dan toch rondrijdt. In mijn geval is dat overigens op privéterrein met relatief lage snelheden.

Liever met een constante snelheid rondrijden (tweede versnelling, laag in de toeren) of toch eenmaal op temperatuur herhalend fel accelereren (max. derde versnelling)?

Druppellader helaas geen optie.
Sta je helemaal stil en heb je ook geen korte ritten meer?
Wat is precies je doel hiermee?
De accu sparen?

Waarom blijf je op privéterrein?
En waarom is een druppellader geen optie?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 21 december 2020 @ 17:08:41 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196864550
Ik zou ook voor de optie druppellader kiezen ipv alleen starten. Kijk ook even aan of je last krijgt van vocht in je auto, anders zou je hem anders moeten stallen. Vooral oude auto’s hebben het daar moeilijker mee.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 21 december 2020 @ 17:49:05 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196865194
Druppellader, dat starten en rijden slaat nergens op als je niet 20+ km gaat rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196868266
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Sta je helemaal stil en heb je ook geen korte ritten meer?
Wat is precies je doel hiermee?
De accu sparen?

Waarom blijf je op privéterrein?
En waarom is een druppellader geen optie?
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:08 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou ook voor de optie druppellader kiezen ipv alleen starten. Kijk ook even aan of je last krijgt van vocht in je auto, anders zou je hem anders moeten stallen. Vooral oude auto’s hebben het daar moeilijker mee.
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:49 schreef daNpy het volgende:
Druppellader, dat starten en rijden slaat nergens op als je niet 20+ km gaat rijden.
De wagen is geschorst, vandaar enkel het rijden op privéterrein. De afgelopen tijd om de tien dagen een half uurtje gereden maar dat lijkt niet echt heel veel uit te halen gezien de wagen de laatste paar keer merkbaar moeizamer start. Haal per keer een kilometer of acht negen zou ik zeggen.

Heb op het eerste oog niet een voor de hand liggende aansluiting voor een druppellader maar gezien de suggesties moet ik misschien maar eens kijken of ik daar toch iets mee kan.

Bedoeling is simpelweg de wagen gedurende de pandemie in redelijke conditie te houden. Ook met een druppellader zou ik er om de tien dagen even mee rijden denk ik.
  maandag 21 december 2020 @ 20:20:44 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196868668
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 20:07 schreef br00djekaas54321 het volgende:

De wagen is geschorst, vandaar enkel het rijden op privéterrein. De afgelopen tijd om de tien dagen een half uurtje gereden maar dat lijkt niet echt heel veel uit te halen gezien de wagen de laatste paar keer merkbaar moeizamer start. Haal per keer een kilometer of acht negen zou ik zeggen.
Accu eruit, en bij kamertemperatuur opladen.
Of je moet volgend jaar écht per sé een nieuwe willen kopen, dan bespaar je alle moeite.

quote:
Bedoeling is simpelweg de wagen gedurende de pandemie in redelijke conditie te houden. Ook met een druppellader zou ik er om de tien dagen even mee rijden denk ik.
Ik gooi mijn lege emmers ook altijd vol zodat ik ze leeg kan gooien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 21 december 2020 @ 20:21:05 #234
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196868677
Ik laat auto, en motoren, de hele winter stilstaan. In 10 jaar geen problemen. In garage en aan druppellader. Je krijgt de boel toch nooit goed warm met die korte stukkies in de winter. Als je geen lader hebt, accu loshalen. En 98 in de tank.

Kan je geen kabeltje direct op de accu monteren?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196869884
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Accu eruit, en bij kamertemperatuur opladen.
Of je moet volgend jaar écht per sé een nieuwe willen kopen, dan bespaar je alle moeite.
[..]

Ik gooi mijn lege emmers ook altijd vol zodat ik ze leeg kan gooien.
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Ik laat auto, en motoren, de hele winter stilstaan. In 10 jaar geen problemen. In garage en aan druppellader. Je krijgt de boel toch nooit goed warm met die korte stukkies in de winter. Als je geen lader hebt, accu loshalen. En 98 in de tank.

Kan je geen kabeltje direct op de accu monteren?
Ik zou als leek gezegd hebben dat het goed zou zijn eens in de zoveel tijd alle bewegende onderdelen ook daadwerkelijk te laten bewegen, vandaar het alsnog rijden, maar jarenlang geen problemen met de hele winter stil laten staan zegt ook wel wat.

Accu eruit en opladen moet inderdaad wel lukken. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')