abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88819995
Aanschouw hier; het 24e autorij topic.

Discussieer hier over:
- Autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Klussen aan auto's
- Poetsen van je heilige koe
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk ;)
Deelnemers (nog onder voorbehoud):
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfszijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)

Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst :)

[ Bericht 3% gewijzigd door CherryLips op 17-11-2010 14:42:01 ]
Tap tap tap
pi_88820010
Wie komt er met de auto?
dag
pi_88820018
Met wie kan ik meerijden? :@
dag
pi_88820023
Sorry :+
dag
pi_88820065
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht ook Utrecht/Amersfoort :)
Prima idee!
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb echt zin om a) opnieuw rijlessen te nemen :') of b) m'n rijbewijs doormidden te knippen, zo over de zeik ben ik.
A is onzin! Laat je niet gek maken :). B lijkt me ook niet zo zinvol, ik kies voor optie C, koop een eigen autootje, en cross dr lekker mee rond, wedden dat dat lekker gaat? :)
  woensdag 17 november 2010 @ 14:36:54 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88820083
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Kan Cherry op de fiets komen :+
En Purdey, je hebt mijn stip verbazend goed geplaatst :D
Ja, echt?! Ik heb ook in jou stip het meeste werk gestoken _O- Echt bepalen waar het was, in een rechte lijn boven Goes, alleen dan in dat 'andere losse stukje land' ;)

@Cherrylips: Ik heb kei en keihard mee zitten lachen om je post _O- Maar ik herken wel veel in je verhaal. Mijn vader is precies zo. De enige tip: Koop een eigen auto, en ga er zoveel mogelijk zelf in rijden. En als je dat niet durft, neem iemand mee die niet hysterisch gaat zitten doen. Ik merk aan mezelf dat als ik alleen rijdt, of met m'n moeder, dat het prima gaat. Vorige week moest ik bloedprikken, en toen ging ie mee. Meestal word ik namelijk niet lekker, en dan had m'n vader terug moeten rijden. Met rijden gaat dan alles fout. De motor sloeg af, de auto ging bokken, ik gaf veel te veel gas. En dat doe ik normaal zelden meer. Hij zegt/schreeuwt ook niet meer, maar ik hoor hem gewoon denken 'Wat doet ze nu weer? Wat zit je nu te kloten joh.' Terug parkeerde ik mijn auto tegen de auto van de buurvrouw, en toen was het verhaal weer compleet. In zijn ogen kan ik nog steeds niet rijden. Dat heb ik maar weer eens bewezen, terwijl het normaal prima gaat. Het komt echt goed, je kunt echt wel rijden. Maar als je zo faal-angtstig blijft, dan is het misschien een idee om je instructeur nog eens te bellen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal weken geleden nog heb getwijfeld of ik niet nog bij een andere rijschool een soort after-les blok moest plannen. Om gewoon de parkeerdingen nog eens door te nemen, of het invoegen op de snelweg.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:40:25 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88820225
Cherry kun je dit lijstje nog in de OP zetten?
L0we: Utrecht (Dacht ik?)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88820248
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef monsterd. het volgende:
Cherry kun je dit lijstje nog in de OP zetten?
L0we: Bennekom (Gelderland)
Doe dit lijstje maar.... ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 14:42:19 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88820282
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:41 schreef L0we het volgende:

[..]

Doe dit lijstje maar.... ;)
Deze is beter idd..

trouwens cherry, ik denk dat je gewoon zonder je vader moet gaan rijden. Je maakt jezelf helemaal gek zo. En als hij al persée een keer mee wil, dan kan dat maar dan mag hij geen commentaar geven. Jij bent de bestuurder en jij kan zelf prima dingen beslissen. Als je zijn hulp nodig hebt kun je dat toch aangeven :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88820314
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja, echt?! Ik heb ook in jou stip het meeste werk gestoken _O- Echt bepalen waar het was, in een rechte lijn boven Goes, alleen dan in dat 'andere losse stukje land' ;)

@Cherrylips: Ik heb kei en keihard mee zitten lachen om je post _O- Maar ik herken wel veel in je verhaal. Mijn vader is precies zo. De enige tip: Koop een eigen auto, en ga er zoveel mogelijk zelf in rijden. En als je dat niet durft, neem iemand mee die niet hysterisch gaat zitten doen. Ik merk aan mezelf dat als ik alleen rijdt, of met m'n moeder, dat het prima gaat. Vorige week moest ik bloedprikken, en toen ging ie mee. Meestal word ik namelijk niet lekker, en dan had m'n vader terug moeten rijden. Met rijden gaat dan alles fout. De motor sloeg af, de auto ging bokken, ik gaf veel te veel gas. En dat doe ik normaal zelden meer. Hij zegt/schreeuwt ook niet meer, maar ik hoor hem gewoon denken 'Wat doet ze nu weer? Wat zit je nu te kloten joh.' Terug parkeerde ik mijn auto tegen de auto van de buurvrouw, en toen was het verhaal weer compleet. In zijn ogen kan ik nog steeds niet rijden. Dat heb ik maar weer eens bewezen, terwijl het normaal prima gaat. Het komt echt goed, je kunt echt wel rijden. Maar als je zo faal-angtstig blijft, dan is het misschien een idee om je instructeur nog eens te bellen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal weken geleden nog heb getwijfeld of ik niet nog bij een andere rijschool een soort after-les blok moest plannen. Om gewoon de parkeerdingen nog eens door te nemen, of het invoegen op de snelweg.
Vooral inparkeren, tijdig reageren en rijden + de weg zoeken gaat dan mis. Op de terugweg ging het ook stukken beter, de auto schokte niet bij het opschakelen, ik zag alles tijdig aankomen, ik was alleen de weg even kwijt (omdat je ergens gelijk de rechterrijbaan moet nemen als je linksaf wilt slaan, geen wonder dat ik dat niet snapte).
Tap tap tap
pi_88820374
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vooral inparkeren, tijdig reageren en rijden + de weg zoeken gaat dan mis. Op de terugweg ging het ook stukken beter, de auto schokte niet bij het opschakelen, ik zag alles tijdig aankomen, ik was alleen de weg even kwijt (omdat je ergens gelijk de rechterrijbaan moet nemen als je linksaf wilt slaan, geen wonder dat ik dat niet snapte).
Wat dat betreft zit ede ook af en toe zo lekker logisch in mekaar he? :)
  woensdag 17 november 2010 @ 14:58:59 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_88820846
Beetje laat, maar afgelopen weekend van Leeuwarden naar Weert gegaan. Heenweg niet gereden, maar de terugweg wel. En ja, toen was het weer zo kut in Limburg. De navigatie kon niet zoveel met die verbouwde A2, dat was wel irritant. Op de terugweg gereden, onbekende auto, onbekende route, donker en hevige regen. Al met al niet fijn om te rijden. In de buurt van Eindhoven was het vooral erg. Niks van de weg te zien, onduidelijke routes, etc. Heb gereden tot Zwolle ongeveer, waarna mijn vriendin verder ging. In de gare japanner waar we in reden kreeg ik kramp in mijn moet en dat reed op het laatst niet zo fijn meer. Tevens was ik wel wat moe van het ontzettend goed moeten opletten, omdat ik anders niet zag waar de weg was. Na de A2 de A50 gepakt en die was later al een stuk makkelijker te zien, driewerf hoera voor ZOAB.

Aquaplaning was wel een ramp rond Eindhoven. Zo'n kleine auto kan daar niet zo goed mee overweg. En ik reed de helft van de rit op de achterlichten van mijn voorligger, omdat ik anders niks zag :S
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 17 november 2010 @ 15:14:48 #13
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88821322
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is mijn auto niet ;) .
Ik reed ook vaak in de auto van m'n ouders. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig een paar weekjes catsitten in Leidsche Rijn, maar die bus doet er voor mijn gevoel wel langer over dan een kwartier ;) . Fietsen is sneller.
Ik woon ook in LR! :P
pi_88821664
Pur, mjn max afstand is 300 km enkele reis, word al wel wat dacht ik.;)
Dat is precies een halve tank lpg voor mij(25l)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_88822271
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zit je vader echt heel opgewonden tegen je commentaar te leveren, of zegt ie gewoon rustig iets?

Want ik word zelf helemaal gek als mensen opgewonden commentaar geven, maar als ze het gewoon rustig en op tijd zeggen heb ik er geen probleem mee. Mischien kan je dat dan aan je vader voorstellen?
pi_88822379
@ von_Preussen: Kom jij niet naar de meet trouwens? dan hebben we een echte auto in ons midden :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88823011
quote:
Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef FalleNk810i het volgende:
@ von_Preussen: Kom jij niet naar de meet trouwens? dan hebben we een echte auto in ons midden :D
Pas maar op, voor Purdey je voor haar micra zet, en je eens laat voelen hoe echt haar auto is ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 16:11:27 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88823655
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Pas maar op, voor Purdey je voor haar micra zet, en je eens laat voelen hoe echt haar auto is ;)
_O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88824722
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Het zit in mijn achterhoofd en ik zal het zeker overwegen, maar ik heb nog totaal geen idee hoe mijn Februari eruit gaat zien. En ik doe niet graag toezeggingen die ik niet kan waarmaken, vandaar dat ik me wat dat aangaat nog even op de vlakte heb gehouden.

En of ik mijn X5 mee kan nemen is ook onzeker, want hij zit nu al bijna aan zijn kilometers, terwijl hij nog krap anderhalf jaar mee moet (en dan kan ik meteen thuisblijven zeker? :P ). Maar goed, even zien hoe ik dat oplos, als het niet de X5 is dan zal er ongetwijfeld wat anders leuks ("echt") van de leasemij meekomen.
pi_88827173
Afspraak voor de grote beurt eindelijk eens gemaakt. Wordt een heftige rekening, maar kan ik nu eens zeggen dat die dealeronderhouden is _O-. Kom maar op met al die nieuwe filtertjes :7
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88827304
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het zit in mijn achterhoofd en ik zal het zeker overwegen, maar ik heb nog totaal geen idee hoe mijn Februari eruit gaat zien. En ik doe niet graag toezeggingen die ik niet kan waarmaken, vandaar dat ik me wat dat aangaat nog even op de vlakte heb gehouden.

En of ik mijn X5 mee kan nemen is ook onzeker, want hij zit nu al bijna aan zijn kilometers, terwijl hij nog krap anderhalf jaar mee moet (en dan kan ik meteen thuisblijven zeker? :P ). Maar goed, even zien hoe ik dat oplos, als het niet de X5 is dan zal er ongetwijfeld wat anders leuks ("echt") van de leasemij meekomen.
Hoeveel kilometers zijn dat dan? :)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Afspraak voor de grote beurt eindelijk eens gemaakt. Wordt een heftige rekening, maar kan ik nu eens zeggen dat die dealeronderhouden is _O-. Kom maar op met al die nieuwe filtertjes :7
Ah, dan kan iedereen je voor gek verslijten dat je veel te veel betaalt voor onderhoud bedoel je? :+
pi_88827323
Cherry: mijn pa heeft dat 1 keer geprobeerd, zo tieren en gillen terwijl ik aan het rijden was. Toen zei ik op een gegeven moment: ik zal ook eens zo doen als jij rijdt. Prompt een dag later zat ik naast hem, in de auto van mijn moeder. Nou rijdt pa al jaren automaat, maar mams schakelt. Dus meneer koppelde niet goed, schakelde te laat, verkeerde versnelling en wat dies meer zei. Noh, ik heb zó hard zitten schelden schreeuwen en tieren dat én de hint duidelijk was én ik verder mocht rijden :P

Bovendien, het is geen raketwetenschap, het is een vaardigheid, een automatisme haast. Auto rijden doe je niet door na te denken maar door reflexen te trainen. Remmen is rechter poot op het middelste pedaal. Richting aangeven met je linker hand, ruitewissers rechts, zulke dingen. Hoe harder je er bij na gaat denken, hoe rampzaliger het gaat. Schouders naar achter, tieten vooruit, en gaan met die banaan. Als je echt zo'n randdebiel was geweest in een auto hadden die naaiballen van het CBR je nooit je rijbewijs gegeven :)
Beetje in jezelf geloven is helemaal zo verkeerd nog niet :*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88827522
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:35 schreef L0we het volgende:
Ah, dan kan iedereen je voor gek verslijten dat je veel te veel betaalt voor onderhoud bedoel je? :+
Precies :Y
  woensdag 17 november 2010 @ 17:48:04 #24
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_88827795
Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk allemaal? :)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_88827857
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:48 schreef Grielen het volgende:
Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk allemaal? :)
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')