SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey![]()
Fiat 126quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets gaat binnenkort geïmporteerd worden.
Hobbyquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Als hobby-auto of voor dagelijks gebruik?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fiat 126.. Rijd er eentje bij ons in het dorp met allerlei kleurtjes
Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk hoor, vanuit Duitsland?
En doet hij dat op opdracht of haalt hij zelf al enkele voertuigen?
Hoe denkt hij opdrachten te generen, en ze ook uiteindelijk uit te voeren (auto + trailertje mee)?
De eerste keer is het leuk, daarna went het vrij snel. Een maat van mij werkt bij een Duitse investmentbank, die jongens gaan in de lunchpauze gewoon naar de dealer, zeggen welk type ze willen, kruisen even wat opties aan en staan binnen 20 minuten weer buiten met een contract voor een nieuwe wagen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef FalleNk810i het volgende:
je hebt helemaal gelijk Preus, dat zowieso.
Maar het lijkt me ook heerlijk om een splinternieuwe auto uit de showroom te kopen![]()
Zou het natuurlijk niet doen als het 25k scheeld, maar toch het idee![]()
Dit voordeel is natuurlijk extreem, omdat je in Nederland bijna geen nieuwe occasions kunt vinden. Daarom vergelijk je een Duitse jonge occasion met een nieuwe Nederlandse auto.quote:Maar nieuwe auto's uit duitsland importeren is dus best wel kostenbesparend?
En zeg ehm 10 jaar oude auto's? is dat ook voordelig om te importeren, een Audi A4 uit 2001 (nieuwe) model bijvoorbeeld?
Gepast eigen initiatief, vind ik echt top! Lekker een beetje voor jezelf ondernemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.
Hij heeft al een aantal auto's geimporteerd, vaak rijdt hij dan met zn 2en in 1 auto heen, en met zn 2en in 2 auto's terug. Hoe hij het precies regelt weet ik niet precies, maar dat zal hij morgen wel uitgebreider uitleggen.
Hij heeft tot nu toe al zn opdrachten binnengeharkt door mond-op-mond reclame, dat wil hij nu gaan uitbouwen middels een website en visitekaartjes. Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe goed het gaat lopen wat voor vervolgstappen hij gaat nemen.
Ow ehm daar zeg je wat..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je in het volgende deel even je wensen post (welke motor, opties, kilometerstand) dan zal ik het even globaal voor je doorrekenen.
Goed, dan pak ik eventjes een 4-cylinder met turbo, ervan uitgaande dat een 6-cylinder niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ow ehm daar zeg je wat..
Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.
Ik weet dat ik dit model wil:
[ afbeelding ]
Maar welke motor en opties, geen idee?
Maar zo'n beetje rond de 180 pk standaard?
Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel)
Owja een turbo en geen diesel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we stellen dat je de auto op ¤10.000 kunt onderhandelen, dan ben je in totaal ¤12.000 voor de auto kwijt + kosten om hem naar Nederland te halen.
Als ik in Nederland kijk dan vind ik weinig vergelijkbare A4's, voornamelijk omdat de meeste veel meer kilometers hebben. Deze komt dan nog het meeste in de buurt, ook als die een half jaar jonger is:
Audi A4 1.8T / 117.000km / 01-2004 / ¤15.950
Maar omdat er in Nederland zo weinig vergelijkbare A4en te koop staan is het moeilijk vergelijken met "de markt".
Kijk ik naar deze dan is hij in de prijs wat goedkoper, maar heeft minder opties en 40.000 kilometer meer:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/7403754
Dus of het loont dien je gewoon altijd weer opnieuw te bekijken.
Mooie wagen, dat welquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ow ehm daar zeg je wat..
Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.
Ik weet dat ik dit model wil:
[ afbeelding ]
Maar welke motor en opties, geen idee?
Maar zo'n beetje rond de 180 pk standaard?
Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel)
Owja een turbo en geen diesel
Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:07 schreef Bartholomeus het volgende:
Denk er wel aan dat je tegenwoordig zelf voor een correct ingevulde BPM aangifte moet zorgen. Vroegâh deed de Douane dat á la minute voor je, tegenwoordig valt het onder de belastingdienst en zijn er zoveel regeltjes bij gekomen dat ze het zelf ook niet meer snappen. Dus nu moet je jezelf er maar mee zien te redden. Heb het met m'n vader z'n auto ook meegemaakt, autotelex heeft me uiteindelijk uit de brand geholpen. Zorg wel dat je van te voren een specificatie van de importeur opvraagt, want anders is het haast ondoenlijk om uit te vissen welk optiepakket er nu wel of niet op zit, en welke opties er nu wel of niet op zitten. Bovendien zijn de optiepakketten en benamingen in Duitsland anders dan in Nederland. In het geval van Audi kent men in Duitsland bijvoorbeeld geen Proline uitvoering, en in Nederland wel.
Door de vorming van het middenconsole kan ik alleen m'n poten niet kwijt, ik zit steeds met m'n scheenbeen op een heel irritante manier tegen het dash aan te schurenquote:
Nee, want de belastingdienst vraagt dus ook die specificatie via de importeur op. Je komt er mee weg als je de indruk wekt naar eer en geweten dat verhaal ingevuld te hebben, maar als ze lastig gaan doen is het valsheid in geschrifte of belastingfraude, danwel een poging daartoe. Ik had die van pa ook niet helemaal perfect ingevuld, maar wel naar eer en geweten. De uiteindelijke aanslag was een fractie hoger dan wat ik had uitgevogeld, verder geen narigheid van gehadquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer?
Dikke duitsers hebben korte pootjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat bezielt Audi trouwens als het om beenruimte gaat in een oudere A4? Zat er laatst toevallig in (achterin) en de 206 van m'n moeder is nog comfortabeler!
Van de week maar eens de uitzendinggemist kijkenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Zometeen trouwens een nieuwe Blik op de Weg!
Dat vergeet ik ook steeds te kijken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Zometeen trouwens een nieuwe Blik op de Weg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |