Had ik die MX-5 maar nog lijst kan wel weg idd.quote:Op donderdag 14 juni 2018 10:39 schreef JDude het volgende:
Dat lijstje met auto's kan nu echt wel uit de OP denk ik
Zou mooi zijn als je dan meteen erbij waar zet waar 'hier' isquote:Op donderdag 14 juni 2018 13:47 schreef totalvamp het volgende:
pff ben blij dat bezine prijzen hier een stuk beter zijn met 1.10/l laatste tijd zuipt mijn auto als een gek, rij denk 1 op 6
Nog beter is het om de auto te laten repareren. Dan zuipt de motor niet meer zo.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:47 schreef totalvamp het volgende:
pff ben blij dat bezine prijzen hier een stuk beter zijn met 1.10/l laatste tijd zuipt mijn auto als een gek, rij denk 1 op 6
Japanquote:Op donderdag 14 juni 2018 14:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als je dan meteen erbij waar zet waar 'hier' is
Nouja krijg je als je er 600pk uit haalt, staat nu bij de garage voor de volgende upgrade van 2.6L naar 2.8L en 100+pk erbij. Dus dalijk zal ik nog maar 1 op 5 rijden ofzo...quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:39 schreef oldford het volgende:
[..]
Nog beter is het om de auto te laten repareren. Dan zuipt de motor niet meer zo.
RB26 met stroker kit? Foto's van het chassis eromheen?quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:29 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Japan
[..]
Nouja krijg je als je er 600pk uit haalt, staat nu bij de garage voor de volgende upgrade van 2.6L naar 2.8L en 100+pk erbij. Dus dalijk zal ik nog maar 1 op 5 rijden ofzo...
Ja RB26, neem een HKS 2.8L Step 2 stroker kit erbij.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:28 schreef x3ro het volgende:
[..]
RB26 met stroker kit? Foto's van het chassis eromheen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 17:36:59 ]
Je ziet ze nog maar weinig idd. Maar je ziet nu waaromquote:
Nou die auto was bij voorbaat al verloren toen de ''tuner'' de sleutels kreeg overhandigd.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je ziet ze nog maar weinig idd. Maar je ziet nu waarom
Lekker inhalen over de doorgetrokken streep. Civicje kon niet hebben dat die andere auto sneller was.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:37 schreef DieselTank het volgende:
In de reacties geven ze de dashcambestuurder de schuld aangezien hij versnelde, maar dat is toch juist de bedoeling van een oprit Dat die civic er langs wou sloeg natuurlijk nergens op.
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
Belofte maakt schuld:
De kleine dame is vannacht geboren
Het is erg snel gegaan, helemaal gezond! En 3,5 uur na de bevalling alweer lekker thuis.
Zo da's vlot . Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
Belofte maakt schuld:
De kleine dame is vannacht geboren
Het is erg snel gegaan, helemaal gezond! En 3,5 uur na de bevalling alweer lekker thuis.
Bijna een week te vroeg, dus is er zeker vlot bij!quote:
Haha inderdaad. Die van mij waren allebei "te laat" en niet binnen 24u het ziekenhuis uit .quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bijna een week te vroeg, dus is er zeker vlot bij!
Het is ook een klein poppetje van bijna 6 pond.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Die van mij waren allebei "te laat" en niet binnen 24u het ziekenhuis uit .
Gefeliciteerd met de jonge telg!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is ook een klein poppetje van bijna 6 pond.
Nicequote:Op zaterdag 30 juni 2018 01:21 schreef totalvamp het volgende:
pff eindelijk mijn motor weer in elkaar, krijg volgende week hopelijk mijn auto weer
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is ook een klein poppetje van bijna 6 pond.
Cool, waar komt ie in?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 01:21 schreef totalvamp het volgende:
pff eindelijk mijn motor weer in elkaar, krijg volgende week hopelijk mijn auto weer
[ afbeelding ]
Gaaf, heb je toevallig ook foto's van de bolide?quote:
Staat momenteel in de garage, heb nieuwe velgen erop (die witte)quote:Op zondag 1 juli 2018 12:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gaaf, heb je toevallig ook foto's van de bolide?
Wachten is nimmer tof.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:36 schreef JDude het volgende:
On topic: week 30 of 31 wordt eindelijk m'n nieuwe woonwerkbak eens afgeleverd
Zo goed als, de Saxo had t wel warm op de terugweg van vakantie. 30+ graden en file was geen goede combinatie. Verder zelfs volgeladen en met dakraam ging het prima!quote:
Niet als de auto groot genoeg is .quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 13:44 schreef Goddelijker het volgende:
Morgen een set dakdragers ophalen, met zo'n kleine heb je dat wel nodig als je op vakantie wilt.
Met elke kinderwagen van tegenwoordig zit zo goed als elke kofferbak vol.quote:
Zelfs in mijn Mini past een kinderwagen + koffer, johhhquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Met elke kinderwagen van tegenwoordig zit zo goed als elke kofferbak vol.
Zo snel maar soepel mogelijk het pedaal laten opkomen met zo min mogelijk slip is het beste.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:04 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat "normale personenauto's" betreft; laat ik de koppeling onnodig/overmatig slippen als ik er een seconde of één dan wel twee - eerste versnelling - over doe om de koppelingspedaal op te laten komen? Sneller lijkt me niet de bedoeling bij "normaal" gebruik, maar je weet maar nooit.
Dat idd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:18 schreef JDude het volgende:
Of überhaupt nog een koppelingspedaal wilt hebben.
Variomaticquote:Op zondag 11 november 2018 15:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke automaat van welke producent vinden jullie nou echt goed? Ik ben wel benieuwd naar de 9G-Tronic.
Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!quote:Op zondag 11 november 2018 16:07 schreef Piles het volgende:
Ik heb zelf een Opel Easytronic uit 2004, die is echt dramatisch
Het is een handbak met schakelrobot, en dat gaat een stuk minder vloeiend dan zelf schakelen. Laat staan een echte automaat.
Heb laatst met een nieuwe Transporter met 7-traps DSG gereden. Dat was zijdezachtquote:Op zondag 11 november 2018 15:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke automaat van welke producent vinden jullie nou echt goed? Ik ben wel benieuwd naar de 9G-Tronic.
DSG is in feite ook een robotbak maar dan met twee koppelingen. Als je in 1 rijdt ligt 2 eigenlijk al klaar en bij opschakelen wordt 3 meteen al voorbereid op de oude plek van 1. Daardoor werkt het allemaal een stuk soepeler en heb je retesnelle schakelmomenten.quote:Op zondag 11 november 2018 19:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!
10 jaar oud en 30k op de klok is 3k per jaar, kan je er donder op zeggen dat of de auto weinig gebruikt is óf amper snelweg heeft gereden.quote:Op zondag 9 december 2018 14:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ergens binnen nu en een jaar wil ik een occassion kopen. Nu zijn er allerlei zaken waar je op moet letten, zoals leeftijd, onderhoudsgeschiedenis, km-stand, etc. Ik zie soms auto's van 10+ jaar die nog geen 30k op de teller hebben staan. Is dat dan niet te weinig? Als in, heeft zo'n auto überhaupt ooit de snelweg gezien en wat als je wel ineens 25k per jaar ermee gaat rijden?
Als het redelijk afwisselend gebruikt is, lijkt het me geen probleem. Mijn moeder rijdt bijvoorbeeld ongeveer 8k per jaar, maar het zal ongeveer 50/50 zijn qua snelweg/stad. Dan lijkt het me geen probleem.quote:Op zondag 9 december 2018 14:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ergens binnen nu en een jaar wil ik een occassion kopen. Nu zijn er allerlei zaken waar je op moet letten, zoals leeftijd, onderhoudsgeschiedenis, km-stand, etc. Ik zie soms auto's van 10+ jaar die nog geen 30k op de teller hebben staan. Is dat dan niet te weinig? Als in, heeft zo'n auto überhaupt ooit de snelweg gezien en wat als je wel ineens 25k per jaar ermee gaat rijden?
Ik weet dat het bij VW juist een optie is die je - met de juiste middelen - kunt aanzetten. Wellicht is het ergens in een groot afzetgebied van Kia verplicht en hebben ze de moeite niet genomen om het in Europa uit te schakelen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens, bij mijn Kia gaat de dagrijverlichting uit als ik de handrem erop zet en ik heb na bijna een jaar die auto in bezit te hebben nog steeds geen goede verklaring ervoor gevonden
Iemand een idee?
Zal mijn eerste auto worden. Ben 22. Hecht niet zoveel waarde aan een auto. Als hij maar rijdt. Vind het wel een mooie auto. Maar is het een goede prijs?quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:49 schreef JDude het volgende:
Als je een boodschappenkarretje zoekt wel.
Goeie, die moet ik ook eens halen... Vanochtend krabben voor 10 minuten autorijdenquote:Op donderdag 13 december 2018 15:25 schreef JDude het volgende:
Fijn hè!
Gooi 's avonds nog zo'n afdekkleed over je voorruit, scheelt weer een flink ijsoppervlak.
Hier alleen een laagje op m'n voorruit vandaag, maar zo'n ding is wel handig inderdaad.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie, die moet ik ook eens halen... Vanochtend krabben voor 10 minuten autorijden
Mn Mazda 2 heeft dat ook, schijnt met het start-stop systeem te maken te hebbenquote:Op dinsdag 11 december 2018 16:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens, bij mijn Kia gaat de dagrijverlichting uit als ik de handrem erop zet en ik heb na bijna een jaar die auto in bezit te hebben nog steeds geen goede verklaring ervoor gevonden
Iemand een idee?
Dat is niet duur. Zijn erg populaire auto's en daarom over het algemeen vrij aan de prijs. Zeker een 5-deurs met airco.quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik kan een auto overnemen van een collega van mijn moeder. Peugeot 107, 93000 km op de teller, uit 2012, 5 deuren, airco, radio. Zag er wel goed uit, wieldoppen beetje schade en wat krasjes maar viel reuzemee. Dat voor de prijs van 3700, is dat een goede deal?
Nooit problemen gehad met automaten en er al een hoop gehad. De beste zijn de japanners zoals op een BMW E39 of een Volvo 740/940. Die schakelen als boter en ook terug. Tegenwoordig geen ervaring mee, maar wat ik hoor is dat de kwaliteit wel stukken minder is dan vroeger. Rij nu een W116 uit 1976 en die automaat voel je niet eens schakelen.quote:Op zondag 11 november 2018 19:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!
Wat automaten betreft heb ik enkel ervaring met een 2016 EDC-versnellingsbak. Op zich niet verkeerd, in mijn beperkte ervaring. Alleen het terugschakelen vanaf 3 naar 1 gaat soms met (lichte) schokken. Enkel op te merken wanneer je afremt met lichte, constante druk op het rempedaal. Wagens die nieuw meer dan een halve ton kosten hebben hier hopelijk geen last van!
Japanners?quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:20 schreef funnywell het volgende:
De beste zijn de japanners zoals op een BMW E39
Op mijn 540i zit een ZF 5 bak steptronic, met een alpina ECU voor de automaat.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:37 schreef oldford het volgende:
[..]
Japanners?
BMW gebruikte automatische versnellingsbakken van GM (gemaakt in Straatsburg, Frankrijk) en van ZF (gemaakt in Friedrichshafen, Duistland).
Edit: Link werkt helaas niet vanwege de haakjes Dus zelf even copy en past toepassen.
en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
Zou hem zo snel mogelijk frisse olie geven, 47k op een oliebeurt is niet zo best voor je motor.quote:Op vrijdag 21 december 2018 09:30 schreef monsterd. het volgende:
Ik meld me met schaamte; mijn Ibiza heeft een onderhoudsinterval van 30k. Ik zit daar nu 13k overheen. Ik heb een hele bekwame monteur die altijd hamert op tijdig beurten, dat het serieus als schaamte en teleurstelling voelt om bij hem aan te komen. Dus waarschijnlijk ga ik het beurtje weer zelf doen
Mwaah doe 260km per dag.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:05 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Zou hem zo snel mogelijk frisse olie geven, 47k op een oliebeurt is niet zo best voor je motor.
Zeker als je korte stukkies rijdt.
Succes met het vinden van een garage die die werkzaamheden NU nog uit wil voeren, denk dat dat pas midden januari gaat worden.quote:Op vrijdag 21 december 2018 20:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mwaah doe 260km per dag.
Wil voor de jaarwisseling het beurtje wel gedaan hebben idd. Het wordt voor mijn gevoel ook extreem zo.
volgens mij gaat ze het zelf doenquote:Op zaterdag 22 december 2018 00:29 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een garage die die werkzaamheden NU nog uit wil voeren, denk dat dat pas midden januari gaat worden.
want jij denkt dat ze niets anders te doen hebben?quote:Op zondag 23 december 2018 09:52 schreef gateway het volgende:
ik heb dinsdagavond een nieuwe werkbus gekregen, een Peugeot Expert Advance Met net 117km op de teller stond ik alweer bij de dealer was gelukkig maar een schroef in de rechtervoorband Maar wel bijna een UUR gewacht.... en ze hebben alleen het reservewiel erop gegooid en de lekker gaat ter reparatie weg.... een UUR! ik was met krik en sleutel sneller geweest dan hun met brug en luchtsleutels......
baas was ook not amused......
nee, ik kwam aan en de bus ging meteen de brug op, daar sond ik bij. Zijn ook gelijk aan het werk gegaan en ik ben maar koffie gaan halenquote:Op zondag 23 december 2018 10:13 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
want jij denkt dat ze niets anders te doen hebben?
dan is een uur best lang ja om een schroef te zoekenquote:Op zondag 23 december 2018 10:17 schreef gateway het volgende:
[..]
nee, ik kwam aan en de bus ging meteen de brug op, daar sond ik bij. Zijn ook gelijk aan het werk gegaan en ik ben maar koffie gaan halen
ja en ook met de zaak te bellen "ja er zit een schroef in dat mogen we niet repareren, we kunnen wel een nieuwe band monteren (band is net 100km oud )"quote:Op zondag 23 december 2018 10:18 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
dan is een uur best lang ja om een schroef te zoeken
Je wordt er wel lui van trouwens . Vandaag weer eens een flink eind in de Octavia gereden (met handbak en traditionele in plaats van adaptieve cruise control). Moet je ineens allemaal dingen doen tijdens het rijden en zo .quote:Op zondag 11 november 2018 23:02 schreef JDude het volgende:
Ik heb nu ook een DSG-7 in m'n Polo. Rijdt als een tierelier, ondanks dat er niet echt een wilde motor aan hangt.
Leaseauto genomen? Wat is het geworden?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:28 schreef JDude het volgende:
Ik ben toch maar bijtelling gaan betalen vanaf deze maand. Rijden met die kar!
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Sterker nog, sinds deze post nog 5dkm erop gezet.. :’)quote:Op zaterdag 22 december 2018 00:29 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een garage die die werkzaamheden NU nog uit wil voeren, denk dat dat pas midden januari gaat worden.
Had al een VW Polo maar dan alleen voor zakelijk gebruik (dus max 500 km/jaar privé)quote:Op zondag 20 januari 2019 09:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leaseauto genomen? Wat is het geworden?
Haha wauw, de volgende eigenaar is je alvast dankbaarquote:Op zondag 20 januari 2019 09:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Sterker nog, sinds deze post nog 5dkm erop gezet.. :’)
Maar nu overweeg ik ook om de auto helemaal weg te doen en voor een hele jonge net gebruikte te gaan.
Nice! Fijne auto's wel volgens mij. Een vriendje heeft er ook een en is heel tevreden.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Had al een VW Polo maar dan alleen voor zakelijk gebruik (dus max 500 km/jaar privé)
Niet echt het beste voor de auto en het milieu maar wél het beste voor mij:quote:Op maandag 21 januari 2019 09:21 schreef Piles het volgende:
Gisteravond slim zo'n anti-ijsding op de voorruit gelegd, dus kon vanochtend bijna meteen wegrijden. Na een meter rijden vroor m'n voorruit alsnog dicht door kou en vocht Normaal sta ik 10 minuten te krabben, en is de motor (en ruit) enigzins opgewarmd... Hoe doen jullie dat?
Jazeker. Nergens écht een uitblinker in denk ik maar overall gewoon een heel fijn karretje.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice! Fijne auto's wel volgens mij. Een vriendje heeft er ook een en is heel tevreden.
Hoeft niks mis mee te zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2019 17:10 schreef monsterd. het volgende:
Hoe denken jullie over nieuwe importauto’s? In mijn vorige post gaf ik aan te zoeken naar een jonge focus maar het meeste dat ik tegen kom is Duitse import van 1 a 2 jaar oud. Zelfs sommige dealers bieden geïmporteerde auto’s aan en er is meer aanbod import dan ONK..
Klopt, maar op het moment dat er maar ¤500 bpm op is afgedragen dan klinkt het gauw minder betrouwbaar.quote:
Nice een FR! Jaloers hierquote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:57 schreef ReMcOrE het volgende:
auto van de zaak is besteld in de Kerstvakantie, levering staat (voorlopig) gepland in week 11.
Seat Leon ST FR Business Intense
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Yes, 125 pk titanium versie. Ben benieuwd welk verbruik ik ermee ga halen.quote:
Nog heerlijker weer om dakloos te rijden toch?quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:39 schreef J.Appleseed het volgende:
Heerlijk weer om vandaag wat aan de auto te knutselen! Even wat roestplekjes aangepakt en bijgewerkt met de lakstift
[ afbeelding ]
Klopt!quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:49 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nog heerlijker weer om dakloos te rijden toch?
Haha, dat is nu geen excuus meer inderdaad Is ‘t een ingewikkelde klus?quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet al 3 weken het slangetje van mijn achterruitensproeier fiksen. Eerst had ik als excuus dat het te koud was om te klooien buiten op de oprit, nu ehh....
Hmm, duidelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:25 schreef Leandra het volgende:
Wij ontdekten het vorige week ook.
Hij zal op satellieten gaan en soms niet perfect accuraat zijn, want toen we eergisteren stil stonden voor het stoplicht gingen we volgens de app 17 km/u.
Maar verder lijkt hij redelijk overeen te komen met de snelheden die Here aangeeft, hoewel we ze nog niet naast elkaar aangehad hebben.
Here is eigenlijk de Nokia-navigatie.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:06 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Hmm, duidelijk.
Ik had nog niet eerder gehoord van Here. Even uitproberen. Ik heb altijd wel wat te klagen over navigatie-apps.
Heb je meer moeite gedaan dan wij. Vloeistoffen afgevuld, Saxo van binnen en buiten bepakt, 4 uur later op de camping in Luxemburg.quote:Op maandag 22 juli 2019 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
[ link | afbeelding ]
Klaar voor de zomervakantie naar Italië, gewassen en voorzien van een coating.
Alleen komende woensdag nog even een zomercheck bij de dealer en vrijdag vertrekken!
Vloeistoffen worden bij de zomercheck afgevuld. Verder van de week de dakdragers en dakkoffer er nog even op zetten.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je meer moeite gedaan dan wij. Vloeistoffen afgevuld, Saxo van binnen en buiten bepakt, 4 uur later op de camping in Luxemburg.
Veel plezier! Hoeveel km gaan jullie maken? Wij overwegen ook Italië trouwens .quote:Op maandag 22 juli 2019 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
[ link | afbeelding ]
Klaar voor de zomervakantie naar Italië, gewassen en voorzien van een coating.
Alleen komende woensdag nog even een zomercheck bij de dealer en vrijdag vertrekken!
quote:Op zondag 27 januari 2019 09:12 schreef monsterd. het volgende:
Aankoop geslaagdEn inmiddels ook al 30.000 mee gereden in krap 6 maanden tijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakantie erbij gaat ook wel lekker aantikken vrees ik.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Wat rijd je ermee? Is ie echt zo zuinig als iedereen beweerd?quote:Op maandag 22 juli 2019 21:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En inmiddels ook al 30.000 mee gereden in krap 6 maanden tijd
Vakantie erbij gaat ook wel lekker aantikken vrees ik.
1350 km enkele reis, zitten vlakbij Ravenna aan de kust op een camping.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Veel plezier! Hoeveel km gaan jullie maken? Wij overwegen ook Italië trouwens .
Hier 10.000 km sinds november zie ik. En nu ook weer ruim 3000 komende weken. Dus het telt hard aan!quote:Op maandag 22 juli 2019 21:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En inmiddels ook al 30.000 mee gereden in krap 6 maanden tijd
Vakantie erbij gaat ook wel lekker aantikken vrees ik.
Ik houd alles bij in Spritmonitor; maar hij doet 1:17 met vlot rijgedrag. Heb wel eens een weekje Max 100 gereden en daar wordt ie nog wel zuiniger van. Ik rijd overwegend snelweg kms, enkele reis 130 km. Best tevreden mee, onderaan de streep met verwachte tegenvallers bij een diesel ben ik alsnog op benzine niet gek veel duurder uit.quote:Op maandag 22 juli 2019 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat rijd je ermee? Is ie echt zo zuinig als iedereen beweerd?
Onze 0.9 driecilinder rijdt ook plusminus 1 op 16 met korte ritjes, vlot rijgedrag. Laatst reed ik toevallig 90 achter een vrachtwagen, toen gaf de boordcomputer 1 op 28-29 aan.quote:Op maandag 22 juli 2019 22:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik houd alles bij in Spritmonitor; maar hij doet 1:17 met vlot rijgedrag. Heb wel eens een weekje Max 100 gereden en daar wordt ie nog wel zuiniger van. Ik rijd overwegend snelweg kms, enkele reis 130 km. Best tevreden mee, onderaan de streep met verwachte tegenvallers bij een diesel ben ik alsnog op benzine niet gek veel duurder uit.
Dat valt ook mee idd, goed verbruik!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Onze 0.9 driecilinder rijdt ook plusminus 1 op 16 met korte ritjes, vlot rijgedrag. Laatst reed ik toevallig 90 achter een vrachtwagen, toen gaf de boordcomputer 1 op 28-29 aan.
Afgelopen vakantie naar Oostenrijk ook plusminus 1:15-16 met voornamelijk 120-130 km/u, dakkoffer en vol beladen. Niet slecht.
Dan ga je er weer even heen en spreek je ze er op aan.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
Bah zeg, mijn wagen komt vandaag terug van de APK en een kleine beurt, hebben ze er 5W30 in gedaan in plaats van 5W40 en ook nog een diepe kras in het stuur
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transfă;gărășanquote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:41 schreef Goddelijker het volgende:
Rond Koblenz is het mooi rijden!
Afgelopen keren richting Italië de Timmelsjoch-pas gereden, ook erg leuk!
Tof!quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transfă;gărășan
Deze wil ik volgend jaar gaan doen.
Hoe reageert het bedrijf?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
Bah zeg, mijn wagen komt vandaag terug van de APK en een kleine beurt, hebben ze er 5W30 in gedaan in plaats van 5W40 en ook nog een diepe kras in het stuur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel goed.quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Vanavond een andere auto gekocht, mijn vriendin wilde graag een automaat.
Transfagarasan gaan wij volgend jaar doen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transfă;gărășan
Deze wil ik volgend jaar gaan doen.
Maakt mij niet veel uit, zij heeft klachten met haar knieën. Doe het dus voor haarquote:Op maandag 19 augustus 2019 22:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Heel goed.
Nou ja nog beter was als je het zelf had gewild, maar toch.
Ah, netjes!quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maakt mij niet veel uit, zij heeft klachten met haar knieën. Doe het dus voor haar
Ja ik ook. September waarschijnlijk. Heen via Oostenrijk en Hongarije, Zwarte Zee aantikken en dan via de Balkan terug.quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:10 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Transfagarasan gaan wij volgend jaar doen.
Het gaat nog druk worden op die weg.quote:Op maandag 19 augustus 2019 23:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja ik ook. September waarschijnlijk. Heen via Oostenrijk en Hongarije, Zwarte Zee aantikken en dan via de Balkan terug.
Daarom typ ik begin september ook 'vermijd snelwegen' in als ik mijn autovakantie begin. Richting Oost-Duitsland, dan naar beneden naar Oostenrijk en Süd Tirol. Terug via Zwitserland en het laatste weekend ga ik in de Eifel naar de DTM kijken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het gaat nog druk worden op die weg.
Hoezo een automaat? Haha.quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Vanavond een andere auto gekocht, mijn vriendin wilde graag een automaat.
Het is (natuurlijk) weer wat Frans geworden, een Citroën Xsara 5-deurs in de Exclusive uitvoering. Wel wat mankementen maar heb niet het idee dat het hele erge dingen zijn.
Mooie auto, gefeliciteerd!! Veel plezier gewenstquote:Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Vanavond een andere auto gekocht, mijn vriendin wilde graag een automaat.
Het is (natuurlijk) weer wat Frans geworden, een Citroën Xsara 5-deurs in de Exclusive uitvoering. Wel wat mankementen maar heb niet het idee dat het hele erge dingen zijn.
Vriendin heeft wat lichamelijke issues waardoor koppelen in de file pijnlijk is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoezo een automaat? Haha.
Wel een stuk groter dan een 206.
Dankjewel! Het is een hele fijne auto, niet perfect maar daar was de prijs ook naar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooie auto, gefeliciteerd!! Veel plezier gewenst
Heerlijk een automaat!
Lekker comfortabel en ruim ook denk ik?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dankjewel! Het is een hele fijne auto, niet perfect maar daar was de prijs ook naar.
Vergeleken met wat ik ooit heb gehad is het een comfortabele en ruime auto ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lekker comfortabel en ruim ook denk ik?
Heb je een benzine of een diesel?
Lekkerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vergeleken met wat ik ooit heb gehad is het een comfortabele en ruime auto ja.
Het is een benzine, een 1.6 16v.
Kan zijn dat het niet in het boekje gezet is. Even de riem zelf bekijken als je het niet vertrouwt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Onafhankelijk bovag garage.
Niet alles is met dezelfde pen, kleur of handschrift geschreven.
En er staan ook verschillende stempels in.
Oke en hoe doe ik dat precies?quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan zijn dat het niet in het boekje gezet is. Even de riem zelf bekijken als je het niet vertrouwt.
Aankoopkeuring laten doen en er specifiek om vragen, omdat je het zelf niet kanquote:
Ja, onder de 6k.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Aankoopkeuring laten doen en er specifiek om vragen, omdat je het zelf niet kan
We hebben het hier niet over een auto van 6k of minder hoop ik.
Beetje een risico groep, waar je geluk moet hebben (of geen pech).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, onder de 6k.
Is dat slecht? het is overigens maar een kleine auto.
Staan er veel voor een vergelijkbare prijs.
Weet ik en ik vind het geen probleem om reparatiekosten te hebben en heb dit geld er ook voor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje een risico groep, waar je geluk moet hebben (of geen pech).
Pay peanuts, get monkeys.
Wat is het bouwjaar van dat ding? in 2018 nog geen ton gelopen en nog geen 6k waard?
https://www.autoweek.nl/forum/ enige die ik kenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:04 schreef HeftigKlaarspuiten het volgende:
Beetje een rare vraag maar is er naast dit rubriek ook een ander forum voor auto's?
Een beetje als tweakers is voor telefoons en computers.
https://problemcar.nl/forum/ voor technische problemen van alle merken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:04 schreef HeftigKlaarspuiten het volgende:
Beetje een rare vraag maar is er naast dit rubriek ook een ander forum voor auto's?
Een beetje als tweakers is voor telefoons en computers.
Toppiequote:Op woensdag 13 mei 2020 08:51 schreef oldford het volgende:
[..]
https://problemcar.nl/forum/ voor technische problemen van alle merken.
Verder zijn er tientallen merk-clubs die een forum hebben. Even zoeken met Google.
https://www.brandstof-zoeker.nl/quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:05 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Kunnen jullie een app/website aanraden voor het vergelijken van brandstofprijzen?
Zat gisteren bij mijn garage te wachten op apk. Zat Directlease 2 cent fout.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik gebruik op de iPhone de DirectLease Tankservice app. Vind ‘m wel handig. Je stelt je brandstof in (ik wissel tussen E5 en LPG) en je kunt op de kaart meteen zien waar het goedkoper is door kleurtjes. Heb ‘m al jaren dus misschien zijn er al betere app’s?
Ah ok, zo vaak gebruik ik het niet eerlijk gezegd. Tank LPG en E5 bij de goedkoopste in de buurt. Als ik ergens anders heenga kijk ik meestal even 😄quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zat gisteren bij mijn garage te wachten op apk. Zat Directlease 2 cent fout.
Maar geen idee hoe vaak de app niet correct is. Voor mijn gevoel doet ie het meestal wel goed.
ik heb voor DLD de ADAC Sprittpreise app. Die is aardig bij altijdquote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:28 schreef oldford het volgende:
[..]
https://www.brandstof-zoeker.nl/
Mocht je vaak in Duitsland komen:
https://www.benzinpreis.de/preise-deutschland.phtml
Dat klopt niet helemaal. De M240i had al de nieuwere B58, deze is nooit in de M2 geleverd. De eerste M2 had de N55 (geen echte M motor), welke ook in de M235i zit. De nieuwere M2 Competition heeft wel een echte M motor (S55), is ook geleverd in de M3/M4.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:34 schreef Sabata het volgende:
Een klein dik stuurtje is idd prima. Meerdere auto's mogen besturen waarin dit goed was uitgewerkt.
- Mini Cooper uit 2005
- Audi TTS Cabrio
- BMW M240 (zeg maar de 2 serie coupe met M2 motor én met iets comfortabeler vering)
- Mercedes C klasse Cabrio
Ooit ook een keer een dag in een Porsche 911 gereden met een instructeur van Pon er naast. Die was qua positie vrij duidelijk. Kwart voor Drie. Beste manier om de auto onder controle te houden. Nog een leuke tip, zet je schrap met je linkervoet (niet op de koppeling natuurlijk) als je harder gaat dan 100 of snel optrekt. Dan hoef je minder te sturen en loop je minder kans om in een epic fail op youtube te eindigen
Hoe bedoel je dit precies? Ik rij zelf een Peugeot 206 CC GTi en die heeft een "sportstuur" met voorgevormde groeven om je duim vast te houden in de kwart-voor-drie stand maar ook een verdikking om meer grip te geven in de tien-voor-twee stand.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Mijn kennis van de taal schiet helaas te kort om het allemaal mooi en duidelijk te beschrijven, maar ik ben wel nieuwsgierig of een stuur waarbij je je handen op "3 en 9 uur" als het ware volledig om het stuur kunt wikkelen een beetje lekker rijdt. Voor zover ik zie laat bijna geen enkele fabrikant die positie volledig open voor de handen, maar daar zullen ze waarschijnlijk wel hun redenen voor hebben.
On-topic: ik heb eigenlijk niet geweldig veel voorkeur voor een bepaalde vorm (twee-, drie- of vierspaaks vind ik allemaal wel prettig rijden) maar waar ik wel een grote voorkeur voor heb is het materiaal: bij goed onderhoud blijft een lederen stuur veel langer goed dan een kunststof stuur in mijn ervaring.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat voor soort stuur geniet jullie voorkeur? Het gaat me dan voornamelijk om de vorm/dikte/materialen/grootte etc. maar functies kunnen ook interessant zijn uiteraard. Eentje met bediening van cruise control/begrenzer bijvoorbeeld
Om er dan maar op voort te borduren, mocht men zich vervelen, welke "positie" voor de handen geniet jullie voorkeur? Ik kan me voorstellen dat dit op bochtige wegen/een circuit anders is dan gedurende trajectcontrole A2 bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad echt klote ja, sommige busjes hebben dat ook en dat rijdt voor geen meter.quote:Op zondag 7 juni 2020 08:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een ander iets wat de rijbeleving naar mijn mening flink beïnvloedt is de hoek waarop het stuur staat. Als je ooit in een Renault Scenic Phase I hebt gereden weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel: dat stuur ligt een stuk meer horizontaal en aangezien je sowieso al wat hoger zit heb je dan meer het idee dat je in een bus of zo rijdt. Ik merk vooral dat ik dan een stuk minder "feeling" met de auto heb, dus liefst zit ik zo laag mogelijk en achter een meer rechtopstaand stuur.
Bedankt voor de reactie. "Spaken" is het woord wat ik nodig had.quote:Op zondag 7 juni 2020 08:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies? Ik rij zelf een Peugeot 206 CC GTi en die heeft een "sportstuur" met voorgevormde groeven om je duim vast te houden in de kwart-voor-drie stand maar ook een verdikking om meer grip te geven in de tien-voor-twee stand.
Vooral die voorgevormde groeven in de spaken geven je veel houvast als je hard door een bocht gaat, dat vind ik zelf erg prettig rijden, maar die uitsparing in de rand van het stuur om je duim in te leggen is te vinden in praktisch elke auto waar ik tot nog toe in gereden heb.
[ afbeelding ]
[..]
On-topic: ik heb eigenlijk niet geweldig veel voorkeur voor een bepaalde vorm (twee-, drie- of vierspaaks vind ik allemaal wel prettig rijden) maar waar ik wel een grote voorkeur voor heb is het materiaal: bij goed onderhoud blijft een lederen stuur veel langer goed dan een kunststof stuur in mijn ervaring.
Mijn bovengenoemde 206 heeft er inmiddels 250.000 KM op zitten en het stuur ziet er nog exact hetzelfde uit als toen ik 'm 80.000 KM geleden kocht. Regelmatig reinigen en voeden doet wonderen wat dat betreft, maar ik zie heel veel wagens die na zo'n kilometrage stuurhoezen o.i.d. nodig hebben omdat het plastic plakkerig is of het leer versleten.
Een ander iets wat de rijbeleving naar mijn mening flink beïnvloedt is de hoek waarop het stuur staat. Als je ooit in een Renault Scenic Phase I hebt gereden weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel: dat stuur ligt een stuk meer horizontaal en aangezien je sowieso al wat hoger zit heb je dan meer het idee dat je in een bus of zo rijdt. Ik merk vooral dat ik dan een stuk minder "feeling" met de auto heb, dus liefst zit ik zo laag mogelijk en achter een meer rechtopstaand stuur.
Ah, op die fiets; duidelijk. Hmm, ik weet het niet hoor, als je handen worden ondersteund door zo’n spaak krijg je wel een stuk meer vastheid en glijdt het stuur wat minder gemakkelijk door je handen bij onverwachte krachten van buitenaf (bijvoorbeeld een gat in het wegdek).quote:Op zondag 7 juni 2020 11:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie. "Spaken" is het woord wat ik nodig had.
Waar ik op doel is een stuur waarbij de uitsparingen/ruimtes tussen de spaken zich (in ieder geval) op kwart voor drie bevinden. De groeven voor de duim zouden dan eventueel wat hoger op tien voor twee staan.
Ik weet toevallig dat mijn moeder dat doet, inderdaad, schijnt beter te zijn, iets met condensatie of zo? Geen idee.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:16 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wie van jullie schakelt ook de airco uit 5-10 minuten voor het uitschakelen van de motor?
Ik neem aan niet zo belangrijk wanneer je korte ritten achter elkaar rijdt en de motor binnen 5 à 10 minuten weer gestart hebt? Anders kom ik nooit aan verkoeling toe bovenstaande vuistregel in acht nemend.
Een groot deel van de autobezitters zal het ongetwijfeld een worst wezen.
Ligt er aan wat er stuk is. Als je compressor wel de hele tijd draait op "aan" is het zonde van de extra weerstand (dus verbruik) denk ik.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat mijn moeder dat doet, inderdaad, schijnt beter te zijn, iets met condensatie of zo? Geen idee.
De airco in mijn auto is al drie jaar kapot dus die staat altijd "aan" Maakt niet erg veel meer uit denk ik dan, hahahaha.
De aircopomp is kaduuk, die doet niks meer. De garage gaf aan dat 't voor hun niet zeker is of die simpelweg is vastgelopen of uit elkaar gesprongen; bij de eerste volstaat een nieuwe pomp, maar in het geval van het tweede kunnen er ijzerstukjes in de leidingen zitten die dan weer in een nieuwe pomp lopen waardoor je ¤400 verder bent en alweer een kapotte airco hebt.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zet mijn airco altijd uit voordat ik de bestemming bereik. Meestal is dat zo een 2 tot 5 minuten daarvoor. Wel rijdend uiteraard.
[..]
Ligt er aan wat er stuk is. Als je compressor wel de hele tijd draait op "aan" is het zonde van de extra weerstand (dus verbruik) denk ik.
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De aircopomp is kaduuk, die doet niks meer. De garage gaf aan dat 't voor hun niet zeker is of die simpelweg is vastgelopen of uit elkaar gesprongen; bij de eerste volstaat een nieuwe pomp, maar in het geval van het tweede kunnen er ijzerstukjes in de leidingen zitten die dan weer in een nieuwe pomp lopen waardoor je ¤400 verder bent en alweer een kapotte airco hebt.
Liefst wordt het hele aircosysteem dus schoongespoten en komt er daarna een nieuwe aircopomp in; dan ben ik alleen een ¤800 kwijt, dus dat laat ik nog eventjes voor wat het is
Een Peugeot 206 CC, onderdelen zijn in het algemeen enorm gemakkelijk te vinden maar volgens de garage zijn er verschillende soorten aircopompen (gerelateerd aan motorisatie e.d.).quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.
Phoe, dat spoelen is wel prijzig zeg, is dat overal zo? Maar qua pomp kun je vaak ook nog wel bij andere merken zoeken. Als het maar dezelfde motor is. Beste is inderdaad wel om even het nummer er op te checken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een Peugeot 206 CC, onderdelen zijn in het algemeen enorm gemakkelijk te vinden maar volgens de garage zijn er verschillende soorten aircopompen (gerelateerd aan motorisatie e.d.).
Het spoelen zou met arbeid ook zo'n 300-400 euro kosten, vandaar. Ik zal wellicht nog eens informeren bij de garage, op zich is een euro of 70 voor een tweedehands pomp inderdaad geen slecht idee.
En afvullen?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet wat voor auto je hebt, maar misschien een tweedehandse proberen? Paar jaar terug had ik een Audi A4 met kapotte aircopomp, op onderdelenlijn eentje met dezelfde nummers besteld voor 50 piek. Dan moet je alleen nog checken of er stukjes in zitten. Geen idee wat spoelen kost verder.
Heb de airco al laten afvullen (¤60) toen die het niet meer deed, toen bleek dat de pomp niks meer deedquote:
Dat komt er dus nog bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb de airco al laten afvullen (¤60) toen die het niet meer deed, toen bleek dat de pomp niks meer deed
Meestal rond de 60/80 euro inderdaad. Ligt er aan hoeveel van dat spul in het systeem gaat.quote:
Snelheid maakt geen reet uit.quote:Op woensdag 29 juli 2020 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Je niet aan de 100 km houden over grotere afstanden helpt ook aardig.
De boel geregeld goed op temperatuur stoken is goed voor je auto. Beetje doorrijden gedurende grote afstanden is daarvoor een prima methode.quote:Op woensdag 29 juli 2020 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Snelheid maakt geen reet uit.
Sterker nog je kan eerder theoretisch benaderen dat een lagere snelheid en lage versnelling met veel toeren beter is omdat de belasting dan lager is als bij hogere snelheid (en gelijk toerental) en er dus ook minder vervuiling optreedt.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op woensdag 29 juli 2020 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De boel geregeld goed op temperatuur stoken is goed voor je auto. Beetje doorrijden gedurende grote afstanden is daarvoor een prima methode.
Sta je helemaal stil en heb je ook geen korte ritten meer?quote:Op maandag 21 december 2020 14:24 schreef br00djekaas54321 het volgende:
I.v.m. langdurige stilstand wil ik om de zoveel tijd de wagen starten, alleen vraag ik me af of er nog iets specifieks aangeraden wordt als je dan toch rondrijdt. In mijn geval is dat overigens op privéterrein met relatief lage snelheden.
Liever met een constante snelheid rondrijden (tweede versnelling, laag in de toeren) of toch eenmaal op temperatuur herhalend fel accelereren (max. derde versnelling)?
Druppellader helaas geen optie.
quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Sta je helemaal stil en heb je ook geen korte ritten meer?
Wat is precies je doel hiermee?
De accu sparen?
Waarom blijf je op privéterrein?
En waarom is een druppellader geen optie?
quote:Op maandag 21 december 2020 17:08 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou ook voor de optie druppellader kiezen ipv alleen starten. Kijk ook even aan of je last krijgt van vocht in je auto, anders zou je hem anders moeten stallen. Vooral oude auto’s hebben het daar moeilijker mee.
De wagen is geschorst, vandaar enkel het rijden op privéterrein. De afgelopen tijd om de tien dagen een half uurtje gereden maar dat lijkt niet echt heel veel uit te halen gezien de wagen de laatste paar keer merkbaar moeizamer start. Haal per keer een kilometer of acht negen zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 december 2020 17:49 schreef daNpy het volgende:
Druppellader, dat starten en rijden slaat nergens op als je niet 20+ km gaat rijden.
Accu eruit, en bij kamertemperatuur opladen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:07 schreef br00djekaas54321 het volgende:
De wagen is geschorst, vandaar enkel het rijden op privéterrein. De afgelopen tijd om de tien dagen een half uurtje gereden maar dat lijkt niet echt heel veel uit te halen gezien de wagen de laatste paar keer merkbaar moeizamer start. Haal per keer een kilometer of acht negen zou ik zeggen.
Ik gooi mijn lege emmers ook altijd vol zodat ik ze leeg kan gooien.quote:Bedoeling is simpelweg de wagen gedurende de pandemie in redelijke conditie te houden. Ook met een druppellader zou ik er om de tien dagen even mee rijden denk ik.
quote:Op maandag 21 december 2020 20:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Accu eruit, en bij kamertemperatuur opladen.
Of je moet volgend jaar écht per sé een nieuwe willen kopen, dan bespaar je alle moeite.
[..]
Ik gooi mijn lege emmers ook altijd vol zodat ik ze leeg kan gooien.
Ik zou als leek gezegd hebben dat het goed zou zijn eens in de zoveel tijd alle bewegende onderdelen ook daadwerkelijk te laten bewegen, vandaar het alsnog rijden, maar jarenlang geen problemen met de hele winter stil laten staan zegt ook wel wat.quote:Op maandag 21 december 2020 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Ik laat auto, en motoren, de hele winter stilstaan. In 10 jaar geen problemen. In garage en aan druppellader. Je krijgt de boel toch nooit goed warm met die korte stukkies in de winter. Als je geen lader hebt, accu loshalen. En 98 in de tank.
Kan je geen kabeltje direct op de accu monteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |