Transfagarasan gaan wij volgend jaar doen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transfă;gărășan
Deze wil ik volgend jaar gaan doen.
Maakt mij niet veel uit, zij heeft klachten met haar knieën. Doe het dus voor haarquote:Op maandag 19 augustus 2019 22:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Heel goed.
Nou ja nog beter was als je het zelf had gewild, maar toch.
Ah, netjes!quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maakt mij niet veel uit, zij heeft klachten met haar knieën. Doe het dus voor haar
Ja ik ook. September waarschijnlijk. Heen via Oostenrijk en Hongarije, Zwarte Zee aantikken en dan via de Balkan terug.quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:10 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Transfagarasan gaan wij volgend jaar doen.
Het gaat nog druk worden op die weg.quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja ik ook. September waarschijnlijk. Heen via Oostenrijk en Hongarije, Zwarte Zee aantikken en dan via de Balkan terug.
Daarom typ ik begin september ook 'vermijd snelwegen' in als ik mijn autovakantie begin. Richting Oost-Duitsland, dan naar beneden naar Oostenrijk en Süd Tirol. Terug via Zwitserland en het laatste weekend ga ik in de Eifel naar de DTM kijken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het gaat nog druk worden op die weg.
Hoezo een automaat? Haha.quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Vanavond een andere auto gekocht, mijn vriendin wilde graag een automaat.
Het is (natuurlijk) weer wat Frans geworden, een Citroën Xsara 5-deurs in de Exclusive uitvoering. Wel wat mankementen maar heb niet het idee dat het hele erge dingen zijn.
Mooie auto, gefeliciteerd!! Veel plezier gewenstquote:Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Vanavond een andere auto gekocht, mijn vriendin wilde graag een automaat.
Het is (natuurlijk) weer wat Frans geworden, een Citroën Xsara 5-deurs in de Exclusive uitvoering. Wel wat mankementen maar heb niet het idee dat het hele erge dingen zijn.
Vriendin heeft wat lichamelijke issues waardoor koppelen in de file pijnlijk is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoezo een automaat? Haha.
Wel een stuk groter dan een 206.
Dankjewel! Het is een hele fijne auto, niet perfect maar daar was de prijs ook naar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooie auto, gefeliciteerd!! Veel plezier gewenst
Heerlijk een automaat!
Lekker comfortabel en ruim ook denk ik?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dankjewel! Het is een hele fijne auto, niet perfect maar daar was de prijs ook naar.
Vergeleken met wat ik ooit heb gehad is het een comfortabele en ruime auto ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lekker comfortabel en ruim ook denk ik?
Heb je een benzine of een diesel?
Lekkerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vergeleken met wat ik ooit heb gehad is het een comfortabele en ruime auto ja.
Het is een benzine, een 1.6 16v.
Kan zijn dat het niet in het boekje gezet is. Even de riem zelf bekijken als je het niet vertrouwt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Onafhankelijk bovag garage.
Niet alles is met dezelfde pen, kleur of handschrift geschreven.
En er staan ook verschillende stempels in.
Oke en hoe doe ik dat precies?quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan zijn dat het niet in het boekje gezet is. Even de riem zelf bekijken als je het niet vertrouwt.
Aankoopkeuring laten doen en er specifiek om vragen, omdat je het zelf niet kanquote:
Ja, onder de 6k.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Aankoopkeuring laten doen en er specifiek om vragen, omdat je het zelf niet kan
We hebben het hier niet over een auto van 6k of minder hoop ik.
Beetje een risico groep, waar je geluk moet hebben (of geen pech).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, onder de 6k.
Is dat slecht? het is overigens maar een kleine auto.
Staan er veel voor een vergelijkbare prijs.
Weet ik en ik vind het geen probleem om reparatiekosten te hebben en heb dit geld er ook voor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje een risico groep, waar je geluk moet hebben (of geen pech).
Pay peanuts, get monkeys.
Wat is het bouwjaar van dat ding? in 2018 nog geen ton gelopen en nog geen 6k waard?
https://www.autoweek.nl/forum/ enige die ik kenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:04 schreef HeftigKlaarspuiten het volgende:
Beetje een rare vraag maar is er naast dit rubriek ook een ander forum voor auto's?
Een beetje als tweakers is voor telefoons en computers.
https://problemcar.nl/forum/ voor technische problemen van alle merken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:04 schreef HeftigKlaarspuiten het volgende:
Beetje een rare vraag maar is er naast dit rubriek ook een ander forum voor auto's?
Een beetje als tweakers is voor telefoons en computers.
Toppiequote:Op woensdag 13 mei 2020 08:51 schreef oldford het volgende:
[..]
https://problemcar.nl/forum/ voor technische problemen van alle merken.
Verder zijn er tientallen merk-clubs die een forum hebben. Even zoeken met Google.
https://www.brandstof-zoeker.nl/quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:05 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Kunnen jullie een app/website aanraden voor het vergelijken van brandstofprijzen?
Zat gisteren bij mijn garage te wachten op apk. Zat Directlease 2 cent fout.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik gebruik op de iPhone de DirectLease Tankservice app. Vind ‘m wel handig. Je stelt je brandstof in (ik wissel tussen E5 en LPG) en je kunt op de kaart meteen zien waar het goedkoper is door kleurtjes. Heb ‘m al jaren dus misschien zijn er al betere app’s?
Ah ok, zo vaak gebruik ik het niet eerlijk gezegd. Tank LPG en E5 bij de goedkoopste in de buurt. Als ik ergens anders heenga kijk ik meestal even 😄quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zat gisteren bij mijn garage te wachten op apk. Zat Directlease 2 cent fout.
Maar geen idee hoe vaak de app niet correct is. Voor mijn gevoel doet ie het meestal wel goed.
ik heb voor DLD de ADAC Sprittpreise app. Die is aardig bij altijdquote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:28 schreef oldford het volgende:
[..]
https://www.brandstof-zoeker.nl/
Mocht je vaak in Duitsland komen:
https://www.benzinpreis.de/preise-deutschland.phtml
Dat klopt niet helemaal. De M240i had al de nieuwere B58, deze is nooit in de M2 geleverd. De eerste M2 had de N55 (geen echte M motor), welke ook in de M235i zit. De nieuwere M2 Competition heeft wel een echte M motor (S55), is ook geleverd in de M3/M4.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:34 schreef Sabata het volgende:
Een klein dik stuurtje is idd prima. Meerdere auto's mogen besturen waarin dit goed was uitgewerkt.
- Mini Cooper uit 2005
- Audi TTS Cabrio
- BMW M240 (zeg maar de 2 serie coupe met M2 motor én met iets comfortabeler vering)
- Mercedes C klasse Cabrio
Ooit ook een keer een dag in een Porsche 911 gereden met een instructeur van Pon er naast. Die was qua positie vrij duidelijk. Kwart voor Drie. Beste manier om de auto onder controle te houden. Nog een leuke tip, zet je schrap met je linkervoet (niet op de koppeling natuurlijk) als je harder gaat dan 100 of snel optrekt. Dan hoef je minder te sturen en loop je minder kans om in een epic fail op youtube te eindigen
Hoe bedoel je dit precies? Ik rij zelf een Peugeot 206 CC GTi en die heeft een "sportstuur" met voorgevormde groeven om je duim vast te houden in de kwart-voor-drie stand maar ook een verdikking om meer grip te geven in de tien-voor-twee stand.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Mijn kennis van de taal schiet helaas te kort om het allemaal mooi en duidelijk te beschrijven, maar ik ben wel nieuwsgierig of een stuur waarbij je je handen op "3 en 9 uur" als het ware volledig om het stuur kunt wikkelen een beetje lekker rijdt. Voor zover ik zie laat bijna geen enkele fabrikant die positie volledig open voor de handen, maar daar zullen ze waarschijnlijk wel hun redenen voor hebben.
On-topic: ik heb eigenlijk niet geweldig veel voorkeur voor een bepaalde vorm (twee-, drie- of vierspaaks vind ik allemaal wel prettig rijden) maar waar ik wel een grote voorkeur voor heb is het materiaal: bij goed onderhoud blijft een lederen stuur veel langer goed dan een kunststof stuur in mijn ervaring.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat voor soort stuur geniet jullie voorkeur? Het gaat me dan voornamelijk om de vorm/dikte/materialen/grootte etc. maar functies kunnen ook interessant zijn uiteraard. Eentje met bediening van cruise control/begrenzer bijvoorbeeld
Om er dan maar op voort te borduren, mocht men zich vervelen, welke "positie" voor de handen geniet jullie voorkeur? Ik kan me voorstellen dat dit op bochtige wegen/een circuit anders is dan gedurende trajectcontrole A2 bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad echt klote ja, sommige busjes hebben dat ook en dat rijdt voor geen meter.quote:Op zondag 7 juni 2020 08:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een ander iets wat de rijbeleving naar mijn mening flink beïnvloedt is de hoek waarop het stuur staat. Als je ooit in een Renault Scenic Phase I hebt gereden weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel: dat stuur ligt een stuk meer horizontaal en aangezien je sowieso al wat hoger zit heb je dan meer het idee dat je in een bus of zo rijdt. Ik merk vooral dat ik dan een stuk minder "feeling" met de auto heb, dus liefst zit ik zo laag mogelijk en achter een meer rechtopstaand stuur.
Bedankt voor de reactie. "Spaken" is het woord wat ik nodig had.quote:Op zondag 7 juni 2020 08:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies? Ik rij zelf een Peugeot 206 CC GTi en die heeft een "sportstuur" met voorgevormde groeven om je duim vast te houden in de kwart-voor-drie stand maar ook een verdikking om meer grip te geven in de tien-voor-twee stand.
Vooral die voorgevormde groeven in de spaken geven je veel houvast als je hard door een bocht gaat, dat vind ik zelf erg prettig rijden, maar die uitsparing in de rand van het stuur om je duim in te leggen is te vinden in praktisch elke auto waar ik tot nog toe in gereden heb.
[ afbeelding ]
[..]
On-topic: ik heb eigenlijk niet geweldig veel voorkeur voor een bepaalde vorm (twee-, drie- of vierspaaks vind ik allemaal wel prettig rijden) maar waar ik wel een grote voorkeur voor heb is het materiaal: bij goed onderhoud blijft een lederen stuur veel langer goed dan een kunststof stuur in mijn ervaring.
Mijn bovengenoemde 206 heeft er inmiddels 250.000 KM op zitten en het stuur ziet er nog exact hetzelfde uit als toen ik 'm 80.000 KM geleden kocht. Regelmatig reinigen en voeden doet wonderen wat dat betreft, maar ik zie heel veel wagens die na zo'n kilometrage stuurhoezen o.i.d. nodig hebben omdat het plastic plakkerig is of het leer versleten.
Een ander iets wat de rijbeleving naar mijn mening flink beïnvloedt is de hoek waarop het stuur staat. Als je ooit in een Renault Scenic Phase I hebt gereden weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel: dat stuur ligt een stuk meer horizontaal en aangezien je sowieso al wat hoger zit heb je dan meer het idee dat je in een bus of zo rijdt. Ik merk vooral dat ik dan een stuk minder "feeling" met de auto heb, dus liefst zit ik zo laag mogelijk en achter een meer rechtopstaand stuur.
Ah, op die fiets; duidelijk. Hmm, ik weet het niet hoor, als je handen worden ondersteund door zo’n spaak krijg je wel een stuk meer vastheid en glijdt het stuur wat minder gemakkelijk door je handen bij onverwachte krachten van buitenaf (bijvoorbeeld een gat in het wegdek).quote:Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie. "Spaken" is het woord wat ik nodig had.
Waar ik op doel is een stuur waarbij de uitsparingen/ruimtes tussen de spaken zich (in ieder geval) op kwart voor drie bevinden. De groeven voor de duim zouden dan eventueel wat hoger op tien voor twee staan.
Ik weet toevallig dat mijn moeder dat doet, inderdaad, schijnt beter te zijn, iets met condensatie of zo? Geen idee.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:16 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wie van jullie schakelt ook de airco uit 5-10 minuten voor het uitschakelen van de motor?
Ik neem aan niet zo belangrijk wanneer je korte ritten achter elkaar rijdt en de motor binnen 5 à 10 minuten weer gestart hebt? Anders kom ik nooit aan verkoeling toe bovenstaande vuistregel in acht nemend.
Een groot deel van de autobezitters zal het ongetwijfeld een worst wezen.
Ligt er aan wat er stuk is. Als je compressor wel de hele tijd draait op "aan" is het zonde van de extra weerstand (dus verbruik) denk ik.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat mijn moeder dat doet, inderdaad, schijnt beter te zijn, iets met condensatie of zo? Geen idee.
De airco in mijn auto is al drie jaar kapot dus die staat altijd "aan" Maakt niet erg veel meer uit denk ik dan, hahahaha.
De aircopomp is kaduuk, die doet niks meer. De garage gaf aan dat 't voor hun niet zeker is of die simpelweg is vastgelopen of uit elkaar gesprongen; bij de eerste volstaat een nieuwe pomp, maar in het geval van het tweede kunnen er ijzerstukjes in de leidingen zitten die dan weer in een nieuwe pomp lopen waardoor je ¤400 verder bent en alweer een kapotte airco hebt.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zet mijn airco altijd uit voordat ik de bestemming bereik. Meestal is dat zo een 2 tot 5 minuten daarvoor. Wel rijdend uiteraard.
[..]
Ligt er aan wat er stuk is. Als je compressor wel de hele tijd draait op "aan" is het zonde van de extra weerstand (dus verbruik) denk ik.
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De aircopomp is kaduuk, die doet niks meer. De garage gaf aan dat 't voor hun niet zeker is of die simpelweg is vastgelopen of uit elkaar gesprongen; bij de eerste volstaat een nieuwe pomp, maar in het geval van het tweede kunnen er ijzerstukjes in de leidingen zitten die dan weer in een nieuwe pomp lopen waardoor je ¤400 verder bent en alweer een kapotte airco hebt.
Liefst wordt het hele aircosysteem dus schoongespoten en komt er daarna een nieuwe aircopomp in; dan ben ik alleen een ¤800 kwijt, dus dat laat ik nog eventjes voor wat het is
Een Peugeot 206 CC, onderdelen zijn in het algemeen enorm gemakkelijk te vinden maar volgens de garage zijn er verschillende soorten aircopompen (gerelateerd aan motorisatie e.d.).quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.
Phoe, dat spoelen is wel prijzig zeg, is dat overal zo? Maar qua pomp kun je vaak ook nog wel bij andere merken zoeken. Als het maar dezelfde motor is. Beste is inderdaad wel om even het nummer er op te checken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een Peugeot 206 CC, onderdelen zijn in het algemeen enorm gemakkelijk te vinden maar volgens de garage zijn er verschillende soorten aircopompen (gerelateerd aan motorisatie e.d.).
Het spoelen zou met arbeid ook zo'n 300-400 euro kosten, vandaar. Ik zal wellicht nog eens informeren bij de garage, op zich is een euro of 70 voor een tweedehands pomp inderdaad geen slecht idee.
En afvullen?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.
Heb de airco al laten afvullen (¤60) toen die het niet meer deed, toen bleek dat de pomp niks meer deedquote:
Dat komt er dus nog bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb de airco al laten afvullen (¤60) toen die het niet meer deed, toen bleek dat de pomp niks meer deed
Meestal rond de 60/80 euro inderdaad. Ligt er aan hoeveel van dat spul in het systeem gaat.quote:
Snelheid maakt geen reet uit.quote:Op woensdag 29 juli 2020 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Je niet aan de 100 km houden over grotere afstanden helpt ook aardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |