SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey![]()
Fiat 126quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets gaat binnenkort geïmporteerd worden.
Hobbyquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Als hobby-auto of voor dagelijks gebruik?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fiat 126.. Rijd er eentje bij ons in het dorp met allerlei kleurtjes
Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk hoor, vanuit Duitsland?
En doet hij dat op opdracht of haalt hij zelf al enkele voertuigen?
Hoe denkt hij opdrachten te generen, en ze ook uiteindelijk uit te voeren (auto + trailertje mee)?
De eerste keer is het leuk, daarna went het vrij snel. Een maat van mij werkt bij een Duitse investmentbank, die jongens gaan in de lunchpauze gewoon naar de dealer, zeggen welk type ze willen, kruisen even wat opties aan en staan binnen 20 minuten weer buiten met een contract voor een nieuwe wagen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef FalleNk810i het volgende:
je hebt helemaal gelijk Preus, dat zowieso.
Maar het lijkt me ook heerlijk om een splinternieuwe auto uit de showroom te kopen![]()
Zou het natuurlijk niet doen als het 25k scheeld, maar toch het idee![]()
Dit voordeel is natuurlijk extreem, omdat je in Nederland bijna geen nieuwe occasions kunt vinden. Daarom vergelijk je een Duitse jonge occasion met een nieuwe Nederlandse auto.quote:Maar nieuwe auto's uit duitsland importeren is dus best wel kostenbesparend?
En zeg ehm 10 jaar oude auto's? is dat ook voordelig om te importeren, een Audi A4 uit 2001 (nieuwe) model bijvoorbeeld?
Gepast eigen initiatief, vind ik echt top! Lekker een beetje voor jezelf ondernemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.
Hij heeft al een aantal auto's geimporteerd, vaak rijdt hij dan met zn 2en in 1 auto heen, en met zn 2en in 2 auto's terug. Hoe hij het precies regelt weet ik niet precies, maar dat zal hij morgen wel uitgebreider uitleggen.
Hij heeft tot nu toe al zn opdrachten binnengeharkt door mond-op-mond reclame, dat wil hij nu gaan uitbouwen middels een website en visitekaartjes. Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe goed het gaat lopen wat voor vervolgstappen hij gaat nemen.
Ow ehm daar zeg je wat..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je in het volgende deel even je wensen post (welke motor, opties, kilometerstand) dan zal ik het even globaal voor je doorrekenen.
Goed, dan pak ik eventjes een 4-cylinder met turbo, ervan uitgaande dat een 6-cylinder niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ow ehm daar zeg je wat..
Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.
Ik weet dat ik dit model wil:
[ afbeelding ]
Maar welke motor en opties, geen idee?
Maar zo'n beetje rond de 180 pk standaard?
Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel)
Owja een turbo en geen diesel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we stellen dat je de auto op ¤10.000 kunt onderhandelen, dan ben je in totaal ¤12.000 voor de auto kwijt + kosten om hem naar Nederland te halen.
Als ik in Nederland kijk dan vind ik weinig vergelijkbare A4's, voornamelijk omdat de meeste veel meer kilometers hebben. Deze komt dan nog het meeste in de buurt, ook als die een half jaar jonger is:
Audi A4 1.8T / 117.000km / 01-2004 / ¤15.950
Maar omdat er in Nederland zo weinig vergelijkbare A4en te koop staan is het moeilijk vergelijken met "de markt".
Kijk ik naar deze dan is hij in de prijs wat goedkoper, maar heeft minder opties en 40.000 kilometer meer:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/7403754
Dus of het loont dien je gewoon altijd weer opnieuw te bekijken.
Mooie wagen, dat welquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ow ehm daar zeg je wat..
Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.
Ik weet dat ik dit model wil:
[ afbeelding ]
Maar welke motor en opties, geen idee?
Maar zo'n beetje rond de 180 pk standaard?
Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel)
Owja een turbo en geen diesel
Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:07 schreef Bartholomeus het volgende:
Denk er wel aan dat je tegenwoordig zelf voor een correct ingevulde BPM aangifte moet zorgen. Vroegâh deed de Douane dat á la minute voor je, tegenwoordig valt het onder de belastingdienst en zijn er zoveel regeltjes bij gekomen dat ze het zelf ook niet meer snappen. Dus nu moet je jezelf er maar mee zien te redden. Heb het met m'n vader z'n auto ook meegemaakt, autotelex heeft me uiteindelijk uit de brand geholpen. Zorg wel dat je van te voren een specificatie van de importeur opvraagt, want anders is het haast ondoenlijk om uit te vissen welk optiepakket er nu wel of niet op zit, en welke opties er nu wel of niet op zitten. Bovendien zijn de optiepakketten en benamingen in Duitsland anders dan in Nederland. In het geval van Audi kent men in Duitsland bijvoorbeeld geen Proline uitvoering, en in Nederland wel.
Door de vorming van het middenconsole kan ik alleen m'n poten niet kwijt, ik zit steeds met m'n scheenbeen op een heel irritante manier tegen het dash aan te schurenquote:
Nee, want de belastingdienst vraagt dus ook die specificatie via de importeur op. Je komt er mee weg als je de indruk wekt naar eer en geweten dat verhaal ingevuld te hebben, maar als ze lastig gaan doen is het valsheid in geschrifte of belastingfraude, danwel een poging daartoe. Ik had die van pa ook niet helemaal perfect ingevuld, maar wel naar eer en geweten. De uiteindelijke aanslag was een fractie hoger dan wat ik had uitgevogeld, verder geen narigheid van gehadquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer?
Dikke duitsers hebben korte pootjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat bezielt Audi trouwens als het om beenruimte gaat in een oudere A4? Zat er laatst toevallig in (achterin) en de 206 van m'n moeder is nog comfortabeler!
Van de week maar eens de uitzendinggemist kijkenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Zometeen trouwens een nieuwe Blik op de Weg!
Dat vergeet ik ook steeds te kijken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Zometeen trouwens een nieuwe Blik op de Weg!
Zonder het nagerekend te hebben ga ik uit van niet, die auto's kosten zo weinig dat het verschil nagenoeg nihil is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:01 schreef Zuunigerd het volgende:
Von_Preussen, jij hebt er verstand van: loont het om een e30 318i te importeren uit Duitsland? Of wegen de voordelen niet op tegen de kosten?
Wat een zootje zegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zonder het nagerekend te hebben ga ik uit van niet, die auto's kosten zo weinig dat het verschil nagenoeg nihil is.
Wat wél interessant zou zijn is dat je in Duitsland een wat ruimere keus hebt dan in Nederland, en dan ook vooral in auto's met minder kilometers, beter onderhouden / betere staat en eventueel wat opties meer. Want een goede E30 vinden lijkt me al een hele klus, en helemaal hier in Nederland.
Een maat van mij heeft zodoende een prachtige 325i cabrio (E30) uit Duitsland gehaald omdat hij daar nog wel een goede kon vinden (technisch gezien) en heeft hem vervolgens helemaal opgeknapt.
Edit: zoals jullie weten was ik afgelopen oktober met de X5 in Rome, hier dan (eindelijk) het vide van een doorsnee maandagmorgen in het verkeer:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets gaat binnenkort geïmporteerd worden.
Meer gripquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nu ik trouwens die foto eens goed bekijk; de achterband lijkt iets (okee flink) platter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meer grip
Nouja het is vast een kwestie van oppompenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Het viel me erg mee, het was te doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat een zootje zeg
Spoelde toevallig even door naar rond de 5 min, opeens bij 5:50 die gast die opeens de weg oprijd..
quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Duitse automobilist rijdt door na ernstig ongeval
Moest er hier niet iemand een grijze Benz in Duitsland inleveren?
Ach, das redelijk 'normaal' daar. Even met je handje gebaren dat de ander moet stoppen, en gewoon wegrijden. Afgelopen zomer in Zuid-Frankrijk een hoop vergelijkbare taferelen meegemaakt (en veel erger overigensquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat een zootje zeg
Spoelde toevallig even door naar rond de 5 min, opeens bij 5:50 die gast die opeens de weg oprijd..
Ich habe es nicht gewusst!quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Duitse automobilist rijdt door na ernstig ongeval
Moest er hier niet iemand een grijze Benz in Duitsland inleveren?
Probeer maar eens de route soleil uit, buiten het vakantieseizoen, dus wanneer er vrachtwagens op mogen.. in 200 km zeker 10 keer een noodrem-manouvre moeten maken, stuk of wat keer bijna de vangrail ingedrukt door vrachtwagens(Komen gewoon opzij terwijl jij ze aan het inhalen bent.. knipperlichten aan en gaan lijkt hun motto wel..)quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, das redelijk 'normaal' daar. Even met je handje gebaren dat de ander moet stoppen, en gewoon wegrijden. Afgelopen zomer in Zuid-Frankrijk een hoop vergelijkbare taferelen meegemaakt (en veel erger overigens).
Ga eens rondrijden op Sicilië. Dat is pas een zootjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat een zootje zeg
Spoelde toevallig even door naar rond de 5 min, opeens bij 5:50 die gast die opeens de weg oprijd..
dus ze hebbend aar geen verharde wegen, maar wel leuke modderweggetjes?quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:43 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ga eens rondrijden op Sicilië. Dat is pas een zootje
Overal honden die kriskras de wegen oversteken -> overal dooie honden langs/op de weg
De allerslechtste weg in Nederland is zeg maar net zo goed als de beste op Sicilië
Iedereen rijdt als een idioot
Rechts gaat voor? Kennen ze daar niet.
Iedereen rijdt op het midden van de weg - doe ik ook vaak zat..
Rechts inhalen is daar de norm
enz. enz.
Ik had er asfaltweg van moeten makenquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dus ze hebbend aar geen verharde wegen, maar wel leuke modderweggetjes?
Benieuwd naar de foto'squote:Op woensdag 26 januari 2011 12:12 schreef Dartanion het volgende:
Mitsubishi Colt uit 1995 1.6 GLXi (Ca0 model dus), 160k gereden (met NAP).
*edit*
een rode trouwens, die er behoorlijk rood uit ziet
Dat is knap, voor een 15 jaar oude auto.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:12 schreef Dartanion het volgende:
Mitsubishi Colt uit 1995 1.6 GLXi (Ca0 model dus), 160k gereden (met NAP).
*edit*
een rode trouwens, die er behoorlijk rood uit ziet
Inderdaad, mn pa heeft een 5je van bijna 25 jaar oud, die is aardig verschoten!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:05 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dat is knap, voor een 15 jaar oude auto.
Mijn auto is Bordeaux-rood, maar is ook nog steeds heel behoorlijk die kleur. En 16 jaar oud. Soms heb je mazzel
Je mag ook gewoon toegeven dat je pa in een roze auto rondrijdt hoorquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Inderdaad, mn pa heeft een 5je van bijna 25 jaar oud, die is aardig verschoten!
Zou ik best willen doen, maar deze auto rijdt helaas nog nietquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon toegeven dat je pa in een roze auto rondrijdt hoor
Dat zeiden ze allemaalquote:
Och.. 10k per jaar met een kleine auto is toch niet zo heel gek?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:05 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dat is knap, voor een 15 jaar oude auto.
Mijn auto is Bordeaux-rood, maar is ook nog steeds heel behoorlijk die kleur. En 16 jaar oud. Soms heb je mazzel
Prima te doen hoor!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:17 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Och.. 10k per jaar met een kleine auto is toch niet zo heel gek?
Ligt er aan of je ermee voor heb kunnen dringen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:59 schreef Goddelijker het volgende:
Ook leuk als je er niet tussen gelaten wordt als tweebaans eenbaans wordt. Zeker als het met een kilometer of 100 per uur gaat.
Je blijft ook wel bezig he?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Kilometerteller werkt weer.. Alleen is de verlichting nu kaduuk.. Van t weekend dus weer open bouwen
Jaquote:
Dat scheeltquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja.. Kan t wel dromen hoe alles los en vast moet nu van de tellerunit. Heb de lampjes gelukkig op voorraad
Nee, ik drong niet voor.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:50 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ligt er aan of je ermee voor heb kunnen dringen.
Als ik op de A1 bij watergraafsmeer de A10 op wil, en ik sta lekker in de file voor de eenbaans-is-buiten-de-spits-2baans oprit, dan laat ik de asociale hufters die nog lekker 2 km de linkerbaan pakken en dan gaan invoegen (Ok, het scheelt 15-30 minuten), dan laat ik ze ook niet voor.
Laatst was er zo'n hip miepje in d'r fiat 500 die zou hem er even tussen prakken voor mij en achter een bmw 7 serie. Ze had haar ramen open (kon ze lekker roken). Dus gaf ik even flink tussengas. De dame schrok er dusdanig van dat ze een ander plekje ging zoeken.
Asociaal gedrag
Zou ook nog kunnen inderdaad. Krijg ik het gezeik weer om de kapjes rond het stuur goed er om te krijgen, de pootjes die in elkaar moeten vallen zijn nogal scheef dus daar ben je gewoon 10 minuten mee aan t kuttenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat scheelt. Zijn ze allemaal uit? Dan kan het ook nog zijn dat er een stekker niet goed zit
Dat is Ali met de winkelhaak of Pjotr met de schroevendraaier, als je morgen uit t raam kijkt is ie weg.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
Ik lig in bed en hoor voor de deur mijn auto tikken.
Nee, het zijn van die 'afkoel-tikjes'quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is Ali met de winkelhaak of Pjotr met de schroevendraaier, als je morgen uit t raam kijkt is ie weg.
Tipje, test hem eerst voor je alles terugzetquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen inderdaad. Krijg ik het gezeik weer om de kapjes rond het stuur goed er om te krijgen, de pootjes die in elkaar moeten vallen zijn nogal scheef dus daar ben je gewoon 10 minuten mee aan t kutten
Dan moet je vást heel lekker in slaap vallen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
Ik lig in bed en hoor voor de deur mijn auto tikken.
Merkte het niet omdat we vol een grote lamp in de auto hadden hangenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Tipje, test hem eerst voor je alles terugzet
Precies.. Morgen staat ie gedemonteerd en wel in Polenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan moet je vást heel lekker in slaap vallen.
En pjotr weet die afkoeltikjes heus wel goed na te doen hoor!
Dat is ie niet waard denk ik.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies.. Morgen staat ie gedemonteerd en wel in Polen
Als je kijkt waar veel van die Polen hier mee rondrijden is jouw auto superdeluxequote:Op woensdag 26 januari 2011 23:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is ie niet waard denk ik.
Ja, maar een dikke BMW/Mercedes/Audi/Vul-zelf-in stelen brengt toch heel wat meer op.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als je kijkt waar veel van die Polen hier mee rondrijden is jouw auto superdeluxe
Peugeotjes zijn makkelijker te verhandelenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, maar een dikke BMW/Mercedes/Audi/Vul-zelf-in stelen brengt toch heel wat meer op.
Dat is wel waar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Peugeotjes zijn makkelijker te verhandelen.. En valt stuk minder op als je die kentekenloos op je trailer hebt staan
Voor de wet maakt het niet uit of je een Peug of een X5 steelt, de straf is hetzelfde.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Peugeotjes zijn makkelijker te verhandelen.. En valt stuk minder op als je die kentekenloos op je trailer hebt staan
Deze zijn op zich nog wel te traceren, alleen niet gemakkelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de wet maakt het niet uit of je een Peug of een X5 steelt, de straf is hetzelfde.
Voor de crimineel maakt het wel uit of je een Peug of een X5 steelt, want de verdiensten zijn bij gelijkblijvend risico een stuk hoger (bij de X5).
Vergeet niet dat die auto's vaak in onderdelen worden gedemonteerd en juist die onderdelen de grens over gaan, want die zijn immers niet meer te traceren.
En als je ze hebt getraceerd, is het lastig te bewijzen of het jouw rechterknipperlicht of linkerachterwiel wasquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Deze zijn op zich nog wel te traceren, alleen niet gemakkelijk.
Of heb je gewoon een slecht raam..quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan moet je vást heel lekker in slaap vallen.
je vergeet alleen wel dat de X5 vaak over een zeer goed alarm beschikt, soms zelfs met GPS-tracking device in de auto, waardoor de pakkans met zo'n X5 een stuk hoger ligt als die met een standaard 206je, waar tevens 1000* zoveel van rondrijden(als het al niet meer is), en dus makkelijk zijn te vinden(voor de dieven) EN minder opvallen als je hem idd. zonder platen op een trailer hebt staan...quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de wet maakt het niet uit of je een Peug of een X5 steelt, de straf is hetzelfde.
Voor de crimineel maakt het wel uit of je een Peug of een X5 steelt, want de verdiensten zijn bij gelijkblijvend risico een stuk hoger (bij de X5).
Vergeet niet dat die auto's vaak in onderdelen worden gedemonteerd en juist die onderdelen de grens over gaan, want die zijn immers niet meer te traceren.
Onderschat het niet, een BMW X5 hebben ze net zo makkelijk open dan een Golfje of een 206. Want het zijn echte professionals die zich daarmee bezig houden, en die ook via corrupte dealers in het oosten de complete ontwerpplannen van die auto's in handen hebben. Als je denkt aan die golf van diefstallen van RNS510 navigatiesystemen uit Volkswagens, daarbij knipte men in de deur de stroomvoorziening van het alarm door en kon gerust zijn gang gaan. Die jongens wisten dus precies waar in de auto een zwak punt van het alarmsysteem lag.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
je vergeet alleen wel dat de X5 vaak over een zeer goed alarm beschikt, soms zelfs met GPS-tracking device in de auto, waardoor de pakkans met zo'n X5 een stuk hoger ligt als die met een standaard 206je, waar tevens 1000* zoveel van rondrijden(als het al niet meer is), en dus makkelijk zijn te vinden(voor de dieven) EN minder opvallen als je hem idd. zonder platen op een trailer hebt staan...
Het risico blijft imho dus niet gelijk, maar stijgt bij het jatten van een X5 o.i.d. t.o.v. een 206'je of Golfje(die ze binnen 15 seconden open hebben..)
Gister trouwens gesproken met die kennis van me, was best wel interessant!quote:
Klinkt erg interessant en is (omdat het met luxe auto's te maken heeft) ook nog eens erg leuk. Beter kan je het niet hebben, met auto's bezig zijn en er nog geld mee verdienen ook.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Gister trouwens gesproken met die kennis van me, was best wel interessant!
Hij heeft een aantal auto's nu geimporteerd, eigenlijk altijd met een autoambulance of oprijwagen. Anders zit je toch met een eendagskenteken wat weer geregeld moet worden, verzekering die dan lastig te regelen is, en je moet je auto op je eigen naam zetten. Teveel regelwerk en risico's allemaal dus.
Hij wil zich voornamelijk toeleggen op het luxere segment, hij is een hele tijd chauffeur geweest, en heeft dus een aardig netwerk van mensen die op zoek zijn naar een dergelijke auto. 2 opdrachten die hij nu heeft lopen zijn bijvoorbeeld het importeren van een Mercedes GL450 of GL500 en een ander zit nog te twijfelen tussen een 911 en een db9.
House en ik gaan dus ook een auto importeren. Wij rijden er wel mee terug. Als het goed is is het iig voor ons het niet lastig om de auto op naam te zetten. Verzekering gaat per auto en is overdraagbaar aan een andere eigenaar in Polen tot zover ik weet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Gister trouwens gesproken met die kennis van me, was best wel interessant!
Hij heeft een aantal auto's nu geimporteerd, eigenlijk altijd met een autoambulance of oprijwagen. Anders zit je toch met een eendagskenteken wat weer geregeld moet worden, verzekering die dan lastig te regelen is, en je moet je auto op je eigen naam zetten. Teveel regelwerk en risico's allemaal dus.
Hij wil zich voornamelijk toeleggen op het luxere segment, hij is een hele tijd chauffeur geweest, en heeft dus een aardig netwerk van mensen die op zoek zijn naar een dergelijke auto. 2 opdrachten die hij nu heeft lopen zijn bijvoorbeeld het importeren van een Mercedes GL450 of GL500 en een ander zit nog te twijfelen tussen een 911 en een db9.
Die Fiat?quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
House en ik gaan dus ook een auto importeren. Wij rijden er wel mee terug. Als het goed is is het iig voor ons het niet lastig om de auto op naam te zetten. Verzekering gaat per auto en is overdraagbaar aan een andere eigenaar in Polen tot zover ik weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |