Hoe zit het eigenlijk verder met het blok na het inbouwen? Vaak moeten de kleppen vaker gesteld worden toch? Slijt het blok niet significant meer etc.?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:57 schreef L0we het volgende:
Je kan altijd de inbouw van LPG overwegen. Mijn pa heeft dat laten doen, na 9 maanden had hij de kosten eruit, en nu rijdt hij significant goedkoper.
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzinequote:Op zaterdag 22 december 2012 00:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk verder met het blok na het inbouwen? Vaak moeten de kleppen vaker gesteld worden toch? Slijt het blok niet significant meer etc.?
quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
En hoe zit het dan met auto's die van fabriek af zijn voorzien van LPG? Komen er dan ook veel problemen voor na jaren, laten we zeggen 10 jaar?quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
Die hebben al een kop die geschikt is voor LPG, vaak zit daar de kat ook net iets verder weg van het blok, om de thermische belasting iets lager te krijgenquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
[..]
En hoe zit het dan met auto's die van fabriek af zijn voorzien van LPG? Komen er dan ook veel problemen voor na jaren, laten we zeggen 10 jaar?
Tja, die zal je ook bij de seat aantreffen; Lambdasonde meet verkeerde waarde's en laat bij mij continu het motormanagement lampje branden..quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij veel merken zal de kop vervangen moeten worden/gemodificeerd voor een kop die aangepast is op LPG. ook is er hogere termische belasting voor de katalysator. Ik zie vaker bij een LPG auto de foutcode P0420 dan een gewone benzine
Mooie huizen op de achtergrond.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe dopjes ipv doppen. Staat net wat stoerder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghe Ghe de overkant van mijn huisquote:
Neuh simpel rijtje. Huis van m'n ouders btw haha.quote:
Dat lijken op allemaal normale aan slijtage onderhevige onderdelen, behalve die bobine.. Beetje vreemd dat die zo vaak stuk gaat?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, die zal je ook bij de seat aantreffen; Lambdasonde meet verkeerde waarde's en laat bij mij continu het motormanagement lampje branden..
Monsterd, de Seat heb ik nu 2 jaar en word in januari 10 jaar oud. Door de km stand van 166680(inmiddels) heeft ie wel wat dingetjes(piepende geluidjes bij wegrijden, deur die af en toe beetje kraakt bij open/dicht doen, gordel die niet goed oprolt en de passagiersstoel wil niet meer naar voren klappen, maar technisch heb ik vrij weinig problemen met de auto.(op elke 25000km een nieuwe bobine na).
Hij krijgt 1 grote beurt per jaar(tegelijk met APK) en dat is het wel qua onderhoud(tussendoor de slijtagedingetjes af en toe; zo is er in juli een nieuw wiellager in gekomen)
Nope, Seat kwaaltje.. Vrij gewoon dat hij zo "vaak" stuk gaat.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat lijken op allemaal normale aan slijtage onderhevige onderdelen, behalve die bobine.. Beetje vreemd dat die zo vaak stuk gaat?
Herkenbaar, maar dan met wel een RWD.. Met een E-diesel automaat; ESP/TC was stuk, en gaf iets te veel en lang gas in een bocht.. 2 hele mooie sporen achtergelaten de berm in..quote:Op woensdag 26 december 2012 21:17 schreef RetepV het volgende:
Och, och, ik heb een Subaru Impreza AWD. Jammer genoeg maar een 1.6. Maar vorig jaar in de sneeuw toch een hoop pret met driften over de rotondes.
Bij hoge snelheid wordt driften overigens wel een beetje tricky, ook met een AWD. Ik moet me nog steeds even bij verkeer en waterstaat verontschuldigen voor die diepe wielsporen in de berm...
De look is echt iets tè fout imoquote:Op woensdag 26 december 2012 19:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
In het kader van 'rondkijken is altijd leuk':
A6 3.0TDI
Ook een erg leuke kar. Die RS-look en de velgen zijn wat fout, maar het heeft ook wel wat. En zo'n 3-liter blok dat met een chipje makkelijk tot tegen de 280pk komt, da's ook niet verkeerd. Helaas is ie wel wat duur om te rijden
Dat is ook weer zo; je bandenprijs gaat echt giga snel omhoog bij grotere velgen . En wat je zegt..zo'n kit hoort gewoon niet op een diesel. Maar alleen op de eckte..naar mijn meningquote:Op donderdag 27 december 2012 10:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, het is tenminste geen tupperwarekit . Al hoort die RS-look eigenlijk gewoon niet bij een diesel. Hoewel je natuurlijk na een chippie wel een erg vlotte diesel hebt, is 't toch een beetje cheaten en zal de liefhebber je met medelijden aankijken.
De velgen vind ik wel echt matig. 19" winter en 20" zomer is te groot, te lomp, past niet bij een wat luxere auto vind ik. En ze zijn achterlijk duur: setje banden kost je dan 1.000 euro, en Vredestein Sessanta's... kleven prima maar gaan maar 15-20k mee. Wil je Pilot Sports, kun je nog 300 euro extra meenemen.
Daarom is 17" of 18" nog wel te overzien, maar dan houdt het ook echt op. 18" is al twee keer zo duur als m'n 16"-balonnetjesquote:Op donderdag 27 december 2012 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo; je bandenprijs gaat echt giga snel omhoog bij grotere velgen . En wat je zegt..zo'n kit hoort gewoon niet op een diesel. Maar alleen op de eckte..naar mijn mening
Whut?quote:Wat was jij ook nog laat wakker trouwens vanmorgen/vannacht.
Inderdaad! Ik had eerst 15" dat is echt goedkoop ivm 17"quote:Op donderdag 27 december 2012 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daarom is 17" of 18" nog wel te overzien, maar dan houdt het ook echt op. 18" is al twee keer zo duur als m'n 16"-balonnetjes
[..]
Whut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |